Új hozzászólás Aktív témák

  • sunone

    aktív tag

    válasz Fuhur #71004 üzenetére

    úgy érzem versenyzés filmezésben kétféle új "szabvány" (?) küszöbén állhatunk,

    1. esetben a pálya kiépített telemetriai hálózatát használva, földi vezérléssel, előre definiált pálya nyomvonalon fogják vezetni a kamerás drónt, ahol a legnagyobb kihívás a legmenőbb kameraszög meghatározása lesz. Max 10ms-os késleltetést jósolnék, 30cm-es differenciát okozhat 120-as tempónál, ami 3-4 méteres "követésnél" még beleférhet. Lesz lehetőség előlről is filmezni, mert drónt egy ismert nyomvonalon vezetjük.

    2. esetben, offroad, rally (akár terepkerékpáros) közösségeknél az autóra (..) szerelt vezérlő jeladó jelét kell követnie a drónnak, első generációban csak hátulról, max 3-4 métert lemaradva, egy teherautónyi homloksík méretben.
    A tereptárgyakat az autó tetején lévő lézeres szenzor élőben le is tudja tapogatni, és megküldeni az utánfutó drónnak:"itt egy belógó ág".
    A rövid távolság miatt Wifi6-tal már biztosítható a rövid válaszidő.
    Itt a vezérlés kompatibilitás lesz érdekes, hogy megoldják-e az univerzális módot, miszerint a legtöbb "kommersz" típust el tudja-e majd vezetni, vagy kell hozzá gyártani saját spec drónt? Ez egyfajta elektronikus póráz lesz :-)

    +. Ha belegondolunk, hogy egy 30eFt-os kőbuta (bocs a rajongóktól) Tello drónt már el tud vezetni alakzatfelismerő (!) módban egy nyomkövető mobiltelefonos applikáció, - akkor szerintem néhány éven belül a fenti dolgok is mindennaposak lesznek.
    Mármint fejletteb országokban.

Új hozzászólás Aktív témák