-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz lenko #142700 üzenetére
Nekem nem az dob hibakódot. Hanem az övfeszítő vagy a légzsák patron amúgy most, de amiatt cserélem ki mert a fórumjába azt mondták hogy emiatt fogyaszthat nekem sokat sokszor hogy szar a szondám.
De amúgy 340ezer kilométer lesz benne 150km múlva így lehet pont ideje lenne cserélni.
Smoke some weed nigga!
-
válasz Wiz Khalifa #142701 üzenetére
Mielőtt cseréled, menj el egy rendes szervízbe és mérjék meg a lambdaszonda ellenállását, abból kiderül, hogy szar-e. Zsömlét a pékségből veszünk.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #142701 üzenetére
Nem feltétlen jön kód...nekem semmi baja sincs, fogysztásbeli sem, mégis cserélni fogom.
Ennyi km-nél nem is lehet várni túl sokat egy ilyen kaliberű autónál. Jól nem lehet kijönni belőle az biztos, teljesen mindegy marad vagy megy.Az embereknek fáj az igazság!
-
roberto211
őstag
válasz tboy93 #142697 üzenetére
Mi kerül 100k ba három olajcserén? Ha tegyük fel számolok pld egy 18ezres olajat akkor is 18x3= 54e(FT).
Szűrők rádobnak egy 10est kb ha mindent kicserélsz.. Azaz 75-80e ft cakkpakk. Ha nem cserélsz 10ezrenként szűrőt akkor ennél olcsóbb.. Gondolom Te cseréled otthon olajat nem? Mert akkor nem kell rászámolni plusz munkadíjat..Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
kelly416
veterán
Van egy ilyen kezelőfelülete a légjavító és klíma berendezésnek ('99 Mazda 626 kombi), amin van egy AMB gomb. Eddig is sejtettem, hogy külső hőmérséklet, de már tudom. Fél-egy órás úton képes annyira ehülyülni, hogy 31-33 fokokat mutat a jelenlegi külső hőmérsékletek mellett is. Elindul a ténylegesről, és folyamatosan emelkedik. Beállítom a hőmérsékletet 23 fokra mondjuk, és amikor ez eléri a 24-et, hideg levegőt kezd el befújni. Na de akkor még közel nincs 24 az autóban, és egy idő után már 29 (ez a max.) fokra van állítva a berendezés. Szerencsére 29-en akkor is meleget nyomat be, ha amúgy 36 fokot mutat az AMB, de 28,5-ön (fél fokos lépésenként állítható) egyből nyomatja a hideget. Gondolhatjátok, hogy így nem lehet utazni kényelmesen, mert vagy gatyarohasztó meleg levegőt tol be, vagy hideget.
A kérdésem a következő, lehet-e ezzel érdemben bármit csinálni? Honnan veheti ez a külső hőmérsékletet? Mit keressek? Gondoltam arra, hogy a szenzor pottyant le, vagy került rossz helyre, de nem értek ezekhez (sem). Vagy szedjem ki az egész egységet, nézzem meg milyen csatlakozója van és vegyek egy újabb cumót? Gyanúsan az is hülyeséget fog mutatni, mert nem hinném, hogy szerkezetileg egybe van építve ezzel a kütyüvel a külső hőmérséklet szonda, hanem a csatlakozón adja a téves jelet, így hiába cserélem le, a téves jel ezentúl is megmaradna?!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #142715 üzenetére
Sustina, gyari szurok, szerelo munkadija, 30 korul szokott megallni, van hogy tobb, ha becsúszik meg valami. 10k utan en dobok mindent, szuroket is.
[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz roberto211 #142715 üzenetére
Céges Renault Master első olaj cserés szerviz számla 150000ft volt valami 50+ áfa csak az olaj volt.
-
roberto211
őstag
válasz hacki87 #142718 üzenetére
Oké egy akkora haszonautón pláne ha céges, pláne ha márkaszervizben van ez érthető...
Itt a RENAULT márkaszerviz, azt se tudta mi az az elf olaj mikor lagunaba cseréltettem volna anno... Azt mondja totallal dolgozunk csak.... Gondolom totalbol se a legjobbakat..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
szőröscica
addikt
válasz roberto211 #142719 üzenetére
Az elf a totale...
-
roberto211
őstag
válasz szőröscica #142721 üzenetére
De van külön elf és küön total olaj bizonyára te is tudod... Gondolom az elf kifejezetten a renaultokba való, arra fejlesztik..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
szőröscica
addikt
válasz roberto211 #142722 üzenetére
Mar total olaj megy a renault motorokba.
Sosem ertettem a nagy elf maniat, nekem a castrol edge es az eneos sustina is jobban bevalt a dci-ben.
-
ReSeTer
senior tag
Hi!
Ford Focus mk2 2.0 TDCI 136 lovas.
Rengeteg tdci széthullást olvastam, de valahogy sose néztem, hogy melyik pontosan. Totalcaron van egy elég részletes, de az 1.6-os motorral szerelték.
Mondeonál megint nem dicsérték.
Kérdés az, hogy akkor most melyik TDCI motorral járnék legjobban? A fenti 136 lovasról olvastam azt, hogy azokkal nincs baj, de gyakorikerdesekben nem bízok annyira. Ott 130 és 136 lóerős verziót írtak, de én használtautón csak 136 lovasat találtam. -
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #142723 üzenetére
Mer az jappppan dci, niylvan jobb szereti az eneost
-
hobizoli
nagyúr
válasz roberto211 #142722 üzenetére
Van BP olaj is, meg Mobil1 meg Aral meg Castrol....es megis mind BP tulajdon
több drón kell ;P
-
(#142718) hacki87: most nézem (bárdi/unix) teli áron 4-5k környéke a gyári olaja/l. 2.0dci-be kell 7.4...elég szépen számolnak.
(#142725) rbalint88: az övé az francia volt (1.9dci)
(#142723) joamilestoné: eneosból melyiket lehet dpf-es autóba rakni? (5w30)
Egyedül ennél látom a megfelelő minősítést (RN0720), bár külön ennél sem említik a dpf-et.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
őstag
válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére
Pedig egy magánembertől van szép lakhelyről, kedves, udvarias embertől... Sose gondoltam volna ez lesz.
hogy 4 hónap alatt rámegy 60k? a saját 16 éves autónkra, ami 13 éve van nálunk, ráment idén 130-150 ezer kb. De azok a dolgok, amik most meg lettek csinálva / ki lettek cserélve, azokkal 2-3-5-10 évig nem lesz baj (olaj, szűrők, gumik, tetőkárpit, akksi, szilentek, stb.)
Már írták feljebb is, hogy nem megvenni drága egy autót.
Egy (relativ olcsó) használt autó vásárlása után szerintem nem szabad azon meglepődni, hogy kell rá költeni, akár havi 20k-t. De amit megjavítasz, arra nem lesz gondod egy ideig..
Lehet, hogy a kedves, udvarias ember is pont annyit költött az autóra, hogy életben tartsa, és Te vetted át a stafétát. Mostanra lett volna neki időszerű cserélni azokat a dolgokat, amik Neked előjöttek, de már nem akart bele pénzt rakni. Vagy nem így volt.. a lényeg, hogy ez a kockázat bármilyen autóban benne van, ne érezd kivételes esetnek..Volt ilyen vásárlási stratégia is a topikban emlékeim szerint - az ársáv aljáról venni egy őszinte, szerkezetileg jó, de "lelakottabb" autót, amire ráköltve párszázezer forintot, egy jó állapotút lehet varázsolni. Ekkorra az autó ára a javítással eléri az ársáv tetejét, de már fix, hogy a cserélt elemek hibátlanok.
De szerintem is, a jelenlegi autót nem éri meg csinosítani, tartsd üzemben, üzembiztosan, és ennyi.
"... and I hope you have a great day!"
-
Vesztor87
senior tag
válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére
A 60k nem annyira vészes szerintem.
Mi is 4 hónapja vettük meg életünk első autóját, egy N16-os Almera sedant (2003.12.havi 1,5 benzin). Tulaja szimpatikus, korrekt benyomást tett. Az autó garázsos, a két hátsó kerék járati íven volt nagyon picike rozsda, az se volt mély. Klímás, üléshuzatos, gumiszőnyeges autó, enni lehetett volna bármely részéről szinte, makulátlannak tűnt. 183k volt benne, a szervizkönyve új korától vezetve, bár nem végig márkaszervizben, de pecsételve, két mappába az összes számla eltéve, bőr mappában minden könyve (szervíz, kezelési, gar.füzet stb). Tényleg nagyon jónak tűnt minden, szerelő rokon megnézte, mondta hogy axiál csukló csere és annyi... ez volt július végén.
Aztán olaj, szűrők csere mellett axiál csuklókat cseréltettünk, ez vt munkadíjjal együtt 40e ft.
Nem sokkal később hülye hangok jöttek néha az önindítóból, meg valami jobb elől recseget... lett belőle önindító felújítás (bendix, szénkefe meg mittomén mivan benne), meg mivel az egyik sprilál rugó eltört, az első kettő cserés volt, 42e ft.
Aztán nászút, nosza, előtte szerelőhöz. Hát igen... féktárcsák, fékpofák csere (az első kettő), csak anyagdíjat fogadott el, meg a 7 éves 44Ah-s Varta akkut kicseréltük egy 56Ah-s Bosch-ra ezúttal 44e ft.
Egyre inkább zavart hogy a váltón érzem a motor mozgását, váltótartóbak csere (febi márkájú, azt mondta ez a legjobb), munkadíjjal 30e ft.
Jön a rossz idő, a nyári gumik 6 évesek, lejártak, nosza, egy új Barum Polaris 3 szett felszereléssel 60e ft.
Holnap megyek a szerelő sráchoz, mert rühellem hogy reggelente visít a szíjam, holott meg lett húzva, és majdnem új lehet a szíj, de zavar... a szellőző venti is hidegen pár percig zörög, meg lesz kenve...
Gumi nélkül ~160, azzal 220
A spirálrugót leszámítva nem romlott el semmi, csak igyekszem szép és üzembiztos állapotban tartani
Jövő tavasszal kap egy teli polírt, meg kereshetek hozzá nyári kerekeket
Egy szó mint 100, ne szomorkodj Nem költöttél rá sokat, sztem még én sem[ Szerkesztve ]
-
juve600
nagyúr
üdv
erről vélemény ? [link]
2m-ig keresek benzines kombit-egyterűt,minnél fiatalabb-minnél kevesebb km
-
Tomoty
aktív tag
válasz juve600 #142734 üzenetére
1.2-es motor. Hmmm. Mindenkinek más az igénye de én tökön szúrnám magam 15 sec 0-100-nál
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
-
juve600
nagyúr
válasz Luck Dragon #142738 üzenetére
De magáról az adott kocsiról , kereskedésről vélemények ?
Ismerősnek 1.2tsi octavia van ,abba is elég a motor
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz juve600 #142739 üzenetére
Nem az a baj, hogy kevés bele az a motor, mertelég jól megy, de szar konstrukció. Széthullik hamar és drága javítani. Valaki 15mp-t írt itt 0-100-ra. Na az ilyeneknek ne higgy! Azok nem vezettek még ilyet. Meglepően jól viszi a bódét, ennek ellenére nem ajánlom a szar konstrukció miatt. 1.4 16V inkább.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz juve600 #142734 üzenetére
"Škoda 1.2 HTP: A Skoda által fejlesztett motor, melyet a VW-konszern egyéb típusaiban is megtalálunk, elég sok gyermekbetegségtől szenvedett, melyekből csak lassan és nehézkesen gyógyult ki. Itt is a vezérművel adódtak a legnagyobb gondok, mivel a rosszul megválasztott hidraulikus láncfeszítő túl nagy játékot hagyott a vezérműláncnak, amitől az képes volt akár több fogat is átugrani. Mindezt akkor is, ha visszafelé feszült, ami a jellemzően rükvercben hagyott lejtős parkolásnál könnyen előfordult.
Sokféleképpen próbálták megoldani a problémát, de kielégítő megoldást csak a motor Euro V-ös normára való áttervezésekor hoztak, ekkor újfajta vezérműláncot és más láncfeszítő-rendszert építettek be. Azonban ez korántsem az egyedüli problémája, hiszen az első évjáratokat a folyamatosan átégett katalizátorok, problémás pillangó- és EGR-szelepek jellemezték (a 12 szelepes variánst 2006-ig).
Alacsony a gyújtótrafók élettartama is, ráadásul a kis motor nem bírja jól a hosszú és tempós autópályázást, az olaj könnyen túlmelegszik és a koromlerakódás miatt a hidrotőkék is tönkremehetnek, illetve átéghetnek a szelepek." - [link]Kellően elrettentő?
#nincsbennetarcsi
-
juve600
nagyúr
akkor inkább ez ? [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Escape from Tarkov
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Politika
- Sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3D nyomtatás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...