Új hozzászólás Aktív témák
-
Én csak azt nem értem, hogy a Maxwell mivel nyerte azt az 50% pluszt, amennyivel azóta előrébb vannak lapkaszinten. A GK110-ig perf / area terén fej-fej mellett volt a két gyártó, sőt az AMD sokszor jobb volt (sweet spot időszak), lásd GK110 (561 mm²) vs Hawaii (438 mm²). Aztán jött a Maxwell, és a GK110-nál jobb teljesítmény megvolt a GM204-gyel 398 mm²-ből, ráadásul röhejesen magas perf / watt aránnyal. S a Pascal erre még rátett egy lapáttal.
Ami szerintem biztos:
- a GCN valamilyen skálázhatósági limitbe ütközött, lásd Tonga vs Fiji illetve Vega.
- gyárilag szénné vannak húzva a GCN-ek, hogy hozzanak egy konkurens kártyát. Pl a Polaris a GTX 970-hez, a Vega 64 a GTX 1080-hoz van igazítva. Csak egy picit alacsonyabb órajellel máris sokkal jobb a perf / watt, ezt több teszt is igazolja, illetve a Vega 56 is.Ami lehetséges ok a fentiekre:
- Gbors vesszőparipája: a ROP szám kevés, lásd Vega 56, ami a Vega 64-hez képest nem 20%-ot lassul, hanem ennek kb felét.
- a Glofo 14 nm GPU-ra jóval szarabb a TSMC 16 nm-hez képest, lehet a TSMC 7 nm-rrel helyrejön a fogyasztás. -
egyébként a TSMC 12 nm eljárása is- amire épül most a Turing- csak elméleti ( marketing)12 nm nem? Az is inkább 16 nm valamilyen szinte tovább fejlesztett változata egyfajta halfnode?A GloFo miatt kezdték el nyomatni 12nm-nek de egyébként 16nm- 10 % kb? valami ilyemsi rémlik. Mondjuk ha így van, ahhoz ez a half node 8 nm is szép előrelépés lesz.
-
Hm, HD SRAM-ot nézve wikichip alapján így lenne:
14/16nm 10nm 7nm
Intel 0.0499 µm² 0.0312 µm² -
Glofo 0.0810 µm² -0.0269 µm²
TSMC 0.074 µm² 0.042 µm² 0.027 µm²
Samsung 0.064 µm² 0.040 µm² 0.026 µm²Persze tudom, a HD SRAM nem valami pontos.

Ha a Samsung 8 nm az halfnode, akkor gondolom a 10 nm-hez nagyon hasonló. Ahogy a TSMC 16 vs 12 nm. Tehát ha az NV megy a Samsunghoz, akkor gyártástechnológiai hátrányba kerül.
-
és kb mennyivel van elmaradva Samu 8 nm a TSMC sima ( nem EUV) nodjától? jelentős különbség vagy esetleg nem annyira számottevő mondjuk ha aTuringot nézzük?van erre tipped?
Már csak azért mert ezért az árért ennyi rammal igazából megérdemelné a legfejlettebb nodgyártást.Ok hogy nekik olcsóbb, nekünk kb semmit nem fog jelenteni a kasszánál, nekik több marad zsebben.Még ha dobtak volna rá dupla annyi ramot a pascalhoz képest akkor is erősen sok lenne ez az ár, RTX ide vagy oda. -
Ez izgi annak tudatában, hogy a Turingot állítólag a Samsung 10 nm-es node-jára tervezték, csak az nem jött össze. Ez megmagyarázza, hogy miért ilyen nagyok a chipek illetve miért nem lép akkorát a Turing.
További adalék, hogy ugye a GP107 és GP108 az tényleg a Samsungnál készült, szóval ezek szerint a teszt már megvolt kis chipekkel.
-
->Raizen<-
veterán
Tok mindegy hogy szerinted nem az kell fh4 nek 4 magos proci ha azzal se akad meg droppol gyengebb vga karival sem ultran.
Nv kijon uj driverrel es a vega el lesz picsazva ahogy a forza 7 idejeben volt. Keresz eletu ez az elony amit ms jatekokban a vega fel tud mutatni 😂 -
namaste
tag
A Forza Horizon 4-ben 4K felbontáson a 1080Ti jobb mint a Vega 64, 1440p ugyanez. Ez igen meglepő, mert mindig azt írod, az AMD driver így, a Vega úgy, az NV driver meg amúgy, de a magasabb felbontásokon mégis elfogy a lendület. És nem csak ebben a játékban, volt már több példa is erre. Tehát, amikor 3 éve elkészült az AMD DX12 driver, akkor nem gondoltak a nagyobb felbontásokra.
