-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Throme #38045 üzenetére
Figy, az emberek nagy része nem fővárosban lakik, kisvárosokban, falvakban meg sokszor nagyon szűkös a választék, így a kipróbálás nagyon sok esetben nem játszik. Másrészt igaz, hogy ha új cuccot rendelsz és nem tetszik, vissza lehet küldeni
"Úgy beszéltek erről, mintha mindenki ettől szenvedne, és minden kép fókuszhibás lenne."
Mert az én haveri körömben mint írtam pontosan ez van. Ez tény, nem féligazság és az árnyékos oldal kihangsúlyozása, a d3xxx és d5xxx gépjük minden egyes fotójukon mellélövi a fókuszt, kettejükön a szervíz sem segített és már elegük van az egészből. Lehet, hogy ennyire nem gyakori a probléma azért, csak ők pont kifogtak pár front-backes vázat, de ez akkor is gáz. + ha már m3ss és pontatlan fókusz, szerintem kérdezz rá a tapasztalataira fényerős fixekkel a 6d-n...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz Throme #38045 üzenetére
Nekem egy Oly E510 és 40-150/4-5.6 sötétzoommal volt F/B, 3szor gariztattam emiatt. Csökkent, de nem múlt el. Következő dslrem Canon 700D+18-55stm erősen frontos, ezzel már nem szenvedtem, kértem vissza a pénzem. Ha nem lett volna F/B probléma valszeg tükrösöm lett volna még pár évig. Van akit nem zavar, vagy fel sem merül benne hogy a gép a ludas. Én is csak majd két év után vettem észre, addig úgy gondoltam kevésbé éles a teleobi, mint a normál, keveset is használtam.
(Azt viszont nem értem, hogy két azonos obi közül egy vázzal hogyan lehet csak az egyikkel hibás. Kipróbáltam. Hisz az AF szenzor mindkettővel ugyanúgy látja az optikán keresztül ha életlen.) -
pandur99
aktív tag
válasz Rapid136 #38044 üzenetére
Ha valaki meg tudja fizetni a fényerős fixeket az OMD sorozathoz akkor azért jó dolgokat ki lehet hozni belőle:
A 75/1,8-at leszámítva használtan nagyjából 100.000 alatt megkapni a fixeket. Egyik DSLR-hez sem tudsz ennyiért jó fix sorokat összeszedni. 1-1 akad, de egész sor nem nagyon. Vagy ha régiekből van, akkor az alapgépnek kell drágának lenni, mint pl. a Nikonnál, ahol a belépőkben nincs motor, az adapterezés meg szívás. De a legtöbben nem akarnak manuálozni, hanem gyors AF-et akarnak, és nyitva is éles képet. Ezt az m4/3 objektívek tudják.
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
#31733248
törölt tag
válasz pandur99 #38053 üzenetére
Sonyra az alábbi, számomra érdekes látószögeket kínáló, elérhető árú és jó minőségű fix sorom van:
Sigma 19mm f2.8 - 50 000 Ft (használtan 30-35 000 Ft)
Sigma 30mm f2.8 - 50 000 Ft (használtan 30-35 000 Ft, helyette szeretnék egy Sigma 30mm f1.4-et 106 000 Ft-ért)
Sony 50mm f1.8 - 75 000 Ft (használtan 60 000 Ft)
Samyang 85mm f1.4 (manuális) - 107 000 Ft (75 000 Ft-ért vettem alig használtan)
Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5 (manuális) - 24 000 Ft-ért vettem -
Tin_Shield
őstag
Ezt senki nem tudja pontosan megmondani. Milliós tételben gyártják ezeket a vázakat, nyilván sokkal-sokkal több a hibátlan mint a hibás. Ez persze azt nem vigasztalja aki éppen belefut egy rossz példányba. De azzal nem árt tisztában lenni, hogy a DSLR-ek segédtükrös fázisérzékelős autofókusz rendszerébe "bele van kódolva" a hiba lehetősége. És akkor ehhez még hozzá adódhat némelyik háklis objektív is...
Körültekintő előzetes tájékozódással, majd a vásárláskor alapos próbával (főleg használt és 3rd party cucc esetén) azért a bosszúság jó eséllyel minimalizálható. Mondom ezt úgy, hogy nekem spec. nem sikerült, egy idő után bele is untam a szélmalomharcba, részben ezért is léptem a DSLR vonalról.(#38057) kátú
Ha ott akarod venni, akkor persze. Nem tudom mennyire rugalmasak a próba szempontjából, de próbáld elérni, hogy ott helyben csinálhass néhány tesztképet (középső fókuszpont, közeli téma, távolabbi téma, nagylátó, normál, tele végen is, nyitott blendével) amit utána meg is lehet nézni helyben számítógépen. A Nikon topikban kérdezz rá pontosan hogyan is ellenőrizd a gép AF rendszerét. Ha nem mennek bele az MM-ben akkor rendeld a neten, ahogy hazavitted teszteld le, ha jó örülj, ha nem, cseréltesd ki.
