-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #25599 üzenetére
Olvasd el a cikket...
(#25600) Petykemano: Hidd el pedig, hogy van ára annak a komplex geometriai motornak.
De jogos a pont, érdemes lehetett volna az AMD-nek kicsit jobban felzárkózni ezen a téren kerül, amibe kerül. De akkor tuti találtak volna más pontot, amiben az zöldek, amiben az ő hardverük jobb, szval a végeredmény ugyanaz... Ha nagyon az egyik cuccra írják a programot, akkor úgyis azon fog jobban mutatni.... Meg még millió lehetőség van "hatni" a dolgokra... Nem is mennék bele jobban....
-
szmörlock007
aktív tag
-
Petykemano
veterán
A dx12, vulkan, AC, meg a shader intrinsics függvények, ezek mind nyilván arra irányuló kísérletek, átkaroló hadműveletek, hogy ne kelljen az nvidiát a maga által kontrolált környezetben követő magatartással megverni, (mert az lehetetetlen), hanem hogy a terepet a saját hardverének kedvezőre formálja.
Thermopylai szoros.Ettől függetlenül a fiji esetén mintha bealudtak volna ezen a téren. Vajon arra számítottak, hogy az igények nem fognak emelkedni ezen a téren? Mert a Tonga még értékelhető mértékben emelkedett elődjéhez képest, de a fiji és a Hawaii közötti különbség hibahatáron belüli.
Abu ugye azt mondta, hogy 1TB sávszéllel a 14nm-en (ez nem.derült ki milyen szempontot befolyásol) kB 30%-nál tudna gyorsabb lenni. Vajon mennyi lenne, ha a geometrián is javítanának?
Korábban 42%-ot saccoltam arra, hogy mennyivel lenne gyorsabb a fiji polaris felépítéssel és órajellel. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy abu szerint nagyon jól reagálna 512MB/s helyett 1TB/s sávszélességre, akkor 65% is könnyen összejöhet.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Az első ábra csíkjai olyanok, mintha semmilyen eddig fontosnak tartott paraméterrel nem skálázódna.
Se a ropok számával, hiszen a Tonga kevesebb roppal bír, mint a Tahiti. Viszont a Tahiti csíkjai megegyeznek a bonaire, meg a capeverde csíkjaival, pedig más paraméterek Ott is változnak.
A Tonga vélhetően megkapta ugyanazt az egységet, mint a Hawaii és a fiji, csak picivel gyengébben muzsikál.Tehát olyan, mintha lenne egy fix geometriai egység, ami men skálázódik szinte semmivel. A polaris is nagyrészt talán csak a magasabb órajel miatt emelkedik ki.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Ren Hoek #25599 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkoriban a Radeonok az ötödik generációt taposták tesszellátor terén, és kb 20M tranyóval értek el elég jó eredményt. Az nVidiának kb 2x olyan erős tesszellátora volt, de 100M tranzisztor árán. Ez kellett, hogy kijöjjön a különbség, és a 64x tesszellálásba belefulladjanak a Radeon-ok.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TTomax
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #25605 üzenetére
De tegyük azt is hozzá,hogy pont az ötödik generáció jött ugy,hogy az AMD tarolni akart a tesszelációval.Ezt kapták válaszlépésként.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #25603 üzenetére
Semennyi. A szintetikus mérések a geometriára azért csalókák, mert nem reprezentálják a valós játékot. Nem veszi figyelembe, hogy a hardver egy komplex jelenetnél mennyi limitációba fut. Viszont a primitive discard accelerator csökkenti a sávszéligényt, tehát az segítene, kivéve a compute culling motorokat.
(#25605) TESCO-Zsömle: Már 12. generációs a tesszellátor. De a limit úgyis a négypixeles raszterizáció.
(#25607) HSM: A sok háromszöggel nincs baja az AMD-nek. Jelenetszinten a legtöbb háromszöggel a Deus Ex: Mankind Divided dolgozik. Mégis az AMD kártyák erősek benne. Nem azért, mert jobban tesszellálnak, vagy jobb a geometriai pipeline-juk, mint a GeForce-oknak, hanem azért, mert hatékonyabban raszterizálnak, ráadásul a GCN4 óta kevesebb háromszöget. Nem véletlen, hogy az NV már kerüli a túltesszellást, mert valós játékon belül túl erős benne a Radeon. Helyette nem raszterizált háromszögeket tesszellálnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Elég szelektiven emlékszel a GT200 volt az ellenfél akkoriban és azt el is verte ilyen téren,volt ott promo meg minden aztán jött a válasz.Az hogy neked tetszik vagy sem, az lényegtelen.A lényeg az,hogy az nVidia lelépte tesszelációs képességben az AMDt,és igy vagy ugy de a saját hasznára akarta forditani.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
"Helyette nem raszterizált háromszögeket tesszellálnak."
Epic.(#25609) TTomax: A GT200 ellen az Rv770 ment, a kezdetleges Xenos.ból átvett, akkor még nem szabványos tesszelátorral.
Megnézheted az akkori AMD texhdemót, a Frolins-t, szépen le van benne írva minden, mit remélnek a tesszelátortól, ami a 4800-akban van, illetve a technológiától.A lényeg annyi, hogy az Nv túllőtt a célon nagyon durván, ami a tesszelátort illeti, azért volt szükség a Crysis2-ben a város alatt óceánt tesszelálni, meg betontömbök egyenes felületeit pixel szintig tesszelálni mesterségesen, hogy kijöjjö valami előnny. Full életszerű, nem? Biztos a zöldek lőtték be a tesszelátor illetve geometriai rész méretét megfelelőre. Ja, nem....
-
TTomax
nagyúr
Igen az RV770,az ötödik... 5870/50 erröl volt szó.Az a xenosból átvett az az RV670volt,nagyon nem emlékszem már ezekere.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
leviske
veterán
válasz TTomax #25611 üzenetére
Én úgy tudtam a Xenosból átvettet kapta az összes DX10-es GPU. Az Evergreen szériánál kellett a DX11 miatt teljesen más tesszellátort kidolgozni.
(#25574) Abu85: És Vulkan-ra nem jön semmi? Kint a Doom, meg pár kis fejlesztős játék, aztán ennyi. Nem igazán értem, mert a Windows 7 részesedése miatt mindenképp szükség volna rá.
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
New Device ID (687F: C1) has just been discovered at Ashes of the Singularity benchmark website. It appears to be much faster than Radeon RX 480, while offering comparable performance to GTX 1080.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Szeszkazán #25616 üzenetére
Ha ez a kicsi, akkor ebből lehet vágni egyet 1070-1080 közé. Vagy talán 1070 szintre is... 200K(180K)/150K/(~130K) körülre. Olcsóbb nem hiszem, hogy lehetne hiszen tippre HBM2-es. Nagyon kíváncsi lennék hány SP-s sample volt ez....
(+ azért ez még mindig AOTS. Nem egy "rendes" játék)
Aztán simán meglehet valaki csak szórakozik, és írt egy kamu eredmény generátort. Ha igaz, innentől még nyilván pár hónap mire forgalomba kerül. Mindesetre remélem lesz bejelentés decemberben.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Ren Hoek #25617 üzenetére
Kicsi?
Kicsinek erős. Nagynak meg gyenge.
Ha abból indulunk ki, hogy az 1080 75%-kal nagyobb átlagteljesítménnyel bír, akkor ez polarisból minden más arányos skálázódása mellett kijönne úgy, hogy
4096 @ 1266mhz
3840 @ 1330mhz
3584 @ 1424mhz
3328 @ 1533mhz
3072 @ 1687mhz
2816 @ 1841mhz
2560 @ 2025mhz
2304 @ 2250mhzMelyikre tippelnél?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #25618 üzenetére
Ha HBM van rajta és a P10 memória limites, akkor jól át is húzhatjuk a logikus találgatásokat....
-
Petykemano
veterán
Ez a worst case scenario.
Egyébként valószíneg úgy van. A tongára ezért került 384 bit, mert kellett volna. És azért nem aktiválták, mert úgy túl erős lett volna. És bár abu azt mondta, hogy a gcn3 nagyon, a gcn4 kevésbé sávszélesség igényes. Azért a p10 12%-kal nagyobb, 30%-kal magasabb órajelen megy és ennek megfelelően 40%-kal magasabb sávszélességgel bír + dcc. Nem kizárt, hogy mindezek ellenére is továbbra is jólesne neki a sávszélesség.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #25620 üzenetére
Nem teljesen tudtam dekódolni, mire gondoltok most... hogy ez egy Polaris HBM2-vel?
Igazából szerintem mindegy, csak legyen valami 1070/1080 ellen. Afelett úgy se sokakat érint.
Amúgy még arra is gondoltam, hogy egy Polaris 2X. Csak egy GPU-nak látszik. Valami link... vag master slave konfig.
-
leviske
veterán
válasz Ren Hoek #25621 üzenetére
HSM arra gondolt szerintem, hogy amennyiben a P10 sávszélesség limittel küzd, felesleges a teljesítményéből lehetséges SP@órajel párokat találgatni, mert elképzelhető, hogy HBM-el ezeken az órajeleken is nagyobb teljesítményt adna le a GPU.
Viszont úgy látom mindenki elfelejtette, hogy az AOTS egy Radeon barát játék, így egy dualP10-nek a GTX1080 előtt kéne végeznie. AMD berkeken belül ez a teljesítmény a FuryX környékén van.
A dual P10-nek meg szvsz még mindig semmi értelme. VR-ra a Pro-Duo jobb, általánosan meg nem működik minden játékban a CF, így nem tudna konzisztens ellenfelet állítani a cég a GTX1070/80 ellenében.
-
Petykemano
veterán
válasz Ren Hoek #25621 üzenetére
Igen, én a polaris számait arányosítottam ahhoz, amennyi az 1080 beérésehez szükséges (tpu szumma szerint +75%)
Ha a p10 sávszélesség limites és ezen a problémán hbm2-vel és/vagy a dcc fejlesztésével segítenek akkor annyival kevesebbet kell más paraméterek növelésével megoldani a +75%-ból. (És akkor nem kalkuláltunk más fejlesztéssel, csak ami a polarisban van)Ha az amd valahogy megoldotta hogy két gpu egynek látszódjon, az hatalmas dolog lenne. (Megmagyarázná Abu ujjongását a decemberben bemutatandó szoftveres fejlesztések felett) de így elsőre túl szép, hogy igaz legyen. Biztos vagyok benne, hogy deklarált céljuk kisebb lapkákból összerakni a szükséges teljesítményt, a navi scalability szerintem ez. De meglepne, hogy ez ilyen formában a navi előtt megjelenne. Én arra számítotam, hogy a VR miatt fognak kismértékben terjedni a dual gpus kártyák, amire a fejlesztőknek vr tartalom esetén különösen érdemes már a multiadapter technológiát elővenni.
Szerintem az xbox scorpioból származtatott lapkát látjuk egyébként.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #25624 üzenetére
Ha nagyon elszaladnánk a találgatásban, akkor beugrott, mi lenne ha interposerre raknánk két 2300 SP-s Polarist, HBM2-vel Szerintem a belső buszokon már viselkedhetne "majdnem" úgy, mintha egy szilíciumlapkán lenne a 2x2300 SP. Természetesen ez egy óriási mérnöki bravúr lenne, és a Vega mellett teljesen tévút...( + a Polarist átültetni HBM2-re... )
Elméletben viszont érdekes lenne egy univerzálisan és egyszerűen gyártható kisméretű GPU, amiből egy interposerre 1-2-3-4-et lehetne pakolni. Viszont ez iszonyúan megbonyolítaná az interposer gyártását és a beültetés is rizikós. Max tényleg a Navi esetén tudom elképzelni majd, ha belejönnek és általános lesz az interposer fogalom. Pl egy master chip a memóriavezérlőkkel, és a közösen használt blokkokkal. Plusz körülötte a compute blokkok, ROP-ok stb...
[ Szerkesztve ]
-
Simid
senior tag
Furcsa hogy miket kinéztek ti az AMDből!
Szerintem azért kaptunk most csak 2 lapkát dVGA piacra, mert szűkös erőforrások mellett (idő, szakember, pénz stb) más volt a prioritás. Leginkább gondolom a ZEN és a konzol lapkák. A p10 konstrukciója megvolt a PS4Pro miatt, csak át kellett ültetni 14nm-re, a p11 meg simán lehet, hogy csak az Apple megrendelése miatt érte meg.
Szóval ha lesz most valami a 1080 ellenében az vagy kis vega HBM-mel vagy dual p10. Nem hiszem hogy bármi más szóba jöhet nekik jelenleg. -
Simid
senior tag
válasz Petykemano #25627 üzenetére
Ami jövő év végén jön szóval jó ha nyár végén megkezdik a tömeggyártást. Nem tudom miért hoztad ezt fel, de ha már most van egy lapkájuk a scorpio GPU alapjain akkor miért jön ilyen későn a scorpio? Ha pedig a kis Vega lenne az akkor egybe vág azzal amit írtam.
-
Ren Hoek
veterán
Bármilyen kalkulációtól függetlenül:
Mi van ha ez a nagyobbik Vega mégis. 4096 SP, 8 GB HBM2 230 Watt-on. ~1200 MHz. 1080 ellen...(Netán lesz még egy durvább vízhűtős verziója is) Kis Vegát úgy emlegetik, hogy az a P10 leváltására jön, tehát mondjuk úgy egy GCN5, optimalizált Polaris HBM2-vel. Akár elérheti az 1070-et is. Később meg jön egy dual chip-es Vega 16 GB HBM2-vel.
Egyelőre az is nagy win lenne, ha 1080/1070 ellen lenne valami korrekt gép.
-
Televan74
nagyúr
válasz Ren Hoek #25629 üzenetére
Ebben egy a bibi, Polarist nem tervezték HBM - es memvezérlővel.Jövőre jön a Vega kicsi és nagy is,ahogy az a diákon is van. Nehéz így hogy processzort is vár a nép egy gyártótól és új kártya is jó lenne.Lesz talán egy dual p10, amolyan erőfitogtatásként, de sok értelem nem lesz neki.Lesz talán valami új csoda driver,amit első körben úgy sem használunk ki. Én többet idényre nem várok az AMD -től.Majd jövő tavasszal. Nem hiszem hogy a következő 20 napba csoda történne, és karácsonyfa alá kerülne a Vega. Nv is elvan a GTX1080 -nal a trónon(TitanX -et most nem keverem ide),tudja hogy nem kell kapkodni.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Simid
senior tag
válasz Ren Hoek #25629 üzenetére
Ha ez a nagy Vega és ez a végleges teljesítménye akkor az szerintem csalódás. Azért Aots fekszik AMDnek, ennél nagyobbat kellene gurítaniuk, de bármi lehet. Dual P10re viszont pont illik.
Én mernék rá nagyobb összegben fogadni, hogy a P10-t semmi nem fogja váltani amíg nem lesz 7nm. Ez amúgy is csak egy wccftech pletyka volt. Szóval annyit ér mint az októberi Vega megjelenés stb.
Gondolj bele, ha a Vega10 tényleg a 1080 felé lő teljesítményben, akkor miért hoznának még egy lapkát hasonló teljesítményszintre (mert a leváltja nálam ezt jelentené) mikor ekkora űr tátong a p10 és a v10 között? -
Ren Hoek
veterán
válasz Televan74 #25630 üzenetére
Persze én nem is idénre gondolok. Szerintem is tavasz lesz belőle... ettől még tesztelhetnek most valamit AOTS-al... Polaris dualra tippelek én is, csak furcsa, hogy nem írja mellé, hogy dual...
(Mindegy én most veszek hamarosan egy 1070-et, aztán tavasszal-nyáron cserélek Vegára némi bukóval. Fél évig úgy sem fenyeget a next gen minket)
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Miért lenne lehetetlen?
A polarist év elején demózták a Star wars battlefronttal. Aztán júniusban startolt. Végül november elején startolt a ps4pro.2017 holiday season november 23 hálaadással kezdődik.
Ha az ehhez tartozó saját kártyát év közepén adják ki, mint a polarist, akkor mostanában akár már lehet is működő lapkájuk, amivel a következő hónapokban demózgathatnak.Szerintem stimmel a párhuzam.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Ren Hoek #25629 üzenetére
Baj.
"Másfélszer több fogyasztás, és a titán leveri. Csak ennyire képes az AMD? Akkor megveszem az 1070-et. A hülye versenyképtelen AMD miatt drágán."
Ez akkor lenne csak win, ha egy polaris méretű chippel és áron tudnák prezentálni.
Az a baj, hogy az amd ha egyértelműen jobbat csinál, akkor is nehezen teszi pénzzé. Sokan egy versenyképes terméket azért várnak az amdtől, hogy legyen olcsóbb az anvidia, amit meg akarnak venni. Dolguk. Csak azért az amdnek kár erőlködni dollárszázmilliókért, hogy utána a tömegek százdollárral olcsóbban vegyenek nvidiát. márpedig ugye az mind a termékek árán, mind pedig az nvidia profitján látszik, hogy lesz miből árat csökkenteni.
Mindettől függetlenül persze lehet, hogy igazad lesz.
Csak szerintem az amd egy ideig - amíg nem tudja pénzzé és mindshare-ré váltani a technikai sikereit, erőfeszítéseit - nem fog kijönni olyan termékkel, amit nem mással (társ)finanszíroztat. (Legalábbis amíg megteheti)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
válasz Ren Hoek #25629 üzenetére
Ha csak az 1080 ellen tudnak fellépni a hbm2-vel, akkor már ott helyben húzhatják le a rolót...
Onnantól kezdve egyszerűen képtelenek lesznek konkurenciát állítani a közép és felső kategóriában. (közép lesz addigra az 1080 kb, és sokkal olcsóbb is gyártani)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
TTomax
nagyúr
válasz Jack@l #25635 üzenetére
Én ezt le sem mertem irni,pedig való igaz azonnal kitoljâk a Ti-t.A 1080at meg kellene verni.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Ren Hoek
veterán
válasz Jack@l #25635 üzenetére
Nekem inkább az a félelmem, ha túlerőltetik a felsőkategóriát, akkor majd tényleg nem lehet akkorát vágni, hogy 1070 legyen belőle.
150-170 alatt lehet nem is jönne Vega, csak majd sokkal később? Az lenne a baj.
Márpedig az 100%, hogy egy dollárral se fogják kevesebbért adni, mint NV. HBM2, profithiány stb... Fury is szinte picit drágább is volt.
-
Ren Hoek
veterán
Azt kell megérteni, hogy teljesen mindegy mennyiért gyártható a chip és a memória is... (Tippre amúgy a HBM2 és az interposer se lesz olcsó egy ideig még...elég bonyolult tech) + egy zsugorodó PC-s piacon egy vesztes pozícióban lévő cégnek árbevétel kell. Azt pedig úgy lehet szerezni, ha realistán áraznak. Nem fognak belemenni egy durva árversenybe... sőt feltehetőleg így is kell majd egy pofont benyelni, mert simán becsökkenthet NV 1070/1080-at. Már úgy is gennyesre keresték magukat vele a kiadáskor... (480 is kb annyi volt induláskor, mint amennyire számítottunk. Ja nem, itthon sokkal drágábban indult.)
120 alá meg karcosan fog Vega érkezni... eleve én egyre kevésbé hiszek benne, hogy ebbe az ársávba jönni fog valami a köv fél évben...
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #25604 üzenetére
"a Tonga kevesebb roppal bír, mint a Tahiti"
Mindkettoben 32 van. Amugy a tonga pro az ujabb cimeknel javareszt lelepi a tahiti xt-t jocskan, sot meg a 2gb-s is. Hiaba 28 vs 32 cu es 256 vs 384. Vicces, hogy a 7870 es 7970 hajszalra megegyezik a haromszog kirajzolasnal (drawn/culled), sot meg a 7790 16 rop-pal is annyit vag ki mint az elozo ketto es nem sokkal kevesebbet rajzol ki. A fiji es hawaii egy masik tortenet. A tesszellalt kirajzolasnal a tonga megint csak homorit, az elobb emlitett kettotol nincs sokkal lemaradva, pedig 32 vs 64 rop. Kar, hogy vegul a 285X-bol nem lett semmi.
"Tahiti csíkjai megegyeznek a bonaire, meg a
capeverdecsíkjaival, pedig más paraméterek Ott is változnak."
Marmint a pitcairn-nal.Mas tema: Az allitolagos 490 felett az az R200 mi lehet? Az "m" gondolom multi-gpu, 295x2? Akkor eselyes a dual p10.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz velizare #25641 üzenetére
Viszont ez csak egy dev id, a 295x2-nek is csak egy dev id-je van. Igazabol arra varnek, hogy a p10-nek legyen egy olyan rejtett kepessege, hogy ossze lehessen kapcsolni egy pcb-n hatrany nelkul 2 lapkat. Nem cf, nem multi-adapter, nem kulso chip altal, hanem teljesen egysegesen szinkronban mukdove, virtualisan egykent, hamar cGPU-rol beszelunk a gcn4 kapcsan. A sok cpu-ra hasonlito tulajdonsag is ertelmet nyerne.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
nagyúr
én még nem láttam olyan játékot, ami konkrétan felismerte volna a 295x2-t. a driver szerintem csak annyit mond nekik, hogy ez egy r9 200 series kártya (ahogyan azt látod a képen is), ezen belül meg lehet bármi meg akármi. igazából csak a teljesítményszint az, ami miatt 290(x) cf-re tudunk következtetni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Jack@l
veterán
cGPU = compute gpu, kb 10 éves rövidítés, már jó ideje felesleges ezt a vga-knál kiemelni mert mind az.
Ha eddig nem sikerült megcsinálniuk (még csak részlegesen se, hogy ugyanazt a memóriát használja mindkét gpu) akkor nagyon nem hiszem hogy most fogják ezt meglépni. Nem olyan egyszerű annak a megvalósítása...
Ha meg is lépik, akkor valami szoftveres buhera lesz, kétes hatékonysággal.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #25646 üzenetére
Nem igazán. A compute gpu igazából arra vonatkozik, hogy a GPU bekötése teljesen programozható, vagyis a rendszer egy memóriaalapú architektúra. Nincsenek benne fix slotok, hanem egy programozható egység gondoskodik arról, hogy minden API-hoz tökéletesen igazodhasson. Ezt eredetileg az Intel hozta fel még a Larrabee kapcsán, amikor a magokon belül erről a skalárfeldolgozó gondoskodott. Ma ilyen rendszer az AMD GCN, illetve az ARM Bifrost.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ahha, akkor ezt magyarázd meg azoknak is akiknek ez a szakterülete ...
http://www.lpds.sztaki.hu/roadshow/downloads/RMKI_GPGPU_rendszer.pdfA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #25648 üzenetére
Nem kell megmagyarázni. A gyártóknak joguk van saját definíciót írni a cGPU-ra. Az NV definíciója jóval engedékenyebb, míg az AMD-é például nagyon szigorú, ugyanis az AMD konkrétan csak azt tekinti cGPU-nak, ahol a teljes címtartomány feltölthető erőforrásokkal. Nyilvánvaló, hogy ezzel a definícióval csak a GCN a cGPU.
A legelfogadottabb definíció azonban az Intelé még a Larrabee időszakából.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.