Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cyberkind #26580 üzenetére

    Elméletben nagyon sokáig elégnek kellene lennie. A probléma a gyakorlat. Egy nagyon jól optimalizált program VRAM kihasználása is 50%-nál rosszabb hatásfokú manapság. És akkor ott van az emberi tényező a DX12/Vulkan API-val, amiből nem ritkán látunk ma 20-30% közötti hatásfokot. Ez konkrétan azt jelenti, hogy ha van egy 8 GB-os kártyád, akkor a betöltött 8 GB-nyi adatból 2 GB a hasznos. A többi csak beszemetelt vagy már nem használt allokáció. A Sniper Elite 4-nek az Asura motorjának van valami félelmetesen jó menedzsmentje, mert ott a hatásfok eléri a 70%-ot is PC-n, amit nem is tudom, hogy miképp csinálnak. Ez már vetekszik a konzolos jellemzően 80% körüli hatásfokkal, de az ugye egyszerű, mert direkten célozható a hardver.
    És akkor ott az a probléma, hogy a nagyobb felbontású textúrákkal a hatásfok is erősen csökkenni kezd, tehát nagyon nehéz leszállítani a legjobb minőségű tartalmat egy kész játékkal. Lehet, hogy lesz olyan kedves a fejlesztő és még egy évig optimalizál, hogy kiadhasson egy friss textúracsomagot, de ez nagyon ritka, mert az már nem hoz extra bevételt.

    Végeredményben azt lehet mondani, hogy ez programfüggő lesz. Láttunk több példát arra, hogy relatíve jó a hatásfok és láttunk legalább ennyit, ahol rossz. Valószínűleg ezért akar az AMD ebből kiszakadni, és áttenni a probléma kezelését hardverbe, mert sajnos a DX12/Vulkan esetében marhára árthat az emberi tényező, amellett persze, hogy sokan megcsinálják relatíve elfogadhatóra.

Új hozzászólás Aktív témák