-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaresz002
aktív tag
válasz lujó55 #13018 üzenetére
nem mondtam.... kérdeztem ha hidegen meg rövidtávon nem kopog,akkor hosszabb úton főleg nem kéne,mikor meleg a motor...inkább hidegen (mikor az olaj hideg) kellene kopognia (hogyha a hidrotőke kopogására gondolsz)....gondolom én...
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Henk
veterán
válasz lujó55 #13022 üzenetére
Öngyulladás csak akkor lehetséges ha nem megfelelő hőértékű a gyertya. Az üzemanyag hibájából ez nem hiszem, hogy létrejönne, főleg ha több kúton is tankolsz és mindig ugyanaz a helyzet.
a dugattyúrúd ráver a főtengelyre a csapágyon keresztül, a hajtókarra gondolsz? Kizártnak tartom, nincs akkor hézag a főtengely és a csapágy között vagy ha van akkor már régen rossz mert hajtókarcsapágyas a mutatvány, viszont akkor mindig kopogna. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy tényleg nem a megfelelő időpontban gyullad be a keverék hanem előbb és az okozhat kemény, kopogó járást. -
Henk
veterán
válasz lujó55 #13029 üzenetére
Nem muszály cserélned csak nézd meg valami katalógusban, hogy milyen a belevaló és ami neked van az megfelel e ennek. Attól lehet teljesen jó meg ép, hogy olyat tettek bele aminek a hőértéke nem megfelelő.
Lambdaszonda a tiédben már 2 van szerintem, a szabályzószonda a kipufogócsonkban (ez szokott gyakrabban tönkremenni) a másik már a kipufogócsőben a középsődob előtt. Ha csak egy van benne akkor a kipufogócsonkban. Szerintem az utángyártott is legalább 20k bele. Ha megméritek a károsanyag kibocsájtását abból azért kiderül, hogy jó e a szonda vagy villanyosságszerelő ki tudja mérni.[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
válasz lujó55 #13089 üzenetére
A pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van, így előtte értelemszerűen ki kell szedni. Majd ott állított helyzetben van egy műanyag fedél, azokból kihajtod a rögzítő csavarokat és kihúzod a szűrőt. Annyira nem értek a dolgokhoz, de érdemes ott nem nagyon duhajkodni, m ugye felette már nyílt rálátás van az utasoldali légzsákra (bár mondom nem értek hozzá, h mi kellett az esetleges berobbanásához).
Én innen szoktam minden évbe rendelni az éves szervízhez való olajat, olaj-levegő-pollenszűrőt, féktisztító spray-t meg egyéb apróságokat, és megcsinálom magamnak a dolgokat, amit a szervizfüzet meghatároz (sőt még annál is többet).
-
csaresz002
aktív tag
-
csaresz002
aktív tag
válasz lujó55 #13330 üzenetére
felemeled a hátulját,alá fekszel,viszel magaddal egy sima csavarhúzót meg egy fogót....megkeresed a szűrőt és szétpattintod a csövet (elvileg gyors csatlakozós) ha nem akkor bilincses.... régi le,új fel és kész....
ahogy Jim kollega is írta,benzin csak a csövekből meg a szürőből fog folyni....1,max 2deci
nekem a tank előtt van pont.csak a csöveket kell végig követni
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
őstag
válasz lujó55 #13347 üzenetére
Ilyentájt én is elszoktam ebben a témában indulni, mert hamar jön a sötét.
Ami eddig volt az a Osram Nightbreaker, meg a Silverstart [link] mindkettő jó, de max fél évet mentek, aztán egyik indításnál az egyik megadta magát, felkapcsoltam,égett, aztán 2 mp múlva az egyik oldal kiégett. Az áruk meg nem igazán olcsó.
De elvileg a tungsramnak is vannak jó cuccai [link]
mostanába szoktam látni kocsikat, nagyon fehéren világító izzókal, amik nem xenonok, de nem sikerült kiderítenem milyenek, esetleg valaki vágja?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
nagyúr
válasz lujó55 #14197 üzenetére
Az a baj hogy nagyon nem törődik vele, nem ért hozzá csak használná. Látod a kollégája vagyok és pusztán magamtól kezdtem el kutakodni hogy mi lehet a gond. Olajra rákérdeztem arról fogalma se volt hogy mit és mikor. Az exe akivel azóta szétmentek intézte ezt valami haver szerelőnél (de ahogy hallom az is aztán egy hozzáértő ). Van egy sanda gyanúm hogy ez egy összetört autó volt amit nagyjából helyrepofoztak. 2003-es fehér Astra amit bő 1 éve papíron 83k km-el vettek (szerintetek ez reális?). Minden hónapban van valami baja. De hát szőke fiatal csaj és hozzánemértő barátja hozta el neppertől, nem is számíthattam volna jobbra.
Olajcserét mondtam neki tegnap de most arra sincs keret stb.
Szóval lehet hagyom a fenébe. Egyszer majd szétesik alatta ha így folytatja. Csak sajnálom az autót még ha nem is az enyém. 3 hónapja vettem életem első autóját ami 13 éves és én törődöm vele rendesen. Rossz hogy valaki meg sz*rik rá hogy mi van a gépével amit hitelre vett sok pénzért (bocs a kifejezésért).
Legalább vitt volna a vásárláskor egy szerelőt magával...
És még majdnem engem nézett hülyének hogy 13 éves autóért annyi pénzt adtam. De az legalább egyben van.Bocs a hosszú offért csak ez most kijött.
Tasia: a "szekemberek" meg mindig átverik. Szőke hozzánemértő csinos csaj akiről lerí hogy bármilyen kamu dolgot bevesz. Asszem az egyik hátsó rugó törött az Astrában. Egy "szaki" 100k-s javítási árat mondott rá neki. Na ne röhögtessenek már...
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
-
runner 125
nagyúr
válasz lujó55 #14524 üzenetére
Bezony, tuti legombolnának ezért a 10cm-es műanyag darabért 4 rongyot.
Vateran elég biztató a helyzet, úgy tűnik fogok találni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
_seth_
veterán
válasz lujó55 #14697 üzenetére
Egyáltalán nem normális... cseréltesd ki és ha utána is baj van akkor kell csak pánikba esni
Nekem is csepegett amikor megvettem igaz a vezérműtengelyeké ha jól emlékszem, a vezérléssel együtt kicseréltettem azóta nincs gond vele.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
szacsee
nagyúr
válasz lujó55 #15235 üzenetére
Köszönöm a választ!
A Brillantis 2 nyári abroncs igen. Lehet most is az van fennt és nem az első verzió.
Meg voltam elégedve vele, csak az első tengelyen jobban ette az abroncsot, így egyre többször kezdett el vándorolni a kocsi eleje esős, nyomvályús úton.
Viszont remélem futómű beállítás után visszavesz a koptatásból, így megint pár évig leteszek erről a problémáról.A fékekhez is hozzá kell majd nyúlnom, eléggé gyengén fog már. Előző pofa és dobcserekor belenyúltam a jóba és valami utángyártott hokit vettem. Vasaláskor a dob ovális lett, leszabályoztattam és adtam neki még egy esélyt fenntartásokkal. Újból ovális lett így ment a kukába 30-40km használat után. Az előtte lekerült gyári dob kapott egy leszabályzást és az teszi most is a dolgát, viszont attól félek már nem bír el egy leszabályzást így nyugdíjaznom kell. Bárdi autó webshopjában leskelődtem és az értelmes dobok közt látok Brembo és Bosh dobot is, viszont pofából nincs Brembo csak Bosh... meg valami Japanishepart vagy valami hasonló. Milyen cuccokat ajánlatok a fékhez? Előre és hátra is jöhetnek a tippek.
-
_seth_
veterán
válasz lujó55 #15238 üzenetére
Én elsőnek meghúznám az ékszíjat bár nem tudom milyen autóról van szó de elég gyakori hiba ez is, mondjuk az nyekk-nyekk hangot ad
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz lujó55 #15240 üzenetére
Szervónál ha az ékszíj nem elég feszes és teljesen kitekered a kormányt akkor nyikorog rendesen de az egész magas hangon, és az nem ropog így nem tudom mi lehet nálad a gond
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
Cola111
aktív tag
válasz lujó55 #16958 üzenetére
Szia!
Én az autó töltését ellenőrizném, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Ha túl magas a töltőfeszültség akkor az akkumlátor elkezd "pezsegni" és kiéghetnek az izzók.Elképzelhető, hogy nem megfelelően van rögzítve a fényszóró, esetleg elmozdult, eltört a fül, és pici rezgések keletkeznek.
Írnak olyat is, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldanak 1-1.5 vezetéket, ezt elfektetik a lábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés fog keletkezni, hogy az izzószál hőmérséklete néhány százalékkal esni fog. Bár ez elég barkács megoldás.
-
Cola111
aktív tag
válasz lujó55 #16967 üzenetére
Inkább cseréld ki az izzó foglalatát szerintem, ez olyan 2-3ezer forint lehet. Ha mérni akarsz akkor szükséged lesz egy multiméterre, megmérheted az indítómotor áramfelvételét,fontos mérni töltőfeszültséget (ha alacsony az érték akkor nincs elegendő töltés, az autó nehezen indul az akku tönkremehet.) Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban 13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdeke lehet az autó üres fogyasztását is megmérni. Elvileg ilyenkor semmilyen fogyasztó nem megy, de ilyenkor is folyik némi áram,pl riasztónak,órának, ezt mérheted úgy, hogy leveszed az akkumulátor egyik pólusáról a sarut, és a multimétert ampermérőként a saru és a pólus közé iktatva megméred az átfolyó áramot ezután egy egyszerű képlettel kiszámolható t= C/I (t= idő, C= akumlátor kapacitása l= mért áram (A) Ha magas a töltőfesz akkor kezd pezsegni az akkud, ez károdítja a lemezeket a lehulló iszap pedig zárlatot okoz. Alultöltésnél az akku elleszulfátosodik, azaz szigetelik a felületetet
-
fero02
veterán
válasz lujó55 #16967 üzenetére
Nem bántásként mondom, de a szavaidból nekem az jön le, h egyáltalán nem értesz az elektronikához. Így viszont hiába is adunk tanácsot, úgy sem fogod tudni megcsinálni.
Legegyszerűbben multiméterrel tudod ellenőrizni a sarukon. Bár itt sztem nem ezzel lesz a gond, én inkább vmi kontakt problémára gondolnék.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz lujó55 #18058 üzenetére
HI!
es mikro vetted> mert mar elga 3eve itt az utoda:- )
udv
neduddki
mod: es msot mar csakmekkerdem mennyije?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18221 üzenetére
ha hihetően ismert az autó előélete, akkor azt, amit a szervizkönyv előír.
ha nem, akkor vezérműszíj, görgők, vízpumpa, gyertya, olajok, szűrők kérdés nélkül csere, fékeket, akksit, lengéscsillapítókat, futóműszilenteket ellenőriztetni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18224 üzenetére
nem szoktak 30 ezret visszatekerni, inkább többet. a gyertyával lehet olyan gond, ha nem cserélik időben, hogy letörik az elektróda és rendet rak a hengerben.
ha kimentek a szilentek, akkor kóvályog az autó az úton, de ezt igazából felemelve lehet ellenőrizni, megrángatod a kereket, ha kotyog, valami nem kóser. de nem árt úgy is megrángatni, hogy össze van nyomva a teló, mert van, ami csak így derül ki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis