Új hozzászólás Aktív témák

  • kardkovacsi

    senior tag

    válasz windlord #69982 üzenetére

    Szerintem nincs teljesen igazad. Egy alapvető dolgot kihagytok. Azt, hogy ezek bizonyos keretek között helyettesíthető termékek.
    Ha van egy Toyota ami X pénzbe kerül és van egy BMW ami 1,2X-be kerül akkor kifizeted a 20% felárat. De ha van egy Toyota ami 0,8X és a BMW még mindig 1,2X akkor sokan igenis el fognak gondolkodni, hogy megéri-e nekik az 50% felárat az, hogy kicsivel kényelmeseben utazzanak vagy épp finomabban záródjon az ajtó.

    Most akkor kisarkítom szándékosan a példát. Ha két autógyártó lenne Tesla 20M, BMW 100M-ért, minden változatlansága mellett, azaz minőség technológia stb. Megérné neked a 80M felárat a BMW? Mert 5-öt igen, de 80-at?

    Az egész autó árazás főleg a konkurenciához van mérve. Tehát nem direktbe fogja a BMW árazását változtatni hanem indirekt módon, hogy például a VW-nek árat kell módosítania a Tesla miatt, ami miatt hogy a VW tartsa az X %-ot a VW és Audi között, szépen csökkenti az Audi árait is és meg is érkeztünk oda, hogy a BMW-re is kihat mivel már a közvetlen konkurenciája, az Audi is módosította az árat.

Új hozzászólás Aktív témák