-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #53500 üzenetére
Köszönöm szépen! Ezt a motort találtam a "legbiztosabb" választásnak én is. Egyelőre a fékfolyadékot és szervóolajat cseréltettem le. 90 ezer van az autóban, 100-nál gondoltam a váltóolajat cseréltetni, illetve akkor szerintem egyúttal a vízpumpát, termosztátot, ha ajánlott. Most pedig még egy motorolaj csere következnek, csak ebben bizonytalan vagyok, hogy mit kapjon.
szimi57:
Én inkább maradnék a gyárilag ajánlott viszkozitásnál, de abból is van, ha jól tájékozódtam 5w30 és 5w40. Nem tudom melyiket kellene. Néha szeretem meghajtani a gépet jó kis hegyi utakon, mennyire tűri ezt jól az 5w30 vajon? Markából előző és jelenlegi más autóimban a Motult és Liqui Molyt preferáltam. -
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #53501 üzenetére
Az úgy jó szerintem. Az elektromos vízpumpa elég üzemórás ezeken, érdemes preventíven cserélni. Szar helyen is van, össze is van "nőve" a fő termosztáttal, érdemes párban cserélni akkor már, és persze új fagyálló.
Olajból legyen 5W40, LL01 BMW jóváhagyású. A márkát válaszd ki. Ha kint telel az autó, akkor nyugodtan tegyél bele 0W40-et.
-
elbandi2
tag
válasz simii16 #53503 üzenetére
Szerintem 40-est tegyél bele. Nekem a tiéd előtti M54B30-ban volt 5W30 Liqui Moly, 5000 után elkezdte csipegetni, most cseréltem le kb. 10k után. Olyan volt mint a "vizelet".
Ismerősömnek van ilyen E92 330i 2008-as, automata váltós, Ő a váltó szoftverét cseréltette le valamilyen Alpina szoft-ra. Megdöbbentő lett a változás, sokkal gyorsabban vált, visszaváltásra gázfröccsöt ad. Nézz utána, hogy a tiédre van-e ilyen mod, érdemes.. -
-
negro
őstag
válasz elbandi2 #53505 üzenetére
Erdekes. Nekem nagyon szep allapotu jon le pedig 5w30 ez is. Total ineo. 8e km utan is aranysarga. 10-12e kornyeken cserelem. Igaz ez M52. 1litert megevett eddig csere kozt de ez a norma 10k ra. Ettol fuggetlen gondolkodom h atterek 5w40 re en is kov cserenel.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
elbandi2
tag
válasz szimi57 #53509 üzenetére
Valóban a halmazállapotára gondoltam És úgy volt ilyen híg, hogy csere előtt kb. 15 percet járattam alapjáraton, tehát még messze nem volt üzem meleg. Színe meg korom fekete volt.
Érdekes hogy az első 5k km alatt szinte semmit se fogyasztott belőle, a végére 8k után már 1000-en 1l belement. Valós 180k van a kocsiban, egyharmad város, a többi országút-pálya, kínozva se nagyon volt... Úgy gondolom hogy ez rossz választás volt viszkozitás szempontjából. Most 5W-50 ment bele, tervben van 1-2 pályanap, lesz hosszabb túra nyáron (Grossglockner), Meglátjuk -
H.Ezredes
őstag
5W30-as benzines motorba nem ideális. 40-es olaj kell bele minimum. A saját tapasztaltaim azt mutatják,hogy aki sportosan használja annak a 10W60-as olaj a legideálisabb. Semmilyen hátrányt nem szenved aki 10W60-at rak bele csak pozitív hozadéka van. Rengeteg M54 M73 M62 N62 N52 N54-be használtuk ezek az olajakat és soha nem volt velük. Télen nyáron használták szinte az összes autót télen sem jelentett problémát. 100% szintetikus olajakat használunk benzines motorokba akik sportosan közlekednek motult használunk és mindenki teljesen megvan elégedve. Télen -20C-ig semmi nem történik 10W60-as olajjal de nem is emlékszem mikor volt utoljára nálunk -20C vagy még kevesebb..... Gyakorlatilag a saját tapasztalataim bő 10 évre visszanyúlnak és megszámlálhatatlan autóról tudok így nyilatkozni rengeteg km-t megtéve hibátlanul.... És persze saját autókban is..... Ha valaki ennek ellenére is fél,hogy jaj 10W60 annak 5W40-et javasolok de akik hisznek és használják az általam ajánlott olajakat egyik ember se bánta meg...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Drago1 #53512 üzenetére
Én 5W40-et használnék....
Épp egy F34 320XD GT-t csinálunk és rád gondoltam. Ugye szétszedtük és látszik,hogy odavan a klímahűtő...
Mindent megcsinálunk rajta mivel a tulaj Olaszországban dolgozik és évi 50-80E Km-t megy vele nem majd később meg megvárjuk amíg szét nem hullik. Valós 17X E Km van benne.
- Teljes vezérlés csere
- Turbó felújítás ( turbós szétszerelés után mondta is,hogy időben kaptuk el mert ha tovább megy belevert volna a házba )
- Klímahűtő csere / hűtőkazetta takarítás
- Szívósor takarítás
- EGR szoftveres kiírása
- Komplett első fék csere / hátsó betétek cseréje
- Összes hajtóműolaj csere. Első diffi / osztómű / váltóolaj / hátsó diffi
- Összes szűrő csere
- Olajszűrőt is darabokra kellett szedni,hogy a minimális szivárgást is megszüntessük
- Lengőkarok cseréje ( szilentek rommá szarrá szakadva koptak a lengőkarok )
- Műanyag vízcsőcsonkok cseréjeVan vele munka rendesen....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Drago1
tag
válasz H.Ezredes #53513 üzenetére
Köszi akkor legközelebb azt rakok bele
Én is kB így állok csak nekem plusz hátul is új fék van.
Szillenteknek még nincs bajuk 167 ezer km, a turbót meg 10 ezer km enként vizsgálva van, még azt "várom" mikor csere.N45b16 2005 1.16i - vel kínlódunk most, havonta egyszer kétszer kerepelő hang jön a motortérből, összes szíj görgő, vizpumpa ki lett cserélve, lánc mindennel együtt 2 éve lett cserélve azóta 30 ezret ment az autó, de havonta úgy dönt hogy kerepel egy kicsit, néztük lánc feszes. Még annyi van hogy a lánc feszítő patront kitudjuk cserélni meg bontás nélkül, hátha néha nem enged vagy tól a patron, ha sokat áll az autó indítás után kerren egyet, igaz kap az autó mert sulijarat szinte csak hidegen megy 10 km eket. Legszarabb hiba ami néha jön ki és következő indításra meg elmúlik.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Drago1 #53515 üzenetére
Esetleg abban a pillanatban nem épül fel megfelelő olajnyomás és azért csinálhatja még esetlegesen.
(#53518) Shamat
Én mindenképpen 5W40-el használnám alap esetben. Ha tolod neki főleg nyáron akkor meg kaphat Motul 10W60-at
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Drago1
tag
válasz H.Ezredes #53519 üzenetére
Gondoltunk rá hogy a hosszú állásnál lefolyik az olaj és mikor késik az olaj nyomás akkor van ez. Van valami mágneses szelep ami ezt vezérli azt is cseréljük. Nem tudom mi lesz vele de ez a használat ki fogja nyírni, amúgy sem egy jó motor, igazából csak gyenge pontja van
-
MoP_FX 57
őstag
Akit esetleg érint/érdekel, január végével ismét van egy aktív légzsákvisszahívási akció számos Takata-légzsákos BMW-re, többek között az E46-ra is. Érdemes egyeztetni egy márkaszervízzel és időpontot foglalni az ingyenes cserére.
-
Chris0321
addikt
válasz KAMELOT #53529 üzenetére
Csak a vizet melegíti de azzal együtt a motort is hisz benne kering és nem jár közben a motor feleslegesen. Egyébként volt már ebből baleset is, hogy sebességben hagyott autót távindítottak és télen én sem használom a kéziféket, nehogy befagyjon mivel kb. hetente egyszer használom az autót.
-
MoP_FX 57
őstag
-
Chris0321
addikt
válasz KAMELOT #53534 üzenetére
Pedig történt-e miatt már halálos baleset.
[link]MoP_FX 57: Rákérdeztem, az én autóm is érintett, szerdán viszem el átvizsgálásra. Ha kell majd cserélni a légzsákot akkor egy újabb időpontot kell majd egyeztetni.
freaghill: Most beszéltem a csabai szervízzel, úgy értelmeztem, hogy több légzsákot néznek át. E-mailban írtam nekik, megadtam az alvázszámot és nem sokkal később válaszoltak is, hogy egyeztessek velük időpontot.
[ Szerkesztve ]
-
-
MoP_FX 57
őstag
Tudod, az akció ilyen többjelentésű szó, nem azért írtam, mert most olcsóbb a csere.
Én ezt másképp látom. Amikor én anno voltam a Budapest Motorsnál, ott előzetesen kértek fényképet a kormányról, hogy legyen raktáron az adott típusú légzsák. Szerintem ez pusztán VIN és tényleges légzsák kérdése. Ha még nincs csere regisztrálva, akkor megcsináljak így vagy úgy. Ők azzal vannak biztosítva.
(#53535) freaghill: Nem, ez teljesen hardveres hiba. Állítólag bizonyos körülmények (erősen párás éghajlat) között repesz jelleggel tud szétrobbanni a nyitódás pillanatában.
(#53536) Chris0321: Majd tedd már meg, hogy rákérdezel, milyen márkájú légzsákot tesznek be most. Elvileg már nem Takata, de többet én sem tudok még.
[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz CharlieDrop #53542 üzenetére
BMW-n nekem sem. De csak azért, mert nem használom!
KAMELOT: Van olyan udvar, ahová kell. De ott, gond nélkül ki tudod ékelni, például. Viszont, nem mindenkinek van udvara.
-
MoP_FX 57
őstag
Aki esetleg még nem ismerné, annak erősen ajánlom Chris54 (és Lendvai Attila) BMW tematikájú videóit youtube-on. Külön csemege, hogy egy profi is közreműködik.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz szimi57 #53541 üzenetére
Annyit tudok, hogy az első visszahívás során is Takata került vissza, és az első híresült el a repeszes feature-ről. Most pedig a második visszahívás során már nem Takatára cserélik (ha minden igaz). De cikkszám szerint nem mentem utána, hogy most pontosan melyiknek milyen szuperképessége volt az rendeltetésszerű életmentés helyett.
-
whitezo88
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #53549 üzenetére
Meg hogy kedvezmennyel az uj smg valto 4 milla volt bele auto aranak kb fele.