-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
rii
nagyúr
R.I.P. (http://oldhifi.hu/)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
hello
ismerősöm csak az új dolgokat szereti,
erősítőt meg hangfalat tudnátok lécci mondani ócsó pézé' ... 20.000 + 20.000.vagy valami mini hifi ....
valamelyik nap volt a vaterán Mission Cyrus One 40.000 ért ... úgy kellett bezárnom a böngészőt ... nehogy lenyomjam az "elviszem" gombot ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nolika
senior tag
készülök most venni egy Videoton EA6383S erősítőt. Egyszer partyztam vele, nagyon jól szólt, és 2 ohmra zártam a kimenetét és vígan elfundált...nagyon okos erősítő, tranyós végfokkal. Szerintetek?
még választhatok marantz erősítő közül
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Azért még nézzél szét vaterán, vagy hificity-n, hogy hátha találsz olcsóbbat, vagy jobbat.
Az, hogy mi éri meg most neked, én sem tudom.
Igazából már ez is túl jó azokhoz a hangfalakhoz. Viszont ha később feljebb akarsz lépni, akkor tudsz venni hozzá jobb dobozokat.
Gondolom, hogy RCA-s hátul. Lehet kapni olyan kábelt, ami jack-->2*RCA. Pl a kácsában. Csak az a tapasztalatom, hogy ezeket fordítva kötik be, úgyhogy az RCA-kat is meg kell cserélni az erősítőnél (piros dugót a fehér aljzatba, és fordítva), hogy a jobb legyen a jobb, a bal meg a bal. Bár ez majdnem lényegtelen.
Azt nem tudom, hogy milyen a hangfalkábel csatlakozó rajta, de szerintem csíptetős, és akkor nem kell vacakolnod vele. Ha banán dugós esetleg, akkor meg szintén kácsa, árulnak csavarozható banándugókat.
-
topicfun
csendes tag
Sziasztok!
A kövi problémám lenne amivel gondolom már többen találkoztatok...
Van egy erösítöm amin van egy koax digi meg egy optikai bemenet, nekem meg van egy spdif-es laptopom + egy dvd lejátszom, mindkettön szeretnék digitális hangot hallani anélkül, hogy a koax digitál csatlakozomat állandóan cserélem.
Létezik olyan koax digital elosztó amivel több csatornát ráköthetek az erösítöre?Természetesen nem akarok egyszerre dvd-röl és laptop-ról is filmet nézni csupán a kábel cserélgetést szeretném mellözni....Köszi,
topicfun -
fasyrt
őstag
Köszi a segítséget!
Szimpi ez a Sony, összejön a családi kupaktanács és kivesézzük, hogy akkor hogy legyen. Nézelődnöm azért problémás, mert nem tudtam, hogy mit kell keresnem, és nem tudom, hogy mi a jó, mi éri meg. Erre hol tudok pc-t vagy cd lejátszót csatlakoztatni? RCA csatival a hátulján?
-
KMT
addikt
Akkor bizony használt szteró rádiós erősítőket kellene nézned.
Pl ez. 29k, kicsit több, mint amit írtál, de ha jó állapotban van, akkor sokáig fog szolgálni. Mondjuk kicsit sok is azokhoz a hangfalakhoz. De jó masina ennyiért szvsz.
Vaterán is nézelődhetnél. Régi vasak közt lehet jókat találni. Technics-ek is pl.Szóval egy ilyenre rákötöd a pc-t, vagy egy cd lejátszót és készen vagy. Még arra figyelj, hogy az erősítő bírja el a 6 ohm-os hangfalakat. De szerintem ezzel nem lesz gond.
Ja, és hallgasd meg, mielőtt megveszel valamit! -
KMT
addikt
Egy erősítőre lenne szükséged. Ráadásul rádiósra. Ha pc-vel összekötöd, akkor ugye megvan a cd lejátszás is.
Mennyit szánsz rá, és mennyire fontos a rádió megléte? (Winamp-pal sok rádió közül tudnál választani, sőt, ha jól tudom a legtöbb rádió online is sugároz [bár nem vagyok biztos benne, engem hidegen hagy a rádiózás], ezért is lenne jó a pc-s megoldás.)szerk:
ócsóé talán valami ilyesmi is megtenné:
dynavox[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Mondjuk ami eléggé torzít belső barázdáknál, az a Black Sabbath vinyljei. Ezeket újonnan vettem, kiadója az Earmark (holland). Vastagabb, 180 g-os lemezek, ezen nem spóroltak. De valami mégsem stimmel, mert belső barázdáknál már nem túl kellemes (szóval van olyan újonnan vett lemezem, ami belső barázdákban leiskolázza, azoknál alig-alig van torzítás, nem félek, hogy halad befelé a tű
). Külsőknél abszolút hifi, tényleg elég jól szól ott, még a lemezek alapzaját is kifejezetten jónak mondanám. Nem színes, illetve képlemezek, hanem normál feketék. Az erős többsége a lemezeimnek igazából használt, komolyzeneiből egy új nincs, újszerű állapotúak azért vannak. De mint említettem változó ez. Én direkt 1-2 éves, párszor lejátszott lemezeknél néztem, mert ott még nem lehet azt mondani, hogy ki van játszva. Azért majd a Sabbath vinyljeimet el fogom vinni hamarosan, és megnézem.
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4885 üzenetére
Amit írsz, jórészt egybevág az én régebbi tapasztalataimmal.
Ha egy jól beállított high-end lemezjátszón is torzítanak egyes lemezek belső barázdái, akkor az ember kizárásos alapon kénytelen arra gondolni, hogy ezek a lemezek selejtesek. Mikori kiadású és milyen gyártmányú lemezekkel észleltél torzítást? DMM lemezek voltak vagy hagyományos, viaszba vágottak? Esetleg gyártótól függetlenül voltak jók és rosszabbak is?
Innentől kezdve csak spekulálni lehet. Talán elégtelen volt a vágótű fűtése? Vacak volt a viasz? Vágási szöghibára nemigen gondolnék, mert a vágógépek tangenciális kivitelűek és automatikus az utántolás.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Nos akkor az eredmény. Nem jutottam túl sokra.
Egyes lemezeken a belső barázdák sem torzítanak (hangminőségileg persze gyengébbek valamivel) csak minimálisan, megint másoknál viszont eléggé. Akár újaknál is. Nem lehet mit csinálni. (Azt azért hozzáteszem, hogy jórészt felharmonikusban gazdag, torzított gitáros zenéken néztem direkt, illetve dinamikusabb komolyzenei részlet is volt műsoron, utóbbi használt lemez, de kívül nem torzít.)
A fura az, hogy mondják az anti-skating erő állítgatását erre az esetre. Teljesen hatástalan. Egyébként működik, mert feltekerem nagyra, olyan mértékű lesz, hogy a tűt nem tudom leengedni bentebbi helyen, a hangkar megy kifelé. Viszont próbálkoztam direkt a belül torzítós lemezeken (jórészt új lemezek) nagyobb tűnyomóerővel, anti-skating állítgatással, az anti-skating állításánál én nem érzékelek semmi (term. belső barázdáknál nézem) változást a hangban. Próbáltam úgyis, hogy csak az egyik csatornát nézem, az anti-skating-et végigjártam 0-tól 3-ig, gyakorlatilag semmi változás. Fura.Egyébként érdekességképp megemlítem, hogy lemezboltban sme 3009 hangkaros high-end lemezjátszónál (a tulaj maga állította be, nagy analógos, hifista régóta, ért hozzá) is eléggé torzított a belső barázda, bár az használt lemez volt, de akkor is. Én erősen kételkedem most már, hogy valaki tényleg belövi olyan szinten a beállításokat, hogy belső barázdáknál nincs semmi hallható torzítás. Egyszerűen egyes lemezekre (akár régi, akár új) nincs az a beállítás...
[ Szerkesztve ]
-
fasyrt
őstag
Üdv!
Van egy Sony rx-33-as mini hifink, amiből a cd folyamatosan meghal. Van hozzá 2 35 wattos hangfal. Szeretnénk a hangfalakat megtartani, és azokon rádiót és cd-t hallgatni. Milyen lehetőségeink vannak erre? Mire kell figyelni, milyen eszközre van szükségünk? Extaként még jack-es bemenetet tudok elképzelni ehhez az eszközhöz, pc-vel való összeköttetésre. A hangfalak kábelei csatlakozómentesek, valamilyen reteszelő mechanizmus fogja be a hifibe.
Adatok:
Din power output (rated): 30 watts + 30 watts (6 ohms at 1kHz, DIN)
Continous RMS power output (reference): 35 watts + 35 watts (6 ohms at 1 kHz, 10% THD)
Music power output (reference): 60 watts + 60 watts (6 ohms at 1 kHz, 10% THD)Hangszórók adatai:
Speaker system: 2-way, bass-reflex type
Speaker units:
woofer: 17 cm, cone type
tweeter: 5 cm, cone type
Nominal impedance: 6 ohms
Méretek: 220x320x238 mm
Tömeg: kb. nettó 3,4 kg (fa vagy farost az anyaga)Előre is köszönöm a válaszokat!
-
zoltanz
nagyúr
Az igazsághoz hozzátartozik még nem láttam halottam 8 bites PCM -et hacsak nem az alap 2*16 bit sztereó helyett a 16 bit -et érted.
nem szokás veszteséges tömörítésnek nevezni
Én inkább negatív konverziónak hívnám mindenképpen, mivel kevesebb információval rendelkezik a hanganyag így gyengébb minőségű is.
-
kem
addikt
Sziasztok!
Nem találtam megfelelő topicot, de gondolom itt valaki tovább tud irányítani. Unokatesóm vett egy Pioneer lejátszót a kocsiba(DEH-4000B), és ahhoz kéne beállítanom egy 80Gb-os notivinyót USB-s házban. Azt írják FAT32 és FAT16-ot ismer fel. Acronissal szeretném particionálni, de több féle FAT32-t találtam, és még elég nagy a lista. Szeretném kapásból a jót kiválasztani, hogy ne kelljen megint hazahoznom a cuccot:S Az elején nem jutott eszembe, hogy NTFS-t nem ismerhet
Köszi!
-
shtml
őstag
válasz
zoltanz #4878 üzenetére
Nem mondanám, hogy a veszteséges tömörítéshez hasonlít, bár nyilván a kisebb sávszélesség kevesebb hanginformációt képes átvinni.
A veszteséges tömörítés lényege ui. az, hogy a meglévő teljes digitális hanginformációból mindenféle algoritmusokkal kidobjuk a kevésbé fontosnak tartottakat, míg az említett kódolások esetében az információ eldobása már a digitalizálás során megtörténik - gyakorlatilag ahhoz hasonlóan, mint amikor egy zenét nem 16 biten és 44.1kHz-cel digitalizálsz, hanem mondjuk 8 biten és 22.05kHz-cel. Ezt az eljárást nem szokás veszteséges tömörítésnek nevezni, holott lényegében minden digitalizálás veszteséges.
A digitális PCM-et úgy képzeld el, hogy hasonlít ahhoz a videótömörítési eljáráshoz, amikor van egy keyframe-ed, majd a továbbiakban csak az ettől való eltéréseket kódolod. Ez kicsit durva leírás, de a lényeg érthető belőle. A logaritmikus PCM-nél pedig azonos számú biten nagyobb feszültségtartományt lehet átvinni (azaz azonos feszültségtartományt kevesebb biten), mert magasabb jelszintnél egy bit nagyobb amplitúdókülönbséget jelent. Ezért míg LPCM-nél csak igen kis hangerőn hallható a kvantálási torzítás, a logaritmikus PCM-nél a teljes tartományban azonos a kvantálási torzítás mértéke.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
dabadab #4876 üzenetére
A PPM viszont tényleg digitális kódolás, mert órajel alapú és digitális információ átvitelére használatos - ebben figyelmetlen voltam az előbb. A PWM-et ezzel szemben ritkán szokták digitális jel átvitelére alkalmazni, elsődleges alkalmazási területe a teljesítményszabályozás.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
zoltanz
nagyúr
Kösz én a PCM (nyers raw -ra értem) és csak a szóbeszédből tudom, hogy gyengébb az LPCM, ezért kérdezem. A másik amit írtál az ADPCM (adaptív differenciális) vagy logaritmikus PCM (ezt is használják sokan), az hasonló mint egy lossy tömörítés? Ugyanis más kódolást végez és kisebb közel harmad akkora sávszéleségüre alakít ha minden igaz.
-
shtml
őstag
válasz
dabadab #4876 üzenetére
A vezérlést digitális áramkörrel és digitális jellel oldod meg ugyan (edit: habár ez sem feltétlenül igaz, létezik analóg vezérlésű PWM is, amikor pl. egy 555-ös IC-vel feszültségvezérelt PWM jelet állítasz elő), de a kiadott impulzusok szélessége időben valósul meg, ezért én inkább analógnak tartom. Kb. ahohz hasonlóan, hogy a CD-ről digitális jel jön le, de az erősítőbe már analóg hangjel fut be és a hangszóró is analóg jelet ad le.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
zoltanz #4874 üzenetére
Nem tudom, hol olvashattad, hogy az LPCM gyengébb a PCM-nél, ugyanis a hétköznapi szóhasználatban a kettő ugyanazt jelenti.
A PCM egy digitális kódolási módot jelent, ellentétben pl. a PWM-mel (Pulse Width Modulation) vagy a PPM-mel (Pulse Position Modulation), melyek analóg kódolási módszerek. A PCM többféle lehet, pl. LPCM (lineáris), DPCM (differenciális vagy delta), ADPCM (adaptív differenciális) vagy logaritmikus. Az utóbbiakat gyengébb minőségi követelmények esetén szokták alkalmazni, mert rövidebb kódot eredményeznek.
Az LPCM az a kódolási mód, ahogyan az audio CD-ken a hangot kódolják, vagyis egy bit eltérés a kódban minden esetben azonos mértékű amplitúdóváltozást jelent.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
zoltanz
nagyúr
Valaki le tudná fordítani gyakrolatilag mennyivel gyengébb a LPCM a PCM -nél (milyen hangszereknél érezhető stb)? Annyit találtam róla a neten, hogy nem olyan jó, de összehasonlítást sem leltem (mp3 vagy jobb?). Elég sok hordozható lejátszó ismeri és egyes DVD műsoros kiadványokon is ez a formátum van használatban.
-
#56474624
törölt tag
Na igen, valóban közrejátszhat. Így már érthető az általam hallott hangkép miértje.
De egyébként még késő este végrehajtottam egy úgynevezett szöghiba optimalizálást az itteni Heybrook-sablon alapján, állítólag ez fontosabb a túlnyúlás teljesen precíz belövésénél is.
Az eredményt viszont nem igen tudtam meghallgatni, lévén hogy késő este volt már, most meg túl reggel van még. De volt mit állítani, annyit elárulhatok, mert ez nálam nem volt pontos. Mindig tanul az ember. -
shtml
őstag
válasz
CYBERIA #4869 üzenetére
Ne légy már olyan, mint egy óvodás: Óvónéni kérem, az úgy kezdődött, hogy a Pista visszaütött...
Megismétlem: ha összefüggően és érthetően leírod a véleményedet, problémádat és/vagy a kérdésedet, én szívesen megbeszélem veled és ha tudok, segítek megérteni, amit nem értesz. De ne szabjál nekem feltételeket, mert úgy nem fog működni a dolog - nekem nem igazán lényeges, hogy megértesz-e valamit vagy sem.
Az ajánlatom áll, te döntöd el, élsz-e vele vagy sem. Nekem mindegy.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4870 üzenetére
Mint az előbb utaltam rá, szerintem az is közrejátszhat, hogy a belső barázdában sűrűbbek a hullámok:
A képet SoundForge-ban készítettem, de szemléltetésre alkalmas. A két barázda ugyanazt a frekvenciát tartalmazza, felül van a külső barázda, alul a belső - az arányok talán nem pontosak. Látható, hogy a belső barázdában sokkal meredekebbek a hullámok, mint a külsőben, mert kisebb a kerületi sebesség. Ugyanaz a szöghiba a nagyobb meredekségű hullámnál (belső barázda) nagyobb torzítást okoz, mert mindkét csatornában - a szöghiba előjelétől függően - vagy a felfutó, vagy a lefutó ágban tovább növeli a meredekséget, ezáltal a tű nehezebben képes követni a barázdát, vagyis a hullámot. Persze ez inkább csak a magas hangoknál okoz torzításnövekedést.
Ha növeled a tűerőt, akkor sikerül csökkenteni a belsőbarázda-torzítást? Egy határon belül elvileg a nagyobb tűerő javítja a követést.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Nem, nem az RIAA-ra.
A lemez excenritásánál én arra gondoltam igazából, hogy a tű nem a megfelelő szögben éri a barázdát. Torzítás elvileg akkor keletkezik, ha nem abban a szögben éri a lejátszótű a barázdát, ahogy azt a vágótű érte, ezt nevezzük szöghibának azt hiszem. Én úgy gondolom, hogy a barázdák azok normálisan helyezkednek el, a luk kerül rossz helyre.
Most csak azt nem látom, hogy ez belső barázdánál miért jelenkezik hatványozottabban...
Nah igen, elővettem most egy papírt, és szerkesztgettem, tényleg ugyanannyi lesz a szögeltérés akármelyik barázdánál. Egész pontosan én arra jutottam, hogy maximum arc tg (d/l), ahol d a luk távolsága a lemez eredeti középontjáról, l pedig a tűhegy és a kar forgástengelyének távolsága.Mondjuk fél centis kitéréssel számolva, és 23 centis hangkarral az kb. 1.25 °-os maximális szöghibát jelent ebből adódóan. Hajlított karnál egyébként 2° körüli szöghibák fordulnak elő maximum a Degrell-féle könyv szerint. De szerintem ez a legfeljebb 1.25 pluszban (vagy mínuszban) épp elég.
[ Szerkesztve ]
-
CYBERIA
senior tag
"Kezdesz átmenni flame-be. Ha akarsz írni valami értelmeset a témában, akkor tedd meg, különben fejezd be, légy szíves."
Kezdek átmenni. De ha nem mentél volna át már itt, akkor ilyen probléma nem állna fenn.
Szóval, ha komolyan gondolod az értelmes beszélgetést, és nem csak lerázol magadról mindent, akkor kérlek, tedd meg azzal, hogy erre olyan választ írsz, ami nem vált ki bármelyik emberből indulatot. Az is elég, ha leírod mi a kifogásod a #4842-ben.
Vagy én is elkezdjek a #4843 stílusban írni? Akkor lesz csak igazi flame!Vagy, mint már írtam ne válaszolj, de akkor se gyere azzal, hogy én kezdek flame-elni, meg azzal, hogy megfutamodok, mert az a flame.
Tőlem hívhatsz moderátort is, de szerintem akkor nem csak én leszek moderálva.
Köszönöm!APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
KMT
addikt
válasz
(Kolombusz) #4859 üzenetére
MP3 lejátszó? Esetleg PC?
Igényeidtől függ. -
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4865 üzenetére
Még annyit, hogy az excentrikus lemezeknél a tűzaj természetesen mozog a két csatorna között, ahogy a barázda a kart mozgatja. Így az anti-skating sem lehet optimális, ám az általam hallott torzítás mégsem ettől függött. Még egyszer, én kommersz lemezjátszóval próbálkoztam, Ortofon mágneses hangszedővel, de egy jobb lemezjátszón biztos többet ki lehet hallani.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4865 üzenetére
Nekem néhány régi lengyel LP-vel volt szörnyű élményem, amit sajnálok, mert az egyiken Palestrina valamelyik miséje volt, kiváló előadásban.
A lemez excentricitása szerintem inkább a nagyobb nyávogásban mutatkozik meg, néha elég csúnyán, mert x milliméter excentricitás a kisebb sugárnak nagyobb hányadát teszi ki. Most nem nagyon gondoltam utána és tévedhetek (mint bármikor
), de elsőre átgondolva a belsőbarázda-torzítás nem függ össze az excentricitással, mivel a tű túlnyúlása nem fog változni, ha amúgy jól van beállítva. De ha tévedek, szólj, mert te biztos többet gondolkodtál már ezen.
Az én tapasztalatom is az volt, hogy lemezenként igen változó a belsőbarázda-torzítás mértéke. Viszont az excentrikus lemezeknél is állandó mértékűnek hallottam a torzítást. Talán összefügg a kivezérlés nagyságával, mert a kisebb kerületi sebesség miatt azonos kitérés (amplitúdó) biztosan nagyobb torzítást eredményez.
Dinamikakompressziót azért alkalmaznak, mert valós dinamikánál nincs az a tű, amely akár a külső barázdákon képes lenne lekövetni a nagy kitérést. Ha meg lefelé növelnék a dinamikát, akkor a zene nagy része elveszne a tűzajban. Abban igazad van, hogy a korlát a belső barázdákon alkalmazható kisebb amplitúdó, de a kompresszió mértéke nem a külső és belső barázdák közti eltérés mértéke.
Ugye nem a RIAA-görbére gondoltál? - mert annak más az oka.
(#4864) CYBERIA:
Kezdesz átmenni flame-be. Ha akarsz írni valami értelmeset a témában, akkor tedd meg, különben fejezd be, légy szíves.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Annyi eredményre jutottam, hogy vannak olyan lemezek, ahol alig-alig hallható torzítás a belső barázdákon. Megint másokon viszont jobban. Persze az is közrejátszhat, hogy azok a lemezek excentrikusabbak , és ez szerintem a belső barázdákon még inkább visszaüt, ha van.
Egyébként a dinamika kompressziót nem épp emiatt is csinálják, mert ekkora a különbség elvileg a külső és belső barázdák között?
-
CYBERIA
senior tag
LOL, kié volt az utolsó témába vágó hozzászólás
? Ne buzgárkodj!
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
senior tag
Kösz, de nem vagyok konformista.
Elég érthető volt amit írtam, amit válaszul kaptam, az minimum kekeckedés.
Az ilyen "Remélem, nem fáj nagyon." beszólások meg nagyon ingerlőek, ennyit arról, hogy mi a "világos és összefüggő", nem ez kéne, hogy legyen a normális reakció.
Nem kell válaszolni rá, elég, ha olvasod.[ Szerkesztve ]
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4860 üzenetére
Próbáltad már úgy, hogy csak a belső barázdákra koncentráltál a beállításkor? Én jó régen próbálkoztam ezzel, de nem sok eredményre jutottam, igaz, Hungaroton lemezzel és kommersz lemezjátszóval.
Amúgy a belső barázdák elvileg sem lehetnek olyan jók, mint a külsők, hiszen ott lényegesen kisebb a kerületi sebesség, miközben azonos frekvencia és kivezérlés esetén a tű kitérése azonos.
Bocs, az előbb véletlenül privátban ment el.
Edit: Durván azt mondhatjuk, hogy a belső barázdákon 15kHz lejátszása csak olyan minőségben sikerülhet, mint a külsőn kb. 30kHz-é.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Mostanában el kezdett foglalkoztatni a kérdés, vajon be lehet-e annyira lőni a hangkar beállításait, hogy a belső barázdák hallható mértékben picit se torzítsanak? A tű túlnyúlása a gyári értéken van, azzal nincs baj, de ahogy néztem, akárhogy is állítom az anti-skating-et, a belső barázdáknak sosem lesznek olyan pengék a cinjei mint a külsőknek (ott nincs semmi baj, tehát a tű elhasználódását/sérülését én kizárnám), illetve torzított gitárnál is kijön a torzítás (tudom, hülyén hangzik, de azért torzított gitárnál is elég jól lehet tudni, hogy melyik torzítás miből fakad, és elég zavaró már kis torzítás is ). Szóval érdemes vesződnöm ezzel, vagy jobb ha beletörődöm, hogy ez így marad, akármit is babrálok?
[ Szerkesztve ]
-
(Kolombusz)
veterán
Sziasztok!
Létezik olyan eszköz, amit rá lehet kötni erősítőre, hogy az mp3-akat lejátssza?
Nagyon sok zeném MP3-ban van, jelenleg wifin streamelem a notiról az xboxra, de ez így elég körülményes módszer. -
shtml
őstag
válasz
CYBERIA #4856 üzenetére
Majd ha képesnek érzed magad arra, hogy világosan és összefüggően leírd a véleményedet és a kérdéseidet - és ezt meg is teszed! -, akkor szívesen beszélgetek veled tovább. Addig semmi értelme a szócséplésnek.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
BluEyes
őstag
válasz
patyik75 #4851 üzenetére
Nem akarlak én a használt gépek felé terelgetni, de azért gondold végig a dolgot.
Egy korrekten összerakott erősítő 25 vagy még több évet ki szokott bírni, ha nem hurcibálják egyik házibuliból a másikba, hanem egy polcon csücsül a szobában, oszt zenél. Az, hogy be van kapcsolva, és szól, egyáltalán nem árt egy erősítőnek, sőt! Tehát egy max. 5-6 éves erőlködőnél bizton lehet számítani még vagy 20 év hibátlan működésre. A használtpiaci ár egy ilyen cucc esetében kb. az új ár 50-60%-a.
Számolgass!
Hogy bátorítsalak, elmondanám, hogy én egy kb. 20 éves Denont hallgatok e pillanatban is. Használtan vettem kb. 3 éve. Semmi gond vele, hibátlan, még semmi jele a végelgyengülésnek.Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
CYBERIA
senior tag
"Ahogy gondolod.
Remélem, nem fáj nagyon.
"
Valaki nagyon jópofa
Úgy gondolom, ezzel le is zártad a témát! Kevés ilyen jó vitapartner van, mint Te, na szevasz!APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
shtml
őstag
válasz
perempe #4850 üzenetére
Köszönöm a linket, utánaolvasok. Nekem egy sajátkezűleg utánépített Quad 405-ösöm van, kíváncsi vagyok, mennyiben tér el egymástól a két erősítő hangja. Igaz, az enyémben még 709-es opamp van, amit már illenék lecserélnem.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
patyik75
tag
#4844?
-
perempe
veterán
Emlékeim szerint 6K egy csatorna anyagköltsége, szóval a trafó is bele van kalkulálva. A tulaj egy DIY rádiótechnika erősítőt váltott le vele, és annál érezhetően jobb szerinte. (Ezt én megkaptam egy időre, jobb a saját TDA7294-emnél, ami szerintem még bőven hallgatható.)
A Quad is remek egyébként. Szerintem többen építettek NAIM-ot, őket kellene megkérdezni, mivel valószínűleg többen használtak Quad-ot előtte azonos rendszeren. Vagy itt [link].
Válogatni válogatak, de nem biztos, hogy trafót is...
[ Szerkesztve ]
* Brahms: 4. szimfónia *
-
BluEyes
őstag
válasz
perempe #4847 üzenetére
Me tucc olyat, aki a gyár szempontjai szerint válogatott alkatrészekből, gyári minőségben megépíti a Naimot ennyiért? Jöhet a címe.
Mer ha nem így készül, akkor csak egy hétköznapi erősítő lesz belőle, jó drágán.
Egy másik fórumról egy kép, amin azok a toroid trafók vannak, amik nem feleltek meg a gyárnak, és mennek vissza a beszállítóhoz:Pedig nyilván a beszállító se tegnap tekerte az első trafóját. És akkor még hol van maga az elektronika? Mi alapján is kéne tranyót válogatni? Hm? No ennyit a Naim klónozásáról szerintem.
Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
patyik75
tag
Sziasztok.
Milyen stereo erősítőt tudnátok ajánlani a Dali Concept 6-os hangfalhoz.
/100e huf-ig/ -
CYBERIA
senior tag
A valóságban nyilván hosszabbak, de a szemléletesség kedvéért ez így volt a jó. A dolog hosszabb lecsengéssel is igaz marad.
A lényeg pedig nem azon volt, hogy van-e egyenáramú összetevő.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
shtml
őstag
-
CYBERIA
senior tag
"Váltóáramon többnyire azt értik, hogy az egyik és a másik irányba folyó áramerősségek integrálja nulla. Ilyen pl. a hálózati 230V vagy az erősítőkből a hangszórókra kimenő hangfrekvenciás jel."
Egy fél hullám ezek alapján egyenáram? Mert az biztos, hogy az integrálja nem nulla.
Vagy egy erősen csillapított berezgés? Ami olyan gyorsan csillapított, hogy az első félhullám sokkal nagyobb, mint az utána következők. Máris az egyik áramirány lesz a domináns.
Lehetne játszani vele, hogy az integrálja 0 legyen, de ehhez az kell, hogy egy kis egyenáramú összetevővel bolondítsuk meg.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4835 üzenetére
Nem, a hangfalkábelen tiszta váltóáram folyik át. A fázisviszonyok - hiszen a hangfal, de már a hangszóró sem tiszta ohmos terhelés - már más kérdés, de ettől nem kerül egyenáramú komponens a kábelre.
Hogy mire gondolt, azt nem tudom, de őszintén szólva nem is érdekel. Ha akarja, akkor majd kifejti, vagy ha nem, akkor tovább folytatja a beböfögéseit.
Nekem tökmindegy.
Az egyenáram világos, az áram mindig egy irányban folyik, ettől persze változhat az erőssége és ez akár hanginformációt is hordozhat. Váltóáramon többnyire azt értik, hogy az egyik és a másik irányba folyó áramerősségek integrálja nulla. Ilyen pl. a hálózati 230V vagy az erősítőkből a hangszórókra kimenő hangfrekvenciás jel. Ez nem feltétlenül színuszos jel, hiszen pl. a hangok többnyire nem színuszjelek, de ez az elmondottakon nem változtat.
(#4837) dabadab:
Van még olyan, hogy a váltófeszültség rá van ültetve egy egyenfeszültségű komponensre, amit DC offsetnek hívnak. (Ilyenkor pl. a színuszgörbe inflexiós pontja nem a nullátmenetnél van, illetve a pozitív és a negatív irányban folyó áramok integrálja nem nulla.) Ezt lehet tapasztalni pl. akkor, ha a hangkártyával veszünk fel hangot egyes jelforrásokból, persze az itt folyó áramerősségek minimálisak. A DC offset kompenzálására külön opciót tartalmaznak a hangot felvevő szoftverek. Ez azért is szükséges, mert a veszteséges tömörítőket megzavarhatja a DC offset.
Az erősítők kimenetéből nem ilyen jel megy ki a hangszórókra. Szimmetrikus tápellátású (pl. +/- 50V) erősítőknél világos, miért nem. Egypólusú tápellátás esetén (pl. +50V) a végfokozat kimeneti pontja többnyire a tápfeszültség felének a potenciálján van ill. ekörül változik, ám a hangszórókhoz menő kábelre ekkor sem jut egyenfeszültség ill. egyenáram, mert az egyenáramú komponenst leválasztja a kimeneti csatolókondenzátor (egy nagy elkó), amelyről fentebb már írtam.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
CYBERIA
senior tag
"Az egyenáram a hangszórókábelben?"
Tényleg?! Hol írta?
Általánosságban mondom, hogy egyetértek vele. Például abban, hogy a kábelnek változik a hangja bejáratással, és van/lesz iránya. Fizikai oldalról nem tudom megmagyarázni, a jó hangzásnak nem is feltétele a megmagyarázhatóság.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4832 üzenetére
Ha nagyon rosszul csinálják meg az interpoláló algoritmust, akkor okozhat minőségromlást is. Elvégre csak a filmekben megy az a trükk, hogy a számítógéppel egy 1x1 pixeles képből olyan felbontást hoznak ki, hogy el lehet olvasni az illető alak csuklóján a tetoválást.
Szerintem a jitter a bűnös, hogy nincs igazán előrelépés.
Bizony igen komoly gond a normális órajel előállítása a DAC-ban, a gyártók meg csak tolják maguk előtt a sz*rt. A meglévő próbálkozások (színuszos órajel, differenciális órajel-továbbítás) szerintem mind csak a megoldás elodázása, plusz nem is olcsók. Ennek azért az is lehet az oka, hogy az igényes megoldáshoz olyan komoly műszaki tudás és elektronikai gyártóbázis kellene, hogy azt még a high-end cégek sem engedhetik meg maguknak. Ezért aztán minden marad a régiben és elönt a középszer.
(#4833) CYBERIA:
Az egyenáram a hangszórókábelben? Mert más konkrétumot nem írt, csak a keze járt.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
CYBERIA
senior tag
"(#4826) DDL:
Iinkább neked lenne szükséged egy kis nekifutásra.
Nem ártana kicsit visszavenned a nagy arcodból. Csak jó tanács, nem kell megfogadnod. Úgysem fogod.
"
Ne haragudj, hogy a pártját fogom, de amit DDL ír, nem olyan hülyeség.
[ Szerkesztve ]
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
#56474624
törölt tag
Igen, ezt tudom. Én csak arra értettem a mondandómat, hogy ne légy biztos benne, hogy hangminőségromlást az nem okoz.
Ha belegondolsz, a DVD-Audio nem hozott akkora előrelépést (sőt, sokak szerint egyáltalán nem hozott), mint amekkora elvárható lenne, miközben nem nehéz belátni, nagyon messze vagyunk még mindig az ideális hanghordozótól (mondjuk egy jobb orsós magnó, jobb állapotú felvételen még mindig sokkal jobb egy CD-nél, de még az LP-től is ugyanazon, nem high-end, csak audiofil rendszeren, tehát nemcsak a rendszer többi tagjáról beszélhetünk, ha ludast keresünk). És a DVD-audiónál ráadásul nem "betippelt" értékekkel dolgozunk, hanem valósakkal. Szerintem a jitter a bűnös, hogy nincs igazán előrelépés.
[ Szerkesztve ]
-
shtml
őstag
válasz
Frenky87 #4824 üzenetére
Azt még nem próbáltam és mivel fizetős, nem is fogom. Ugye lossless tömörítőknél két lényeges szempont van. Az egyik a tömörítési fok, persze sok-sok zenére átlagolva, a másik pedig az, hogy szimmetrikus-e vagy sem.
A szimmetrikus tömörítők - ilyen pl. az APE - komoly hátránya, hogy a kibontáshoz kb. ugyanannyi idő kell, mint a tömörítéshez. Ezért is nagy szívás az insane és hasonló opcióval készített APE, mert a gyengébb gépen megakad a lejátszás, főleg trackváltáskor. Továbbá ezzel a tömörítő diszkvalifikálja magát a hordozható eszközökben való felhasználásból, mert túl nagy teljesítményű processzor kellene a lejátszóba, ami pénz és fogyasztás=üzemidő.
A aszimmetrikus tömörítők (Wavpack, FLAC, TAK) több időt igényelnek a tömörítéshez, a kibontás viszont lényegesen, akár nagyságrenddel gyorsabb, ezért ideálisak hordozható lejátszókba. Nem sok ilyen eszköz van lossless támogatással, de amelyek vannak, azok a FLAC-ot támogatják. Eltekintve persze az Apple lossless formátumától, de azt senkinek nem ajánlom.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Tájékozatlanságodnál már csak az önhittséged nagyobb. Mióta megy DC-offsetes jel a hangszórókba, he? Szimmetrikus tápellátásnál egyértelmű a dolog, de egypólusúnál szerinted mire is van a kimeneti elkó? Dísznek, mert olyan szép nagy és színes? Vagy csöves végfoknál hogyan is megy át egyenfeszültség a szekunder oldalra, a hangszórókba - netán egyenirányítják?
(#4825) DDL:
Vagy talán te sem érted, amit írsz. Amin nem lepődnék meg...
(#4826) DDL:
Iinkább neked lenne szükséged egy kis nekifutásra.
Nem ártana kicsit visszavenned a nagy arcodból. Csak jó tanács, nem kell megfogadnod. Úgysem fogod.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #4812 üzenetére
Egyebkent soha nem allitottam olyat, hogy a kabelnek soha, semmilyen korulmenyek kozott nem lehet hatasa a hangra - dehogynem. Csak eppen nem nagyon lehet epiteni a mindenfele objektivitast nelkulozo, szubjektiv beszamolokra.
Pedig első nekifutásra nincs más építő elem csak a szubjektív tapasztalat, beszámolók...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4821 üzenetére
Szerinted mit értettem azon, hogy "az interpolációval generált minták"?
Amúgy ugyanilyen "interpolációt" végez a DAC utáni kimeneti szűrő is, amikor a DAC lépcsőzetes kimenetéből folytonos jelet állít elő. Mégpedig ezt teszi oversampling nélkül is...
(#4822) DDL:
Írjál már valami újat is.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
DDL
őstag
Az viszont, amit egyesek a kábel "bejáratódásáról" vagy irányérzékenységéről írnak, puszta halandzsa.
Na persze. Nézz utána anyagszerkezettanban a feszültség csökkentés és a normalizálódás fogalmainak...
A kábelek és az egyéb alkatrészek sem ilyen egyszerűek...
Üdv: DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
#56474624
törölt tag
Igen ám, de túlmintavételezésnél nem a CD-ről kiolvasható adatokkal dolgozunk csak, hanem különböző matematikai módszerekkel kiszámolunk még ezek mellé/közé további értéket. Az nem a CD-ről leolvasható adat. A CD-ről leolvasható dolgokhoz az oversampling nélküli lesz közelebb. Hogy ez jobb-e, vagy rosszabb? Valamikor a kevesebb több, míg a sokat akar a szarka esete...
[ Szerkesztve ]
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4818 üzenetére
A jitter csak arányában, az interpolációval generált minták közötti időhöz képest nő, hiszen kevesebb idő telik el két minta között, miközben a jitter abszolút értéke változatlan (vagy kisebb). A relatíve nagyobb jitter azonban egyáltalán nem jelent rosszabb hangot, mert ugyanilyen arányban csökken a minták közötti jelváltozás mértéke. Ezáltal a jitter okozta torzulás mértéke semmit nem nő.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Egy amúgy korrek módon kivitelezett 16 bites DAC szólhat olyan szépen, mint egy slendriánul megépített 20 bites DAC akárhányszoros oversamplinggel.
Hát van olyan, ahol korrektül megcsinálták, pl. Mark Levinson CD-játékosok, és hát...
Másik hátrányról elfeledkeztél, a nagyobb jitter.
[ Szerkesztve ]
-
shtml
őstag
Sőt a csatlakozóknak is van "sajáthangjuk", ezeknél a jelvisszaverődés köp bele csúnyán a levesbe.
Egy tisztességesen és főleg igányesen megépített eszköznél azonban mindezek gyakorlatilag semmit nem számítanak, mivel közvetlenül a D/A konverter előtt korrektül helyreállítják az alacsony jitterrel rendelkező órajelet.
(#4814) Ba cy lus:
Mármint a pre-emphasis? Semmire nem jó, csak az élet bonyolítására. A jel útjába be kell tenni egy de-emphasis szűrőt, amelyet ha nem mérnek be pontosan - és a high-end cuccok kivételéven nem mérik be pontosan -, akkor további hangképváltozás lesz az eredmény. Talán az analóg technikából visszamaradt reflex alapján találták ki, amíg r nem jöttek, hogy a zajt egyéb módszerekkel hatékonyabban lehet szűrni (oversampling, noise shaping).
(#4815) Ba cy lus:
Egy amúgy korrek módon kivitelezett 16 bites DAC szólhat olyan szépen, mint egy slendriánul megépített 20 bites DAC akárhányszoros oversamplinggel. Azonban az oversamplingnek komoly előnyei vannak. Egyetlen hátránya az, hogy ha túlmintavételezést alkalmazol, akkor már nem használhatsz 16 bites DAC-ot, mert hát az nem lesz képes feldolgozni az interpolációval generált, ezért nagyobb bitmélységű mintákat. Hiszen pl. 8-szoros túlmintavételezés alkalmazásához legalább 19 bites DAC kell - ami sokkal drágább, mint a 16 bites.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
KMT
addikt
"Az viszont, amit egyesek a kábel "bejáratódásáról" vagy irányérzékenységéről írnak, puszta halandzsa."
Azt szokták erre írni, hogy azért változik a hangja, mert anyagszerkezeti változások jönnek létre a kábelben a tartósan egy irányban folyó áram hatására.
Ez nem lehetséges szerinted?Amúgy ment PÜ pár napja....
-
dabadab
titán
válasz
CYBERIA #4808 üzenetére
"Placebóra alapozva nem tudnák eladni a több ezer Ft/m-es kábelokat."
Epp' a multkor olvastam egy kutatas eredmenyet, miszerint annal hatasosabb a placebo, minel dragabb. Egyebkent is, nezz szet: horoszkopot, homeopatiat, mindenfele egyeb hulyeseget el lehet adni, szoval ez nem komoly erv - sajnos.
Egyebkent soha nem allitottam olyat, hogy a kabelnek soha, semmilyen korulmenyek kozott nem lehet hatasa a hangra - dehogynem. Csak eppen nem nagyon lehet epiteni a mindenfele objektivitast nelkulozo, szubjektiv beszamolokra.
DRM is theft
-
shtml
őstag
Ugyanígy nem mágia, hanem könnyen érthető fizikai alapja van annak, hogy a digitális átvitelben használt kábeleknek is van "sajáthangjuk". Ennek oka is egyszerű fizika. A kábel soha nem tökéletesen ohmos, mindig van induktivitása és kapacitása is. Az induktivitás és a kapacitás különféle kombinációi más és más csoportfutási időt jelentenek a négyszögjelhez közel álló digitális jel átvitelénél. Mivel a digitális átvitel során a négyszögjelet helyreállító vagy "tisztító" áramköröknek hiszterézisük van, a csoportfutási idő miatt kissé, de kábelenként másképpen elkent felfutó ill. lefutó élek eltérő időpontokban történő átkapcsolást eredményeznek a logikai 0 és 1 között. Ez pedig kábelenként más és más mértékű jittert visz be a jelbe.
Így már könnyen érthető az a laikusok számára megmagyarázhatatlannak tűnő tény, hogy egy passzív elem, mint a kábel is képes jittert belevinni a digitális jelfolyamba.
Ennek megértéséhez persze nem elég pusztán az audiofil "szaktekintélyek" véleményét ismételgetni, hanem kell hozzá némi fizikai és elektronikai ismeretanyag is. De aki rendelkezik ilyen ismeretanyaggal, az különbséget tud tenni a valós, ténylegesen létező hatások és a beleképzelés vagy placebohatás között.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
CYBERIA #4808 üzenetére
A hangfalkábelek jelentőségét az audiotechnikát valamelyest is ismerő emberek közül nem sokan vonják kétségbe. Pl. a sodrott kábel induktivitása a magasabb frekvenciákon jelentős lehet és bizony a hangváltót is elhangolhatja. A tömör kábelnél viszont a szkinhatás jelentősebb, szintén a magasabb frekvenciákon (ellenben alig van induktivitása), ezért is készítik ezeket elég nagy keresztmetszettel. Mindez egyszerű fizika, könnyen érthető és belátható.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy sokkal nagyobb hatással van a hangra pl. a hangváltó alkatrészeinek minősége és tűrése. Az induktivitásokat még könnyen lehet azonos értékűre készíteni, de a kondenzátorokat már válogatni kell, mert alapból elég nagy a szórásuk ill. a tűrésük. Cseréld ki a hangváltó kondenzátorát egy azonos névleges értékű másikra és máris igen nagy változást tapasztalsz a hangzásban, mert az azonos névleges értékű kondenzátorok kapacitása igencsak szórhat. Adott esetben nagyobb változást hallasz a hangzásban, mint a kábel cseréjénél.
Az viszont, amit egyesek a kábel "bejáratódásáról" vagy irányérzékenységéről írnak, puszta halandzsa.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
Gergo88 #4807 üzenetére
hogy lehet 1400 kbit/s-ből elvenni 400at minőségveszteség nélkül, próbáld meg winrarral tömöríteni, kb annyit lehet veszteség nélkül tömöríteni rajta mint amennyit az tud
FLAC, APE, Wavpack (lossless opcióval), OptimFROG (lossless opcióval vagy Dual Stream correction file-lal) vagy TAK mond neked valamit?
Ne is haragudj meg, de ha ennyire lövésed sincs a lossless tömörítésről, akkor milyen alapon teszel ilyen magabiztos kijelentéseket???
A hozzászólásod második bekezdésével kapcsolatban csak annyi a kérdésem, vajon van-e saját tapasztalatod vagy véleményed is vagy csak a másoktól, esetleg általad szaktekintélynek tartott emberek véleményét ismételgeted.
ha bele gondolsz, senki nem venne vagy árulna audiofil asztali cd írókat ha elég lenne számítógépen lemásolni
A marketing és a sznobság, főleg tájékozatlansággal párosítva, csodákra képes. Továbbá baromira naiv vagy, ha azzal érvelsz, hogy ha valamit árulnak és megvásárolnak, akkor az biztos jó is valamire. Na jó, a gyártónak és az eladónak biztos jó pénzforrás...
Bocsáss meg, komolyan nem cikizni akarlak, de elképesztően tájékozatlan vagy. Jobb lenne először utánajárnod a dolgoknak, mielőtt ekkora butaságokat írsz.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
CYBERIA
senior tag
válasz
dabadab #4760 üzenetére
Tesóm nem régen vett hangfalkábelt, az előzőhöz képest ég és föld!
Még én is hallom a különbséget, pedig annyira sokszor nem hallgattam, nem az én cuccom.
Placebóra alapozva nem tudnák eladni a több ezer Ft/m-es kábelokat.
Akinek elég kifinomult a hallása, az még azt is meghallja, ha máshogy csavarja az érpárt.
Ki lett próbálva lazán csavarva, meg párhuzamosan egymás mellett vezetve. Én nem tudok nyilatkozni, de tesóm állítja, hogy utóbbi esetben határozottan jobb.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Gergo88
tag
hát nem tudom igazán hogy hogy lehet 1400 kbit/s-ből elvenni 400at minőségveszteség nélkül, próbáld meg winrarral tömöríteni, kb annyit lehet veszteség nélkül tömöríteni rajta mint amennyit az tud. személy szerint loss-lessnél én hallom is hogy nem azzal a dinamikával szól mint amivel kéne, bár nehéz észrevenni a különbséget
ami a cd közvetlen másolását illeti, fogalmam sincs hogy ez pontosan hogy működik, az én fülem ehhez nagyon kevés, de olyanoktól hallottam akiknek nagyon sokat adok a véleményére és értenek a témához. meg ha bele gondolsz, senki nem venne vagy árulna audiofil asztali cd írókat ha elég lenne számítógépen lemásolniBa cy lus: jobb asztali cd lejátszókban van x-szeres túlmintavételezés mint pl Harman Kardon HD 750, mondjuk ez még az olcsóbb kategória, arcam sem rossz, myriad, rotel stb.
Basu gasu bakuhatsu busu basu gaido.
-
shtml
őstag
válasz
#56474624 #4805 üzenetére
Nem egészen, mert az RIAA-karakterisztika két időállandóval dolgozik, a mélyeket csillapítja, a magasakat kiemeli, így lejátszáskor ennek a fordítottjára van szükség. Ez inkább az FM adások előkiemeléséhez hasonlít, mert az így készült CD-ken csak a magasak vannak kiemelve egy időállandóval.
A dologban az a szép, hogy olvastam, sok újabb (nem tudom, egy hány évet jelent) CD-játszó már nem is tartalmazza a de-emphasis áramkört, mert a gyártók szerint olyan ritkán használják a pre-emphasist. Ami igaz is, de mi van, ha valaki régebbi CD-t akar hallgatni?
Edit:
Itt van egy CD-m (Sony) .cue file-ja, figyeld a FLAGS PRE sorokat:
REM GENRE Classical
REM DATE 1993
REM DISCID 4D0BA106
REM COMMENT "ExactAudioCopy v0.95b3"
PERFORMER "Mozart"
TITLE "The Piano Concertos (CD 6 of 12)"
FILE "01 - Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Allegro.wav" WAVE
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Allegro"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Andante"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 00 11:06:59
FILE "02 - Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Andante.wav" WAVE
INDEX 01 00:00:00
FILE "03 - Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Allegro.wav" WAVE
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 15 in B flat major KV 450 - Allegro"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 01 00:00:00
TRACK 04 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Allegro assai"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 00 07:54:65
FILE "04 - Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Allegro assai.wav" WAVE
INDEX 01 00:00:00
TRACK 05 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Andante"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 00 10:44:69
FILE "05 - Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Andante.wav" WAVE
INDEX 01 00:00:00
FILE "06 - Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Allegro di molto.wav" WAVE
TRACK 06 AUDIO
TITLE "Piano Concerto No 16 in D major KV 451 - Allegro di molto"
PERFORMER "Mozart"
FLAGS PRE
INDEX 01 00:00:00[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Lejárt a mod idő.
Pontosítok, a pre-emphasis infót a .cue file tartalmazza, nem a log file. Ezért ha ezt jól kezelni képes programmal írja ki az audio CD-t, akkor a másolat is jó lesz.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
dabadab #4799 üzenetére
Egyetlen esetben még igaza is lehet. Ha ui. az eredeti CD pre-emphasist tartalmaz (nekem van olyan klasszikus zenei CD-m is, amelyen csak egyes trackek tartalmaznak pre-emphasist), akkor ez az infó nem fog átmenni egy szokásos ripbe, hanem csak az EAC log fogja jelezni ezt a tényt.
Ha valaki az így begrabbelt WAV-ból audio CD-t ír ki, akkor a trackek ugyan bitről bitre azonosak lesznek az eredetivel, de a kiírt CD nem fogja tartalmazni a pre-emphasis információt, ezért a CD nagyon csúnyán, élesen fog szólni.
De kétlem, hogy Gegro88 erre gondolt.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
válasz
Gergo88 #4796 üzenetére
Sőt az eredeti azért sem lehet eredeti, mert préseléskor kopik a matrica és ezért romlik a minőség, amit valaki bizonyára meg is hall.
Na de komolyan, elmagyaráznád nekem is, miért nem lossless a lossless? Milyen audio információ van az eredeti CD-n, ami nincs benne egy lossless ripben? (A kedvedért feltéve, hogy profi ripről van szó, cue file-lal és az esetleges CD-Text infóval, bár ezek egyike sem szükséges a veszteségmentes hangvisszaadáshoz.)
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- nVidia tulajok OFF topikja
- Mercedes topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest