Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Luck Dragon #82602 üzenetére

    Akkor az az AF40-es automata lesz, mert a másik fajta az csak az 1.8 benzines variánshoz Volt.

    Ez az AF-40 [más néven AWTF-80SC] egy elég elterjedt, és kedvelt váltó, rengeteg márka sok típusába szerelték, Opelnél pl. H-J Astra, Vectra, Insignia, stb..
    Pl. a C Vectra OPC-ben is ilyen van ( más végáttétellel persze), én amiatt olvastam utána nemrég.

    [Ez egy elég jó összefoglaló magáról a váltó típusáról.]

    Alkatrészt, bontott váltót biztosan elég könnyü szerezni, ha valami gondja lenne, mivel elég gyakori darab. Nagy szerkezeti hibáról (mint pl. híres M32-es eset) nem nagyon olvastam, az automataváltók hagyományos nyügjei tudnak elöjönni rajta, mint a vezérlö-szeleptömb, konverter hiba, de ezek ugye általában "kopó" dolgoknak számítanak az automatánál (ettöl persze még nem olcsó sajnos)

    Inkább az árakkal érdemes tisztában lenni, pl. egy [szeleptömb 210.000Ft+ÁFA-tól indul], ergo megnézéskor érdemes alaposan kipróbálni a váltót, hogy simán, rángatásmentesen, ütésmentesen váltson oda-vissza, mert ha javítani kell, akkor zsebbenyúlós.

    Az [insigniaclub fórumán]is van külön váltós topic, ott is érdemes végigolvasni, ott is repkednek a százezrek egy váltójavításnál.

    És ez most abszolút nem lebeszélés az automatáról - még ha úgy is tünik :D -, inkább csak infó, amivel jó tisztában lenni, hogy ne akkor érje meglepetés az embert, amikor esetleg beüt a baj.

    Még azt sem mondom, hogy a kéziváltó egyértelmüen jobb, mert annál meg ott van a kettöstömegü+kuplung, ami ugyanúgy kopik, és ugyanúgy egy vagyon a cseréje, ha esedékes, szóval tényleg csak infóképp írtam le, amiket én találtam az automatáról, így ezek fényében ki-ki tud dönteni, hogy melyik irányt választja. :)

Új hozzászólás Aktív témák