Új hozzászólás Aktív témák
-
Rol85
csendes tag
Sziasztok!
Egy fotópályázaton kérdeztem hogy milyen méretben kell feltölteni a képeket és ezt válaszolták.Nem nagyon vagyok még otthon ezekben a témákban de hogy öszinte legyek fogalmam sincs mit jelent. Tudna nekem segíteni ebben valaki?(A versenyre digitális fényképezőgéppel készített fényképfájlokat (a közepes formátumú és nagyobb formátumú digitális fényképezőgéppel készült fényképek kivételével), valamint filmes fényképezőgéppel (35 mm-es vagy APS) készített fényképekről lapolvasóval beolvasott fényképfájlokat lehet beküldeni.)
-
nofi
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy [link] szürke foltok rondítják a képet néhány fotómon. Ilyen kék égnél elég szembetűnő... Pentax K200D-m van és már a beépített érzékelőtisztítástól a tükörtisztításon át az objektív lencséinek teljes pucolásáig mindent megpróbáltam, de még mindig megjelennek. Mit lehet érdemes ilyenkor még kitisztítani?
Xbox GT: nozsolt
-
nofi
őstag
-
tag
Udv
Van 2 nikon fenykepezom es megvalnek toluk,az erdekelne mennyit lehet ertuk kapni.
Ha valakinek kell az irhat is.1.
Nikon F
(1968-74)
Obi
50mm f1:1.42.
Nikon F3HP
MD4 markolattal(4fps) -
skippper
senior tag
Hali!
Lightroomot használok és lenne egy kérdésem.
Miért csinálja a következőt a program :Lövök egy képet RAW-ban, majd bedobom a lightroom library-ba. Szép kontrasztos, dinamikus kép. Rákattintok a képre, majd egy másodperc elteltével "fakóvá" teszi (ami látszik a hisztogramon is, először szép tágas, majd összehúzza).
Itt egy kép, amin látszik a különbségA monitor be van kalibrálva és jófajta is (HP ZR24W), a kép sRGB-ben készült.
Nikon D90-t használok és Lightroom 3.2-tTud valaki segíteni, hogy why van ez?
-
#31757056
törölt tag
válasz skippper #7858 üzenetére
Azert mert eloszor a NEF-be integralt jpg kepet latod elonezet gyanant, (ez az a verzio amit a fenykepezo "utomunkazott" ki maganak) amig a RAW be nem toltodik teljesen, ami az igazi nyers, fako kep; ami azert fako es nyers, mert innentol rad var az utomunka tobbi resze!
-
Degeczi
nagyúr
válasz skippper #7860 üzenetére
nem pusztán arról van szó, h "fakó" egy kép, hanem az, h teljesen más kidolgozó motor van mögötte!
a számítógépen, nem gyári programmal végzett RAW kidolgozás pontosan olyan, mintha a kamerában lecserélnéd a firmware JPG motorját egy másik cég által írottra...
vagy tekintheted úgy is, mint amikor azonos, pl. Sony érzékelőt használ két, különböző gyártótól származó fényképezőgép: természetesen teljesen más JPG-eket fognak gyártani, egyszerű beállítással nem lehet utánozni egyiken a másikat
fordítva teheted meg: ha az adott kamerát utánzó profilt választasz ki a RAW feldolgozóban, akkor viszonylag jól megközelíthető a gyári szín- és kontrasztvilág (de persze akkor is eltérő marad, mert néhány beállítás nem is értelmezhető a gyáritól eltérő programban, pl. a Nikon féle D-Lighting sem, de még a fehéregyensúly is teljesen másként működik egy másik motor alatt)
ha gyárit szeretnél, muszáj gyári programot használni, minden mással csak közelíteni lehet, néha elég nagy munkával
mindenesetre a kamerában általában semleges, "neutral" beállítást érdemes használni
-
Rol85
csendes tag
válasz Szten Márs #7856 üzenetére
Köszönöm! Én is erre tippeltem, csak gondoltam meg erősítést kérek.
