-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
twine
veterán
Kicsit csatlakoznék a töltő témakörhöz, de szokás szerint kérdéssel:
Milyen áramerősséggel, azaz mekkora amperrel szabad tölteni az aksikat?
MOndjuk a most vásárolt 4S 1550mAh aksik érdekelnek...
De szeretném tudni ennek a témakörnek a szabályait, mert 2S-nél is érdekel a whoop aksiknál...
Jelenleg 1A-el töltök "mindent"/ használom a Q6 nano-t...
Így a 4S 1550-es aksit 3.8V tárolásiról 4.2V-ra cca 50 perc alatt tölti fel...
Gondoltam hátha lehet ezen gyorsítani.
-
twine
veterán
válasz
ezoltan
#70792
üzenetére
+#70790Peaceliker
#70789kriszbonKöszönöm mindenkinek a infókat...
Az az igazság, tegnap este én ezt és még 1-2 videót, +4-5 fotót ami bizonyítja a gép sértetlenségét, vízszintben állását, valamint kalibrációját elküldtem "Wilsonnak", aki elvileg foglalkozott a géppel...
Egészen gyorsan reagált először, kérte küldjek még fotót az FC-ről és forrasztásairól, illetve akasszam a gépet BLHelire hogy kommunikálnak e az ESC-ek.
(Mert gyanítja szállítás közben esetleg sérülhettek a kábelek,forrasztások, esetleg)Ez megtörtént megkapta a fotókat a sértetlen forrasztásokról, illetve a BLHeli képernyőmentéseket....
Na azóta lehet, hogy ő is csak pislog, mert nem reagált...
Ma sietek haza, és az a terv, hogy megreptetem "élesben" a gépet, remélhetőleg sikerül szürkület előtt hazaérni...
És akkor meglátjuk, hogyan viselkedik a madár....
Köszönöm szépen a sok segítséget...
-
Fera_27
tag
válasz
DJGABI
#70794
üzenetére
Na ez nem hangzik jól (bár sejtettem) hogy ezek a hozzáadott filléres töltők felpuffasztják az akksit, gondolom a majdnem teljes töltés elérésekor se csökkenti a töltőáramot... Nekem ez úgy hangzik, hogy akár el is pukkanhat rajta.
Megmondom őszintén az a töltő se győzött meg amit linkeltél, bár lehet jó.A kérdésem arra irányult, hogy ha mindenképp olyan drónt szeretnék venni, aminek kulturált, tokozott és védelemmel ellátott okos akksija van (és nem versenycélra), akkor csak a DJI marad?
-
DJGABI
addikt
válasz
Fera_27
#70793
üzenetére
Mikor, milyet, miért?
Normálisan kell kezelni és nem lesz baj az ilyen noname akkukkal sem. Én régebben csomót raktam el feltöltve (nem szabad) de lekopogom nem volt belőle baj. Az ilyen USB töltőket nem szeretem, csomó akkut felpuffasztottak. Nem kell túlzásokba esni, persze pénzkazetta az igazi, de már egy [link] ilyen LiPo tatyó is sokat segít egy esetleges tűz megfékezésében. B6-nál van olcsóbb is, 1S-re nekem ez vált be [link]
-
ezoltan
tag
Prop nélkül,asztalon teljesen normális ha nem úgy viselkedik mint élesben a levegőben.
Ha egyesével csúszkán gázolva rendesen felpörög minden motor és reagál,akkor nem hinném hogy aggódnod kellene.
Nyilván élesben fog kiderülni,és ahogy kriszbon is írja,nem csak lebegtetve vagy megkerülve a körtefát,hanem hosszabb távon,szélesebb gáztartományt használva. -
Fera_27
tag
Sziasztok!
Karácsonyra kaptam gyakorlásra egy egyszerű kis kínai drónt (F69), egycellás Lipoval pendrive-szerű USB-s töltőjével.
Ilyen akksit adtak hozzá. Abban sem vagyok biztos, hogy elhiggyem-e a ráírt 1800 mAh értéket. A lehető legkisebb teljesítményű 1A-es USB adapteremmel töltöm, tételezzük fel, hogy akkor 1A-t küld rá a töltő CC/CV miatt. Az így majdnem 0.5C. Két óra alatt feltölt, úgyhogy valószínűleg a kapacitás nem kamu, és kijön a matek.
A napokban készítek egy árammérőt, és megmérem, ténylegesen mekkora töltőárammal dolgozik.Közben szép lassan elkezdtem utánajárni a dolgoknak a LiPok terén, és mit mondjak, nem vagyok nyugodt. Nem bízom az ennyire filléres LiPoban, még csak C érték sincs rányomtatva.
Nyilván lehetne venni IMAX B6 töltőt, de az egész drón került annyiba
A lényegi kérdésem az lenne, hogy jó feltételezés-e részemről, hogy egy márkás(abb) drónhoz kapott betokozott akku (mint pl a DJI Smart Flying Battery) azért nagyságrendekkel biztonságosabb a körétett állandó védelmi elektronika miatt? Természetesen azt is beletenném pénzkazettába, de úgy érzem ott kisebb az esélye, hogy elpukkan, míg egy ilyen ezerforintos nevenincs 1S cellára ferde szemmel nézek...
-
Peaceliker
addikt
válasz
kriszbon
#70789
üzenetére
Az egy normál arm és úgy voltak próba. Tehát pid aktív, repvezerlo adagolja powert. Nem érzékel szögelfirdulást, zavarja...
Ha csuszkaval jó akkor rendben van.
Van olyan fc ami prop nélkül pl arm kellett elkezdi emelni a fordulatot gáz nélkül. Volt olyanom ami durván random dolgot csinált össze vissza mentek a motorok, mert nem mozdult a gép, lap meg erölködött :-) -
kriszbon
őstag
Igazából nem normális ha így működik, hiába ír bárki bármit is.
Annak ott is jól kellene üzemelnie, de ez lehet szoftver hiba is a konfigurátorban(eléggé sok bug található bennük, nem véletlenül javítgatják állandóan).
Lehet ha másikat tennél fel akkor az jól mutatná.
Szívtam én ilyen végett eleget a sok gépépítgetés közben.
Viszont az is előfordult hogy ESC hiba volt, mert repült ugyan eleinte jól, de kicsit később azon az oldalon néha eldobta a motor vezérlését, és "gyors nem tervezet landolás történt" (pörgő féltégla effekt).
Az ESC csere után megszűnt a probléma.Nálad is csak akkor fog kiderülni hogy van vagy nincs probléma, ha rendesen használod már(itt nem csak lebegtetésre meg rövidke kanyarokra gondolok).
Ezt nem ijesztgetésnek szánom, csak leírtam hogy van ilyen meg olyan hiba is.
Visszakeresgéltem azt a videót amit anno még itt is mutattam, hogy mit csinál konfigurátor alatt, és pont 3. motornál (most nem töltögetem Yt csatornára).
Halálra szereltem már a gépet, mire kiderül hogy szoftver csere után jól mutatta, (de később elfüstölt az ESC). :-( :-) -
twine
veterán
válasz
Peaceliker
#70787
üzenetére
Köszönöm szépen, megnyugtattál!
"Ezt a tesztet így nem is értem."
Nem is biztos ,hogy kell(érteni)
Tudjuk be a tapasztalatlanságomnak
"Prop nélkül arm alatt hülyesegeket csinál"
Ezt én nem tudtam
kipróbáltam, úgy tűnt 4-ből 3 motor úgy viselkedik, ahogyan logikusan várnám...de az az egy valahogy nem akart...
de ha ez így "normális", megértettem...és köszönöm a megnyugtató sorokat...Egyébként igen, dshot600, és csúszkával tökéletesen pörög mindegyik...
Szóval köszönöm
Holnap remélem világosban érek még haza, és sikerül élesben is megreptetni a kis madaram
-
twine
veterán
válasz
ezoltan
#70784
üzenetére
Urak!
Nagyon köszönöm a GPS pozícióról alkotott véleményeket...
Erről sok videót megnéztem, szerintem megoldom, tényleg nem nagy probléma..
Ennél viszont azt gondolom most nagyobb problémába futottam;
[link]
Sz@r lehet az egyik motor
Vagy wtf?
Felraktam a propokat, levegőbe emeltem a gépet kint, de már korom sötét van ,és az első 5"-os racer élményem, szóval stab módban kb. 1m magasan meglebegtettem, illetve 4-5m előre-hátra-jobbra-balra megmozgattam...
Látszólag repül, de talán mintha kicsit azért "úszna" pöppet...

De ebben nem vagyok biztos hogy abnormális, mert azért nem egy phantom...
a kis whoopjaim is ficeregnek...
Magyarul... Elsőre repülés közben nem volt láthatóan borzalmasan sz@r....Ki mit mond? Van értelme megnézegetnem valamit?
Vagy egyértelműen sz@r valamelyik motor?Egyébként vízszintesen állt a gép, és kalibraltam a Győr közvetlenül előtte....
-
ezoltan
tag
válasz
WaterWave
#70783
üzenetére
Mint írtam,személyes tapasztalatok.
Bármilyen hihetetlen is,eltérőek lehetnek az egyes konfigok.
Esc: 4in1 és máris van helyed.Sehol nem mondtam hogy gyorskötözőzz fel egy esc-re még egy gps modult is. 😀
Engem nem kell meggyőznöd,egyértelműen a pozícionáláson múlt a stabil működés minden LR gépemen,ami minden esetben jelentőset javult. -
WaterWave
veterán
válasz
ezoltan
#70782
üzenetére
ESc a karon egy dolog, de ha mág ráteszed a zsugorfóliát, vagy a bandászszalagot, és arra még ráraksz egy 8-9mm vastag gps-t akkor nem sok helyed marad a prop és a gps között. Ami elég, de ha még ráhajlítasz én nem lennék nyugodt.
Nagyon sokan helyezik a vtx antenna alá a crossfire T antennát, pedig az nem célszerű.
Ha vtx antenna alá rakod bőven van stabilan 10-12 műholdad.Én nálam pl úgy van beállítva, hogy 5 műhold alatt nem is lehet pre-armolni a gépet. Magyarán ha van 5+ műholdom, akkor el tudom indítani, 5 alatt az istenért sem.
-
ezoltan
tag
válasz
WaterWave
#70781
üzenetére
No,számomra a felsorolt legjobb megoldások közül egyik sem nyerő,de szerencsére nem vagyunk egyformák.

Ennyi erővel esc-ket sem szabadna a karokra tenni,mert egyszer úgy elnyírja a prop mint a kisangyal.
Kamera mount a legjobb megoldás számomra a vertikális T elhelyezésére,ahhoz pedig nem szerencsés közel helyezni,ahogy vtx antenna mellé sem,ez saját gépeken tapasztalt vélemény.
Mind az adaptív 1W rc link,mind az 1200mW 5.8 képes rá hogy bezavarjon.
Nyilván nem egy bokorugró FS gépről beszélek,hanem LR felhasználásról. -
WaterWave
veterán
válasz
ezoltan
#70763
üzenetére
Karra tenni gps-t az olyan mint 19-re húzni lapot.
Menet közben hajlanak a lapátok, lehet elfér, meg neked jó tapasztalataid vannak, de az egyszer úgy elnyírja mint a kisangyal.Legjobb megoldások:
- HD kamera mount fölé rakni, kötegelővel, vagy csináltatni neki egy hd+gps mountot kettő az egyben.
- Ha nincs HD kamera annak a helyére rakni, de általában van.
- Aksi lefogatóra rakni, de macerás mert minden aksicserénél rá kell húzni.
- Vtx antenna alá rakni mount formájában, így a szabad ég felé néz, hátul van és a lőtéri kutyát sem zavarja. -
twine
veterán
Sziasztok!
Utána olvastam, meg is néztem videón, de gondoltam utolsó körben még egyszer meg is kérdezem...
Témakör; failsafe.
Ha frsky rxsr-t ,és taranis qx7-et használok, és ez utóbbiban be is állítom a failsafe-et "no pulses"-ra,akkor ezzel be is állítottam "mindent", ő elvileg ledumálja az rxsr-el ezek után, tehát nekem nincs dolgom több a failsafe-el.!? Jól látom?
(Egészen addig amíg a GPS rá nem kerül a gépre ,mert nyilván akkor tágulnak a határok, és a beállítási lehetőségek)
De addig nekem bőven elég, ha jelvesztes esetén "eldobja magát" a gép és egyszerűen leesik mint a kő...
Elvileg a kukámban van már az első aksi pakk...(GLS rulez
)
Így ki is tudom próbálni, hogy, prop nélkül lekapcsolom a taranist, de gondoltam még is kérdem tőletek...
Köszönöm
-
-ZeeZee-
senior tag
válasz
sunone
#70772
üzenetére
Bocsi, elolvastam, közben meg lejárt a szerkesztés.
Elolvastam, akkor ezek szerint gazdasági céllal repülhetek lakott terület felett is, de kell:
- jogosítvány (tanfolyam + vizsga)
- regisztráció
- biztosítás
- eseti légtér engedély
- Pilóta Nélküli Légijárművel Végrehajtandó Műveletek Bejelentése leadásUgye jól értelmezem? Mire kellene nekem szerintetek az app?
-
ecaddsell
aktív tag
A mai nappal én is megcsináltam az Osztrák vizsgát. Semmibe sem került, ha a rászánt időt nem számítom és nálam a fun kategóriába esett ez is.
Hogy kicsit felfrissítsem a megkopott német tudásom megnéztem a leírásokat is ill. a gyakorló teszteket is, de nem éreztem nehéznek. Ha jól tudnék németül talán azt az 1 PDF-et is elég lett volna átnézni hozzá amit mindenhova csatoltak.Persze kérdés mit érek el ezzel, lehet nálunk ez még kevés meg reggelni is kellene (ha lenne hova) meg biztosítani (ez még náluk is vicces, egy kategóriába vesznek mindent ami 500kg alatt van hiába van bármi 900g alatt...), ahol gondolom nálunk a lenyulás lesz a legfontosabb szempont.
Ill. van ami abban a szabályozásban sem jó, pl. a mostani cuccokra van egy 2 éves (2023-ig tartó) átmeneti időszak, de kétlem, hogy az épített dolgokra majd osztogatják a CE jelzést (és most, hogy valamire valaki azt mondja, hogy model nem biztos, hogy mindenkit meghat majd)...
Máshol sem fenékig tejfel ez (és itt nem tippeket akarok adni).kriszbon
Nekem is meg kellett volna jöjjön már ezen a héten a Flysky X6B de csak nem akar (nekem a telemetria miatt kellene nem a távolság). -
sunone
aktív tag
válasz
-ZeeZee-
#70771
üzenetére
a gazdasági célú drónhasználatra külön eljárásrend vonatkozik, mint amikről eddig lent olvashattál.
-
-ZeeZee-
senior tag
Sziasztok!
Munkából kifolyólag kérdeznék. A gépeinket (2db Phantom 4 RTK) munkára használjuk csak, földmérési célra. A repülési magasságunk 60-70-100m, de fényképeket készítünk. Sérti a személyiségi jogokat, ha ezt lakott terület felett/mellett végezzük? Például: volt egy közel 5km-es útszakasz, ami külterületen van. A repülés során megközelítettük a lakott területet, de közvetlenül nem repültünk fölé. A fényképeken viszont látszik pár ház, kert, esetleg ember is (nem felismerhető, véleményem szerint). A fotókból terepmodell és ortofotó készül. A mostani szabályozás szerint ezt sem tehetjük már meg eseti légtér nélkül?
Szerk: ezt a kategória táblázatot el lehet érni magyarul is?
-
vandor01
senior tag
December végén a Magyar Modellező Szövetség elnöke, Hársfalvi Pál többek között arról tájékoztatta a modellezőket, hogy a szigorítások célja nem a sportjellegű tevékenység korlátozása volt, és ez abból is látszik, hogy a „modellezés” szó nem is szerepel a törvényben.
megoldas?
nekem nincs dronom! dronja a Hadseregnek Rendorsegnek van foleg az USA nak! nekem csak modellem van es az a szo nem szerepel a torvenyben! EN csak modellezek es nem dronozok! azaz torvenyenkivuliek vagyunk

-
vandor01
senior tag
a belgarol tudok nyilatkozni itt az eleresek: [link]
itt lehet regisztralni: [link]itt is a kamera fuggvenye a regisztralas valamint a 250gramm
250 gramm alatt kamera nelkul nem kell regelni mert jatek!
ha van kamcsi akkor regelni kell mert mar nem jatek!
szamot adnak amit kinyomtatva a gepre kell rakni
de ez a mondat
Met uw registratienummer mag u in alle Europese lidstaten vliegen.azaz a regisztralassal EU-n belul repulhet a user.....
(vagy ezekszerint a magyar reggel barhol az EUban!?)
persze attol meg ha Mo-on legterengedely kell? akkor azt ott kerni kell!
akar a 80grammos whoopra is
Belgiumban nem kell jogsi es legterengedely a 250 gramm alattira
ez itt konnyites mert eddig hivatalosan a kozossegi tereken pl parkban tilos volt repulni csak a sajat folded felett repulhettel vagy masoken csak akkor ha adott ra a tulaj engedelyt!
most mar lehet csak az adott szabolyakat betartva! -
cd334
tag
válasz
DJGABI
#70765
üzenetére
Elfogadják hivatalosan is az osztrák drónvizsgát. Itt lehet letenni:
https://online-kurs.dronespace.at/einstieg/Nekem már megvan.
A játék kategória kérdéses. Elvileg a törvényben a játék esetén az alábbi három feltételnek kell teljesülnie eggyütesen:
- a felszálló tömeg kisebb mint 120g
- a gépen nincs adatrögzítő eszköz
- a gép hatótávolsága kisebb mint 100mAzon még megy a vita, hogy szimplán egy kamera adatrögzítőnek minősül-e akkor, ha se a gépen se a szemüvegben nincs képfelvételi lehetőség.
A másik meg, hogy a mai RC rendszerek röhögve tudják a 100m-t. (itt én gondoltam arra a gép kap egy GPS-t és beállítom, ha távolabbra megy mint 100m akkor failsafeljen), ezzel ezt a feltételt elvileg meg lehetne ugorni, csak ugye egy whoopon GPS az erős túlsúly. Én első körben ide próbálnék beférni, mert akkor nem kell semmi más.Ha nem lehet játék kategóriában reptetni akkor számomra a következő látszik whoop esetén.
A1 nyílt kategóriában tudjuk röptetni a whoopot C0 géposztályban(itt még van megkötés a sebességre). Itt van egy jó öszzefoglaló ábra a kategóriákról, igaz sajnos németül. Mivel kamera van rajta kötelező a gépregisztráció és a biztosítás(gépenként magyarországon). Ezen kívül lakott területen kell eseti légtér annak az összes hülyeségével együtt(mondjuk maga az eseti ingyenes lett, de minimum 30 nappal a repülés előtt be kell nyújtani az ajánlott beadási idő 45-60 nappal a repülés előtt(erről inkább nem mondok véleményt...)), lakott területen kívül csak a mydronespace app kell még. Illetve a nyílt kategoriában csak VLOS(azaz szabadszemmel kell követned a drónód) engedélyezett, ezért ha FPV-zel, akkor kell egy spotter(megfigyelő), aki melletted áll és és folyamtason követi szemmel a gépedet, tehát ez nem egy magányos hobbi lesz ezentúl(XIX., XX. kerület környékén keresek whoopost társat, akivel munka előtt után tudnánk együtt röptetni).
De ezek még simán változhatnak ha kijön a részletszabályzás.Mondjuk valószínüleg lehet majd külföldön is biztosítást kötni(reméljük nem csak gépre, hanem pilótás konstrukció is lesz) csakúgy mint vizsgát tenni, de a gépregisztráció csak itthon történhet.
Én kivárok még meglátjuk mi lesz, amit leírtam az a mai állapot, ami az én fejemben állt össze.
-
DJGABI
addikt
nem tudom mi igaz ebből, vagy elfogadják-e... drónvizsga
-
dionaea
őstag
Tudom a drón törvény uncsi, de ma reggel olvastam a legmegbízhatóbb portálon ( hahahahaha na jó pár fokkal jobb min a Blikk), tehát ezt a részt.
"
LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL SZABADON LEHET DRÓNT HASZNÁLNI, DE LAKOTT TERÜLET FELETT ESETI LÉGTÉRKÉRELMET KELL BENYÚJTANI, KIVÉVE A JÁTÉK DRÓNOK, VAGYIS A 120 GRAMMNÁL KÖNNYEBB, PILÓTA NÉLKÜLI ESZKÖZÖK ESETÉBEN."Ezt még nem láttam sehol leírva. De erről tudtok valamit?
-
ezoltan
tag
Konfiguráció/gépfüggő,hol az optimális gps-pozíció.
Egy kisebb,szűkebb 5” gépen persze korlátozottabbak a lehetőségek,de általánosságban minél távolabb van a vezérléstől,annál ideálisabb.
Én háklis vagyok a gps-jel minőségére,sokat variáltam minden LR gépen hogy a lehető legjobb legyen.
A helyedben karra tenném,relatív távol fc/esc/vevő/vtx-től és antennáktól.
Nagyon nem mindegy hogy 6-10 holdad van amiből néha eldob párat és esetleg offolja menet közben a rescue-t/RTH-t,vagy atomstabilan tart 15-20-at a repülés teljes ideje alatt.
Sajnos esetemben is volt ilyenre példa és orvoslásra is került ilyen/olyan módon. -
ezoltan
tag
Fantasztikus érzés lehetett a pilótának,ahogy odafent kikapcsolva a motort,becsukva a propellert csak vitorlázott perceken keresztül...
[link] -
kriszbon
őstag
Hmm... hátul az aksi mögött mennyi hely fog maradni?
Ha lenne egy carbon lap darabkád, vagy műanyag lap, a hátsó csavarokkal le lehetne fogatni (2 furat csak), és már oda is lehetne rakni.
Persze jó megoldás az is amit mutattál, mert fogja az antennákat is, bár nem 90 fokban.
Igaz gyárilag meg a képen amit mutattál, csak hátrafelé lifegne.
Ez a te döntésed kell hogy legyen hova is helyezed el.Azt a BF OSD-t nem ismerem hogy teljes értékű-e, vagy csak pár infót jelenít meg.
Amúgy utálom az ilyen forrasztgatós vezérlőket. :-) -
twine
veterán
válasz
kriszbon
#70759
üzenetére
Az akciókamera széria tartozéka lesz a gépnek, ezért az a hely foglalt
De nézegetem thingiverse-en , és vannak lehetőségek
"A vezérlőn van OSD?"
Úgy tudom, talán igen... -
kriszbon
őstag
"már csak nekem is az a nagy kérdőjel, hová rakom a vázon"
Ha nem teszel rá akciókamerát, akkor eleve adja magát a kamera fölötti platni.
Kétoldalas ragasztóval, meg biztosítva 2db vékony kötegelővel és kész.
A madzag elég hosszú szokott lenni, hogy elérjen a vezérlőhöz.
A vezérlőn van OSD? -
twine
veterán
válasz
Peaceliker
#70736
üzenetére
Végül rendeltem 5045-ből egy csomaggal, és 5047-ből is...
meglátjuk...
Aztán végül leadtam a rendelést 3 féle aksira...kipróbálgatom őket, és végül amelyik "tetszik", legközelebb abból rendelek "szettet"...
Ebből 2db talán a héten már meg is érkezik.:
Ezek meg egyszer csak majd érkeznek kínából:

Így lesz 5db próbálgatni a gépet...FPVracestore-ból rendeltem kis kefés ZER0-hoz 4db 19000KV-s motort, és ha már ott jártam, láttam van neki TBS M8-2GPS abból is rendeltem egyet az 5"-os masinára...
Így az is meglesz...már csak nekem is az a nagy kérdőjel, hová rakom a vázon

-
kriszbon
őstag
válasz
ecaddsell
#70755
üzenetére
Kicsit át lett szabva a váz és összenyomva 20mm magasságra a hátsó rész.
Azért készült hogy repüljön, amúgy vigyázni szoktam a gépekre.Sima antenna ami a Flysky X6B-n van, a kiálló műanyag a tartójával amibe bele van fűzve, az Walkera, és csuklós nem csak hajlik.
Van erősítő a Flysky FS-i6 távon(2W), 1km+ körül szoktam vele elmenni(biztos ment volna tovább is, de nem próbáltam).#70754 WaterWave : Ha működik rendben, akkor semmi gond.
-
WaterWave
veterán
Nah ma beerőszakoltam a gps modult az 5 colos gépre...
Elsőnek mivel nincs helyem, így a klasszikust választottam, kiraktam az egyik karra bandázsszalaggal de annyira nem tetszett...
Így leszedtem a sheggén lévő tartót, elvágtam, oda beraktam a gps modult, majd előre zsugorfóliával a vevőt, és arra egy kis szivacsot, ha rámegy a teteje, akkor passzentos legyen és ne lifegjen.Csináltam képeket, egyelőre tetszik.
-
vandor01
senior tag
válasz
WaterWave
#70743
üzenetére
??? duo meg quatro???
erre talaltak ki balance boardot es ha dou toltom lenne akkor 12db-ot toltenek azaz 2x6db 1xre! persze a tolto teljesimenye szabna hatart.... de csak szimpla van ezert 6-ossaval toltok habar megfordult a fejemben hogy rarakok 2db balance bordot parhuzamba es akkor mehet a 12db nagy kerdes mekkora aksik mert ugye megint a tolto teljesitmeny behatarol.... szoval marad 6db utan ujabb 6db.... de ha combos aksik es nem eleg a tolto akkor 3x4db toltese.... de egyenlore a legnagyobb aksim 4S/1000mah...
-
WaterWave
veterán
válasz
tariattila
#70738
üzenetére
Töltő egy érdekes dolog. (Most a 4S 5 col tapasztalatok alapján írom)
Drónhoz szerintem a simple töltés az felér egy hasbaszúrással.
Tehát mindenképp Duó, de nem ördögtől való gondolat a Quatro sem.
Egy aksival kb 3-4 percet repül az ember (sok mindentől függ, de kb ennyi)
Ez 10 aksinál háromnegyed óra durván.Egyesével 10 aksit feltölteni a napod rámegy. Ha duóval töltőd feleződik az idő, Ha quatroval, akkor értelemszerű.
Ezért én ugy oldottam meg, hogy az 1/5 Losi modellautóhoz, mivel annak ugyis csak egy aksija van, ahhoz simple töltőt használok, a drónhoz quatrot. SkyRc-nek van nem horror áron ilyen töltője, szerintem nagyon jó.Aksikat meg lipos tűzálló táskában tárold, a megnyugvás érdekében.
-
WaterWave
veterán
válasz
Darthforce92
#70741
üzenetére
A távvezérlő olyan mint az autóvásárlás...
Teljesen szubjektív alapon megy. Tehát valaki megőrül a Nissan Juke-érrt és isteníti, nekem ha fizetnének se kéne.
Amit ajánlottam az bőven megteszi, de először el kell menni olyan helyre ahol meg tudod nyomogatni, kézbefogni, stb... De mivel erre nincs lehetőség, így a méretek, kinézet és a súly alapján kell meghozni a döntést.Nekem mivel kis kezem van, ezért két lehetőség jöhetett szóba, az FrSky Xlite Pro vagy a Tango2.
De mivel én Crossfire mániás vagyok ezért csak a tango2 jöhet szóba, már csak azért is, mert modult kéne raknom más távirányítók aljára, hogy kommunikáljon a vevővel, ettől meg sárnehéz lesz az amúgy sem könnyű nyakba akasztós távok.Ezeket meg kell nyomkodni, meg hát az sem utolsó szempont, hogy melyik tetszik.
Egyszerre mindent nem lehet megvásárolni, mert horror áron van a hobbi. Ha utoljára hagyod a távot, az se baj, de az ARM , Angle dolgokat csak a távval lehet majd beállítani bétefileght-ban.
Az is egy művészet, azzal se így születik az ember.Csak hogy a szhopásra egy példát mondjak. Tango2-nek van egy official firmware-je 2019 szeptemberi kijövetellel, ez az official, tehát hivatalos. Ez csak 250mW-ot tud firmware-ileg, tehát a 2020-as V3 verziójú távot, ami alaplapnál kezeli az 500mW-ot (hatótáv nagyobb növelésére) nem tudja.
Béta viszont van dögivel, még 2020 októberi is. Azt ha felrakod, azzal kezeli, viszont bugos de annyira, hogy minden aksi lecsatlakoztatásnál és aktiválsánál bindelni kell a távot a vevővel mert elfelejti. Erre kb egy napom ment rá, mert a kutya nem írta volna oda, hogy bugos.
És akkor ez egy a sok közül. -
ezoltan
tag
válasz
tariattila
#70738
üzenetére
X éve Ev-Peak C1xr-eket használok,számomra tökéletesen beváltak.
Amit a kolléga írt is jók szerintem.Eredeti ImaxB6,ISDT stb. -
vandor01
senior tag
válasz
tariattila
#70738
üzenetére
millio tolto van...
olyant vegyel ami tetszik megfelel etc...ilyeneim vannak
[link] etetni kell
[link] nem kell eteto
[link] (ilyet mar nem vennek mert nincs HV toltes)most ilyent vennek ehhez sem kell eteto!
[link]a tolteshez ilyenek kellenek meg
eteto: [link]
kabel az etetohoz: [link]
eteto kabel ha PC tap bol csinalnal etetot: [link]
nemart par XT60-s csati: [link]
aztan kell Paralel board is : [link] -
vandor01
senior tag
válasz
Darthforce92
#70733
üzenetére
RadioKing TX18S/Lite Hall Sensor Gimbals 2.4G 16CH Multi-protocol RF System OpenTX Transmitter for DIY RC Racing Drone (in stock)
Special Line for European
We pay custom tax in advance,delivery in 7-15 working days,can ship packages with battery track here https://www.trackyourparcel.eu/Summ 28000ft
-
Peaceliker
addikt
motor, súly, akku, kéz, stílus függő, hogy melyik lesz jó.

Kolléga fentebb leírta az elméletét szépen.
Vegyél olyat amit adnak hozzá, meg 1-2 szett másmilyet és próba.
Én 5040el repültem anno de nekem könnyű gépeim vtam és kinyomtam a szemüket.
Amúgy motor védő sztem értelmetlen. De ha ragaszkodsz hozzá meg meg videózás a lényeg akkor tpu vmi menjen motor alá az csökkenti a rezonanciát (akár) de akkor menetrögzítőzni kell csavarokat (loctite 243 de csak egy kevés, elég csavar egyik felére egy lehelletnyi)
-
Szancsó
aktív tag
válasz
Darthforce92
#70719
üzenetére
Az első az mode 1 -es, szóval "rossz helyen" van a "gáz"

Elvileg mindkettő jó am., de ezt más megmondja fixre, nekem sose volt FrSky. (Ettől függetlenül multis távom van, TX18S - hátha egyszer...) (Az első is ismeri, a második pedig multi, szópval tippre jó hozzá.)
Mondjuk kézben fogtál már ilyet? Mert nem a kicsi könnyű kategória - nyakban lógatva nem gond a súlya, csak a fogás miatt érdemes először kipróbálni/megnézni. -
Fuhur
kezdő
A propoknál az első két számjegy az átmérőt, a második két számjegy az emelkedés tízszeresét adja meg.
Minél nagyobb az emelkedés, annál többet akar haladni egy fordulat alatt a légcsavar előre. Más megfogalmazásban minél nagyobb az emelkedés annál több levegőt tol maga mögé egy körbeforgás alatt. Tehát ha mást nem néznénk akkor a nagyobb emelkedésű légcsavar nagyobb erőt produkál.
Csakhogy! A nagyobb emelkedés nagyobb energiát igényel, azaz nő a motor fogyasztása. Ez egy darabig megy, majd elérjük a motor max teljesítményét aholis vagy a motor, vagy a szabályzó feladja a harcot.
Mindaz amit írtam még kombinálódik a sebességgel, de a drónok esetében ez kevésbé játszik mert lebegés közben is kell teljesítenie amikor a haladási sebesség épp nulla.... és amikor halad, akkor se jelentős a sebesség.
Szóval egy adott hajtásláncnak (aksi, szabályzók, motorok, légcsavarok) van egy optimuma. E körül lehet játszadozni.
Azt azért még érdemes megjegyezni, hogy előfordulhat egy elvileg nagyobb fogyasztást igénylő légcsavarról (nagyobb átmérő vagy nagyobb emelkedés vagy épp mindkettő nagyobb), hogy kevesebbet fogyaszt egy kisebb emelkedésűtől. Ez abból adódik, hogy a légcsavarok kialakítása nagyban befolyásolja azok hatásfokát. -
kriszbon
őstag
Elméletben jó, ha a motor mérete az mint a 2204-2205-06 motoroké.
De azért nyugtass meg hogy nem a ződet választottad?
A rezgéscsillapítás vagy kell vagy nem, majd kiderül (lehet készet formára vágva is kapni).
Ha nem jön be még sem a védő, nem egy hatalmas összeg a veszteség.A propnál nem verziószám a 2., hanem mekkora a szögállása, tehát minél nagyobb annál nagyobb az emelő erő egy bizonyos szintig, viszont több kakaót is szoktak kérni.
Egy kb, szerintem átlagos prop, van aki szereti, van aki nem.
Nekem volt 5050-es, semmivel nem éreztem jobbnak mint az 5045-öt, meg hangosabb volt(ez is szerintem).
A kedvencem volt a DYS 5043 volt, csak már nehéz hozzájutni [link].
A visszább linkelt videóban is az van a gépen. -
ezoltan
tag
válasz
Darthforce92
#70730
üzenetére
Én régi Frsky felhasználó vagyok,QX7S-sel repülök,nagyon szeretem,nem is cserélném le semmire.
Ennek ellenére a multiprotokollos távok jobban ajánlhatók manapság.
Szemüvegnek mindig EV800D-t mondok.A legjobb low budget diversity-s készülék.Rég lecserélhettem volna drága,menő darabra,de nincs alternatívája számomra.
Akksik esetében GNB,Cnhl nem rosszak.Személy szerint Tattu-kat,AmaxInno-kat használok.Drágábbak de magasabb kategóriát képviselnek. -
ezoltan
tag
válasz
Darthforce92
#70726
üzenetére
Sejtettem,emiatt kérdeztem.
Célszerű táv beszerzésével kezdeni,és szimulátorral gyakorolni.Aztán egy kis kategóriás géppel elkezdeni élesben.
Mellette sok OscarLiang-ot olvasni Betaflight témában,illetve a Youtube is sok segîtséget nyújt epítés/konfigolás/javítás terén.
Egyébként az ajánlott gép valóban népszerű,elfogadható minőségű,nem hiába használják sokan. -
Hosssszu
őstag
válasz
DJGABI
#70725
üzenetére
Köszi!
Vizuálisan hasonlít, rendeltem is ilyesmi propellert Aliról.
Csak arra lettem volna kíváncsi hogy "retro módon" lehet-e üzletben személyesen kapni hozzá.
Tehát pl. Bp. Váci út xx/b cím alatt lévő üzletben át tudom-e venni azonnal. Mert a Lidliben kb. kizárt hogy kapjak mellé csak propellert. -
twine
veterán
válasz
kriszbon
#70720
üzenetére
Ezt néztem ki a 2306-os motorokhoz.
Ez gondolom megfelelő lesz

Ha meg nem, hát leszedem...(valóban nem egy ökör ára)mivel a masinát elsődlegesen "kamerás" gépnek szánom, és csak másodsorban "hobby freestyle"-ra, így fontos ,hogy ne legyen rezgés, jello, stb...
Remélem nem befolyásolja majd a műanyag a motorok rezgését, vagy talán csak pozitívan
gondoltam, ha már szétszedem majd, lehet hogy rakok alá ilyen ragasztós szivacsos cuccot, amilyet J.B. használt... [link] (van itthon 3M-ből egy tekercs) azt mondja nem hülyeség... 
De persze mindenek előtt szeretném úgy kipróbálni a gépet, ahogy megérkezett...
Aztán később majd "tuningolom" ezekkel a cucokkal....Más:
Kellene rendelnem propot, de hiába túrom a netet, nem találom az infót...;
DAL cyclon 5045 pro vs 5046 vs 5047 között mi a különbség? Tudja itt valaki? Az utolsó szám lehet csak simán "revízió" szám? Azaz kicsit újabb fejlesztés, és nem valamilyen méretet, emelkedést, magasságot jelöl?
5045 pro érkezett a géppel együtt ,de csak egyetlen szett...
Kézenfekvő hogy ugyanolyat rendeljek, vagy vagy egy egy csomagból (5045 és 5047-et) próba képen , de érdekelne mi a különbség...
Köszönöm a segítséget
-
ezoltan
tag
válasz
Darthforce92
#70723
üzenetére
Első ilyen jellegű géped?
-
Darthforce92
tag
válasz
ezoltan
#70722
üzenetére
Eleve a drone volt kinézve. WaterWave fórumtárs ajánlotta. Dts tango2 vel nagyon drága lett volna.
Jó ár/érték arányú elvileg a nazgul5 , azt vettem 6ses kivitelmben a fent említett R-XSR Receive-vel.
Szeretnék nézni hozzá még akksit, vevőt és majd márciús végén szemüveget. -
ezoltan
tag
válasz
Peaceliker
#70721
üzenetére
...illetve,miért nem a távot először?

-
Peaceliker
addikt
válasz
Darthforce92
#70719
üzenetére
miért nem frsky távot veszel akkor már?

-
kriszbon
őstag
válasz
vandor01
#70718
üzenetére
Én eddig mindig kézzel fogtam meg a motort, és az bőven elég is volt.
Amit linkeltem az nem biztos hogy 2204-2205 stb. motorokhoz való, de kapható az oldalukon, mert néztem [link].
Ha túl nagy a hézag, akkor meg nem sokat ér.
Nekem is hentereg itthon olyan ami a kar alá fogatható, de nem védi úgy a motort mert túl alacsony úgy(azok nem ilyen formázottak).
Na meg nyomtatottak, nem olyan mint a másikak [link].Amúgy amik lejjebb vannak képek hogy miért is jó a motorvédő, az TerézAtya Eachine Falcon 180-as gépéről készültek, mutatta is anno itt az oldalon, hogy belevágta a sárba. :-)
-
vandor01
senior tag
válasz
kriszbon
#70715
üzenetére
azert erdemes puhabbat mert a motorfogo nem biztos hogy elfer prop es a motorvedo kozott es eleg szivos igy propokat cserelni.... ha a motorvedo puhabb akkor par mm-rt lehet forszirozni ... persze fugg milyen a motorfogo vastagsaga es a motorod magassaga 2204/2205 nel nem biztos hogy eleg a hely.... de xx06 vagy xx07-nel lehet mar nincs ilyen szitu...

-
Hosssszu
őstag
Sziasztok!
Életemben nem drónoztam (quadrokoptereztem), de karácson előtt megleptem magam egy Lidl-is quadrokopterrel.
Értelmes linket magyarul nem találok hozzá, de ez az (a fehér): [link] Kinézetre legalábbis, mert amit vettem annak Q4X a neve.
Mint ahogy az várható volt a rotorjait/lapátjait leamortizáltam.
Honnan tudnék venni hozzávalót szerintetek? Sajnos google nem volt a barátom. Illetve Aliról tippre rendeltem talán hozzávalót ( 2 fekete, 2 piros), de nem vennék rá mérget hogy az passzol.
Valaki tud Budapesten, (vagy belföldön, akár postával is) ami megbízható bolt és tart is ilyet?
Valahol láttam olyat hogy 65mm a rotor, de erre sem vennék mérget.
Valaki vett már hozzá ilyen alkatrészt? Ha igen, akkor tudna támpontot adni ezügyben?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
-
kriszbon
őstag
Nincs mit szívesen.
Régebben nem kemény műanyagból készültet szoktak küldeni ami ütésre törik, hanem olyan hajlítgatható félét ami inkább deformálódik.
De nem gyenge akármi, persze ha jól odavered akkor ez is hajlani tud.
Én minden gépemre raktam, és sokszor még így is puceválni kellett néha(persze kevesebbet). :-)
[link] -
vandor01
senior tag
igazat megvalva szebb nelkule de mikor kicsit megturom a foldet semmi crash vagy vmi csak sikerul ugy letenni a gepet hogy foldmuveles lesz a vege..... akkor otthon lehet fogkefezni a motorokat foleg a T motorokat mert alulrol nyitottak!
de inkabb ez a filleres muanyag seruljon repedjen torjon mint a motor vagy a vaz....
egy elet gari gari ide vagy oda?
Lehet hogy erdemes vmi nagyon puha gumiszeru muanyagbol nyomtatni mint ezt a KK-s kemeny muanyagot hasznalni... de ez csak izles dolga.... de legyen vmi koszfogo... itt + par gramm nem szamit.... nem fogpiszkarol vagy szenkefesrol beszelunk
Na voltam ma reptetni a 68grammos kefes kamcsis geppel de se jogsi se reg se bizti se App se legterengedely...... ezek tuti lelonek vagy bortonbe vetnek ahh dehogy csak adnak egy 100millas csekket? ja nem..... ez nem orbaniaban repult....
lehet savazni mert sikerult emberek kozelébe kerulnom.....
https://youtu.be/EDgY-MIVhjs
https://youtu.be/HiUAKMz28hQ -
Niczo
senior tag
válasz
Peaceliker
#70705
üzenetére
Sajnos nem, már arra gondolok hogy hibás a flight board
Még nem adtam fel, de továbbra sem tudom miért nem armol. -
twine
veterán
Köszönöm szépen
Tegnap jobban össze is ismerkedtünk
Volt egy kis probléma a bind körül, de legalább végre egyenesbe raktam a taranist... Éreztem én, hogy hónapok óta nem az igazi a rádió firm. rajta .. De végre egyenesbe raktam, uh.b ezt követően azonnal csatlakozott...
Aztán bf-ra akasztva nem sikerült arm-olni...
De kiderült, az is csak egy végtelen egyszerű "probléma" volt...
A biztonsági kapcsoló a BF-ban, hogy "igen tudomásul veszem hogy prop. Nélkül érdemes tesztelni"....
Így aztán végül minden összeállt...
Táprol (isdt táp mód) sikerült felpörgetni a motorokat, "belenézni" a kamerába...
Várom az aksikat, és az antennát.... Már csak ez hiányzik, csatlakozás, és repülés....Szeretném már nagyon a levegőbe emelni
-
vandor01
senior tag
válasz
kriszbon
#70703
üzenetére
nekem meg az EU-s iranyelv is tulszigoru de legalabb valamifele "tudomanyos" "szakertoi" erveket raktak melle a 15 / 16 pont!
15)
Tanulmányok igazolták, hogy a 250 g vagy annál nagyobb felszállótömegű, pilóta nélküli légi járművek biztonsági kockázatot jelentenek, ezért indokolt úgy rendelkezni, hogy az ilyen pilóta nélküli légijármű-rendszer üzemben tartói nyilvántartásba vegyék magukat, amennyiben légi járművel a „nyílt” kategóriába tartozó műveletetvégeznek.(16)
Figyelembe véve a magánélet tiszteletben tartását és a személyes adatok védelmét érintő kockázatokat, a pilóta nélküli légi járművek üzemben tartóit nyilvántartásba kell venni, amennyiben olyan pilóta nélküli légi járművet tartanak üzemben, amely fel van szerelve személyes adatok rögzítésére alkalmas érzékelővel. Ez azonban nem szükséges, ha a pilóta nélküli légi jármű a játékok biztonságáról szóló 2009/48/EK európai parlamenti és tanácsi
irányelv értelmében játéknak minősül.de nem.......
orbaniaban politkai ugy es dontes mi a jatek es mi nem? az EU-s szagertok kizarva! pedig aztan azok sem vmi eletszeruek a gorbe uborkaval es tarsaival..... de elhetobb lehetne mint a csuti farao es bandaja amit muvelt.....
persze lehet keresni a szelsosegket amivel magyarazni lehet a magyarazhatatlant....de eehh van
az a szep mikor a "szervezetek" is befekszenek nekik "jo lesz ez" "nem kell felni" minthogy valodi kepviseletet adnanak...... 80grammos muanyag repulo szardarabra azt minden kell! persze... jo lesz ez.... KINEK? a zsebenek? -
kriszbon
őstag
válasz
sunone
#70702
üzenetére
Ha normális törvény született volna, akkor szerintem nem foglalkozna ennyit vele senki.
De nem az született, éppenséggel pont abban vannak aránytalanságok, szélsőségek, és megmagyarázhatatlan elemek.
Ugyan már miért nem lehetett normális életszerű körülményekhez igazított törvényt hozni?
Miért nem jó nekünk ami nálunk fejlettebb országoknak jó, miért kell állandóan az ellenkező irányba menni?

-
vandor01
senior tag
válasz
ezoltan
#70700
üzenetére
fulopszigeten a 30millas manilaban a legjobb hely a dronozasra a temeto!
csond nyugalom mig korulotte pezseg az elet mint a mergezett hangyak
rohangalnak kordekocogok es tuktuk meg jeepel a filipinok!
amerikai jellegu sirok azaz csak egy kis meretu granit lap van a sirfelett
korulotte fu mint ha egy park lenne! halottak napjan 2-3 napra kikoltozik a csajad
mintha kemping lenne satrak BBQ dinom danom kintalvas.....
bufek musorok nagy kivetito programok mint a cegledi majalis
de hetkoznap repkepes a hely lehet freestylozni! de kell egy helyet valtanod
hogy beengedjenek..... meggondolando ha odakoltozik az ember felmilla egy hely
de eleted vegeig dronozhatsz es utanna be is koltozhetsz
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen joysticket vegyek?
- Vga driver + kék halál
- sziku69: Szólánc.
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Xbox Series X|S
- Tudományos Pandémia Klub
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Anime filmek és sorozatok
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4076
- Bomba ár! HP ProBook 450 G6 - i3-8GEN I 8GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3283
- ÚJ HP Victus 15 - 15.6" FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 8645HS - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év gari
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA A-Data 650W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség




