-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rvn_10
senior tag
-
Vaze
őstag
válasz SzlobiG #10791 üzenetére
Szia.
Koszi a valaszt,raneztem erre az atis-re,de sajna nem sokk infot ir az autorol.
Azt nem tudom hogy van e benne GPS antenna,de mikor megyek az autoval,mutatja digitalisan az iranytut.
Nem tudsz esetleg olyan Magyar vagy Angol forumot,ahol kerdezhetnek az autoval kapcsolatban?
Valaszod elore is KoszonomMSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
Real_Necro
veterán
Sziasztok!
Biztosan vannak itt autóbütykölő szakik, így bedobnám a kérdésem.
Meg szeretném lepni faterom egy akkus ledes szerelőlámpával. Még neoncsöves lámpái vannak ami a kanóc miatt körülményes, meg manapság egy ledes elég jó fényerővel rendelkezik. Említette is, hogy melóhelyén (autószerelő) már olyanokat használnak, otthonra sem lenne rossz egy...
Nézem mit találni a piacon de nem szeretnék gagyit venni. Ezeket találtam:
Az elsőnél kérdés mennyire valós az 1500lm, a második leírás alapján kevesebb, kérdés, elegendő e annyi fény...
Tudtok megfelelőt ajánlani?
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
nagyúr
válasz Real_Necro #10806 üzenetére
Csak kontárkodni tudok: Szerintem a cső alapból jó és kell, hiszen ad egy alap erős fényt, és kiegészítőnek kellhet egy olyan, amit be lehet dugni szűkebb részekbe is, legyen kampós és esetleg mágneses is. Aldi/Lidl néha nyomat ilyeneket elég jó áron.
Pl: [link] 10k szerintem rablás érte...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Real_Necro
veterán
válasz Tsebacsi #10807 üzenetére
Elemesben nem bízom, mint ahogy a 200-400lm-ben sem. A jó megvilágítás gondolom itt is fontos.
Kollégám ajánlotta a "szerszamok-webaruhaz"-at, itt van 5 percre kocsival. Szerintem kiugrok nap közben körbe nézni. Ja és amit nem írtam, ma/holnap meg akarom venni.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
nagyúr
válasz Real_Necro #10808 üzenetére
Nekem elemes van, meg nem tudom mondani hány éve, és semmi baja.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #10808 üzenetére
ha elemes, akkor ha lemerül akkor kicseréled az elemet és tada.wav
ha akkus akkor ha lemerül, nem dolgozol.
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #10810 üzenetére
Sőt, vannak tölthető elemek is. bigtada.wav.
Tegnap amúgy cseréltettem szűrőket (gázolajszűrőt is) és olajat a kocsiban (Mondeo MK4 2011, 2.0TDCi), valamint csináltattam rá alvázvédelmet. Megvolt egy nap alatt, mert a szerelőmnek lemondták az egyik munkáját, és fizettem mindezért 65 ezret. Szerintem nem volt drága.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #10811 üzenetére
nekem volt egy kuplungcsere meg féltengely csapágy csere plusz akkor már váltóolaj ha meg van bontva.
azóta ráz 120-130-nál most sűrű imák vannak hogy nem a szerelésnél csesztek el valamit csak a trélerezéskor a kerék platóra spaniferezésnél ment el a centrír. egyenesben ráz alul, néha kanyarodáskor beszáll a kormány is egy kicsit de csak néha. 120 körül kezdődik, szerintem a szerelés előtt nem volt.
ha féltengely csapágyat/szimmeringet cserélnek az a futóműbeállítást érintheti? kell utána futóműbeállítást csinálni (eltekintve a kibicneksemmisemdrága állítsdbeazabiztos hozzáállástól, sem időm (szabadnapot kell kivenni) sem pénzem (most költöttem el) felesleges túrákra).
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #10812 üzenetére
A futómű elállítódásának általában nem rázás a tünete, inkább instabilitás, húzás valamelyik irányba, gumik egyenetlen kopása. Szerintem centrírprobléma lesz, gondolom úgyis nemsokára téli gumikat tetetsz fel, akkor majd centríroztathatod. Ha az sem oldja meg, akkor mehet tovább a találgatás. A féltengely-szerelés mondjuk még érintheti a futómű pontosságát, attól függ, hogy mennyire kell szétszedni a szereléshez. Ha például ki kellett szerelni egy lengőkart vagy kormányösszekötőt, akkor tutira kell utána futóműállítás.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz radi8tor #10815 üzenetére
Hozzájuk járok, de érdemi információ nincs az oldalon erről a témáról. Semmi extra egyébként, ledrótkorongozták a szükséges helyeken a kocsi alját, és befestették alvázvédővel. Saját kocsijaikon is így szokták megcsinálni.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Klemens
őstag
Na, egy ideig nem voltam most itt.
Elvittem a Focus-t Gödre. Kértem egy átvizsgálást és legfőképpe azt, hogy hallgassák meg a motort, mert ugye hidegen nagyon csattog. Már előre jelezték e-mail-ben, hogy nem módosító kerék baja lesz, hanem a dugattyúk billegése, de ez a jelenség az S betűvel kezdődő motorkódú motoroknál megszokott jelenség.
Ezt élőben is megerősítették. Én mondjuk kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert nem egy 300-400 ezret futott motorról beszélünk, hanem 108 ezer km sincs benne.
Annyit tettek még hozzá, ha nagyon zavar, akkor fél millió egy vadi új fűzött blokk és akkor egy ideig nem fog csattogni.
Nekem eléggé fura, hogy ez megszokott jelenség, hogy billeg a dugattyú és emiatt hidegen olyan hangja van a motornak, mintha kb. diesel lenne."A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Klemens
őstag
válasz SzlobiG #10818 üzenetére
Egy új blokkért fél millió + az átszerelés...
Ha nagyon elfajul a dolog, akkor maximum kivetetem és leadom gépműhelybe. Fúrják fel a hengert és menjen bele túlméretes dugó. Viszont ehhez a művelethez teljesen szét kell szedni a motort és utána sosem lesz olyan, mint gyárilag.
Viszont ez is szerintem olyan 250-300 ezres történet. Ennyit sem ér igazából.
Marad az együttélés a "hibával", de kíváncsi leszek ha 5-10 fokban ilyen, akkor mi lesz -10-20 fokban.
A napokban csináltam rajta egy komplett alváz védőzést, dobbetéteket is kibontottam és a kerékjáratok is ki lettek fújva. Az egész alja néger lett.
Apránként haladunk tovább."A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Klemens
őstag
Nekem SIDA a motorkód.
Ennyit mondtak csak, hogy jellenző ezekre a motorokra.
2008-as MK2,5 Focus, 1.6 Ti-Vct, 115le.Először ezt a mailt kaptam tőlük:
"Kedves Péter,ez a zaj valószínűleg jellemzője a motornak. Meg kellene nézni a forgalmiban, hogy a motorkód S betűvel kezdődik-e. Ha igen, akkor hiba nincs, jellemző zaj amit hall. A dugattyúk billegése okozza, ami a dugattyúk hőtágulásával változik. Segíteni rajta nem lehet, csak a motorblokk és dugattyúk együttes cseréjével, ami igen költséges.
A fentiek értelmében szívesen látjuk bármikor egy meghallgatásra, de valószínű, hogy nem fogjuk tudni megoldani a zajt."
Élőben lényegében ugyan ez volt a rekació.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Klemens
őstag
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
őstag
válasz Klemens #10824 üzenetére
Azért a videón valószínűleg sokkal erőteljesebben hallatszik, mint élőben lecsukott motorháztetővel. Én nem aggódnék miatta, ez ilyen.. a 101 lovas benzinesemnek is csúnya a hangja nyitott tetőnél hidegen, pedig ebben fele annyi kilométer van. Tekerd fel a hangerőt, aztán csá.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Real_Necro
veterán
Sziasztok!
Faceliftes MKIV Mondeo ma reggel úgy indult, hogy a műszerfalon csak a trip computer és a settings jelent meg, valamint a navis rádió kiírta, hogy a motor álló állapotában 1 óra után a rádiót lekapcsolja. Poén, hogy a motor már ment. Kihangosító, klíma/fűtés nem reagál... szerintetek mi lehet a gond? Kiment egy bizti?
Kiszállok kocsiból, nem kapcsolja le a rádiót sem... Többszöri újra indítás nem segített.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Real_Necro #10830 üzenetére
Akku le, pár perc úgy hagyni, aztán vissza a test?
-
Real_Necro
veterán
válasz molnarpeter #10834 üzenetére
Most sétáltam ki kocsihoz megnézni, ráadtam gyújtást és mintha mi sem történt volna, minden működik újra. Otthon mikor elindultam, 3x állítottam le és nem javult...
Rákerestem neten, úgy látom ez új autóknál is elő szokott jönni, van ahol csak szoftver frissítéssel ment le.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Lomha 8V
addikt
Nekiestem a Focus-nak, amit nemrég vettem és szeretném veletek megosztani, amit találtam. Tanulságos dolog arról, hogy hiába vagy Te jó gazdája az autónak, ha nem magad szereled és elviszed egy szerelőhöz, aki tróger. Sajnos nincs a homlokukra írva, így egy jóhiszemű kuncsaft könnyen beleesik abba a hibába, hogy azt hiszi minden rendben van az autóján. Szétszedtem a vezérlést és láttam, hogy a kerekek össze vannak pöttyözve, így:
Ekkor már rögtön rosszat sejtettem, így rátettem a szerszámot:
Azt hiszem ez nem igényel különösebb magyarázatot, de laikusok kedvéért elmondom, hogy a képen a még nem szedett vezérlésre van rakva a beállító szerszám, ami nyilvánvalóan nem ül a helyére a jobb oldalon. El volt állítva a vezérlés, ami kb. a legfontosabb dolog a motoron.
Vezérlés csavart sosem rakunk be menetrögzítővel és főleg nem rakjuk vissza a régit. Mindkét hibát elkövették:
Miután felraktam az új vezérlést, egy új autót kaptam. Megjött az ereje, magas fordulaton eltűnt egy mély, hörgő hang és megszűnt, hogy minden váltáskor rántott egyet, mint amikor az ember kezdő vezető és nem tudja kezelni a kuplungot.
A másik probléma az volt, hogy az egyik féltengely ropogott. Legalábbis ezt hittem. Aztán a féltengelyeket nézegetve megállapítottam, hogy azok tökéletesek, így másfelé kerestem a hibát. Hamar meg is lett, íme:
Motortartóbak rosszul felrakva, fém a fémen. Ehhez már idiótának kell lenni, tényleg. Helyesen berakva tökéletes, minden nem kívánt zörej megszűnt:
Az előző gazda egy rendes gyerek volt, de nem értett az autókhoz, szerelőhöz hordta. Nem biztos, hogy ezek a dolgok nála történtek, de egy szerelőnek illik ezekre ránézni, mikor az ügyfél az első szervizre viszi az autót. Más gányolás nem került elő, reméljük nem is lesz több.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Lomha 8V #10836 üzenetére
Nekem se foglalkozott az olajfolyással a szagszervíz. Folyton azt mondták szelepfedél.
Aztán a futóműves ránézett és mondta hogy olajgombát kéne cserélni mert az alatt folyik. Mondom nem a szelepfedél? Nem, felette tök száraz a motor.
Amúgy nem lenne gond velük, de nem figyelnek oda sokszor.⭐ Stella
-
senior tag
válasz ReFleXx #10795 üzenetére
Megcsináltam, jó 20-30 km-t mentem 3-4 ezres fordulaton, azóta sokkal másabb a kocsi. Jobban gyorsul, könnyedén indul egyesben, valamint a korábban említett hiba sem jött elő, hogy egyesben nem reagál. 2 napig teszteltem a kocsit, tökéletes minden. Remélem így is marad, azért lekopogom. Innentől inkább 3asban, 2ezres fordulaton járok városban, mint 4-esben 1500-on.
Your car, your life ;)
-
szilchi
őstag
Szép napot.Ma munkából hazafelé zajra lettem figyelmes a Focusom jobb első kerekénél menet közben,ami jobb kanyarokban felerősödött.De csak a jobbosokban.Lehet csapágy lesz ?
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
Lomha 8V
addikt
(#10840) radi8tor: Ja, akkor nálad azért komolyabb volt a dolog. Én csak egy kis olajat látok a gyertyáknál.
(#10843) SzlobiG: Így van, amit csak lehet sajátkezűleg oldom meg.
(#10845) szilchi: Milyen zaj, mire emlékeztet?
-
szilchi
őstag
válasz Lomha 8V #10848 üzenetére
Hát pontosan nem tudnám leírni,de nekem úgy tűnik,mintha a kerék nem egyenes tengelyen forogna.Ahogy nő a kerék forgási sebessége,a zaj "ritmusa" is nő.A nyomás ok,2 bar.Szerelve,levéve nem volt a kerék,amióta nálam van (február).
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen program, ami...?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...