-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85087 üzenetére
Esetleg itt, vagy itt olvass utána, elég összetett, és több biztihez is írja a Central Control Unit illetve a Steering Column Control Unit-ot, én abba az irányba kutakodnék.
Elvileg az enyémben csak akkor csippan egyet övhasználat miatt, ha nem vagyok bekötve akkor, amikor elfordítom a kulcsot a gyújtáskapcsolóban. Utána egyszer-egyszer gurultam már pár métert pl. mosóban, hosszabbat persze nem, de akkor nem rikácsolt tovább.
-
Szada85
aktív tag
válasz Markizmark #85142 üzenetére
Ahogy írod is, a kasztnit érdemes talán a legalaposabban átnézni, 1-2 év múlva egy 2002-es A Zafira is közelebb lesz a 20 éves korhoz, mint a 10-hez, és azok még azért tudtak csúnyán elesni a rozsdával szemben. A müszaki oldal az, amit valóban könnyebb szintre hozni.
Az 1.8-asoknál néhánynál olvasni 200+++ ezer Km-nél megnövekedett olajfogyasztásról ( C Vectrások között elöfordul ), a gyakoriságát nehéz megmondani persze, sokmindentöl függ.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #85258 üzenetére
Egyébként ez is egy kimondottan jó kütyü, szkeptikus voltam ezekkel, de engem abszolút meggyözött:
[link]Mehet BT-ról, Pendriveról (USB), Jack dugesszal is bármiröl, SD kártyát is fogad, és gyakorlatilag CD minöségben szólhat a bikicsunáj.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #85266 üzenetére
Igazad van, írott CD minöségben, ez lemaradt. Elnézést a vájtfülüektöl.
[YT Alert!]@legelek:
"Nulaxy KM20 FM Transmitter" néven fut a legtöbb helyen, szerintem ilyen névvel meg kell találd.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #85272 üzenetére
Nincs ezzel gond, azt kell megérteni, hogy nem mindenki olyan Übermensch, hogy mindent rettentö tudományosan közelítsen meg.
Az efféle, a tudományosságot közelröl sem súroló bitpazarlások azoknak a halandó, felületes, egységsugarú júzereknek segíthetnek, akik pusztán azt szeretnék eldönteni, hogy az Ö igényeiknek megfelel-e az adott eszköz (belekalkulálva 3 buktató -felsugárzás, antennafogás, dekódolás- okozta minöségromlást, hiszen a kivezérelt hangfalak azonosak, azonos telefonnal készült a videó, egyben lett digitalizálva, és valószínü egyben végig, azonos hangszórón hallgatják vissza )
Egy 3-4-5 ezer Ft-os transzmitternél a legtöbb felhasználói vélemény kimerül a "Jól szól?", "Jól." értékelésekben, annál talán egy fokkal füllelfoghatóbb egy ilyen rövid kis szösszenet. (Vagy nem, persze, az is lehet.)
Megint más, ha egy százezres, milliós High-end eszközt szeretnél értékelni, elemezni, ahol már valószínü fontos lesz akár a frekvenciatartomány, akár a torzítás, stb., ott el is vártak a rendes mérések, egyetértek... -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #85274 üzenetére
Telefonálni nem nagyon használtam/ használom, szököévente telefonálok vezetés közben csak.
De ha érdekes lehet, akkor - szigorúan szakmaiatlan és hitelesítetlen füllel és hangszálakkal kipróbálom majd. (de publikálni nem fogom, hogy ne szennyezzem a digitális teret, szóval max privátban megírom )
-
Szada85
aktív tag
Szia.
Alapvetöen tényleg a forrást kellene behatárolni helyileg ( egy világosban készített videó is nagy segítség, ahol odateszed egész közel a kamerát akár a generátor környékére, utána a váltó környékére is, így tovább máshova is ), így pusztán hangból azért nem könnyü tippelni sem.
Kinyomócsapágyat elvileg úgy tudod ellenörizni, ha valaki közben benyomja-felengedi a pedált, és közben változnia kellene a hangnak.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #85477 üzenetére
Már beszéltük Petyyyyyvel, hogy legközelebb október végén leszek otthon (20-28 között), akkor biztosan összefutunk az "ikertornyokkal", szóval azon a héten is is lehet egy konkrét dátum akár.
Vagy persze előbb is lehet még egy, nehogy a végén az legyen, hogy mindig én diktálom a talikat. -
Szada85
aktív tag
Mivel még friss a téma, így talán érdemes bedobni közösbe.
Urak/ hölgyek, 2018.10.24 (szerda) miként mutatna a következö Topiktalálkozó dátumjaként?
Vélemény/ellenvélemény,óhaj, sóhaj?
-
Szada85
aktív tag
válasz Markizmark #85489 üzenetére
Ne is mondd, nekem is közel 1000km.
-
Szada85
aktív tag
Mivel elég új típus, így nagyon olcsón szerintem Sem fogsz tudni sehonnan szerezni ilyet hozzá sajnos.
Ha az említett Bárdiban 25e Ft a keret, akkor esetleg a Csergoe oldalán [itt, nini] picit "olcsóbban" is beszerezhetö.
Amennyire megnéztem az ebay.de-röl rendelve sincs meg ennél kevesebböl, 70€ körül láttam, máshol 66 Fontért.Bontókat fel lehet hívni, hátha van nekik, bár Ök nagy valószínüség szerint szétbontva nem fogják adni, max a komplett tükröt, ha van is. Bár a többi részét el tudod tenni tartalékba, tükörlap, ház szintén jól jöhet késöbb.
-
Szada85
aktív tag
Gyári BC-t belepakolni egy picit összetettebb. Kell egy BC kijelzö ( a gyári óra/rádiós kijelzö helyére ), hozzá a BC karja, egy kábelköteg sem árt, plusz a szenzorok, amiket kezel a BC, mindezt beépíteni, programozni, és kész is.
Nem lehetetlen persze ettöl, de ha nem szeretnél túl sok idöt/ pénzt rááldozni, akkor lehet tényleg egyszerübb "számolni". -
Szada85
aktív tag
válasz gzbotii #85576 üzenetére
Én néhányszor mentem barátnőm C Corsájával, a kasztnija mindenképpen merevebb, emiatt a kanyarokban nem csavarodik annyira, mint egy B Corsa. A kerekek ugyanúgy a kasztni sarkain vannak, a stabilitása nem rossz a C-nek sem szerintem, de persze ez relatív.
A kultautóvá válást nehezen tudom elképzelni, teljesen mezei daraboknál legalábbis biztosan nem kell ilyenen aggódni. Maximum a különlegesebb, ritkább változatok tudnak ilyen státuszt elérni, különösen ha majd egyszer elkezd fogyatkozni. Nagyjából mint mostanra az E Kadett/F Astra GSi variánsai.
Ha C-t néznék ilyen céllal, akkor biztosan egy FL-es, extrákkal teletömött (bőrős, klímás, navis, xenonos, stb) GSi-t néznék, amivel néha lehet jókat autózni, de később is érdekes lehet egy hot hatch őrültnek.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #85637 üzenetére
Két fajta 1.8 szívóval is szerelték, a korábbi 125 lóerös Z18XE motorkóddal, valamint késöbb a továbbfejlesztett verzióban 140 lóval Z18XER néven.
A Z18XE elég strapabíró motor hírében áll, kevés nyügje szokott lenni, mivel azonban már az Ecotec széria tagja, így elöfordulhat olajcsipegetés, nem feltétlen jellemzö, azonban a 200 Ezer Km feletti futású, és mostohán tartott mociknál megeshet.
A Z18XER is népszerü motor volt, otthon mondjuk H-ba kevesebben rendelték, mint pl. Németeknél, de C Vectra, Zafira ugyancsak futott ezzel.
[Itt (bár ez Z16XER-röl szól, de a végén írják is, hogy a 16XER-18XER a legtöbb területen megegyezik, így arra is érvényesek a leírt dolgok)] találsz kicsit alaposabb leírást, valamint tavaly LuckDragon fórumtárs is összefoglalta [ebben a kommentjében] a jellemzöbb dolgokat, amikre érdemes figyelni.
Ettöl függetlenül nem mondanám rossz motornak, a szívó karakterisztika biztosan nem fekszik mindenkinek, igényli a fordulatot, de akinek a 140 ló nem elég besorolni, annál nem az autó a gond szerintem.
-
Szada85
aktív tag
Mivel nagyon ellenvetés, panasz nem jött, így akkor egyetértésben ez lenne a következö
Topiktali!
Idöpont: 2018.10.24 (szerda)
Kezdés: 18:00
Helyszín: Szerémi úton az AccessPoint Kft elötti parkoló, [egészen pontosan itt]Megkérném IIwynog Urat, hogy fejlécbe, TIR-be, bárhová, ahol jól látható hajintsa be pls.
-
Szada85
aktív tag
Érdemes szerintem az ilyen hibalistákat azért a helyén kezelni.
Az, hogy összegyüjtenek elöforduló hibákat, az nem azt jelenti, hogy az összes olyan. Söt, ugye jellemzöen a negatív hírek azok, amik gyakrabban megjelennek, mert ami pozitív, annak örül az ember, és csendben élvezi, csak ha gond van, akkor kürtöli világgá.Másrészt a leírt gondok is nagyrészt karbantartás függvénye, a nyújtott olajcsere, vacak olajminöség pedig márkától, típustól függetlenül ártani fog a motornak, lehet az Opel, Ford, BMW, bármi.
Nem utolsósorban elég hamar bele lehet szaladni Focus panaszokba is, amik hasonló természetüek. Generátor gond elég gyakori az MK2-nél, elektromos nyügök is vannak - elektromos ablak, önindítóról is olvasni. Motoroknál is írják, hogy amit ütöttek-vágtak az ott is ugyanúgy hisztis lehet. Nagy csodák egyik autónál sincsenek.
Ettöl függetlenül szerintem nagyjából hasonló karakter a két autó, mindkettö népszerü modell, így alkatrész böven van hozzájuk, menj el, nézz meg egy Focust, egy H-t, lehetöleg próbálj meg hasonló felszereltséget ´keresni, hogy releváns legyen. kívülröl, belülröl, komfortra, menj velük egy kört, az fogja a legmélyebb benyomást adni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #85660 üzenetére
Én ezzel tisztában vagyok, amire utalni próbáltam a válaszomban a "mégsem olyan megbízható az Astra" felvetésre, hogy nem mindegy, milyen hiba, és az miböl származtatható, illetve mit okoz.
Olvastam én is Focusnál erröl, hogy az ablakspricni ereszthet, és a motorra folyó lötyi becsuroghat a gyertyákhoz, de többnél írtak sima szélvédö és ajtó melletti beázásokról is. Számomra pl. egy ilyen hiba sokkal kellemetlenebb, mint az, hogy pl. cseréltetek egy szolenoid szelepet, és utána betartok egy sürübb periódusú, minöségi olajos olajcserét.
Erre írtam, hogy mérlegelni kell az olvasottakat, és a helyén kezelni, mert panaszból mindig többet olvas az ember, mint elégedett véleményböl.
-
Szada85
aktív tag
Egy 1.4-es G-nél pedig azt gondolom, hogy egy 1.8-as H-nak érezhetöen fickósabbnak illene haladnia, ha rendben van az autó.
Az autót nem láttuk, amit megnéztél, de nekem ez a két pont:
"- bal első ablakot felemeltem és mint a vákuum beszippantotta az ajtó kárpitot
- bal oldalról süvítő szél jött be bizonyos sebességnél, talán inkább 60-80 km/h körül, ez talán gyári hiba vagy csak egy lelakottabb kocsiról lehet szó"
alapján erös lenne a gyanúm, hogy esetleg az ablakemelövel lehetett gond - emiatt bactatta a kárpitot, ami miatt nem is zárt tökéletesen az ablak, és emiatt lehetett szélzaj, vagy hasonló.Ezek alapján pedig, hogy:
"- az olajteknő tiszta fekete olajsár volt
- motor és szélvédő között, motor mögül kerregő hang hallatszott, visszaolvasva hibaforrásokról volt megjegyzés, hogy ha rossz a szolenoid vagy a változó szelepvezérlő kerék talán akkor szokott ilyen hangot adni a Motor" egy vacakul karbantartott, lelakott autó lehet, amiböl akár következhet a fenti, kendácsolt ablakemelös dolog is.De persze ez mind feltételezés, alapul véve azokat, amiket leírtál az autóról.
-
Szada85
aktív tag
válasz jimmy5 #85668 üzenetére
Elméletileg jónak kellene bele legyen, megfelelöen le- majd feltanítva.
Az elölapja más egy H-ból és egy C-böl származónak, a Vectra rádiójának elölapja sík, míg az Astra H rádiójának közepén van egy él, onnan széle felé enyhén lejt. De ez inkább csak esztétikai dolog, de hátha fontos.
-
Szada85
aktív tag
Az 1.6-nak 155Nm a nyomatéka 4000-nél, míg az 1.8-nak 175Nm 3800-nál (~+13%). Talán emiatt sem érzel akkora hátbarúgást az 1.8-ban sem.
Nagy csodák persze nincsenek, szívómotorok ilyenek, ott nagy nyomatékot leginkább köbcentiböl lehet kivarázsolni, a Vectrában 3.2 literböl jön ki a 300Nm. Vagy persze lehet a szívócsö hosszával játszani picit, lásd Twinport motorok az Opelnél.
A Bluetoothra pedig egy opció, a H-kban a CD30MP3, DVD70/90-es szériákhoz lehet venni a Densiontól BT/USB modult (30-40e Ft+szerelés), amivel megmarad a gyári rádiód, de tudsz telefont csatlakoztatni hozzá, pendriveról zenélni.
Vagy persze lehet venni a gyári rádió helyére ilyen 2DIN-es egérmozis szépségeket(?) is, van közülük "speciálisan" az Opelekhez gyártott is, aminek a formája olyan, mint a gyári rádióé, és tud mindenféle okosságot. -
Szada85
aktív tag
Szerintem ez nem ennyire fekete, vagy fehér. A gyorsulás nem csak köbcenti függvénye, hanem kismillió más tényezőé is. Váltóáttétel, tömeg (üresen 50kg a Ford javára), teljesítmény/nyomatékkarakterisztika, de akár a váltó minősége (mennyire jól/gyorsan kapcsolható).
Másrészt az átlagember közlekedése legnagyobb részében a nyomatékot használja, nem pedig a teljesítménycsúcsot, szóval szerintem sokkal fontosabb, hogy az mennyi, és hol jön meg, és hogy milyen hozzá a motor karakterisztikája. De persze ez is csak egy vélemény.
-
Szada85
aktív tag
Persze, szerintem mi sem mondtuk, hogy csak, és kizárólag H Astra lehet a befutó. Emiatt is javasoltuk többen, hogy próbálj ki minden szóba jöhetö típust, és az alapján dönts. Mindenki más, és más, emiatt más karekterü motor, autó fog bejönni. Én is vásárlás elött vagy egy tucat típussal szoktam kezdeni, majd onnan szükítem a listát a mindenféle preferenciák alapján.
Ami miatt én a nyomaték, illetve a görbék fontosságára utaltam, ahhoz érdekes megnézni a teljesítménygörbéket.
Mindkét motor 6000 feletti fordulatszámnál adja le a maximális teljesítményét, nagy csoda ebben persze nincs, a benzines motorok legtöbbje ilyen.
Ami viszont szerintem a hétköznapi, átlagos közlekedésnél elöforduló használati mód, hogy a soför 2-3-4 ezres fordulatnál a legtöbbször elváltja a fokozatot, de még pályára felhajtáskor sem sokszor látni/hallani azt, hogy 6 ezer, vagy afölé lenne hajszolva az autó.
(Számomra ezért nem szokott egy egyszeri rápillantásnál többet jelenteni a 0-100, sokkal érdekesebb egy 40-140, vagy 80-120, aminél az autó rugalmassága, motor-váltó összhangja látványosabb.)Sokkal gyakrabban elöfordul szerintem, hogy kényelmesen autózunk a városban (jellemzöen 2000-2500-as fordulat körül), vagy autóúton majd innen szeretnénk gyorsítani valamekkorát, hogy átérjünk a zöldön, sávot váltsunk, kikerüljünk bringást, bármit. És ebben az esetben a legtöbb ember nem fogja visszaszúrni 2-esbe, vagy 3-masba, hogy a fordulatot felpattintsa 5000 fölé, hogy elszabaduljanak a lovak, hanem vagy simán gázt ad, esetleg 1-et visszavált (amivel még mindig csak 500-1000 fordulattal lesz magasabb, tehát 3000-3500 körül lesz), ami kb a nyomatékcsúcsok sávja, így pedig inkább nyomatékból, majd csak utána a felépülö teljesítményböl oldjuk meg a forgalmi helyzetek legtöbbjét.
Persze nagy diffi ebben sincs egy H és egy Focus között, szóval továbbra is azt mondom, hogy a komplett csomagot hasonlítsd össze, és az alapján dönts, amelyik neked szimpatikusabb, meggyözöbb. -
Szada85
aktív tag
Engem nem szabad alapul venni, mert nálam a döntésekben ugyan ott van a racionalitás iránti szárnypróbálgatás, csak sose az gyöz, hanem hogy picit "különlegesebb", az autóbuzis énemet is valamilyen módon kielégítö autó legyen.
Ettöl függetlenül heteket, hónapokat olvasok típushibákról, véleményekröl, motorokról, váltókról, igyekszem rendszerben gondolkozni, illetve azt is számításba venni, hogy nekem mire kell az autó, milyen körülmények között fogom használni, illetve persze a megbízhatóság, szervizelhetöség ugyancsak szempont.
Én most utoljára egy 3.2-es V6-os C Vectrában kötöttem ki, ami elsöre mindenkinél kicsapja a biztit (#jajjdedrága, #leesziahajad), de ha összehasonlítom pár egyéb Vectra motorvariánssal akkor
8L vegyes /11,1L város a FL 1.8-as ugyanígy 140 lovas,
8,6L vegyes/ 12L város a 2.2-es FL elötti 147 lovas, és
10,5L vegyes/~12-13L város a 3.2 fogyija, ami cserébe 211 ló és 300Nm, V6-os hanggal füszerezve, akkor már másképp mutat az egyenlet.Elötte 2 literes turbós G Astra OPC Caravan-om volt, annál tágasabb, utazóautósabb irányba szerettem volna váltani, aztán került képbe a Vectra, ott pedig a motorokat, menetteljesítményeket, fogyasztást, szervizigényt, komplexitást, és a "b*zifaktort" figyelembe véve lett ez a verzió a befutó.
Néha most is belémbújik a kisördög, el szoktam kalandozni, mi lehetne az utódja, de egyelöre mindig sikerül visszatérni a Vectrához, bár a kísértések sokszor erösek.
Egyébként pedig egy topiktali erre is tökéletesen alkalmas, szokott lenni jópár fajta, eltérö motorizáltságú paripa is, nem egyszer volt már utaztatás is programon, az is tökéletesen alkalmas az élmény- és tapasztalatszerzésre.
-
Szada85
aktív tag
válasz trialboj #85791 üzenetére
Szia itt motorkód alapján találsz némi infót: [klikk-katt]
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Van esetleg valakinek személyes tapasztalata az Opel féle Easytronic váltóval? Megbízhatóság, nyügök, ilyesmi érdekelne.
Barátnö próbálna valami másfajta autót a G Cabrio helyett, Meriva felé kacsintgat, vannak csinos 1.8 szopóbenzinesek, és szóba került az automata is, hogy lehetne olyan akár, gondoltam beleásás elött megérdeklödöm, hátha nyúzott már valaki ilyet?
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85882 üzenetére
Igen, a központi tekerö-nyomógomb potmétere hajlamos letenni a müszakot elöbb vagy utóbb, ilyenkor a legváltozatosabb tüneteket tudja produkálni.
Egyébként valóban benyomva jutnál abba a menübe, ahol effektíve ki-be tudod kapcsolní a klímát magát, más esetben pedig marad, amit Peti is írt, hogy 0-ra tekered, csak ugye akkor semmilyen befúvás nincs.
Mivel már engem is utolért ez az átok a gombbal, az enyémben a nyomás funkcó döglött meg mostanra szinte teljesen, így nekem megy a klíma folyamatosan, ha nem akarom, akkor én is 0-ra tekerem jobb híján.
Javítják egyébként a Vectra Clubos arczok közül többen is, hónap végi hazalátogatáskor nekem is javíttatva lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85884 üzenetére
Facebook-os csoport, rákeresel hogy Vectra C, Signum Club Hungary, és máris dobja a találatot.
A csatlakozáshoz van egy rövid kérdezz-felelek feltételül (nem engedik "felhígulni" a klubbot, tényleg csak az léphet be, akinek ilyen autója van), visznont olyan a közösség, amilyet én eddig nem láttam. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #85914 üzenetére
Szia.
Peti adott már elég pofás diagnózist, néhány gondolat tölem is.
2005-ös autó, azaz épp az átmenet, a multimédia már frissített ( görgös a kormánytávvezérlö, míg a korábbi modellek gombosak ), a 260 ezer Km nem kevés, de kisebb eséllyel van pörgetve.
Az biztos, hogy nagyon kipattintották az autót eladásra, talán még egy polírt is kapott, gumik csillogóssá puceválva, belül is csillog-villog minden, kárpittisztítva, kormány talán túlzottan is világít. Ez persze nem meglepö, kereskedö árulja.
Nagy puffot nem lehet látni elöl, jól futnak a vonalak, lámpák egyformán idösnek tünnek, de ezeket úgyis átnézed majd Te is. Lökös valóban kavicsnyomos, ami sok autópályázásra/autóutazásra utal, szinten nem feltétlen rossz ómen ha nagyrészt ott használták, rá lehet kérdezni, bár a kereskedö gyanítom majd vonogatja mindenre a vállát, hátöaztnemtudja.Bal hátul lökös horzsolás, plusz a fény is hiányzik a fehér foltokon. Szintén bal felül, a hátsó háromszögablak alatt pedig mintha egy csúnya horpadás éktelenkedne (5.kép), legalábbis elég furán törik ott a fény. Vectra és V6 felirat hiányzik, GTS ott van, érdekes kombó, bár nekem is leesett már az összes, szóval nem végzetes, kukacoskodásnak jó lehet.
Jobb hátul a tankajtó körül tükrözödik furán a világ, lehet csak vizes, érdemes megkukkolni. A jobbos küszöbborítás meg lehet szutykos, a képekröl nehéz megmondani, de fura fehéres pöttyös.
A beltér a futott méter ellenére szerintem rendben van, a ki-beszállástól az elsö ülések külsö éle kopott, vezetöülés beülö oldalon már kapott az élettöl, de pl a kormány patika - lehet újrahúzták persze -, ajtón a könyöklök sincsenek kikönyökölve, ennyi kopás ennyi idösen, ennyi méterrel szerintem beleférhet.
A müszaki oldalt nem látjuk persze, fék, futómü milyen, ezt neked kell megnézni.
Extrák rendben vannak, van sport gomb is, azt nézd meg müködik-e, plusz ha IDS futómü is van alatta, az is alaposan próbáld ki, ha javítani kell, az drágább, mint a fapados futómü, illetve amiatt is, mert Vectrások között nem kevesen "díszítik fel" a középkonzol vakkapcsolóit odavaló gombokkal, amik funkcióval nem bírnak.Motortérröl csak kis kép van, sokat nem árul el, a motorburkolatok közül a hátsó fekete müanyag egy vonaltól jó retkes, az fura, egyébként pici olajpárát látni itt-ott, de ezt élöben fogod tudni megnézni úgyis, mennyire.
Olajkupakot vedd le, nézd meg nincs-e trutyi (én a megnézettek közül többnél találkoztam vele), kiegyenlítöben a lötty elég sötétes színü, lehet becsapós, mindenképp nézz bele indítás elött is, akár késöbb is.
Automataváltóval nagy tapasztalatom nincs, a váltások simasága fontos, ha ránt, vagy vacakul vált, az árulkodó lehet, szokásos automata nyügjei vannak, amennyire a klubban olvastam, szeleptömb, stb., ha a váltót javítani kell, akkor azért ott elszalad pár százezer Ft könnyen.
Papírokat nézd meg, mit takar a részletes dokumentáció.
Mivel a közelben van, én biztos megnézném, a Km miatt azonban alaposan, tüzetesen.Esetleg futtasd meg a Vectra klubban, hátha ismeri valaki, nem sok 3.2 szaladgál otthon, sok klubtag van arról a környékröl is.
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #85925 üzenetére
- A lökösök fényezése önmagában lehet alkualap, bár, mivel használt autó, ezért ezt simán igyekszik majd hárítani az eladó, a hátsó sérülés mondjuk tényleg nem szép, a kavicsnyomokkal azért együtt lehet élni, föleg ha te is pályán is fogod használni, akkor még kapni is fog, enyémen is van jópár nyom sajnos, így erre próbálva alkudni nem biztos, hogy müködhet.
Ha bal hátul tényleg horpadt, az esetleg lehet alkualap, azt nem olyan könnyü javítani.
- Típushiba szokott lenni a spirálrugók törése, ebben az útminöség nyilván döntö szerepet játszik. Ilyenkor csere újra, sokan ilyenkor inkább valami márkás, picit ültetö sportrugót szoktak betenni, az sokszor tartósabb, mint egy gyári, ami idövel megint eltörhet. Bár nem áll rosszul az autó, szóval nem tünik töröttnek, útközben füleld a futómüvet, elég tipikus hangja van, ha törött.
- Másik a klímavezérlö középsö gombjának tréfasága - most pár napja volt is téma. Próbáld ki, hogy megnyomva bejutsz-e a menübe, ahol klíma ki-be/levegöminöség-figyelés, egyéb klíma menük vannak, vagy nem. Ha nem reagál nyomásra, akkor azt javíttatni kell, 10-20k között javítják srácok a csoportból.
- CIM modul és kompániája tud még hanyatlani. Itt lehet a tempomat kar csatlakozójának elkopása, ilyenkor a tempomatot eldobja, nem reagál gombra. Az ablaktörlö, ha rapszodikusan müködik (szakaszosra nem csak 1-et töröl, hanem folyamat megy, nem bírod leállítani, nem megy az ablak/lámpamosás, hasonlók) az pedig az ablaktörlö kapcsoló hülyéskedésére utalhat.
Sajnos ezek jellemzöen nem konstans fennálló hibák, hanem egyszercsak elöjön, majd utána egy darabig megint minden jó. Szóval ha rossz is sem feltétlen könnyü elcsípni, cserébe javítható, néhány tízezer Ft körüli összegekböl.- A váltó automata, így annak az automatákra jellemzö gondjai idövel elöjöhetnek, rángatva vált és hasonlók, olyankor szeleptömb, wandler javítás/csere szokott a müsorszám lenni, ott azért 6 számjegyü összeg is becsúszik. Egy olajcserét én biztos megejtenék rögtön vásárlás után a váltóban is, ártani biztos nem árthat.
- Motornál nagy bukók nincsenek, "egyszerü" szívótechnika. Egyedül, ami "széria"hibának mondható, az a nagy hötermelés miatt jobban igénybevett gumi dolgok a motoron/motortérben, szelepfedéltömítés idövel megadhatja magát, ilyenkor pici olajpára lesz körülötte, érdemes cserélni, gumicsöveket idöszakosan ellenörizni, semmi halálos.
Szerintem a legfontosabb, hogy alaposan, tüzetesen nézd át az autót, mivel telepen van, ezért föleg ne hagyd magad sürgetni, szánd rá az idöt. Próbálj végig minden extrát, ülésfütés szálai az ülésben könnyen sérülnek, ha valaki beletérdel pl, elektromos dolgok müködnek-e, Xenon szintez-e indításnál (nekem pl. az elsö lengökarnál le volt törve az állítókar foglalata), ilyesmi. Mivel részletes szervizdokumentációt kiemeli, így azt is alaposan átnézném, sok érdekes meg lehet tudni belöle.
-
Szada85
aktív tag
Sajnos ez a helyzet, a fórumból - pl, ha az összefoglalóban is megnézed - 3-4 embernek van J Astrája, és nem mindegyikük aktív fórumozó.
Mindazonáltal van többféle 1.4T és 1.6T motorkód is, az is segítene, ha picit pontosabban definiálnátok, melyik érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Brave_86 #85936 üzenetére
xboy89 és Brave_86:
Amiért kiemeltem a fontosságát a pontos definiálásnak, mert a gyártás utolsó évében a J Astrákba már Euro6 besorolású motorok kerültek (más motorkóddal is), ami ugye az információkeresést segíti.
Amit írtatok 2012-2013 körüli autókban még Euro5-ös mocik vannak.
Ami egységes, hogy az 1.6 szívóhoz (A16XER-115Le) elvileg 5 sebességes kézi van (F17 kóddal), a turbós motorokhoz (1.4T-A14NET-140Le, 1.6T-A16LET-180Le) mindhez az M32-es kódjelü 6 sebességes váltó volt, ami még a H Astra/B Zafira korában vált ismerté arról, hogy a gyári instrukció élettartam töltést adott meg annó ezekhez, azonban kiderült, hogy magasabb Km futás esetén kenési elégtelenség miatt sérülhetnek a csapágyak, az esetlegesen leváló fémdarabok pedig a váltó fogaskerekeiben is kárt okozhattak. Ezt megelözendö az elterjedt szemlélet, hogy 60 ezrenként érdemes váltóolajat cseréltetni, illetve a feltöltési mennyiségre figyelni.Ez a váltó aztán valamikor 2012-2013 körül kapott egy frissítést (gen2), amiben már más csapágyazást használtak, így kérdéses, hogy a J-be milyen került már.
[Ezen]oldal szerint a váltó oldalán lévö plakett alsó sorában a 4. karakter árulkodhat a váltó gyártási évéröl, ez autóban nem tudom, mennyire látható megnézéskor, a fórumozók szerint 2013-as gyártású váltók már biztosan a fejlesztett verziósak.
Ha mégis a korábbi szériás váltó van az autóban sem kell azonnal pánikba esni, a próbaúton alaposan fülelni kell, ha kezdetleges hibája van, akkor az hallható is, súlyosabb esetben pedig akár a váltókaron is látni terhelésváltáskor, hogy billeg ide-oda (erröl YT-on is találni sok videót "M32 gearbox noise vagy issue", "M32 getriebeproblem" szavakkal kerestek, csurig lesz vele a net).
Szerencsére ha gond is van, akkor is javítható, szerintem több szerviz is foglalkozik ilyennel, én is tudok olyan szakit ajánlani Budapesten, aki elég sok M32-t rakott már rendbe.
Mivel a J Astra abba a korszakba esett, amikor az Opelek híresen dagadtak lettek valahogy (megnéztem a J ST- re üresen is 1500kg körüli tömeget írnak a legtöbb helyen, tehát menetkészen inkább 1600, vagy felette), ez biztosan rányomja a bélyegét a dinamikára is, és a fogyasztásra is, erre külföldi fórumokon volt, aki panaszkodott, 9-10 literek repkedtek városban is mindhárom mocival.
A turbósokról hatalmas botrányokat nem hallani (még), olvastam termosztát miatti visszahívásról az 1.4T-nél, illetve a szelepfedéltömítést említik többen, néha a membrán a szelepfedélben szokott gubancot okozni, elöfordulhatnak apróságok, de azok meg kb. bármelyik használtautóval is. Esetleg az [Opelforum J Astra topikot] érdemes átfutni, ott is lehetnek hasznos infók.
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #85937 üzenetére
Néhány hete olvastam pont az automataváltók után, elsö nekifutásra csak az Easytronic váltókról találtam panaszokat, rángatva vált, induláskor borzalmasan csúsztat, és általánosságban is sok nyüg volt velük, akkor kerestem utána a másik fajtának.
Ez az Aisin féle AF17-es, 4 sebességes automata, amit csak 1.8-as benzineshez szereltek.
Elég hamar belefutottam ennél is komoly hibákba, rendszerint azzal kezdödik, hogy 4. fokozatot többet nem teszi, hanem kidobja üresbe, MIL lámpa, karácsonyfa.Német és angol fórumokon is visszatérö gond, ilyenkor lehet a vezérlöje döglött meg, vagy maga a fokozatválasztó Motor megy tönkre, esetleg a kuplungszerkezet benne. Egyik sem olcsó javítást jelent.
Illetve szériahiba volt, hogy a hütökör radiátora miatt összekeveredhetett a hütöfolyadék az olajjal, aminek mire észlelhetö oka lett, már tönkretette a váltót belül, ilyenkor csere váltó, vagy komplett felújítás szükséges.
Szóval elég lutri, én letettem barátnömnek az automata H Astráról, Meriváról ezek miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #85946 üzenetére
Ugyan, köszönöm a kiegészítést.
Én nekem az addig találtak elegek voltak, hogy ne nézegessem tovább azt a variánst.
Barátnönek nagyon tetszett a Meriva formára, hogy picit magasabban ül, de aztán ott meg az Easytronic-ról olvasott, relative nagy számú panasz hozta meg az ítéletet.
A Vectra automatáiról kevesebb rosszat olvasni igen, néha én is elgyengülök, hogy a következö autóm lehetne automata, ki kell majd próbáljak egyet, milyen. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #85958 üzenetére
Pedig nem célom elvenni a kedvét senkinek semmitöl.
Én is azt az utat pártolom, amit Saint, hogy inkább vásárlás elött végzek böséges forráskutatást, semmint vásárlás után jöjjön a szörprájz.
Teljesen még így sem tudja magát az ember bebiztosítani egy használt autónál, de ami rajtunk múlik, azt tegyük meg a megelözés oltárán.
Új hozzászólás Aktív témák
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Spórolós topik
- Mobil flották
- Assetto Corsa Competizione
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Dell notebook topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs