Új hozzászólás Aktív témák

  • gooool

    őstag

    Sziasztok,

    megírom a kis szösszenetem az Astra-val kapcsolatban, mivel 2 hét alatt belement 3000 km, ami azt hiszem már adott egy jó feedback-et.
    Ezen idő alatt volt városozás, autópálya, vidéki út (az 52-es is, áldja meg a Jó isten), autópályás dugó, minden, rövid és hosszútáv is 1-4 személlyel.
    Úgy döntöttem a legalja, kákán is csomókereső ember leszek ebben a véleményezésben, mert tudom, hogy itt arra is van igény. ;]

    A delikvens:
    Opel Astra L Elegance 1,2 turbóbenzin 130 LE, 8-as Aisin automata
    Kobaltkék gyöngyház szín

    Külső:
    Nagyon magával ragadó a kinézete, sokan megnézik ebben a színben és felszereltséggel, szépek a részletek is, kellemesen üdítő látvány a parkolóban és a ház előtt is.
    Hibának rónám fel, hogy a 300 ezres gyöngyház dukkón találtam fényezési hibákat, ami rendesen baszná a csőröm, ha saját zsebből ment volna a beszerzés, így el tudom nézni (C oszlopon 3-4 helyen mintha por került volna a fényezés alá, kitapintható, látható).

    Motor:
    Jó ez a kis 1,2-es 3 hengeres, bár ha elkezdem nyomni, akkor szokni kell a hangját, ez tény. :D Ellenben kellő dinamikája van, alapjáraton és tartott tempónál szinte nincs is hangja, így könnyű vele az élet, illetve hihetetlenül jól fogyaszt eddig, 5,3 liter a nagyátlagom. Hatótáv így remek, mivel 55 liter körüli a tank (ez sem túl elterjedt manapság), szinte már dízeles.

    Váltó:
    A 8 fokozat nagy előny, 130-nál sem forog sokat (emlékeim szerint 2100 vagy 2300-at), illetve egészen gyors az irányváltó, egy DSG-hez képest mindenképp. Néha azért érezni egy lámpánál való lassításnál a végén, mikor már 2-3 km/h a tempó és még nem oldott le, hogy megremeg a rendszer, de ezen kívül rendben van, a váltásidő jó, néha ránt egy picit, de száraz DSG-hez képest rendben van. Ami kifejezetten tetszik, hogy jó fordulatszámtartományokat használ, nincs 1100-1200-on nyektetés, inkább 1500-2000 között van mindig a motor, és rendesen visszapakol, ha szükség van rá (tegnap pl. simán elengedte 6300-ig pályára való nagygázas felhajtásnál). Van váltófül a kormányon, kipróbáltam, működik, többet nem tudok mondani róla. :D

    Futómű, kormányzás:
    Itt csak jót tudok mondani, Oktávhoz képest csendesebb, pláne futóműhangok tekintetében, komfortos, de mégis sportos, nem rossz a kormányérzet sem, a Primacy 4-es gumik is adnak kellő tapadást. Féltem kicsit, hogy a 17-es felni, peremvédős, peres gumikkal majd kellemetlen lesz, de abszolút nyerő, ezen a téren nincs kifogásom.

    Beltér, kütyük:
    Először is sokkolt, hogy mennyivel kisebb, mint az Oktáv. :DDD Jó mondjuk annál nem igen tudnék nagyobb csatahajóba átülni a kategórián belül, de vicces volt. Elöl jól elférni a nagyon széles kardánalagút ellenére is (176 centi, 80 kiló vagyok), mögöttem én már nem érzem jól magam, főleg amiatt, hogy teljesen leengedett vezetőülés alá nem tudom berakni a lábfejem. Egyébként a hátsó üléssorban is adott a kényelem, Type-C USB, szellőzőrostélyok és könyöklő is van. Csomagtér átlagos, van síalagút és dupla padlós, de a 12V-os csatlakozó hiánya nagy baklövés volt.
    Vezető ülés AGR-es, ami tényleg rohadt jó, mindenféle beállítási lehetőség van, jól személyre tudtam szabni, hosszú távon is kényelmes, maga a pozíció is jó, kellően lent lehet ülni és magamra tudom húzni a kormányt is. Könyöklők helye is rendben van, műbőr borítású, így könnyű takarítani is. Tárolórekeszekből van elég, bár a kesztyűtartó már itt is kicsi és nem is hűthető, ami negatívum. Az este látható, ajtóban lévő, konfigurálható színű ledcsík hangulatos, az ajtózseb is megvilágított, de sajnos nem bélelt, így hangot ad bármi, amit beleraksz. A zongoralakkból van bőven, nem barátom, de együtt lehet vele élni még jelenleg. A dizájn az parádé, rohadt jó ránézni az egészre, főleg az Elegance félbőr, világos szövetbetétes üléseivel. A kormány varrása az alsó, befejező részen csúnya, azonnal kiszúrta a szememet. :DDD . Ülés, kormány és szélvédőfűtés van, elöl-hátul radar, hátul kamera és 360 fokos kamera is, ezek nagyon hasznosak. Sávtartó buta, faltól-falig megy, agresszív, sokszor kikapcsolom, főleg vidéki úton, ahol a minőség miatt muszály sokszor átlépnem a vonalat. Adaptív tempomat nem rossz, bár nekem túl korán kezd el fékezni, lassítani, de egyébként teszi a dolgát, a táblafelismerő is egészen megbízható. Sima, foncsoros led fényszóró van benne, nem a mátrix, de abszolút rendben van, az automata távfény is jól működik.
    A központi rendszer kellően gyors, nem produkált lefagyást vagy hasonló problémákat eddig, a személyre szabáson még kicsit dolgozhatnának, de tök élhető, és nagy élmény, hogy vannak még fizikai gombok is (klímapanel és ehhez tartozó dolgok teljesen, hangerőszabályzó is, a kormányon is rendes gombok, teljesen jól működnek). Zene nem rossz, metál és podcast jól szól benne. AA és CP terén is van tapasztalat, mindkét platformot használom benne, vezeték nélkül persze, párhuzamosan. Az autóban beállítható, hogy melyik telefon miként csatlakozzon fel (nekem a Samu hívás, streaming, az Ájfon pedig CP-re van állítva), így a Samuról megy a zene, míg az Ájfonnal navigálok. Mindkét telefon így kihangosított, de a funkciók különválnak (ez nagyon hiányzott az Oktávból, ott ha rádugtam CP-re a telót, utána csak arról ment minden). Néha persze össze tud zavarodni és elfelejti, hogy a Samuról ment a zene és művészkedni kell, de rendben van. Ellenben a vezetéknélküli CP mocskosul melegíti és meríti a telefont, ami nem meglepő, olvastam itt is róla, de azért ez még fejlesztésre szorul úgy tűnik.

    Huhh, azt hiszem ennyi. :DDD Ha bármit kihagytam volna és érdekes, akkor kérdezzetek. :) Tali meg ha lesz, akkor viszem. :)

    Üdv, Balázs

Új hozzászólás Aktív témák