-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
válasz albiosz #10093 üzenetére
A Mondeora tavaly Nokian WR D4-eket vettem, nagyon jók voltak a teszteredményei, és csendes, ami nagy szám egy téli guminál. Az ára is teljesen vállalható. Ja, és eddig meg vagyok elégedve vele, egy szezont már jártam velük.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
-
SzlobiG
félisten
válasz Real_Necro #10102 üzenetére
Jó választás, még áprilisba én is azt öntöttem bele.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Goose-T #10101 üzenetére
az volt nekem is a vitarán, újra azt venném, mindkét kocsira. nagy gumimájerek is egyet értettek, h jó gumi, ha árát is nézzük meg szuper.
holnap én is viszem olajcserére, 12e km után, viszont mivel garis, ezért gyári olaj kerül bele. ha az elmúlt 150ezerben jó volt neki, akkor most se térnék el. viszont valami kopog a jobb oldalon, és egyelőre semmi tippem mi lehet. futóműnek tűnik elsőre, ugyanakkor leállításkor is kopog. viszont nem a motor irányából jön. sztem valami nincs rendesen rögzítve, ill elmozdult, pl egy kipuff.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #10104 üzenetére
Futómű kopogáshoz nagyon hasonlít a kipufogó dob is, amikor elszakad az egyik tartó gumi vagy lerohad a tartó vas. Bár nálad utóbbi szerintem nem áll fenn garis járműnél.
⭐ Stella
-
mtade
aktív tag
válasz albiosz #10107 üzenetére
Ha a kerék külső átmérője 4%nál kevesebbet változik, akkor jó váltóméret. Az mk2 mondit én is váltómérettel használtam, semmi problémát nem tapasztaltam azon kívül, hogy több pénz maradt sörre...
A 185/65 r15 jó váltómérete a gyárinak.
[ Szerkesztve ]
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
Real_Necro
veterán
válasz SzlobiG #10103 üzenetére
Az idegesít most, hogy szerintem januárban Edge-et töltöttek a másik helyen bele... az aranysárga flakon legalábbis biztos...
Amit meg észre vettem, hogy kevés a kerekekbe a 2,5 bar, felnyomattam 2,6-ra, mert kicsit kopottas a gumi íve. 215/55 R16
Szerk.: ...és ha már autó... gondolkozom otthonra egy kompresszoron. Persze olajoson. Most lesz Lidlben egy ilyen: [link]
Ismeri valaki? Kb gumik időszakos felfújására, bicókhoz, matrachoz, vagy éppen kifújni a poros billentyűzetet stb...
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Dorien
veterán
válasz Real_Necro #10109 üzenetére
10 bar több, mint elég ilyen célokra, 6 is bőven elég lenne. Az meg, hogy a motorba 1x nem megfelelő ajánlású olaj ment kb. semmit sem számít. Sokan úgy öntözgetik a méregdrága Fuchs-ot meg Motult a kocsijukba, mintha az életük végéig meg akarnák tartani...
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Goose-T
veterán
válasz Real_Necro #10109 üzenetére
Ez inkább festékszóráshoz meg pneumatikus szerszámokhoz való. A mérete meg akkora, mint egy fűnyíró, szóval csak akkor vegyél ilyet, ha van is hova tenned. Pumpafej szerintem amúgy sincs hozzá, szóval még külön be kellene szerezned olyat, ami kompatibilis a kompresszorral.
Szerk.: jól sejtettem, árulnak hozzá külön pumpakészletet, de szerintem ágyúval verébre kategória.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Real_Necro
veterán
válasz Goose-T #10111 üzenetére
Van egy 12m2-es tárolóm/műhelyem a célra, ami a garázsból nyílik, szóval elfér. Igazából az sem gond, ha egy kerékcserét légkulccsal otthon meg tud ok idővel oldani.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
zolikaDB
veterán
válasz Real_Necro #10112 üzenetére
Arra (is) jó!
-
vasimnbt
csendes tag
Tisztelt Fórumtársak.
Ford Transit Connect kisteherautóba /2015 évj./ az eredeti rádió helyett egy 2 DIN szabványú fejegység lett beépítve.A kérdés: Kell-e tápfeszültséget felküldeni az antennájára,azaz az antenna fejben van-e erősítő ebben a modellben?
Amennyiben rossz helyen tettem fel kérdésemet,kérlek írjátok meg,hol kellene kérdeznem.
Köszönettel. -
DNReNTi
őstag
Sziasztok,
[Mondeo MK3 FL 2.0 benzin szedan nem indul]
Ma jovok megyek vele, egyszer csak tobbe nem indul be: [Video]
Semmi elojele nem volt, elotte kabe 3-4x mar beinditottam ma, minden gond nelkul. A video kb ketharmadanal eleg jol hallhato hogy inditaskor milyen hangja van. Olyan mintha az onindito kuzdene, de a motor meg se roffen. Eddig az alabbi tippeket kaptam: Akku, onindito, gyujtas hibaja. Most megyek beletenni egy masik akkut, a fo szivas, hogy a varos masik vegen rohadt le. Egyeb otletek? Koszi![ Szerkesztve ]
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
bajnokpityu
félisten
nah, nekiálltunk keresni a dübögés okát. mentem egy kicsit mostanában más kocsival, és igazából elszégyelltem magam, hogy egy ennyire halk nesszel szervizbe megyek más benyás autók 2 évesen hangosabbak, mint a diesel mondeo. de volt időpont, hát menjünk, olajat úgyis ki kellett dobni.
találtak két kavicsot a védőlemez mögött. persze nem ez volt az ok.
aztán átmentem a helyi műszaki állomásra, rázópadra. Nagyon segítőkész volt a fazon, fillért se kért, és jól megrázta a kocsit. 15x e km, totál gyári a futómű kevesebb, mint 4 évesen, és kb nem talált semmit. (nah ezért veszünk igazolt állapotot, és nem kilométert)a bal első-hátsó szilent egy kicsit kopottabb, mint újkorában, de minden más tökéletes. viszont nem innen jön a zaj. kipuff, és társaiból se. valahol az utastérben v csomitartóban dumdummol valami, nagyon halkan, alig hallhatóan, és ennyi.
holnap elkezdjük épiteni a hifit, tavasszal kap csajozós felnire gumikat, fólia már fönt.
pet007: a kavicsról? vagy a kidobott olajról?
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
pet007
aktív tag
válasz bajnokpityu #10117 üzenetére
Kepeket vagy nem hisszuk el
-
gxyb
aktív tag
válasz bull84ghia #10078 üzenetére
bull84ghia
Sajnos nincs, lebontottam hétvégén...Bont valaki gyári tolatóradaros Focus 2 kombit?
[ Szerkesztve ]
-
DNReNTi
őstag
válasz DNReNTi #10116 üzenetére
Voltam olyan barom, hogy nem neztem meg, mekkora akku fer be. Valaki meg tudja erositeni hogy a ~250x175x175 belefer? Ellentmondasos infokat talalok rola, van ahol azt irjak, hogy a 207x175x175 valo bele, van ahol a nagyobb. Koszi!
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DZs
senior tag
válasz DNReNTi #10122 üzenetére
Focusnál csak a magasság és a szélesség számít. Ez alapján a hosszabb is elfér.
-
DNReNTi
őstag
Koszikoszi!
Siman belefert a 242mm-es, sot, meg hely is maradt mellette.but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
lizakattila
senior tag
Sziasztok!
Egy kis helpre lenne szükségem.
Lehet hogy lehetőségem lesz venni egy Focus 1.0 EcoBoost kombit, a 125 lovas változatot.
Valamivel több, mint 100ekm van benne, 4. éves lesz (végig márkaszervízben volt karbantartva).
Ha minden összejön (főleg az anyagi oldala is) kell valamitől félnem ezzel a típussal kapcsolatban?
Lenne 1.6 diesel is, de mivel én főleg városban járkálok (munkába, gyerekeket suliba minden nap), néha egy-egy hosszabb vidéki út főúton, évi párszor pályán, így inkább a benzinesre kacsingatok.
Reális piaci ára mennyi lehet (használtautót én is néztem, elég nagy a szórás), hogy viszonyítani tudjak, mennyire lenne jó vétel?[ Szerkesztve ]
"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
ReFleXx
addikt
válasz lizakattila #10126 üzenetére
sima 1.6-s nem lenne jo? foleg varosba en is benzinest vennek, de inkabb turbo nelkulit abbol is
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lizakattila #10128 üzenetére
Indítás-leállítás odafigyelős a turbó miatt, amúgy jók
-
ReFleXx
addikt
válasz lizakattila #10128 üzenetére
direktben vennel meg ismeros/kolega/sajat ceges kocsit piaci ar alatt? ha jo az ara akkor miert ne
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mennyi az a fordulat ahol már nem nyírom a kettőstömegűt? 1.6 tdci focus 4-esben 50-nél 1300-1400-at forog, 3-masban meg 1800-at, de kicsit hangosnak találom már. Mindenhol csak annyit írnak, hogy alacsony fordulat nem jó, meg az alapjárat közeli, de hát mi számít annak.
A másik kérdés, hogy ha feltekerem a fűtést, akkor egy csapot nyitok, tehát nagyobb vízmennyiség forog, vagy teljesen mindegy, mindig ugyanannyit forgat? Ez főleg télen hideg motornál fontos számomra, mert pl az előző autómnál ha hidegen hagytam, akkor hamarabb melegedett, viszont hallottam már Dacia-nál olyat, hogy ott pl teljesen mindegy, ráadásul ott a kipufogó hőjét is használja. Focus is?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ReSeTer #10131 üzenetére
3-as jó lesz városban. Elindulás alapjáraton, utána kettestől felfelé 1500 alatt ne legyen. Indítás és leállítás alatt nyomd ki a pedált. Alacsonyabb fordulaton kerüld a padlózást.
Fűtés nélkül hamarabb fog melegedni - esetleg egy elektromos állófűtés jó lehet, ha konnektor közelében parkolsz, vagy szerezhetsz egy bontott gázolajosat olcsóbban. Érzetre mondjuk egy ülésfűtés is elég lehet, esetleg kormány pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz molnarpeter #10132 üzenetére
nincs benne fűtés rásegítés? Fl mondeo azonnal nyom langyosat, fl előtti még nem. Utóbbit tulaj mondta
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
ReFleXx
addikt
válasz ReSeTer #10131 üzenetére
Nekem is furcsa volt a benzines utan a dizel, benzinest sokkal rugalmasabnak ereztem egesz alacsony fordulatig lementem vele 4esben varosban amikor lassult a sor es utana szepen visszagyorsultam amikor megindult ujra. 2ös tomegus dizelnel meg nagyon ugy erzem hogy nem szereti ha mar ilyen 1300 es ala esik a fordulat, nem erzi jol ott magat, ezert is inkabb 65el megyek varosban, az meg ugy tetszik neki 4esben, 50nel meg inkabb 3-ast szurok neki. Sokkal tobbet kell valtogatnom sajnos varosban, automata valtoval sokkal jobb lenne, viszont az elozo auto utan ezt alom vezetni autopalyan, ott erzi jol magat igazan, 160km/h-s utazo tempomattal a nemet autobahnon.
ilyen 2500-ig sztem siman kihuzathatod igy biztos nem esik vissza 1500ala valtogatasoknal
ugytudom focusba is raktak mar kiegeszito futest (PTC), ford etis oldalan add meg az alvazszamod es meg tudod nezni, hogy gyarilag szereltek-e bele ilyet, nagyon hasznos, hideg motor mellett is mar tudod futeni a kabint es nem a motortol veszed el a hőt, mert elektromos .
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
Nem egész 1 hete egy 2008-as MK2-es 3-ajtós Focus tulaja vagyok.
Változó szelepvezérléses 1.6-os motor van benne.Nagyon fura, hogy beindításnál még hideg, eléggé csttogó hangja van (valahol azt olvastam, hogy ez természetes ezeknél).
A másik meg, hogy rettentően hamar üzemmeleget mutat a vízhőfokmérő. Pár száz métert megyek vele teljesen normálisan 2-es fokozatban és már fel is szökik üzzem melegig a hőfokjelző és tényleg már meleget is fúj.Olajból mit lenne érdemes bele tenni?
Jelenleg a gyári olaj (Ford Formula 5W30) van benne, de elméletileg ez egy talicska kaki.
Üzemanyagszűrőt ezen hol kellene keresni? Jobb oldalon a hátsó kerék előtt vagy betétes szűrő való bele és a szűrőház a hátsó tengelyre van felfogatva?Előre is köszi!
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
bajnokpityu
félisten
válasz Klemens #10136 üzenetére
pár kókusz elment már párszázezret az 5w30assal, annyira nem kaki.
sőt, mivel ásványi olaj, ezért ugyan sűrűbben kell cserélni, de simán lehet, hogy jobb minőségű az alapanyag, mint egy szinti. furi, de igy van. szinti olajakat adalékokkal javitják fel, ásványiban kevesebb az adalék. én legalábbis így tudom. Longlife olajat nem lehet adalékok nélkül, de a mi fókánknak 10e volt a periódusa, 230e kmnél még a világon semmi baja nem volt.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #10134 üzenetére
Enyém fl előtti és van benne. (már ha mk4 mondirol van szó)
-
bajnokpityu
félisten
Miken olaj tartalmaz ásványi és szinti alkotókat. Csak más az arányuk. Tulajdonképpen mindet részszintetikusnak kéne hívni. Nincs 100% szinti se, és 100% ásványi se.
Sznobig egy volt tulaj mesélte,h egyetlen dolgot utált a mondeóban, hogy lassan fújt langyit. Enyém meg instant melegít, miközben 10 km mire üzemmeleg a motor. Ebből következtettem tévesen.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #10134 üzenetére
Abból indultam ki, hogy zokott lenni (vízkörben vagy utastérben), én csak a hő áramlására gondoltam általánosságban, azaz ha nem fűt, a hűtőfolyadékot nézve több marad a motornak. Mondjuk azt passzolom, kikapcsolt ventinél menne-e a vízmelegítő patron, vagy muszáj neki beállítani a hőt és mondjuk legkisebb fokozatra felvinni Utastér levegőjét fűtve megint azon múlik, hogy keresztül megy-e a víz/levegő a fűtőradiátoron, így egy kis hőt elvonva a motortól. Kényelmes vagyok, én hagynám a beállított kényelmes hőfokot, de valószínű a felső hűtőrácsot is letakarnám télire
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz molnarpeter #10142 üzenetére
ha jo a termosztat akkor tök fölösleges letakarni, ha meg rossz akkor termosztatot kell cserelni
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Real_Necro
veterán
Meg tudja valaki mondani nekem mi szükséges ahhoz, hogy ha a nevemen lévő 2 autóból szeretném a régit üzembentartásra az asszony nevére iratni, hogy az újabb "megörökölje" a bonus-malus szintet?
Gondolom kell egy üzembentartói szerződés, valamint asszonynak kell kötni egy biztosítást kocsira (jelenleg én kötöttem rá, ami december 31-én évfordulós), aztán elballagni kormányablakhoz... Hogyan lehet olcsón megúszni az átiratást? Eladom 10Ft-ért, vagy egyenes ági öröklés? Képben van esetleg ezzel kapcsolatban itt valaki? Az újabb biztosítása október végén jár le, hogyan "örökli" meg a bonus-malust a régiről?
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
DZs
senior tag
válasz Real_Necro #10144 üzenetére
Bonust sehogy sem tudod átvinni, az személyes. A feleséged A0-val indul. Két dolgot kérdezel: tulajdonszerzést és üzembentartó személyének változását. Az üzembentartó változása az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
Megpróbálom érthetőbben megfogalmazni.
Van egy G Astrám, jelenleg B9-ben, valamint egy Mondeo A0-n. Ha üzembentartónak páromat jelölöm meg és ezt forgalmiban átiratom, akkor nála előlről kezdődik az Astrán az A1, a Mondeo viszont tudtommal megkapja a B9-et. Lényegében erre a procedúrára vagyok kíváncsi.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Real_Necro #10146 üzenetére
Nem stimmel ez a dolog. Mindkét autónak te vagy a tulajdonosa/üzembentartója?
Mert ha igen, akkor mindkettő ugyanabban a bonus-malus fokozatban kell, hogy legyen.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #10148 üzenetére
Aha, akkor minden üzembentartó váltásnál nullázódik magyarul.
⭐ Stella
-
DZs
senior tag
válasz Real_Necro #10146 üzenetére
A bonus-malus besorolás egy biztosítási szerződés kártörténeti osztályozása. Nem az autóhoz kötődik. Ha a feleséged mindkét kocsidnál üzembentartó lesz, akkor a feleséged mindkét biztosítása A0-ás lesz.
[ Szerkesztve ]