Új hozzászólás Aktív témák

  • pandur99

    aktív tag

    válasz ati3x #77799 üzenetére

    Mindenki azt nézi az újdonságokban, ami neki megfelel (vagy nem). Engem speciel hidegen hagy a dupla stabi, mert nem E-M1-em van, hanem E-M5-öm, első kiadásból. Így a hi-res sem érdekel. De az átfogás nagyon is, meg a fix 4 sem rossz, habár ez nekem fölösleges is, felőlem elmehetne 5,6-6,3-ig, mint a mostani 12-50. A képminőség már jobban izgat, de arról most még semmit sem tudunk, csak reménykedünk. Mondjuk a 12-50-et nem nagy kunszt überelni. Az is igaz viszont, hogy ha cewe könyvet gyártasz a fotóidból, vagy otthon monitoron nézegeted, a 12-50 minősége is elmegy, főleg, ha nem nagyítóval nézed, hanem normális, olvasási, monitornézési távolságból (nem belenagyítva!). Persze én is élvezem pl. a Pana 20/1,7 élességét, csak úgy érdek nélkül, és szeretném, ha minden objektívem penge lenne, de józan ésszel tudom, hogy nincs sok értelme magáncélra annak, mert kiállításra nem küldök képet, újságba, könyvbe (ahol sok fotóm megjelenik) meg bőven elég a minősége. A Pannon lapok veszprémi nyomdája pl. úgy kéri a fotókat, hogy az élvezhetetlenségig ki kell világosítani, plusz agyonélesíteni, mert a festékterülés a rotációs papíron úgy hozza ki belőle a legjobbat. Most akkor minek arra félmillás objektív? Mikor szántszándékkal el kell rontani minden fotót?
    A most készülő könyvemben meg max. A/5-ös fotók lesznek, de a többség A/6, A/7. Erre szintén minek vagyonokat költeni?
    Már sokan megírták: a célhoz kell az eszközt választani. Az vegyen milliókért objektívet, gépet, akinek kell a céljához, vagy pedig pénzes, fanatikus amatőr.
    Persze ez csak az én véleményem, és nem szaladok el a fórumból, ha sokan nem értenek velem egyet.

    Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!

Új hozzászólás Aktív témák