Új hozzászólás Aktív témák
-
GodGamer5
addikt
21:9-re tényleg ráfeküdhetnének, mert még pc-n is sok esetben gyalázatos a támogatása...
-
BenQhunria
tag
válasz
Stauffenberg #102 üzenetére
Ha van egy kis időd dobnál egy linket?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BenQhunria #97 üzenetére
FHD-n is szebbek lesznek a játékok, mintha One S-el játszanál. Ahol eddig nem volt meg a natív 1080p, ott már meglesz, továbbá nagyobb látótávolságra, jobb textúrákra kell készülni és az oversampling miatt kapsz egy kvázi anti-aliasingot is. Meg ami fontos: Magasabb fps (de ahol 30 fps cap van, ott maradni fog). Már most egy csomó összehasonlító teszt van, meg lehet őket nézni.
Azt viszont senki nem tudja eldönteni helyetted, hogy PC-be pumpáld-e a pénzt.
-
BenQhunria
tag
-
válasz
BenQhunria #99 üzenetére
Ha PC-s konzolt veszel és nem valamelyik konzolhoz valót, akkor van hozzá vevő (vagy USB drót)
-
BenQhunria
tag
Semmi vevő egységre nincs szükségem, vagy az jár a kontrollerhez?
Már közbe megtaláltam...adnak hozzá. -
válasz
BenQhunria #97 üzenetére
"Mire van szükségem , hogy gépen kontrollerrel csapassam?"
Kontrollerre. (Meg gépre.)
-
BenQhunria
tag
Már csak az a kérdés , szebb lesz FHD tv-n egy ONE S-nél ugyanis akkor minek az X ,vagy ezt az összeget inkább ráköltöm a mostani pc-re és tökéletesen futtatom.
Mire van szükségem , hogy gépen kontrollerrel csapassam? -
sad_Vamp
őstag
Hja, csak teljesen más már egy 24" 1080p HybridTV/monitor megjelenítése, mint 1 tisztán monitoros megjelenítés ugyanezen paraméterekkel. Pl. rohadt idegesítő, hogy TV közli veled a felbontás váltást óriási HUD-al és nagyon lassan tűnik el (mármint monitorhoz képest). És ez csak egy példa. Szerintem általánosságban elmondható, hogy azonos képarány felbontás mellett a monitorok megjelenítése,valahogy precízebb. (nekem legalábbis annak tűnik)
-
moleculez
veterán
1440 tulaj vagyok én is, (igaz konzol tulaj nem vagyok), szerintem valahogy ez a kiosztás nem futott nagy karriert (eddig). Pedig munkára nagyon jó, sok a hasznos terület.
De valamiért a tartalom egyáltalán nem lett rá optimalizálva. -
NandorHUN
addikt
Hát itt lehet, hogy felveszik a versenyt, de ez CSAK az input lag.
Monitoroknál meg azért van egy szép választék paneltípusokból is, és ha nem a legolcsóbb TN-t veszed, akkor még lehet a TV is "nyerne" , de van aki igényesebb, mint hogy szarabb panelt válasszon csak az input lag miatt. -
NandorHUN
addikt
válasz
HELLAFLUSH #86 üzenetére
Szerintem kérdezd a saját topicjában, ott sokkal több tapasztalattal tudnak mondani véleményt.
Vagy olvasgasd a tftcentral-t. -
PuMbA
titán
válasz
HELLAFLUSH #86 üzenetére
LG-t tuti ne vegyél, mert a színfelbontása nem 4K, itt látszik, hogy a színes szöveg megjelenítése nem tökéletes a fehérhez képest. Philips-ről meg semmi infó sincs, hogy jó-e vagy nem, mennyi az input lagja stb. Samsung, Sony-t inkább érdemesebb, azokról millió mért adat és teszt van a neten
-
HELLAFLUSH
őstag
igazából ezeket néztem ki:
-Philips 55PUS6561/12
-LG 55UJ6307PS4 Pro-t nem tervezek venni mert van a slim mellett egy gamer pc-m is.
nézni pedig olyan ~2-3m-ről nézném, akkor ezek szerint megérné váltani?
-
Stauffenberg
nagyúr
-
bozont
veterán
Sajnos Pro hiányában tapasztalatom nincs, de sok játéknál már YT videón keresztül is jól láthatóak a szebb, élesebb, részletesebb textúrák. Szóval élőben csak jobb lehet. Több ez azért a marketing BS-nél. Eleve már az is sokat dob a dolgon, hogy 4K kijelző esetén 1440p vagy 1800p (meg néhol összejön a natív 2160p is) felbontáson renderel 1080p helyett.
-
Azért van pár natív 4K-s játék is. A heti akció pl. most a Skyrim, és én jelenleg ezt is tolom. De azért az érthető ha egy mai AAA kategóriás játékot nem butítanak le annyira, hogy 4K felbontásban menyjen.
-
Fitzgerald
veterán
Én konzolon nem játszom manapság, tévét meg nem nézek, szóval engem nem érint ez a dolog.
Viszont a felskálázás sajnos pécén is elő-előfordul manapság (pl. Mafia 3, The Evil Within 2).
Hab a tortán, amikor a felskálázott, konzolos látvány mellé még szarul is fut a játék az aktuális top hardveren."De nem is a profi játékosok ülnek a nappaliban, hanem akik kikapcsolódásra vágynak."
Tökéletesen igazad van, annyi kiegészítéssel, hogy a profikat általában a látvány érdekli a legkevésbé (kompetitív fps-t professzionális szinten játszók jellemzően csontra butítják a grafikát).
-
válasz
Fitzgerald #77 üzenetére
Akkor most még számodra egyszerűen felesleges egy 4K-s TV. Videótartalomból is csak maximum a FullHD az elterjedt, a legtöbb játék pedig nem tud natív 4K-ban futni konzolon. Attól, hogy 4K-s jelet kap a TV, még a forrás az nem 4K, hanem fel van skálázva, jobb esetben checkerboard rendering van. Én személy szerint a némileg életlenebb képen felül (de normál nézési távolságból - ami több méter - ez is kevésbé kivehető) nem fedeztem fel semmilyen anomáliát (a betűk sem rondák). De tény, hogy vannak ilyen szempontból érzékenyebbek. De nem is a profi játékosok ülnek a nappaliban, hanem akik kikapcsolódásra vágynak.
-
PuMbA
titán
válasz
Stauffenberg #75 üzenetére
A mai TV-knél nincs felskálázási input lag. Így néznek ki egy 2017-es 140k-ba kerülő LG UJ630 legalsó kategóriás UHD TV értékei:
4k @ 60Hz: 13.0 ms
1080p @ 60Hz : 13.1 ms
4k @ 60Hz + HDR: 12.8 ms
1080p @ 60Hz + HDR: 12.7 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4: 12.6 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4: 12.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + 8 bit HDR: 12.6 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 12.6 msEzek az értékek bármelyik hiperszuper monitorral felveszik a versenyt.
-
Fitzgerald
veterán
Ez nehezen hihető annak tükrében, hogy a jellemzően jóval kisebb képátlójú monitorokon is szarul néz ki az alacsonyabb felbontású kép a natív felbontáshoz képest (pl. 1080p 1440p monitoron, 1440p vagy 1080p 4K monitoron). Inkább arról van szó, hogy a konzolosok sokkal hmmm...toleránsabbak, elnézőbbek ha képminőségről van szó. Én majdnem biztos hogy a taktikai késemért nyúlnék, ha fél óránál többet kéne játszanom egy 4K tévén 1080p-ben, 50 inchen.
-
válasz
Stauffenberg #75 üzenetére
Azért ha egy ilyen szempontból jobb TV-t vesz (ez általában nem a legolcsóbb kategória), nem lesz olyan ronda és élvezhetetlen a játék. Feltételezem, hogy azért kérdezte, mert egyből nem tudna hozzá Pro-t is vásárolni. Szerintem pedig csak emiatt nem muszáj elhalasztania a TV cseréjét.
-
Stauffenberg
nagyúr
"nagyjából mindegy, hogy a konzol vagy a TV skálázza fel a képet."
Ezt inkább TV készüléke válogatja, mert a felskálázás is ezerféle módon történhet és ezek kisebb-nagyobb mértékben növelik az input lagot (a pixel többszörözés kevésbé, az interpoláció jobban). Az Xbox One S is abban újított, hogy saját maga tudja végezni a felskálázást (ehhez, meg a HDR támogatáshoz kapott egy kis GPU boostot is), így nem kell a TV-re bízni, natívan támogatja a 4K 60Hz + HDR kimenetet.
-
válasz
HELLAFLUSH #73 üzenetére
Egy jó 4K-s TV-n egyáltalán nem ronda az 1080p (nekem is 55-ösöm van, és sokáig Slim-eztem rajta). Persze ha közelről nézed akkor nem olyan éles a kép mint a natív 4K, de játékra bőven megfelelő. Ráadásul sok játék nem is támogat nagyobb felbontást, és nagyjából mindegy, hogy a konzol vagy a TV skálázza fel a képet.
-
HELLAFLUSH
őstag
nekem van egy PS4 Slim konzolom, most tervezek 4K-s HDR-es TV-t venni 55"-ban.
A kérdésem, meg az lenne, hogy nagyon sz*rul nézne ki rajta 1080p-ben a dolog? -
Igen, és gyanítom is, hogy emiatt jött elő az Xbox-nál ez a monitortámogatásos kérdés. Nekik mindegy, hogy asztali gépen vagy a konzoljukon nyomod ugyanazt. De utóbbit kiviheted a nappaliba is.
Eddig is nagyon jó alternatíva volt a játékosoknak a konzol. Csak attól függ, hogy miért játszol. Mert kikapcsolódásra sokkal jobb mint egy PC. Egyszerűen kényelmesebb, a napi meló után szívesen lehuppansz elé. -
válasz
Fitzgerald #68 üzenetére
Azért majd egyszer érdemes lenne a gyakorlatban is csekkolnod ezt a 4K-s elméletet, mert egy jó TV-n egyáltalán nem néz ki fosul a játék.
-
Fecko_78
tag
Ne felejtsd el, hogy lesz bill. + egér támogatás az X-hez.A pc-s táborból sokan átpártolhatnak vagy vehetnek egy xbox-ot játékra.A tv meg sem közelíti a mostani csúcs monitorok válaszidejét.Így viszont monitor előtt bill+egér kombóval már egy egész jó alternatíva lehet a konzol a gamerek számára.
-
Fitzgerald
veterán
4K tévén mondjuk elég fosul nézhet ki az 1440p, de egy jó 1440p monitoron jó az. 25 inches IPS monitoron nyomom ezen a felbontáson, nekem nem is kell több.
-
Kicsit csalódás a Pro, de, hogy megéri-e a csere, azt neked kell eldöntened. A boost mód némileg segít az olyan régebbi játékokon amelyek rosszabb teljesítménnyel futnak a sima PS4-en. A Pro-támogatott játékoknál pedig általában az a helyzet, hogy élesebb a kép 4K-s TV-n. Esetleg egy-két effekt jobb minőségű, meg nagyobb a látótávolság. Nincsenek exklúzív játékok és nincs elég plusz RAM jobb minőségű textúráknak.
Itt egy lista, ebben pár játék azért jól hangzik. De érdemes csekkolni pár összehasonlító videót is, azokban jobban lászik, hogy mi a különbség (a felbontás kivételével). Ha ezekbe belenézve úgy érzed, hogy kell a Pro, akkor hajrá.
Amúgy ha VR-ben is gondolkodsz, akkor ahhoz egyértelműen jobban passzol a Pro. -
<Lacy85>
addikt
Sziasztok!
Ha már ilyen profin megy az értekezés a felbontásokról, akkor az eddigi PS4 Pro tapasztalatok alapján lenne egy apró kérdésem. FHD TV mellé megérné lecserélni a simát Pro-ra, vagy felesleges pénzkidobás lenne?
-
Az biztos, ha most 4K konzolt akarnék venni, nagyon nehéz döntés előtt állnék. Mivel én PC-n játszom, nekem számít a teljesítmény és a legjobb grafikát akarom, azonban a PS4 Pro-ra olyan jó exkluzív címek vannak, ami miatt talán hajlandó lennék azt választani. Az Xbox előnye viszont a cisszafelé kompatibilitás, ilyen szempontból a Sony üzletpolitikája nem tetszik. Az érkező egér + billentyűzet támogatás szintén az Xbox felé tolna.
Ezért aztán a PC-re esett a választásom, ahol nem kell kompromisszumot kötnöm(kivéve az exkluzív címek a PS4-en, ezért gondolkodom, hogy mégsem adom el az unokatesómnak a kis masinát, hanem megtartom).
-
PuMbA
titán
"PS4 Pro-nál ez alig jobb."
Azért az alig az kicsit langyos kifejezés. 2 TFLOPS-szal és 100GB/s memória sávszélességgel jobb az Xbox One X a PS4 Pro-tól, ami pont egy Radeon RX560-nyi különbség, ami önmagában elvisz 1080p-ben közép-magas grafikán új PC-s játékokat
A különbség nagy...
-
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #57 üzenetére
LOL. Most esett le, hogy most jön ki az XOX. És hogy ez már támogatni fogja az 1440p-t. Na jó reggelt kívánok magamnak. DE!
PS4 Pro-nál ez alig jobb. Több memó + UHD Blu-ray. Nem eléggé meggyőző... Ja és persze az újdonságokat meg kell fizetni.
Én nem vagyok harcias. Felőlem mindenki azt vesz amit akar... Ami jó hír hogy aki XBOX párti, végre ők is élvezhetik a 4K-t.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Microsoftnak eddig nem volt 1080p feletti konzolja, a Sony-nak meg igen. Nem kell harciasan védekezni, nem a felmenőidet szidtam, csak egy távol-keleti nagyvállalat egy műanyagból és szilikonból gyártott tárgyáról beszéltem.
(#55) PuMbA: Simán lehet, én a 2016-os modelleknél hagytam abba a TV-k követését, akkor valakinek segítettem TV-t választani (tök feleslegesen, semmit nem fogadott meg a tanácsaimból). Annyira egysíkúan csak az input lagot tartotta szem előtt, hogy vett egy alsó polcos Samsung UHD-t 140 pénzből, játékra amúgy alkalmas, de filmezni azért nem egy hatalmas élmény rajta (erőtlen feketék, judder, stb). Vannak az input lagon túl is még minőségi mutatók...
Tavalyi modelleknél még simán előfordult, hogy 1080p módban még megy a 15-20 ms input lag, de 4K UHD esetén már 30+, ami nem okvetlenül szar, de azért határeset (legalábbis is gamer monitorhoz hasonlítva).
-
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #54 üzenetére
Nem szólok én bele.
De azért az M$-nek is CSAK MOST jutott eszébe ez az 1440p támogatás dolog. Szóval ennyit a PS4 káromlásáról. Ha ez fordítva sült volna el, akkor most az M$ lenne a szemét. Most az hogy az M$-nek jutott ez éppen az eszébe, és akkor mi van. Elején kellett volna ezt a támogatást mind2 konzolnál belerakni és akkor most nincs vita. De mivel konkurencia áll fenn, így tény hogy amint meglép valamit a egyi, követi a másik. Ezzel mi a baj? Fordítva is ugyanúgy lenne.
Gondolom arra megy ki a játék hogy több XO és társai foggyon. De ez el is fogadható érv.
-
PuMbA
titán
válasz
Stauffenberg #54 üzenetére
"Hozzáteszem a nagyon olcsó 4K UHD TV és a drágább gamer monitor között ég és föld a különbség, ha játékról van szó."
A gyártók már tudják, hogy játékra is használják a TV-iket és már minden ez évi belépő UHD TV 10 és 20 ms közötti input lagot tud, ami pariban van a monitorokéval
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ezek a játékkonzolok alapvetően TV készülékekhez vannak."
De ez, hogyan magyarázza, hogy egy halál egyszerű opciót miért nem tesz lehetővé a Sony? Biztosan fog, csak ehhez megint az kellett, hogy a Microsoft csinálja meg előbb (mint a külső HDD-re telepítést és hasonlókat).
(#50) Carasc0: Annyira aranyos, mikor valaki egy hiányosságot ennyire véd. Ez egy annyira apró dolog, hogy a Sony ezer százalék, hogy a közeljövőben szállítja majd ezt is egy frissítésben, de a gáz inkább az, hogy eddig pont nem érdekelte őket a saját közösségük egy valamekkora százaléka.
Elmondom miért játszik valaki 1440p monitoron vagy úgy általában véve monitoron konzollal:
1.) Nincs TV-je. Ne firtasd, nincs és kész.
2.) Egy helyen van a játékos részleg, így PC és konzol is ugyanott foglal helyet a háztartáson belül, ugyanazon a képernyőn használja őket.
3.) Alapvetően TV-n játszik, de amikor az foglalt, egy HDMI splitterrel átdobja a képet monitorra (én is most fogok egy splittert venni, ha a barátnőm nézné a sorozatait, én elvonulok a gépemhez játszani).
4.) Mert csak... ne kelljen már megmagyarázni és letorkolni valakit, hogy vegyen inkább TV-t. Ő sem szól be neked, hogy melyik oldalra fésüld a farkadat, mert ez egyéni ízlés dolga.
Hozzáteszem a nagyon olcsó 4K UHD TV és a drágább gamer monitor között ég és föld a különbség, ha játékról van szó. Az egyik egy belépő modell, gyenge tudással, gyakran elég gyatra input lag teljesítménnyel, míg a másik egy felsőkategóriás gaming eszköz. Nem az ördögtől való egy jó PC mellé konzolt is venni (és tegyük hozzá, hogy ez a kör egészen biztosan nem Xboxot, hanem inkább PS4-et fog venni).
-
Carasc0
őstag
válasz
Hopkins95 #52 üzenetére
Ebben igazad van! Én mostanság próbálom a bátyámat is a konzol fele irányítani mindenféle rábeszélés nélkül. Ugyanis egy 4K@60FPS képes gamer PC valóban számomra is horror összeg. Annyiért már élvezem a 4K TV-men a PS4 PRO nyújtotta előnyöket.
Még 2020-ban is majd az I7 9700k + VOLTA VGA is bőven lesz olyan drága, hogy inkább PS5-t veszek.
-
Jó jó, de 1. Hová teszem? 2. Ha veszek is egyet, a PC-m mit fog kezdeni a 4K-s felbontással? Azért döntöttem a 1440p mellet, mert ez pont ideális a PC-nek és ha esetleg már nem lesz elég, akkor lerakom 1080p-re a felbontást és letelt. PC-n egyelőre a 4K gaming drága lesz, én meg most sokáig nem tervezek rá költeni.
(#51) Kendek Igen, persze nem egy tragédia, én is átettem a BF1-nél a felbontást kiváncsiságból FHD-ra és alig láttam különbséget. Csak akkor ugye elég a sima PS4 és nem kell a Pro. Amúgy sem terveztem Prot venni, tehát akkor PS4 az egy jó viszonylag olcsó alternatíva lehet az exkluzívokra.
-
-
Ez okés, csak míg én a kollégiumban lakom, nem lesz annyi helyem, egy egy nagy 4K-s tévének helyet szorítsak. Szóval most van egy 27 colos 1440p monitorom a PC-hez, amire akár konzolt is lehetne kötni és úgy játszani. Nekem ez a monitor jelenleg kiváltja a TV-t, szóval nincs is szükségem még egy jó darabig TV-re.
-
válasz
Hopkins95 #46 üzenetére
Ezek a játékkonzolok alapvetően TV készülékekhez vannak. Szóval viszonylag messzire beülsz a fotelbe vagy kanapéra a jó nagy képernyő elé, egy kontrollerrel a kezedben. Ilyen helyzetben egy monitor nem is optimális, mert túl kicsi. A feliratokat nem látod elolvasni, és a játékok 99%-a fix méretezést használ.
Persze nem azt mondom, hogy nem jó ha van monitorra is támogatás, de alapvetően azért vannak csak TV-s kimeneti felbontások, mert a TV-khez fejlesztik a konzolokat (értsd, a nappaliba és nem számítógépasztalra). A 4K felbontás támogatása sem a monitorok miatt vetődött fel anno, hanem azért mert egyre több 4K-s TV-t adtak el. Ugyanez igaz a HDR esetében is. A monitoroknál még csak legfeljebb halvány nyoma volt a HDR támogatásnak mikor már a TV-ken játszani is lehetett ilyen módban. -
Csak belenéztem a PS4 Pro reddit topikba és el vagyok szörnyedve, ahogy a PS4 Pro fanok megmagyarázzák, hogy miért nem kell és nem lesz PS4 Pro 1440p felbontás támogatás.
Komolyan, ez vicc! Én nem tudom mit nem lehetne ezen megcsinálni, PC-n két kattintás és olyanra állítod be a felbontást, amilyenre csak akarod, sőt, még a régi gamek futtatása is megoldható egy kis mókolással akár 4K-ban is.
Én azt hittem, hogy ez a PS4 Pro-nál is így van, hogy ha 1440p-s a monitorod akkor az felismeri azt és olyan felbontásban tolja ki. Úgyhogy ezért nagy plusz a Micronak, hogy gondol az emberekre, akik pl. PC monitorral használnák a konzolt.
-
Def26
félisten
válasz
Stauffenberg #44 üzenetére
Ez egy nagyon jó hsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az esetek többségében nem fog ugyanúgy kinézni a 1080p anyag egy 2160p megjelenítőn, mintha Full HD monitoron néznéd. A pixelek többszörözésével közelíteni fog, de a felskálázók általában inkább interpolálnak, ez pedig homályosít. Előbbi pixeles, utóbbi simább, de hatással van a relatív élesség érzetre. Ugyanez van az SD - HD viszonylatban is, öregapád SD televízióján az SD adás sokkal élesebbnek hat, mint a saját HDTV-den, pedig semmivel nem részletesebb a régi TV-n.
Ugyanezt a relatív élességérzetet használja ki a checkerboard rendering, ami nem is igazán felskálázás, inkább ügyes erőforrás menedzsment. Ez nem interpolál (bár szűrőként alkalmazható valamilyen interpolációs függvény is), hanem extrapolál (nem két minta közé átlagol, hanem egy még nem létező információt állít elő múltbéli mintákat alapul véve). Ez a PS4 Pro és az Xbox One X esetén is úgy néz ki, hogy egy valamekkora pixel rácsnak ki van töltve a fele, mert ezt rendereli a motor, hozzá vesz egy irányvektort és így becsli meg a rács másik felének a tartalmát.
Ennek az az értelme, hogy ebben az esetben nagyobb a megengedett hibalehetőség (szóval az extrapolált pixelek nem feltétlenül lesznek annyira pontosak, mintha eleve kiszámolta volna a motor, de beiktathatók szűrők a pontosság javítására ha bírja a vas, a képkockának időben el kell készülnie), így jelentős erőforrások takaríthatók meg, de közben a relatív élességérzet nagyon közel lesz a valódi natív 4K-hoz és a játék hevében gyakorlatilag teljesen észrevehetetlenek a hibák (amik amúgy is kifejezetten apró pixeleken mutatkozhatnak). A Digital Foundry teszteknél is mindig kihangsúlyozzák, hogy kimerevített képen, 200%-os nagyításnál lehet leginkább észrevenni, a játék hevében nem.
Szerintem (meg a Digital Foundry szerint is) ez sokkal jobb módszer, mint mondjuk 1440p-ben renderelni és onnan felskálázni. A kép élesebbnek tűnik tőle. Arról nem beszélve, hogy a checkerboard rendering egy kalap alatt akár AA-szűrőként is befogható.
-
Aktív HDR-nél automatikusan átvált RGB-ről (ami a legjobb minőségű opció) YUV422-re, a HDMI jelenlegi limitált sávszélessége miatt. Szóval ilyen esetben ez teljesen normális. Ha bezárod a játékot, akkor visszaáll. Illetve ha olyat indítasz aminél nincs HDR, ott marad az RGB.
(#42) PuMbA: A YUV420 az kompatibilitási okokból van olyan régebbi TV-khez amiken csak HDMI 1.4-es csati található.
-
hombre[EU]
veterán
Basszus most láttam az amerikai BlackFriday reklámokat, ahol a ps4 $189, a pro bundle(3 game) $349. Minden tiszteletem a MS-é,hogy összehozták ezt a masinát ennyiért, de karácsony elōtt 4-500 dollárért bundlet, nem egy $500-os fekete dobozt kell felrakni a polcokra. Sajnálom, de ezen a piacon nem teraflopokkal kell harcolni
-
tlac
nagyúr
És nem is tud így működni?
nem jellemző
talán 1-2 monitor van, amit tudja a pixelduplázást
viszont az lg monitoromban van hasonló dolog, ami felskálázásnál segít elvileg "super resolution+" néven
nvidia oldalról pedig van egy több éves feature request nem sok sikerrel
[link]amd-nél nem tudom mi a helyzet
-
NandorHUN
addikt
Végre valami értelmes!
Én is inkább vettem 1440p 60fps-ses monitort és erre optimalizáltam a PC-met. 4K annyival nem jobb, amennyivel többe kerülne.
-
DigitXT
félisten
rakhatsz oda köztes pixeleket kőbuta pixelnégyszerező algoritmussal is
Ez régóta érdekel, de gyakorlatban még sosem láttam, pl. Win7 desktopon.
Miszerint tud-e kvázi-ugyanúgy kinézni egy 40"-os 4K TV, mint ugyanebben
a méretben egy Full HD? Ugyanolyan kőbután (pixelesen)? Tényleg érdekel.
Vagy ha ráereszted a TV-re az majd szépen "felskálázza", ahogy akarja?tlac:
ez utóbbi jobb egyébként nekem jobban tetszene, de nem így működik
És nem is tud így működni? Szerk: eddig azt hittem, hogy ha vki homályos
képet emleget, az csak nem "kőbután" skálázható felbontásokra érti... -
tlac
nagyúr
az új pixeleket úgy teszi ki, hogy az eredetileg egymás mellett levő pixelek közé számol egyet, az átlagot
emiatt lesz homályosha csak duplázná a pixeleket mindkét tengelynél, akkor nem homályos lenne a kép, hanem pixeles
ez utóbbi jobb egyébként nekem jobban tetszene, de nem így működik
-
"A 4K pont kétszerese az 1080p-nek (mindkét tengelyen): hova kéne köztes pixel?"
A pixeleknek arra a 75%-ára, amit nem specifikál a fullHD-s kép. Persze, rakhatsz oda köztes pixeleket kőbuta pixelnégyszerező algoritmussal is, az is elég jó eredménnyel fog működni, de akkor is kell valami (és persze az sincs megtiltva, hogy Lánczos interpolációt használjon az ember).
-
Lacok
őstag
Okos húzás a Microsoft részéről mert elég sok felhasználónak van wqhd monitora.
-
tlac
nagyúr
Ui: csak annyi a különbség, hogy itt nincs szükség skálázásra / nem lesznek
köztes pixelek: elméletileg pont ugyanúgy kéne kinéznie, mint ha fullhd lenne,de lesznek köztes pixelek, ha nem a natív felbontás megy ki, mert vagy a monitor vagy a videokártya drivere beteszi (attól függően hogy van beállítva)
viszont az igényesebben megírt játékok támogatják azt, hogy a skálázást már maga a játék elvégezze
pl. az új doom-ban így tudok 4k-val is játszani, egyébként csak a full hd-t bírná el a kártyám
a hud, feliratok azok rendesen natív 4k-ban vannak, a játékmenet pedig full hd-ról van felskálázva, de nem lesz homályos, mert az élességet pedig max.-ra húztam -
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #30 üzenetére
Megnyugodtam!
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor neked 2160p jelet küld ki a PS4 Pro. Mindegy mekkorában rendereli a játékot, a kimeneti jel 2160p lesz.
A hír viszont arról szól, hogy az Xbox One X tud 1440p jelet is kiküldeni, míg a PS4 Pro nem. Ennek 4K megejelenítőn semmi jelentősége, de egy 1440p megjelenítőn már annál több. Az Xbox One X ilyenkor kiadja 1440p-ben a képet, míg a PS4 Pro meg ledobja 1080p-be.
-
bozont
veterán
Én meg pont hogy látom az értelmét kis kijelzőnél is a minél nagyobb felbontásnak. Minél nagyobb PPI annál jobb. Jó, azért persze van egy határ amit már nem lát egy emberi szem sem, de én elviselném a 4K-t ezen a 27"-os monitoron. Ha lenne értelmes áron hardver hozzá, akkor már én is azt a felbontást használnám.
A HDR az terjedni fog szerintem, azzal nincs baj. A HFR terén meg egyetértünk. Ha nem is egyből 90-120fps-re ugranánk, de a 60(vagy 72)fps már nagy előrelépés lenne. -
Carasc0
őstag
Világos! Ez esetben véleményem szerint 2160p-re skálázza a game-t, de mondom majd megnézem. Minőségi romlást nem érzékelek bármilyen hátárnya is van a dolognak. Ha meg 1080p lesz a visszaskálázás, akkor viszont tud valamit a PS.
-
Látom még mindig nem világos a számodra. Az tökre mindegy, hogy játékon belül milyen felbontást számol, ha a PS beállításainál eltérő van beállítva kimeneti képnek, akkor egyszerűen átskálázza arra (mint pl. mikor egy képet is nagyítasz vagy kicsinyítesz). Tehát pl. ami játék nem kompatibilis a Pro-val és csak 1080p-t ad, azt egyszerűen felskálázza 4K-ra és a TV ezt a jelet kapja meg. Ugyanígy ha a játék belsőleg 1440p-vel dolgozik, akkor azt FullHD-ra és 4K-ra is át lehet skálázni, attól függően, hogy milyen TV van rákötve a konzolra. De több játék támogatja a checkerboard rendering-et is, ilyenkor már a játékmotor elő tudja állítani a 4K-s képet, ami jobb minőséget nyújt az egyszerű felskálázásnál (ezzel kompenzálják a gyenge hardvert).
-
"Abból, hogy a neten minden érintett oldal azt regéli hogy az Injustice 2-t a PS4 PRO 1440p-n futtatja"
Pedig már elmagyarázták, már a cikkben és itt a kommentekben is.
Két tök különböző dologról van szó.
Van az, hogy a program milyen felbontásban számolja ki a képet. Ez az, ami az Injustice 2 esetén 1440.
Meg van az, hogy milyen felbontásban küldi ki a TV-re - ez lehet momentán 1080p és 2160p.
Hogy mi a híd a kettő között? Az átméretezés. Pont úgy, ahogy egy 800x600-as képet is kirakhatsz teljes képernyőre egy fullHD monitoron, ott lesz, csak éppen egy kicsit csúnyán.
-
Carasc0
őstag
Abból, hogy a neten minden érintett oldal azt regéli hogy az Injustice 2-t a PS4 PRO 1440p-n futtatja. Már pedig most hogy a cikkből az derül ki, hogy egyik konzol sem tudja ezt kimondottan, akkor az vagy 1080p vagy 2160p lesz. Remélem az utóbbi lesz. Megmondom őszintén, én ezt nem tudtam hogy a PS4 PRO nem képes kimondottan 1440p-re abból következtetve hogy ha képes 2160p-ig felbontást váltani, akkor gondoltam a half 4k is közte van. Tehát 720p, 1080p 1440p és 2160p. Én ebben a tudatban éltem eddig.
2160p az a menüben van. Az rendben is van. De a game-nek tehát elvileg 1440p-ben kéne mennie, mivel az támogatott.
-
Játék közben sem módosít, legfeljebb akkor sötétedik el egy pillanatra a kép mikor HDR-t kapcsol. Amúgy a felbontást játék közben is kiírja a TV, illetve ha megnyomod a PS gombot a kontrolleren, akkor a beállításoknál a Hang és képernyő -> Videokimeneti beállítások alatt meg tudod nézni, hogy éppen milyen jelet küld ki.
-
-
válasz
Stauffenberg #16 üzenetére
Azért annyira nem érthetetlen, de annyiból érdekes kérdés, hogy igazából technikailag könnyedén megoldható. Mondjuk az, hogy Pro-n több játék is ebben a felbontásban renderel, nem jelent ilyen tekintetben semmit. Az csak azért van, mert túl gyenge hozzá a hardver, hogy magasabb felbontást számoljon. De a célfelbontás ott is a 4K, szóval általában a végső kép is az lesz, skálázás nélkül.
(#17) Carasc0: Ezt a felbontást is írja ki a konzolon és a monitoron? Mert pont arról van szó, hogy mindegy, hogy mit számol a konzol, kimeneti felbontásnak csak FullHD-t és 4K-t tud. A SUHD az 4K (2160p) amúgy...
-
Carasc0
őstag
válasz
Stauffenberg #16 üzenetére
De sztem PS4 PRO simán küld 1440p-s jelet. Akkor eddig kamu 1440p-ben ment a game? Valahogy hihetetlen. 2.0a-s minőségi HDMI kábel és SUHD TV-n tolom. De ha eddig kamu volt a dolog, akkor remélem annál csak jobb lesz.
Kendek: SUHD TV + HDMI 2.0a kábel.
-
Stauffenberg
nagyúr
Főleg úgy, hogy egy csomó PS4 Pro játék renderelési felbontása 1440p. Teljesen érthetetlen, hogy miért nincs ilyen kimeneti felbontás. Bár valószínűleg valamelyik rendszerfrissítésben ez is benne lesz, mint ahogy a normális külső HDD kezelést is sikerült eltanulni az Xboxtól.
-
atike
nagyúr
Furcsa, hogy ez eddig nem volt. Alapvető dolognak gondoltam volna - erre meg kiderül, hogy (eddig legalábbis) nagyon nem (volt) az...
-
Azért az nem teljesen mindegy, hogy csak kiszámolva van ebben a felbontásban, vagy a HDMI porton keresztül is ekkorában megy át a megjelenítőnek. Mert ha le van egyszer skálázva 1920x1080-ra majd a monitorban meg fel 2560x1440-re, akkor az bizony a képminőség romlásával jár. Az mindenképpen előnyösebb ha egyből a natív felbontásban kapja a jelet a monitor.
-
DigitXT
félisten
Jatszani en is 1080p-ben szoktam, 4K monitoron.
És gondolom nem is néz ki szarabbul, mint a natív fullhd azonos méretben.
(Tisztára, mint a régi szép időkben, hogy a desktop 1024, a játék 640x480.)
Ui: csak annyi a különbség, hogy itt nincs szükség skálázásra / nem lesznek
köztes pixelek: elméletileg pont ugyanúgy kéne kinéznie, mint ha fullhd lenne,
aztán lehet, hogy a gyakorlatban nem egészen így működik, 1080-as forrásról. -
Tyrel
őstag
Tudom én hogy hasznos a nagy munkaterület, a saját PB328Q-mon én is dolgozom (Visual Studio-val), de pl .egy ilyen többnyire szöveges editorhoz nem kell a 23-24" FHD-énál nagyobb pixelsűrűség, mert abban az esetben a betűk annyira összemennek hogy húzhatod fel a Windowsban a DPI Scalinget, onnantól meg a nagyobb natív felbontásnak mi értelme van?...
32" 1440p = 91,79 PPI
24" 1080p = 91,79 PPI
= minden marad pontosan ugyan akkora amekkorának megszoktad és ahogy még jól lehet látni, cserébe a munkafelületed viszont sokkal nagyobb. De a kijelzőméret változásától lett nagyobb, nem a felbontástól, ez utóbbi csak egyenesen arányosan nőtt a kijelzővel.
Ezen logikámat követve én fel nem tudom fogni hogy pl. egy 27" 4K kijelzőnek mi a jó franc az értelme... -
Scholes9
nagyúr
Ez mind remek, de egy konzolnál sokkal fontosabb, h milyen játékok jönnek rá, mint a hardveres része. Szurkolok az MS-nek, mert nem kicsit fel kell kötnie a gatyát a Sonyval szemben ilyen téren a közeljövőben... jó eséllyel az eddigi legerősebb év lesz a PS4 történetében a 2018-as játékok terén
-
Robert07
aktív tag
Jatszani en is 1080p-ben szoktam, 4K monitoron.
Van ertelme, de az reszemrol nem a jatek. Nagyon hasznos a nagyobb munkaterulet, es en jobban szeretem, mint tobb monitort hasznalni. Filmeket is probaltam rajta, de nem igazan tudnam megmondani, hogy nativ 4K-ban, vagy csak 1080p-ben nezem oket.
-
Carasc0
őstag
PS4 PRO tudtommal alapból natívan támogatja a 1440p-t. Injustice 2-t 1440p-n tolom. Vagy lehet az csak felskálázódás?
Különbséget észreveszem az biztos. HDR10 is kíválóan működik.
-
Tyrel
őstag
Szerintem is 1440p az arany középút és örülnék ha több figyelmet kapna - nekem is az van és nem váltanék 4K-ra csak azért hogy minimális minőségjavulásért cserébe maximális teljesítményvesztést szenvedjek el.
Azok közé tartozom akik szerint a 4K-nak csak filmnézésre, és azon belül is csak az ~50" feletti tévéknél van értelme...
...de még ott is sokkal többre értékelném ha a HFR és a HDR terjedne a 4K helyett. (HDR már kezd, HFR helyzete viszont siralmas pedig nagyon nagyon kellene) -
bozont
veterán
Végre valami értelmes "fejlesztés". Legalább is számomra, én is 1440p-s monitorral használom a konzolt. De sajnos valahogy úgy érzem, a Sony-t nem fogja annyira meghatni a dolog, veszik így a PS4-et mint a cukrot.
Ami még nagyon jól jönne az az adaptive-sync támogatás.
-
gerii
addikt
Felismerhetné a 21:9-es kijelzőket is, BD film lejátszáskor jól jönne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- új bontatlan 13 hüvelykes MacBook Air M4 256GB SSD silver ezüst Apple 3 év garancia
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Önerő nélkül is megvásárolható .1-10 hónap BANKMENTES részletfizetés.Arena Racer szövet gamer szék
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3378, 100% Akkumulátor
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest