-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #69199 üzenetére
Majd fog.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69199 üzenetére
Persze ez érthető, csak ha kirostálja a vevőkörének egy jó részét, csak azért, hogy kimaxolja 1-2 évre a profitját ez azért a jövőben erősen visszaüthet.
Mellesleg az az érzésem, hogy nem is akarnak mennyiséget gyártani, mert rájöttek, hogy jól van ez ígyAmúgy lehet direktben nem versenyez, de valahol meg igen. Mert mind a két cég az autó piacon tevékenykedik és ha egy, még ha részben is, helyettesítő termék ára jelentősen olcsóbb mint az övék akkor bizony egyre többen fognak úgy dönteni, hogy nekik nem éri meg a felárat.
Én személy szerint nem gondolkodtam el a Teslán az közelmúltig. Mert lehet nincs az a minőség amit a BMW tud de az, hogy egy 330e ára is már magasabb mint egy Model 3 LR (ami alatt azért a technika nagyságrendekkel jobb mint amit egy 330e nyújt) erősen gondolkodóba ejt, hogy megéri-e nekem a BMW.
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #69202 üzenetére
Nem gondolnam, hogy kiemelkedoek lennenek a BMW arai a 32 millios EV6 GT, 27 millios Enyaq RS, 27 millios ID.Buzz mellett. Ha a konkret konkurenciat nezzuk, akkor a Mercedes szinte mindent eggyel feljebb araz: EQS 580 SUV kozel 20 millioval van az iX felett vagy egy C43 AMG az M340i helyett az M3 araban megy.
Egyebkent a jelenlegi Model 3 arakat sokkal realisabbnak gondolom a termek milyensegehez kepest.
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #69202 üzenetére
"csak ha kirostálja a vevőkörének egy jó részét, csak azért, hogy kimaxolja 1-2 évre a profitját ez azért a jövőben erősen visszaüthet."
Rohadásig vannak megrendeléssel, ha majd kongani fognak, akkor majd változtatnak.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69202 üzenetére
"ez azért a jövőben erősen visszaüthet."
Hogyan?
"nem is akarnak mennyiséget gyártani"
Soha nem is akartak. A BMW nem tömeggyártó, hanem prémiumgyártó.
"ami alatt azért a technika nagyságrendekkel jobb"
Hát, nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69206 üzenetére
Arra gondoltam, hogy az eddigiekhez képest sem.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69208 üzenetére
Nyilván növekedni akarnak, de nem minden áron. A fő cél egy adott szintű profitabilitás elérése.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #69203 üzenetére
Persze, mert az egész európai autóipar alapvetően ugyanazoktól a beszállítóktól függ és egy kettőnél komoly akadások vannak. De igazából egyik se akarja ezt feloldani, mert most a Kánaán jött el a számukra. Emelgethetik az áraikat amennyit nem szégyellnek, mert keresleti piacot csináltak, kb. olyan mintha kartelleznének.
Ebbe rondított bele a Tesla azzal, hogy beverte az árait.
Amúgy a helyzet kísértetiesen hasonlít arra ami itthon az építőiparban történt. Hogy hirtelen keresleti piac lett és lehetett végtelenbe emelni az árakat.
Persze ez csak morgolódás a részemről de azért élvezni fogom amikor végre szopó ágra kerülnek, úgy ahogy épp az építőipar kerül itthon sok év után.
-
Newlachka
őstag
nem elszálltak az árak,hanem mi vagyunk szegények
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69210 üzenetére
"Ebbe rondított bele a Tesla azzal, hogy beverte az árait."
A Tesla növekedni akar mindenáron, és a korábbi árszinten már nem volt elég kereslet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
windlord
őstag
Akkor elképzelhető, hogy más gyártó típusait kell nézned, mert ezek szerint az fog bele férni.
A premium gyartok nem a kozeposztalynak gyartanak autokat.
A hasznalt aruk es a szerviz koltseguk sem ide skalazodik.Nem a gyartora kell haragudni.
Nyugati berrel nem lenne baj.Pl: gepesz technikus baratom nyugaton pont 5x keres jobban, mint én. Ha hozza veszem a felelősségvállalást is, akkor kb. 10x keresek kevesebbet.
Neki nem okoz problemat 25-35M -ert bombit venni.
Nem a gyartot es az arazasat hibaztatom.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz windlord #69213 üzenetére
De uraim, azért ne tegyetek már úgy mintha az 50%-os euróban mért drágulás normális lenne. Ugyanígy probléma ez Nyugat-Európában is csak nálunk hangsúlyosabb. A gépész technikus barátod fizetése se emelkedett az elmúlt 2-3 évben 50%-ot.
Ez nem csak hazai probléma. Ok itthon sokkal jobban kiemelkedik a folyamatosan romló euró árfolyam miatt de nem véletlenül kezdték el kint is elnyújtani a ugyanazon autó használi idejét (értsd nem adja el 3 évesen csak 4 stb.).
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #69212 üzenetére
Érdekes a gondolat, hogy a BMW nem "akar" többet termelni. Ha most X százalék a profit és van kereslet, akkor ha többet gyárt, akkor annyival több lenne a profit. Ezt benézték ennyi, rosszul mérték fel, ahogy te is írtad régebben.
A többiek pedig azt írják, hogy ahányan beülnek egy teslába, annyian potenciálisan teslások leszek a jövőben, nem pedig másik márkába fognak ülni, ha megtalálják benne a számításukat. Lásd ahogy az amcsik japán autókba ültek át...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #69210 üzenetére
Így gondolom én is, és nem rosszakarásból, de remélem vissza fog nyalni a fagyi.
Pontosan ez amit én is írok, hogy nem csak a hazai fizetéshez mérten mentek el az árak... ezt miért nehéz felfogni, hogy következményei lesznek záros időn belül. -
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #69212 üzenetére
Sokszor nem ertek veled egyet, de most szerintem te latod realisan a dolgokat.
Ezt a Tesla a legjobb elektromos auto csak a fanatikusok es azok akik nem jartak meg vele par napot fujjak.
Aki mar probalt tobbet kb mindenki a hatso mezonybe sorolja.
Lasd Handras. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #69207 üzenetére
Prémiumról beszélgetünk, de akkor ezeket magyarázd már el kérlek, ez milyen viszonyban van a nagy kiemelkedő prémiumsággal:
- Miért van halogén fényszóró egy 5 éves autóban, hogy kerülhetett bele? Letűnt korszak technológiája, a hőskorból. 96 óta van Xenon ami 25 éves múlt, a halogén meg... 1900-as évek eleje.
- Miért van benne egérmozi, mikor a 10 évvel idősebb bmw-be van ugyanekkora kijelző?
- Miért vannak fapados ülésfűtés nélküli verziók, mikor az olyan nagyon alap lenne egy prémium autóban?
- Miért van csak az egyik oldalon sötétített visszapillantó, a másik oldalon meg nem létezik, nem is lehet bele venni? Megint csak a 10 ével idősebb példányt tudom felhozni, saját házon belül.
- Miért nincs egy filléres leeresztő csavar a hajtóműben, ha olyan rohadt prémium, és ugyan lifetime-nak mondjátok, de széthullik a fenébe, ha nem cserélsz benne olajat?
- Miért gyulladnak ki a prémium gyártó autói, amit nem tudtok megcsinálni, csak megy a keverés, mismásolás?
Úgy teszel, mintha valami gigászi makulátlan gyártóról beszélgetnénk, aki nem tömegben gyárt és nem tömeges mennyiségeket ad el és nem az az érdeke... miközben nem ez az igazság, pusztán derogál, hogy a semmiből jövő gyártó képes a maga kis nyeretlenségeivel, szépen lassan szorongatni egy régi motorost.
Költői kérdés, miért nem BMW-vel jársz? -
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #69215 üzenetére
"többet gyárt, akkor annyival több lenne a profit"
Amennyiben a marzsok ugyanakkorák maradnak, akkor igen. Ha a növekedés csak árcsökkentéssel lehetséges, akkor nyilván nem maradnak ugyanakkorák.
Amúgy pár éve az USAban is tudatosan visszavették a gyártói árkedvezményeket, még akkor is ha ennek az eladások csökkenése volt az ára."ahányan beülnek egy teslába, annyian potenciálisan teslások leszek a jövőben"
Egyrészt nem így van, mert rengetegen tapasztalják meg a silány minőséget és kivitelezést, másrészt nyilvánvalóan nem prémium autóból ülnek át a Teslába, hanem kommerszből.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
- Miért van halogén fényszóró egy 5 éves autóban, hogy kerülhetett bele? Letűnt korszak technológiája, a hőskorból. 96 óta van Xenon ami 25 éves múlt, a halogén meg... 1900-as évek eleje.
