-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
válasz Laraxior #165948 üzenetére
Régebbi sztori, haver villanyász, és amilyen idióta volt, apja wartburgjába beépített vagy háromféle riasztót, meg egy csomó védelmi ketyerét. El is lopták gyorsan, pedig már akkor sem ért sokat egy rozsdás varnyú.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
_q
addikt
Sziasztok!
Lehet, hogy a következő kérdés sokakat megmosolyogtat, de kíváncsi lennék többetek véleményére. Ahogy elnézem a használt autó kínálatot vagy kicsi benzines motorral (többnyire 90-110 Le) vagy jobb teljesítményű dízel motorokkal (110-160 Le) kínálják a kombi autókat. A gond ott van, hogy egy 1500-1800kg-os kombi autóhoz én kicsinek tartom a motorokat a kínálat alapján. Ami nagyobb benzin motorral van szerelve, az meg már jóval 2 millió Ft fölött van. Városba viszont mindenhol azt olvasni, hogy dízel nem való, költséges szervizelni.
Bevezető után, szerintetek 1.5-2.5 millió Ft között milyen kombi autót érdemes venni, ami kényelmes, halk, megbízható és országúton is megállja a helyét, nem kell 2x átgondolni az előzést. Többnyire város, havi 1-2 alkalommal 100-300km-re és évi 10-15 ezer km-re lenne használva.
-
Johnny_vT
senior tag
A piac beárazza a rossz konstrukciókat
Igazából bármit megvehetsz a benzines vonalon amibe szorult legalább 140-150 lóerő. 2.0 és 2.4 Accord 7.gen, Mazda 6 1. vagy ha belefér 2.gen (rozsdára vigyázni!), Volvo V70 esetleg V50 (szintén csak sorötös motorral, az a tuti!), Avensis kombi, Auris, Astra kombi, Focus II-III.
Csak hasra ütve. Kicsit írd körül jobban. Mekkora hely kell? Mekkora távokat jársz hétköznap? Mennyire vagy érzékeny a fogyasztásra? Mennyire bírod a szervizszámlákat?
(#165956) Mágus2
+ megfőtt hengerek a remek hűtés miatt[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Qru
MODERÁTOR
Subaru Legacy kombi a 3.0i motorral megbízható és 245 ló...
#nincsbennetarcsi
-
_q
addikt
válasz Johnny_vT #165957 üzenetére
Jelenleg még nem aktuális a váltás, de szeretnék időben felkészülni, átlátni az autó piacot. Szóval inkább "beszélgetni jöttem" a témáról.
Köszi és neked is (#165958) bitpork az accord tippet, de az a baj, hogy kombiként nagyon csúnya, mazda-k meg igen csak rozsdásodnak, már a 6 évesek is akár.
Igazából ami tetszene pl egy Citroen C5, csak ott a benzin motor felejtős, a dízel meg városban nem tudom mennyire bírná.
Város naponta kb 2x6 km fixen + mellé jön még változóan 4-6 km elintézni valótól függően. Nem szeretnék nagy szerviz igényes kocsit. Egy g astra után tudom minden csak költségesebb lesz valószínűleg. Nem baj ha a hátsó utasok, akik ritkábban vannak, nekik is lenne hely. Csomagtér meg pakolható legyen, ami egy kombitól elvárt. Fogyasztás se baj ha maradna a jelenlegi 6-8 liter. Persze mivel minden mindennel nem kompatibilis, ezért kompromisszumot lehetne kötni.
Rengeteg dízel kocsit is látok a városban, nem hinném, hogy mindenki hosszabb távra megy vele, így nem igazán tudom a dízelt mennyire nyírnám ki. Az biztos, hogy dízelt sokkal hamarabb kapni, nagyobb választékban, nagyobb teljesítménnyel.
Amikor azt írtam, hogy 90-110 Le kevés akkor nem arra gondoltam, hogy 200-300 Le ami elég de köszönöm azoknak akik ilyen kategóriára is gondoltak és megosztották a javaslataikat
(#165960)
Nem vagyok túlzottan hozzáértő. Az nem egy "alap szabály", hogy olyan autót érdemes venni, amivel ha unalmasnak is tűnsz mert egy csomó embernek van, de még is megbízhatóságot jelenthet illetve az alkatrész is jó áron lehet hozzá? Subaru elég kevés van az utakon, egy 3 literes motor meg mennyit fogyaszt?[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
4-6 km elég szarul fog esni a kocsinak bármilyet is veszel
Én is ennyire lakom és épp ma reggel mondta a szerelőm, hogy sikeresen kinyírtam (vagy magától kimúlni látszik?) az F Astrám egyik-másik befecskendezője. Pedig egyszerű, pici 1,6 szívó. Ja, és emiatt mostanában már 12 litert fogyaszt kifejezetten takarékos autózással
Bicikli vagy robogó nem játszik? Vagy gyakoribb kirándulások?Most vettem 2.4-es benzines S60-at, ehhez alapfeltétel volt az életmódváltás. Most már csak nagy esőben és nagy hidegben autózok, minden más esetben biciklivel járok munkába. Plusz új hobbim is lett, aminek köszönhetően 1-2 hetente megyek majd egy nagyobb kört is vele vidéken. Jól jár a benzinkút, de jól jár a motor is.
Szóval szerintem ha szigorúan ilyen pici távokra használnád, akkor vagy olyan hibridet vegyél, ami tudja ezt a távolságot tisztán elektromosan, vagy járj el gyakrabban otthonról, hogy ne zakkanjon meg a motor. Dízelre fokozottabban igaz ez.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #165967 üzenetére
Azért annyit nem kér mint egy wankel.
Viccet félretéve, oké kérnek olajat, de ezen kívül ha figyel rájuk az ember rendben lehetnek. Plusz ebből van választék, ha városban megnyomnak egy elemet, bontóban hegyekben áll az alkatrész.
Nekem is ezért esett erre a választás. Relatíve gombokból fenntartható korabeli D-szegmenses autók között.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
2008-2009-es Skoda Fabia-ról (II. gen) mi a véleményetek? Szívó 1.4-es motorral. Árban egész jókat kapni 1,5m körül, kíváncsi vagyok mennyire ajánlott.
-
_q
addikt
Hmm BMW nekem és szerintem elég sokaknak (tisztelet a kevés kivételnek) a "gyári hibás index" jut eszembe és egy kevés rossz, ellenszenves érzést kelt bennem a BMW mint autó. Amúgy szép kívül belül egy hasonló évjáratú, árú másik autónhoz képest ami a használt autó piacon van ez tény.
Azt írod olcsón fenntartható. Nézegettem kíváncsiságból audi a4 avan kombit. Ott néztem meg az alkatrész árakat, nem tudom BMW-nél is hasonló lehet-e a helyzet. Egy 2004-2006 körüli audinak kb annyiba kerül a kopó alkatrész ára mint egy 2011 körüli egyéb: opel, citroen, ford alkatrész ára.
Mert ugye jók a prémium kocsik, viszonylag olcsón hozzá lehet jutni, de cserébe audiból kiindulva drágább a fenntartása. Igaz ez a BMW-re is jól sejtem vagy azért nem kell tőle félni annyira? (Lehet kapni 1.5-2 millió körül H astrát is, na de utána a kérdés ha már megvette valaki az autót, hogy mennyi is az annyi). Szóval mihez képest olcsó a fenntartása?Egyébként a 320-ból jóval nagyobb a választék, mint a 330-ból. Viszont igen amit ír (#165967) joamilestoné is, nem tudom benzinesnél mi az az érték teljesítmény szempontból, ami ekkora tömegű autóhoz nem ugyan azt az érzést adja vagy csak éppen kicsit többet mint egy 90 Le g astra.
Na meg az se mindegy egy autónál szerintem, hogy a manapság igen ritka autószerelő aki ért is az autóhoz, az meg tudja szerelni, tehát "tömegautót" egyszerűbb szervizelni. Szerencsére nekem semmi olajat nem eszik a kocsim, ezek után nem túl jó előjel amit írsz, hogy a BMW szereti enni(#165965) Johnny_vT
Sajnos nincs garázs, így a motor kizárva, na meg ha rossz az idő/tél van akkor sajnos a motor nem opció. G astrával eddig 4 év alatt kopó alkatrésszel volt csak gondom, plusz ami tipikus hiba mint pl gyujtótrafó, egyébként nem vettem észre, hogy a város kikészítené szerencsére. A hybridekkel az esetemben több gond is van. Mivel garázs nincs, elég sokszor olvasható, hogy ezeket szeretik feltörni és kilopni a cellákat belőle. Másrészről kombi méretű csomagtér se 1.5-2 milliós kategóriában van, ami talán ide sorolható az egy prius árban, de ott meg az előbbi 2 feltétel nem teljesülne.
Az egyszer biztos, hogy nem vagyok könnyű helyzetben szerintem vagy a tudatlanságom miatt, vagy a felhasználási igényem miatt, esetleg együtt a kettő + még más miatt
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Johnny_vT #165965 üzenetére
Vegyél egy H astra kombit, unalmas, de egyszeru szeker, olcson fiatal kocsit kapsz, bontott alkatresz hegyekben all hozza. A subaru, accord, e46 mind koltsegesebb egy-ket fokkal. Masik alternativa, ami olcson fenntarthato, a 2-es focus kombi, azzal se jarsz rosszul.
Esetleg titkos tippkent, a mitshubishi lancer kombit ajanlom, szokatlan a forma, de nagyon megbizhato konstrukcio, a vilagbol kimegy es meltatlanul keveset kernek erte...
-
_q
addikt
válasz MunezXBK #165971 üzenetére
Köszi, fokoztam amit nem kéne már tovább
(#165974) tboy93
Az a baj, hogy a "fapadból" kicsit elég volt, persze újabb konstrukció és kicsit kényelmesebb lehet a H astra, de 1 lépés helyett jobb lenne ha sikerülne 2-vel feljebb lépni. Ez alatt nem prémiumot értem, ha megoldható lehet egy kommersz gyártóval is, mint pl a toyota vagy francia kocsi. az is teljesen jó.
Az mindenképp szempont, hogy elterjedtebb kocsi legyen, amit a szerelők is jó esetben nem évi 2x látnak és persze ha úgy alakul legyen alkatrész hozzá elfogadható áron. Az biztos, hogy g astra után a költség nem marad ugyan ennyi, habár ez is többe került mint vártam a régi jó "opel sose kop el" kifejezés után azért elkopik ami el tud itt is plusz 1-2 gyári hiba.Mistubisi Lancer - Honda Accord, ki másolt kit Sajnos nem csodálom a forma alapján, hogy ha jobb is mint ahogy kinéz, még se nagyon kelendő.
140-150 Le kombihoz nagyon kevés? Van aki szerint igen van aki szerint nem. Gondolom nehéz erre választ adni mert elég szubjektív.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #165972 üzenetére
Csak a bacont.
-
-
Xero
nagyúr
Na szedjük sorban: Az érzés hamar elmúlik. Nem másnak, hanem magadnak veszed az autót, így Te kezeled az indexet is. Az enyém érdekes módon működik. Kopkopkop
Az olcsó fenntarthatóságot úgy gondoltam, hogy egyrészről karosszéria elemek hegyekben állnak, jó minőségű OEM alkatrészek pedig tényleg bagóért vannak. Íme egy kiragadott példa egy mezítlábas 206-ossal szemben:
Jó szerelőt ha nem ismersz, akkor kapásból itt a forumon van egy, akiknek a családja ipari szinten űzi az ilyen és sokkal fiatalabb BMW-ék életben tartását művészi szinte. Ha erre adnád a fejedet, talán megéri Vele konzultálni előtte. De nem kell megijedni, egyszerűen ezek a motorok ilyenek, cserébe ha megadsz nekik mindent kivisznek a világból, miközben két olajcsere között megcsipegetnek pár decit. Na bumm.
-
HKorn
addikt
válasz szőröscica #165980 üzenetére
Engem már a tudat is zavarna, hogy egyáltalán két olajcsere között nézegetnem kell az olajszintet, meg nyitogatni a motorháztetőt.
Run&Ride
-
_q
addikt
Köszi a részletes leírást. A lengéscsillapító tényleg nem vészes. Nem tudom itt is van audi-hoz hasonlóan első lengőkaros megoldás ami audi-nál 300ezer tud lenni? Pontosan nem tudom mi is ez, annyit csak hogy összetettebb lengéscsillapítás, ami jobb úttartás eredményez, cserébe drágább kopó alkatrészek közé sorolandó, talán a legdrágább közé.
Lehet az a baj hogy sokszor nem is magam veszem az alkatrészt, mert nincs kedvezményem hozzá, na meg mert sokszor nem is tudom mi a baj, mire kideríti a szerelő, addig meg már szét van kapva a kocsi, onnantól meg jobban járok idő szempontból, ha ő megveszi ami kell (kiindulva abból, hogy tudja mit kell tapasztalatból) és nem nekem kell levadásznom hozzá a megfelelőt. Nem régóta olvasom a topicot, nem tudom ki az a szerelő, de van egy olyan érzésem, hogy Budapesti lesz, az meg nem annyira opció. Helyben jobban preferálom.
(#165979) [vilike]
Te mást hallottál, tapasztaltál? mennyi olajt fogyaszt 320i 100km-en?Közben meg jött a válasz (#165980) joamilestoné-tól. Ez akkor lehet, ha nem sikerül jót kifogni vagy úgy alapból is jellemző ennyire sok olaj fogyasztás?
(#165982) HKorn
1-2 dl 10ezrenként nem mondanám vészesnek, de jelenleg nekem is 0dl-t kell töltenem, ez nem lenne baj, ha maradna(#165981) tboy93
Abból hirtelen csak a 2014 körüli hibrid ugrik be, aminek elég kevés a teljesítménye talán 110-120 Le. Most ránéztem a 2005 körüliekre. Nekem focus-al tűnik egy színvonalnak, de akkor a focus már jobb külsőleg.Valahol meg kell húzni a határt és engedi bizonyos igényekből
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #165984 üzenetére
Van rá házi megoldás. Ezredesék maybe meg is csinálják.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz tboy93 #165985 üzenetére
Igazad van, első körben lehet érdemesebb lenne belőni márkát és típust, utána rátérni a motorra. Addig meg olvasgatok és kérdezek az esetleg felmerülő technikai dolgokról.
Amúgy szimpatikusak a BMW-k, Audi-k a külső-belső miatt. 1.5-2 millió között ami nem eszi az olajat, kevésbé szervizigényes és van legalább 140 Le esetleg 160 Le azok közül melyik motor ajánlott kombiban?
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Ez csak egy dolog. Szarok a gyuruk, szarok a szelepszarszimmeringek, befosik rajta a pcv, ennek komplett general kell. Hidd el, nekem volt. Utana olvastam, rengeteget beszeltem hozzaertokkel, es nem veletlenul adtam el. Es ez egy ellenorzott eloeletu, 200k-t se futott kocsi volt, nem a magyar hasznaltpiacon tengodo szerencsetlen E46.
Ezrdesek szervizeltek amugy.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz szőröscica #165989 üzenetére
Ha nem titok megkérdezhetem itt vagy privátban mi lett helyette?
-
_q
addikt
válasz szőröscica #165991 üzenetére
Köszi Nem hiányzott a nagyobb csomagtér? Nem is tudtam, hogy van belőle hibrid is, azt hittem csak elektromos van. A hibrid 150 Le nem rossz, a nehéz kasztni miatt mennyire nehézkes vele a közlekedés teljesítmény szempontjából?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #165991 üzenetére
és nappal sincsenek rángógörcseid, ha a kocsira gondolsz
xboy89: csak hibrid van belőle legalábbis az első generációból.
-
szőröscica
addikt
Ez range extenderes elektromos auto. Villannyal fut, hut, csucssebesseget es legjobb gyorsulasat is a villanymotorral eri el. A benzinmotor csak akkor kapcsol be, ha lemerult, vagy ha te beinditod, hogy tartalekolj az akkuval.
Nagyon jol megy, 370Nm nyomatekod van azonnal, gondolkodas nelkul. Egyeduli negativum autozas kozben, hogy nagyon alacsony az eleje, mindenhol leer, minden fekvorendoron szo szerint lepesben trukkozve kell atkelni vele.
Csak ketten vagyunk meg baratnommel, eddig mindent belesakkoztunk, amit kellett. Kicsi ugyan a csomagtarto, de legalabb jol pakolhato, mert otajtos.
-
_q
addikt
válasz szőröscica #165994 üzenetére
És nem volt kényelemben, esetleg érzetre nagyon visszalépés? Arra gondolok, hogy sokszor hallom, hogy prémiumban ülni nem csak az árán érződik, hanem érzetre is más vezetni, ülni benne, szigetelés stb. Sose próbáltam így laikusként kérdezem.
5 ajtós előnyét én is érzem, főleg ha ledöntöm a hátsó üléseket, már már majdnem kombi, de egyébként meg g astrába hátra egy nagyobb bőrönd be és már nincs is szinte hely sajnos.(#165993) rbalint88
Használtautón a legöregebb 2012 és hibrid, akkor lehet hogy ezek már mind 2. generációsak? -
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #165989 üzenetére
Akkor nem szóltam.
-
Én is kicseréltem ezt a szart, reménykedve benne, de annyit ért, mint a lájkold, oszd és nyerd meg ezt a kombájnt posztok.
Pusztulat egy fos motor, ha megbízhatóságról van szó. Havernak van M52B28, 262e km-rel sem mozdul a nívóról az olaj 2 csere között.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz aero. #165998 üzenetére
Nekem még M43 van ilyen szempontból azok jobbak elvileg, igaz nem tudom eszi e az olajat, mert csak ~500km-t mentem még vele (eddig nem hiányzik semmi belőle) de egy BMW facebook csoportba rákeresve a volt tulajra, megtaláltam minden bejegyzéseit ezt írta erre:
"Nekem négyhengeresek közül még az N- es motorok sem ették az olajat, az M- esek meg pláne nem. Na a sorhatok azok igen, de azt most hagyjuk. Jelenleg az 5. E46 van alattam, 18Ci M43B19, mióta megvettem, már mentem vele 8000 km- t, de nem nyúl hozzá."
-
szőröscica
addikt
Hibridnek irjak, mert szar a hahu, de a forgalmiba nem az van irva.
Meretben visszalepes. Hatul nagyon szuk. Elol ebbol nem sokat erzel, de keskenyebb az auto, neha a konyoklon megutjuk egymast baratnommel. De ez barmilyen kisebb autonal elofordulna. A felhasznalt anyagok gyengebb minoseguek, minden muanyag es a bor is legalabb egy kategoriaval olcsobb benyomast keltenek. De! Az Ampera nem zorog, nagyon jol ossze van rakva. A BMW bizony meg-meg zorrent es nyoszorgott rossz uton.
Ez abbol is adodhat, hogy ujabb konstrukcio es sokkal merevebb a kaszni, ezt erezni is, ha katyuba mesz, nem remeg bele az auto.
A BMW futomuve sokkal jobb volt. Az Ampera kenyelmes, elfordul, ahol el kell, de semmi sportossagra osztonzo nincs benne. A BMW 160-rol satufekezve is irto stabil volt, elmeny volt atfuzni egy-egy kanyargosabb szakaszon, de kozben megsem razott.
Szorakoztato elektronikaban korabol adodoan az Ampera jobb, de vezetessegito rendszerekben a BMW viszi a primet. Az Ampera fenyszoroi csak gyertyalangok a BMW kanyarkovetos xenonja utan, nincs esoerzekelo sem, tavolsagtarto tempomatrol pedig ne is almodj.
Az Ampera jobban megy, sokkal dinamikusabb a villanymotor miatt. Es nagyon halk minden temponal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dark Souls sorozat
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MG topik
- SSD kibeszélő
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék