-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
válasz kardkovacsi #70142 üzenetére
Menj és mond el kérlek az ipari nagyvállalatoknak is. Szerintetek egy vadászgép mit nyom ki magából ? A tankok / harci járművek mit tolnak ki ? EU10 ? repülők / teherszállító / egyéb hajók is mind mind tiszta üzem. Megy a sírás olyanoknak akivel NEM IS TALÁLKOZTOK ,hogy mit csinál de a több sok milliószor nagyobb szennyezésről nem is esik szó... Meg ki dönti el,hogy ki mennyit szennyezhet ? Lehet az ember 20X kevesebbet megy azzal az autóval mint te / ti. A ti szennyezésetek miért elfogadható ? Menjetek biciklivel / gyalog tömegközlekedéssel. Miért szennyezitek a környezet ? a DPF-es is szennyez. Miért szennyeztek ? Akit zavar ennyire az ne menjen repülővel se sehova mert szennyez az is ne vegyen Kínából se semmit mert minden ahogy idejut nagyon szennyező. Tömeggyártású terméket se vegyetek mert milyen szennyezés van se műanyagot hát nem bomlik le !! Tele van az óceán vele. Miért szennyezitek a környezetet akkor ? Mindenkinek az életében eddig is minden kibaszott zöld volt gondolom. és mindenki a zöld célt tartja szem előtt. Remélem rollereztek / gyalogoltok / bicikliztek csak mert az nem szennyez. Nyaralni elmentek repülövel az milyen szennyezés ???? Vagy ami szennyezés nem konkréten előttetek történik az nem zavar ? Mert akkor egy számotokra ismeretlen embernek a szennyezése ami nem is előttetek van miért érdekel annyira. Kína mit nyom ki magából ? jaj nem itt történik le van szarva? Mindenkit ugyan úgy csak maga érdekli a körülötte lévő dolgok nem. Ha ennyire zöld minden mindenben úgy kellene élni. És igen amíg mások tankokkal lövöldöznek a szomszédban bombákat robbantgatnak vadászgépekkel repkednek amíg autógyárak CSALNAK / HAZUDNAK a károsanyag kibocsájtáson én is pont leszarom ,hogy jaj az én DPF-em tökéletes legyen... Egyébként az aktívszenes pollenszűrő pont azért van,hogy szűrjön így amikor kocsiban ültök legalább védve vagytok nagyjából. De aki szennyezésmentesen akar élni az rossz helyen van. Akinek kevesebbet szennyez akkor szennyezhet? mehet 100-200E Km-t is vígan ? Ugyan úgy szennyez. Ki dönti el ki mennyit szennyezhet ?? Aki pl cigizik mit szív be ? és biztos van sok olyan aki cigizik és úgy magyaráz az egészségről és még lehetne sorolni napestig csak teljesen felesleges. Mindenki foglalkozzon a SAJÁT dolgával. Ne idegenekkel akiket nem is ismer és nem is találkozik vele..
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
zaskar
senior tag
Üdv mindenkinek! Bár nem BMW-m van, olvasgatom néha a topikot, mert nincs kizárva, hogy egyszer még lesz. A "DPF off" vita kapcsán merült fel bennem az alábbi kérdés. 2010-es évjáratú, EUR4-es dízel autóm van, gyárilag DPF nélkül. Ha most valaki az EUR 4, 5 vagy 6 dizelből eltávolítja a DPF-et, az többet árt a környezetnek, mint alapból az én EUR4-esem, amiben nem is volt DPF? Született már vajon ebben a témában bármilyen vizsgálat? Egyébként meg dugig van az ország a kintről behozott EUR2-es, 3-as dízelekkel, amelyek sokszor látványosan szennyeznek. Ezeket nyugaton már rég bezúzták volna, sőt, az ettől újabbakat is.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz H.Ezredes #70153 üzenetére
Láthatóan még mindig nem érted. A másra mutogatás nem ment fel a saját tetteid alól, nem legitimálja, sem jogilag sem morálisan.
Az összes általad felsorolt problémát meg lehet vitatni, lehet arról beszélni hogy vajon ki mennyit szennyez, de attól függetlenül a DPF meg az AGR deaktiválása ugyanúgy elítélendő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Shadowbull #70157 üzenetére
"Az összes általad felsorolt problémát meg lehet vitatni, lehet arról beszélni hogy vajon ki mennyit szennyez"
Hiába vitatjuk meg, döntési beleszólásunk nincs (Mo-nak sincs), szóval ha a végén rájövünk a megoldásra és megvilágosodunk megtarthajuk magunknak az okosságunkat. Az egyszerű embernek annyi választása van, hogy betartja-e az előírásokat (dpf, egr), vagy nem.
(Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy jobb, ha van dpf a kocsiban)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
zaskar
senior tag
Létezik ilyen, bármilyen hihetetlen. 2010.10.19.-én lett forgalomba helyezve Mo-on. Az előéletét is ismerem, a cégtől vettem meg 2015-ben, ahol dolgozom. Márkaszervíz is megerősítette: gyárilag DPF nélkül szerelt autó. Ritka, de van ilyen. A 2011-esekben már volt (ilyenek is voltak a cégnél).
-
haddent
addikt
Én is úgy tudtam, hogy EUR4 követelmény a DPF, EUR5 meg már a start-stop (mármint nem a gombos indítás, hanem tényleg start-stop). De:
"Diesel particle filters (DPFs) have been fitted as standard on all Euro 5 vehicles, which were introduced in 2010. However, before this, DPFs were also fitted on some Euro 4 vehicles as well"aero. elméletben, vagy gyakorlatban? Széria szinten, vagy konkrét példányokat hasonlítva? A DPF önmagában nem csodagyógyír, amit sokan nem értenek. Egy elég egyszerű "mikronos szűrő", ahol az "éltömítéseken" direkt a gázok át tudnak szaladni a koromrészecskék meg nem - konyhanyelven. Ettől függetlenül szenvednek a gyártók eleget minden mással, hogy minél hatékonyabb belsőégésű motorokat csináljanak - mert, hogy pl. sokan nem tudják, ugyan nem diesel particulate filtert nyilván, de particualte filtert már sok nagynyomású benzinesre is szereltek/nek. A másik érdekesség, hogy a common rail önmagában sokkal károsabb, mint a régi füstokádó borzalom ikarus, mert a félelmetesen magas nyomáson történő porlasztás és égés miatt sokkal mikroszkópikusabb részecskék szabadulnak ki (ezt a DPF se igen fogdossa meg, meg a katalizátor se biztos, hogy el tudja égetni tökéletesen - sőt). Nem érzed, csak kicsinál. Míg a régi "harapható vastagságú" korom az csak köhögsz de épp ezért torkod-orrod-stb kiszűri lazán - hülye analógia: kerti sütögetésnél a szenesz zsákot megrázod és pofáncsap a szénpor, semmi bajod nem lett - na ez a régi ikarus, kb., nem a common rail. A másik: a DPF (ön)tisztításakor kitolja az okádmányt, inkább "szarosputtony" ez, mint bármi más, ami felfogja és nem a városban eregeti, hanem remélhetőleg a pályán amikor beindul a tisztítás.
Na de visszakanyarodva - rengeteg tényezős a kérdésedre a válasz. Felhasználás módja, motor állapota (beleértve a tömítettséget, kompressziót, olajégetést, így gyűrűk hengerfalak stb. állapotát, befecsik, nagnyomású rendszer állapotát stb), köbcenti, terhelés stb.. minden függvénye. Ennek ellenére ezek egyébként relatív könnyen "megkapható" változók, ismerhetők, és valószínűleg ezek ismeretében egész jól össze lehetne hasonlítani, tekintve, hogy kb. minden IS common rail és minden is Bosch vagy Delphi, tehát röviden a technológia nagyon hasonló nagyon sok dízelben.Shadowbull csak nem bírom ki, mert itt a H.Ezredes kolléga ismét rengeteg észérvet felsorolt, vitatott, te meg csak hajtogatod ugyanazt, csak beszálok megint, kell a fájás Én veszek egy vadiúj DPF -t, te/ti pedig kérlek szépen szereltessétek ki a DPF -t, vigyétek el szakszerű, zöld technológiás kimosásra (nem az udvarra kihányom ami benne van), majd ellenőrizzétek a motorjaitokat, hogy pontosan 0 olajat fogyaszt -e, mert, hogy az olajmotor égetés már emberi érzékszervvel is érezhetően botrányos, a fejet szétmegy ha elmész 1 olyan autó mögött kb. (nem utolsósorban tömíti és rontja a DPF és a katalizátor hatásfokát!), és ha bármi baj van vele és/vagy csak futásteljesítményéből már biztosan "kopottnak" számít, akkor kérlek Ti is építsétek/tessétek újra. Így valóban mindent megteszünk mindannyian és egységesen, mint a kommunizmusban
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Tegnap este is talalkoztam ilyen DPF huszarral, az M3 kivezeton szlalomozott a sorok kozott egy feher F31, nagyon erolkodott, nem jutott elorebb, de vicces volt, hogy minden gazadasra elegans fustpamacsokat eregetett. Biztos o is valtig allitja, hogy csak a motort nem akarja megfojtani a felesleges sallangokkal es egyaltalan nem fustol 200 lora irva.
-
Shadowbull
addikt
válasz haddent #70160 üzenetére
" rail önmagában sokkal károsabb, mint a régi füstokádó borzalom ikarus"
Hülyeség.
"hülye analógia"
Eléggé.
"a DPF (ön)tisztításakor kitolja az okádmányt"
Ez is hülyeség.
"H.Ezredes kolléga ismét rengeteg észérvet felsorolt'
Egy darab észérvet sem sorolt fel, csak tipikus magyaros mentegetőzést, kifogáskeresést és másra mutogatást. Pont ugyanezt csinálod te is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz H.Ezredes #70153 üzenetére
Hiába próbálod mosdatni a dolgokat mert ez akkor is csak mosdatás. Hagyjuk már ezt az óvódás szintet, hogy akkor a Józsika is lopott a boltból hát nekem is szabad.
"Mindenki foglalkozzon a SAJÁT dolgával." - amikor én pofámba veri bele a járdán a nyomorult szarjából a kormot akkor az már nem csak az ő dolga hanem az enyém is. Vezesse be a kipufogóját a szalonjába és szagolgassa, akkor az ő dolga lesz. Amikor kiengedi a környezetbe akkor már a miénk, köztük az enyém is.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Nyugi,már csak 2030-ig kell kibírnotok és hátha jobb lesz a levegő.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #70162 üzenetére
-
nincsnév007
őstag
válasz FIREBLADE78 #70165 üzenetére
De az se Magyarországon
-
FIREBLADE78
addikt
válasz nincsnév007 #70168 üzenetére
Jogos..addigra nem leszünk eu tag 😂
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Ck.
addikt
válasz H.Ezredes #70153 üzenetére
Szerelőként ehhez Te asszisztálsz is? Az olyan műhelyeket ahol ezeket a heréléseket meg is csinálják, simán sz@rrá kellene bírságolni és bezáratni.
@kardkovacsi: +1, maximálisan egyetértek. Nevetséges hezredes gyerekes mentegetőzése. Ha kiviszi közutakra az autót, akkor az igenis másokra is tartozik. Ha saját maganterületen belül, a nappalijába bevezetve szopogatja valaki a kipufogóját, az már valóban mindenkinek a saját, privát dolga. De addig nem.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #70165 üzenetére
Addigra majd a szükséges nyersanyagok...
1. kevés lesz
2. Drága lesz
Így az EV ára is magasabb lesz.
2030-ig még 60x meggondolják ezt az elektromobilitást.
Ha lesz 10.000€ környékén rendes kocsi, rendes hatótávval, akkor az emberek is azt fogják venni, de kizárólag azok akiknek van családi házuk és tudnak tölteni.Ck: A műhelyt bezáratni a műszakival együtt. Párat bezártak, mert pénzmosoda volt vagy kenőpénzt fogadtak el.
Annyit az egészhez, hogy amikor előttem megy ilyen akkor az ember fullad, szúr az orra és a torka.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Shadowbull
addikt
-
H.Ezredes
őstag
Hiába akarsz bezáratni bármit nem érted amit mondok Kintről ugyan úgy jönnek ezek az autók katalizátor / DPF nélkül jönnek Németország / Ausztria / Anglia. ( Én ezekkel találkoztam rengeteget innen van folyamatos tapasztalatom ) Mint mondtam most is Német magánszemélytől érvényes műszakival vettünk 35D-t és nem volt benne DPF. Mit akarsz akkor ? Mész ki pampogni a Németekhez ? Vagy mikor jött egy srác szervizre ,hogy kint él Ausztriába és nézzünk már rá a DPF-re Osztrák rendszám nem Magyar mondom nincs benne DPF ő meg csak nézett nem is tud róla vitte műszakira átment ott is. Vagy mikor Angliából jönnek érvényes MOT-al és azokban sincs. Természetesen és nyilván nem minden autóra vonatkozik ez de igen is rengeteg autó jön külföldről ez nem Magyar szokás....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
windlord
őstag
válasz H.Ezredes #70175 üzenetére
Vizsgáltatnám és büntetném.
Egy szabály annyit ér, amennyire betartatják.Nálunk, Pécsen annyira gyakori az egr/dpf off, mint a magas vérnyomás. Már a nagy nevű, profik is előszeretettel alkalmazzák. Tudom, ismerem őket, sokkal jó barátságot ápolok.
Szóval, ha ez nem magyar szokás, akkor két perc múlva sajnos már az lesz.
Amúgy ez a nyugatról így jön be...
Mondom, én a mindenkori tulajt büntetném műszakikor. Amely szerelőműhely meg schawrz -ol azt beszántanám és sóval behinteném![ Szerkesztve ]
-
starius
tag
Erről vélemények ? Érdemes lehet megvenni, illetve mire figyeljek ennél a típusnál?
Jszp szerint kevés tulaj, nem volt törve, nem tekert, viszont kicsit sokat volt kivonva a forgalombólhttps://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/318/bmw_318d-17976911
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
Mondjuk eleve ott indul az egész, hogy nem lehet a kocsikat módosítani. Pl, ha valaki a régi dízelmotor helyett újabbat akarna bele rakni, kb. a lehetetlen kategória. Akkor már eleve lehetne tenni a környezet védelméért. De ugye itthon elég mindennek papíron stimmelni, az már elég. Ha a mérések hitelesek és pontosak lennének, akkor nem is lenne miről beszélni. De mivel a vizsgaálláson sem gázszerelői fizuk vannak, így elég a papír. Egy szerelő szerintem meg hülye lenne egy olyan munkát elutasítani, ami már rutin és a kocsi megbízhatóságát növeli...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
Temahoz illik erdemes megnezni
[link] -
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #70183 üzenetére
Ez dízel, abban úgy tudtam a 18 a legkisebb a 3-as szériákban.
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #70174 üzenetére
Tényleg bakker. Legolcsóbb Sandero 14k. Rendesen felmentek az árak.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz nincsnév007 #70186 üzenetére
Ez 2008-as.
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #70190 üzenetére
Virusos kinai app? Pedig talalnal magadnak ott tarsasagot akikkel szot ertenel, most a Laosfoldesek mennek a legjobban
-
windlord
őstag
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #70193 üzenetére
Tuti, mert meghekkelni Bluetooth -on keresztül a bmw motorvezérlőt!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #70193 üzenetére
Jó jó, de ettől még maga a tartalom teljesen valid. Igen, motorvezérlés programozással talán utána lehet húzni de vannak kétségeim. Mivel nem lineáris az ahogy változik nem elég csak annyi, hogy akkor a légtömegmérőt / 2 és megoldva hanem új program kell. Csak azt meg ki írja meg, ki teszteli le stb. A mindenféle nyikhaj szerelők akik ilyeneket csinálnak pont nem teszik meg, normálisabbja meg remélem ki se köti.
Ehhez, nekem van vizsgát csináló ismerős. Ő konkrétan még a matt lámpát is elküldte, hogy akkor políroztassa fel és hozza vissza az autót, mert így nem engedhetné át a műszakin. Ilyen kéne hogy mindenki legyen, csak sajnos nem. Mondjuk ha bűncselekménynek minősülne a vizsgán való csalás és legalább egy felfüggesztett járna érte nem nagyon csinálnák.
-
kardkovacsi
senior tag
Úgy tűnik az emelőm megadta magát, bizonyos súly felett egyszerűen nem emel és finoman tolja ki magából az olajat. Gondolom valami tömítés elment benne a 4 év alatt.
Szóval kéne vennem egy újat, ami kb. kétszer lenne használva évente 4-4 emelésre. Nyilván nem highend emelőre van igényem, sokkal inkább olyanra ami inkább időben tartós
Ki mit ajánlana vagy nézzek a neten valami olcsót és kész. Pl ezt: [link] -
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #70196 üzenetére
Nálam még a téli is fent van.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #70197 üzenetére
Amióta megvettem a kocsit, azon tiszta új téli gumik voltak. Azóta azzal járok. Felesleges cserélni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #70197 üzenetére
Nálam is volt fent, mert nem volt időm, se kedvem cserélni. Ma rászántam magam, szépen kipakoltam a kerekeket, meglazítom a csavart, erre félig felemelte és kész. Kicsit fura is volt, látom szivárog az olaj a munkahenger mellett. Ó, hogy b.szódnál meg
-
haddent
addikt
válasz kardkovacsi #70199 üzenetére
Jó eséllyel csak a tömítéseket meg olajat kéne cserélned és megjavul. Nekem bevállt. Egyébként pont a linkelt emelő van csak pepitában, más márkában. Gyári autóhoz szinte néha még kevés is a low profile egyébként,
anno a szétültetett E36 -hoz kellett, mert a lábfejem nem fért be a küszöb alá
Szóval jó lesz az. Esetleg a Yato -kat nézd meg. Sokan köpködik, nekem eddig csak pozitív tapasztalatom van a Yato -val. Ő szettjükkel szedtem le a váltót meg a komplett hátsó hidat és vissza gond nélkül, én bízom bennük, egyelőre.