Új hozzászólás Aktív témák

  • MoP_FX 57

    őstag

    válasz chess001 #54031 üzenetére

    De itt most ugyanarról a cikkszámú termékről beszélünk, nem pedig arról, hogy a szilíciium-litográfiai eljárás során az ostyán elhelyezkedő lapkák nem ugyanolyan "életképesek", és ezért végső soron különböző termékek lesznek. Itt az adott xy cikkszámra van egy minőségbiztosítási előírás, amit egy darab vagy teljesít vagy nem. Alumínium öntvények esetén például különböző vizsgálatok, törékenységi vizsgálat, röntgen, mikroszkópikus stb., sarzsonként pedig a BMW-által meghatározva, hogy mennyit kell bevizsgálni. Mivel mind az aftermarket, mind a tényleges BMW egy soron fog végigmenni, nem lesz más az aftermarket sem. Ismétlem, ennek nyereségességi okai vannak, nem fog a gyáró két különböző gyártósort fenntartani, továbbá kidolgozni egy saját minőségbiztosítási szintet az adott termékre, amikor ezeket a gyártó már előírja nekik egyébként is, kvázi készen kapják. Ha egy darab nem ugorja meg a szintet (alulról), akkor utómunka vagy selejt. Értelemszerűen sosem lesz két vízpumpa 100%-ban azonos, akár aftermarket, akár BMW, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy megfelel-e az előírásnak vagy nem.

    Aki placebót szeretné, az vegyen mindenből a BMW-t, baj nem lesz belőle. Aki meg veszi a fáradtságot, az majd megveszi ugyanazt töredékáron, ugyanazt fogja kapni. Ezért jó, hogy az E38/39/46 mögött még mindig ilyen aktív közösség van, mert ezeket igazából ki sem kell túrni, mindent leírták már a szakfórumokon. Az M73 V12 detto ugyanez.

    Az olaj minősítések megint kicsit más, azokat a gyártó (BMW) adja sok pénzért, és nem örökéletre. Ha lejár, és nem újítják meg, akkor nem lesz rajta a dobozon, ennyi. Attól az olaj még lehet ugyanolyan jó, de nyilván azt érdemes venni, amin jelenleg van rajta a gyártói jóváhagyás.

Új hozzászólás Aktív témák