A wccftech tesztje szerint négy mag/négy szál felett az átlag FPS alig nő, ha engedélyezik az SMT-t az jó hatással van a minimum FPS-re. Hol van a 64 szálig skálázódó motor?
-
Több dolgot is kétkedve hiszek ebben a hozzászólásban főleg a 16 magos processzor dolgot. Pont erről beszéltem feljebb, hogy te sem gondolod komolyan hogy a Forza 4 16 mag alatti CPU val Nvidián bottleneckelni fog, dx 12 ide vagy oda. és jövőre már ez lesz az alap mert jönnek az AMD TR procik Desktop vonalra főleg hogy Nvidia ezt vártja Lol. ilyenkor magamba fordulok és elszámolok tízig.
Én nem azt írtam fentebb, hogy a pascalt hanyagolni fogja nvidia , hanem azt írtam, ha csak annyit hátrányt szenved mint eddig és közben a Turing így vírit Vulkan és Dx 12 alatt akkor nem lesz gond, mert ott lesz azon az asztalon amin játszik a vega és az RX . legalább is szerinted +még pár emberke szerint, és innentől majd meglátjuk mennyire ütközik ki ez a 2 év hátrány. Szerintem semennyire nem fog, van rá egy jobb minőségű tálca söröm.
-
"1080 Ti a Vega 56 alá."
Ennyi év alatt még mindig nem engeded el ezt a dolgot.
Driverben le van maradva aztán ez hol mutatkozik meg ? Dx 12 alatt Tomb raiderben? vagy a Dx12 alatt a BF5-BF1 ben ahol Mindenki, AMD- NV -Intel egyformán szív? értelmetlen dolog ez Abu, te egy olyan emberke szemszögéből nézed a dolgokat, aki kizárólag technikai oldalról engedi láttatnia dolgokat és ezt rávetíted a várható jövőre, de a piacot és a cégek ehhez való viszonyát szokásosan rosszul méred fel.
Erre jó példa volt a tavalyi Nintendo Switch cikked ,ami alatt azt írtad nekem novemberben hogy decemberben már nem fognak eladni számottevő mennyiségű SWitchet, mert aki akarta megvette már novemberben. Na attól azt hittem lehidalok. Aztán jött a jelentés, hogy rekord példányszámot értékesített Nintendo decemberben .
persze hogy fontos, hogy számítsanak az Nv ajánlásai mert mint írtad ettől nem lassul konkurencia a fejlesztő meg hülye lenne egy PC-s portot a piac 70 % át uraló hardver ellen optimalizálni.
Egy egy játékra alapozni bármit is értelmetlen. jelenleg a Vega 56= GTx 1070TI már ahol. És ez így is fog maradni. Egy pár napon belül kijön a javítás Forzához is, ahol bottleneckel a játék Nvidiával.
Turing meg jelenleg Vulkan alatt és dx 12 ben is hasít az előzetes infók alapján, 2 év driveres előny egy generáció alatt 3 generációnyi hardveres hátrányt fog jelenteni AMD nek.
Bekövetkezettk az , amit évek óta hajtogatok, hogy a zöldek is azt mondták most, hogy rendben , nyomjuk az explicit API-kat, innentől pedig akkor hardveres téren (is) fel kell venni velük a versenyt nem pedig driveresen és csodavárós módon,és amit egyébként nvidia 1 éven belül abszolválni fog a Turing miatt.
Ezt ttette folyamatosan évek alatt és ennek köszönhetően a Pascal dx 12 alatt sem szenved számottevő hátrányt egy játékban sem, sőt új Tomb raider alatt le is hagyja a konkurenciát. -
TTomax
félisten
Azért ha nézted a BF prezit,ott elég durván nézett ki az reflection.Az az egy ficsör az egész RTben ami tetszik se az árnyékok,se az ATAA nem mozgat... az árnyékok nekem életszerütlennek tűntek és mosottá is tette a képet,az ATAA eröforrásigénye meg kb az SSAAval vetekszik...
-
Petykemano
veterán
Amit most számon kérnek rajtad:
1.)
- "Szakmai szinten kezdjük ott, hogy az NVIDIA-nak nincs ray-tracing megoldása.
- "A DXR egy Microsoft szabvány. Semmi köze az NVIDIA-hoz. Az RTX csak egy név..."
vs
+ "Az AMD-nek van egyébként saját ray-tracing megoldása Vulkan API-ra."És a jövőben mégis az nvidia kártyák vezetik majd a raytracinges játékok benchmarkját
2.)
"És persze lesz itt 1 TB/s-os közel 600 TOPS-os Vega 20" > "vagy már van 650 GB/s-os 120 TOPS-os Titan V"Ez alapján a 2-5x-ös különbségek alapján azt gondolná az ember, hogy hát a vega20 versenyképes, sőt ütőképes! És a jövőben méguis az nvidia kártyák vezetik majd a raytracinges játékok benchmarkját
3.)
"Tehát persze be lehet építeni, még Windows 7-ig visszamenőleg is működik, de nem garantálható 100%-ig, hogy az effekt bekapcsol az NV és az Intel Vulkan implementációján."Ez úgy is lehet érteni, hogy akkor tehát az AMD egy orrhossznyi szoftveres-implmentációs előnyre szert tehet. Holott rendre az történik, hogy az AMD megoldásait elvetik: "Szerintem kb. a Bethesda lesz az egyetlen, aki használni fogja, elvégre nekik az AMD csinálja az R&D-t."
És a jövőben mégis az nvidia kártyák vezetik majd a raytracinges játékok benchmarkját4.)
"A ray-tracinget egyáltalán nem nehéz leprogramozni. Ez az egyik vonzó tényező a sugárkövetésben. "Aki ismeri azt a tényt, hogy mennyire szoftverfüggő tud lenni a grafikai teljesítmény és tudja, mennyire nem programoznak a játékfejlesztők az AMD kedvére, itt felcsillanhat a szeme: könnyű programozni? számít a tflops? Akkor ez biztosan kedvez az AMD-nek.
És a jövőben mégis az nvidia kártyák vezetik majd a raytracinges játékok benchmarkjátCsak mondom. Én nem állítom, hogy Te ezt állítod, csak azt, hogy a hozzászólásaid ezt sugalmazzák, így is lehet őket érteni. Lehet azt mondani, hogy aki ilyeneket belelát a mondandódba az félreért. De szerintem annyit megtehetnél te is, hogy minden hozzászólásod végén azért jelzed: a benchmarkokat attól még az nvidia fogja vezetni.
Pl az imént időzett fiji-s hozzászólásod így hangzott volna:
"A fiji kibaszott gyors lesz kibaszott drágán. Aki mást vár, csalódni fog. Bocs a nyers megfogalmazásért.
De attól még a benchmarkokat az nvidia fogja vezetni"vagy:
"A polaris elképesztő technikai innovációt hoz, a GCN4 a legnagyobb ugrás a GCN létezése óta
De attól még a benchmarkokat az nvidia fogja vezetni"vagy:
"A XX.YY verziójú csodadriverben jönnek az igazi csemegék. 20-30%. Majd meglátjátok.
De attól még a benchmarkokat az nvidia fogja vezetni"Látod, milyen másként hangzik? Mennyivel igazabb és közérthetőbb?
-
Petykemano
veterán
Megpróbálok fordítani:
Dandris arra utal, hogy tettél a múltban jópár olyan jóslatot több AMD-s kártyával kapcsolatban, amelyek - fogalmazzunk úgy - nyers technikai paraméterekre és/vagy valamiféle technikai tudásra irányultak, azonban ezek a pozitív színben feltüntetett AMD-s és negatív árnyalattal bemutatott Nvidia-féle technikai paraméterekre vagy technikai tudásra vonatkozó jóslatok nem tükröződtek később a gamer benchmarkokban.
Pőrébben megfogalmazva: dícsérted a fijit, hogy milyen brutálisan erős lesz, dícsérted a polarist, hogy milyen brutális technikai innovációkat hozott, dícsérted a vegát, hogy milyen elképesztően erős és előremutató architektúra, emellett szidtad a paxwellt, hogy milyen herélt kacsa, szívószál méretű memóriasávszélességel, stb, és Dandris most azt kéri rajtad számon, hogy milyen alapon teszel ilyen kijelentéseket, amikor a tesztekben rendre az nvidia vezet.
