Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
A Vegas rendereléskor az FX-eket és a tömörítést végzi el. Ha az FX OpenCL támogatott akkor azt a gpu csinálja. Ennek a mérését láthatod azon a táblázaton. Sajnos a GPU támogatott tömörítés, ami általában a rendering nagyobb részét teszi ki, csak a Mainconcept MJPEG és Sony AVC kódekkel lehetséges Vegasban, kizárólag a GTX 4xx-5xx valamint a HD5xxx-6xxx kártyákkal. Ha modernebb kártyát használsz akkor a tömörítést a CPU végzi, GPU csak az FX-eket!
Itt egy videó erről. A GTX960 nem sokat tesz hozzá. A CPU pár másodperccel lett csak több mert az FX részt is az végezte, a GPU támogatottnál csak az FX-et csinálta meg a GPU, a kódekkel való tömörítést, munka oroszlán részét a CPU. Itt egy másik rendering teszt ahol látható hogy a CPU magában 2:48-alatt végez míg az öreg 560ti ha besegít máris lenyomja 0:41 másodperc alatt.
És hogy még egyértelműbb legyen ebben a tesztben is demonstrálva van erőforrás figyelővel, hogy a GTX 560 dolgozik, míg a GTX770 nagyjából semmit sem csinál, ami az eredményeken is látszik.
Aki a tömörítést is támogatni akarja Vegasban annak ilyen régi kártyát kell használni. Eddig csak egy Vegassal dolgozó sráccal tudtam ez ügyben beszélni, a gépében egy öreg GTX580 van valamilyen i7 és 32GB ram mellett, pedig már százszor lecserélte volna a vidkarit. -
Laja333
őstag
Jönnek fel, mint a talajvíz
Az elmúlt 5 évben nem volt ekkora értéke az AMD-nek. -
Dendytv
senior tag
válasz
Sinesol
#24589
üzenetére
"Akkor mit csinálna 21:9-ben vagy 4K-ban" Tehán 21:9-ben VAGY 4K-felbontásban...de ez ok értem de , miért kell akkor bele rakni olyan bullshit-eket amik nem javítanak semmit de szívják az FPS-t
Sajanos a pénzre megy ki az egész ! Tehát "Vedd meg a legerősebb Hardvert,hogy tudjál játszani hol ott kisebb Hardver-el is el megy a dolog, de mi megcsináltuk úgy, hogy ne menjen ! ) -
Sinesol
veterán
válasz
Dendytv
#24588
üzenetére
Kikapcsolod a felesleges feature-öket és bőven 60fps felett vagy 21:9 4k-ban, ami nem tudom mi lehet, mivel nincs is 4k 21:9 ben. XDD
A lényeg, hogy a felesleges feature-ök kikapcsolása után vagy 50%-al is nőhet az fps szám, miközben a látvány ugyanaz, vagy a magasabb pixelsűrűség miatt szebb is, mint itt ultrán. -
Dendytv
senior tag
válasz
Valdez
#24538
üzenetére
Ez mind szép és jó lenne...de nem nem az !
FullHD-ben van a Titan X-en 103FPS ? Akkor mit csinálna 21:9-ben vagy 4K-ban ! Ezt így nem egészen értem ! (Olvasgattam minden hozzászólást ettől a poszttól kezdve a DoF-ről...de ezzel a felbontás dologgal jobban nem értek egyet mint a DoF-el !) -
-
Solymi81
aktív tag
válasz
rup1u5
#24576
üzenetére
Olcsóbb, egyszerűbb és több pénzt termel a könnyített játékmenet és társai, mert általa mindenki ügyesnek érezheti magát. És meglesz az öröm is, hogy sikerült kijátszania egy játékot.
Én pl. a Tomb Raider Anniversaryban akadtam el Midas Palace végén ahol a kentaurokkal kell harcolni.
Hiába na, ügyetlen vagyok és emiatt kizárnak a játék további részéből és ez diszkrimináció! Követelek könnyítést vagy cheatet esetleg mikrotranzakciós lehetőséget!
-
MrChris
nagyúr
gtx560ti vs hd6950
Két oldscool kártya közül melyik a 'jobb'? -
rup1u5
nagyúr
válasz
schawo
#24573
üzenetére
DOF és motion blur "kutyázás" teljesen jogos, ugyanis ez az a két cucc amitől konkrétan fizikai fájdalmam lesz nagyon hamar. Amúgy igazad van, sok más egyéb effekt van ami hasonlóan életszerűtlen vagy túl van tolva. Egyedüli effekt az elmúlt évekből ami szerintem jól alkalmazható és ki is néz valahogy az a tesszelláció.
És akkor el is érkeztem a vesszőparipámhoz amin már lassan 10 éve ülök:
Elegem van a csilli-villi parsztvakításból! Dugják fel a fejlesztők a realisztikus grafikát oda ahol a nap sosem süt! Semmi értelme ha közben a mai játékokban is ugyan úgy betonfalként viselkedik egy alkarnyi facsemete mint 15 éve mikor kocsival, 200km/h-val nekirongyolsz.
Rendes fizikát adjanak nekem! Ami a Crysis első részével elindult és amiért a Red Faction Guerrilla a mai napig fel van nálam telepítve! Rombolható környezet ami nem respawnol ha elfordítod a fejed, tervezhető stratégia egy shooterben a fizikai környezet bevonásával, anyagok és azok kölcsönhatása! A pizzásdoboz és a műanyag rekesz igenis égjen el ha rádobom a tűzre!! Rohadjanak meg, hogy 10 éve egy helyben topogunk és röntgenlátás meg könnyített játékmenet van helyette mert a hülyegyereknek a konzol előtt az kell!
Átlátok a falon pjú-pjú, öngyógyulás pjú-pjú.....
-
Habugi
addikt
válasz
schawo
#24573
üzenetére
Jogos, jóval több pofont kap mint egyéb effektek de lásd be arányaiban sokkal nagyobbat büntet, ráadásul mindig jelen van.
Filmes hasonlattal élve egy ideje megszokhattuk már, hogy néha a kredenckék strandlabda is szikrát szór ha találat éri, nem pusztít le agyilag.
Viszont.., még ha zavar is.., amennyiben ugyan ezt a képzelt jelenetet egy Jamaicai bűnbarlangban nézed végig egy méter távolságból a kedvenc TV-den, miközben a helyi fauna körülötted 24órája azt ünnepli, hogy a földanya kidobta magából a kendert és oxigéntmaszkot tudsz rajzolni magad előtt a füstbe amin keresztül nézed az adott jelenetet akkor szerintem nem a strandlabdán szikrát hányó találat fog zavarni..
Nem tartom elképzelhetetlennek egyébként, hogy a DoF abban a formában ahogyan arcba kapjuk a játékokban nem ilyen/hasonló körülmények között látott-e napvilágot..
Emberünk aki jóváhagyta kapna 50méter előnyt, amiből 350-et mindjárt le is vonnék egyből tartozás címszóval..
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
schawo
titán
válasz
Habugi
#24572
üzenetére
Semmivel sem rosszabb, mint a csúcsfényes csillogás (a szem ezt se így kezeli, ilyet csak a digitális képszenzorok csinálnak), a tükröződések, a mező hullámzása, stb. Mind ugyanolyan ocsmány szar. Mégis, mindenki csak a dofra van berágva, százoldalakon keresztül. Engem meg már a hülye dof kutyázás idegesit. Az egész grafika határ szar. Az elvek, hogy nem tudnak semmit finoman adagolni, mindent izomból kell pofába tolni.
-
Habugi
addikt
válasz
schawo
#24570
üzenetére
"DoF-ot te magad is láthatod. Nyílt területen, ahol messzire ellátsz, emeld az ujjad a szemed elé (mondjuk fél méter távolságra) és fókuszálj arra."
Nem viccel fórumtárs? <please insert oh really owl here..>

Egy átlagos képességű gyerek ezt nagyjából 5éves korában fedezi fel unaloműzési célból, amikor az óvodában a csendespihenő alkalmával nem tud elaludni, mert a kakaó és a kifli nem nyomta meg eléggé az alvó idegeit és kinézi magának az ablakpárkányon a cserepet, majd a mögötte, kertben lévő fa egyik ágát és ugrál a kettő közt.
Azért köszönöm a puszta feltételezést..

A technikai "megvalósításával" van bajom, feleslegesnek tartottam részletezni mert már többen is megtették korábban, amire szükség sincs igazából, értetlenül állok azelőtt hogy ez egyáltalán miért szükséges, amit ez a fícsör csinál az köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy rossz vicc.
-
válasz
schawo
#24570
üzenetére
De a dofal az a baj, hogy nem a szemeddel tudod állítani mint a valóságban hanem a célkeresztel. Akkor lenne csaknés kizárólag értelme, ha a szemünk a képernyő közepére lenne ragasztva. Így kb semmi, csak a parasztvakítás. Ráadásként belerakják tps játékokba is, ahol meg pláne hülyeség..
-
schawo
titán
válasz
Habugi
#24567
üzenetére
DoF-ot te magad is láthatod. Nyílt területen, ahol messzire ellátsz, emeld az ujjad a szemed elé (mondjuk fél méter távolságra) és fókuszálj arra. A háttéren jól látszik az elmosottság. Nem a dof a hülyeség, hanem a megvalósítása szar. De minden effektet durván túltolnak, nem csak ezt. Az összes képhatás iszonyú béna minden játékban. A fények, az árnyékok kezelése, a szél, a hullámzás, a tükröződések, dof, motion blur, minden túl van húzva, hogy jó látványos legyen, hogy mi ilyet is tudunk. Hányinger a legtöbb.
-
rup1u5
nagyúr
válasz
Malibutomi
#24554
üzenetére
dettó.
Amióta az eszemet tudom ezt a kettőt azonnal teszem off-ba mert megfájdul tőlük a szemem. -
gyiku
nagyúr
Mindegy mivel demoznak, legalabb mar latunk valamit.
-
Sinesol
veterán
Jó játékot sikerült választaniuk a célra, hiszen közismerten szereti az egyszálas erőt, látványosan skálázódik. Ha itt jó eredményt ér el a Zen, akkor tuti, hogy egy igen ütős architektúrát tett le az asztalra az AMD.
cain69:
4mag+4szál <5% pluszért.
De akkor vajon min dolgozhat az a sok szorgos mag/szál, vajh mi terheli le őket?
-
gyiku
nagyúr
-
Sinesol
veterán
válasz
velizare
#24552
üzenetére
Mondjuk mostanában sok ilyesmit látni, hogy valamiért mindegyik magot terheli egy játék.
Aztán amikor elkezdik lekapcsolgatni a szálakat/magokat, a teljesitmény ugyanaz marad...de akkor mégis miért zabálja a többi mag az áramot?
Fogadni mernék rá, hogy egy mezei i7esen 4 maggal se lenne kevesebb az min/average fps.
Lehet, hogy ez egy új feature a driverekben, hogy a nép örvendezzen, hogy volt értelme megvenni a feleslegesen drága marketing cpu-t?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Habugi
addikt

Ez a kedvenc részem ennek a témának a kitárgyalásánál mindig, végig lehet nézni azoknak az adatlapját akiknek "tetszik", amikor találsz valakit akinél ott figyel az éles képű, ~120+Hz/2ms kijelző és DoF & MotionBlur párossal játszik.., merazolyanszééép..
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Teljesen reális egyébként ez a két effekt, mondok egy példát, egy féltucat főt számláló gyöngyhalász brancs legénybúcsút tartanak és hulla részegen dülöngélnek/tántorognak a tengerparton miközben a fejükön maradt a belehelt/bepárásodott búvárszemüveg..

Nem kell erős, top VGA egyébként ahhoz hogy valaki egész nap élvezhesse a maxra tolt DoF-ot, családi örökség/ereklyék címkés fiokokból, pincéből, egyéb helyekről ki kell túrni a nagyszülők/szülők egykori szemüvegeit és ép szemmel abban grasszálni egész nap. Tök ingyen van.

Az aláírásom sem véletlenül az már évek óta ami, ugyan lehetne egy ideig számolgatni a tizedeseket azt illetően mennyi esély van arra, hogy egy illetékes valamikor belebotlik és történni is fog ennek hatására valami de a remény hal meg utoljára alapon várom a pillanatot amikor ez a két szeméthegy kikerül a DX fícsőrlistáról..

Egyébként pedig ízlések és ízléstelenségek, nem lenne semmi gond ha minden játékból kivétel nélkül egyetlen gombnyomással menüben ki lehetne írtani őket. A probléma az, főleg a DoF esetében, hogy sokszor vagy nem lehet teljesen kikapcsolni mert integrálva van a PostProcess "csoportba", vagy fél órát kell keresgélni a különböző .ini/cfg fájlokban, mert menüben hiába oFF, elindítod a játékot és 3mp után ütvefúrozza az ember retináját az elmosott, homályos, életlen gusztustalanság mert valahogy mégis rajtamaradt..

-
wjbhbdux
veterán
Zen bemutató DOTA 2 játékossal lesz 2 hét múlva ..
-
Malibutomi
nagyúr
DOF, motion blur kuka minden jateknal azonnal nalam.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
cyberkind
#24544
üzenetére
DoF remek dolog, egyedül multimonitorral nincs értelme pár esetben mert ott a kijelzőtömböt eleve nem tartja az ember fókuszban.
kivétel ott is van, amikor a DoFot történetmesélésre / designra használják fel, erre is van bőven példa.
lezso6: emlékszel még az Deus Ex: Invisible Warra? egyik első játék volt blurral, ott is sokan panaszkodtak rá, pedig visszanézve remekül volt implementálva.
-
Ez így már érthető, sajnos nem voltam tisztában a rövidítés mögött megbújó funkcióval, így nem is tudtam mit kellene keresni. Már csak azt nem értem, hogy mi a fenének raknak fel pont egy ilyen tesztképet..
Köszi
-
-
cyberkind
félisten
válasz
lezso6
#24545
üzenetére
Dehogy érkeztünk el, akkor érkezünk el oda ha minden újabb PC-s játék Uncharted 4 minőséget fog hozni, ez meg másik dimenzió se olyan messze van az egész.
Tök jó effekt, épp elég, hogy a szemem tudja magától, tökéletesen nincs szükségem ilyenre még a játékokban is, motion blur dettó ugyanez.(#24550) proci985
Akkor használjátok, nekem épp elég, hogy a szemem tudja és kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindenhova kell árnyékolás. De tényleg. Ebbe a szobába hova kellene ilyen fényviszonyok mellett? Az a jó pont, hogy nem keletkezik egy rakás teljesen hamis környezeti árnyékolás. Egy SSAO konstrukciónál nincs rosszabb, ha mindenhova ész nélkül árnyékolást pakol, csak azért, mert a user kívánja a különbséget. A HBAO nagyon sok, teljesen hamis árnyékot generál. Az a legjobb, ha a fejlesztő csinálja meg a saját SSAO megoldását, mert házon belül tudja ellenőrizni a megfelelő eredményt offline számolt AO-val. Ennél egyébként több árnyék kellene, de ez egy alap konstrukció.
[link] - itt láthatod, hogy ahova kell oda rak árnyékot.
Erre a játékra egyébként az SSBC-t ajánlom.
-
válasz
cyberkind
#24544
üzenetére
Hát Te tudod neked mi a jó. Szerintem amúgy a DoF az egy tök jó effekt, sokat ad a realitáshoz. Csak már oda jutottunk, hogy elkezdte az embereket zavarni a szép grafika, mert elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol már elég közel vagyunk a fotorealistikussághoz, hogy zavaró legyen, hogy nem az (uncanny valley).
-
Valdez
őstag
-
Habugi
addikt
válasz
Sinesol
#24536
üzenetére
Mea culpa, a felhasznált idézettel kezdődő mondatodba akadtam bele, elég csúnyán.
0.0% a Dota tartalma, esetleg az lenne még feltételezhető belőle hogy Esport=DOTA de nyilván nem erre gondoltál.
Szponzoráció sem puszira megy egyébként, arról nem beszélve mekkora feeling órákig a reklámokkal telitűzdelt, egykor valaha/valahol függönynek indult, később polóvá avanzsált filléres, műszálas szutykokban játszani.
Szóval a példádnál maradva kicsit sem lepne meg egy olyan ROG-os megállapodás, miszerint rendezvényeken/LAN-okon minden megy maxra mert csak.
Tévedés jogát fenntartom, nem ismerem túlságosan a Dotat de erős a gyanúm hogy X-Y Pro otthon azért még részegen sem kapcsolja be azt a ~féltucat effektet, amitől erősebb egy-egy villanás és hasonlók.
-
Sinesol
veterán
válasz
Habugi
#24535
üzenetére
Végig dotáról beszéltem egyébként, de ezt irtam is korábban.

Egyébként Dota-nal is elég idegesítő az fps drop és meglepően erős vga kell a folyamatos 60fps-en maradáshoz. Egy r9 380-al beesik 30-40fpsre is.Mondjuk dotában éppenséggel romlik a láthatóság, ahogy lejjebb vesszük a részletességet, főleg a render quality csökkentése miatt egy homályos katyvasz lesz a game. Ironikus, hogy az adja legtöbb extra fps-t. XD
Monndjuk most átmegyek én is kocagamerbe, külföldi tartózkodásra vettem egy Ideapad 700-at, azon megtanulok kompromisszumot kötni.
Mivel választási lehetőség nem volt, ezzel vissza is tértem a zöld oldalra. -
Habugi
addikt
válasz
Sinesol
#24534
üzenetére
Kicsit tartottam tőle hogy valami Dota szintű játékra gondoltál..

Azt hogy min játszanak nyugodtan felejtsd el, kvázi ROG, az a reklám helye hogy amikor Gerzsonka nézi a Streamet és be van pörögve adott játékra, ő is Pro szeretne lenni egyszer.., akkorra megkapja a ROG dózisát, a vágynak/illóziónak/rajongásnak stb ha csak minimálisan is de része legyen valahogy a ROG.
Általánosságban az van, hogy egy bizonyos, adott reflexidő kihasználásához is szükséges FPS meglétén felül 95%-ban sosem játszanak "maxon".
A puszta láthatóság és az elérhető legnagyobb kontraszt (a cél<ok> és a környezetük, kvázi a terep között) okán. -
Sinesol
veterán
válasz
Habugi
#24533
üzenetére
Sok streamelt gamet, bajnokságot nézek, gyakran vannak lanról kamerás felvételek, hogy bemennek a szobába, ahol tolják, mutatják ahogy játszanak..egyszerűen látszik hogy kb minden feature on, az animált avatárok, a környezeti animációk, az árnyékok maxon stb. De most ezt nem nehéz megoldani, amikor az alájuk tolt gépek ereje messze a kívánt gépigény felett van.
Most legutóbb az Asus Dreamleaguen se volt más mint ROG csúcs gép és az egyéb eventeknek is megvan az xy gamer támogatója a maga top brand gépével, amit reklámozni akarnak.
Persze ahogy eddig is, most is csak a Dota Reborn esetéről beszélek.
-
Sinesol
veterán
válasz
letepem
#24531
üzenetére
Render quality-t ha lowra teszed nem látsz semmit, olyan homályos lesz.

Többi beállításnál meg vagy 2-3 van ami dob fpsen, a többi meg kb mindegy off vagy on.
Amúgy az ilyen skinek miatti módosítókat, meg effekteket nem is lehet kikapcsolni, ahogy a különböző karakterek effektjeit is max butítani lehet valamennyire. Amikor 10 karakter 30 féle spellt tol el, meg közbe mindegyiknek nagy részletességű custom effektje van, akkor azzal sokat nem lehet tenni.
Mondjuk nem arról beszélek, alapvetően 80-90 fps megvan így is, csak azért zavaró amikor droppol.Lol az meg más tészta, az tényleg egy nagyon alacsony gépigényű puritán cucc, az se tudom egyáltalán dx11-et tud e már...bár ez is az előnye, hogy egy irodai konfigon is elfut simán.
Esportrol meg annyit, hogy prok is kimaxolva tolják a szponzori 1080-akkal, vagy az aktualis toppal, amit alájuk tolnak.

-
Sinesol
veterán
válasz
proci985
#24492
üzenetére
Nem az fps-el van gond, hanem a bugokkal, hogy a kisebbik piaci szereplő harvderén sz@rnak rendesen kitesztelni egy programot.
Egyébként ne hidd, hogy sajtreszelőn elmegy minden, pl. Dota2-nél ha fix minimum 60fps-t akarsz, akkor kell az 1060 is. Egy r9 380-ason 30-40fpsre is beesik mozgalmasabb összecsapásokban. Végülis az egyik legmodernebb motor fut alatta, teleaggatva minden eyecandy biszbasszal

Vulkanon jobb a helyzet kevesebb a drop, de ott meg minden második töltésnél kifagy, szóval marad a DX12.Többi esport cuccot nemtudom, de ott lehet igaz, amit mondasz.
-
HSM
félisten
válasz
proci985
#24527
üzenetére
Nekem olyan 3 éve volt 280X-em, meg 7970-em, meg 7950-em is, és a legtöbb játékban azt lehetett látni FHD maxon, hogy 2GB körül megáll a VRAM használat, mint a cövek.
Persze, volt pár, ami belekóstolt a 3GB-ba, de a többség nem.(#24528) letepem: Azt hiszem, fel tudom mérni, a képminőségből mennyi a konzol, és mennyi a YT sara...

Nem csoda, hogy a BF4-et nem tudták szépre megcsinálni, ezek az óriási terek nem ezekhez a régi hardverekhez valók.

-
proci985
MODERÁTOR
Bioshock Infinite nalam mondjuk 5760x1080ban kemenyen foldbeallt 2GB rammal mediumtol kezdve.
egyebkent erdemes osszehasonlitani mondjuk a Dishonored1et es a 2ot, eltellt 4 ev, a 2 kb lowon is szebb, mint amit az erosen moddolt UE3 ki tudott magabol ultran preselni. ultran meg az ott a hatterben realtimeban renderelve reszletesen az egesz varos.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<-
#24525
üzenetére
Nézd, én a PS3-ban a BF4-et tudom hasonlítani a PC-s kiadáshoz... Hát mit is mondjak... Ezek a textúrák magukért beszélnek itt a leszállásnál: [link]
A PC-hez képest ez viccnek is gyenge, kb. 10 évvel ezelőtt láttam ilyeneket utoljára. Számolni lehet a textúrákon a pixeleket, ez iszonyat gáz a PC/Ultra beállításhoz képest, pedig az is csak ~3GB körül foglal a VRAM-ból.Belekukkantottam az unchartedes dologba is, hát szépnek szép, de ott is üvölt, hogy agyon van butítva, nagyon durván.... [link].
Hát, én PC-n NAGYON nem ehhez vagyok szokva, pedig se a legújabb címekkel nem játszom, se 8GB-os kártyám nincs.
Másfelől, aki ilyen PS3 grafikával megelégszik, ott mégis mi gond van a 2GB-os "low" textúrákkal? Ehhez képest az is extrém-ultra magas minőség...

-
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<-
#24523
üzenetére
Nem biztos, hogy attól rossz lesz, hogy jobb minőségű textúrák lesznek benne....
Néhány éve ha lehetett volna jobb minőség sem került bele, mert nem léteztek 2-3GB-nál nagyobb kártyák, legfeljebb elvétve pár extradrága 4GB-os modellt... Manapság viszont már a 8GB-os modellek is elérhető áron vannak, így jobb minőségű, vagy nagyobb mennyiségű textúrák használata is lehetségessé vált. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<-
#24516
üzenetére
Pedig ebben semmi meglepő nincs... Minél nagyobb a textúrák mérete, annál több memória kell neki a VGA-n... Eddig is így volt, legfeljebb nem vol a legtöbb játékban olyan beállítás, aminek ne lett volna elég 4GB. Most már lesz. Csak nem UTRA-nak fogják hívni, mint eddig a 4GB-os minőséget, hanem mediumnak. Tehát akinek 4GB-os kártyája van, annak semmivel nem lesz csúnyább a játéka, mint eddig, csak más lesz az opció neve, amit ki kell majd választani. Nagy dolog....

-
Dendytv
senior tag
Az RX480-van ban van olyan "funkció" mint a 1080-ban, hogy már nem számit neki a felbontás? Mert azt halottam, hogy a 1080-ban már olyan proceszorok vannak amiknek már tökmindegy a felbontásod, Játék FPS-téren !
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Solymi81
#24514
üzenetére
A megatextúrázás is hasonló, mindent maximumon elfogy a 4 gb vram doom alatt de ugyan akkor futás közben nem nagyon venni észre a különbséget a maximum meg a minimum részletesség között. Lehet ezt kvázi "fájdalom mentesen" is csinálni. De persze én sem örülök az m$ újabb agymenésének hogy vramhoz köti az elérhető képminőséget, remélem nem fogja tudni ledugni a fejlesztők torkán.
-
Solymi81
aktív tag
Azért szerintem ez mégiscsak probléma, mert így könnyen mondhatja mindegyik fejlesztő ill. grafikus kártya gyártó, hogy vedd meg a legújabb 8 vagy X GB-os kártyánkat, mert csak azzal élvezheted teljes részletességben a játékot. Sőt, mégha esetleg a gyengébb kártya bírná, még akkor se fogod tudni, mert önkényesen letiltják a választási lehetőséged.
Továbbmenve pedig igen könnyen, szinte észrevehetetlenül lehet majd a textúrák felbontását változtatni, mert ha nem állsz meg minden méteren a textúrában gyönyörködni, akkor többnyire észre se fogod venni, hogy csökkent a textúra felbontása.Természetesen ez gyártófüggetlen dolog és játékfejlesztők/kiadók részéről fog jönni az a pofátlanság, hogy, nem lesznek a játékok rendesen optimalizálva. Nem mintha most jól lennének.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW
#24511
üzenetére
A DX11 teljesen más. Ott nem a program, hanem a meghajtó kezeli a VRAM-ot. Szóval arra vonatkozóan jóval limitáltabbak a fejlesztők eszközei. Tulajdonképpen nem is tudják befolyásolni, hogy mi legyen a VRAM-ba, erre vonatkozóan a meghajtónak szabad keze van. Persze próbálkozások voltak itt is, de inkább hátrányosan sültek el.
Amiért ez a kérdés újra felmerült az az explicit API, mert itt már nincs kernel driver, itt már a fejlesztő mondja meg, hogy mi lesz a VRAM-ban.
Valószínűleg egyébként a problémát nem kell sokáig kezelni. Pusztán a Microsoft ajánlásai miatt el fogja érni minden VGA a jövőben a 8 GB VRAM-ot. Illetve lehet olyan alternatívákon dolgozni a szoftverben, mint a virtuális textúrázás. -
Yutani
nagyúr
-
FLATRONW
őstag
Az világos, hogy a ugyanazt a terhelést kapja low textura mellett a GPU, mint Ultra textura mellett.
Az is világos, hogy remélhetőleg a benchmarkokban erőltetve lesz a textura minőség.
De felmerül egy kérdés. Mégpedig az, hogy mennyire lett volna fair DX11 alatt a 2GB-os kártyákat alacsony textura minőség mellett mérni? Mindegyik tesztoldal maximális beállítást alkalmazott (szerintem ez így igazságos) és ezt sok esetben a 2GB-os kártyák meg is érezték. -
Raggie
őstag
válasz
lezso6
#24506
üzenetére
De írta Abu:
a benchmark módban azt a beállítást teszi be mindenképp, amit beállítasz!
Ott lehet majd mérni.Az általános játékmenet közbeni mérések amúgy sem túl jók szerintem, mert nem pontosan ugyanazt a jelenetet hasonlítod össze. És akkor ezeken a nem ugyanolyan mérési környezetben kapott eredményeken hasonlítgatják össze a pár százalékokat.
-
Ez világos, de attól még nem azt a grafikát méred, amit szerettél volna. Nem tudod detektálni azt, hogy X VGA-nál a játék VRAM limites. Másrészt a játékosok részéről meg menni fog a sárdobálás, hogy ronda homályos a játék maxon, pedig valójában csak kevés a VRAM a VGA-jukon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<-
#24502
üzenetére
Felbontástól függ, és persze a pályától. De igen, ennél a játéknál előfordul, hogy huzamosabb játékidő után pár textúra már nem maximális részletességű. Ez alól egyedül a benchmark mód a kivétel. Ott force-olva az van, amit beállítasz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<-
#24499
üzenetére
A Deus Ex Mankind Divided jelenetei borzalmasan eltérők. Ott nem ideális egy ilyen funkciót állandóra tenni. Az a program jelenleg azt teszi DX12 alatt, hogy a beállított textúraméretet rakja be mindenhova. Aztán ahogy fogy a VRAM úgy cseréli le az egyel kisebbre. Eléggé trükkös megoldás, de nagyon jól működik.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Eredeti játékok OFF topik
- Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Spórolós topik
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- Steam topic
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Apple asztali gépek
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3668
- Lenovo Thinkpad T14 Gen 3, 1 Év Garanciával
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

És a Vegast nem fejlesztik a jövőben, hogy támogassa az új VGA-kat? Érdekes dolog ez, mert fizetős szoftver.
Sajanos a pénzre megy ki az egész ! Tehát "Vedd meg a legerősebb Hardvert,hogy tudjál játszani hol ott kisebb Hardver-el is el megy a dolog, de mi megcsináltuk úgy, hogy ne menjen ! )
FullHD-ben van a Titan X-en 103FPS ? Akkor mit csinálna 21:9-ben vagy 4K-ban ! Ezt így nem egészen értem ! (Olvasgattam minden hozzászólást ettől a poszttól kezdve a DoF-ről...de ezzel a felbontás dologgal jobban nem értek egyet mint a DoF-el !)
Csupán annyit, hogy ez a két dolog reflexből megy OFF-ba mert bekapcsolva nagyon hamar szem és fejfájáshoz vezet nálam.



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
MMint amíg ki nem kapcsolta.




Tök jó effekt, épp elég, hogy a szemem tudja magától, tökéletesen nincs szükségem ilyenre még a játékokban is, motion blur dettó ugyanez.