- Miért van benne egérmozi, mikor a 10 évvel idősebb bmw-be van ugyanekkora kijelző?
- Miért vannak fapados ülésfűtés nélküli verziók, mikor az olyan nagyon alap lenne egy prémium autóban?
Ezekre mind valasz az, hogy olcsobban tudjak adni, es megveszi extrakent az akinek szuksege van ra. -
Shadowbull
addikt
"ezeket magyarázd már el kérlek"
Először tudni kéne hogy miről beszélsz.
"Miért nincs egy filléres leeresztő csavar a hajtóműben"
Mert úgy döntöttek hogy nem kell.
"nem tudtok megcsinálni"
Hülyeség, illetve hazugság.
"Úgy teszel, mintha valami gigászi makulátlan gyártóról beszélgetnénk"
Nem teszek úgy.
"pusztán derogál, hogy a semmiből jövő gyártó képes a maga kis nyeretlenségeivel, szépen lassan szorongatni egy régi motorost."
Nem derogálna az sem, ha így lenne, de nincs így.
"miért nem BMW-vel jársz"
Mert nem akarok ennyi pénzt költeni autóra. Nekem bőven megfelel az is ami van.
Viszont nem is hisztizek azon hogy mi mennyibe kerül.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #69215 üzenetére
A többiek pedig azt írják, hogy ahányan beülnek egy teslába, annyian potenciálisan teslások leszek a jövőben, nem pedig másik márkába fognak ülni, ha megtalálják benne a számításukat. Lásd ahogy az amcsik japán autókba ültek át...
Nem feltetlen, 1.5 napig volt nalam teszten egy Model 3 Performance veteli szandekkal, akarmennyire szerettem volna, hogy jo legyen, sajnos nem jott be, sot inkabb fenntartasokkal kezelem azota a gyartot. -
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #69223 üzenetére
Viszont nem is hisztizek azon hogy mi mennyibe kerül.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #69217 üzenetére
Nyilván a Teslának muszáj volt árat csökkenteni mert az új gyárak plusz termelésére nem volt kereslet. Abban is igazad van, hogy nem egy a minőség de rengeteg dologban meg plusz is ad amit látni kell. A töltőhálózata verhetetlen.
Eddig én is elzárkóztam a Teslától, de szerintem elmegyek megnézek egyet . Az egyik ok, hogy olcsóbb, a másik pedig van egy haverom NY-ban, akinek úgy cserélgeti az autóit mint más a telefonját, legutóbb pont egy 530e-et egy Model 3-ra és meglepő módon a következő autó is egy Model 3 lett, épp decemberben cserélt az árcsökkentés előtt (morgolódott is magában), mert annyira szereti a Tesláját. -
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #69225 üzenetére
Hisztizünk, ez tény Nem tagadom
Senki se szeret ugyanazért egyszer csak 1,5x annyit fizetni. Ez lehetne amúgy általános is, mert kb. minden autógyártó terméke ennyit emelkedett kivéve egyet.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Ha már i3. Ez itt történt pár órája a szomszédban.
[link]Nénje összekeverte a pedálokat, és beszáguldott a bevásárlóközpontba. Szerencsére nem gyűrt el senkit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69228 üzenetére
Ugyanitt bontott 120-as aksi eladó
-
Gsx-rr
veterán
Mi alapján határozzuk meg azt hogy ár érték. Az igényekhez kell mérni mindent. Igazából ezt a fogalmat én nem is értem. Tehát ha valaki business osztalyon utazik a repülön akkor hülye mert ár érték arányban, sokkal jobb a fegyenc járaton nyomorogni 10 órát Ennek az embernek a szemszögéből ár érték arányban a business osztály a legjobb választás. Ugyanúgy egy autóvásárlásnál az ő igényeihez mérten ár érték arányban jobb választás egy BMW mint egy Tesla
Ez az ár érték az ember anyagi helyzetéttől függően egyénileg változik nem lehet általánosítani
Én biztos hogy nem ülnek bele abba a karton dobozba még akkor se hogyha fele ennyibe kerülne, azt nem mondom hogy nem próbálnék ki egy MODEL X-t
Számomra az az egyetlen olyan Tesla ami esetlegesen opció lehet,[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #69230 üzenetére
Nem tetszett az 5 ajtos forma (2 ajtos coupe-t akartam eredetileg, az i4 meg inkabb coupe-szeru szedan), sor6, nem mindenhol tudom otthon tolteni es ha megyek valahova az az esetek 60+%-aban 100+ km, szoval a hosszu utakon szivnek a toltessel. Egy hasonlo i4 konfig kozel M3/M4 arban volt, ott pedig nem kerdes melyik a jobb.
-
chess001
aktív tag
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #69227 üzenetére
Alap közgáz. El is lett mondva. Nagy rá a kereslet nőhet az ár.
Nézz meg mondjuk egy Porschet. Volt idő amikor majdnem csődbe ment, akkor se volt olcsóbb. Most meg pláne nem az.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #69234 üzenetére
Mondjuk a Porsche annyira jó közgázból, hogy fel akarta vásárolni a VW-t, aztán felvásárolta a VW... De mint autó amúgy remek!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #69235 üzenetére
Ez ket kulon dolog, a Porsche AG, ami az autogyartassal foglalkozik azt felvasaroltatta a Porsche a VW-nel, viszont a VW konszern legnagyobb resztulajdonosa a Porsche SE, az anyaceg. Szoval valojaban a Porsche a konszern tulajdonosa (55.3%-a a szavazatoknak az ove). Fun fact: a Suzuki 20%-a a VW-e.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #69234 üzenetére
Nyilván a közgáz dolgokkal tisztában vagyok, jártam közgázra Viszont amit azért elmondtak már sok helyen. Rájöttek az autógyártók, hogy ez a kínálat hiányos állapot milyen fasza és emiatt egyáltalán nem töri magát egyik autógyártó sem, hogy változtasson a csökkentett mennyiségen és inkább nem gyártanak. Ugye shadowbull első reakciója is az volt a Tesla árcsökkentésére, hogy vége a jó időknek vajon miért. Nem lennék meglepve ha pár év múlva kiderülne, hogy volt itt valami kis megegyezés is, hogy akkor mindenki visszafogja a gyártást.
Olyan ez mint amikor pár éve volt egy meccs valami Svéd-Dán. Ha 2:2 akkor továbbjutnak mindketten. Hát pont leszarták, hogy nyerjenek amikor véletlenül pont 2:2 lett az eredmény 10 perccel a vége előtt. Racionális döntés volt? Igen. Fair? Hát, nem hiszem.
-
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #69214 üzenetére
Tudom, a hanyatló nyugat...
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69237 üzenetére
"Rájöttek az autógyártók, hogy ez a kínálat hiányos állapot milyen fasza"
Valójában mindenki küzd ezerrel mint malac a jégen, hogy minél több autót tudjanak gyártani.
"inkább nem gyártanak"
Ez nem döntés kérdése.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
rayoliviero
veterán
Ti Adblue-t honnan szoktatok venni az autóba? Tényleg csak gyári Bmw-t szabad beleönteni? Azt hallottam. Pedig úgy gondoltam, hogy OMV-n beletankolom...
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #69231 üzenetére
Mindenből lehet venni jobbat, mindenben más az egyén preferenciája, de mikor két fajta almát vetünk össze, akkor ne mondja nekem senki, hogy az egyik nem is alma, hanem körte, olyanra hivatkozva, ami a másik összehasonlított gyártónál is ugyanúgy kritizálható.
Van baja a teslaknak, de úgy teszünk mintha az I4-nek nem lenne… miközben 1,5x annyiba kerül, újabb technika, rutinos gyártó… meg a bmw-nél sose lenne semmi gond. -
FIREBLADE78
addikt
válasz rayoliviero #69242 üzenetére
Wtf? Akkor már meghalt volna a kocsi. Én ahol kapok. Volt mol,oil stb
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ArthurShelby
addikt
válasz Shadowbull #69206 üzenetére
Én úgy tudom (a hétfői speedzone-ból), hogy az opel sem tud eleget gyártani, ott is hiány van (pedig ők nem prémium gyártó). Elvileg kb sehol sincs autó, kereslet meg van, és annyit kérnek a kereskedők, amennyit nem szégyellnek.
Egyebként tényleg fura, hogy a kovid óta nem állt vissza az autógyártásA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #69247 üzenetére
"tényleg fura, hogy a kovid óta nem állt vissza az autógyártás"
Valóban az, de azért ez egy sokrétegű probléma.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
Hátsó lámpában egyik csík nem világít fékezéskor. Ez javítható vagy komplett csere? Műszaki ilyenkor megvan? Szomorú,hogy 35k km alatt kiég... Bmw minőség
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xbox Series X|S
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- World of Tanks - MMO
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- További aktív témák...