-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66548 üzenetére
Amíg tányérfedél nincs a helyén,ne is várd hogy normálisan fog menni.Nekem be se indul,ha a fojtószelepház nincs lezárva.
A piros fagyálló teljesen jó bele.Hány litert öntöttél bele,mi a faxnak tekergetted a hűtősapka fedelét?Még jó,hogy le nem forráztad magad.A bepárásodás az normális dolog.Melegíts át a hűtővizet,engedd le,töltsd fel deszt vízzel,járasd.amíg át nem melegszik,leengeded,majd ezután mehet bele a bekevert piros....[I]akkor nem fogyott semmi... mé most fogy??
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66558 üzenetére
A lényeget nem mondod. a sárga lámpácska még most is villog é,vagy nem?
A szelepfedél átengedi az olajat,meg az olajteknő is?
(ennyi pénzt a hőmérséklet jeladóért én is szivesen adnék)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66566 üzenetére
Hát ez sajna nem jó hír.Ha még most is világít,igaza volt a hibakódnak,az elektronikus (vezérlő ekektronika)megadta magát.Ezen csak a csere segít.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66590 üzenetére
Ha a hibakódod ez: Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör
Az ECU nem tudja milyen meleg a hűtővíz,így nem tudja mennyi üa kell befecskendezni,és mikor,..stb.
A vízhőfok jeladót kell kicserélned.Nem is kell nagyon keresgélni,neked a termosztátházon van.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66597 üzenetére
Ha igaz az,amit a menű kiírt,akkor jó a termosztát.Max 5-6 km után el kell érnie a hűtővíznek ezt a hőfokot.Kérdezd meg tőle hogy 5-6 km után mennyi az annyi.
Szerintem teljesen más,de hogy mi okozhatta,nem tudom.Esetleg akkusaru csatik,testkábel ellenőrzése.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66665 üzenetére
Amit mutat a kijelzőn,azt másik érzékelő mondja.Az unix-on megnéztem,és nektek is van olyan mint nekünk.
Van egy ilyen,és ez a neve:vízhőfok jeladó,vízhőmérő órához.Ez mutatja a kijelzőn,hány fokos a hűtővíz.
A jobb oldali vékony peremes részre rá van tolva egy egysarus vezeték.Ez a hengerfejen bárhol lehet,de még máshol is.
A másik neve vízhőfok jeladó,(vízhőmérséklet érzékelő)
Ez nem neked,hanem az ECU-nak mondja a vízhőfokot.Erre mondtam,hogy valszeg ez lesz rossz.Ugye ezt írtad: ECN 011515 ír ki.
Luck Dragon:A hiba kód =
hűtőközeg szenzor v. áramkör) hibaüzenet,
Én meg elővettem a hagyományos hibakódot összehasonlítottam:
...011515 = hűtőközeg szenzor v. áramkör) hibaüzenet,
P 0115 = Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör
Mindkettő elektromos áramköri problémát jelez. Az ECU jelezi,hogy mivel van gond.Ha a termosztáttal lenne gond,akkor hasontó hibaüzenet lehetne:
---Hűtőközeg termosztát (hűtőközeg hőmérséklet termosztát szabályzó hőmérséklet)
---Motor hűtőközeg túlmelegedés állapotAzt nem mondom,hogy a termosztátod kifogástalanul működik,le kell ellenőrizni, hogy nem nyit e túl korán.A hibajelző lámpa jelez villogva folyamatosan?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66673 üzenetére
A gyári minőség csak nem lehet rossz. Csak kíváncsiságból húzd már le a csatit,és nézd meg hogy ugyanúgy viselkedik e a visszajelző,mint amikor be van dugva.Ha igen,a hiba egyértelmű.
A termosztát működését ellenőrizni legegyszerűbben házilag úgy tudjuk megtenni, hogy a hidegen beindított autónak megfogjuk a vízhűtőhöz menő vízcsöveit, és figyeljük a hőmérsékletüket.
Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó kivezető cső alig melegszik, a felső bevezető cső (ami a termosztátról megy a hűtőre) hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső bevezető cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó kivezető cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz.Lényeges,hogy közvetlenül a hűtő csatlakozásoknál érzékeld a kezeddel,mert az alsó kimenő cső kicsit becsapós,mert már akkor is kezd a cső melegedni,amikor a termosztát még nem nyitott.Ez azért van,mert a termosztátból egy vékony csövön a tágulási tartályba vissza van vezetve a már meleg hűtővíz, a tartályból pedig az alsó kivezető csőbe van visszavezetve.Ezért maga a cső már érezhetően meleg,csak közvetlenül a hűtő kivezetésénél hideg.Ha elromlott, és nyitott állapotban megragadt, a fentiek annyiban változnak, hogy az alsó vízcső kis késéssel követi a felsőt, és már a hidegebb tartományokban is csak kicsivel hidegebb tapintású, mint a felső. Ha ezt tapasztaljuk, a termosztát megérett a cserére
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66665 üzenetére
A hibakódot Te is ki tudod villogtatni. Nem kell ahhoz csodamasina.
Ha elektromos a gázpedál,akkor csak a féket és a gázt benyomod,és nyomva tartod,majd gyújtást adsz rá,és akkor a narancssárga szervíz lámpa kezd el villogni.A 10 villogás 0-t jelent.( minden hibakódot ezzel kezdi)A kódok 4 jegyűek és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet.
A hibakódokat nem kell törölni,mert az ECU ,ha nem észleli a hibát,kb:20-25 indítás után elfelejti.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ti urak,kellene egy kis segítség.Itt van ez a nyomorult cuccos.
Az a gondom,hogy egyetlen magyar alkatrész forgalmazónál nem találom a kínálatukban,egyetlen tipushoz se. Mi ennek a neve?
Kerestem mint:fojtószelepház fedél(semmi)pillangószelepház fedél,(semmi)szívócsonk fedél,(semmi)szívókönyök ház fedél,(semmi)Ez egy olyan valami,ami van,de venni nem lehet,mert nincs?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz becsitibi #66736 üzenetére
A szerelőt kérdezd már meg,hogy találkozott e a szekunderlevegő szivattyúval,vagy az előző tulaj az egész rendszert kidobta,mert bekrepált.(a kép alapján)
Lett egy jó gépsasod,amitől majd nem akarsz megszabadulni.Használd egészséggel.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz becsitibi #66740 üzenetére
Nem A nyillal jelölt résznél hiányzik a szekunderlevegő szelep.Ha meg az nincs,akkor valszeg szivattyú sincs.De az is lehet,hogy van szivattyú,csak a szelep döglött be.Azért javasoltam,hogy kérdezz rá.(amíg még emlékszik rá)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz becsitibi #66743 üzenetére
Mennyire létfontosságú,döntsd el Te.A katalizátort védi.A kipuf csonkba juttat + levegőt,több oxigén,hamarabb éri el a katalizátor,az üzemi hőfokot.Hidegindításkor az elégetlen üa a katalizátorban lecsapódik.Minél lassabban melegszik fel annál több lesz,ami egyszerre robbanásszerűen ég el,az meg nem jó a katalizátornak.Ez az egész hidegindításnál automatice indul be,és a szivattyú működését hallani is lehet,(nálam) kb:2 percig.Az alapjáratot is felnyomja 1200-ra,mikor kikapcsol visszaesik 1000-re,majd beáll bő 800-ra.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #66750 üzenetére
"... 5 liter kompletten el szokott fogyni 1 cserével..."
Akkor neked nem is kell cserélni,mivel addigra "teljesen" újat töltesz utána.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #66754 üzenetére
Tudtam én, de magas labda volt.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66766 üzenetére
Szerintem is jogos a félelmed.Én fordítva csinálnám,és hogy miért?
Mert a termosztát 11 éve teszi a dolgát,nem csoda ha már nem tökéletesen működik.(korábban nyit)Ha a vízhőmérő bekrepált(kimérte 4 ezeré),kicseréltetem,munkadíjjal 10 ezer minimum,de a termosztát már továbbra se lesz 100-as,azaz 14 ezeré sehol nem vagyok.
Én vennék egy komplett eredeti gyárit (22558Ft)ebbe benne van a vízhőfok jeladó is.A cseréhez kell egy keveset bontani,de max másfél óra alatt megvan lazán,még nekem is.(az időt csak azért írtam,hogy ne hagyd magad nagyon lehúzni,tudd meg milyen órabérrel dolgoznak)
Így bruttó 30 ezerbe kerül,de a jelenlegi hiba orvosolva,gond egy darabig nem lesz vele,de ha mégis,majd akkor lehet turkálni kimérni a vezetékeket.Neked kell eldönteni.
Fojtószelepház nem koszos?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66772 üzenetére
A fojtószelepházra csatlakozik az a vastag könyökcső,bilincsel van felfogatva.Azt a részt kell szabaddá tenni,és ha koszos a fojtószelepház (pillangószelepház) belseje,kitisztítani.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66613 üzenetére
"...Van valahol lista az ECN hibakódokról?.."
Nincs, de most már bizonyos,hogy megeggyezik a hagyományos hibakód listával.A hibakód kiolvasás nálad rém egyszerű, korábban rosszul írtam.Nem kell semmit számolgatni,magától megmondja.
Így tudod kivillogtatniA MAF-fól lehúzta a csatit,dobta is a hibakódot.(felső számsor)Én is megcsináltam,kivillogtattam,nekem is ugyanaz az első négy számjegy (0100)
Ha jól látom,ha több hibakód van,szépen sorban adja őket.[link]
Alapjáraton mennyit forog a gépsas? (nyócszáz megvan?)
Óra megjavult,"nincs ugri-bugri"?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66789 üzenetére
nem szakszervíz de ez alapján szerintem menni fog.
Akku,akkutartó kivesz,tágulási tartályból a hűtővizet kiszed,a termosztátról a csövet levesz,(nyillal jelölt rész)
4 rögzítőcsavart kicsavar,elektromos csatit kiszed,és a termosztát a kézbe is van.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66821 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66923 üzenetére
A 115 az szerintem a határ.Nem egészséges,ha még feljebb is menne.
Tessék tesztelni,leellenőrizni,hogy jól teszi e a dolgát.Mennyi km után érte el ezt a hőfokot?Hűtőventi működik?(105-nél be kéne kapcsolnia)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66940 üzenetére
Mindegyikben olyan van,csak más-más helyre van betéve.Van ahol az EGR-en (nálad)van ahol a termosztát házon,(1,6 b veki),vagy a hengerfej oldalába,(nálam).Az a kis pöcök vagy letört,vagy lecsúszott róla a saru.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #66931 üzenetére
Ha a termosztátodra ez van írva:92 C fok,akkor az alábbi szöveg minden autó tipusra érvényes:
Nem reménykedni kell,hogy dolgozik a ventilátor amikor már működnie kellene,hanem felpattintani a motorháztetőt,és megnézni,hogy teszi e a dolgát.Amúgy is csendben működik,járó motornál,menetközben,az utastérből nem hallani.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #66968 üzenetére
Annyi a közös bennük,hogy mindkettő befolyásolja az alapjárat működését is.
A MAF szenzor a motor szívócsövében levő depresszió mérésére szolgál.
A működése nagyban befolyásolja a motor működését. Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit.
Ha hibás, a motor gyorsításkor, ill. motorfék üzemmódban rángathat, túlfogyaszt, alapjárati problémák merülhetnek fel, stb. Ha tényleg ez a hiba, akkor érdemes cserélni.az EGR hibája nagyobb fogyasztást,teljesítményvesztést,alacsony fordulaton nyomatéktalan üzemet, egyenetlen alapjáratot okoz.Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre.
(az meg + ciki,hogy nem tudsz,nem lehet hibakódot kivillogtatni)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz AMD Power #67015 üzenetére
Akkor nekem baj van a "filhallásommal" Ütemes kattogó hangot hallottam,olyat,mintha valami valamihez hozzáérne.Súrlódó,nyüszögő hangot nem. WD40-től jobban fog tapadni?Nemrég cseréltél ékszíjat,ennyi idő alatt már ez is megnyúlt volna?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BullKoxa #67038 üzenetére
Ugye most "csak tesztelsz" minket?
"...OBD2-vel szoktam törölni a hibákat, de az most mindig ott marad .."
Van egy kütyüd,amivel a hibakódokat lehet törölni,és lehet kiolvasni. Úgy törlesz hibakódot,hogy nem nézed meg,hogy milyen hibát jelzett?Nem is vagy rá kíváncsi,hogy mi a nyűgje?
Hibakód ismerete nélkül (mert törlöd,de ki nem olvasod)milyen segítséget vársz tőlünk?
Ha a műszerrel nem megy a hibakód kiolvasása,csináld a hagyományos módon.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BullKoxa #67060 üzenetére
P1550 visszafogott üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozva
P1120, P1121, P1122 gázpedál áramkör hiba: Nézd meg a P0120,P0121,P0122 kódokat,úgy pontosabb.
Van hiba nem is egy,tudod is hogy mik azok,csak rajtad múlik mikor lesz meg ismét a 100 ló.
(...EGR is le van falazva, mert azt hitte a szerelő ez megoldja ! mármint pl: ezt a hibát0230 Tüzelőanyag szivattyú primer áramkör)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BullKoxa #67062 üzenetére
Gondolom,hogy a fojtószelepház komplett lett cserélve.(elektromos része is),de a hiba továbbra is fennáll.lehet,hogy a régi is jó,nem ők a hunyók.
A gázpedál egy egyszerű potmétert szabályoz. Ez adja a jelet a motorvezérlőnek.Az elektromos részét kellene műszerrel kimérni,hogy jól teszi e a dolgát.
Az ugyancsak furcsa,hogy az üzemanyag szivattyú cserélve,az elektromos hiba meg továbbra is ugyanúgy megmaradt(az nem lehet,hogy vezeték,vagy relé gond van?)
A katalizátor hibakóddal szerintem akkor van a gond,ha van katalizátor utáni lambdaszondád is,szerintem az kavar be.
Ha a fentebb leírtakkal minden rendben,de a gép mégse ok,akkor egyértelmű,hogy a motorvezérlőnél van a gond.(ez csak az én amatőr véleményem)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDEN
FÓRUMTÁRSNAK!Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A kicsi vékony alapjáraton vezeti vissza a kartergázt a pillangószelepházba,a pillangószelep alá.(azért alá,mert így nem zárja el a pillangószelep a kartergáz útját)Lehet ez van eldugulva,ezért a csövet mindenképp szedd le,tisztítsd ki,de ami még fontosabb,annak a csatlakozó csőcsonknak a furatát is tisztítsd ki.Arra figyelj,hogy ennek a csőcsonknak a kezdetén a furat nagyobb,kb:a közepétől leszűkül,max 2mm-es re.Vékony dróttal addig piszkáld,amíg könnyedén nem mozog,át nem jut a pill szelep házba.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"...olaj a pillangószelepház tetején..."
az azért van ott,mert a vastag könyökcsőről ami a fojtószelepházra(pillangószelepházra) megy,hiányzik a szorítóbilincs,így nincs normálisan lezárva,ezért a visszavezetett kartergáz (olaj,és vízpára) egy része itt csapódott ki,nem a motorral lett megetetve.
A másik képet elnézve,szerintem rendben,rendellenességet nem látok.".. Olajat fogyaszt a motor. Nem keveset.."
A túlzott olajfogyasztás nem feltétlenül kopott motor eredménye.Ez lehet akár a dugattyúgyűrűk beragadt, elkokszolódott állapota miatt is.
A motorod 1000 km-entént nem eszik 2 decit.Ez olyan rengeteg?Ez legyen a legnagyobb gondod.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz roberto211 #67128 üzenetére
Ennek a csodamasina hirdetésének az alján van egy ilyen cím:
Szolgáltatások,boltok,bontók.[link] hátha..Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #67143 üzenetére
Én is rövidtávon,5-6 km használom,de nincs mit törölni.
Valszeg az is sokat számít,hogy nem ridegtartáson van.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #67145 üzenetére
Az olaj habosodása volt a téma,az opel topikban.Ha skodám lenne nem itt lennék. Eltévesztetted a cimzettet.Miért nekem,és nem vebbful-nak írtad ezt:"De ha ez megnyugtat, a fastra is rövidtávon van használva ugyanaz az olaj megy abba is, azon semmi sem látszik.."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs