-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
Légszűrőcserénél kiderült, hogy 3 csavar helyett csak 2 tartja a légszűrőházat. Valószínű valamikor agyonhúzták az egyiket és kiszakadt a menet. Sőt szerintem az egész foglalat amibe a menet van... Szerintetek ez nagy gond? Vagy attól még tömít rendesen? Nem érzem, hogy nagyon gyenge lenne az autó egy 20 éves 1.2es motorhoz képest. Gondolom akkor nagy baj nem lehet, talán nem szív be fals levegőt. Bár talán nem is ez a legnagyobb baj gondolom, hanem, hogy kosz ne kerüljön a pillangószelephez. Ha jól tudom így hívják. Egyébként nem volt koszos ott semmi.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
De a csavar átmegy a légszűrőházon és a feje a légszűrőház műanyagába feszül bele nem?
Neked meg ott van eltörve kikopva ahol megfeszülne a csavar feje.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Nordik
őstag
Itt felül ahol meg kell húzni a csavart nincs probléma, hanem lent ahova a menet belemegy, onnan hiányzik valami. Igen, átmegy rajta. A többi csavar egy fém valamibe megy bele, így leszorítva a "motorra" az egész légszűrőházat. Ez az egy viszont nem tud sehova, hiába próbáltuk a másik csavarokat oda. Egyszerűen hiányzik onnan egy ilyen fém foglalat, legalábbis a többi alapján. De hogy azt hogyan tudták onnan kitépni...
Nah mind1, ha annyira nem gond akkor nem foglalkozok vele ám annyit. -
rob210
Topikgazda
-
Nordik
őstag
Valahogy megis sikerult nekik... Valami fiatal gyereke volt meg valamikor, gondolom az kontarkodott neha.
Legrosszabb esetben karbi csere megoldja gondolom. Viszont olvasgattam es itt meg nem tud fals levegot szivni elvileg, csak koszosat. Ugyebar idaig meg tiszta levego jon ha jol tudom. Na de remelem annyira szigetel. -
rob210
Topikgazda
A karburátoros típusnál vigyázz mert van olyan ahol a karburátoron csak átmegy a csavar és a szívócsonkba megy bele a csavar.
Nem mindegyiknek van külön karburátor rögzítése és abba a légszűrő rögzítés.
Erre figyelj oda!!!Ha a szívósorból tépte ki a menetet az remek munka akkor szívósort kell cserélni nem karburátort.
Bár amíg megy a kocsi én nem foglalkoznék vele.Renault power
-
AMD Power
titán
Ti már láttatok rohadó ívvel Thaliat?
-
t1
addikt
Nézegettem a Megane Coupe-kat, mit érdemes tudni róluk? Mennyire kényesek a rohadásra van valami típushiba ennél a típusnál? 1.6 16V - 2.0 16V között mennyi a fogyasztásbeli különbség?
-
Nordik
őstag
Ma vettem hátsó ablakfűtés, egyik ablakemelő és elakadásjelző kapcsolókat, mert nem világítottak. Egyébként működtek.
De sajna ezek se világítanak, igaz, hogy sokkal szebbek, nem olyan kopottak, fakultak.
Mit gondoltok lehetséges, hogy valahol van valami érintkezési hiba vagy egyszerűen kiégtek benn az izzók? Mondjuk inkább ezt tartom elképzelhetőnek ilyen 20 év körüli kapcsolóknál.Esetleg valami ledet bele lehetne forrasztani? Bár ezt én tuti nem tudnám megcsinálni. Lehet hagyni kéne akkor.
-
rob210
Topikgazda
Mondjuk ha évjáratot írnál könnyebb lenne segíteni, mert mind a 3 generációból van coupé és 1.6 meg 2.0
De gondolom te erre gondoltál.
Típus hiba a 16 szelepesek első generációjánál a gyújtó trafó.
A sagem szar densot vagy berut kell venni bele utána nincs baja.
Az alapjárati motor és a felső holtponti jeladó szokott elszállni benne.
Ha ezeket már kicserélték akkor hosszú hosszú évekig nincs velük baj.
A 2.0 literes egyébként nagyon jól húz eszméletlen vezetési élményt ad.Amúgy megbízható komfortos kis autók.
Bár én a 3 ajtótól megőrülnék.A karosszériáról annyit hogy ha foglalkoznak vele akkor nem rohadékony autó.
HA elhanyagolják akkor a két hátsó sárvédőív és a küszöbök elrágódnak.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Olvasgattam sokat erről, de gondoltam Titeket is megkérdezlek:
Rönó megán kettőbe milyen utólagos védelmet tudnátok javasolni?Most pl. gondolok a kártyás nyitás-zárásra, meg ilyesmi. Elméletben könnyű ezeket kijátszani, így könnyen lopható az az autó... hacsak nincs váltózár (van). De azt is tudják orvosolni, motorháztető kinyit és beteszik 2-őbe, és vígan el lehet vele autózni. Másik orvoslás a kuplung benyom és szállítható/vontatható az autó... Erre a megoldást a motorháztető zárat javasolták.
Namármost ezzel kapcsolatban a kérdésem: ennél az autónál a motortérben be lehet tenni sebességbe az autót, úgy hogy az utastérben a sebváltót hátramenetben zártam le?
Annyira nem tudom elképzelni... a "tudósok" meg csak annyit írtak "egyes autóknál be lehet tenni sebességbe a motortérből is .. pl 2-őbe"Valakinek már lopták el kártyás/kulcs nélküli autóját?
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #9372 üzenetére
Nem tudsz olyan védelmet csináltatni amivel lehetetlen ellopni a kocsit.
Ha akarják eltrélerezik, aztán a műhelyben majd kiszedik a csoda védelmeket.
Ismerős polóját pajzsos védelemmel váltózárral együtt vitték el.
Még látszott is ahogy feltették a trélerre.Szóval felesleges pénzkidobás.
Beteszel egy rejtett Áramtalanító kapcsolót, hogy lábon ne tudják elvinni és kész.
HA meg el akarják vinni tehetsz mellé 24órás őrt akkor is elviszik.
Hihetetlen mire képesek a tolvajok.
Renault power
-
Reaper04
aktív tag
Hát jah ...
Olvastam sok helyen, meg azért gondoltam is ( videók jutyubon, hogy srác 30sec alatt kinyit xy profi lakatot pár dróttal, meg ilyesmi) hogy lophatatlan nincs. Csak meg lehet nehezíteni a dolgukat, esetleg azzal hogy több védelem van ebben, mint a 2 utcányival arrébb lévőben akkor oda mennek.De azért a tréleres dologhoz már azért kell munka, meg intézkedés.
Szerinted melyiket könnyebb ellopni egy mezei tolvajnak: kulcsoz, vagy kulcs nélküli?
Én laikusként a kulcsosra tippelek (a nemrég említett videók miatt). 1.A kulcsnélkülihez, mindenképp kell a kártya, vagy ha az nem is annak valamilyen másolata. 2. kompútert kiszedik és kicserélik sajátra vígan indul az autó. (indulna ha nem lenne még valami az autóban...)Tehát akkor jól gondolom hogy a kártyásokkal kicsit több macera van? Költségesebb (beruházás) a tolvajnak is ellopni egy ilyet, mint egy kulcsost?
-
Reaper04
aktív tag
válasz AMD Power #9375 üzenetére
mindent ki lehet játszani (rejtett kapcsolók), akár egy hosszabb dróttal
Melyik a biztonságosabb módja az autó bezárásának? (kevésbé lenyomozható, másolható az "éterben")
Nekem van 1; kártyán nyit-zár gomb 2; ajtón a kilincsen egy gombbal csak zárni 3; ajtón a kilincs mögött csak nyitni érzékelő.
Érzésem szerint mindegyik ugyan olyan.szerk:
most jut eszembe... ha valamelyik "főbb" biztosítékot kiveszem?[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
mégvalami:
Elvileg a kártya 1, másfél méteren belül kommunikál a számítógéppel. Ahhoz hogy megfejtség a kódot, a lopási szándékkal rendelkezőknek is ezen a távolságon belül kell lenniük?
Mert ha ilyen közelségben mászkál az "érdeklődő" azt egy fa testápolóval le lehet rendezni.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #9378 üzenetére
Ha az ajtó nyitás-zárásra gondolsz gombbal, akkor az jóval több, mint 1-1,5m. De lehet a szabadkéz funkcióra gondoltál, ott valóban közel kell lenni az autóhoz.
Egyébként nem hiszem, hogy frekvenciákat figyelgetnek...egyszerûen odamegy, kinyitja és elmegy vele, vagy trélerre rakja és elviszi.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #9374 üzenetére
Teljesen mindegy.
Manapság egy táblagéppel ami lássuk be nem nagy 10" ugye és van 7"os is.
Kinyitják a gépedet és feltörik a kódját, aztán röhögve elszelelnek a nagy biztonságos kocsiddal.
Aki kinyitja a drótos verzióban a zárat az olyanokat lop.
Aki meg a hardtech kütyüst tudja kinyitni az olyanokat lop.
Szakosodtak a tolvajok is.
Eleve bandában szoktak pörögni és van aki ehhez van aki ahhoz ért.De eleve kezdjük azzal, hogy ha ennyire félsz ne vegyél autót, mert pont azoknak szokták ellopni a kocsiját akik ennyire rá vannak "parázva" a dologra.
A polos gyerek is akinek írtam, hogy eltrélerezték a kocsiját meg volt őrülve hogy el fogják vinni a kocsiját.
El is vitték.A pozitív gondolkodás mindennél többet ér.
Jah meg ha nem 40.000.000 autóval járkálsz.
A Renaultokat szerencsére nem annyira lopják, mert nem, szeretik őket itthon tényleg szerencsére még jó, hogy hülyék az emberek.De ha megnézed a statisztikákat a VW vezeti toronymagasan a ranglistát aztán toyota bmw merci.
Renault power
-
g.gergo
senior tag
Sajnos a Renault-at is lopják szép számmal. Ez típustól független, a lényeg, hogy dCi motor legyen benne. Sajnos nagyon sokan nem rendeltetésszerűen használjék, tartják karban stb., ezért idő előtt leamortizálódik, és akkor jönnek az ilyen-olyan forrásból beszerzett dolgok. Ha egy dCi-n látják, h szép állapotban van, feltételezik, h törődtek is vele, így nem véres a torka, már viszik is. Megtalálni lehetetlen, mert bontják is szét azonnal, és már minden, főleg motorikus alkatrésznek van gazdája.
Be lehet rakni utólagos védelmet, és szerintem kell is, de én azon a véleményen vagyok, h ez a védelem legyen egyedi. Ne egy adott gyártó terméke legyen, mert az ismerik, kiismerték már a gyenge pontjait. Persze minden védelemmel ellátott autó elvihető így vagy úgy, de a tapasztalat azt mutatja, h egy bizonyos ideig "foglalkoznak" egy autóval. Ha az alatt a idő alatt nem sikerül beindítani, akkor tovább állnak, nem fognak ott matekozni fél napot, h mi a franc lehet még oda bekötve, ami miatt nem indul.
-
Reaper04
aktív tag
A kézi funkcióra gondoltam.
rob210: Annyira nem parázok, csak utána kezdtem járni hogy pl a váltózár menyit is ér ha már egyszer benne van a kocsiban, valójában érdemes-e minden "hosszabb" parkolóban hagyáskor használni ... hogy mégis van valami akkor... ,vagy hagyjam úgy is mindegy....
és belekeveredem az egészbe, elkezdett érdekelni a dolog. De nem úgy. Csak "tanulás" szempontjából mi jó, mi nem... stb.Sokan írják a casco-t megoldásnak, de ugyan úgy "semmit" nem ér mint a többi. Ha szerencséd van fizetnek, de akkor sem a teljes értéket, hanem a piaci árat, vagy még kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
Josi
senior tag
Nem kapcsolót kell venni, hanem izzót bele.
Itt olvashatsz részleteket:
http://www.meganeklub.hu/index.php?Izzocserek
Lehet LEDesiteni is, de erről a másik fórumban KoAn tudna rinkább részleteket mondani.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Nordik
őstag
Na közbe kiszedtem a régi kapcsolókból az izzót. Az ablakemelő kapcsolóból könnyű kiszedni és cserélni, de a többi kettőbe úgy kell kitépni. Az a baj, hogy az izzó két lába be van szorítva ilyen fém érintkező alá és ezek tartják csak a helyén az izzót. Tehát vagy beleragasztom az izzót vagy belekéne valahogy forrasztani, amihez én nem értek és nincs is hozzá pákám.
-
Nordik
őstag
Hiába teszem bele, nincs mi megtartja az izzót. Az izzó két lába tartotta, úgy kellett kitépnem belőle, csak úgy jön ki ha elszakítom a lábait az izzónak.
Nah közbe megnéztem még jobban és az izzó egyik része belemegy mégiscsak valami picike foglalatba, így már megoldható a csere, a lényeg, hogy a megfelelő érintkezés meglegyen valahogy.
-
Josi
senior tag
Erre nem tudok válaszolni, mert nekem még nem kellett cserélni őket.
De nem hinném, hogy forrasztva lennének.
Többnyire foglalatban vannak.
Másik fórumon Pinga mestert kéne megkérdezni.
És itt is találsz megoldásokat:
http://techforum.meganeklub.hu/viewforum.php?f=3''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Nordik
őstag
Sikerült kiszednem közbe őket, tényleg nincsenek forrasztva, egyedül az elakadásjelző kapcsolójába van hülye módon megoldva, ott valóban csak kitépni lehet, többiből csak ki kell húzni.
Köszi egyébként az ötletet és a linket, a kapcsolókat amúgy is cseréltem volna, mert csúnya kopottak voltak az enyémek, de így már világítani is fognak.
-
AMD Power
titán
Meg is fogja hálálni.
-
AMD Power
titán
Frissül a Renault legnagyobb autója
Új arc az Espace-nakRob210 ez neked való.
-
AMD Power
titán
Szimpatikus ez a kis Clio.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest