-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136252 üzenetére
Ami ekkorat kapott, hogy eltorik a nyakcsapagy, ott a vaz is elment 100%
A vazat mindenkepp ki kellene meretni, mert ez nagyon nagyot kapott.
Ez TKA segedvaz mindig elmegy, mert az oldalara borul a motor, es vagy a labtarto, vagy a vmi tarto elobb fog leerni, ami.a segedvazra van csavarozva.
Az nem lenne nagy baj, palyara lehet alu csovekbol hegesztett palya segedvazat venni, a nagy baj az, hogy ha a nyakcsapagy eltorik vele egyutt az a tengely, vagy mi... ott nagyon nagy erok voltak[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #136428 üzenetére
azert a nepper duma itt is megvan. rogton elso sor: legbiztonsagosabb palya.ki/mi alapjan? most ez nem az a pannonia ring ahol kb minden evben (sajna) meghal valaki? lehet 22-ben meg senki de tavaly igen. leirhattak volna a gyors megterules alatt mit ertenek? 100 v esetleg 400 ev alatt jon vissza az ara? am ez a 25m eur ar sztem sok erte ascarit asszem spanyolba a hollandok 15-ert adtak el.[bar lehet ok csinaltak szarul
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #131100 üzenetére
Engedelmetekkel írnék egy újabb beszámolót a múlt hétvégi Pannóniaringes tapasztalatomról. Hosszú lesz, bocsi
Tavaly voltam 1 napot először ezen a pályán, ahonnan eléggé felemás szájízzel jöttem el. Akkor 2:18-as kör volt a legjobb amit tudtam, de az átlagom inkább 2:20 volt, féltem a pályától a számomra szokatlanul nagysebességű kanyarok, az aszfalton található kisebb-nagyobb repedések és az aszfaltozott bukóterek hiánya miatt. A félelmeim ellenére ott motoszkált az én és haverjaim fejében is a kisördög, hogy mégiscsak menni kéne még itt, és idén úgy alakult, hogy lehetőségünk volt egy szombat-vasárnap kombót bevállalni.
Ez a vállalás május végén történt, méghozzá úgy, hogy én még addig egy percet sem ültem idén motoron, ezért június elején elmentem a Mátrába kanyarogni egy kicsit, hogy valamennyire visszarázódjak, majd rá 1 hétre sikerült még 1 alkalommal Kakucsra kimenni egy délutánt, és ennyi. A két cimborám közben már túl volt Euroring, Hungaroring és Mátrázós napokon.
A hátsó gumim jobb szélét a tavalyi 2 Hungaroring alkalom teljesen megzabálta, ami miatt úgy nézett ki, hogy bal szélen 4.5 mm, középen 5 mm, jobb szélen a kigyorsítási részen 1 mm, majd a gumi legeslegszélén jobb oldalon 4 mm volt. Kvázi a gumi profil úgy nézett ki, hogy bal oldalon szép gyárias, jobb oldalon pedig mintha síkba fűrészelte volna valaki. Ezért gabeneztem egy vadi új, de 18-as DOT számú Corsa 2 hátsó gumit, és elvittem magammal a pályára, hogy majd a második napra biztosan kelleni fog. Így utólag bölcsebb dolog lett volna még itthon lecserélni.
Péntek
Péntek délután értünk le a pályára, így volt időnk kényelmesen kipakolni a holmikat a paddockban, azonban estére akkora szélvihar támadt, éjszakára pedig erős zivatarokat mondtak, hogy mindent amit kipakoltunk pár óra leforgása alatt rakhattunk is vissza a kocsiba.
Ez az éjszakai vihar jó nagy lehűlést hozott szombatra, ami nem feltétlen volt hátrány, mert 38 fok helyett 25 fokban tudtunk motorozni, azonban a pályáról lemosta az addigi felgumizódást, továbbá felhordott rengeteg koszt, ezért még kora reggel a karbantartók végigmentek gépekkel és letakarították a pályát.Szombat
A szél nem nagyon hagyott alább szombaton, a célegyenesben végig hátszél volt, ami a féktávot és az első kanyart picit kellemetlenné tette, illetve a leghátsó dupla jobbos kanyarban is nagyon erős szél volt. A köridőim 2:22-24 körül voltak egész nap, ami rendesen elkeserített, mert sehol nem éreztem úgy, hogy jelentőset tudnék javítani. Végig abban a hitben voltam, hogy a saját határaimon megyek, és a pályától továbbra is féltem, hiszen nem vagyok hozzászokva a 150 feletti lapon kanyarodáshoz. De ez látszott is, amikor megelőzött valaki, a lassabb, 100-110 körüli kanyarokban semmi lemaradásom sem volt, sőt, aztán amint egy gyorsabb részhez értünk máris kaptam a másodperceket.Eközben az MT10-es haverjaim 1:17-eket mentek úgy, hogy mind Euroringen, mind Hungaroringen másodperceket verek rájuk, ami nem a faszméregetés miatt lényeges, hanem ez egy jó referencia amihez tudom mérni a teljesítményem egy számomra kvázi ismeretlen pályán. A másik referencia amit szoktam mérni az Lövey Ádám, mert neki is 765 RS van, aki persze sokkal ügyesebb és tapasztaltabb motoros, és slickeken megy, de minden más gyári a motorján, ezért van értelme az összehasonlításnak. Ádám idejeit csak a videókból tudom, amit legfrissebben találtam tőle ezzel a motorral az 2:09 volt, ha azóta ment jobbat is vele akkor mea culpa.
A pálya bizonyos pontjait eléggé csúszósnak éreztem, főleg az 1-es és 2-es kanyarokat, amik ráadásul tele vannak úthibával és repedéssel.
Az utolsó szombati menetben az MT10es haverok már annyira élvezték a motorozást, hogy elkezdték felpakolni a kamerákat a motorokra. Az egyikük jött utánam 1 kört, amit a vacsoránál visszanéztem, és uramatyám azt a szégyent amit éreztem... Ennyire látványosan görcsösen, szar testhelyzetben, a motorral küzdve már nagyon régen motoroztam. De ez egyértelműen látszott a gumi kopásképén is, a széleken nagy golyókba felbogyósodott, miközben a cimboráké gyönyörű tiszta volt. Ők döntötték rendesen, és húzták is neki, én meg keveset döntöttem, amikor meg többet akkor sem húztam a gázt.
Előzetesen a 2:15-ös köridőt tűztem ki célul, azzal már elégedetten mennék haza, ami annyira elérhetetlennek tűnt egész nap, hogy éjszaka már azt fontolgattam, hogy soha többet nem jövök erre a pályára, és lehet a motorozás sem igazán az én sportom.Vasárnap
Vasárnapra elmúlt a szél, a hőmérséklet valamivel melegebb, én pedig a jobb vállrészen nullára koptatott hátsó gumit átszereltettem az újra. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy reggelre sikerült a mentális görcsök egy részét elengednem, és sokkal lazábban tudtam felmenni. Hogy ebben mekkora szerepet játszott az új hátsó gumi nyújtotta biztosabb tapadás azt nem tudom, de még az én rutinhiányos amatőr tudásomnak is azonnal szembeötlő volt a különbség, főleg a kigyorsításokon: végre nem táncolt a motor és nem fulladozott be a gáz a TC miatt, hanem mintha sínen húznák olyan stabilan ugrott kifelé a kanyarokból.Ezek összessége miatt rögtön az első menetben sikerült 2:16-os kört mennem, miközben ugyanazokat az íveket motoroztam. De a két MT10 már 2:14 és 2:15-nél járt, az egyikük később még 2:13-ba is beköszönt, szóval még mindig frusztrált voltam és kerestem a miérteket. A kifogásgenerátor csapágyai természetesen már füstöt okádtak, annyira magyaráztam magamban a bizonyítványt.
A következő menetekben kezdett kisimulni a motorozásom, egyre inkább ráéreztem a pályára, mikor tudom elkezdeni húzni a gázt, hova fogok megérkezni a kijáraton, mélyebbeket döntöttem és hamarabb gyorsítottam, már nem küzdöttem a motor ellen, ami nagyon sokat számított. Hiába írta meg egy-két újságíró a Street Triple-ről hogy egy vadállat, ez szerintem nem igaz, a durva használat nem áll neki jól és köridőben sem adja ki, ellenben a lágyabb, precíz stílussal kiváló a harmónia. Ez a motor egy finom műszer, és ha úgy is van használva akkor eszméletlen jókat lehet vele motorozni.
Mindezeknek hála már 2:14-15-ös köreim voltak átlagban, ezeknél lassabb csak az előzős köreim lettek amikor beragadtam valaki mögé.1000-es verseny
A vasárnap délutáni program amatőr versenyekkel kezdődött. A menetrend szerint az SBK 1000 kezdett volna 2 órakor, utána az SSP 600, majd az Open. Mi abban a hitben éltünk, hogy az Open kategóriában fogunk menni, elvégre full utcai motorokkal vagyunk, utcai gumikkal, és az idejeink sem egetverőek. 13:45-kor azért elslattyogtam az irodához megnézni, hogy mégis mi lesz majd a rajtsorrend, és enyhén meglepődve tapasztaltam, hogy mindkét MT10 a 15 perc múlva kezdődő 1000es versenyen indul. A két haverom eközben az étteremben ücsörgött üdítőt szürcsölve a legnagyobb nyugalom közepette. Volt kapkodás rendesen, de a legnagyobb poén az egészben, hogy mindkettejüknek villogott már az üzemanyagszintjelző, vagyis alig volt benne 2-3 liter, a paddockban található benzinkút pedig 14:00-ig zárva volt ebédszünet miatt.Neccesen, de végül még pont időben sikerült összekészülniük és kimenni a rajtrácsra.
Az első kockából egy KTM 1290 indult 2:00-ás űridővel, de persze annak a motornak az idomok hiányán kívül már semmi köze nem volt a nakedekhez. Csutkakormány, slick gumik, meg egyéb fityfaszok amiket távolról látni véltem.
A KTM rajtja kifejezetten rosszul sikerült, nem tudom hogy volt-e launch control, de eléggé visszafulladt többször is és emelgette a levegőbe az elejét 4-5x mire végre sikerült rendesen megindulnia, emiatt kb öten is lerajtolták.
Az MT10-es cimborák közül az egyik akkorát rajtolt, hogy egész délután azon röhögtünk, az első kanyarig legalább 8-10 motornak osztotta ki a kúpot, akik a második kör végére mind vissza is előzték, de a rajtot egy hangyányit komolyabban vette mint a többiek.
A 8 körből 4-5-öt sikerült teljesíteni, utána már a benzinhiány miatt kiálltak.600-as verseny
Utána jöttem én az SSP600-ban, rajtam kívül még egy naked motor volt, egy 790es KTM slick gumikon, hogy mennyire volt gyári azt passzolom. 13. helyről indultam a 16-ból, és az egyébként is gyenge rajtom még gyengébben sikerült, mert a közvetlenül előttem álló CBR teljesen lefulladt, így kicsit el kellett vennem a gázt a kikerüléséhez.
Rögtön az első körben sikerült majdnem összetörnöm magam, mivel az ugratós egyenes előtti balos törésben shortshiftelni akartam, de nem úgy sikerült a csizmát bedugni a váltókar alá ahogy terveztem, ezért a gyorsváltó a gyújtást még elvette, de a fokozat már nem ugrott át. Ennek hatására a motor megugrott, de a gázt nem vettem el, és a kanyarkijáraton kisodródtam egészen a rázókőre, majd amikor az is elfogyott akkor még egy 5-10 métert mentem a füvön mire visszataláltam a pályára. Fogalmam sincs hogy milyen tempónál történt ez az egész, de a fokozat alapján nekem 160-180 körül szokott lenni amikor minden jól megy.Ennek a hibának a hatására még a rajtnál lefulladt CBR is visszaelőzött, így a totál utolsó helyen annyira lemaradtam még a mezőny végétől is, hogy az esélytelenek nyugalmával, üres pályán, a saját tempómban nekiálltam élménymotorozni 8 körön át. A 2:14-15-ös köröket sikerült tartanom végig, több hibám nem volt, de ami különösen érdekes volt, az a 8 körös táv. Így leírva nem tűnik soknak, azonban a délelőtti és a szombati programban sem mentünk ennyit sosem, átlag 4-5 mért kört lehetett teljesíteni, és ezt a futam közben éreztem is, mert a leintés előtt hárommal már számítottam volna a kockás zászlóra, de azt csak nem akarták belengetni, így elmentem egy újabb és újabb körre.
Hasonló időben kezdtem el utolérni embereket is, látszott rajtuk hogy elfáradtak. A rajtnál lefulladó CBR a célegyenes végén már nem bírt már megállni, kiszaladt a bukótérbe, másik 2 motort láttam kimenni a boxba, és az utolsó körben egy R6-ot is elkezdtem igen nagy tempóban utolérni, mert már annyira fáradt volt az ember, hogy kb ki sem ült a motoron. Annyira elkezdtem megérkezni mögé, hogy a legutolsó kanyarban a kigyorsításon még sikerült mellé érnem, de végül egy fél kerékkel és 3 századdal ő ért át előbb a célon. Meg is lepődött amikor mellé értem. Így végül a 11. helyen értem be, az említett 790 Duke pedig hasonló köridőkkel a 9. lett.
Utolsó szabadedzés
A versenyek után volt még egy 20 perces menet, ahova együtt mentünk ki, a két MT10 elöl én meg mögöttük. Ők felrakták a kamerákat ismét, és így hárman vonatoztunk egymás mögött, amikor az egyikük - akinek egyébként egész héten fájt a csuklója - elfáradt és elengedett minket. Én ekkor megelőztem mindkettőt, és abban a hitben voltam, hogy a másik majd jön utánam, ezért rohadtul elkezdtem húzni, nehogymár megint megelőzzön. Ennek a vége egy 2:12-es kör lett részemről, és mint később kiderült egyáltalán nem jött mögöttem senki, mert mindketten kiálltak ugyanabban a körben.A 2:12-nek már nagyon örültem, erre egyáltalán nem számítottam, és érdekesen kiugró eredmény ez a vasárnapi 14-15-ös átlagomhoz képest, de ezáltal végül az egyéni legjobb időket tekintve 1 illetve 2 másodpercet adtam a haveroknak. Természetesen trash talkoztam is nekik egyből, miközben pakoltuk össze a cuccokat a hazaútra, én pedig a második nap legvégére végre megnyugodhattam, hogy mégsem kell abbahagynom a motorozást, és még mindig tudok apránként fejlődni.
Természetesen kapásból tudnék 3-4 kanyart mondani, amit túlfékezek, mert egyszerűen nem hiszem el hogy oda be lehet ereszteni nagyobb tempóval is, tehát még lehetne belőle faragni bőven, de így érzem magam biztonságban és így sikerült különösen élvezni is a vasárnapot.Mint írtam a másik referencia Lövey Ádám 2:09-es köre lenne, amitől durván 3 másodpercre vagyok még. Magam részéről hihetetlen lenne 2:10 alá bemenni, de egyelőre összesen 3 pályanap alapján lehet hogy korai még ilyeneket kijelenteni. Érdekes, hogy a Hungaroringen ezekkel a motorokkal szintén 3-ra vagyok tőle, videó alapján 2:04-ről tudok amit ment a triplával, nekem meg 2:07 sikerült ott. Habár a Hungaroringen is összesen 4 napot voltam csak.
Végszó
Vasárnap végére ismét rájöttem, hogy brutál jó motorom van, egy blipperen kívül nem hiányzik belőle semmi, rendkívül precízen kezelhető és nagyon jó flowban lehet vele motorozni, már amikor a hülye júzer - jelen esetben én - hagyja hogy a motor azt csinálja ami a dolga, és nem küzd ellene folyamatosan. Így teljesen gyári állapotában, utcai gumival is megtréfálhatók a pályamotorok, akár az ezresek is, még egy ilyen gyors és széles pályán is mint a Pannóniaring.
A gumi kopása is gyönyörű lett végül, eltűntek a széléről a bogyók, se futóműből, se guminyomásból adódó rendellenességek nem látszódnak.
A biztonságérzeten rengeteget segített a szombati erősen szeles időt felváltó relatív szélcsend, és persze a zsírúj hátsógumi a jobbos kemény kigyorsításokon.
És habár az esemény szervezője is ugyanaz a lengyel társaság volt, mint akikkel tavaly voltunk, idén gyakorlatilag nem láttunk balesetet, és piros zászló is csak a szombat reggeli legelső menet legelső körében volt, amikor valaki túl korán vállalt túl sokat. Ezzel szemben tavaly megállás nélkül durván nagy esések voltak, többször kellett jönnie a mentőnek is, de szerencsére ez most elmaradt, és nagyon patent, tiszta motorozás volt végig mindenki részéről.Számomra főleg a vasárnap miatt egy nagyon jó hétvége volt, és hogy megérte-e? Mindent beleszámolva párezer Forint híján 300 ezerbe került nekem ez a két nap, amiből a két napos pályadíj volt 101 ezer, a gumi 49, hogy csak a nagyobb tételeket említsem, de a futóbérlés, útiköltség, étel, ital, üzemanyag, stb stb még mind hozzáad. Persze a gumira mondhatnánk, hogy eloszlik, cserébe a motor egyéb szervizeit és kopásait nem számoltam.
Luxushobbi.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
palfitom
félisten
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136442 üzenetére
Jo volt olvasni, en iden voltam a pannonia ringen eloszor, kolcsonmotorral, az en koridom is elsore 18 korul volt, akkor mar utban voltak a csoportomban a motorok. 4 turn-t tudtam menni, tobbet nem.
Ami zavaro, hogy nem latod be a kanyarokat. Nem a sebesseggel van baj szerintem, hanem vakon kell menned, es elhinni, hogy annyival el lehet fordulni. Szoval meg kell tanulni a palyat, jobban mint mashol, ahol azert latod, mennyivel kene menni. A palya inkabb keskeny. En a 18 nal ereztem, hogy teljesen ossze-vissza megyek a palyan, a celraraban normalisan ra se gyorsitottam, eleve elbszott iven mentem neki, le se volt fektetve normalisan a motor, es a 2 es kanyarban highside-oltam egy kicsit, furan erkeztem vissza a motorra, es eltortem a sarokvedot. Botrany szar az aszfalt ott. Mivel ehhez normalisan gyakorolni kell, ezert en nem is eroltettem a dolgot, elsore jo volt.
Rijekat ajanlanam meg, az biztonsagosabbnak tunik, jobb aszfalt, es nincs benne vak kanyar. Konnyebb palya sztm.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136448 üzenetére
Nem, en ~1 honapja voltam, de nem igazan palyazni, hanem inkabb dolgozni, raadasul en motorral mentem oda meg vissza. A szar olasszal ugye :D
Szoval mentalisan nem voltam a palyan, mivel elotte epp szereltem vkinek vmit, vagy problemat kellett megoldani, aztan amikor jon a turn, gyorsan atoltozni stb, nem volt idealis, de jo volt. A szokasos ~21 eves lakossagi 999 et vettem kolcson.
Nekem vegul tetszett, de mentem volna meg 3 turn-t, akkor elertem volna a hataraimat, igy benne maradt jo sok. Meg elotte azert illene gyakorolni egy keveset, mert gorcsol az ember.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #136448 üzenetére
"nem merte leállítani a motort,"
Sok ilyen sztorit hallottam már
Amikor pl. a benzinkúton felejtette valaki a kulcsot, elindult, és a nagy semmi kellős közepén megáll pár percre nyújtózkodni, és utánra rádöbben, hogy nem indul a motor, mert fogalma sincs, hol a kulcs... -
Topiccsendőr
addikt
-
-Mosquito-
őstag
válasz zgospel #136665 üzenetére
Ez a Brembo Racsingos betét?
Amúgy nagy mák,ha kint talál sokkal jobb áron valamit a motorhoz az ember,mert többségében minden drágább. Amúgy,,Motoralkatrész.eu [link] oldalon érdemes megkérdezni,hátha van. TRW?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
veterán
válasz zgospel #136736 üzenetére
Megszokásból, vagy biztos ami biztos alapon.
A rögzítőtől függ, de kb 20-40Nm közöttiek az oldható menet rögzítők.
Sacc kb 30Nm körüli lehúzásúak az olaj le eresztők.
Kb a duplája lesz ezzel.
Láttam már olyat, hogy meglazult. De az a csavar hossza, és a menet hibája volt.
A rövid csavart túlhúzták.
Ott segít egy hosszabb csavar és menetrögzítő. Macera a cserénél a tisztogatás.
A szerelők csak blokk széthúzásával vállalták volna. Így született ez a megoldás. Túl van a 4. olajcserén.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136757 üzenetére
Az nem rossz ido, lassan bemesz 20 ala :D
Ezektol en kivagyok, hogy vmi olajtol halkabb vmi. Nem tok mindegy milyen hangja van?
Az ures megtalalasa az inkabb kuplung olaj ellatottsagatol fugg. Erdekes modon minel nehezebb megtalalni, annal jobban ovja az olaj a kuplungot. Mondhatni minel szarabb, annal jobb. (Persze mastol is lehet ez a jelenseg)
Az rsv4 fejlesztomernokei pl az utcai elmenyert visszabb vettek a masodik generacional a kuplung olajzasabol, pedig peldaul palyahasznalathoz a tobb olaj- ergo szarabb ures megtalalas- jobb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz zgospel #136819 üzenetére
Én nem akarok bizonygatni . Pont így nem hittem el, pedig a saját utam előtt 1 hónapja olvasgatom ugyanezt a bmw topikban.
Nem hazafele fogyasztott jobban, 2000 km feletti távban volt mindig jobb, akkor is mikor felfele mentünk. Sokat, mert 2e méter feletti részeken is voltunk. Ráadásul nem tudsz annyit spórolni a lejtőn, amennyi a többlet az emelkedőn.
A magyar tankolás után a hangja is más lett. De mindegy is, én meg vagyok győződve, hogy így van. A magyar 100-as benzint én is feleslegesnek tartóm, ott nem érzem a javulást.
Egyéb iránt már azzal át vagyunk verve, hogy kell az E10, mert még keresve se találtam.Ausztria,Svájc,.Olaszországban ilyet, minden E5. Mindenhol az olcsó 95-ös E5 -t tankoltuk.És tuti Persunak is igaza van az út minőség miatt is van különbség, de 30%?
És hogy mennyire mentünk? Előttem egy 650 es burgmann, végig karcolta a kanyarokat. Biztos nem vetekszünk a hmcs lapra fektető tempójával, de az a burgmann annnyira jól megy, hogy mindenki meglepődik, konkrétan nem volt semmi belső kényszerem megelőzni. Amikor én mentem előre, el tudtam szakadni tőle, de nem volt jelentősen lassabb a tempója, nem is erőltettem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
d@vee
őstag
válasz zgospel #136819 üzenetére
De ez a baj, hogy nem tudod kipróbálni és azért nem hiszed. Én is így voltam vele, haver már évek óta németben dolgozott, mondta hogy sokkal jobb a kinti üzemanyag. Én ilyen hittem is nem is szituban voltam. Aztán 2 éve kikerültem én is, addigra rég elfelejtettem ezt, majd mikor kifelé menet osztrákban megtankoltam és éreztem hogy valami nem stimmel a kocsival, sokkal szebben jár, más a hangja és erősebb, akkor csak pislogtam. Nem csak azon, hogy tényleg jobb, hanem hogy ennyire érezni a különbséget.
Minden kolléga ezt mondja aki magyarból kijár németbe vagy osztrákba, hogy jobb a kinti és én is csak alátámasztani tudom.Viszont nem eszik kevesebbet az enyém, semennyit sem. Full ugyanaz a fogyasztás itthol és kint is.
De ennek a visszáját is észreveszem, németben televágom a tankot, még ausztriában tankolok rá vagy 10-15 litert. Itthol kb. Az első benzinkúton amit látok a pálya mellett megint teletankolom és az autót mintha meglőnék. Sima 1.6 benzin 126 ló a kocsim, de olyan érzés magyar benzinre váltani, mintha bekapcsolnám a klímátJa
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136976 üzenetére
Azt igy fejbol nem, csak egy v4 sp2 van bent, aminek brembo MCS fofekhengere van, arra 19-21 van rairva. Mivel a futatatmerot gondolom nem tudod valtoztatni, sem a dugattyuatmerot egy klikkelessel, ezert 19 esnek gondolnam, de ez alapjan a video alapjan 16 os. csak a fekkarnal az erokart valtoztatod, es az alapjan lesz a fofekhengered 19 20 vagy 21 es.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #136969 üzenetére
Miért lenne ésszerűtlen a HD? Kényelmes (két személynek is), pakolható, haladni is lehet vele, fogyasztás is rendben van. Sok országot bejártam vele, ideális túramotor. Egyszerű konstrukció, nem szervízigényes, de ha mégis beszarna valami, akkor az alkatrészellátás biztosított.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #136965 üzenetére
Azért van a régebbi technika sem feltétlenül elvetendő... Egy 50 éves Mustang vagy Charger szebben szól, mint egy mai BMW, persze ez nyilván ízlés kérdése. Sokáig megmaradtak Amerikában az OHV-motorok is, igaz, a végletekig finomhangolt formában, kategórián belül mérve meglepően jó fogyasztással.
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #136993 üzenetére
Ez a szokásos sztereotípia. Egy alap Softail kb. annyiba kerül, mint egy alap BMW 1250GS. Amit én választanék (Lowrider S), az pedig kb. annyiba kerül, mint egy R18 Classic. Mindegyikre a világ pénzét el lehet költeni extrákra, de ez nem jelenti azt, hogy el is kell. A mostanin kb. azokra az extrákra költöttem, amikre itt, a topikban mások is szoktak. Kis fejidom, kipuffogó, csomagtartó, fém fékcsövek, stb. A motorban annyi a változtatás, hogy a karbi a kipuffogóhoz lett hangolva, kapott egy primerlánc-feszítőt (két évvel később már gyárilag is olajnyomásos feszítőt kapott), meg egy termosztátos olajhűtőt. Igazából csak a termosztátos adaptert vettem "drágán", mert a csöveket itthon gyártattam, a hűtőt pedig egy Citroen kacsáról bontottam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
A Zéé
addikt
válasz zgospel #137012 üzenetére
Ford-os topicban van egy lakó, aki hasonlóan elvakult, csak szerinte a 2000-ig gyártott Ford Escort az autógyártás Csimborasszója. Minden amit utána fejlesztettek, az már csak szeretne olyan kiforrott megbízható és jól használható lenni, mint az Escort
Just a simple Lineman...
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #137012 üzenetére
Te melyikkel motoroztál? Én midkettővel. Jó, ez nem teljesen igaz, mert a BMW 1150 GS volt, nem 1250. Úgy voltam vele, mint a zsiráffal. Szép, szép, de otthonra nem kéne. Mentem vele földúton is és sztem nagyon pro -nak kell lenni ahhoz, hogy azt vki terepen kimotorozza. De tény, hogy ha a hasmagasság számítana, akkor biztos nem HD -m lenne. De, nem nagyon túrázok olyan helyen, ahol fennakadhatnék. Legalábbis eddig még nem volt rá példa.
Azt is aláírom, hogy jobb köridőt tudna Kakucson. De, oda sem túrázok és ha mégis ilyen körözgetésre vetemednék, azt biztosan nem egy HD -val, vagy túraenduroval tenném, hanem vmi odavalóval.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #137044 üzenetére
Ezzel jelzik a "sportosságot". Bármilyen fura számodra, ebben a kategóriában nem fontos a fordulatszámmérő. Az Intruderen sem volt. Ezekkel alsó fordulatszámtartományban, nyomatékból szoktak közlekedni. A fordulatszámtartomány feléig sem kell elforgatni. 1000 körül van az alapjáratom. Városban ritkán forgatom 2000 fölé. Ehhez fölösleges a fordulatszámmérő.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mentolka
senior tag
válasz zgospel #137044 üzenetére
Most tényleg kell ez ide? Nemrég a haverod kötött bele abba, hogy egy túramotorra minek gyorsváltó (vagy az is te voltál? nem néztem vissza)?
BOCS, de itt már megint arról zajlik a vihar a biliben, hogy kinek milyen motor tetszik. Mint az oviban. Ideböffent a "topik lelkiismerete" és egyből lett egy követője - "mini persu"...
Lehetne ezt mellőzni?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #137059 üzenetére
Ugyanazt a topikot olvassuk? Ami ezt elindította, az az a megjegyzésem volt az ésszerűség jegyében, hogy a hidrotőke szükségtelenné teszi a szelepállítgatást és ezáltal a vele járó csavarozást, szervízprocedúrát. Mellesleg a hidrotőke nem HD privilégium, ismert japán gyártók is alkalmazzák (már, ha pl. a Suzukit ismertnek tekintjük).
A topik lelkiismeretének reakciója az ésszerűség jegyében, hogy a hidrotőke szar, mert 16500 -nál felrobban.
Kérdésem az ésszerűség jegyében: Hol használjátok a motorotokat közúton, 16500 -as fordulaton?
Válasz az ésszerűség jegyében:
Váci
Üllői
Ferihegyi
stb.
Hát ennyit az ésszerűségről.Geresics:
Az ABS -téma már csak elméleti, mivel minden új motoron kötelező. Ez természetesen a HD -ra is vonatkozik.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
JoinR
senior tag
válasz zgospel #137400 üzenetére
Azért nem lep meg, hogy a sportmotor gyorsabb pályán. Az elején még gyorsan jönnek a másodpercek, de jó eséllyel azt a fejlődést most lassítja egy még élesebb gépre ülve. Gyári állapotban 1:50-et tud a motor a Hringen...hát addig még menni kell egy pár kört a 2:03-hoz képest A köridő és a leírásod alapján valszeg gyorsabban fejlődne egy gyengébb motorral.
-
dellfanboy
őstag
-
JoinR
senior tag
válasz zgospel #137407 üzenetére
Na de akkor mi volt az írásod lényege? Én csak annyit írtam, hogy nem lep meg, hogy a sportmotor gyorsabb pályán (nem azért, mert erősebb, hanem mert azt oda tervezték). És nyilván fejlődik is közben a haver, attól még, hogy jobb motort vesz. Onnantól kezdve meg, hogy felmerül a köridő, kihez kéne hasonlítani? Van, aki a 30. legjobb időhöz méri magát?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #137400 üzenetére
Szerintem a legtobbet a vezetesi segedlet szamit.
Masik fekmunkahengerrel nem lesz gyorsabb az ember. Mas lesz a fek erzete, szerintem ez a fajta pimpeles netto penzkidobas egy abs es motornal.
A futomunel a rugoero a legfontosabb, foleg kezdonel. Ezert nem lehet egy puha fazerrel normalis koridot menni, es ezert fog eldaralni az eleje fektetett motornal, amikor kigyorson van az ember.
Dave Moss jonehany videoban akar olmot is onthetne fazek vizbe, es az alapjan josolhatna. Elegge tultol nehany kovetkeztetest. Ezt ahhoz tudnam hasonlitani, mint a gyertyakep alapjan karburalni motort, es megmondani, az alapjarati fuvoka epp kicsi.
En egy naked-es haverommal szoktam gurulni, o peldaul egyaltalan nem szereti a sportmotorokat, mert nem tud ulni rajta normalisan, anelkul hogy ne terhelne a kormanyt. Sztm ez a legfontosabb nakedrol atulve, ahol viszonylag egyenes az ulespozicio. Egy sportmotorhoz kondi kell. A legtobb embernel nincs eleg edzettseg a sportmotorhoz, es erre ra kell keszulni.
Nem ugy van, hogy atulsz, mert szarul fogsz ulni rajta.Nos ennek a havernak az mt10 volt pontosan iranyithato, es itt mar elegge kuszak lesznek a dolgok. Amirol atult, 190 50 es hatso gumija van az mt nek 55. En most raktam 200 55 ot a yamahara, es nekem magyon tetszik, ahogy mozog. Es ez csak a gumi meretkulonbseg.
Be is iratom a forgalmijaba, annyira jo lett.
Szoval en inkabb ezekkel foglalkoznek egy motornal, nem a fekkel. A fek mondjuk egy brunonal biztosan fontos, az is csak bizonyos korido alatt, de euroringen, pannoniaraingen egy r1 nakeddel nagyon kozeli idoket lehetne menni egy sportmotorhoz is.
Bar a loerokulombseg ki jon azonnal koridoben is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #137410 üzenetére
Persze, nem arrol van szo, hogy jobb-e az a fofekhenger. Meg most nem emlekszem azon az mt -n milyen fofekhenger van, a yamaha radialis nissinje, mert ez sp? A fekkar tavolsagot tudod valtoztatni, mondjuk nekem az teljesen eleg, de ez az en velemenyem. Nekem a kemeny nem mukodik, ha egy kis puhasag van benne, akkor en valahogy jobban erzem, jobban tudom adagolni. Ha ket ujjal lehet huzni, azzal mar lehet fekezni. Ehhez kell egy normalis betet is, es nagy tarcsa, tehat az egesz fekrendszernek jonak kell lennie, kulonben semmit nem er a pumpa. Szamomra tul nagy kiadas tul kis eredmenyert, akkor igy fogalmazok.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen