-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
Ma volt időm, az asszony mondta, hogy még 20 perc és ebéd, gondoltam lekapom gyorsan a Laguna 1-esem önindítóját(így a szerelő is bármikor tudja fogadni, ha nem kell a kocsit is kerülgetni vele), mert bár 2 hónapja mióta a Yaris megvan(és megy és megy és megy), a Lagunába nem ment 8km sem, de gondoltam a néha szarakodó önindítót megcsináltatom, mert ha megmarad, akkor ne szivasson, ha eladom, akkor ne szídják az anyámat.
aknára állás megvolt, keresem a tárgyat, az a poén, hogy fenntről nem látszik, alulról meg csak a vezetékes kis csücske, azt sem látom, hogy honnan van felfogatva! most ez komoly, rommá kell szedni az autót az önindítóért? ez mekkora francia találmány, besz@rok, a csigazabálónak a kanyarcsápon lógó szemét tolnám bele a seggébe mikor ezt kitalálta, miért, kérdezem, miért? 2 literes benzines motor, akkora hely van még a motortérben, hogy 2db 1.0-ás suzuki motor még beférne, akkor meg mi a picsáért tömörít?ha ez igaz, amit láttam, akkor bizony szenvedjen vele a szerelő, bár az óradíjtól fogom leszívni magam, ilyen fos megoldást......
-
diablo1984
veterán
szerintem a pontosat sehogy, de ha ismerős, akkor bízz benne, hogy nem ver át! sőt ha ismerős és a kocsi magyarországi, akkor bementek a kpm-hez kézenfogva és lekéritek a műszakikhoz tartozó km állást amit rögzítettek műszakikor! ha ebbe nem megy bele, akkor inkább felejtős, ha belemegy, akkor legalább tudhatod, hogy az elmúlt 4 műszakin mi volt az állás!
ha külföldi volt a kocsi, akkor a szervízkönyvet érdemes átlapozni, bár nem szentírás, meg azt is úgy hamisítják, mint a huzat, de kiindulásnak jó, főleg ha renaultos pecsét van benne, nem sufnituning garage gmbh...... -
diablo1984
veterán
válasz peterm711 #38294 üzenetére
annyiban tudok segíteni, hogy az újabb kasztnis 2100ccm-es dci motor 150 lóval egy kivert pöcs volt felépítményes furgonban, nem ment, de legalább sípolt a turbó és zabált mint állat! a gariidő még le sem járt és el is lett adva. amúgy beltérre jó, de erőhiány van bőven......
állítólag a legújabb euro6-os jobb egy fokkal, bár azt nem próbáltam, de egy kolléga szerint megy is, és a fogyasztása is jobb!
-
diablo1984
veterán
válasz peterm711 #38298 üzenetére
előtte spinterel voltak a kis motorral, 5 példányból 5-ben makkant meg a motor 2év 2 hónap alatt(2 évig garosak, 2 példány 2 év 1 hónaposan és 2 év 2 hónaposan adta be a kulcsot) és ezt elégelte meg a séf és kísérletezett, az akkor új masterrel(akkor még vacsi új volt ez a konstrukció, semmi tapasztalat nem volt még róla). 2.év lejárta előtt egy új iveco 7,5tonnásba beszámoltatta. jelenleg 2 sprinter van a cégnél(3 év km megkötés nélküli gari, ennyi idő alatt 2 blokk is megpusztulhat akár) én meg egy szintén teszt jelleggel egy citroen jumpert hajtok a 3 literes hdi példányt, ennek is még vagy 3 hónapja van a cégnél hátra, egy nyergesbe lesz beszámoltatva, ez sem jött be a vezírnek, pedig ez megy, jól fogyaszt, de a váltója fél évente széthullik, a garija szinte semmire sem vonatkozik, mert minden kopó alkatrész......
hosszú távon szerintem a sprinterekre esküdik a séf, mert sokáig garosak, szinte mindent gariban cserélnek(pappas auto), nem cigánykodnak mindenen(mint a renault és a citroen), így gondolom anyagilag neki jobban megéri!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz peterm711 #38300 üzenetére
2-3 év alatt ezek a mercik sem rozsdásodnak, de nem kap kavicsot, karcot, vagy a spojler nem veri le a festéket. amúgy utána már jellemző rá, ami azért cink! ez az új iveco is lutri, majd pár év múlva kiderül, hogy hogy sikerült, de ahogy hallottam merci ár körül mozog az olasz ára!
-
diablo1984
veterán
válasz peterm711 #38302 üzenetére
azért egy max 2000-es évjáratú e-osztályos merci is egy rozsdakupac, sőt 10 év fölött már megjelenik a merciken a lakatosok barátja a rozsda! érdekes, hogy ennyi pénzért is szart csinálnak luxus kivitelben.......
és az az érdekes, hogy a renaultok meg nem rohadósak, pedig ára közel sincs a német csillagosokhoz.....
-
diablo1984
veterán
rászántam magam és szerelőnél van végre a laguna! végre indulási gond nem lesz vele mostanában......
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
igen? jó tudni, akkor a 106 lovas kivételével a többi még egyszerűbb!hk csapágy és nagynyomású rendszer hibalehetőség az elektronikával és annyi! láttam már annyi csótányolt hirdetést, hogy ph1-ph2 frontok csereberélve, lószámok összevissza, szemre 5ös váltó és 6os írva.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz hotibi #38331 üzenetére
nem lehet hogy csak valami berezonál? akár kipuff, akár egy motortartó bak rezonáltat.....
tresh: igaz, tegnap az asszony is menet közben bepróbálta a 4es tuán az R-et a yarisban, mondván, hogy nem találta az 5-öst..... reccset egyet a váltó, még jó hogy nem rántotta rá, mert kissé idegbe jöttem volna....
apropó, részecske szűrő sem mindben van, valahogy az is rémlik.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #38985 üzenetére
szerintem a csatnál. nézd meg, hogy a csathoz megy-e 2 szál és azonnal rájössz! meg amúgy is a csatról kellene hogy vegye a jelet, mert a légzsák is csak becsatolt csatnál műxik csak, ezt a franciák már ezer éve összeelektronikázták!
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #38987 üzenetére
a vastag lehet oldallégzsák, ülésfűtés, vagy bármi, illetve ezek elektonikus előkészítése is!
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #39098 üzenetére
mivel nagynyomású a rendszer a kocsiban így a tápszivattyúnak kell a kraft arra, hogy a nyomás felálljon, így azért nem indul be! nem normális ha az akku ilyen alacsony feszen van. töltsd fel az akkut, hagyd kihűlni és mérj egy feszt rajta. nálam az energiser adta meg magát pár hete(nekem is indításkor minden villogott, de nem röffent be), egyszerűen nem lehetett feltölteni fullra(12V környénén volt 24óra töltés után, és még csökkent is utána), valszeg cellazárlata volt nálam és a melegben kakkant meg.....
nézdd meg, ha te így jártál, akkor gariztasd az akksit!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #39104 üzenetére
én az új akkut mikor betettem, márciusi gyártású volt, azóta ott pihent a polcon, indított mint a vaddisznó, azóta is mindig hatékonyan indít, pont fülelem, hogy az indítómotor is jobban pörög vele, mint eddig bármikor!
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #39106 üzenetére
Energiser volt a régi, most meg valami tesco-ban árusított legolcsóbb vacak, amire 2 év garit vállaltak! 44Ah-s, ez is volt benne, kis benzines motorhoz ez jár(laguna1-esemben is ekkora van a 2 literes motorhoz(benzines szintén))
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #39108 üzenetére
nekem majd 1 nap töltés után sem ment vissza 0-ra, utána töltöttem egy exide-ot, azt csak szinten tartás miatt(tartalék akku, nincs használva), másfél óra alatt már 0-án volt..... ezért mondtam, hogy inkább mentem és vettem 1-et, lehet bírta volna még, de lehet szivatott volna, 10ezer meg nem a világ vége....
-
diablo1984
veterán
válasz tigerscorpio #39110 üzenetére
autómentők jellemzően csak bedolgoznak a szervizeknek, így semmi nincs náluk, mert ők nem szerelnek csak visznek! teherautónál persze ez más tészta, mert ott jellemzően a helyszínen oldják meg amit lehet, de egy személyautót inkább felkapnak és a szervízben tákolják meg, így egyszerűbb nekik!
-
diablo1984
veterán
ma eladtam a laguna 1-esemet, fájó szívvel váltam meg tőle, de 2 autó luxus cikk évi 4000km megtételére és a Yarissal szemben a Renault húzta a rövidebbet(asszony nem érezte a lagunát, a yarist viszont talán, a garázs is kicsi, a yaris mögé meg sokminden befér még, kisebb helyet foglal)
sajnálom, mert jó kocsi volt, jól is nézett ki, egy fiatal srác vette meg, ahogy észleltem, szerelem volt neki első látásra! remélem jó helye lesz nála, helybeli, úgyhogy biztos fogom még látni a kocsit.
-
diablo1984
veterán
válasz birozoli7800 #39118 üzenetére
a gázpedál nem esett be, a bowdene feszes?
-
diablo1984
veterán
válasz birozoli7800 #39120 üzenetére
hibakódot vajon kreálhat? érdemes volna egy diagnosztikát lefuttatni rajta! előzménye volt az esetnek?
-
diablo1984
veterán
végre megtapasztaltam, hogy miként pusztul meg a kettőstömegű egy autón! ahhoz képest, hogy még sosem találkoztam vele, rögtön tudtam, hogy az adta meg magát, az elején még cicergett, néha koppant, most meg kinyomott kuplungnál már darál, hétfőn szervíz!(mercedes sprinter)
-
diablo1984
veterán
válasz FerNandor #39175 üzenetére
a nem klímára....
nekem is 100-on haladva kis cicergés hallatszik, ismeretlenül még akár csapágyas görgőnek is lehetne hallani, de mikor megállok kicsit kopog tompán, de rázkódik az egész autó, kicsit túráztatva, koppan, kluplungpedálon a kopogás tisztán érzik, mikor bekoppan, olyan mintha az abs dadogna féle.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz FerNandor #39178 üzenetére
simán lehet kettőstömegű, lehet más és más ahogy jelentkezik, ez is még németben csak cicergett, azóta rátoltam még 1700km-t, mostmár egyértelmű! sosem lehet tudni, hogy a renault hogy dobja kis a 2 tömegűt, milyen gyorsan, vagy lassan! a merci gyorsan az már biztos, fingom sincs, hogy még mennyit menne, így is szidtam mindenkit míg Lajosmizsén átmentem és szaroztak előttem, ciki lett volna 200km-re otthonról szétejteni a vasat!
-
diablo1984
veterán
laguna1 ph2 1,9 dti-ben lehet valami buktató? elvileg valahogy fogyik belőle a víz, hogy elhagyja, vagy kipufogja, azt nem lehet tudni, hajlamos a hengerfeje megnyikkanni, vagy inkább a tömítést nyomja ki?
amit még lehet róla tudni, hogy télen többször kell ráizzítani, illetve ha áll 2 hétig nehezen indul, ez esetleg izzítás hiba lehet(önindító felújítva, akku cserélve, fhp kicserélve), esetleg lelevegősödhet a rendszere, passz.a tulaja szerint(kereskedésbe adta le, egy toyotát hozott helyette) 2 olajcsere között fél liter olajjal beéri, ennyi amit leírtam amit csinál, nem tudom mennyire lehet lutri, elvileg 151ezer km van benne, 4 éve jött be az országba 130ezer km-el, belső állapotba az én ex benzines 325ezret futott lagunámhoz képest egy picit talán jobb, de az ülés széle ugyanúgy le van ülve, a bőrkormány cafatokban rajta...... kasztniján a 2 hátsó ív csere érett, nem körben, de itt ott az ív része át van rohadva, küszöb jó.....
szerintetek érdemes ilyenre megalkudni? tetszeni tetszik, de a motort lutrinak tartom a vízfogyasztás miatt, bár ha egy hf tömítés, akkor az nem durva, az indítási nehézség talán izzítógyertya(de azt mondta, hogy téle 3x ráizzítva úgy indul mint egy benzines), amúgy szépen jár, bár kicsit lomha gázadáskor kell neki egy pár mp, mire elkezd tolni, igaz akkor sem szakad le az ember feje....
-
diablo1984
veterán
válasz #42667776 #39347 üzenetére
a km az sántít, szerintem 200e km fölött lehet, bár a váltógombon az írás még rajta van(kolléga tuti 200ezret futottjában már semmi sem olvasható a gombról), a gyári szélvédő is még a helyén, az ülés szivacsa kissé jobb állapotú, mint a 325ezret futott enyémé, nem ahol ül az ember, hanem a széle van elmálva(ki-be szállásoktól).
menni megy, csak kell neki pár mp, míg elkezd karcolni, úgy meg megy rendesen, akkor a turbo is hallatszik.
a bőr a kormányról itt ott már le van rojtolódva, az a kis vékony bőrréteg már átszakadt.....
449e ft-ra van kitéve, ezek között eléggé magas árnak számít, bár jó autó csinálható belőle, de a motor dolog ami buktató lehet benne...... a többi kopó cucc(fék, hátsó ívek, betört ködlámpa, vezérlés, stb) de van rajta vonóhorog és klíma benne, ezek amik az enyémből hiányoztak.....
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #39348 üzenetére
akárhogyis, de majd tudósítok róla, mert újból Laguna tulaj lettem!
remélem nem átcseszős lesz az autó, jövő ilyenkorra is igaz az állításom, hogy a kertben csak 1 autó maradhat(laguna vs yaris). -
diablo1984
veterán
mod: azt megnéztem, az olajban víz biztosan nincs és a vízben sincs olaj! a motorra rálátni a burkolattól nem lehet, ahhoz képest, hogy nem túl nagy a műanyag burkolat, de kitakar minden lényeges részt!
a kiegyenlítő tartály zárósapkájától látszik folyás, ott fagyállós a motortér. zsír új rajta a sapka, majd figyelem, hogy ott van-e a nedvesedés. így is, úgy is kimosom a tartályt, kap egy új fagyállót a kocsi, és úgy nyugodt leszek, ha nem szivárog többé. ha mégis, akkor bontóból hozok egy új tartályt, mert lehet a menetes rész tövében lehet egy hajszálrepedés, amin terheléskor nyomáson szivároghat a víz!
majd meglátjuk, remélem ez lesz a probléma!
majd jövő héten kap új olajat, szűrőket, fagyállót, lesz rajta egy futómű állítás is, kap egy nagytakarítást, kívül-belül, kárpitokat is áttakarítom, egy pasztázás is ráférne majd végül beköltözöm.
bontóba úgyis kell majd mennem, mert a műszerfalon lévő hangszóró keretét valaki le akarta venni, le is törte a sarkát, a balos ködlámpa is be van törve rajta, lehet a kiegyenlítő tartályt is hozzácsapom a szetthez és reménykedek.
amúgy mérés alapján körbe mindenütt 80-90 mikronos a kocsi, a motorháztető és a tető 250 körüli, valszeg vagy lesütötte a nap a lakkot és újra fújták, vagy jeget kapott és azért húztak rá egy réteget, ez már nem fog kiderülni! az a fura, hogy a szélvédő még gyári, rajta vannak a légzsákra figyelmeztető matricák, egy kavicsnyom sincs rajta, szerintem ezt a kocsit rövidtávra használhatták és 1 személlyel, mert csak a vezető oldali ülésnek a széle(a kagyló oldala a ki-be szállástól) van leülve,szakadva nincs az ülőtámla széle nincs kiszálalódva, kiszakadva, a szivacs is jó benne. majd lehet a bontóból hozok hozzá egy domor ülést és átvariálom az ülőrész szivacsát egy anyós oldali ép szivacsra!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
amúgy a dti motoroknak mi lehet a gyengéje? olajat, szűrőt nálam időben meg fogja kapni, nem lesz pancsolás a gázolaj terén sem.
egr-re mennyire érzékeny? lefalazást hogy tűri? gondolom, azért lomhább, mert a szívósor tiszta korom, ezt egy takarítással és egr lefalazással meg lehet oldani és ha nem jelez vissza hibát, akkor ez a hibaforrás sem jön többet elő.....
amúgy ez a kocsi épp az az egyszerű elektronikás, mint a benzinesen volt, se egy fedélzeti számítógép, semmi csicsa, manuál klíma, nem a beszélgetős fajta. épp ezért gondolom, hogy 99ben az egr-t még nem csekkoltatták a rendszerrel.....
-
diablo1984
veterán
ma volt időm feltérképezni az autóm, a nagyszervízen kívül kell rajta egy első féket varázsolni, mert valszeg be van rohadva a csúszkája, a belső oldalán a tárcsának kb 50% fékez csak(éreztem is, hogy nem valami faszántos a fék), úgyhogy csinálni kell azt is, a hátsó dob az fog szépen.
alatta járva a kocsinak a belső küszöb éppúgy romokban van, mint a benzinesen volt mielőtt megcsináltattam, ez is ott szét van de nem gyengén, a külső küszöb ennek ellenére nem ganaj állapotú, de így is a gatyám rámegy a 2 hátsó ív javítására és az alváz rendbetételére.
alulról még láttam, hogy a cooler csöve kicsit taknyos, majd cseszek azzal is valamit.holnap olaj és szűrőcsere, egy alapos belső takarítás ráfér(külső is), ma a hangtechnikát renováltam benne, valamiért szét volt barbárolva a rendszer, toltam bele egy faszántos kis blaupunkt fejegységet, rendbe raktam a kötéseket(a műszerfalon a csipogok pioneer-re lettek cserélve, gyári átalakító szettel, hátúl a kalaptartóban 2 ovál mnc, csak barbár módon bekötve), most olyat szól, hogy még az üvegek is hajlanak!
néztem a kormányt a kormányvédő nélkül, nem kiszakadva van, csak a bőr festett része van megkopva, szakadva nincs, csak amolyan vajszínű kopások vannak benne, majd arra is kitalálok valamit......
szaladgáltam a kocsival, ami érdekes, hogy bekapcsolt klímánál bizony megérzi a klímát, finoman ránt, mikor a klíma éppen olvassza magát, fogja is a kocsit, klíma nélkül jobban ugrik, egyenletesebben húz, mint a benzines, nyomatékosabb, de azért a váltót használni kell pl:5ben 50nél nem gyorsít, kívánja a visszaváltást, de tetszik a kocsi, főleg ebben az ezüst színben!
-
diablo1984
veterán
jeee, megvolt az olaj és szűrőcserék, belső takarítás, ablaktörlő csere(a jobbos kar kicsúszott a kezemből lapát nélkül, sikeresen be is törtem a gyári kavicsmentes szélvédőt..... )
nem tudom, hogy miként, de megvan a nehezen indulás oka, konkrétan lelevegősödik a rendszer, a kézi ac pumpa után a szűrőnél valahogy visszajön a levegő, de valamiért a nyomást felpumpálva a gázolaj sehonnan sem jön......rejtély....
ami durva volt, hogy egy gyári renaultos pollenszűrő volt benne, okádék állapotban, az egéz 3 helyen ki is rágta, csak 5 éves volt pedig......
valaki a motortérben szépen használta a légkulcsot, a vezérlés felőli motortartó konzol blokk felőli részénél 1 csavar volt(és van is) beleszakítva, a sárvédő felőli rögzítés 3 csavarjából 1ből a menet ki volt tépve, a másik kél csavar meg volt gyepálva, légkulccsal ráverették..... idióták......maradt a fék és a szíjak, valamint majd egyszer olajteknő tömítés, mert az is szépen taknyol körben......
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Kupon kunyeráló
- Azonnali fotós kérdések órája
- Vírusirtó topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs