-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integrale
veterán
8. Gen nagyon bejon, parszor megtettem egy olyannal (2.2 dizellel) Bolognat oda-vissza. A motor hangja kicsit fura, kavedaralo szeru, de a fogyasztasa, teljesitmenye, uttartasa nagyszeru, belul vannak konnyen karcolodo anyagok (kardanbox, ajtok alja) illetve a csomagos extrak miatt sok eleg felemasan felszerelt.
Jol nez ki, igenyes, tartos auto, asszem csak a 2.4-es benzines nem jo bizonyos evjaratig, csereltek azokat gariban, meg fekre es a valtora volt visszahivas. -
Declare
őstag
(#159926) hülyegyerek egyetertek. Ez olyan, mint amikor valaki eldobja a papirzsepit az erdöbenn..."ach lebomlik az...meg nezd mar ott masok utanfutorol boritjak le a szemetet, akkor mit szamit ez"
(#159929) Xero amugy ezen rugoznak a nemetek is, joggal. Ha az autogyartok "sz@r" termekei miatt szivunk, valahogy szaljjanak be a költsegekbe....ne annyi legyen, hogy akkor az "atlag ember" kidobja a dizel autojat a kukaba, aztan bemegy a szalonba, ahol mar dörzsölik a kezüket es megveszi az uj benzines autojat....igazabol ez kifejezetten kafa is lehet az autogyaraknak....felpörög a termeles.
(#159930) Integrale a valtoztatasokat altalaban alulrol kell kezdeni...raadasul, szerintem is az van, hogy a legsürgetöbb a varosok levegöjenek a javitasa es ezzel egyidöben elkezdeni nyilvan globalisan is...legalabbis en igy gondolom
-
footy
addikt
Nekem most 255 van a Golfban(kezi) es keresem az utodot automataval, de a DSGknel mindig olyan remtortenetekbe futok bele, hogyha annak csak a fele igaz is rossz. Pedig van 1-2 Passat ami beleferne a keretbe. (Bar a B7 kinezete szamomra amugyis
)
1 szo mint 100 a fenti DSG-s Superb-et tutira nem vennem meg... -
gzbotii
nagyúr
Irónia?
Amúgy, mint írtam, én is gondolkozom azon, hogy lecserélem a Golfot egy Jazzre majd a közeljövőben, mert mostani felhasználás mellett az is bőven elég lenne. De nem másodlagos autónak, annak szerintem annyit nem ér. De persze, ha belefér, és ez kell, akkor miért ne, csak olcsóbban is meg lehet oldani.
-
gzbotii
nagyúr
Gondolom hátsó ülésekre azért be lehet pakolni, ha szükséges.Amúgy ja, kb ekkora a csomagtartó Yarison
Ha tényleg csak városi rohangálásra kell, és nem egy második személynek lenne az elsődleges autó, akkor gondolom, ez vállalható kompromisszum.
Főleg, hogy Yaris 1500 ajró körül már van normális, Jazz kb 4000 környékén kezdődik. -
Integrale
veterán
Annyira nem is sok, majd ha elmegy 460 ig mint az elozo 1.6-os, akkor elegedett leszek.
Erzekeny az olajra mindegyik, ebben le van cserelve 8-12 kozott, mikor hogy jon ki a lepes, ha valaki szarik bele, akkor joval elobb elfaradnak a tengelyek, egyenetlen alapjarat, fulladas, hangosabb uzem a tunete, raadasul ugy tudom, hogy nem valtoztattak az anyagan mint a VW a 2.5 V6 eseteben.
-
-
Bad Pritt
félisten
Elektromos tolótetős, bocs, nem tudom, mi a különbség köztük.
Köszi az infókat, ezeket mind nézni fogom.
-
molnarpeter
nagyúr
Régebbi autóknál szerintem a legnagyobb baj, hogy nincs is kijelző, amire lehetne alapozni. Újabbaknál amilyen könnyű megoldani utólag (még utángyártott kamerát feltanítva is), a többi esetben annyira kompromisszumos bármi aftermarket fejet beépíteni, külön kijelző a műszerfal tetején meg kicsit drabális lenne
Szükségmegoldás, de mondjuk léteznek egy-az-egyben tükör helyére feltehető változatok is, mint a Hyundai gyári, csak az már súrolja a 15k-t kamerával-kábellel, drága egy furgonba
-
kisza25
félisten
Na ja, de a 7 év garival mi lesz?
Nekem a skodaba belerakták a tempomatot 30 k ért utólag (márkaszerviz)
Kia-nál kérdeztem csak pislogtak, hogy mit akarok
Yushchenko: mondjuk az ám csak egy 4,15 m autó,
Kia nak jók a tükrei, i30 sw-hez sem hiányzott a radar soha
Carensnél alaphoz is lehet kérni tolatóradart, de az 1,8*4,5 méter -
Csak ezzel az a baj, hogy van egy új kocsid és ilyen utángyártott szarokat kell azonnal beszereltetni.
A radar érzékelői sosem lesznek olyan szépek, mint a gyári lenne, a sima tolatókamera meg szerintem rosszabbul használható, mint egy radar (a 360 fokos kamera már fasza, de olyat még fullosan sem adnak a Stonichoz).
Apám is szereltetett utólagos kamerát a Rióba, szerintem csúnya még ha alig látszik is és macera lehet a gyári kijelzőre rákötni, mert akkor meg egy sima márkaszervizes szoftverfrissítésnél esélyes, hogy mehetsz megint a kamerásokhoz okosításra. Van visszapillantó tükörbe épített kijelző, de olyan kicsi képernyőn nem látsz semmit (tapasztalat). -
-
-
L@co
aktív tag
Köszi a válaszokat. Egybe válaszolok/kérdezek mindenkinek (kisza25 molnarpeter Integrale)
Németországban élek és itt igen vastagon fog mindenkinek a ceruzája, ha autószervízről van szó (kb. 3-szorosa a magyarnak). Ezért inkább tankolok többet, meg pörgetem jobban a motortJelenleg így néz ki egy hét: 6*10km város és 2*150km autópálya. A változás az lesz, hogy az autópályás részt redukálnám, ha találnék közelben munkahelyet, terv szerint ilyen 10*30km lenne egy héten.
Az autó egyébként teljesen jó, csak a dízel motor szívás városban (részecskeszűrő, motor karaktere nem erre van kitalálva).Toyota 1.2 turbó túl új, nem férne bele a limitbe.
Hibridtől kicsit félek, de egyébként bevállalnám, csak jellemzően vagy sokat mentek vannak, vagy egy generációval régebbi Auris. Ahogy néztem kb 2l/100km amit meg lehet spórolni
1.6GDI helyett, közvetlen befecskendezésesekből Mazda 3 Skyactiv-ra még rádobnék pénzt, mert annyira tetszik, de inkább elvetettem az összes közvetlen befecsist.
Marad akkor a sima T-Jet 120. Az alfánál az autó többi része mennyire megbízható, strapabíró a koreai/japán konkurensekhez képes?Mi lenne a rangsor nálatok?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet
Honda Civic 1.8 i-vtec
Kia Ceed/Hyundai i30 1.6 MPI
Toyota Auris 1.6 valvematic
Toyota Auris Hibrid -
molnarpeter
nagyúr
-
SzlobiG
félisten
Köszi, így már világos. máginak is.
(#158420) Eagl3 Ismim nem rég szabadult tőle a turbo benyás CX7-től iszonyat sokat evett neki (Svájc-Mo) viszont nem ment rosszul, de nem érte meg neki ekkora távokra, na meg jó drága is volt a szervizelése. Átült egy 3.0 tdi A4-be, ami elmondása szerint sokkal kevesebbet eszik és jobb minőségibb a beltere is. Valszeg a szerviz számla itt se lesz kevés...de amúgy nagyon jó kellemes gép próbáltam egyik nap, nagyon jó vezetni.
-
SzlobiG
félisten
Tdci-nél nem emeli meg ellenben a TDI esetén igen szóval ott könnyen ellenőrizhető, hogy fut, avagy nem.
(#158404) Qru Turbo nyomás emelést hozott az új szoft?
(#158411) Eagl3 Szándékosan nem raknak kijelzést, hogy a vezető ne foglalkozzon vele, gondozás mentes megoldásként árulják így. Mondjuk az opel kijelzi.
-
Johnny_vT
senior tag
A trendet szerintem jobban formálja a többszöri dízelbotrány, a dráguló dízel és a többfelől (Németország, Franciaország) hallható dízel stop törvénytervezetek. Ezek eljutnak az egyszeri vásárlóig a saját információcsatornáin.
A meghibásodásokkal szerintem mindenki úgy van, hogy "áhh, velem ilyen biztos nem lesz, hiszen x százezer példányt gyártottak és a Jóskának se ment még tönkre semmi".
De az is lehet, hogy az elmúlt 10-20 év roncsimportja miatti féktelen szívás tényleg most kezd révbe érni.
-
BigBlackDog
veterán
Hmmm...
Volvónál nem tudom, hogy mennyire pontos (egy osztás hány fokot jelent) a vízhőfokmutató, de véleményem szerint nem működik a kiegészítő fűtésem, azért melegszik ilyen rohadt lassan. Nálam automatán ment a fűtés (első 1-2 kilométeren kb. semmit nem fúj, utána kezd langyosat tolni) és 20 perc alatt majdnem beállt pont középre (bár én 20 km-t tekertem bele ennyi idő alatt).
-
BigBlackDog
veterán
Nálam tegnap, 1 fokos külső hőmérséklet mellett kellett a 2.4-es dízlinek 8 kilométer haladós városi szakasz, míg beállt pont az üzemi hőfokra. Mindezt úgy, hogy a belső légbefújás 1-esre volt téve, hogy azért ne párásodjon belül a szélvédő. Ha automatán hagyom, akkor kell neki 10-15 kilométer is. Mínusz 5 foknál rosszabb volt a helyzet, akkor automata belső fűtéssel 20 km alatt állt be nagyjából.
-
Johnny_vT
senior tag
Először nem tudtam mi a csuda történt, így már értem. Jogos a dolog, ezen átsiklottam, elnézést.
Ettől függetlenül tartom magam hozzá, hogy a téma nem volt off-topik, így legalább a reakció kommentek maradhattak volna. Autóvásárlás előtt állok és sokkal egyszerűbb így nagy mennyiségű adathoz jutni a különböző típusokról, mintha egyesével kérdezgetném őket.
Írtam korábban egy 400 soros Excel-t, amiben kb. 45 autótípus szóba jöhető motorváltozatai és variánsai szerepelnek. Senki sem akarja, hogy sorról sorra elkezdjem azzal interjúvolni itt az embereket.
Másrészt, ha találok is hozzáértőt, aki néhány típusban nagyon jártas, az még mindig elég szubjektív, hiszen ami "Papp Jóskánál" tönkrement, az "Kovács Julinál" lehet, hogy nem. (Valós személlyel való egyezés a véletlen műve)
A kérdést megelőzvén a Totalcar népítéleteket a legtöbb kiszemelt típushoz már végigolvastam. Azok minősége, komolysága és sokszor beleszerelmesedettsége baromira változó, egyáltalán nem konzisztens. Ezért is terveztem meg és készítettem el a kérdőívet, hogy a számomra igazán fontos szempontoknak és kérdéseknek megfelelő információhoz jussak.
A végére egy kérdés: az aláírásomból is törölni kell a linket? Nem akarok még egy figyelmeztetést vagy tiltást, még csak tegnap regisztráltam
-
-
-
Xero
nagyúr
Valamint a Mazda is hozza már sajna a feltoltott motorokat, bar remelem a disottoval alkotnak valamit a kozeljovoben. Egy szo mint szaz, manapsag flotta vonalon a karbantartasi koltseg elteres nem olyan jelentos mar. Eleg ha a csodalatos prince motorra gondolunk. Nem is merek belegondolni mennyibe kerulne 500e km-n uzemeltetni ha betartjak a gyari olajcsere periodust. Marpedig flottaban be szoktak tartani.
(#156312) diegho; Meg egyszer. Ez a dizel botrany miatt bekovetkezett hiszti. Multik stoppoltak sok helyen a dizelt. A kedvencem: haverom boschnal van. Q5-t cserelnie kell de dizelek mar nem javallottak. Tehat vesz majd valaszt valami 2l-es feltoltott benzinest. X3 vagy xc60. Kevesebb lesz a szerviz? Kotve hiszem. Tobbet fog enni? O igen. Mar a Q5-nel is 10-12-vel jar pedig 2l dizel es palyazik. Fonoke mivel jar? Bmw M2. Pont belefert a kibocsajtasi normaba. Ja hogy a carbon fekeket 2m cserelni? Kit zavar, flottas. 😃
-
-
hobizoli
nagyúr
ja ezert tunik el itthon annyi VAG-s auto
megvenni meg csak-csak sikerul, aztán amikor jon egy gyari konstrukcios hiba miatti lekonyulas, akkor meg pislogas van csak, hogy mi mennyi hozza ujanakkor jon a B terv
olyankor szar ugy, ha Te autod lesz a B terv egy reszede egyszeru, nézd meg itthon mennyi eladott VAG-bol loptak el ennyit, meg masbol mennyit adnak el es abbol mennyit loptak el, %-osan
szerintem nem tulzas azt mondani, hogy a VAG-bol aranyosan jóval tobbet lopnak el, nem csak a nagyobb eladott darabszam miattes ez 10+ eve is igy volt mar
-
hobizoli
nagyúr
hidd el, az nem boldogitana, ha pont a Tiedbol lesz a donor vkinek
amúgy azokat lopjak, aminek a cuccaira van kereslet, mert ha elromlik draga hozza barmi
meg amig egyik gyártóhoz egy komplett motor fele-harmada masiknak, es nem biztos a dragabb azert dragabb, mert az jobb is, vagy az olcsobb azert olcsobb, mert szarabb..... sot
csak a bontos is jól tudja miert kell az neked, meg melyikek a nyugosebb konstrukciok, amiket par nap alatt elvisznek tole akkoris, ha "draga", nem foglalja ott neki a helyet
pl egy VP44-s dizel adagoloert siman 2-3x annyit is elkerhet, mert az egy meghalos fajta adagolo, meg eleve ritkabb is, mint egy tomegmodell 1.9-se, ami sokal stabilabb, meg abbol meg annyi van, mint a szemetott az van, hogy vagy megveszed annyiert, amit ker erte, vagy igen, mert lehet 2+ honapig nem is lesz masik sehol
egyszer a japanauto fanatikus isminek meg irtam egy par specko Win-s DVD-t (jo par eve volt...) o is jott ezzel a dumaval, van hozza barmi szotyiert, meg ugysem kell soha
felraktam egy fake G13B Swift GTi meg egy B18C5 Integra TypeR motor hirdetést ott elotte 120k illetve 220k-ert,15percen belul lett volna tobb vevo is mindkettore, hogy azonnal jonnek erte, mert vagy csak dragabban van masik hirdetve, masiknak meg 3 honapja bakokon all az auto, motor nelkul, mert vhogy megsem birt ki mindent
meg volt az a sztori amikor egy ismi egy Accord TypeR-be a 2.2-st 212lovas motor kikonykolt nyaralaskor horvatorszagban es 10 honap utan volt az elso elado bontott motor.... 600k-ert
szerinted megvette azt annyiert vagy igen?
es akkor meg azt nem art atnezni, tomitesek csereje... stbehhez kepest a PuntoGT-be a turbos motort a Sada-tol 35-40k-ert vettuk, ami stabil 200+ loerot tud gyari belsovel is tunnerolva
a Tempra 1.6 blokkot amibol az egykilences strokert csinaltuk, azt konkretan 10k-ert vettem kompletten, meg rajta volt a kozponti befecsi is a hengerfejen, a faszi 11 honapja(!) hirdetette mar a vatera.hu-n
de a regi 1.6-st is pl 12k-ert vettem kompletten a hengerfejjel, karterrel... ahogy kivettek az autobol -
Dißnäëß
nagyúr
Aha, ez volt a turbo-k gyárija, végig. Valami fergeteges ízlésficam nem tudom, kinek a fejében, sztem Erhardt Schnell miután megrajzolta az autót és utána kijött az első turbo a 90-es évek elején, konkrétan pisztolyt kérhetett, hogy adjátok ide, töltve legyen.. hogy főbelője az elkövetőt, vagy magát
Még a sima 8v és 16v-k és v6-ok gyári felnijei is szebbek ezeknél
-
Dißnäëß
nagyúr
A gyári turbo felni borzasztó. Bár klubos körökben aranyat ér és szeretik is hordani, az én ízlésemtől nagyon messze áll. Mindenesetre ... ízlés dolga. Egy biztos, olasz felni soha. Az előző Mille Miglia szett brrr... pedig mutatott, de papír volt ezekhez képest. Gyári.
A mostani felniket "apróért" csíptem meg h.autón, eredetileg télire vettem (nem mintha sokat mozogna télen..), de mikor kibontottam őket a csomagolásból, uh.. gyönyörűek voltak. 5x110, ahogy kell, ET szám stimm a gyári Calibra ET-vel, minden stimmelt. Gyakorlatilag csak felszereltettem őket a 4 új nyárigumival és suhanás. Beváltak.
w333:
-
szerintem ez nem releváns, mivel cég vásárolta, nincsenek fogyasztói jogai
(#155206) V.Stryker az adásvételi szerződésetek mit mondd a szavatosságról?
céges vásárló esetében ki is lehet zárni teljesen, ráadásul ez enm is tűnik szavatossági problémának, lehet hogy nem is állt fent a hiba korábban
olyan fogalom jogilag nem létezik hogy "garancia" -
-
ADAM1337
nagyúr
Ha mindent elmondtam a vevőnek az autó állapotáról mit kell beleírni, hogy ne jöjjön 3 hét után hogy elromlott vmi ablaktörlő vagy bármi piti dolog a kocsiban ?
A megjegyzés rovatba, volt valami jogi szöveg, erről. Most nem ugrik be.
Valami hasonló, hogy a "Gépjárművet átvettem, hibáíról tájékoztatva lettem, a jövőben nem élek jogi követeléssel vagy reklamációval" valami hasonló volt. -
vendingo
veterán
Nekem is feltűnt az a "rozsda", ami kétlem, hogy az lenne, de majd holnap kiderül. A felni tényleg fos, de valszeg nagyobb lesz rá, meg 4évszakos gumi. Szerintem a kereskedés lecserélte a felnit erre a fosra, de majd alkudunk rá, ha tetszik a gép. Tesóm szeretné venni, én beszéltem rá erre a típusra. Cliot, fusiont nézegetett...
Köszi mindenkinek az infót. A kocsi nincs messze, ~100km, szóval megnézzük.
-
penge111
addikt
Kétféleképpen lehet értelmezni amit mondasz
Szóval egyik sem ajánlott, vagy mindkettő ajánlott? Mitsubishi Colt kicsit az álomautómra (Jazz) hasonlít, ez is méreteihez képest rendkívül tágas, csomagtere ugyan kisebb, de a hátsó üléssora ennek is jól variálható. Az "A" oszlop ami zavar, meg a váltó nem japános erre a két dologra mindenütt panaszkodnak. ÁÁÁÁ, tököm ki van az autóvásárlással
-
Qru
MODERÁTOR
Jah még vmi: nem öregszik csúnyán ha kopott a bele akkor az erős gyanúra ad okot, hogy sok(kal több) benne a valós km.
Alapjáraton némi rázkódás normális, az üzemmelegi alapjárat alacsony (alacsony emisszió és fogyi miatt, ugyanis a NEDC ciklusú mérésben van egyhelyben állás is) az anyagok kemények amik átvezetik a motor alapjárati rezgését a kormányra/váltóbotra. Kis gázadásra viszont ki kell, hogy simuljon (ha nem akkor min. a motortartóbak cserés lesz).
Új hozzászólás Aktív témák
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Keresünk dokkolókat
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 9750H 32GB 500GB Radeon Pro 5300M hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest