-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vmk
tag
válasz VegyesTamás #11700 üzenetére
Ohh, ez is jónak tűnik! Köszönöm.
-
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #11689 üzenetére
Jelentem kb 30 perc alatt elintézték itt fent budán és ~1700HUF bánta. Viszont később minden további nélkül tudok motort cserélni (sajnos csak típus azonost ).
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Tudtok valakit budapesten, vagy környékén aki alufelnit javít/políroz/fest?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Declare
őstag
Fogyasztasban egy manual vagy automata valto eseteben mi a helyzet manapsag? Regen azt tudom, hogy a
manualautomata az lassabban gyorsult es többet evett. A mai (mondjuk elmult 5 ev) autok eseteben mi a helyzet?Pl erdekes az audi multitronicja is, aminel a fordulatszammerö kb egyenletes fordulaton all vegig es ugy gyorsul a kocsi. BMW/VW ezt nem csinalja ha jol tudom.
Ma mar en könnyen elkepzelem, hogy jobban gyorsul es kevesebbet is fogyaszt az automata nem? Pl dizel eseteben az automata ilyen 1000-1200 fordulatokon gyorsit/valt...mivel nincs kettöstömegü igy ezt megteheti es ez a fogyinak azert gondolom jo. Ha viszont lepadlozza az ember az audi multitronicnal pl nincs egy pillanat kihagyas sem a valtasokkor, de a többiek is villam gyorsan kapcsolnak. Igaz ez igy
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #11713 üzenetére
A korszerűekre igaz csak ahogy írták előttem. A régi automata meg cvt-nél nem feltétlenül bár utóbbi folyamatosan reszelgetik most már egész jók azok is.
Azért az azonnal vált az túlzás, ha lepadlózod egy modern dupla kuplungos is elgondolkozik, hogy 1-et vagy 2-őt váltson vissza (ami nem a váltó hanem a vezérlés miatt van, kell egy kis idő mire kiszámolja melyik az optimálisabb választás).
Nem vészes, annyi hogy előzés előtt ezt a kb 1 sec-et bele kell kalkulálni. Úgy szoktam (ha ilyen van), hogy padló és utána indítom meg csak az előzést.#nincsbennetarcsi
-
válasz Declare #11713 üzenetére
A legfrissebbeket nem ismerem, de a Domi 1800 körül váltogat és ejti le 1200 környékére. Csak erősebb taposásra vált vissza. A ténykedése alig észrevehető. Visszaváltáskor természetesen van késedelem, de messze nem másodpercekben mérhető.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
DSG is ugye azért gyors, mert +/- 1 fokozat "be van készítve". Ez oké, de kickdown esetén nem feltétlenül egyet vált vissza, olyankor macerásabb a szitu.
Amit viszont nem nagyon tudnak az automaták, csak amelyik kézzel is piszkálható, hogy fékezés nélkül csak visszalöksz 1-2 fokozatot gázfröccsel és úgy lassulsz.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
Nem lassabb mint egy hagyományos automata. Anno a V6 Mondeo (gen. 2) sem váltott gyorsabban/lassabban vissza 2-t se a S60 GearTronic-ja.
EQMontoya: lejtőn lefelé áthúzom manuálisba (vagy S-be ha nem túl meredek) pont ezért, hogy legyen motorfék.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
es a kormanyvalto, illetve a hagyomanyos "sebessegvalton tudom pöckölni föl le a sebesseget" opcio között van különbseg? Gondolok itt arra, hogy a kormanyvaltoval valami "többet kapsz" azon kivül, hogy gyorsan meg udod huzkodni a füleket?
A kickdown os gyorsitaskor az a holtidö az oke. Arra gondolok ha mondjuk akarsz egy 0-100 at mérni? Ott az automata elvileg gyorsabb akkor ugye?
Ha meg elözes a szitu es athuzza az ember manualba, akkor nincsenek kesedelmek nem? Szoval elvileg gyorsabb lesz az elözes is, mert mondjuk athuzod manualba, 3-ba valtasz (eddig ugyan az, mint manualban), kivarod a pillanatot, padlo, viszont manualnal elözes közben mondjuk kell egy kuplung+valtast csinalni, automatanal, meg csak huzol egyet a fülön es azonnal az uj fokozatban van.
Es mi van az audi multitroniccal? Ami folyamatosan egy fordulaton tartja a motort es ugy gyorsit mint egy robogo
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #11720 üzenetére
Az csak egy fül, önmagában nem ad semmi pluszt azon kívül, hogy könnyebben eléred. A váltó fajtája és programozása adja a váltási sebességet.
A dupla kuplungos mindenképpen gyorsabban vált a manuálisnál.
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Köszi!
Valahogy ramtört most ez az automata kerdes Nincs vele bajom, meg amikor vezettem akkor sem volt, de a sportos feeling mindig eltünt. Kisse olyan nagypapas es unalmas, ugyanakkor kenyelmes es sokszor praktikus.
Viszont amiket vezettem Outlandert többet, Q7 et, meg egy porsce panamera turbo S, ott mind volt kormanyvalto, de nem allt ra a kezem (jo a panameranal az 500as pulzus szamtol nem lattam ki a szemeimen kb ).
Lehet, hogy idövel mondjuk raall az ember keze es ha sportossagra vagyik megkapja kb azt, mint a manualtol, a többi hetköznapi esetben meg csak siman komfortos...akik vezettek ilyet is olyat is, mi a tapasztalat?
Masik ilyen hatter felelmem a bonyolultsaga, a a60k HUF os olajcsere, de ahogy olvasom nem igen panaszkodnak ra, hogy tönkremegy es mivel nincs kettöstömegü ami tönkremehet, igy a riziko es költsegek sem biztos hogy nagyobbak, mint a manualnal (dizel eseten mondjuk)
Aki ilyet is olyat is vezet gyakran annal mi a favorit?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #11724 üzenetére
Úgy voltam vele, hogy egészen addig utáltam amíg ki nem próbáltam. Most már semmi pénzért nem kéne manuális váltó ebbe a gépbe.
Egy dsg már bőven a használható kategóriában van és eleve okosan van programozva (legalábbis a dízelekben, benyósokhoz nem sikerült jó progit írni állítólag) arról nem is beszélve hogy tanulékony a váltó tehát igazodik a vezetési stílusodhoz.Mondom az elején idegenkedtem tőle meg fura volt de ma már ott tartok, hogy ha átülök a bububa simán lefulladok lámpánál mert elfelejtek kikuplungolni.
Manuálisnál is van olajcsere, nekem ugyanúgy 60k km a csereciklus a manuálisnál mint a dsg-nél. DSG-ből az olajos tartós (már ha cserélik időben az olajat benne), a száraz... Meglátjuk kategória de nem lesz olyan tartós mint az olajos az fix. Sajnos a DSG javítás necces. Nem nagyon találsz olyat aki foglalkozik vele. Viszont nem elromlós de ha mégis... az nagyon nagy cumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
hmm, erdekes, amit irsz. Amikor a subit vezeted nem ad plusszt a valtas?
(#11726) [rvilike] Nem kell ahhoz valtofül. Egy valamire automatat is ugyan ugy belökhetsz manualba es ugyan ugy valtasz a valtokarral elöre es hatra löködve.
Mondjuk jo kerdes, hogy hogyan birjak ki ezek a valtok, ha mondjuk egy nyomatekos tádét lepadlozol ötödikbe manual modban es padlon tartott labbal visszahuzkodod 4-be vagy 3-ba azert ott akadnak NM-ek
-
-
Qru
MODERÁTOR
Felesleges. Annyira jól van programozva, hogy kézzel sem tudnám optimálisabban kezelni a váltót. Kényelmes és kb kitalálja mit akarsz. Mondom ezt úgy hogy ősi automata ellenes voltam. De szégyen, nem szégyen: ez a dsg engem megvett.
mod:
Declare: Többet lehet gépészkedni az fun nyilván de a köznapokban csak nyűg. Alapvetően másról szól a két autó (pedig egyforma erősek). A Passat egy nyugodt utazó autó abban eszembe sem jut(na) felfelé veretni Visegrádon, vagy egy havas parkolóban forgolódni (mondjuk az elko kézi miatt nem is lehetne ), ott nem is érzi jól magát. Viszont a pályán meg a Passat messze lekörözi a Subit mindenben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #11734 üzenetére
Sztem azt kell eldönteni hogy mire használod az autót elsősorban. Hobbi célból manuális ha meg sokat mész (és főleg városban) akkor a dsg ideális választás.
Tehát egy BRZ-t tuti nem vennék automatával de egy dízel Passat esetében gondolkodás nélkül behúznám az extra listán az X-et a dsg mellé.
#nincsbennetarcsi
-
Burt1793
veterán
Dízel passat és a BRZ között annyi az összefüggés, hogy mindkettőnek 4 kereke van.
Szerintem a BRZ/GT86-hoz nincs is automata váltó, az még egy igazi autó. Amúgy elég jó a vw manuális váltója is, egyáltalán nem megerőltető váltogatni vele, a dízelnek is brutál könnyű a kuplungja (sajnos (nekem)).
Ilyen új dsg-s autót még nem is vezettem, gyorsulási videókon láttam csak, hogy nagyon szép váltogat, csak úgy ugrál a fordulatszámmérő. Ilyet kézzel nem csinál az ember.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Burt1793 #11736 üzenetére
Direkt sarkítottam ki, hogy attól függ milyen célra veszel autót. 9 gurigából kijön mind a kettő. Egy jó Passat is meg egy jó BRZ is. Nyilván Passatba dsg a BRZ-be meg sperr a "kötelező" az extra listáról.
Arra a platformra van automata. BRZ-ből is meg GT86-ból is, sőt az FR-S-ből is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
AMD Power
titán
Megvettem a cuccokat ma géphez. A Gates szíj mellett döntöttem végül is.
A Gates szett + Dolz pumpa, az Alco olaj , lég és pollenszűrőért 19100Ft fizettem összesen.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
válasz Morris #11739 üzenetére
Remélem azért nem nyúltam félre ezekkel a márkákkal. De nem tudom ,hogy pontosan hány év vagy km van a kocsi vezérlésben , és ezzel nem igazán szeretnék kockáztatni.
bitpork Aranyos vagy köszönöm.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
roberto211
őstag
válasz AMD Power #11738 üzenetére
Nekem is gates van rajta és úgy néz ki teszi a dolgát. Pedig neha jol megfeszül
Morris: A szerelőm nekem is csak a mann szűrőt hajlandó használni. Azt mondja tényleg jók.
Nekem meg van olysn 3-3500km em hatra a szervizig. Addig lassan megveszem a dolgokat[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-
-
-v-
addikt
Na, ezeket be is rakhatjuk a TIR-be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Filmvilág
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Atomenergia
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózatokról alaposan
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen