-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz
Speeedfire #86726 üzenetére
Képzelj el 100kg-val többre 10nm-rel kisebb maximális nyomatékot, azt is magasabb fordulaton.
Rá fogsz jönni, mi a probléma.Ezek a régi, kis literteljesítményű, hengerenként két szelepes motorok azért voltak vezethetőek, mert általában 3000-es fordulat alatt leadtak értelmes mennyiségű nyomatékot.
A hengerenként 4 szelepes motorok többsége változó szelepvezérlés mellett nagyobb teljesítményt ér el aránylagosan, cserébe a nyomatékmaximum is sokszor 4000 fölé kerül.
Szóval ha forgatod, persze, jobban megy, de alul nem lettek igazából erősebbek.
Ez mindaddig nem is probléma, ameddig mondjuk egy 1.8-as vagy 2 literes motorról beszélünk, mert az már városi közlekedésre bőven elég 2000-es fordulaton is.
De amikor az 1.4 8v helyett berakjuk az 1.0 16v-t, akkor ez a fentebb leírt probléma határozottan fájdalmasan fog jelentkezni.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Notebookokba érkezhet meg az LG Tandem OLED kijelzője
- Autós topik
- World of Tanks - MMO
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LEGO klub
- További aktív témák...