Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Laja333 #20531 üzenetére

    A legtöbb mai asztali GPU eleve nem tipikus IMR, hanem egy TBR-IMR keverék. Persze más mértékben. Az korábban is ismert volt, hogy az NV nagyobb teret ad a TBR-nek, és kisebbet az IMR-nek, mint mondjuk az AMD. Az Intel pedig nagyon a klasszikus IMR-hez közelít, de ott is van tiling optimalizálás.

    A legutolsó klasszikus IMR dizájn az AMD-nél a Terascale, az Intelnél a Gen6, míg az NV-nél a Fermi volt.

    Az oka ezeknek az átmeneteknek az, hogy a klasszikus TBR és IMR ma már nem kifizetődő, mert a klasszikus IMR eszi a sávszélt, míg a klasszikus TBR borzalmasan gyenge a háromszögek számának növekedése mellett. Ellenben persze a hibrid konstrukciók között nagy különbség is lehet, hiszen szabad utat ad a mérnököknek.
    Ugyanígy az ultramobil piacon is egyre kevésbé divat a klasszikus TBR, és elkezdtek menni az IMR felé, mert elkezdtek számítani a háromszögek.

    Az előnyök és a hátrányok egyébként megmaradnak. Minél inkább a TBR felé megy egy dizájn, az annál inkább hátrányos lehet a rendkívül sok háromszög raszterizálásánál, lásd Hitman. De eközben minél inkább IMR felé megy egy dizáj, az annál inkább eszi a sávszélt. Lásd Fiji.

Új hozzászólás Aktív témák