(Valamint Dandris állítása az, hogy ha Te most szidod az nvidia raytracing megoldását, akkor máris tudható, hogy az AMD újra alul fog maradni.)
-
Dandris
tag
-
Dandris
tag
"Nekik ugye 8 biten kell ragadni a hardverük miatt, ami azt jelenti, hogy az AMD sokkal gyorsabb lesz a Vega 20 4 bites formátumával. "
Szóval ezt megint besz..pta a vega.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
" Ebbe például az AMD és az Intel helyből nem fog belemenni, mert ők például ellenzik ezt a megoldást"
Vagyis az lesz amit az nv akar, a 80%-val.

-
TTomax
félisten
Az egész amiről beszélsz nem igazán magyarázza azt,hogy miért nincs X2es Vega.Az tök mindegy hogy egy nyákon van-e vagy két vga pont az mGPU szempontjából.Nincs,mert zero a támogatása,,az amd ha akarná se tudná,az MS meg sz@rik bele,ez a lényeg.Csak majd azt nem tudom,az ki fogja támogatni az amd elgondolását ha kifelé egy gpunak látszódó de valójában több gpus vgat hoz.Nagy hiba volt elvenni a támogatást a vga gyártoktól,mert a semminél ami jelenleg van az AFR is jobb volt.
-
Egon
nagyúr
Ez még mindig nem magyarázza meg, hogy a Mass Effrect Andromeda-ban miért nincs semmilyen számottevő lassulás (sőt: pont az ellenkezője jön le a mondandódból, ugyanis a technoblablád alapján minden játékban hátrányt kellene szenvedniük az nV kártyáinak) - de hát tőled csak olyan forgatókönyveket meg sugallatokat lehet olvasni, amik alapján az ecceri ember sikítva dobná el negyedáron az nV kártyáját, és rohanna AMD-t venni, akár duplaáron (ha nem gondolkodna)...

Nem muszáj válaszolnod (sőt). -
TTomax
félisten
Hát igen az imént néztem valóban igazad van,bár egy irodai kártyához nem feltétlen kell a gsync.Az hogy néhány ember kipróbálja/ta játszani a bányászláz miatt nem az jelenti hogy ezt a terméket valaha is játékra szánták.
Egyébként gyorsan módosították a speckókat is... [link]
-
VTom
veterán
A drivernél elsődlegesen azért volt látható egy időben javulás az NV-nél, mert az AMD DX12 meghajtója máshogy van felépítve.
Ezen hangosan felröhögtem.
Tehát az nvidia kártyák teljesítménye attól nőtt, hogy az AMD máshogy építette fel a saját meghajtóit. Az nvidiánál addig kő-papír-ollóztak a fejlesztők, hiszen úgysem kell semmit csinálnunk, mert az AMD olyan szarul építette fel a dx12 meghajtóját, hogy maguktól gyorsulnak a kártyáink.
-
->Raizen<-
veterán
Az biztos hogy nem egy stabil alapokon all a forza, tele van a forum hogy keket dobnak a gepek alatta meg kidobal az asztalra. Egy vulcan apis doom-al ilyenek sosem fordulnak elo ahogy teljesitmeny osszeomlas sem. Szerintem oda fog verni az uj nv szeria megint en mar max azokra valtok. Mutasson barmit az amd. Gcn-n foltozgatjak 7970 ota mar nem neveznem versenykepesnek, kivancsi vagyok a vega 7 nm-en mit hoz azert.
-
huskydog17
addikt
Megint ignoráltad amit írtam. Senkit nem érdekel, hogy hogyan működik, amikor out of the box nem aktív és nem minden játékban működképes.
Azt kéne próbálni megértened, hogy a vásárlók kb. 99%-a azt nézi, hogy out of the box hogyan muzsikál és nem fogja őket érdekelni hogy driveres szöszmötöléssel (igen egy kapcsoló átállítása is az) lehet azon javítani. Megnézik a performance/watt és performance/dollar mutatókat és máris veszik valamelyik Pascal kártyát. Amíg az AMD ezen nem változtat, addig nem lesz változás ezen a téren.Második bekezdésben pedig - nem először - ellentmondásba keveredtél saját magaddal. Fórumtársak már kifejtették a lényeget erről.
-
zovifapp111
senior tag
-
Raymond
titán
Csak itt megint nem arrol van szo hogy "az ITX kartyak meghibasodasi aranya magas" hanem arrol hogy az a bizonyos modell valamilyen oknal fogva megy hozzajuk vissza. Szinten ITX ugyanott es 0%
-
->Raizen<-
veterán
Nagyon sok r9 290 es es 290x es vga hullott el forumokban lehet olvasni. 3xx w tdp ugye. Na szoval az itx tobbnyire kicsit visszabb is van fogva semmi nem indokolja plane egy 1070 es szerianal a tomeges elhalalozast a tapellato aramkor se olyan izmos es a fetek se kapnak olyan terhelest mint egy kazan r9 290x nel 390x nel. Az enyem is hibas volt neha a desktop ugy allt fel hogy szivarvanyos volt a kep windowsnak kockas. Rx 480 elso szeriaja meg megporkolte a pci express slotot. A vegarol nem tudok egyedul igy hirtelen felhozni semmi extrem szitut 😂
-
Milka 78
nagyúr
Nekem is van rálátásom a magyar nagykeres adatokra és az ITX-es dolgot most cáfolnám is, nem volt nagyon magas hibaarány, de pl a 290-esből hullottak rendesen,jóval több pusztult el belőle (és ebben nincs benne a 2db külföldi példányom ami szintén feladta)és még az sem volt nagyon magas hiba arány.

-
huskydog17
addikt
Hiába a "csodatechnika" ha az alapértelmezetten ne aktív és nem azzal tesztelnek. Ja hogy arra alkalmatlan, hát akkor az sem fog segíteni a performance/watt mutatón (merthogy erről volt szó idáig), amit out of the box kéne hoznia.
Ja hogy egy darab kereskedőnél kifogtatok egy példányt, ami megadta magát és ebből vonsz le általános következtetést az össze ITX-re, súlyos amatőr hiba. Amúgy vissza kell vinni gariba és kicserélik nem értem, hogy miért "szoptátok be", hiszen ilyenkor kaptok egy másikat garin belül.
Érdekes módon egyrészt sehol nem lehet olvasni tömeges meghibásodásról vagy túl nagy selejt-arányról, másrészt a nagy webshopoknál a felhasználó visszajelzések is nagyon pozitívak, ami megint csak téged cáfol. -
huskydog17
addikt
Megint terelsz, ezekről kutya se beszélt.
"Próbáld ki a Chillt. Megfelezi az átlagos fogyasztást. Linkeltem is, hogy mi történik, ha ugyanazt csináljuk, és nézd nyugodtan a fogyasztásmérőt. A látott eredmény pedig ugyanaz volt, miközben a fogyasztás gyakorlatilag GTX 1060 szintre csökkent."
Akkor alapértelmezetten miért nem aktív az összes Radeonnál minden játékra? A userek min. 90%-a (valszeg alul lőttem az arányt) nem fog turkálni a driverben. Ha out of the box nem hozza a konkurencia eredmény, akkor a konkurenciától fognak venni terméket, ami out of the box hozza az említett fogyasztást.
Nyilván NV kártyák esetében is lehet még finomhangolást csinálni, de itt most megint terelsz és almáét hasonlítasz körtéhez.#34321 Raggie:
Végtelenül egyszerű: Vega 56 áráért egy GTX 1080-at kapsz, utóbbi pedig minden szempontból jobb választás.
Amúgy nem értem miért hasonlítod az MSI ITX verziót a legolcsóbb Vega56-hoz.
1070-ek 140k körül már kaphatóak.Tehát hadd javítsalak ki:
GF GTX 1070: kb. 140-145k
Sapphire Vega 56 Pulse: kb. 180kÉrted már?
#34329 Abu85:
"Az ITX-es GeForce-oknak az egyetlen baja, hogy nagyobb a meghibásodási arányuk a normál verziókhoz képest. Bizonyos modelleknél jóval."Van erről bárhol egy publikus független kimutatás? Szerintem sokakat érdekelne.
-
huskydog17
addikt
"ha elfogy a 8 GB VRAM"
Miért fogyna el? Egy kézen meg lehet számolni azon játékokat, amely képes átlépni a 8 GB-ot 4K felbontásban. Ha valaki észreveszi az ebből fakadó apró akadásokat, akkor eggyel lejjebb veszi a textúrákat, ami nem okoz semmilyen látható különbséget és meg van oldva. Röviden a gyakorlatban semmilyen hátrányt nem okoz jelenleg a 8 GB VRAM, mindenhez bőven elegendő. Sőt, a játékok kb. 99%-hoz a 4 GB is elegendő.
"ha HDR-t akar, akkor egyedül Radeonnal tudja megkerülni a Windows HDR pipeline-t, amivel lehetőség adódik a közvetlen tone mappingra ... ennek a hátránya, hogy játék oldali támogatás kell, de a Far Cry 5 kezeli"
Most felhozol egy olyan dolgot, ami a játékosok kb. 0,0001 %-át érintheti és a több ezer játékból egy már támogatja.
"ha érdekli a villanyszámla"
akkor messziről elkerüli a Vega-kat és Pascal-t fog venni
komolyan ennél szánalmasabb érvelési próbálkozást még nem láttam a Vega mellett.#34318:
Kétlem, hogy aki ilyen árkategóriás VGA-t akar vásárolni, az csak és kizárólag a FC5-el akar játszani, így ezt az egy címet kiemelni semmi értelme nem volt.
Általánosságban a teljesítményszint úgy néz ki, hogy
1070 < Vega56 < 1070Ti < 1080 & Vega64 < 1080TiÚjfent figyelmedbe ajánlanám az MSI ITX 1070-ét (konkrét tesztet linkeltem) ami megcáfolja azt amit a Minikről írtál.
Én úgy gondolom, hogy mindkét Vega ár/teljesítmény mutatója katasztrofális.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzá lehet még tenni, hogy az Intel, AMD, NVIDIA koncepciókat dolgoz ki. A hardver itt a legkevesebb, mert az számolni mindenképpen tud. Az elérés a kulcskérdés, de nem biztos, hogy azok a koncepciók terjednek el, amiket kitalálnak. Nagyon érdekes a culling, amire mindhárman kidolgoztak bizonyos megoldásokat, hogy gyorsítsák az occlusion culling folyamatot, ami egy rakás vektormatek, szóval számításigényes. Senkié sem terjedt el. Helyette jött a GPU-driven pipeline mellett a GPGPU culling. És hiába a sok kutatása a három nagy cégnek, a vezető irányzat ez lesz, és már az API-kban is megvan minden hozzá, hogy nagyon jó teljesítményű legyen (aszinkron compute, shader intrinsics/subgroups, execute indirect/indirect draw count ... a DX12/Vulkan ugyanarra eltérő neveket használ, de ugyanazt csinálják).
-
Oliverda
félisten
"egy ilyen vonatra csak a bulvárújságok ülnek fel."
vs.
"Nem egyszer elmondták már, hogy a Vega a Prey című játék mellé készül. Együtt fognak megjelenni, mert a Prey számos Vegához tervezett funkciót használ. Ergo májusban érkezik. Mindenképpen egymáshoz kell tervezni a startot, mert ezek a funkciók nagyobbat ütnek, ha egy program azonnal használja, mintha csak elmondanák, hogy vannak és kész."
-
#59036672
törölt tag
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
De mi köze van a fenghuangnak a kurrens polarishoz? Teljesen más szegmens, nem? Egy fenghuanggal olyan - OE, mobil - piacot is meg tudnak célozni, amit a polarist nem. A fenghuangot nem is vennék a bányászok. Vagy azt állítod, hogy a polarisok döntő többbsége nem bányászokhoz kerül?
Vagy termelési kapacitás gondok vannak? -
zovifapp111
senior tag
Sajnos ezzekkel együtt értelmét (szépségét) fogja veszíteni a pc építés. Egyre inkább compaktosítanak mindent. Neked tetszik ez a vonal? Ha a compact víz játék víz, akkor ez mi lesz?
Ezt a vonalat, inkább meg kéne tartani mint választási lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a kártyás fórumokat is be lehet majd zárni 
-
keIdor
titán
Kérdés, hogy egyáltalán van-e igény a legózásra. Azért kérdezem, mert elvileg sokkal több előre összerakott (OEM) gépet adnak el. Azok meg észre sem veszik, hogy mi történt a házon belül, sőt még annak mérete is csökkenhet és manapság az fontosabb asztali gépeknél. (Intel NUC pl.)
-
zovifapp111
senior tag
Mindent értek, vagyis szeretnék
Egy a lényeg Mester, ha az AMD végre felköti a gatyáját és remélem , hogy felköti, mert nincs más hátra, akkor ott leszek az első sorban veled, karöltve
Viccet félretéve, egyre kevesebb érv szól az AMD mellett és ennek hosszútávon szomorú vége lesz (vga vonalon)
ja, azért ezekre a nyár végi nv b@szógépekre kiváncsi vagyok...átnevezés avagy tényleg új aa.? -
-
Petykemano
veterán
De hiába méred a hatást egyedi mérőszámmal, ha közben az fps nem nagyon nő tőle, az fps/W és az a fps/mm2 nem javul (miközben beleöltél egy csomó tranzisztort)
Ha kiveszed az fps-t teljesen a képből, akkor legföljebb csak egy technológiai szépségről beszélhetünk, ami azonban piaci előnyt nem hoz. Egy dísz.
Szabványos vagy nem szabványos. Az a baj, hogy semmilyen sebességelőny nem látszik az AMD részéről.
Egyet kell értsek Oliverdával a GCN-t születése óta csak reszelgetik 2015-ben a fijivel elérte a horizontális skálázhatóságának csúcsát és kínkeservesen próbálják emelni az elérhető frekvenciát (vertikális skálázódás) minden más csak bütykölés, reszelgetés, vagy más piaci igényeknek a kiszolgálása.
-
Petykemano
veterán
Az a baj, hogy itt ez a naaaaaaaagyon sok fejlesztés, amit most itt agyondícsértél, hogy így jobb, úgy spórol, és ezzel 3 év alatt egyenórajelen elért 10%-os növekményt.
Az utolsó bekezdéseddel arra célzol, hogy az AMD és az Nvidia kartellezik? Elosztották egymás között a piacot, az nvidia tarol, az AMD pedig felszedi a morzsákat?
-
Yutani
nagyúr
GCN1 és GCN4 között c4c van 15-17% előrelépés. Nem túl sok az sem, ott is az órajel az, ami miatt a Polaris el tud húzni.
-
Petykemano
veterán
Természetesen, ha
- nem a DCC (szívószál memória is elég az nvidiának, a GCN meg sávszéligényes)
- nem a tile based rendering (kevésbé terheli a memória alrendszert, mert beelfér a cache-be, de több ROP kell hozzá)
- nem a geometria
- nem a szuperskalár izé
- és nem is a legújabb technológia, a Super-SIMD
a magyarázat az AMD lemaradására, akkor csak a szoftver.
De ha az AMD hardverben minden jó és az a baj, hogy a szoftver nem alkalmazza hatékonyan a rendelkezésre álló erőforrásokat, akkor miért nem írnak szoftvert?
Vagy ha ők nem tudnak szoftvert írni erre, mert mások írják a szofvert (a játékfejlesztők) az alapján, hogy mi a legelterjedtebb architektúra, amire érdemes optimalizálni, akkor miért nem akarnak piaci részesedést szerezni?Ez miért nem sikerül? Vagy miért nem is cél? (amikor látható, hogy az nvidia negyedévente lassan 2mrd dollárt keres ezen a piacon)
-
Z_A_P
addikt
legnagyobb teljesítményt ma konkrétan szoftverből nyerhetik a hardvergyártók
Ez kb a "3DNow!" ota vilagos pedig. De sajnos a sw-fejlesztoknek nincs ideje "szarra" optimalizalni a kodot, mert nem kapnak se annyi penzt, se annyi idot, es mire kijonnek vele, mar kint van az ujabb hw, szoval kezdhetnek elorol...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Nem YU7 mindenkinek: nem győz elég villanyautót gyártani a Xiaomi
- Házimozi belépő szinten
- Elemlámpa, zseblámpa
- iPhone-t használók OFF topikja
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- PlayStation 5
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Mikrotik routerek
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- NJOY Szünetmentes + AVR Horus Plus 2000, 2000VA, 1200W, Line-Interactice, LCD Touch displa PWUP-LI20
- Apple iPhone 11 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

, de mindemellett remek játékok 
ez a játék igazi konzolport ami a zöld kártyákat messzire elkerüli, persze engem nem zavar 

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



és újra RIP AMD


)
Egy a lényeg Mester, ha az AMD végre felköti a gatyáját és remélem , hogy felköti, mert nincs más hátra, akkor ott leszek az első sorban veled, karöltve
ja, azért ezekre a nyár végi nv b@szógépekre kiváncsi vagyok...átnevezés avagy tényleg új aa.?

