Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
meg kell nézni, hogy a dji-nál hol van nfz. egyébként ott tényleg nem, benne fel se száll, kívülről meg nem megy be, és a környéken is jelzi, hogy az van a közelben. ha van engedélyed, akkor a dji fel tudja oldani.
meg van orosz eszköz, amivel meg lehet kavarni a gps-t
hanyas vagy, te disznó?
-
npera
addikt
Az igaz, hogy a DJI drónok nem repülnek no fly zoneban? Mert elvileg az egész város és környéke az a katonai reptér miatt. Ennek ellenére régebben láttam DJI drónt repülni a városban.
-
ncc1701
veterán
-
blueboi69
senior tag
válasz eattila #2592 üzenetére
Van bizony és Gréten és Budaörsön is bringáztunk úgy, ahol gyér a forgalom. Szépen futott is járdán, én meg mellette az úton. Viszont itt most nincs járda, cserébe vannak olyan utak ahol száguldoznak az autók. Bringaúton lehet tömeg is, nem kell, hogy valaki elüsse. Ha olyan szakasz van, ahol biztonságosan futhat velünk, ott nyilván elengedem, egyébként meg biztonságban csücsüljön.
-
blueboi69
senior tag
válasz ncc1701 #2586 üzenetére
Gyereküléshez még kicsi a lurkó, plána he hosszabb útra megyünk. Legalábbis ez volt Bujdy marketingje az utánfutó mellett
Egyébként asszony nem túl stabil bringás, ő nem meri maga mögé felrakni. Hátra rögzíthető hordozóval gyalog elvan tökéletesen, de gyereket úgy szállítani a kresz tiltja tudtommal.
Úgyhogy marad az utánfuti, abba bele tudjuk tenni a kutttyot is és akkor rohangálhat kedvére, ahol épp megállunk. -
eattila
őstag
válasz ncc1701 #2586 üzenetére
Én olyantól nem lepődök meg semmin, aki képes bringaútra parkolni. De tényleg. Vagy elfoglalni 2 helyet. Itt a cég előtt is van, hogy az 5 autó helyett 3 fér el, mert valakik bállnak ferdén, elfoglalva 2-2,5 helyet.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #2585 üzenetére
Gyerekülés? De szigorúan anya bicajára, mert az úgy szokás. :Đ
Nálunk anya gond nélkül leteker 80-100km-t, de felette már nyüszögne, illetve az átlag tempó is csak 18-19km/h. Kéne vmi vontató rúd szerűség a két bicó közé.
Ja, vasárnap faszi vácon kompra várva sikerrel beparkolt a bicaj útra pont keresztbe egy batár nagy fehér mercivel. Én csak kikerültem, de haver oda szólt neki, h ez nem kellene, de a fickónak állt feljebb természetesen, nevezetesen "törődjunk a saját dolgunkkal". Aztán mikor mindketten elindultunk visszafelé, h beszórjuk a fickót a vízbe a csaja elött, akkor nagy kegyesen átparkolt máshová. Viccesek az emberek na.
[ Szerkesztve ]
-
blueboi69
senior tag
válasz Bujdy81 #2582 üzenetére
Jogos jogos, az az egyszeri 40km is befigyelt, de figyelembe véve az elmúlt 2év közlekedését, ez igazán elenyésző
Fixen ott vagyunk már 1.5-2hete kb,de bringámhoz nem nyúltam egy éve, kereke is lapos, lánc is sztem rozsdás stb. De valamelyik este majd összekapom kicsit, hogy lehessen vele menni.
Egyedül nem akarok annyit, mert akkor asszony megintcsak egyedül ül otthon a gyerekkel, szóval az lenne a tuti, ha tudnánk ketten tekerni+ utánfutó.
Velencén is találtunk egy nagyon jó cukrászdát, gluténmentes és cukormentes sütemények/fagyik is vannak. Párszor már vettünk ott sütit/tortát, nagyon finom. Ritkán szoktam ilyen ipari sütiket dicsérni, de ezek ott vannak a szeren. -
-NoVa-
addikt
Drónos videós épített vs bolti játékszer témához némi bővebbet, ha már ígértem.
Ideális szemléltetőanyag a lényegre. A GPS-es videós cucc igazából egy kameraállvány, aminél van kontrollod a kameraszög felett, és egyenletes egyenes haladásra képes bármilyen irányba. A racer az meg egy sokkal ügyesebb repülő, ami bármilyen irányváltoztatásra képes, sodródik, képes nagyon finoman repülni, akár lassan is, de mégis inkább sporteszköz, mint kameraállvány. Kb olyasmi gép, mint amit én meg npera is építettünk, olyasmi teljesítményű, és méretű cucc, a lényege, hogy olcsó.
A kamerás gépeknél hobbicélra a Spark/Mavic Air már elég jó minőségű, hatótáv és akkuidő is barátságos, és nagyon kis helyen elfér. Csak ára van, mint a nagyobbnak.
Demónak itt van Handras Red Rock Canyonos felvétele, ezt tudja a Mavic Air egy fotós játékszereként.
Viszont a kettő véglet között mindent lehet. Eleve egy nem teljesen csak versenyzésre tervezett repülésvezérlőn lehet barométer, amivel nagyjából stabilan sodródó lebegésre rá lehet bírni a gépet. Soros portokból is akad rajta, amire egy pár dolláros GPS vevő rámegy, meg egy szimpla RGB ledsor, hogy legyen státuszvisszajelzés is. Innentől ha nem teljesítményoptimalizált BetaFlight firmware van a lapon, hanem GPS-re kireszelt iNav, akkor a versenygép is képes egészen stabilan lebegni, visszatalálni méteres pontossággal a felszállóhelyre, meg útvonalat berepülni. Maga az iNav cserébe a vezérlő kevés prociját inkább ezeknek a plusz szenzoroknak a feldolgozására összpontosítja, cserébe nem támogatja az újabb digitális motorvezérlőprotokollokat, kevésbé preciz és finom a motorvezérlése. Nem meglepő, hogy a DJI is hagyományos analóg motorvezérlőprotokollon megy, a gép méretéből és tömegéből ellensúlyozza ezt, meg persze a rengeteg finomhangolás. Esélyes, hogy ugyanabból az alapból fejlesztették ki a saját dolgaikat, és tették fölé a zárt saját SW felületet.
A fizika kicsit segít ellensúlyozni a technikai gyengeséget, a DJI gépek általában lógnak a propelleren, azaz a tömegközéppont bőven a propellerek alatt van középen, így kellő tehetetlenséggel mozognak, nem olyan feltűnő a motorrángatás. A gimbal végképp elsimítja ezt. Egy versenygépnél a gyors irányváltoztatások miatt a tömegközéppont és a nyomatékközéppont kb ugyanoda esik, nagyon feltűnő minden kezeletlen rezonancia. Jól megépített és jól beállított cuccnál viszont nagyon stabil gimbal nélkül is a repülés, csak az ujjmozdulatok finomságán múlik a felvétel rázkódása. Utólagos (vagy kamerába épített) SW stabilizálással ez is közel olyan jó. A Bebop meg a Tello is így működik, azokba már nem fér gimbal.
Az építés költségei fillérestől végtelenig húzódhatnak, szerencsére az elég jó minőségű cuccok sem drágák, hiszen egy potenciálisan elvesző/összetörő eszköz. Egy normálisabb 500+ méteren is megbízható távirányító és vevő páros már 20k alatt kapható, olcsóbb majdnem készre szerelt, nem csúcs, de nem lesajnált kit versenygépek is hasonló áron indulnak. Általában 1-2 akku és egy noname balance töltő is jut még mellé. 40k+ körüli beugróárral lehet számolni (+ kamera), meg azzal, hogy ha már úgyis van egy jó távod, 1-2 gépet még idővel építesz és kipróbálsz. Ha nem törsz össze semmit, max néha-néha egy propellert, akkor csak az elfáradó akkumlátorok pótlására kell néha költeni. Meg persze az idő HW és SW debug terén, amit helyetted a DJI-nél már beletettek.
Én tartom magam ahhoz, hogy a 3"-4" propelleres gép ideális méret, amit még könnyű hurcolni bármilyen táskában, elég erős, szelesebb időben is elvan, biztonságos és halk. A Mavic egy kicsit átfedés ezzel, hiszen összecsukva az sem óriási, a távja is elég apró. Egyelőre nem láttam épített cucchoz hasonlóan jó vázmegoldást, és a távirányítók sem nagyon zsugorodnak. A távirányítót meg a monitort általában nem veszik figyelembe, az is nagyobb, mint egy gamepad. Vagy B opció, távirányító helyett wifis protokollos kisgép, mint a Tello meg a Bebop, de akkor a wifi hatósugara limitál. Ami városban sok wifivel terhelt környezetben lehet akár 30-50 méteres limit is, városon kívül is inkább 100m körül van. Olcsó mobil AP-vel növelhető és stabilizálható, telefontartós bluetooth gamepaddel meg az érintőképernyős irányítás váltható ki, de ezek lassú, közeli, és kis magasságú repülésre való cuccok. Igazából 90%-ban ezt akarja mindenki, nagyon magasra eleve nem illik, nagyon messzire sem. Én általában földközelben száguldozok nagyon gyorsan, 1-2 fával vagy bokorral bonyolított környezetben, ahol nem zavarok senkit, nem vesztem el a játékszereimet, cserébe nem olyan érdekes, hogy érdemes legyen róla videót készíteni és publikálni.
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #2579 üzenetére
"Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t."
De akkor hogyan került Velencére?
Sokszor megálltál, hogy max. 5 km legyen egy út?
Eszemben volt az utánfutó, csak nem találtam meg. Ha már stabilan itt lesztek, egyeztessünk időpontot és mutatok pár jó útvonalat bringázásra! Lovasberényben van egy igen jó cukrászda, illetve neked útközben a domb tetején, Nadap után balra kell bemenni az erdőbe egy földúton, ott sok, jó gomba terem eső után...
-
blueboi69
senior tag
-
blueboi69
senior tag
Köszönöm!
Igen, végülis 2éve van meg az 5ös, nagyjából ennyi idő kellett, hogy mentálisan felkészítsem magam az eladásra. Kezdett megint rohadni, kellett volna lakatolni stb. Befektetésnek is jó lett volna, ha ráköltök most 3-4kilót egy telifényre+lakatolás, akkor el tudom adni 1.5M-ért is, viszont nem akartam már ezzel vesződni.Aki megvette, neki volt már korábban e30-a, az a terve, hogy felújítja. 2évvel és 2nappal idősebb nálam, bnője van, gyerek nincs, szóval tud vele foglalkozni. Megcsinálja a kasznit és lesz egy tuti gépe, szóval végülis jó helyre került. Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t.
Végülis ez is jobb, hogy nem egy 20éves hülyegyerek vette meg a szülei pénzén, hanem olyan aki értékeli és valszag vigyáz rá, ez mégiscsak jobb tudat. Azért este ittam egy pár jagert a korszaklezárásra, meg csináltam pár képet a gyerkőccel
-
blueboi69
senior tag
Igenigen,köszi, hogy említetted neki az utánfutit
Igyekszem azért idenézni,de nem csak a gyerek miatt, hanem végre jóidő van, nem akarok sokat gép előtt ülni, meghát a költözés kapcsán is van bőven teendő a ház körül.Szóval az utánfuti kellhet, jöhet!
Elvitték ma pirikét, asszony megsiratta rendesen
-
eattila
őstag
Nincs ebben semmi krízis. Se meleg nem volt, se sokat nem ettem elotte. Meg egesz heten faradt voltam. Tegnap is. Szoval nincs ebben csoda vagy misztikum.
Evente kb 1x iszok egyszerre tobb alkoholt. Azon kivul nem. Nem is hianyzik. Sportolnom kene, mert hizom.
Asszony 7 evvel fiatalabb, szoval se kabrio, se motor nem kell.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-NoVa-
addikt
Aránytalanul nagy kamera hozzá képest kicsi gépen témában van némi rutinom
Ugyanakkor a kis 2.65" propelleres cuccomnál kisebbet nem akartam már brushlessből építeni, nagyon zuhan a hatásfok és a repülési idő. Az még elszáll 8 percet egy akkuval, a kisebbek inkább a felét, vagy se.
-
npera
addikt
válasz Bujdy81 #2560 üzenetére
Jól nyomja!
Pályán a Megane RS durva lehet, de ahhoz el kell tudni járni pályanapokra. Én a kabriót nem bírom, tűz a fejemre a Nap és mindenki engem néz. A legtöbb kis kabrióban (S2000, MX5, Caterham) el sem férek, így nem vagyok veszélyben.
Blueboi igényli a bringás utánfutót, jut eszembe. Valamit beszéltetek erről régen, szerintem kontaktáld meg. A fórumot most ritkán olvassa a gyerek miatt.
-
Bujdy81
aktív tag
Nem is mondd! Amikor vettem az MR2-t, ismerős vett egy MX-5-öt.
Aztán mikor már két gyereket Kellett oviba hordania, akkor lecserélte - asszony nyomásársa is - egy családi, azaz nem két személyes Mégane-ra. Szóval vett egy 265 lóerős Mégane RS-t!
A gyerekek őszinték és érzik a chi-t, az tuti! Lányaim szerint az MR-2 volt a vicces autó, amit sajnos apa "eltört". Az ő gyerekei szerint is az MX-5 a vicces autó, a Mégane RS pedig a szörnyeteg.
Most vett megint egy MX-5-öt (NB) és a Mégane megy a háztól. Munkába járósnak vesz egy 1,6-os dízel Octaviát. A családi Toyota Verso mellé.
Gondoltam, lehet, én is vehetnék egy játszós autót harmadiknak. Aztán átgondoltam, hogy az NB kb. kevesebbe került, mint amennyit brignára költöttem, szóval kb. van!
Meg az MX-5-től nem is fogynék...
-
npera
addikt
válasz eattila #2558 üzenetére
Jön a midlife crisis?
Én már feladtam, a kor az evés/ivás rovására is megy. Talán nem is baj, nem kell minden folyadékot szivacs módjára felszívnom.
25 éves koromig akármennyit ehettem. 30 után már csökkenteni kellett, mert híztam. 35 után tovább kellett csökkenteni. Most 40 felett pedig folyamatos edzés mellett is tudtam hízni, mivel egyszerűen túl sok édeset ettem. Így most már a csoki/fagyi kombót is csökkenteni kell. Ez utóbbi piszok nehéz, mivel nagyon szeretem az édességet és iszonyatos akaraterő kell hozzá, hogy ne egyek belőle.
Viszont a legutolsó (eddigi legutolsó) midlife crisis csak egy használt országúti kerékpár, km-óra és különféle amatőr versenyekre nevezést hozott. A Porsche 911 vagy Harley-Davidson szele még csak meg sem érintett
-
eattila
őstag
Tegnap mi bevetettuk magunkat a birkafozo vegebe. Alig kaptunk kajat mar. De sor meg volt Nem lett rekord, mert 5 korsotol meglagyultam. A tavaji 7 meg szinte semmi sem volt.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
addikt
-
npera
addikt
Igen, most néztem meg. És úgy egy fokkal durvább.
-
-igu-
addikt
Első próba a lóhússal
a pác másfél kiló húshoz:
- 1 evőkanál málnaméz (ez volt itthon)
- 2 evőkanál mustár
- szeletenként egy nagy gerezd fokhagyma préselve
- 3 deci sör
- só (dupla, mint amennyit gondolnál)
- bors (kb. másfélszeres adag a marhahúshoz képest)
ebben a pácban állt 2 órát, félidőben átforgatva
Lassú tűzön (140-150 fok) tepsiben a páclében sült másfél órát, maradék sörrel locsolgattam (összesen 7-8 deci Guiness-t vett fel).
Nem maradtunk éhesek, de nem is lett kedvenc kaja belőle.
Szerencsére előtte sütöttünk másfél kiló szícílali kolbászt (köretnek répa, hagyma és gomba szintén grillezve), így nem kellett vágtára fogni a ménest.
Kaja előtt egy üveg észt áfonyalikőr, közben és utána fröccs/Guiness fogyott tisztességgel.
A helyi hülyék megfejelték a hangulatot egy másfél órás túzijátékkal, csak miattunk persze.
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
addikt
Elkezdtem forrasztani a 3"-os quadot. Nem viccelek, de először menális állapotba kellett kerülni hozzá. Az 5"-os annyira fosatós volt, hogy kicsit bíztatni kellett magamat, hogy belekezdjek. Nova most tutira mosolyog, de így van.
Egyik nap ki akarok jutni a nagy játszótérre a kis quaddal (Eachine E010S), amikor már nincsenek gyerekek. Szerintem holnap este megpróbálom kábé 21:30 után. Akkor még jó világos van, de már nincs tele gyerekkel az egész játszótér. Akkor kicsit lehet ide-oda röpködni a hinták és mászókák között, ami nagyon látványos lesz. Majd kivágom azokat a részeket, amikor belerepülök a láncba vagy a kapaszkodóba és lebucskázok. Szóval kreatív editing...
Csináltam egy fantasztikusan szép adapter kábelt. XT60-ról vált JST-re. Így akkor tudom tölteni a kis furvinyek 450 mAh-s 3-cellás akksikat.
-
Frawly
veterán
Én már igen. Igaz csak olyan márkából, ami volt előtte, így előre tudtam, hogy hányas fog kelleni (mint írtam, amúgy is általában 42-es kell). Szóval eddig még nem fáztam rá. Most a bakanccsal sem az volt a baj, hogy a méret ne lett volna jó, mert az tökéletes lett, pont ekkora kellett volna belőle, csak hát a bakancs volt egy nagy rakás szar. Elvileg még vissza is lehetett volna küldeni, ha lett volna eszem, fel sem húzom, hanem küldöm vissza, de mivel volt egy fél napot a lábamon, meg koszos lett, így nem hiszem, hogy visszavették volna. Ráfáztam. Még nem is az bosszant, hogy elmegy a pénz, hanem tényleg ilyen abszolút hülyeségekre.
Sajnos muszáj rendelnem, mert a cipőboltok messze vannak itt a városban, egy külön nap, mire elbuszikázok az összesbe, hétvégén is csak akkor tudnék menni, mire bezártak. Hét közben meg szabadságot kell hozzá kivenni, és akkor sem találok megfelelőt. Nem csak bakancsnál, ruhavásárláskor is gondot okoz.
-
-NoVa-
addikt
válasz BobaHWSW #2539 üzenetére
Tulajdonképpen a Parrot Bebop 2 árát is nézd meg, ha sokkal olcsóbb a Sparknál, az se rossz kezdőgép. Majd az épített meg kész megoldásokról összerittyentek egy bővebbet, de most fél kézzel a tengerfenék iszapjába ások mélyedést, mert apály van. S7 + tengervízállóság hasznos, az ujjlenyomatolvasót zavarja csak.
-
-igu-
addikt
#mit hallgatsz most
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-igu-
addikt
ez valami gyünyörű
Tegnap valami miatt munkaszüneti nap volt itt, minden ismerős, bejáratott bolt zárva volt, így olyan helyre mentem, ahol nem szoktam egyébként vásárolni. Kártyával fizettem (13EUR), rendben is volt, de vagy 2 órával később jött az üzenet a banktól, hogy elutasították a tranzakciót, felszabadították a lekötött összeget.
Gondolkodtam azon, hogy ma visszamegyek, és felvásárolok mindent. Mármint mindent IS.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
addikt
Boba, ezek a kanadaiak vicces emberek....
Ritkán imitálja az élet annyira tökéletesen a Benny Hill Show-t, mint amennyire annak a két szerencsétlen tolvajnak sikerült, akiket egy kanadai bolt biztonsági kamerája filmezett le. Az idiotizmus Bonny és Clyde-ja, egy fiatal férfi és nő egy lopott bankkártyával próbált üdítőt vásárolni egy boltban, viszont lebuktak, a boltos pedig rájuk hívta a rendőrséget.
-
BobaHWSW
aktív tag
Koszi a tippeket!
Mavic draga, spark lehet jo lenne. Kedvem lenne butykolni es csinalni valamit de idom az nincs.
Szerk. Ja es tudas sincs.:D
[ Szerkesztve ]
-
eattila
őstag
Corolla fedelzetije mult heten hetvegen meg 7.5 es atlagfogyasztast ir. Ma indulaskor 7.2. Erkezeskor 7.1. es ugyanugy hasznalom.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-igu-
addikt
jejj, vettem 3 szelet (1.6kg) lóhúst az esti grillezéshez
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
addikt
válasz BobaHWSW #2533 üzenetére
Én most fogadatlan prókátorként okoskodom csak. Ha nem akarsz építeni és tücskölni vele, akkor alighanem egy közepes (middle of the road) DJI a legjobb. Hordozható, egyszerű, nagyszerű.
Ha van benned pici bütykölési hajlam és egy egyszerűbb és leginkább kézi irányítású, de még hordozható cucc kell, akkor RcExplorer receptje alapján tudsz építeni összehajtható trikoptert. Ezen nem lesz gimbal, de GoPro kamerával elég jó felvételeket tudsz csinálni és nagyjából hordozható. De itt akkor te kell repüljél, nincsenek cinematikus makrók amiket bemyomsz és egyből Zsigmond Vilmosi magasságokba (érted, magasság és drón, érted??? nagyon jó!!!!!) emelkedsz.
Ha korlátlan szopást, vért, verejtéket és könnyeket akarsz, akkor építsd egy nagyobb hexát valami Tarot vázra, aztán komolyabb gimbal és függeszd alá a Nikont és ereszd el a hajamat.
-
BobaHWSW
aktív tag
Oh, koszonom a dron infot. Hat hmm...akkor agyalunk. Nem surgos. Kikell menni iste hata moge amugyis legalisan hasznalni.
-
-igu-
addikt
Ennyire azért nem egyszerű.
Miért ne parkolhatna ott bármeddig, ha szabályt nem sért vele? Ha használja, ha nem, egy autónyi helyet foglal a városban mindenképp. Az meg a tulaj dolga, hogy mire tartja.
Itt mondjuk egyszerűbb kideríteni, hogy elhagyott vagy csak parkoltatott autóról van szó: a szélvédőn kint van a műszaki érvényessége. Ha lejárt, bármikor lehet hívni a rendőröket.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
addikt
Komplikált problémakör egyszerű megoldási javaslattal...
Gyakran látni olyan régen egy helyben állóautókat a főváros külsőbb kerületeiben, amiket már körbe nőtt a fű, és talán már madarak is fészkelnek rajta. Noha elfoglalják a parkolóhelyet mások elől, az elszállításuk korántsem egyszerű.
És egy olvasói javaslat:
Balázs Burgermeister
Rendszámot lerugni, kukába baszni, majd bejelenteni a kozternek és viszik a picsába, ennyi. -
npera
addikt
A második klippben szereplő fittipaldi vajon 8 napon vagy örökkévalóságon túl gyógyult? Valahogy nem adta ki az előzés.....
-
npera
addikt
-
BobaHWSW
aktív tag
Fenti hozzaszolasbol eltunt a link:
-
-NoVa-
addikt
Azért már más a világ. Egy jobb megbízható F3 vagy inkább F4+ cucc iNav firmware mellett GPS meg ultrahangos távmérőszenzorokkal megdobva elég stabil pozíciótartásban meg waypointos repülésben. Igazából egy GoPro, hozzá gimbal, egy FPV adó kamerával a gép elejére, egy másik adó a GoPro analóg kimenetére, meg némi SW szívás után elég profi tákolmányokat lehet egy használt Phantom3 árából rengeteg munkaórával összerakni. Csak Phantomot sem vesz senki, akinek nem kell mindenképp, Mavic/Spark/Tello méret pont elég. Aztán ott a Care garancia meg biztosítás, máris a gyári DJI nyer. Profiskodni az Inspire.
-
blueboi69
senior tag
Bujdy szokott még idejárni? Emlegetett bringás gyerek utánfutit, mostmár aktuális lenne.
-
veterán
de azt m43 érzékelős gépet nem is egy mavickel kell összehasonlítani, hanem egy inspire + zenmuse x5 kombóval. gopro szintjén a phantomok (nem a p4p) vannak. ott pedig valóban előny a távirányíthatóság, mivel egy rendszer az egész. viszont nem kell plusz egy fpv kamera, elég leküldeni a kamera képét... kivéve, ha a kamerával másfelé akarsz nézni, mint a. merre repülsz, de annak úgyis inkább csak videóban van értelme
hanyas vagy, te disznó?
-
npera
addikt
-
BobaHWSW
aktív tag
De Iguuuuuu, junius vaaaaaaaan!
Tegnap is pici jeg volt a verdan ami itt nem tul megszokott. Furasagok vannak.
Meg szerencse keconk jo es feltudjuk futeni. Sokan panaszkodnak, hogy ha hideg van es meg deli szel is akkor 16-18 fokon megreked a hazuk es istennek se megy feljebb. Sokaknal nincs is kozponti futes csak elektromos olajradiatorok meg mittomenmi...
-
npera
addikt
Beszélgettem egy kollégával drónokról, amikkel lehet fotózni szépen. Megpróbáltuk összehasonlítani az épített cuccokat a DJI termékekkel. A vicc az, hogy egyikünk sem ért hozzá friss tudás híján, csak pár éves infókból okoskodtunk.
Épített drón esetén arra gondoltunk, hogy fog az ember egy DJI "piros-fehér" vázat, vagy quad vagy hexa. Tesz rá takarékos motorokat, szépen kiegyensúlyozott propellereket és valami egyszerűbb ESC-t. Innentől jön a rázós része. DJI Naza valami (van még ilyen egyáltalán?), aztán akkor GPS, meg gimbal alá.
Ebből ötleteltem, hogy egy "nagyobb" gimbal alá, amibe belerak az ember GoPro helyett egy Panasonic GM1 fényképezőgépet (vagy hasonlóan picit) egy 12 vagy 15 mm-es obival. Esetleg kitobival, amit felszállás előtt odateker, amit éppen akar fotózni. Aztán kell kioldó hozzá, hogy lehessen gombnyomásra elsütni.
És persze kell egy FPV kamera, ami ugyanoda néz, mint a gimbal, hogy lehessen célozni a kamerával.
Elkezdtem végiggondolni, hogy ez mennyiből jön ki és arra tippelek, hogy egy DJI Mavic Air tudásban kábé szénné gyalázza az épített cuccot. És elfér egy hátizsákban. Cserébe a másik javítható alkatrészenként, ha odakeni az ember.
Teljesen akadémiai az egész kérdéskör, sem időm nincs rá, sem energiám foglalkozni vele. De vicces volt összehasonlítani a dolgokat.
-
BobaHWSW
aktív tag
Kozben itten meg rekord hideg napokat elunk.
-
Frawly
veterán
Na, ez a Portwest bakancs iszonyat szar. Semmi air cushion nincs benne, kemény, hajlíthatatlan műanyag talpa van, az egész bakancs, egy nehéz, szellőzetlen műanyag fos. 2 órát próbálgattam a lábamon, hátha csak be kell járatódnia, de annyira fájt benne a talpam és annyira törte a sarkam, hogy le kellett vegyem. 32 font repült ki az ablakon, bele a szemetesbe. Legközelebb csak úgy veszek ilyesmit, ha fel tudom próbálni előtte.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest