-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
Hm...
Tegyük fel épp egérrel fordulok jobbra. A CPU kiszámolja az új kamerabeállításokat az egér elmozdulásának megfelelően (most leegyszerűsítem), majd a GPU renderel egyet ennek megfelelően.
Ha jól értelek, még mielőtt befejezné a rendert, a gpu nekilát egy következő képkocka számításának (is).
Amit nem értek:
- Eldobja az előzőt képkockét, vagy azért végigtolja annak a renderjét is közben a gpu?
- Hogyan időzíti az új képet?
- A folyamatosan húzott egér (1000Hz) tegyük fel minden képkockára (53fps) új és új nézőpontot eredményez, de a két egymás után kiszámolt képkockán akkor lesz egy microstutter, mert azokon ugyanaz a kamera állapot lesz? (hiszen ugyebár a második számításakor kihagytuk a procit)[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
- az fontos, hogy ezekkel az új API-kkal a CPU-limit értelmezése megváltozik. A limitet engine-enként kell érteni. Régen azért volt ez az egész mindegy, mert single-engine API-k voltak, de ma mindegyik új API multi-engine, és mindegyik játék rá multi-engine. Tehát a vizsgálatnál is figyelembe kell venni ezt a szempontot, mert attól, hogy az egyik parancslista limites még nem biztos, hogy az a másik, vagy nem biztos, hogy limites a fő parancslista. Ezekkel az új lehetőségekkel nagyon sokat bonyolódtak a régen egyszerűen értelmezhető dolgok.
- egy teljes scene-hez egy frame tartozik. De ahhoz, hogy ezek a trükkök működjenek a scene is szegmentálva lesz, tehát lesz egy kicsi részscene és egy nagy résscene, és ezekből lesz egy GPU frame. A két részscene persze megfelel egy teljes scene-nek. Emiatt iszonyatosan sok a trükközésre a lehetőség.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez történik a Doomban AA nélkül vagy 8x TSAA-val.
- elkészül a képkocka és megjeleníti. Közben már számolja a következőt. Ez a multi-engine gyönyöre, hogy nem kell megvárni, hogy a számítások befejeződjenek, hanem el lehet kezdeni párhuzamosan a következő számítást egy másik parancslistán betöltve.
- az időzítés nem gond. Ugyanúgy történik, ahogy eddig. Attól, hogy párhuzamos lett a feldolgozás még tuti nem lesz kész hamarabb a következő képkocka.
- Nem készül két kép ugyanabból a scene-ből. Minden teljes scene-hez csak egy frame tartozik. A szegmentálás csak a trükközés működését szolgálja, semmi mást.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #25104 üzenetére
Ez egy képkocka számítása:
bemeneti adat -> szimuláció -!present!> absztrakció (API) -> mapping (driver) -> leképezés -!render!> képkocka flip - !kimenet! -> kész kép
A CPU fps a presentek között eltelt idő. A GPU fps a bemeneti adat és a render között eltelt idő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a frame time nem stimmel, akkor nem stimmel az fps sem. Gondolj bele, 1000/(2+2/2) az nem ugyanaz, mint 1000/(3+2/2). Pedig csak a frame time adatot változtattam a példában (3 vs 2).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Dehogynem. A teljes mérési idő alatt ugyanannyi frame van, tehát csak annyi történik, hogy ugyanaz a mennyiségű msec másképp oszlik el ugyanannyi frame között. A példád úgy lenne helyes, hogy 1000/(2+2) vagy 1000/(3+1).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aha. Már látom, hogy hol csúszunk el.
A frame száma nem számít. Régen azért lehetett relatíve biztonsággal összehasonlítani a CPU fps-t a GPU fps-sel, mert két present között eltelt ms, majdnem megegyezett a frame számításának ms-ban mért idejével. Ez a single-engine feldolgozásnak volt köszönhető. Ma az a probléma, hogy a multi-engine alatt ez nem feltétlenül igaz. Lehet olyat csinálni, hogy a presentek közötti ms eltérjen a frame számításához szükséges időtől, hiszen tulajdonképpen konkrétan az a trükk, hogy a presentek meghívásával játszol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
uvlight
csendes tag
Szerintem benne van a nevében: Frame Per Second. Tehát ha cpu ha gpu oldalról nézzük is, ugyanazt az eredményt kell kapni átlagban: megjelenített frame-ek száma per másodperc.
Hogy ezt most gpu oldalról speciális esetben a renderelési időből is lehet számolni, máskor meg nem, az más kérdés.
Önmagában a renderelési idő elsősorban az inputlag-be tud számítani. Pl. több GPU és AFR mód esetén eléggé szét tud mászni a megjelenített FPS a renderelési idő reciprokától.Egy GPU-ra ha egy játék ciklikusosan a következőket csinálja:
- Bekéri a user inputot
- Kiszámolja a kamerát
- Fizikázik, AI-zik
- Renderel
- Present
Akkor összhangban tud lenni a GPU-s renderelési idő (GPU-s várakozásokkal együtt) reciproka az FPS-el.
Ha pár dolgot a present után rakunk (AI, pár effekt mint pl environment textúrák renderelése, stb.) akkor a userinput - present közti idő csökken, tehát az input lag is (pl VR-hez ez jó dolog), de az FPS kb változatlan marad.Viszont ilyenkor a Present után akár el is kezdhetnénk rögtön a következő ciklust (input szedés, stb).
Ehhez jók az új API-k, mert egyik grafikus pipeline-on mehet a "hagyományos" renderelés, másik mondjuk compute pipeline-on meg mehet az amit előbb kiszedtünk (pl cube map renderelés). Utána a GPU-tól függ hogy mennyire lehet a kettőt egyszerre tolni, legrosszabb esetben semennyire.Persze kell némi szinkronizáció hogy ne másszon szét a két dolog. Cube map-os példánál maradva a normál renderelés régi cube map-ot használhat míg a compute-on számolódik az új. Tehát a megjelenített cube map 1 frame-t laggelni fog, ez is számít annak eldöntésében hogy mit vehetünk ki a userinput bekérés és present közti részből. De így végeredményben növekedhet az FPS is.
Plusz bonyolítás ha a renderelés a present-ig is már több fázisú és ezeket lapolják mondjuk.
-
Simi37
őstag
25092-25110 a párbeszéd ami előtt azt hittem, hogy már értek vmennyit az informatikához
Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula
-
Most akkor arról van szó, hogy az API előtti rész pl egyszer fut le, de az utána lévő többször, így magasabb a GPU fps a CPU fps-nél? Azaz ugyanazt a jelenetet (ez a szimluáció / present, nem?) a GPU többször is kirajzolhatja (render) pl más szögből? Nekem legalábbis így tűnik lehetségesnek, hogy más a CPU és GPU fps.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Simi37
őstag
Mit gondoltok? 32magos amd geekbench. Igaz vagy BS?
[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula
-
Interceptor
addikt
Miért várnak ennyit a vegával? Azért mert nincs kész vagy valami egyéb ok miatt?
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
#85552128
törölt tag
válasz Interceptor #25116 üzenetére
Nyilván nem azért maradnak le az év legnagyobb vásárlói szezonjáról mert kész vannak vele és már ott pihennek a dobozban a kész VGA-k...
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Ren Hoek #25118 üzenetére
Ha mondjuk februarban kiadjak, akkor a GPU-k mar valoszinuleg le vannak gyartva a vegleges kartyakhoz. ( foleg ha igaz hogy sayinpety mar tavasszal tudta a specifikaciokat)
Ez a normal ablak, kb fel evvel a kartyak kiadasa elott mar keszulnek a chipek.A tervezestol gyartasig evek telnek el, utolso honapokban at mar nem tervezik.
[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
válasz #85552128 #25117 üzenetére
Igen, nyilván az a leglogikusabb, hogy nincsenek még készen, nem véletlen kezdtem úgy a kérdésemet. Viszont esetleg az az eset is fennállhat, hogy valamilyen oknál fogva nem éri meg nekik a konkurens termékével egyazon időben kijönni. Persze ebben nem látok túl sok logikát, de azért megkérdeztem hátha valakinek van egyéb ötlete. Remélem nem baj...
[ Szerkesztve ]
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
Jack@l
veterán
válasz Interceptor #25120 üzenetére
Akkor rám marad a hálás feladat
Tekintve hogy karácsony előtti időszakba szoktak a vga gyártók a legnagyobbat kaszálni és már ünnepeltek nyár elején a sikeres polaris és vega tervezés miatt, a lehetőségek:
- Nem akarják elrettenteni a konkurenciát, az rx480-al idén így is nagyot fogtak
- Akkora készletet gyártanak le 2017 közepéig, hogy a földkerekség öszes gamerének elég lesz, csak elfogyott a kartondoboz, így a raktárakban pihennek most a kártyák csupaszon.
- Alig van még működőképes hbm2 a piacon, pedig néhány cikk(író) szerint ők kapnak sokkal nagyobb proiritást a gyártóktól.
- Instabil a csip vagy a hbm2 és vagy nagyon alacsony órajelen tudják csak tartani, vagy orbitális módon megemelve a feszt, ahogyan az rx480-nál is, elszálltak a fogyasztással.
- Utóbbi okból kifolyólag még most tervezik újra a tápellátást és a vízhűtést.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz tailor74 #25123 üzenetére
Mindenesetre nem nagyon siettek az októberi vegás pletyka megcáfolásával(sok nagy oldal lehozta):
http://www.guru3d.com/news-story/amd-vega-launch-imminent.html
https://www.techpowerup.com/222403/amd-pulls-radeon-vega-launch-to-october"AMD reportedly decided to pull the launch of its next big silicon, Vega10, from its scheduled early-2017 launch, to October 2016. Vega10 is a successor to "Grenada," and will be built on the 5th generation Graphics CoreNext architecture (codenamed "Vega"). "
Szóval valami már csak elkészült a nyáron.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz Jack@l #25121 üzenetére
+ vagy már megvolt augusztusra a full készlet, de Huang Zsen-hszün Józsi bácsi, a Fab 3 gyártósori takarítójának bal nagylábujjkörméről átugrott egy szilíciumevő csiperke faj... és begombáltak a csippek. Sajnos újra le kellett gyártani bekenve egy kis Canesten Kombival.
(Viccen kívül, volt valami délamerikából származó CD evő gombafaj, ami pont az adatréteget ette meg, és nyekk vége is volt a jó kis Red Alert CD-dnek:d)
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Jo lenne befejezni az offolast meg trollkodast.
-
Malibutomi
nagyúr
WCCF Vega hirek (szoval nemi fenntartassal kezelni) [link]
AMD’s Vega 10 Debuting Before Year’s End – Features New V9 GCN Architecture
Moving on to Vega 10, the GPU that most of you reading this are probably interested in. Vega 10 will be the very first GPU based on the company’s brand new GCN graphics architecture and 9th generation collection of visual IP.
Completely Redesigned V9 GCN Architecture With Significant AdvancesThe V9 nomenclature refers to AMD’s 9th graphics architecture. Which represents a significant departure from the previous 8th generation GCN architecture of Polaris ,RX 400 series, and AMD’s “Islands” family of R9 200 & HD 7000 graphics cards.
The structure and configuration of SIMD units is entirely new. Each SIMD is now capable of simultaneously processing variable length wavefronts. It also includes clever new coherency features to ensure peak stream processor occupancy in each compute unit at all times and reduce access times to cache and HBM. Memory delta color compression has also been improved. We’ll talk about the new architecture a lot more in-depth in a forthcoming articleAMD’s Vega 11 Coming Early 2017, Faster & More Power Efficient Than Polaris 10
Vega 11 will feature 8GB of HBM2 and is aimed at delivering the highest possible performance in notebook devices as well as replacing Polaris 10 in the midrange on the desktop. The GPU will be faster than Polaris 10 and use less power. Vega 11 will come in mini-ITX SFF and standard PCIe form factors. Most of the GPU’s extra oomph comes from the updated graphics architecture in addition to higher clock speeds compared to the RX 480 and RX 470. Vega 11 based cards will target the same ~$250 mid-range target that’s currently occupied by Polaris 10 and Nvidia’s GTX 1060.
Kivancsi vagyok mi jon be ezekbol.
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #25131 üzenetére
Már várom a Vega11 -t.Bár addig sincs min panaszkodnom a P10 -el.Számomra kitűnő hírek eddig,aztán majd kiderül mi lesz belőle.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #25131 üzenetére
Ezzel azért logikailag is vannak fenntartások.
17 elején biztos nem jön ki olyan vega11 ami leváltja a 480 asokat mert öntökönrúgás esete forogna fenn.
Sőt hasonló kategóriában sem lehet 8 GB HBM2vel tehát nem a 120 140 ezres kategória.
Amit a SIMD-ről ír az örvendetes.
Jobban várnának az emberek egy technikai áttörést mintsem egy 15-30% bootsos kártyát több shaderrel. -
őstag
válasz #45185024 #25133 üzenetére
"Jobban várnának az emberek egy technikai áttörést mintsem egy 15-30% bootsos kártyát több shaderrel."
Tényleg nem kötözködésnek szánom, de a technikai áttörés folyamatos az amd-nél, most már csinálhatnának 15-30%-al erősebb kártyákat is a jelenlegiek árfolyamán. Lehet többre mennének vele.
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
stratova
veterán
válasz #45185024 #25133 üzenetére
Viszont ha olyan piacra érkezik először, ahol P10 nincs jelen/kevésbé versenyképes, vagy eleve gyorsabb a váltás - pl. notebook - akkor nincs ezzel semmi gond. Esetleg kezdetben még Apple exkluzív is lehetne mint Tonga.
A változó hosszúságú wavefront kezeléséről még nyáron jelent meg egy szabadalmuk, kár hogy Polaris nélkülözi.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz stratova #25136 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy a P10-et ne lehetne versenyképesebbé tenni egy steppinggel és/vagy gyártástechnológiai finomítással (Ahogy egyébként tették ezt a 300-as szériával is)
Csak akkor látnék nyíló ablakot ,ha a Vega10 tényleg "majdnem kétszer akkora frekvenciával érkezik, mint a fury" Tulajdonképpen a 4K-s fiji a P10 architekturális körítésével 1300-1400Mhz-en nagyjából megérkezne az 1080-ra. Ha erre még tényleg jön - egyesek szerint nagy, másik szerint kisebb - mértékű architekturális újítás és még 30-40%-kal tudnák növelni a frekvenciát, akkor valóban keletkezhetne egy olyan hézag a P10 és a V10 között, amit egy új, akár P10 méretű, de magasabb frekvenciát elérő lapkával lehetne lefedni.
De az elmúlt 2-3 év az AMD részéről nem arról tanúskodik, hogy szokásuk lenne két egymást követő évben ugyanolyan lapkát fejleszteni. Nem szokása az nvidiához hasonlóan teljes palettát megújítani. Ha ebből indulunk ki, akkor A V11 ennél fogva tehát vagy kisebb, mint a P11, vagy nagyobb, mint a V10.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
válasz Németh Péter #25138 üzenetére
Nekem se lenne gond, de jó lenne venni valamit ami legalább fél évig ott van a szeren és nem jön valami refresh polír, ráadásul új arch.
-
Ren Hoek
veterán
Engem bosszant, mert úgy érzem rossz döntést hoztam és elavult fél éven belül... értékben is.
Valahogy nem rémlett, hogy Maxwell, Hawaii idejében ez volt. Maxwell egy évig forintra pontosan tartotta az árát,.970-nel. Szóval legalább egy fél évig jó lenne ha maradna... most meg az AMD is fossa ki az új archokat... erre válaszul Pascal refresh, aztán Volta? Hová ez a sietség? Pedig csökken a dVGA piac... ez csak azt jelenti, hogy a Polarist elcseszték, elkapkodták.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Teljesen mindegy, mert tartotta az értékét, futottak rajta a dolgok. Csak most a Polaris/1070/1060 verte be az árát rendesen. Hawaiinak is... de előtte egy évig szinte értékvesztés nélkül lehetett cserélgetni.
Csak ezt furcsállom, hogy ezek szerint félévente hoznak egy új lineupot. Új arch, új feature-ök... (Mert úgy tűnik Vegában lesznek újdonságok...)
Miközben DX12, Abu is azt mondta még nemrég, hogy egy arch hosszú ideig lesz piacon, és kihegyezik rá a játékokat. Cserébe generációnként specifikus lehet, vagy amíg ki nem ismerik. (Régi DX12 játék majd rosszabbul fut az új archon pl)....
Ehelyett most meg ömlenek félévente az újdonságok :/ A Polaris és a Pascal is kb egy felesleges lépésnek tűnik...
-
Televan74
nagyúr
válasz Yutani #25146 üzenetére
Miből lehet következtetni,hogy a Polaris egy elkapkodott termék lett?
A RX480 egy nagyon jó termék lett,kicsit az ára (le)húzós volt kezdetekben. 60k(4GB)-80K(8GB) árban van létjogosultsága.Tudja azt amit a Hawaii/Grenada tud kevesebb ROP/SP/fogyasztásból.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
stratova
veterán
válasz Yutani #25146 üzenetére
Szvsz felfogható több lépcsős fejlesztésnek, összelegóztak egy dizájnt, amit most ki lehetett adni s reszelik tovább Vegában. Ha tippelhetnék, akkor Vega jobb teljesítmény/fogyasztás mutatója, éppen a dinamikus wavefront kezelésnek lesz köszönhető, csak működjön is rendesen az ALU lekapcsolgatás.
Azért van egy pár cím (Witcher 3, Fallout 4), amiben Fury/390X nyakára mászott, tipikusan olyan területen, ami eddig a Radeonok gyengéje volt.
[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
válasz Ren Hoek #25137 üzenetére
Most őszintén nem teljesen mindegy? A te megvásárolt vga-d nem lesz ettől gyengébb, egyetlen rossz ami érhet, hogy az új valamelyest lenyomja a használt piaci árát a tiédnek. Bár ez sem feltétlen igaz, pl ha drágábban jön ki az új gen dollárban. A jó oldala meg, hogy van legalább valami fejlődés, persze a legjobb egy komolyabb technikai előrelépés lenne nem ez a 15-30%-os tapicskolás.
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
nagyúr
válasz Televan74 #25147 üzenetére
Az RX480 lehet, hogy jó termék (mert jól van árazva), viszont a Polaris 10 nem egy kimondottan jó GPU. Állítólag drága a 14nm, szóval lehet, hogy nem olcsóbb gyártani, mint a Hawaii-t. A fogyasztása meg sokkal jobb, de nem lépett többet előre, mint a konkurencia, tehát a hátrány továbbra is megvan. Ha pedig nem lenne üveghangon hajtva, akkor a sebessége nem lenne versenyképes. Ezen még bőven van mit csiszolni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gitáros topic
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi belépő szinten
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)