-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
80hun
addikt
válasz berobi78 #38701 üzenetére
E-M10m2 esetleg E-M10.
Mindekttő jó kis masinaArcfelismerés mindkettőben jól dolgozik.
Jó áron lehet használt és akár új obikhoz is jutni. Sigma DN sor (19,30,60 ) és a panasonic mft objektívek is jók hozzájuk.
A 12-40/2.8 zoom jó nagyon de kicsit húzós a használt ára (200e) , bár én pont nem vagyok zoompárti.Manuálok jól dolgoznak rajtuk, a stabihoz be tudod állítani a gyújtótávolságot.
Kereső mindkettőben jó de sztem az e-m10m2-é jobb egy kicsit.
Az m2 előnye még hogy 5 tegelyes stabi van benn míg az m1-be 3 tegelyes de ez is jól dolgozik.Manuálozásnál az m2-nél nagyobb a peaking színválaszték.
A canon aps-c szenzorokat már ezek az mft szenzorok behozták Némelyik régi gépnél hajszálnyival jobbak is.
Jelenleg én az E-M10-et tartottam meg + van egy A7-esem
-
#48201984
törölt tag
válasz t72killer #38681 üzenetére
@t72killer, pethob: Koszi a valaszokat!
Video szempontjabol igazabol nem tudom mire szamitsak. Sokkal rosszabb kepminoseget nem szeretnek, mint az allokepeken. A felbontas meg nyilvan adott, FullHD-nak orulnek.
A budzse felixibilis, ar-ertek arany fuggvenyeben. Neztem az E-PL7-et, most pont esett az ara iPon-on (112e). Milyen obit ajalanal? Illetve lehet hulye kerdes, de obi nelkul mennyire hasznalhato egy ilyen gep?
"A legtöbb új géppel nagyon jó képeket lehet fotózni ...a műszaki különbségek legtöbbször elhanyagolhatók"
Ez jol hangzik, viszont pont ez lenne a kerdesem, hogy ez milyen arkategoriara vonatkozik? Kezdokent ha nem nagyon szamit a 100 es 150 ezres gep kozotti kulonbseg inkabb az elobbit valasztanam. Szoval mi az az arkategoria ahol nehez melleloni?Felhasznalas: nappal taj/varosi kepeket, illetve neha belterieket is mesterseges fenynel. Sotet kevesbe jellemzo. Ennel specifikusabb sajnaos nem nagyon tudok lenni.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz #48201984 #38703 üzenetére
Ha innen megmered venni én inkább ezt választanám. Sokkal jobb mint az e-pl7.
Még csak számtek cuccokat vettem innen , főleg alkatrészeket.(RAM, hdd, ssd stb) -
válasz #48201984 #38703 üzenetére
"obi nelkul mennyire hasznalhato egy ilyen gep?" Semennyire, szted miért beszélünk "cserélhető obis gépekről" . Indulásnak jó lesz a kitobi (14-42 v hasonló). Használható, nem túl nehéz és olcsó.
FullHD-t mindegyik gép tud papíron, bár az olympusok inkább csak ~720p környékéről skáláznak fel + a kodekjük se egy világszám. Jó videót csereobis gépben a sony-nál és a panasonicnál találsz - ezekkel viszont más gondok vannak: a fotók elég sok utómunkát igényelnek, azaz mindíg raw-ban érdemes lőni. Olynál a vázból kipotyogó jpg-k is teljesen jók. Szval ezért kérdeztem, melyik a fontosabb.
Napfényben egy mobil is jó képeket csinál iso40-es érzékenységnél. Kulcskérdés a beltér - emiatt önt nagyrészünk komoly pénzeket a fotósbüdzsébe. Két viszonylag olcsó kiút van: képstabilizálás+hosszú expó vagy vaku. Utóbbiban az e-pl7 gyengébb, uis a kis vakuját nem tudod a plafonra irányítva bounce-olva használni, mint a pana+sony modellekét.
100 vs 150eFt: annak ellenére, hogy elég komoly dolgokat lehet kapni használtban, ez egy drága hobbi. Nézz körül a HWaprón/ebay.co.uk-n, mennyiért mérik ezeket kitobival páréves használat után:
Nikon: D5100, D7100, D3300
Canon: 1200D, 650D
Olympus: E-M5 (régi verzió), E-P5, E-PL7, E-M10 (régi verzió)
Panasonic: G6, GF6
Sony: a5000Ezek szenzorilag alig maradnak el a legújabb csodáktól, viszont lényegen olcsóbbak azoknál. Viszont használható obival sokszor rezeg/leesik a 150eFt-os léc.
#38704: ja, meg egy camera obscura is kéne elé a keretből fennmaradó pár fillérből Amúgy mintha megbízhatóbb boltban (tripont) is lenne értelmes áron.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Vanir
veterán
Kicsit szűkítettem a körömön, és most némileg konkrétabb kérdésem van.
Adott egy Nikon D3000 18-55 VR kitobival, és egy Canon EOS 1000D 18-55 ES-F kitobival.
Előbbinek van egy kisebb esztétikai hibája, cserébe 15000 expo van benne, míg a másik hibátlan, karcmentes, fóliás, de 30000 expoval. A Nikon ~40 000, a Canon ~45 000.
Melyiket érdemesebb megvenni? -
Throme
veterán
Amellett, hogy nem akarok más pénztárcájában turkálni, én is frissebb modellt javasolnék. Az a helyzet, hogy a 18-55 obi is hamar kevés lesz átfogásban. Ez a dslr ilyen. Zabálja a pénzt, még hobbi szinten is, hiszen memóriakártyáról, táskáról, állványról, vakuról.... stb nem is beszéltünk, ami külön nyaldossa a 80-100k-t így együtt.
Mármint újonnan, de használtan se nagyon olcsó.
szvsz. -
Vanir
veterán
Abszolút nem biztos. Van jobb ennyiért? Néztem még egy Samsung NX1000-t is, de nem győzött meg.
Throme: Jelenleg 50 a keret, annyiból szeretném a maximumot kihozni. Én úgy érzem, hogy nem lenne egy rossz irány a 08-09-es Canon / Nikon vonalon elindulni, mert ezekre használtan is mindig nagyobb kereset lesz, mint akármi másra, de javítsatok ki, ha tévedek. Szóval ha váltanék nagyobbra, akkor nem bukok nagyot a vásárlási áron. Nyilván, ha belerakok 15k expot, akkor nem annyiért fogom eladni, mint amennyiért megvettem. Illetve tudtommal azért ezekhez sokkal sokkal szélesebb választék van obiból is.
Nem okoskodni, és végképp nem kötekedni akarok, én jöttem véleményért, de ezek az én meglátásaim, az én szemszögem. Ezek után mit gondoltok? Nyilvánvalóan hatalmas ugrás a mostani masinámhoz képest, és szerintem egy darabig biztosan nem tudnám kihasználni minden tulajdonságukat ezeknek sem...[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz #48201984 #38703 üzenetére
A5000-a 100-ba is belefér ha nem kell kereső-OM 10 kb 90 garis váz+ obi 20-30 50 -éppen mennyire komolyát szeretnél-a videó csak átlagos,ha videózni akarsz sony-pana.
Ha másodlagos a videó Fuji EM1-kitt obival kb 90-de ott ha akarsz később plusz obit az húzósabb[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
A két gépben amit írtél egyikben sincs videó-a Canon élőképes a Nikon nem-a Nikon képe szerintem jobb-bár nekem 1000D-volt Egy ismerősöm használ D3000-et a képe jó de nagyon fapad
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
berobi78
tag
Köszi ezt ismerem, és ki is fogom használni
Egy próba után biztos okosabb leszek, de még mindig egy picit a fuji felé húzok az APS-C szenzor miatt.
Illetve amiben nekem nagyon erősnek tűnik a fuji, azok a fekete-fehér képek. Valahogy olyan "1000 képből is felismerhető, hogy fujival készült"-nek tűnik.
-
Muerte68
addikt
válasz berobi78 #38718 üzenetére
A fuji nagyon jó gép de az arc felismerés és az olcsó obi nem az erőssége
Vagy komromiszumot kell kötnöd valamivel m4/3-sok ficsőr olcsó obi kisebb szenzor-vagy apsc kevesebb ficsőr drága obi nagyobb jobb szenzor(fuji)-a sony még jó szolgáltatásban-vannak olcsóbb obik-meg nagyon drágák is apsc jó szenzor-de a fuji jobb jpg-ben.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Tin_Shield
őstag
válasz berobi78 #38720 üzenetére
Tökéletesen működnek a Pana objektívek az Oly vázakon és viszont. A Sigma sor jó, nekem is van egy 60-as, de nem igazán fényerősek, és azért inkább APS-C gyutávok (mondjuk Fuji X-re pont nincs). A két rövidebb Sigma helyett a Pana 14 f2.5-öt a 25 f1.7-et próbálnám felhajtani. Vagy a 20 f1.7 palacsintát, bár ez drágább, használtan kb. annyi mint egy új 25-ös
-
FirstTripla
tag
Sziasztok, egy ideje (kb április óta) tervezek egy jobb fényképezőt venni a mostani Panasonic FZ-38-as helyett, év vége felé lenne is alkalmam megszerezni, de elég nehéz a döntés. Először is egy Nikon D5300 18-55mm VR II kit obi + Tamron 70-300mm VC USD obit tervezgettem, hogy természetben illetve eseményeken ne legyen gond a távolság, majd egyre jobban elkezdtem érdeklődni a Sony alpha 6000 2 kitobis verzióján, igaz, hogy ekkor a max 55-200mm-es obi lenne elég sok ideig, illetve egy esetleges későbbi objektív vásárlás elég sokba kerülne a Nikonhoz képest. Nézegettem még utóbbi hetekben a Panasocin m4/3-os vázakat és obikat viszont itt is inkább a drága objektívek szabnak határt nekem.
El is gondolkodtam, hogy kezdő létemre nem lenne praktikusabb csúcskompakt fényképező, mint például a Canon G3X vagy esetleg ami még nagyon tetszik tudást illetve egy Nikon dl 24-500 -as fényképező, mely igaz, hogy a keret maximuma a 320 ezres árával, viszont szerintem lefedné az elváraimat ez is. Egyedül a tesztek hiánya ami miatt ezt nem tudom, h milyen fényképező, mert se YT-on, se már külföldi oldalon nincs róla semmilyen információ, csak lehet kapni és kész.
Ami fontos számomra, hogy beltérben lehessen éles képet csinálni egy normális sebességgel mozgó témáról is, videó szempontból 1080p/60fps lenne az ideális, illetve ha van rá lehetőség akkor a time-lapse funkció is elérhető legyen, valamint a videóhoz fontos még a kihajtható kijelző is (az is jó ha csak fel-le dönthető). Tájképekhez, természet- és állatfotókhoz lenne még fontos a nagyobb gyújtótávolság. Milc esetén ha lehet akkor jól jönne a EVF is, hogy napos időben is azért lássak valamit a képből.
Egyéb alternatívákat is szívesen fogadnék, illetve tapasztalatokat. Ja és viszonylag nagyobb kézhez kellene, ez nem tudom mennyire befolyásolja a gépeket. Persze vásárlás előtt személyesen kipróbálnám egy boltban, hogy kényelmes-e az adott gép.
Szerk.: ha lehet új gépet szeretnék garanciával.
Előre is köszi a segítséget: Tripla[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz FirstTripla #38723 üzenetére
Ha videózni és Timelaps videót is akarsz felejtős a DSLR. A videó átlagos mínőségű a TS pedig elektronikus zár híján eszi a zárat..
A tamron SP 70-300 nekem volt Nikon D5200-al enkem az obi nem győzött meg annyi pénzért.
Esetleg Panasonic GX80 kit v. váz + Panasonic 25mm f1.7 beltérhez ?
És később egy Panasonic 100-300 (használtan v. újan) v. Panasonic 45-200 ?[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz FirstTripla #38723 üzenetére
Az 5300-at inkább a 18-105-tel vedd ha teheted, nem annyival drágább mint amennyivel kényelmesebb használni.
Videóban a Sony és Pana Milcek megeszik reggelire a Dslr-eket.
A telézéshez jobb a nagyobb, megmarkolhatóbb - tükrös - váz szerintem (+obi választék és ár)
Ha bridge gépben gondolkozol (G3X, DL 24-500) akkor én betenném a kalapba a Pana FZ1000-et is.[ Szerkesztve ]
-
FirstTripla
tag
Néztem ezeket amiket írtál, de sajna a közeljövőben nem hiszem, hogy fogok tudni majd annyi pluszt még rákölteni, hogy megtudjam venni a 100-300 v 45-200-as obit. Videóban azért nem annyira nagy az elvárásom, már egy oly fullHD-ja is szépnek látszik (nem is beszélve a többiről amiket írtam), illetve a 4K nem fontos számomra. Egyedül a timalapse-ben van valami, mert erre nem is gondoltam, hogy mennyire növeli majd az expó számot.
(#38725) Tin_Shield:
Igen azt már láttam még régebben mediamarktban, hogy mennyivel kisebb és "gagyibb hatású" a 18-55 a 18-105-höz képest, de akkor valami olcsóbb másodlagos obit lenne érdemesebb választani. Ha van lehetőség akkor inkább nem a 55-200-as obi venném, mert teszteket olvasva nem a legjobb.Az FZ1000 kezdetben benne volt a választékban, illetve nagyon tetszik a mostani FZ2000, de közben volt alkalmam kipróbálni és a kis gyűrű MF esetén néha nem is érzékelte h csináltam valamit. Lehet ez csak a kiállított darab volt, de ha nem lehet apró mozdulatokkal állítani, akkor felejtős, de a pénztárcám viszont örülne neki , illetve ha már van 4K lehetőség, akkor ne legyen ekkora crop rajta a fullHD-hoz képest, mert számomra az már zavaró.
-
Tin_Shield
őstag
válasz FirstTripla #38726 üzenetére
A manuális fókuszt ne erőltesd a bridge gépeknél, nem arról szól az a kategória. Igazság szerint a cserélhető objektíveknél (főleg az olcsóbb consumer cuccoknál) is a csak kínlódás az MF, a legtöbb esetben nem elég finom ehhez a fókuszmechanika. Kivéve mondjuk a makró objektíveknél. Meg persze az eleve manuális fókuszú objektíveknél, de az más műfaj.
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38687 üzenetére
Ha az általad említett rendszerekben nem lenne IS, akkor annak rendszer szinten lehetnek előnyei. Kisebb optikák, élesebb kép főleg nyitva, nagy zársebességnél jelentkező minőségromlás,stb.
Ezekből a rendszerekből már nem hagyható ki az IS, mert azzal együtt lettek tervezve. Egyes modellekből pedig nem érdemes kihagyni, mivel kikapcsolható, de attól még nem tervezik át az optikát, vagy veszik ki a szenzorstabi rángatását csökkentendő beépített tömeget...
IS=szenzorstabi ebben az írásban
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
Hozod a példákat arra, hogy mikor jó a szenzorstabi, de ez szerintem irreleváns. Mivel a fényképezési szituációk nagy része nem olyan, hogy a téma nem mozog. Ha mégis, akkor olyan rendszerben ahol nincs szenzorstabi (basszus az összes DSLR ilyen) megoldják máshogy. Optikai stabival, ISO-ból vagy álvánnyal.
Nem azt mondom, hogy nem jó a szenzor stabi, hanem azt vonom erősen kétségbe, hogy nem lehet élni nélküle!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
-
pethob
aktív tag
válasz #48201984 #38703 üzenetére
A 100e és 150e ft-os gépek, sőt a 100e vagy 300e ft-os gépek között is elhanyagolható a különbség képminőségben. Sok esetben a szenzor is ugyanaz. (Tájékozódni kell)
Érzékelhető különbség a váz funkcióiban van, illetve irtózatosan sokat számít az optika, ami újonnan inkább 200 felett kezdődik, és határ a csillagos ég. De jó optikába akkor érdemes fektetni, ha tudod mit akarsz. A legtöbb hobbi fotós jóval többet költ optikára, mint a gépvázra, nem véletlenül...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
Szenzorral ugynaz a helyzet, mint a hímtaggal. Nem a méret a lényeg, de legyen minnél nagyobb!
(Az APSC szerintem egy jó kompromisszum.)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
jjeahh
nagyúr
-
80hun
addikt
válasz FirstTripla #38726 üzenetére
1 óra TL videó 90000expo.
Ezeket az obikat használtan is megtudod venni. A 100-300 kb 100-110e a 45-200 olyan 65e ft.
Vagy nézzél GX80+ 14-140 kitet. A Nagytelékre nagyonritkán van szüksége az embernek.A CaNikon is jó de belépő gépnél gondod adódhat a frontback focus-al mert nincs bennük AF finomhangolás..
Nemsűrűn van ilyen gond de ha van nagyon idegesítő tud lenni. .Vagy ha a videó nem elsődleges akkor ajánlanám az E-M10 mark 2 duplakittet.
Ebből még visszajár most 31e ft.#38734 jjeahh +1
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz jjeahh #38734 üzenetére
+1 nem értem mért kell egy témáról 5 hozzászólást írni külön külön
Főleg hogy már senkit nem érdekel,mivel úgysem lehet meggyőzni
A töbszörös hozzászólás a szabályzatban is benne van elolvashatnádLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
MrChris
nagyúr
válasz pethob #38729 üzenetére
'Ha mégis, akkor olyan rendszerben ahol nincs szenzorstabi (basszus az összes DSLR ilyen)' Pentax és Olympus 4/3 DSLR rendszerekben van pár kép stabis váz, meg a Sony SLT-ben is mintha lenne.
Mai IS 3-4-5 fényértéknyi bemozdulást megfog bármelyik obival, minek róla lemondani? Napokban az alvó gyermekeimet fotóztam le összebújtak, rendszer m4/3 e-zár, iso 1600, ekvi. 40mm, f1.7, 1sec, mert kb semmi fény nem volt, az ágyra álltam. Különleges szitu másnak értéktelen, nekem a legfontosabb dolgaim különleges helyzetben. F1.7-nél melyik 60ezer forintért kapható fuji obit tudom jobban nyitni? Hová tettem volna a csattogva nyitható állványt? Melyik 150ezer forintos dslr tud 1600 iso-tól még 4 fényértéknyi érzékenyítést, hogy ezt a képminőséget kapjam? De lehet hogy még úgy is bemozdult volna. Nem mindenhova kell IS, de ha van a vázban még más helyzetekben is jól jön.[ Szerkesztve ]
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38737 üzenetére
Nem tudom mit jelent a semmi fény, de 5 éve a lányom 3-dik szülinapján a 3 torta gyertya fénye mellett kíválló képek készültek canon 60D-n. Annál szinte minden ma kapható gép szenzora jobb. Biztos vannak ennél is kevesebb fénnyel kecsegtető helyzetek, csak én nem erre terveznék új gép vásárlásánál. Pláne ha nem tudom mit akarok, és ezért ide jövök tanácsért.
Én nem kértem, hogy mondj le az IS-ről, sőt, nem is állítottam semmit a szenzorstabis gépekről, csak szeretném egykicsit árnyalni a képet, meg megmutatni, hogy szerintem miért nem meghatározó kérdés a szenzorstabi léte rendszer választásánál...
Mellesleg a saját Fuji vázamon ISO 6400-ban és valószínű a 16/f1.4-el készítenék képet az alvó gyerekekről...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
válasz pethob #38741 üzenetére
"nem meghatározó kérdés a szenzorstabi léte rendszer választásánál..." - valakinek az, valakinek nem.
"a 16/f1.4-el készítenék képet az alvó gyerekekről..." - f1.4-en már vékony lesz a DOF-od kettőhöz, 16mm meg már szivathatod magad egy sort a perspektívával.
ISO6400: igen, ez egy a6300-on vagy egy x-t2-n nem vészes, de tartok tőle, hogy a zaja miatt agyonszidott panám (gx80) szebbet fog virítani iso2-400-on.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
kátú
őstag
válasz pethob #38741 üzenetére
na hát arra külön kiváncsi lennék, hogy akármilyen stabi nélkül egy ágyon állva mit tudnál csinálni iso 6400 al f/1.4 en, segítek homályt, attól, hogy lesz egy magas isod csak nyersz hozzá egy raklapnyi zajt, semmi mást ilyen helyzetben nem tudsz annyi záridőt nyerni, mert ugyd a sötét az sötét, a gyertyafény meg gyertyafény
It still works!
-
Throme
veterán
-
pethob
aktív tag
válasz Throme #38744 üzenetére
Biztosíthatlak, hogy x-trans III-on ISO 6400 használható képet ad. Ezt előbb ki kéne próbálni, és utána vélekedni (nem neked szól,de hát az ugye nem jó, ha látszik, hogy kinek a hozzászólására reagálsz...)
A DOF nem lesz szűk 16/f1.4-en, mert a DOF nem csak a fényerő függvénye, hanem a látószög és a tárgytávolság is számít. Két archoz 16mm en kb 1 méterre fogsz fokuszálni, az meg ilyen széles látón már a minden éles kategória.
Nem lesz perspektivikus torzitás sem, mert a példában az ágyra állva felülről készült a kép, tehát nincs háttér meg előtér. (És mivel a téma egy sikban van amúgy is mindegy lenne a mélységélsesség.)
Történetesen az említett obi leképezése is kiemelkedő, így leképezési torzítás is minimális. Ha több lenne az se baj. Sok portrét lövök mostanság széleslátón, és mindenki szereti, mert minimálisan vékonyítja az arcot. Manapság ezt szokták meg az emberek a sok szelfi kép hatására...
A széleslátó választása a konkrét példában azért is előnyös, mert csökken a tárgytávolság, így nem kell ágyra állni, ráadásul 1/15-öd (ügyeskéznek 1/8-ad) még kézből kitartható. De persze van 23/f1.4 és 35/f1.4, 56/f1.2, sőt manuálba 35/f0.95 is. Tehát lehet válogatni izés szerint.
Én fényképezni szeretek, azt meg - ízlelgessük a szót - fényben kell. A gyerekeimet is fényképezni szoktam, és persze van hogy bemozdul a kép, de akkor a téma mozog rajta, azon semmilyen stabi nem segít, csak a nyitva is éles fényerős obi, meg az iso. Vagy több fény, de az megint egy teljesen más történet.
Know your gear.
Persze a szenzorstabis rendszerekkel is nagyon jó képeket lehet készíteni, a tudást meg semmi nem pótolja...
Mindegy, nem zavarok többet, ez így túl sok időt vesz el fontos dolgoktól. Mindenkinek szép fényeket, szenzorstabiizmusban szenvedőknek bemozdulásmentes sötétséget kívánok!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
#31733248
törölt tag
válasz FirstTripla #38723 üzenetére
Nekem Sony A6000-em van, nagyon elégedett vagyok vele. A kisebb, 16-50-es kitobival alig van súlya, egy pici DÖRR Action Black No 0.7 övtáskában elfér, szinte észre sem veszem. Nagyszerű, vázra letölthető alkalmazások vannak hozzá, ezek között jól kidolgozott timelapse videós, portés, tájképes is van. A Capture One raw feldolgozó alap változata is ingyenes hozzá. A fókusza villámgyors, a szenzora nagyszerű, a videója szintén jó, nem véletlenül szeretik sokan.
Olvasom a szenzorstabis vitát... A legtöbb felhasználónál ez csak sokadik szempont, de itt annyira felnagyítják néhányan a jelentőségét, hogy már vicces.
-
FirstTripla
tag
válasz #31733248 #38747 üzenetére
Köszi a válaszod, és igen, ez is nagyon tetszik, illetve 300k-ért már meg lehet venni sok helyen a dupla kitet. Sajna ezt csak kikapcsolva, de fogtam kézben és kényelmesnek tűnt, illetve viszonylag nagynak is az egyszerűbb dslr-k mellett is. Amit nem tudok eldönteni a netes tesztek alapján, hogy átlagos használat esetén mennyire jó minőségűek a felvételek. Nem nagyon életlen-e a szélén főleg a 16-50-es alap obi. Illetve szintén ami felmerült, hogy Magyarországon mennyire van lehetőség az ilyen utólagos alkalmazások vásárlására, illetve mennyire szerezhető be használtan egy egyszerűbb 1.8-as fix obi hozzá, mert újonnan 100k fölött van, amit nem biztos, hogy rá szeretnék költeni.
-
#31733248
törölt tag
válasz FirstTripla #38748 üzenetére
Van itt egy minta galériám teljes felbontású fotókkal, sok képet szándékosan 16mm-en csináltam, hogy láthatóak legyenek a képszélek. A 16-20 mm-es tartományban valóban lágyabb, de felette már semmi gond vele. Alkalmazást egyszerűen tudsz venni, a Sony MILC topicban van a megoldás. Az 50mm f1.8 használtan 60-ért megy (jobb a Nikon 50-esénél), nagyon megéri, gyönyörűen most, villámgyors és pontos a fókusza. Itt egy koncert galéria, ezek szinte mindegyike gyenge fényben, f2-es rekesszel készült, 1/200, 1/250 záridővel, a legtöbb ISO 1600-3200 érzékenységgel, öröm volt vele fotózni.
-
80hun
addikt
válasz FirstTripla #38748 üzenetére
Az E-M10 mark2 nem játszik ?
Új hozzászólás Aktív témák
- TP-LINK routerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mazda topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DUNE médialejátszók topicja
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Napelem
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...