-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988 #17465 üzenetére
az a system status semmit nem jelent, abból semmilyen következtetést nem lehet levonni. akkor is jöttek a sorozatos elutasítások, amikor a mutató szerint minden zöld volt
talán valamivel stabilabban működött az elmúlt hetekben, de ez egy olyan megállapítás, ami talán már holnap nem lesz igaz
-
ACE-
addikt
válasz
Doky1988 #17033 üzenetére
Elutasítások továbbra is előfordulnak, és többször ilyenkor levonja, sőt könyveli az összeget, de 7 nap után feloldja, és visszamegy az összeg az alatta lévő kártyára. Az alatta lévő banktól is függ, mert előfordul hogy a Curve sem küldi a zárolás feloldását, és ilyenkor attól függ a feloldás, hogy a kártyádhoz tartozó bank meddig tartja zárolásban. Ez lehet akár 10 nap, 2 hét, de Cetelem-nél pl. 30 nap.
-
Oliverda
titán
válasz
Doky1988 #15287 üzenetére
"Hát de itthon pl ha Raiffeisen plasztik kártyával, vagy érintősen fizetek, esetleg RaiPayel telefonon, mert ugye úgy működik csak telefonon a Raiffeisen kártya, akkor semmiféle elutasításom nincs, megy minden a maga módján!"
Erre írtam, hogy a Curve hosszabb láncú tranzakció végrehajtásával akad az OTP hulladék fizetési rendszere. Ha közvetlenül magyar kártyával fizetsz, akkor az országhatáron belül fut le az adatcsere, Curve-nél viszont oda-vissza pattog Dublin és Budapest között legalább kétszer. Nekem a Revolut kártyát kiválasztva nagyon régen nem volt 074-es vagy 050-es hibám. -
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988 #15287 üzenetére
a "cseréljünk kártyát" tanács amúgy ebből a fórumból indult, csak ahogy terjednek az információk, úgy torzulnak el olykor. a kártyacsere NEM megoldás minden problémára. volt egy időszak, amikor sok usernek szüksége volt rá, most véletlenül pont nekem újra kellett (alapos okkal, elég hosszú türelmi időszak után), de NEM alkalmazandó folyamatosan és állandóan
-
Oliverda
titán
válasz
Doky1988 #15281 üzenetére
Az elutasítások döntő többsége mögött az OTP terminálrendszere áll, ami a Curve hosszabb láncú tranzakció végrehajtásával kvázi összeakad, időtúllépés miatt elszáll a folyamat. Ha nem OTP-s terminálnál fizetsz (vagy nem magyar bankkártyát választasz ki az appban), nem jön elő a probléma.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
Doky1988 #15281 üzenetére
Nekem az elején volt sok 050-es elutasítás, utána, és amióta plutusozom, azóta szinte alig volt decline, de azért volt persze, csak nem sok. Én most mindennel visszamegyek ingyenesbe, mert amíg a plutus ingyen van (asszem februárig írta valaki az ingyenességet), addig azért havi EUR250 után kapom a PLU-kat. Aztán amikor végre lehet már (jó lenne már) akkor visszaváltom a PLUkat és kiszállok az egészből. És most, hogy a Magnetben is van NFC lehetőség, a Curve sem fog kelleni. De addig azért használnám. Persze, ha ennyire trágyán működik, akkor lehet, hogy előbb kiszállok. És igen, most már nemcsak macera az egész, hanem drágább is.
-
Capella
senior tag
válasz
Doky1988 #15033 üzenetére
Olvasgatom ezeket 050 hibákat többeknél. Nekem ilyen sose volt. Sőt mondhatom semmi probléma nem volt a fizetéssel a legelső tranzakció óta. Az ugyan mindjárt egy dupla levonás volt, de egy levelezés alapján megoldódott, lehet, hogy anélkül is megtörtént volna automatikusan.
Telefonra nem kellene a Curve, ott a RaiPay nekem megfelel, nem kell a Google Pay.
A Galaxy Watch6 óra miatt kell csak a Curve, hogy a Raiffeisen kártyával is tudjak fizetni az órával.
A virtuális Curve kártyának is van kártyaszáma, megnézhető az appban, és ezt adtam meg a Google Walletnak, így már gond nélkül fizethetek az órával.
Ha mégis meghúsulna a Curve tranzakció valamiért, nálam az se gond, akkor fizetnék a telefonnal. Ha az se menne, akkor a Raiffeisen kártyával, utoljára meg ott a készpénz. -
Capella
senior tag
válasz
Doky1988 #15030 üzenetére
Ha csak a Raiffeisen kártya miatt kell a Google Payhez, akkor elég az ingyenes Curve virtuális kártyával.
Én így használom, a fizikai kártyát ki se kértem.
Gbit, meg visszatérítés nem igazán érdekel. Lehet, hogy megérné, utána kellene számolni. Valamennyi visszatérítést a Raiffeisen is ad, bár egy jó ideje nem túl sokat. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988 #15028 üzenetére
ha az van odaírva, hogy time machine unavailable, akkor azok a tételek legnagyobb valószínűség szerint nem lettek könyvelve. vagy már kikerültek zárolásból, vagy csak fognak valamikor
Azért váltottam Curve X-re mert azthittem standard csomagnál nincs visszatérítés.
ezt nem is értem, mire gondolsz
-
zerodot
aktív tag
válasz
Doky1988 #15025 üzenetére
Nem hiszem hogy rajtad kívül bárki meg tudná mondani, kihasználod-e a Blacket vagy nem...
Viszont nov. 15-től az X-nek kevés értelme lesz, főleg hogy a Black éves előfizetéssel csak kb. havi 2.33 euróval lesz drágább, amit akár már a cashbackkel is elég könnyen ki lehet termelni. Inkább Free vs Black a kérdés a legtöbb usernek...
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988 #14596 üzenetére
volt egy ilyen tomeges jelenseg nemreg, sokan uj kartyat kertek (en is), az megoldotta. azota volt egy ilyen problema amerikaban is, es a curve javaslata az volt (ami amugy a tomeges kartyacserek idejen masnak is mukodott innen), hogy torold ki a kartyat, amit hasznalsz, add hozza ujra, es probalj meg ugy fizetni ujra
ha ez sem segit, replace card az appban
-
petipetya
nagyúr
válasz
Doky1988 #1682 üzenetére
Éppen most fizettem ki egy szikét AliExpress-en a Revolut kártyával. Természetesen tegnap a (fő)kártyát beregisztráltam az AliPay alá.
Emellett a Curve kártyával is gond nélkül lehet vásárolni az Aliról, persze előtte azt is betettem az AliPay alá.
AliPay nélkül fogalmam sincs.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G6: i7-8G I 16GB I 256-512 SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest