-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
westlake
félisten
válasz
Malibutomi #13290 üzenetére
Egy VGA-t nem adhatnak ki kizárólag blokkal. Tíz gépből még mindig kilencben léghűtés van. Valahogy én nem tudom elfogadni érvnek, hogy vízhűtéssel az 290X is jó kártya. A jó kártya akkor jó, ha keveset fogyaszt/fűt. Like Maxwell. Pont.
biztos vagyok benne, hogy ha az AMD holnap kiadná a 300-as szériát, az NVIDIA rá két napra kihozná a desktop GM200-at. Hova siessenek?#13300: Bocsánat. Az mennyivel is jobb? Számomra már az a megoldás is nevetséges. Lehet, hogy hatékony, de akkor is nevetséges, hogy ilyet kelljen alkalmazniuk. Nem jószándékból teszik, hogy majd valami fenevadat tudjál létrehozni a kártyádból, hanem azért, hogy alapon ne szabályozzon le.
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
nagyúr
Lehet, hogy mi túl hwcentrikusan nézzük a dolgokat,de te meg láthatóan benyalod a bullshitet.
Az életem során összesporolt pénzemben fogadok,hogy a nagyon csodás hüdemindentudó dx12-vel sem lesz egy játékban sem jobb az ai a fizika.
Pedig az álomjátékomat még játszanám a halálom előtt.
Már csak így leírva is elbögöm magam akkor feelingje lenne egy ilyen gamenek:Istentelen brutál valós fizika.Amit szétlő szétrobbant az ember az ott is marad, valósszerű vér, ....stb
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Malibutomi #13288 üzenetére
akkor félreértettem, sry.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #13292 üzenetére
Sőt, 4-5 év is. Pontosan ez az oka annak, amiért az AMD nem akarja követni a szabványosítási procedúrákat, mivel nagyon sokáig tartanak. Helyette elérhetővé teszik a saját megoldásaikat, amit aztán majd a szabványok idővel lemásolnak. A lényeg, hogy a fejlesztők aktuális problémáit gyorsan meg lehessen oldani, és a megoldás irányt mutasson a Microsoft és a Khronos számára. Ebből a teljes iparág profitál. Lásd jön a DX12 és az új OpenGL is, nagyjából arra a mintára, ami az AMD API-jában megjelent.
Távolról se higgyük azt, hogy az új API-k minden gondot megoldanak. Adnak egy jó alapot, amire lehet építkezni, és jönnek a következő újítások, amelyekre szintén jön szabvány, ami egy új alap lesz, amire ismét lehet építkezni, és így tovább.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túl hardvercentrikusan közelítitek meg a kérdést. Idén is sokkal több változás lesz szoftveres oldalon, mint a hardverben. Persze jönnek új lapkák, de az igazi innováció nem itt lesz.
Csak mondok egy példát. Ma a játékokban a GPU-kat a HLSL-en programozzák. Ez a szabvány nyelv a shaderekre, de nem elég jó már.
Nyilván egy ideig még erre leszünk szorítva, ami részben alap a szabványosságnak, de már rengeteg kutatás megy arra, hogy a HLSL mellett legyen más alternatíva.Ha megnézitek az API-kat, akkor ma három lehetőség van: HLSL (DX), GLSL (OGL) és AMDIL (Mantle). A HLSL oké, az egy jó alap, míg a GLSL nem a legjobb, de csak azért, mert nincs referenciafordító az OGL-ben. Az AMDIL nyilván azért gáz, mert eléggé alacsony szintű, így erre csak nagyon kritikus esetben érdemes direkt kódot írni. Van azonban egy nagyon érdekes kutatás, hogy ne kössük a lehetőségeket feltétlenül egy shader nyelvhez. Ha valaki mondjuk C++-ban akar shadert írni, akkor írjon. És innen egy frontend fordíthat egy hardver közeli IL-re, amiből mehet a kód a hardverre. Ebben az irányban óriási lehetőségek rejlenek, mert az eddigieknél jóval komplexebb programok is futtathatók lesznek a GPU-n, illetve a HLSL korlátjai is mehetnek a levesbe.
Maga a modell prototípus szinten nagyon működik. A Nitrousban számos shader így van lekódolva, és a GDC-n mutatnak majd egy demót, ami megalázóan jó. A probléma viszont, hogy a magas szintű kód (ami jelen esetben Bolt C++) és a hardverközeli IL-ek között nincs egységesítés. A programba kell egy fordító frontend, ami fordít AMDIL-re, PTX-re, és az Intel, meg a többi gyártó vISA-jára. Ez működik csak jó fordítót nagyon nehéz írni, és időigényes is. Sokkal kedvezőbb lenne, ha minden gyártó ugyanazt a vISA-t használná, és akkor arra lehetne készíteni egy agyonoptimalizált frontendet, vagy akár használni a Clanget, és az LLVM-en keresztül elérhető például a HSAIL.
Az nagyon látszik, hogy kezdjük kinőni a HLSL-t, és egyre többen kacsintgatnak a C++ felé.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Mitöl lenne meleg és hangos, a kipróbált vizes hütéssel, ha meg a pletykált teljesítményt hozza ugyanazzal a TDP-vel mint a 290x, akkor az kb. a 980 energiatakarékossága.
A driveres témát hagyjuk ez mindenkinek egyéni referencia, nekem semmi bajom a driverekkel, fent van és kész.De ez már itt off. Csak arra reagáltam fentebb, hogy a GM200 már olyan lesz amilyen, azon nem változtatnak a pénzügyek.
[ Szerkesztve ]
-
ÁdiBá
veterán
válasz
Malibutomi #13288 üzenetére
Én inkább az AMD helyében pánikolnék ha az új kártya hozza a papir formát.
Meleg lesz, zabál, hangos lesz.
Driverrel használhatatlan.
Jobb ha csak húzza az AMD de félő ne hogy az legyen mint az INTEL vs AMD az NVIDIA vs AMD is. -
Malibutomi
nagyúr
De nem arról volt szó hogy mikor hozzák ki, hanem hogy tuti alázó lesz mert jól állnak anyagilag. Ha egy éve készül a chip (netán már gyártás alatt ugye) akkor abból a legjobb negyedévi eredmény sem csinál gyorsabbat ha netán a radeon jobban sikerül.
Ez volt a hozzászólásom lényege. -
ÁdiBá
veterán
válasz
daveoff #13283 üzenetére
Csak finoman jegyzem meg.
A GM200 csúcs már készen van...Ebből pedig jön a mi picike felső kategóriás új nvidia kártyánk ahogy az GK110 esetében van.
Titan, majd GTX, majd Ti.Szerintem ugyan ezt fogja tenni az nvidia most is.
2013.03 GTX TITAN megjelenése.
2013.05 GTX 780 megjelenése.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
Malibutomi #13284 üzenetére
a "mit terveztek egy évvel ezelőtt" azt határozza meg, hogy mikor tudják leghamarabb kiadni a kártyákat. a piaci viszonyok függvényében aztán lehet ezt tologatni.
-
ÁdiBá
veterán
Nvidia GeForce TITAN X és ami mögötte van!
Radeonnak felkell kötnie a liberót de rendesen...
Ilyen anyagi helyzetben, és ilyen árbevételnél az nvidia gond nélkül lefogja hozni megint az abszolút csúcs szegmens videokártyáját.
[ Szerkesztve ]
-
regener
veterán
-
nem tud valaki valami jó kis pletykát, mikor lesz 960Ti / 950Ti / 950?
-
regener
veterán
-
Crytek
nagyúr
válasz
Firestormhun #13271 üzenetére
Te fel a kezét aki ezen csodálkozik! Aki tud az tud, ennyit számít egy jó VGA széria!
[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
Rekord árbevételek az NVIDIA-nál
Hűha...
NVIDIA negyedik negyedévben már nagyobb árbevételt könyvelhetett el GPU és SOC eladásokból, mint az AMD az összes termékével(CPU,GPU, konzol, stb...) együtt véve.
-
westlake
félisten
[ Szerkesztve ]
-
válasz
namaste #13265 üzenetére
szerintem a memóriavezérlő sehol nincs elvágva, benne van a chipben mind a 4 kontroller, és a 64 ROP is. a probléma forrása inlább abban rejlik, hogy az SM-ek hogyan kapcsolódnak a memóriavezérlőhöz. ha meg kell, hogy kapják a teljes sávszélességet, akkor mindegyik SM-nek (vagy mindegyik GPC-nek, a jó ég tudja) kapcsolódnia kell mindegyik kontrollerhez a crossbar megoldás miatt. én azt feltételezem, hogy itt futhatnak ki az erőforrásból, és míg a ROP-ok számára a teljes 4GB hozzáférhető, addig az SM-ek csak ennél kevesebbet (mondjuk 3.25G-t) látnak. ez magyarázza, hogy a CUDA alapú teszt miért látott kevesebb memóriát, és azt is, hogy a játékokban ez nem érezhető. persze attól, hogy az elmélet magyarázza a tényeket, még lehet teljesen rossz
-
Jack@l
veterán
válasz
namaste #13264 üzenetére
Mondom hogy hülyeség, mért vágnának a memóriavazérlőből? Simán ki lehet mérni hogy mennyi a max bandwith, abból meg ki lehet számolni hány bites a vezérlő. Ha nincs annyi, akkor kurva nagy per menne az nv ellen.
Itt valami címzés, vagy címtér konfigurációt csesztek el. -
namaste
tag
Az NV azt mondja, hogy van egy 3,5 GB-os és egy 0,5 GB-os rész, arány: 7.
A program szerint ~150 GB/s a gyors rész és ~22,35 GB/s a lassú rész sebessége, arány: 6,71.
A program 3200 MB gyors területet és 640 MB lassú területet mutat, feltételezve hogy a nem használható (driver, oprendszer használja) 256 MB terület a gyors részben van (az NV válasza szerint előbb onnan foglal), arány: (3200+256):640 = 5,4.Ha a memóriavezérlő 64 bites részénél lenne kettévágva, 192 bit + 64 bit ill. a memória 3 GB + 1 GB, akkor az arány 3 lenne.
-
namaste
tag
válasz
Jack@l #13263 üzenetére
De néha szoktak, GTX 970M 10 SMM, 192 bit, pletykák szerint a GTX 960 Ti is 192 bites. Viszont a GTX 980M 12 SMM, 256 bit, nem vágták a memóriavezérlőt.
Másik példa: GM206, gyakorlatilag a GM204 megfelezve, a memóriavezérlőt is megfelezték.SMM az nem memóriavezérlő.
Egyet értünk.A csipek konfigurációja nem csak műszaki kérdés, hanem üzleti is: a kevésbé jól sikerült példányokat is el lehet adni (hibás részek letiltása, alacsonyabb működési frekvencia), termékpozicionálás (ha vágnak az SMM-nél, akkor vágnak a memóriavezérlőn is, nehogy már ugyanolyan jó legyen).
-
Jack@l
veterán
válasz
namaste #13261 üzenetére
Memóriavezérlőt nem illesztenek sehova, annak van egy fix adatbusz szélessége, azt csókolom. Ahhoz illesztenek memóriát. (X x 64 bit)
SMM az nem memóriavezérlő.
Kb mint a gépnél, tökmindegy hogy 3 vagy 4 magos procit raksz bele, a memórivazérlő ugyanúgy fog dolgozni benne...[ Szerkesztve ]
-
válasz
namaste #13261 üzenetére
elvileg 4db 64-bites kontroller van a chipben, nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán lehetséges egynek a felét letiltani. viszont ha a kontrollerek 1/8-át letiltod, akkor letiltottál vele 8 ROP-ot is. innentől a sebességkülönbség a 970 és a 980 között a 14-27%-os tartományba kell essen - a tesztek szerint pedig 15-22%. nem áll össze, túl közel van a range aljához.
-
namaste
tag
válasz
Jack@l #13260 üzenetére
Letiltottak 3 SMM-t és hozzáillesztik a memóriavezérlőt is. Letiltanak egy memória csatornát, 7 x 32 bites adatbusz, 7 db 0,5 GB GDDR5 memória csip. De ekkor 3,5 GB memóriát kapunk, de hogy mutat a dobozon a 3,5 GB? Akkor mégse tiltanak le egy memória csatornát, hanem megoldják okosan. Hát így sikerült.
-
namaste
tag
A GTX 970 memória gondjára egy lehetséges magyarázat: kétfelé szedték a memóriát, egy 224 (=7 x 32) bites 3,5 GB és egy 32 bites 0,5 GB részre.
-
válasz
regener #13257 üzenetére
szörnyű nagy bullshitnek tűnik ez az nVidia-válasz, sajnos. semmi logikát nem látok a 3.5-0.5 bontásban, ill. önmagában az sem lenne feltétlen baj, ha az SM-ek nem férnek hozzá a teljes memóriához, mert pl. simán lehet a framebuffert arra a területre erőszakolni, amivel gond van. nem volna rossz, ha valami konkrétabbat mondanának...
-
regener
veterán
válasz
FragMaster #13256 üzenetére
Majdnem, csak itt a sávszélesség végig 256bit, viszont a számolóegység nem számol úgy ahogy annak kéne valószinűleg.
-
Jack@l
veterán
ui: van itt gond, ha nem fake a video...
https://www.youtube.com/watch?v=ZQE6p5r1tYE
A slow memory-ra meg az a tippem, hogy olyankor már a gép memóriájából cachel, mint anno az agp texture memory.[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
válasz
westlake #13248 üzenetére
Értem én, csak nálam a 980 is ugyanúgy reagál arra a programra, tehát az utolsó 0.5Gb lassabb, ha nincs kihasználva. De a cikk szerint, és ahogy Te is mondod a 980-at nem érinti ez a dolog. Akkor most a 980 memória kezelése is ugyanúgy működik, mint a 970, vagy nem. Ezért kérdeztem, hogy mi van a 980-al, nem vagyok perfekt angol, lehet félreértettem valamit....
[ Szerkesztve ]
-
westlake
félisten
válasz
daveoff #13247 üzenetére
Ahh.
A 980 nem is került sosem szóba, hogy hibás lenne. Az eredeti cikkben csak azért szerepelt, mert azt hozták fel ellenpéldaként a 970-nel szemben. Mivel kiderült, hogy ez nem hibás működés, a 970 működését nem lehet kifogásolni. Szerinted akkor mi van a 980-nal?Egyik Maxwell sem hibás, az utolsó 500 MB-nyi vRAM szándéskosan működik úgy, ahogy.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
-
Crytek
nagyúr
-
-
Loha
veterán
válasz
regener #13229 üzenetére
Double Precision, Dupla Pontosság vagy FP64.
-
regener
veterán
Mi ez a "DP"? Double-precision?
-
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
a b) választ jelölném meg
amúgy meg, ha kell a DP, akkor valószínűleg ennyiért is megéri, ha pedig gaming célokra veszi valaki, akkor a drágább kártya jobban növeli az e-péniszt. win-win, nemde?
(#13224) Jack@l : ha jól látom, akkor a tesztelt kártya 10%-os gyári OC-s. amúgy a specifikációk alapján nem irreális, hogy 10% OC mellett a 760-nál 10-20%-kal gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
Tehetik(sajnos), nincs konkurencia...
-
regener
veterán
Mert pl. cikkenként más adatokat "közölnek", eygszer azt állítják hogy lesz 3072 CUDA mag benne, utna csak 28xx, majd 25xx meg így tovább cikkenként. Ezenkívül elég sok "hír"-ükről derült már ki hogy tényleg csak pletyka, semmi háttérrel vagy max amit más oldalakról összeszedtek.
Ha kijön madj akkor úgyis tudni fogjuk mi és mennyiért, addig értelme meg nincs találgatni.
-
regener
veterán
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
Miért olvassátok ezt a pletykás szenny oldalt?
-
-Solt-
veterán
válasz
westlake #13216 üzenetére
300.- Forintos euróval is több mint 400.000.- Ft. Nekem nem teljesen mindegy, és nem azért mert nem tudnám megvenni, ha nagyon akarnám, hanem a tendencia miatt.
Szó sincs háborgásról, egyszerűen ez így nem normális dolog, de, ha szerinted az, akkor valószínűleg részvényes vagy...
-
westlake
félisten
válasz
-Solt- #13215 üzenetére
Kínálat-kereslet. Minden annyit ér, amennyit fizetnek érte.
Nem a mostani peak árfolyammal számoltam. Egyébként meg nem teljesen mindegy, hogy 300k, vagy 450k? Úgy háborogtok, mintha a kenyér áráról lenne szó. Ha nem vesztek majd, akkor azért lényegtelen, mert 5 forintot sem adtatok érte, ha pedig vesztek, akkor meg mégis ki tudtátok fizetni a ~400.000 forintot.[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
őstag
válasz
westlake #13212 üzenetére
430-ba kerülne hogyha ennyi lenne,mert ez nálunk ugye 1350 euró lenne mert így szokott ez menni,náluk 1 dollár az egy euró,az meg átszámolva forintba annyi.Egy single GPU kártyáért.És fél évre rá meg jön a 980 Ti ami ugyan ilyen gyors lesz,vagy gyorsabb és fele annyiba fog kerülni.
-
Anubris
őstag
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
2 db ilyen 4K-n már biztos szépen muzsikálna.
-
westlake
félisten
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
És ez miért is olyan meglepő? Senki nem mondta, hogy lesz GTX 980 Ti 900$ környékén.
Az NVIDIA nagyon is jól csinálja, amit csinál. Aki sznob, meg akinek tényleg szüksége van rá, adjon ki 300k-t érte, vagy vegyen még drágábban Quadro-t.[ Szerkesztve ]
-
Scholes9
nagyúr
válasz
KillerKollar #13210 üzenetére
-
Crytek
nagyúr
-
Loha
veterán
PCPer Live! GeForce GTX Live Stream and Giveaway with Tom Petersen
Though we can’t dive into the exact details of what topics are going to be covered, intelligent readers that keep an eye on the rumors on our site will likely be able to guess what is happening on January 22nd.
-
Jack@l
veterán
Most akkor erről a cikkről besztélünk?
http://www.digitaltrends.com/computing/gtx-960-leak-suggests-nvidias-mid-range-card-coming-soon/
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Több db Nvidia Quadro K2200 4GB GDDR5 újszerű, karcmentes videokártya
- Nvidia Quadro és AMD FirePro kártyák - számla, 6 hó gar.
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- zotac amp gtx 1060 6gb
- Nvidia GeForce RTX 2080Ti 11 Gb GDDR6 2 db videókártya eladó + Ajándék Nvidia SLI híd