Új hozzászólás Aktív témák
-
b.vr
őstag
válasz madgie #77749 üzenetére
"Az új 25-ös meg 12-100-as Pro 2500 dollár együtt. Kétezerötszáz. Hát nóóórmáális?"
Ezt azért adtad össze hogy leírhass egy még nagyobb számot? Mert engem pl. a 25ös nem érdekel, van PanaLeica 25/1.4 teljes megelégedettséggel , ellenben ez a 12-100 meg (ha olyan lesz mint amire most ésszerűen számítani lehet) akkor nagyonis érdekel. Az RX10 óta többször is leírtam mennyire tetszene ha annak csak az obiját (ugyanez az átfogás, fix 2.8 kezdő rekesz, persze még kisebb szenzor) kihoznák nikon 1-re, olyan nem lett, ellenben m43-ra meg lesz. Kíváncsian várom.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
"ami kiad egy komplett szériát arra építve, hogy most már egy fokkal jobb az af a réginél,"
Ja, középkategóriába is PDAF-et adva. Egyedül az A3-ban nincs most benne a PDAF. Hogy áll ezzel az Oly?
"most meg éppen azzal készül elsütni még egy komplett szériát, hogy kicserélte a 16 mp-es szenzort egy 24-esre..."
Amint kaptak olyan szenzort, amire érdemes volt felfelé váltani. Nem úgy, mint az mft-nél ugye a 20-as szenzor, amiről most kotornak visszafelé a régi 16-osra, mert gondolkodni minek.
Nagyjából két és fél évig fejlesztette szoftveresen a középkategóriás X-E2-t a Fuji. A profi E-M1-en kívül mivel is foglalkozott érdemben akár feleennyi időn át a PanaOly?
Nézd, én elhiszem, hogy valakinek jó az MFT. Pont annak a rétegnek, akinek eszébe nem jut OlyPana Pro objektíveket venni, meg a Fuji árak mellett az E-M5 II itthoni árán is max fogja a fejét. Azoknak, akik örömmel fotóznak egy kicsi E-M10-en, egy régi Pana G3-on, kis méretű, olcsó, de jó képet adó objektívekkel. De szerintem ne erőltessék ezt a nagyon komoly 18 lencsés, félkilós alapobjektívet adunk 1200 dollárért dolgot, mert kicsit típusidegen.
Egyebet nem tudok mondani, kéremkapcsójjaki
b.vr: nem, azért írtam így, hogy szokás szerint egy hóember feleslegesen belém köthessen.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz madgie #77752 üzenetére
"b.vr: nem, azért írtam így, hogy szokás szerint egy hóember feleslegesen belém köthessen."
Ja hogy már a gyári avatar is az érvrendszered része lesz?
Egyszerűen furcsa látni ahogy egyre nevetségesebb túlzásokba lovalva magad (most épp összeadva ezt a két számot hogy még jobban próbáld alátámasztani a sopánkodásodat) itt túráztatod magad a fórumon."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #77752 üzenetére
Picit túl tolod, meg feleslegesen sok energiát fektetsz itt bele a nemértem minekez-be. Majd a vásárlók eldöntik, látod hogy a Sony most mindössze két db 1000$ alatti vázzal, pár obival hozzá vezeti az eladást, vagy az A7-ekből annyit adnak el mint a PL,EM, G, GX-ből? Canon meg bármit fingik milcben az a jó, mérvadó.
-
hibavissza
veterán
Nem ellene szól a kritika, hanem érte. Annyira vékony az a réteg, aki egy optikailag tökéletes, de sötét és félkilós (árban is) objektívet felteker erre az érzékelőre ezzel a fókusszal, hogy bele fognak állni a földbe mint a 4/3-dal. Akinek volt lóvéja és szerette az Oly rendszerét már nagyrészt Fujizik vagy A7-en van. Őket ezekkel az objektívekkel nem fogja visszacsalogatni.
Magyarán most az Olympus semmi olyat nem tud felmutatni egy profinak vagy tapasztalt amatőrnek amit más ne tudna jobban. Persze valamivel olcsóbb még így is, de nem annyival, hogy a Lajtától nyugatra ez bezavarjon.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz hibavissza #77756 üzenetére
Edes istenem, aki itt panaszkodik a forumon az remelem egy pillanatig sem hiszi hogy epp az Oly erdekenen csinal valamit...
Majd ket eve hasznalom intenziven a 12-40 es 40-150 pro sort teljes megelegedettseggel, modellfotozashoz, koncertre, tajkepre meg csak ugy turistaskodni, hadd gondoljam mar azt hogy jo elkepzelesem van arrol miert is jo mindez."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #77752 üzenetére
ezek a szenzor kérdések gazdasági kérdések ám... azért használ mindenhol ugyanolyan szenzort a fuji, mert úgy olcsóbb, lószart nem tesznek ki az eladási együtt sem. és ugyanezért használja ugyanazt a panoly is. az oly kért kis szériában egy pdaf-eset a csúcsvázához, mert muszáj volt kiszolgálni a régi 4/3 usereket. a pana szarik a pdaf-re, az oly meg nem bírna árversenyben maradni, ha másba is ezt tenné (kár, persze)
a fuji ezzel szemben meglépte a váltást, ez mondjuk legyen plusz pont nekik, bár a saját színszűrőjük miatt úgy sem tudnak stock szenzort használni.
a fuji komolyabb teleobijai miért vannak? ugyanúgy tájidegenek.
a kaizenes fuji sem teszi bele az új színmódokat(!) a régi vázakba, helyette lehet cserélni. mintha te is szívtál volna ezzel. szóval jobb lenne picit távolságtartóbban nézni szerintem őket is, ugyanúgy egy gyártó és kész, nem látom az óriási különbséget sehol.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
hibavissza
veterán
válasz hibavissza #77756 üzenetére
Amit nem értek a 12-100 kapcsán. Kb. 400 lesz itthon. Egy f4-es utazózoom....mi a selling point? Miért nem csinálta akkor drabálisra és lenne 600-700 pénz, de mondjuk 1,8-2,8 macro! Biztosra veszem, hogy jobban vették volna. Akkor valóban kiváltana mindent. Igaz portrémarkolat nélkül esélytelen lenne használni, de legalább all in.
(#77757) b.vr: kevesen vannak hozzád hasonlóan gondolkodók és egy időben a fotózás iránt is érdeklődő tehetős emberek. Ennyi csak az Olympus problémája.
A gondolatmeneted mentén, ha a fórumon csak dicsérjük a márka termékeit, akkor elegen lesztek?[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #77755 üzenetére
"Majd a vásárlók eldöntik, látod hogy a Sony most mindössze két db 1000$ alatti vázzal, pár obival hozzá vezeti az eladást, vagy az A7-ekből annyit adnak el mint a PL,EM, G, GX-ből?"
Igen, pontosan. Az A6000 még most is tarol, de az A7-széria is nagyon jól fogy. Csak hogy érzékeltessem a nagyságrendeket, nézd meg ezt:
A 12-100 és a hasonlóan nagy és nehéz obik MFT-n belüli létjogosultságát én sem látom. Akinek ilyen kell, az többségében már feljebb lépett.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz hibavissza #77759 üzenetére
A k-eu bérek nem épp mérvadók a mikrós piac szempontjából.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Deadpapa
aktív tag
Hali hali.Oly OMD EM5 expo közben fekete kép kikapcsolt és a redőny a szenzor előtt maradt.Valaki tud segiteni mi lehet vele mennyibe kerülhet és milyen gyakori ez!!
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #77760 üzenetére
Így legyen lottó ötösöm! Pár napja még nagy csalódásomnak adtam hangot, hogy a rendszerfikázásba még egy Sony fan se kapcsolódott be, még egy igazi Sony fényezés se hangzott el. Pedig már 72 óra is eltelt!
Nem mintha lényeges lenne, de ezt meg ügyesen kihagytad add össze kb. a számokat 'A' rendszer ~45m vs. m4/3 ~57m Érthetetlen, hogy minden mondatod itt miért csak arról szól hogy igen, a Sony az a valami, ez meg pfff... végül is egészében és minden részletében a Sony lenyomja, ahol meg nem az természetesen egyáltalán nem számít, lényegtelen szempont.
'A 12-100 és a hasonlóan nagy és nehéz obik MFT-n belüli létjogosultságát én sem látom.' Ezt hogyan kell érteni? Nagy obinak csak a Sonydon van létjogosultsága? Kb pont ugyan annyi létjogosultsága van egy nagy obinak EM1-en, mint A6000-en. Econosan fogalmazva: Az is jó a m4/3 rendszerben hogy rengeteg obi közül választhatsz igényed és pénztárcád szerint, tudom, egy beszűkült kínálatú rendszerben mint a Sony A ahol mindent a külsősöktől kell várni ez furán hangzik, pazarlásnak tűnik.
'Akinek ilyen kell, az többségében már feljebb lépett.' Ez ugye elsősorban csak Sonyt jelenthet (természetesen udvariasságból elmantrázható a Fuji..., de nyilván igazából mégis csakaSony) és a m4/3 egy lent lévő kis vacakság, innen minden feljebb van. Ebben a béka segge alatt lévő rendszerben ahonnan mindenki már felfele lép, felcsattintom a kicsi, éles 12-32-t és olyan tű éles videót csinálok, amit Sonyban csak 4szer ennyiért kapok meg, a stabival még remegni se fog a kép, még a Heliossal se. A szenzorból a konkurencia számára iszonyatosan, vízválasztóként hiányzó fél értéknyi ISO plusz (aminek természetesen a Sony SLT-nél hirtelenjében már semmi jelentősége) helyett a stabi megfog 2-t, vagy 3-at Mindenesetre így már a 180mm-es manuál obi is értelmet nyert, 1/25-ön is vígan képelhetek. -
hibavissza
veterán
válasz Mercutio_ #77761 üzenetére
Valamit félre értettél. Az itthoni piac szempontjából természetesen mindegy, hogy 400 vagy 700 ezer. Viszont egy észak amerikai, ny-európai hobbista röhögve kicsengeti a különbséget. Arra a piacra nem tud érdemben betörni. Nem a magyar piac halódó vagy döglött állapota számít.
(#77763) MrChris: az E-PL1-et kihagytad....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Srácok szánalmasak vagytok...
Érdemes visszanézni az elmúlt párszáz hozzászólást. Igazából nem szólt másról csak hogy pár rendszer idegen szidja az MFT-t. Van aki meg védi...Történik ez hétköznap és hétvégén. Délelőtt délután és este....
Minek van nektek fényképezőgépetek? Hogy osszátok az észt? Helyette miért nem mentek aztán használjátok?Miért nem lehet elfogadni van akinek oly, van akinek pana, van akinek fuji, van akinek sony a márkája azt élvezettel használja és talán még jó képeket is lő....
Gratulálok jól szét cseszitek ezt a fórumot... És nem csak most hanem rendszeresen...
Szerintem igenis legyen inkább kevesebb hozzászóló és kevesebb hozzászólás. De az legyen érdemi.
Tudtommal a fórum címe nem a fik@zzuk az MFT és nem is az hogy istenítsük az MFT...
RÁADÁSUL SZÁNALMAS HOGY MINDIG UGYAN AZOK A PRO ÉS KONTRA ÉRVEK.
NAGYON UNALMAS![ Szerkesztve ]
-
Pár hónap szünetet tartottam a technológia követését, megoldották már, hogy a pana DFD menjen a menőbb Oly lencsékkel (12-40+40-150-re gondolok)?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
MrChris
nagyúr
válasz mikrofon #77765 üzenetére
Elégedetten használom a m4/3 kamerákat, obikat. Ha nem így volna se látom az értelmét, miért lenne jó átmenni csak azért a Fuji, Sony fórumba, hogy azt fikázzam ilyen-olyan okok miatt, még az utolsó hsz-ig is elmenve és fényezzem a birtokolt típust. Egy-két éve van ez, ha megjelenik valami új cucc a rendszerben beindul a henger, le kell döngölni és bizonyítani hogy a másik a jobb.
-
b.vr
őstag
(#77759) hibavissza "Ennyi csak az Olympus problémája"
Az Olympus nekem nem a barátom hogy az ilyen jellegű problémáit (akár azok, akár nem) a lelkemre vegyem. A 12-40 és 40-150 obikat már legyártották, örömmel használom a többi mellett, ennyi."A gondolatmeneted mentén, ha a fórumon csak dicsérjük a márka termékeit, akkor elegen lesztek?"
? Ez valami elképesztően nagy butaság és teljes tévút. Érthetetlen hogy sikerült ezt leírnod. Semmi akár csak távolról hasonlóról még csak nem is beszéltem és nem is tervezem beszélni.(#77767) hibavissza: "Ismersz olyat akinek kell egy f8-as (f16?) utazó zoom FF-re? De itt befejeztem, mert mikrofon kolléga agyvérzést kap. "
Az az igazság hogy ezt egészen másért lenne érdemes befejezned: azért mert szimplán röhejes.
Az hogy a magad számára akármilyen okból is, de nem tartod relevánsnak sem ezt a leendő obit, sem a már meglévő pro zoomokat, semmi gond. Ellenben az viszont tök szerencsés lenne (mint arra próbáltam már többször utalni de úgy látszik az istennek nem megy át) ha nagy hangon olyanok próbálnának itt harsány véleményt formálni akik konkrétan használják a 12-40 és 40-150 kombót, tudják mire képes, tudják hogy mely szituációkban nem gond hogy f4-től lehet indulni, és tudják milyen baromi hasznos tartomány m43-on a 12-100 és miért jó ha közben nem kell cserélni. Ők értik hogy _potenciálisan_ miért nagy királyság egy ilyen obi (potenciálisan, hisz eddig is mindig hozzátettem hogy amennyiben a kezdő fényerőtől eltekintve optikailag jól közelítőleg hozza a másik két pro zoom szintjét)* * * * *
Összességében meg végülis ha nagyon ráértek ismételgethetitek itt páran egymásnak ezt a "túl nagy, túl nehéz, minek ez, stb" mantrát. Én leírtam amiket leírtam, ha netán néhányan ide tévednének vagy csak read-onlyban vannak talán nem árt olyan véleményt is olvasniuk ami tapasztalatokon alapul. Szerencsére a sápítozásaitoknak a dolgok menetére nem lesz befolyása, a pro sorból 3 fontos zoom már létezik, ez a negyedik pedig minden jel szerint jönni fog, akik a saját fotózási szokásaikat ismerve ilyeneket/ilyet szeretnének, azok megtehették/megtehetik. A mantrázás meg végülis nem számít.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz MrChris #77769 üzenetére
Szerintem meg nem kéne annyira szűklátókörűen védeni egy adott rendszert és ha valaki be mer írni egy nyilvános fórumra egy kritikát (amiről a nyilvános fórumnak szólnia kéne: a különböző vélemények), akkor az a hülye, a troll, a fudzsibérenc.
Értelmes ember meg tudja hallgatni más véleményét, nem kezd el azon lovagolni, totál más példákat felhozva, hogy dehát neked nincs is olyanod. Neki se, csak jól esik kötözködni.
Parci tavaly tavasszal úgy indított a Fuji topikban, hogy kifogyott a lendület a Fujiból. Szerinted itt mit kapna ezért? Vagy ha én írnám ugyanezt be? "Odaát" csak egy kisebb szállóige lett, mennyire nem volt igaza már tavaly és idén sem. Nem b*szogatjuk ezért, nem hoztuk fel, egyszerűen csak hümmög az ember jólesően mondjuk egy 90/2, egy X-T2 vagy hasonlók bejelentésénél, hogy valóban kifogyott a lendület. Az emlegetett 90/2-nél is beírt az X topikba egy MFT-s kolléga, hogy mennyire túlhájpolt és valószínűleg a teszteken ez látszani is fog. Ja, valóban, az egyik legjobb objektív lett a maga nemében. El lett küldve a kolléga utólag a francba? Nem. Elvileg véleményszabadság van, leírhatjuk itt, mit gondolunk az adott cuccról, amire nem az az értelmes válasz, hogy hülye vagy, a gyártó biztos jobban tudja, miért adsz össze két számot, nem is használtál teljesen más típust, ami nekem van. Ezekből lesz a flém, mert itt is van pár mérnök vitaszemléletű kolléga, akit maga a vita éltet, nem az érvek. Én meg hülye vagyok, mert néha sikeresen felültetnek a sz*pórollerre.
Ha nem tetszik egy vélemény, egy hozzászólás, van egy csodálatos képességetek: továbbgörgethettek rajta. Sőt, nem is muszáj elolvasni. De ha cenzúrázott mondanivalót akartok,
kapcsoljátok be az m1-etfizessetek elő prémium tagságra és tegyétek tiltólistába, aki nem tetszik. Nekem egyszerűbb átgörgetni, mert előfordult nem egyszer, hogy a nekem nem tetsző véleményeket fogalmazó fórumtag azért írt olyat, amiből tanultam.És már azt is leírtam: riposztot úgy is lehet csinálni, ha úgy érzed, hogy nincs igaza valakinek, ahogy lenan tette. Az ötletes volt, fél perc alatt le is zárta volna a komplett témát, ha nincs pár viszkető ujjú fórumtárs.
[ Szerkesztve ]
-
ati3x
senior tag
válasz madgie #77771 üzenetére
Kifogyott volna a lendület a rendszerböl? Hàt ha ezt a az új pen utàn írod alà is irom. Kicsit kiakasztó volt, hogy az oly ilyen tisztàn marketing célra pazarolja az eröforràsait. Aztàn jöttek a panàtol a jobbnàl jobb bejelentések: vàzstabi, ami egész hatékonyan dolgozik együtt az obistabival, ràadàsul ez nem egy pro gépbe jön elöször, hanem gx80-85-ben. Az új panàban pedig még durvàbb lesz. És igen, ez a két új obi, vagyis 3, ha a makrót is szàmoljuk. Ez a 12-100 pedig jó lesz. Még lehet hogy elgondolkodok rajta. Van ugye 12-50-em. Amivel tényleg az a bajom, hogy nagy. Ezért cserébe nem egy top optikailag, és hamar sötétedik. Van a 12-32, ami zseniàlis pici, optikailag frankó. De egy kicsit rövid. Ugye vannak a 14-140-150-ek. Amik viszonylag nagyok, optikailag soso. És ugye nemrég jött 12-60, ami nem is tudom.lehetett volna kicsit hosszabb is. És ugye az sem àllandó fényerö.. Gép szempontjàból, ugye jön az Em1-2. Azért abban elég nagy kiràlysàg lesz a kézzel kitartható hi-res mód. Ha mindez paraméterezhetö lesz, ami ugye szoftver kérdése, azért az elég kiràly tud lenni. Ha valahol kifogyott a lendület, akkor nézd meg a canikon vonalat. Pl az új d3500, vagy a canon új milc bejelentéseit...
-
HÁZIGAZDA
azt én írtam és a fujira és tartom. más kérdés, hogy a rendszer már most olyan érett, hogy rengeteg igényt ki tud szolgálni, ezen felül annyira jó üvegeket csinál a fuji (mínusz a leverhetetlen, szent 18-135 és a rendszeridegen, dög nehéz és nagy pro teleobik ), hogy ez mindig erős érv mellettük. de nem igazán látom, hogy miért fogja valaki lecserélni az x-t1-esét, hogy ne menjünk messzire.
ami a 12-100-at illeti: igazán éles, remek felbontású utazózoomot még nem csinált soha, senki. úgyhogy tartom a véleményem, miszerint hátrébb az agarakkal, ha az oly-nak sikerül, jár a csoki.
egyébként meg legalább fél éve nem jártam ebben a topikban (sem), és azt hiszem, ez így volt jól
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
A létező legpocsékabb videója volt a Fujinak éveken át, komolyan, hamarabb elővettem a mobiltelefont. Az X-Trans II modelleknél mondjuk a tesztoldalak 99%-a (!) képtelen volt arra, hogy az alapértelmezett 60p-ről átkapcsoljon egy próba erejéig 24p-re, pedig óriási a különbség.
Idén az X-Pro2-vel normális minőségű Full HD videót tudtak nyújtani, mindegy, milyen framerate-tel, de a 35 Mbps kevés 1080p-re, és ez látszik is.
Most az X-T2-vel meg kapásból, elsőre hozták a GH4 4K minőségét. Szóval ebben baromi sokat fejlődtek, egyből a legnagyobbak közé ugorva. Természetesen az állókép kivágás csak egy dolog, mozgóképnél lehet nem lesz ennyire fényes a helyzet... bár a Full HD, 60fps, 100 Mbps elég jó kombinációnak tűnik.
-
-
konyi79
addikt
válasz MrChris #77763 üzenetére
Tudtam, ha valaki bármit be mer írni, ez van belőle. Attől függően mi a rangja, ha meg van szólítva az mft, a topikban beindul a rontás. Figyeltem madgie-t, egyszerűen leírja a gondolatait, de azért már finoman ő is van oltva érte. Econ postjára nem is vártam mást...
Míg az a fél FÉ plusz -amit kántálsz mindig pedig Econ most se hozott elő- nagyon beégett a példázott NEX-5N/R/T/6-tall szemben, csak az nem tűnt fel azóta már a 3. gen lapka figyel a sony aps-c vázakban, az utolsónak meg már igen szembetűnő az előnye a példázott előddel szemben is, nemhogy.... Mft meg nagyon beragadt, csak azt itt nem szabad leírni. Adja ég, a Photokinán előbújjon valami, kell a verseny, de hiába van így védve itt az mft, a piaci adatok nem passzolnak bele. Majd ha legfeljebb előbújik komolyabban egy FF Oly, majd akkor lehet agyalni, mi lesz a sok pro mft üveggel, ki veszi meg, meg lesz-e még utána mft váz, mert nem lenne példanélküli a történelemben ugye egy ilyen húzás. Mert valami lesz, mert nem tud versenyezni a kisebb szenzorral prémium áron, Sony már rég kiírhatatlanul belépett a FF piacra, a Fuji meg most készül robbantani a KF vázzal. Ezt előbb utóbb be fogja látni az Oly, mert tök mindegy mire elég egy mft lapka, ha egyszerűen nem lehet drágán eladni, ha az emberekbe be van égve a FF.
Ok, a vázakkal nem kell annyira rohanni, nem kell minden generációt megvenni, de itt már nyomasztó a felső szegmenshez képest a lemaradás.
Ha pedig van véleményed a Sony MILC kapcsán, nyugodtan leírhatod a topikjában, nem fog neked ugrani senki így, mint te Econnak. Sőt, lehet be kellene olvasgass, tisztában legyél vele, a többi rendszer hol tart. Szenzorban, üvegben, vakuban stb...(#77773) ati3x
A Pro2 fHD-ban simán hozza az A6000 szintjét, nem kellett neki a rossz fHD videóhoz 70Mbps mint néhol. Az X-T2 meg 4k-val jön. -
HÁZIGAZDA
válasz konyi79 #77777 üzenetére
tényleg nem passzol a piachoz, pechükre már másodszor, ugyanazért: hiába a sok és jó üveg és a bőven elegendő szenzor, az emberek inkább vesznek egy nagy szenzoros valamit kevés és akár középszerű obival. mondjuk megérthették volna elsőre is. kár egyébként, mert jó minőségű zoom obi kompakt méretben gyakorlatilag csak mft-hez létezik
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Muerte68
addikt
szerintem ez nem mft hiba gyakorlatilag mindenki a nagy és drága pro obikat erőlteti-vagy a manuálokat miközben az átlag felhasználó nem kap semmit
A külömbség annyi hogy nagyobb gépen nem annyira feltűnő a nagy méretű obi,de olcsóbb obik szinte csak erre a rendszerre vannak.Még ha sokszor duplázva is
A fujira pld nem sok olcsó obi van,persze amik vannak jók de nem igazán olcsók.
A Sonyinál ugyan az az obipark megvan olcsóba csak a vázak drágák ha evf-et is akarsz.A FF -hez meg minden drága.
Vagyis kevesebb pénzből marad a mftLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Mercutio_
félisten
Szerintem átlagjóska pont lesz*ja a szenzorméretet, mert lövése sincs róla mi az.
A vásárlók ~80%-a a sima/dupla kitnél nem lép tovább berakja automata vagy témamódba és azt nézi mi potyog ki és hogy mutat képernyő méretben. Ebben semmivel sem rosszabb mint az aps-c szenzoros gépek.Az, hogy egy fotós témájú (+ jobbára műszaki beállítottságú) fórumon mit írkál pár kismókus nem oszt nem szoroz
Ezen a "feljebblép" szövegen is csak röhögni tudok. Azoknak akik FF-re váltanak igen kis %-a akkora májer fotós, hogy a 4/3 vagy aps-c szenzor, netán a "szegényes " obipark lenne a szűk keresztmetszet
Lehet ideológiát gyártani, de sokkal őszintébb egy "akarom/megtehetem".
mikrofon: Értem én, hogy most csupa nagybetűvel megmondtad a frankót, de amúgy mit adtál hozzá a topichoz?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mirman
őstag
válasz Mercutio_ #77780 üzenetére
Szerintem pedig pont a lelkes és érdeklődő amatőrök képezik a piac egy jó részét már akik tanulni akarnak és komolyan érdekli őket a fotózás. Aki csak venne egy gépet alap obival és nyaralási fotókat akar csinálni , azt szerintem manapság el sem jut a fényképező vásárlásig mert már egy normálisabb telefonnal is lehet elfogadható minőségű képeket lőni.
Az ipari trendek is ezt mutatják , hiszen a közép és felsőkategóriát mindenhol nyomják , amíg a belépő kategória mindenhol állóvíz .
-
"jó minőségű zoom obi kompakt méretben gyakorlatilag csak mft-hez létezik" - hátigen, fehér holló kategória a jó zoom. Mondjuk kedvenc 12-40-esem nem épp pehelysúlyú kategória, de ő minőségben kb túlnőtt a mai szenzorokon, a high-res tesztek szerint kirajzolna egy 30+MP-es m43 érzékelőt is.
Számomra a videós képességek lettek fontosak mostanában, ebben GH4 óta "szünet van" m43-on - ezér is vettem a sony kompaktot inkább. Most a GH5 (+g85?) bejelentése fogja felkeverni az állóvizet, ő mondjuk nagy/nehéz/drága lesz, ami érdekelhet vmelyik kistesó. Meglátom, hogy érdemes lesz-e az rx100iv-et kukázni pl egy "GM7"-ért.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Deadpapa #77785 üzenetére
Ez így van, 5perces klipeket bír csak. Egyelőre ezt beáldoztam a minőség oltárán, de a következő lépésben azért se túlmelegedési se ilyen extrém felvételi időkorlátokat nem akarok látni.
Nomeg király lenne egy olyan stabi, amivel nem lenne már absz kötelező a gimbal, ez talán már a g85-ben jön is.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
madgie
titán
válasz Mercutio_ #77780 üzenetére
A dpreview fóruma tele van olyannal, akit szinte nem is érdekel más a szemzorméreten kívül. Hiába írta már le sok értelmes fotós sok helyen azt, hogy célhoz céleszközt, ami mindennapokra, hobbira nem biztos, hogy a FF ez... szinte falra hányt borsó.
De még a "profiknál" is van egy adag szenzorméret-sznobiznus, ami azzal párosul, hogy saját bevallásuk szerint kis méretű rendszerrel nem vennék komolyan őket. Az én véleményem az, hogy a képek beszélnek (és természetesen a kapcsolatépítés), nem az, mivel és hogyan csináltad. Csak az számít, hogy tudd csinálni és jól csináld. De lehet, hogy lelkes idealistának tűnök ezzel a hozzáállással.
MrChris: jövő hét elején éles lesz a Pro2 blogbejegyzésem, ha olvasni támadna kedved Már kész, csak finomítani kell, meg nem akarom vasárnap kitenni.
[ Szerkesztve ]
-
pandur99
aktív tag
Visszatérve a 12-100/4-hez: én régóta vágyom egy hasonlóra, de azt hiszem, velem együtt sokan inkább megelégednénk egy 12-100/4-5,6-tal, fele áron és fele súlyban. Az Oly 14-150-ese is azért nem ihletett meg, mert 14 mm-ről indul és nem 12-ről. Aki utazó objektívre vágyik, az nagyrészt abból indul ki, hogy a legtöbb helyzetben nem tud objektívet cserélni, mert pl. csoporttal van, vagy gyerekkel, esetleg tömegben lökdösik egy katedrális előtt, vagyis azzal kell fotóznia, ami a gépén van. Városban pedig a 12 mm szinte elengedhetetlen. Az utazások jó része pedig nappal, szép időben történik, ahol a nagy fényerő sem igazán követelmény. A súly pedig hosszú távon fárasztó. Sokáig Nikon D80-nal és 18-200 VR-rel utazgattam, most Oly E-M5 és 12-50 az utazó kit, és bár lapul a táskában tele és fényerős obi is, legtöbbször nincs mód azokat gépre tekerni. A régi szett pedig már túl nehéz volt számomra, egy egész napos kiránduláson jól lehúzta a vállamat (mondjuk a fiatalok bírják, én már nem). Aki pedig csak saját szórakozásra és barátai bosszantására fotózik, az általában nem tud kiadni közel fél millát egy 12-100-as obiért, de ha ezt 1000 euró környékén megkapnám, annyit még szánnék rá. Szerintem még a Lajtán túl sem sokan adnak 1200-1300 eurót ezért az objektívért.
[ Módosította: Parci ]
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
válasz madgie #77787 üzenetére
Aki bele van bújva a DXO-markba, meg az újra feléledt MP-háborúba, azon nem lepődöm meg, hogy reflexből az a7rII-t ajánlják a gyerek játszóteres fotóihoz az önjelölt "profimatőrök". Hjapersze, dobjak ki az ablakon 6kEUR-t... Ennél még rosszabb, amikor vastagabb (de mégsem "elég vastag") pénztárcájú kollégákat nézve elég sok a7(x) + 4/24-70, horribile dictu 28-70 kitet látok.
Persze, én se akarok 1/2.3"-on dolgozni, de van ésszerű kompromisszum, ill "nem árt" tudni, mit fotózik/videózik az ember...
#77788: a "mindig 4k" rendben is lenne, de sztem megvárom a g85-öt, abban már tengelyes a stabi, ráadásul 16MP-ből gazdálkodik, ami jobb minőséget sejtet a gx8(0) 20-ból elég szerencsétlenül croppolt 4k-jánál. Igazából egy full-szenzor readout-os megoldásra várok, amit pl az a6300 csinál, lehetőleg multiaspi-val megspékelve, 4:3-ról uis elég nagy vérveszteség a 16:9-re vágás.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
HÁZIGAZDA
válasz pandur99 #77789 üzenetére
mondjuk ezzel egyáltalán nem értek egyet, hogy betárazva, lövésre készen muszáj egy ultranagylátó. rég megvehetted volna a 14-150-et, mindenre elég, ahol meg tényleg nagylátó kell, ott a 12 is kevés lehet. de azok a képek amúgy sem csuklóból tüzeléssel készülnek. szerintem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
pandur99
aktív tag
A 12 mm egyáltalán nem ultranagylátó. Viszont a +2 mm már sokszor kisegített.
Most azon is agyalok, hogy tényleg elég a 14-150 úgy, hogy a másik gépen (E-PL5) csücsülne egy 12-32, mert a másik gépet előrántani kevesebb macera, mint csereberélni.Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
Peat;)
veterán
válasz pandur99 #77789 üzenetére
A 14-150 bőven lefedi az igényeket amiket írtál, nem olyan világvége a 14 szerintem.
Off: Igazából az újonc amatőrök világából nézve a micro 4/3 kb az epl-1+14-150-es kitről szólt, olcsón nyújtott valami igazán kiemelkedőt, a maga idejében. Azóta sincs párja annak az ajánlatnak, pedig egy módon tudnának vásárlóbázis szerezni, ha a tömeg felé nyitnának hogy tegyék le a telefont és nem a profik felé közelítenének hogy tegyék le a dslr-t vagy az egy éves micro 4/3 modelljüket mert lett egy darab plusz fícsőr...ezeken a dupla kites e-pl akciókon mindig jót mosolygok, aki frissen lép be ebbe a kategóriába képzelem hogy élvezi az obicserélgetést...egy életre elmegy a kedve az egésztől.
-
mikrofon
addikt
válasz Mercutio_ #77780 üzenetére
Semmit, de nem is kapok semmi értelmeset. Csak úgyan azokat az osztásokat pro és kontra változatban...
Röhelyes. Továbbra is. Számomra!
Igazából nekem teljesen mindegy...
Ha nektek ez kell és erre van szükségetek, akkor nyugodtan tegyétek. Akit meg nem érdekel az nem olvassa esetleg megsem nyitja a fórumot.
Csak akkor nevezzétek át a fórumot, hogy az érdeklődő a fórumhoz hozzá adni nem tudó hozzám hasonló tudatlan de kíváncsi MFT tulaj nehogy ide tevedjen.Bár én voltam az ostoba, hogy leírtam mert igazából nem is vártam el, hogy majd miattam egy normális fórum lesz az MFT-hez, akár szakmai, akár műszaki, akár művészi, vagy akár csak szimplán felhasználói...
Amúgy megértettem már húzok is innen!
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz mikrofon #77795 üzenetére
Semmihez képest elég sok infó van itt szerintem.
Ha a keresőt tudod használni (ami sokév Ph használat alapján azt hiszem elvárható) szakmai (melyik szakma? és műszaki infót is találsz bőven a 77k hsz között.A művészi témára pedig (bár arról is esik néha szó) nem annyira egy márkaspecifikus topicot néznék, ott a kezdő fotós topic, vagy a tematikusak (makró, tájkép, fekete-fehér, filmes, stb.)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
ati3x
senior tag
válasz pandur99 #77789 üzenetére
Azért ne feledjónk vmit. Ebben az új 12-100 ban benne lesz egy stabi is. Ami ugye majd duálba tud dolgozni az EM1 szenzorstabival. Ami ugye a tele végén is elég hatékony lesz. (a vázstabi pont a kis és a normál látószögeknél volt hatékony). Ráadásul az EM-1 gen 2-ben pedig biztosan még javítanak a stabin. És ugye jönnek a "fényerő" huszárok akik visítanak, hogy ez biza nem is F4(?) hanem f8.. Ami dofban még csak csak igaz. Csakhát ha lesz egy überjó stabi, ami 1-2 fényérték plusszt simán hozhat kézből, mér oda is az FF előnye. Nomeg ha lesz handheld hires, és azt vissza méretezed 16-20megapixelre, akkor még dinamika is élesség is lesz. Ha meg valaki dofmániás megkapta a 25/1.2. Mer ugye 12(24)mm még fulfrémen sem beszélhetünk papirdofról. Szóval, van itt változo rendesen. Nem csak FF meg "csak" F4,
-
ati3x
senior tag
válasz #31733248 #77798 üzenetére
Oszt minek menjek sony milc topicba? Torllkodni? Tudom jók a sony milcek, de nekem minek? Van ott egy 12-32-nek megfelelő obi?(optikai minőségben/méretben?) Vagy egy 45/1.8 nak, vagy sami 7.5?(ezek megvannak) egy 20-25/1.7-1.8 nak? egy 40-150/2.8 pro (na ilyet veszek mindenképp) Naugye.