-
Degeczi
nagyúr
semmivel nem tud több színt megjeleníteni az Adobe RGB, csak másokat!
ráadásul itt eleve értelmetlen fölvetés, mert egy RAW converterről van szó, ami ezeknél sokkal tágabb színtérben dolgozik, és csak a kimeneti JPG-et hozza létre a kívánt aRGB vagy sRGB térben - ahol a szívások elkerülésére valóban érdemesebb az sRGB-nél maradni, hacsak nincs olyan eszköze vkinek, ami képes annál tágabb színtartomány megjelenítésére (ami ma még nem jellemző, csak pár drága monitorra)
-
skippper
senior tag
válasz #31757056 #7864 üzenetére
Cayman : Ha jól értelmezem, ezzel sem lennék előrébb, mert a fényképezőn továbbra sem azt látnám, mint amikor utómunkába fogok a NEF-en, valamint a jpg csak arra lenne jó, hogy lássam, hogy Nikonék milyen utómunkát csinálnának vele.
Degeczi : Akkor amit tehetek akkor az az, hogy a fényképezőn a lehető legkevesebb utómunkát, neutral színbeállítást használok és leginkább arra fog hasonlítani LR-ben a RAW képem, mint amit a fényképezőn látok, VAGY megveszem a Nikon képszerkesztő csodáját?
Elszomorító :S
Ezek szerint, ha megnyitok egy RAW képet a D-lightningot is bukom? akkor az is kikapcs.
Beépített zajszűrés? Az csak tán megmarad...
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Mi értelme van sötétszobában kalibrálni a monitort, ha aztán megváltoznak a fényviszonyok és a szobámban nem azt fogom látni, mint amit kéne?
Nem vagyok egyedül azzal a véleménnyel, hogy monitorkalibrálást ott és akkor kell végezni, ahol és amikor a fotószerkesztés lesz. Én általában éjszaka dolgozom ilyesmi munkát, így este kalibráltam, függöny elhúzva, szobalámpa fényénél.
Előző kommentedben, hogy megnéznéd az arra vonatkozott, hogy tényleg megnéznéd, avagy csak szívózol?
-
Degeczi
nagyúr
válasz skippper #7868 üzenetére
D90-hez tudsz kiválasztani azt utánzó kamera-profilt Lightroomban, akkor a színvilág már egészen jól megközelíti a Nikon félét (de bizonyos helyzetekben azért továbbra is elmarad tőle),
a D-lightingot azonban természetesen bukod, hiszen az egy Nikon által használt eljárás, aminek nincs közvetlen LR megfelelője, ezért azt valóban érdemes kikapcsolva hagyni a képkészítéskorzajt szűrni persze tudsz, de másként (ami viszont nem hátrány, mert nem rossz a LR módszere sem)
Nikon Capture NX-ben (vagy a váz JPG motorjában) automatikus pl. a CA korrekció is, ami szintén kézi beálíltással váltható ki LR-ban (de kis szerencsével ott is találsz az obidhoz profilt, ami automatikusan el tudja végezni ha be van kapcsolva)
de mindez természetes, mégegyszer: a LR választásával kidobod a Nikon féle képfeldolgozási módszereket - pl. egy Sony vázon sem érdemes azon keseregni, h mások a képbeállítási lehetőségek mint egy ugyanolyan érzékelővel szerelt Nikon vagy Pentax típuson
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz skippper #7873 üzenetére
sajnos nem mindig: különösen beltéri, vakus, emberi szereplőket tartalmazó képeknél jutok gyakran oda, h csak Capture NX-ben tetszenek igazán a bőrszínek, és azok finom árnyalatai
kültéri, természetes fényben készülteknél nincs ilyen gondom, ott könnyen lehet LR-al is tetszetős eredményt elérni
(mert egyébként a LR munkamenete sokkal jobb és kényelmesebb, mint a Capture NX-é, különösen amikor sok képről van szó)[ Szerkesztve ]
-
-
skippper
senior tag
Olvasd végig ezt aztán gondold újra az álláspontod : http://www.earthboundlight.com/phototips/srgb-versus-adobe-rgb-debate.html
-
Degeczi
nagyúr
magyar kifejezéseket keversz össze...
RAW-ban még nincsen színtér (hiszen színek sincsenek), azt akkor tudod kiválasztani, amikor a JPG kimenetet kérsz a fényképezőgéptől, vagy a RAW konverter programtól
ott pedig a 8 bites JPG formátumból adódóan mindhárom alapszínnek max 256 árnyalata lehetséges, vagyis összesen 256*256*256, azaz 16M féle különböző színt tud ábrázolni: mindig max. ugyanennyit - függetlenül attól, h sRGB vagy aRGB a kiválasztott színtér
az teljesen más kérdés, h mivel ez egy szélesebb spektrumot fed le, az aRGB messzebbre tud nyúlni, megjeleníthet olyat is, amit az sRGB nem tud (még egyszer: ha van ehhez megfelelő eszközöd) - de ettől még nincsen több szín benne, csak mások...
egy gyakori hasonlattal élve olyan ez, mint két zsírkréta készlet, ahol mindkettő mondjuk 32 darabos, de nem pont ugyanazokkal a színekkel, nem pont ugyanazokkal a lépcsőkkel (amikor 256 lépcsővel egy nagyobb szintkülönbséget fedsz le, ugyan magasabbra jutsz - de nagyobb is lesz a távolság az egyes lépcsőfokok között)
-
Daert
őstag
Sziasztok.
A hozzáértőktől szeretném kérdezni;a gép vagy az én hozzá nem értésem miatt történhet az alábbi jelenség:
A digitális kompakt gépemmel teljes automata módban fotózom,de a fényviszonyok nem követelik meg a vakut vagy olyan helyen vagyok ahol nem lehet vakuzni,azért kikapcsolom majd elsütöm a gépet.A készült kép teljesen elmosódott-bemozdult lett.Ha a vakut visszakapcsolom és bevillan akkor a kép éles lesz.
Mi okozhatja ezt és hogy lehetne kiküszöbölni? -
Zozzant
addikt
Túl hosszú lesz a záridő mert kevés a fény, hogy megfelelően exponált legyen a kép, nem túl fényerős az optika, kénytelen leszel vakuzni, illetve ha tudsz nyitottabb rekeszt használni és/vagy magasabb érzékenységet (iso-t). Ezek rövidebb záridőt eredményezhetnek.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Degeczi
nagyúr
nézd meg az Exifben a zársebességeket: valójában megkövetelték a fényviszonyok a vakuzást, mert a hosszú záridővel már bemozdult nélküle (akár a téma, akár maga a gép, kézremegés miatt)
ez utóbbi, a kézremegés ellen durva ökölszabályként nézd meg az aktuális fókusztávolság kisfilmre átszámolt értékét, és ügyelj arra, h vaku nélkül legalább 1/x mp (vagy persze rövidebb) legyen az expozíciós idő
a vaku azért segít ilyenkor, mert amikor az adja a fő megvilágítást, megfog minden mozgást, remegést, mivel a villanás időtartama még 1/1000 mp-nél is rövidebb (de még 1/10000-nél is tud rövidebb lenni kis teljesítményigény esetén)
-
Daert
őstag
Automata módban nincs gond csak a fent leírt.Manual módban csak teljesen fekete képeket készít amennyiben kikapcsolom a vakut,vagyis teljesen fekete semmit fotózok.De még az élőkép is eltűnik.Abban a pillanatban amint visszakapcsolom valamelyik vaku módot,bejön az élőkép a kijelzőn és máris tudok képet készíteni.
A fényérzékenység(ISO érték) állításával sincs semmilyen változás,a záridőt manualban nem tudom állítani.
Viszont a Shutter priority-ben tudom állítani csak akkor beremeg ha a kezemben van a gép,ha asztalra teszem úgy élesek a képek.
Sajnos nagyon láma vagyok a fényképezés terén és inkább a konyhanyelven értekez utóbbi, a kézremegés ellen durva ökölszabályként nézd meg az aktuális fókusztávolság kisfilmre átszámolt értékét, és ügyelj arra, h vaku nélkül legalább 1/x mp (vagy persze rövidebb) legyen az expozíciós idő
Ennek az első felét nem értettem,de a másodikra rájöttem mint fent is írtam és akkor sikerült a képet elkészíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Kazimír
őstag
-
Degeczi
nagyúr
válasz Kazimír #7884 üzenetére
az alapértelmezettet Skipper kolléga már szépen leírta,
még esetleg annyit érdemes, h ha már enélkül importáltál be képeket, akkor elég az egyiken kiválasztani a kamera-profilt,
majd e kép mellé kijelölni a sorozatban az összes többit is, és a jobb gomb / Develop settings / Sync settings alatt a Calibration legyen kipipálva: akkor egyformán alkalmazza azt mindegyikre -
énvagyokAdam
tag
Hali!
A cég ahol dolgozom szeretne egy teljes termékportfólió fotózást nagyon jó minőségben, és néhány ezzel foglalkozó cégtől kért árajánlat után úgy döntöttek hogy mivel hobbi szinten fotózok én fogom megoldani ezt a feladatot. A célra van egy Sony A450-es masinám, ami úgy érzem elegendő a feladatra, de fotóstúdióm nincsen.
Itt jönne a kérdésem hogy hol induljak el. A cég azt mondja fizeti a szükséges extra felszerelést 1-2-3 százezerig mert még így is jobban megéri nekik. Mint a teljes termék palettát autótzatni, és kb ugyanennyiért fotóztatni.Alap ötletem: 2 nagyobb derítő és 1 főfény, mellé fehér háttér.
Mire figyeljek? Milyen lámpákat vegyek? Folyamatos fényűeket, vagy villanókat? Háttérnél kell-e valami tulajdonságra figyelni a színen és méreten kívül? Szükséges-e valami egyéb hozzá? Hogy induljak el?
(nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Socrates
csendes tag
Üdv.,
Hogyan tudom megcsinálni és milyen programmal, hogy egy képen két személy
közül az egyik arcát eltakarjam, kb úgy mint a TV-ben, tehát mondjuk
ovális "ködös" folttal?Socrates
-
tag
AAA nem is erdekel sem Ken sem mas,Ken egy penzes amtor aki vegigprobalja ami erdekli aztan kiteszi az oldalara.Csinaljatok srgb-t,ezek a gagyi netoldalak ossze-vissza irkalnak.Barki csinalhat barmirol weboldalt.
-
addikt
Adott 3*256 szín. Ez kb 16 millió. Hiába használsz más palettát, neked akkor is csak ennyi színed lesz, egy darabbal sem "TÖBB". Akkor lesz több, ha nem 8biten kezeled a fotóidat, hanem 10,12 vagy 14 biten (színenként). Addig meg csak más palettáról válogatsz.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
szaby_gyerek
tag
Akadt egy érdekes anomáliam a Lightroom 3-mal. Korábban is észre vettem már színes fotóknál, hogy kicsit másabb színek vannak az exportált képen, mint amit szerkesztés közben a program mutat. De most egy fekete fehéret próbáltam, és itt hatalmasnak látszik a különbség.
Itt egy link, hogy mire is gondolok.Persze a monitorom nem valami minőségi darab, szín-kalibrálva meg főleg nincs, de rossz monitor esetén is látni, hogy nem ugyan az az eredmény. A rendes szürkének én a LR felületének a szürkéjét vélem, ami a kép körül van. Ehhez képest a fekete fehérnek mondott kép kicsit barnásabb, bézs színűbb [?]. Nem vagyok jó a színekben, de tuti eltérő. Bal oldalt pedig az irfanview-val nézett exportált kép. Más képnéző programmal, netre feltöltve is ezek a színek jelennek meg, ez a kicsit kékesebbnek mondható.
Ez valami feature vagy bug vagy valamit elállíthattam?
Egyébként az sRGB aRGB-hez hozzászólva, a színteret mutató képek megtévesztőek, de adott biten csak adott számú színt tudunk megkülönböztetni. Tehát nem tud több színt, csak többet.
-
Degeczi
nagyúr
válasz szaby_gyerek #7892 üzenetére
rossz színprofil van beállítva a monitorodhoz!
(ha magad nem állítgattad, akkor valszeg a monitorhoz tartozó programot telepítettél föl, az állította be rosszul)a Windows Vezérlőpult színkezelésében válassz ki vmi semlegeset (sRGB-t), bár persze a legjobb az lenne, ha tudnád hardveresen kalibrálni (ez igazából alapfeltétele lenne a Lightroomos munkának - különben nem tudhatod hogyan dolgozod ki a képeidet)
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz szaby_gyerek #7894 üzenetére
amikor már a szürke sem szürke, az egyértelmű jele annak, h egy színprofil rossz
a különbség pedig onnan adódott, h a legtöbb egyszerű képnézegető program (legalábbis alapban) nem foglalkozik ezzel és színkezelés nélkül mutatja meg a képet,
míg a LR a monitorhoz tartozó színprofilt használja (ezért kritikus, h minél precízebben be legyen állítva) -
rii
nagyúr
köszi a tippet, .. egy ismerős csajnak lenne ... aj., de nem kar-ra ... hanem csak úgy ...
a 350D -t megfontolom, köszinem tudom még komptakt vagy ez lenne-e jobb.
sima természetfotózás, virágokat szeret lekapni, közelről akár.piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
kompatkra kahpatnék még egy tippet? 50.000 körül.
nekem annó régebben egy CASIO EXILIM Z10-et ajánlottatok.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Mawyx
senior tag
Adott egy Casio Exilim ex-z19 kis fényképező, nem sokat használt. Egyszer elmentünk kirándulni vele éa az tűnt fel, hogy nem tudom visszanézni a képeket rajta. Mondom sebaj, majd otthon szgépen, de sok képet egyszerűen nem jelenít meg, pedig piciben ikonképen még ott van, majd kiíra a laptop, hogy "rajzolás, várjon", de nem történik semmi.
Amit megnyit, az pedig mind ilyen, elromlott a fényképező.
Milyen hibára utal ez? Gari már nincs rá az a baj. Alig volt használva, nem dobtam le, nem esett bele semmibe, egyszer még működött, másik nap meg már nem.
Egyik kép egy az egyben olyan volt, csak épp nem találom, letöröltem úgy tűnik, mint amikor félig nyitott reluxán át nézünk ki az ablakon, csak függőlegesen álltak a csíkok, darabokból rakta össze a képet.
[link1]
[link2]
[link3]
[link4]Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
agemate
addikt
Üdv!
Adott egy elég régi Minolta Dimage E323 típusú túristagép, ami ha behlyezek microSD kártyát persze SD-adapterrel minden esetben azt írja ki, hogy tele van, miután leformáztam. Két más típusú kártyával is próbáltam. Mi lehet a gond? Lehet, hogy nem kezeli ezt az adapteres megoldást? Sajnos normál SD nincs itthon, azzal nem tudom megnézni.
-
mutyi
őstag
Segítségeteket szeretném kérni.
Egy weboldalhoz szeretnék a munkatársakról fotót készíteni, semmi extra, mellmagasságtól felfelé. Nem akarok fotóst felkérni a melóra,mert valszeg elvinné a hasznot, így saját magam fotóznám le a dolgozókat. (7-8 fő). Van egy Nikon D90+18-200-as obi és egy SB900-as vaku,amit kölcsön kaptam. Némi beállítási, egyéb ötletet szívesen vennék, hogy a lehető legjobbat ki tudjam hozni a képekből. Nincs semmi kiegészítő cuccom,sem háttér sem derítőlap, viszont azt szeretném, ha végeredményt tekintve fehér semleges háttér lenne és ne legyen azért gagyi.
Gondolom érdemes lesz RAW-ban fotózni.
Segítségeket előre is köszönöm!