[ Szerkesztve ]
-
kátú
őstag
válasz Tin_Shield #38056 üzenetére
Tehát a médiában rakjam össze és próbáljam ki amit megveszek?
It still works!
-
jjeahh
nagyúr
Fogalmam sincs mennyi az esély, hogy hibás darabot fogsz ki, de valszeg úgy van, ahogy Tin_Shield kolléga írja.
Ha megteheted akkor igen, próbáld ki saját kártyával lehetőleg fényerős fix-el is nyitva, majd otthon nézd meg a képeket full méretben, hogy éles-e az a terület ahová fókuszáltál.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Rapid136
őstag
Rendeld meg online, de személyes átvétellel.
Akkor más szabályok vonatkoznak a visszavételre, mert ugye látatlanban rendelted meg :-)
Marad időd tesztelni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Throme
veterán
válasz jjeahh #38051 üzenetére
Akkor az összefoglalóba be kell írni, hogy a helyi sajátosságok miatt itthon nem szabad belépő tükröst venni.
#38057) kátú: nem is értettem miért akarsz MM-ben vásárolni, kizárólag....
Ott vásárolj - szvsz - ahol ki is próbálhatod. Vannak ilyen boltok, bár nem tudom merre laksz.
Érdemes nagyobb kijelzővel rendelkező megjelenítőt (tablet, laptop...) is vinni. A vázak 3" LCD-je nem túl jó tesztelgetésre.#38053) pandur99 : ha teljes sort nem is, de kezdésnek nikkor 35mm, 40mm (makró), 50mm fixek mind 100k alatt vannak már újonnan.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Azt azért kérdezd meg, hogy b/f fókusz náluk hiba vagy csak fícsőr.
A 3 nap arra vonatkozik, hogy hibás terméket visszavegyék.Inkább csináld úgy - szvsz - hogy neten megrendeled, csak személyesen veszed át. Így lesz 14 napod, hogy meggondold magad és tökmindegy miért viszed vissza...
-
Studi
addikt
Nem érted a lényeget szerintem: ha megrendeled, akkor bőven van 5-10 napod, hogy átvedd. Ha neten rendeled, akkor nem számít a személyes átvétel, neten rendeltnek számít, és 14 napig visszajuttathatod, visszakapod a pénzt.
Ha csak simán bemész, és megveszed, akkor nincs egyetlen napod se, hiába viszed vissza, egyáltalán nem kötelesek visszavenni. Ez a 3 nap egy városi legenda, az elmúlt évtizedben már tuti nem létezett ilyen szabály. Egyetlen 3 napos szabály van: ha veszel valamit, és HIBÁS, akkor 3 napig a kereskedőhöz is visszaviheted. Ő ekkor sem köteles visszavenni, ha van ugyanilyen terméke, akkor kicserélheti. -
-
MrChris
nagyúr
Nekem nem cserélték, hanem elküldték volna bevizsgálásra a szakszervizzel, az csak egy-két hét, meg persze érte menni, aztán ha megint nem jó... inkább megegyeztem velük. Most már mindent neten rendelek akár fél órával a vásárlás előtt, a 14 napos próba elvileg tuti szabály, míg ha helyben vásárolsz kiszolgáltatod magad a jóindulatuknak.
Persze lehet szerencséd és semmi probléma a cuccal, vagy a cserével. -
Tin
veterán
a dslr-ek fókusz-pontatlansága a technológiából, és a gyártási toleranciából ered. a fókuszt nem az az egység végzi, ami végül a képet érzékeli, hanem a tüköraknában elhelyezett érzékelők, így a rögzített kép és a fókusz állítása nincs összhangban. az ún "live view" esetén viszont a szenzort használja fókuszálásra a dslr váz is (itt is vannak technológiák, az egyszerű, szenzor által érzékelt kép elemzésével történő fókuszálástól a canon dual pixel auto focus rendszeréig, ahol gyakorlatilag az összes képpont 2 részből áll, és fázis-eltolást alkalmaznak - ez a "tökéletes" rendszer, egyébként a milcek is ezt használják, csak nem az összes képponttal, hanem pár tucattal, esetleg párszázzal). lényeg a lényeg: utóbbi fókuszálás mindig pontos, mivel a szenzor képével történik, tehát az lesz fókuszban, amit a váz megjelöl.
a másik kérdés meg az obi. az sem mindig tökéletes, pl. ha kikopott, vagy nem minden gyutávon működik pontosan, vagy nagyon nyitva veszed csak észre - ezek ilyenek.
sok dslr vázban azért van afma (auto focus micro adjustment), hogy ezt korrigáld, de néha ez sem segít: pl. beállítod jól a két végállásban a zoom obit, de közötte nem jó, vagy közelre jól fókuszál, de távolra nem - ilyenkor célszerű arra a távolságra kalibrálni, ahol használni akarod.
a szervizek amúgy képesek egy vázat és egy objektívet borotvaélesre összelőni, de kicsit költséges minden obidat bevinni, és összelövetni, de ha ebből élsz, talán megéri.
de gariban ezzel nem foglalkoznak. alapszabály dslr-nél, hogy úgy vegyél obit, hogy kipróbáltad. újat, használtat is. ha az adott obi az adott vázon jó, akkor örülés van, ha nem, akkor nem kell megvenni.de, azért azt tudd, hogy a helyzet közel sem ilyen rossz. persze, ha 1.4-en akarsz fotózni mondjuk bizonyos sigma obikkal, akkor nagyobb eséllyel fordul ez elő, de nekem a 70D-nél minden canon obi teljesen jó és éles volt, vagy kis afma-val jól be lehetett állítani. ha meg borotvaél kellett, akkor ott a live view - kicsit lassabb, de az ugyanolyan borotva lesz, mint a milcnél.
-
Tin
veterán
igen és nem.
van, amiben jobbak a milcek, viszont van, amiben nem.
általánosságban a milcek előnye:
- pontosabb fókusz, több funkcióval (pl. szemre fókuszál, képszéleken is tud fókuszálni)
- kisebb, kompaktabb méret
- több "szoftveres" funkció a technológia miatt, pl. a csúcsfények megjelölése, vagy a fókuszban lévő dolgot megjelölése manual focusnál
- elektronikus "nézőke" (evf, már amelyiken van), ahol a látott kép meg fog egyezni a fotózott képpel, és az effektek is rajta vannak
- a videós képességeik általában jobbak (dslr-ek pl. nem nagyon tudnak 4K-t, bár most a canonok már fognak)
- rendszertől függően sok obi van rájuk, és a manual obik a fókuszkiemelés miatt is sokkal jobban használhatóakviszont hátrányuk:
- lassabb fókusz, mint a dslr-é (a legtöbb modell lassabb, sok sokkal lassabb, 1-2 csúcsmodell, főleg sonyk viszont sebességben rendben vannak)
- kényelmetlenebb lehet a kisebb méret (pl. nagyobb kezűeknek)
- akkuidő lényegesen rosszabb (a "nézőke" is fogyaszt, a kijelző is, és az akku mérete is kisebb)
- a vázak egy része nem időjárásálló, mint pl a dslr-eknél
- az elektronikus nézőke sötétben kicsit lassabb frissítésű, szemcsésebb (persze az ovf meg sötét)
- a kisebb méret miatt hamarabb túlmelegedhetnek, főleg videónál
- a dslr vázakhoz nagyon széles obi-paletta van, és használtan is tömegével kaphatóak, általában jó obi olcsóbban kapható a dslr vázakra (persze ha az igény nem a stabi nélküli manuálfotózás)alapvetően akciófotózásra még mindig a dslr a jobb, ezért használnak melóra is többnyre azt, de már kezd változni a tendencia, főleg a sony csúcsmodelljei miatt. a milc nagy előnye a méret és a kiegészítő funkciók, amiket a dslr-ekbe azért nem raknak bele, mert vagy nem lehet (pl. fókuszkiemelés ovf-en nem tud létezni), vagy pedig nem akarják a gyártók (canon, nikon) még engedni, hogy a milc előretörjön.
szerintem a milc a jövő. hobbifotózásra szerintem inkább ajánlott. melóra max inkább a profi milc vázak, de attól is függ, milyen munka. a sony szenzorai magasan vernek mindent, a nikonnak is ők szállítanak, de a canon pont ezért van kicsit hátrányban, persze azt érdemes tudni, hogy a különbség egy "halandó" számára maximum akkor van, amikor pixelszinten nézegeti.
ezért szokás itt kisebb pénzűeknek a milc m43 rendszert ajánlani, esetleg kicsit drágábban aps-c-t, főleg az alsó szegmensben. szerintem 200e körül is még inkább a milc ajánlott a plusz funkciók miatt, de a profibb kategóriában már egyáltalán nem ennyire egyszerű a helyzet. nagyjából pár éven belül szerintem már más lesz a helyzet, sokkal inkább a milcek javára.
-
csacsi77
senior tag
Ezt így nem lehet kijelenti. Ha visszaolvasol akkor negyedévente (havonta?) van hitvita itt DSLR<->MILC kérdésben és mindig az a konklúzió, hogy vannak olyan területek, ahol a MILC a jobb és vannak, ahol a DSLR. A fókuszálás pontosságban a MILC-ek vezetnek, gyorsaságban már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Ellenben a fejlődési irány tagadhatatlan, évről évre gyorsabbak és megbízhatóbbak. Most már ott tart a technológia, hogy egy Panasonic dfd fókuszálással már gyorsabb, mint egy hagyományos DSLR fázis érzékelős egysége. Kevés fényben talán még nem, de lassan már ott is.
Szóval vegyél MILC-et és élvezd, ha pedig nem jön össze a dolog, elveszíted az érdeklődésed, akkor meg eladod a használt piacon. Ha mégis bejön és rákapsz a teleobjektíves sportfotózásra, akkor még mindig elgondolkodhatsz egy darálógép DSLR-en.Öreg fater megoldja!!!!
-
bigsee
addikt
Javarészt egyetértek, de
- a vázak egy része nem időjárásálló, mint pl a dslr-eknél
nem jellemzően MILC negatívum, mivel ugyanúgy a felső szegmens (pl. OMD-k 2/3-a szigetelt) kapott ilyet, mint a DSLR-eknél (talán a Pentax az egyetlen DSLR vonalon, ahol a belépő is WR).
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
A Nikon D3100 gépem cseréjén gondolkodom, egy kisebb gépet szeretnék, hogy több helyzetben magammal vihessem, lehetőleg a jelenlegi képminőség megtartásával, és jobb videózási teljesítménnyel. Először csúcskompakton gondolkodtam, de nyitott lennék a Milc-ek felé is.. Szerintetek 100-150e Ft (max 200e) körül van most olyan MILC ami nem lenne visszalépés képminőségben?!
Mégegy láma kérdés: Azt jól értem, hogy ezekhez van kisméretű saját objektívcsalád, de a DSLR obik is felmennek rájuk átalakítóval?!
-
jjeahh
nagyúr
Sokak szerint magas iso-ban meg dinamikában jobb, én csak pár kép erejéig próbáltam ki a kis nikont, egy g6 meg itt pihen az asztalomon. Szal d3300-al csak minimális tapasztalataim vannak, én úgy éreztem magas iso-n nincs olyan hiper szuper nagy különbség, a kiégést a nikon sem bírja annyira, viszont az alexpós raw-okban valami fantasztikusan sok tartalék van, elég durván fel lehet húzni őket komolyabb zajosodás nélkül
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Nippon
őstag
válasz Kroni1 #38081 üzenetére
200 ezerért a Sony A6000 vagy a Panasonic GX80 amit érdemes megfontolni. Valami csoda folytán még 199 ezertért van A6000, miközben az A5000 ára már 170-re szökött fel. Vagy most gyorsan kell venni, vagy kivárni amíg rendeződnek az árak.(ha egyáltalán fognak)
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
-
hibavissza
veterán
válasz Rapid136 #38020 üzenetére
Mindössze arra sikerült rávilágítanom a segítségeddel, hogy az ISO 6400 ne jelenjen meg mint érv. Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on. Ha erős a téma akkor pedig egy akármilyen korszerűbb géppel ütni fog a kép.
Szóval jó lenne ezt az ISO 6400-at is eltenni a fiókba, oda a 16-50-es palacsinta mellé.
(#38082) jjeahh: A D3300-ban nem Toshiba szenzor van? Valahol olvastam, hogy a belépő Nikonok nem kapnak Sony szenzort.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #38087 üzenetére
Azon gondolkozom hány embert győztél meg hogy ne akarjon iso6400-at használni.
Mert engem nem sikerült és miért ne lehetne egy kép jó iso6400-on? Ha erős a téma akkor szemcsézetten is ütős lesz a kép :-)
Mondd meg Korniss Péternek aki valószinűleg a végletekig pusholt filmmel fotózott Erdélyben éjszakánként gyertyafénynél, 40W-os izzók fényénél táncházat, hogy nem szép a fotója...
Az már csak hab a tortán hogy kiállítási méretben falra rakva az adott mérethez tartozó nézőtávolságból hány képről fogod megmondani hogy magas ison készült?
És mit jelent neked a szép fotó? Mi köze fizikai jellemzőknek az esztétikához? Tényleg nem értem a logikát...
Az alábbi helyzetben te mit tennél, hogy fotóznál?
[kép]Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Rapid136 #38088 üzenetére
Érzékelőgenerációról generációra nő az elérhető érzékenység és a hozzá tartozó minőség.
Minolta 7D-vel kezdtem és ott iso800 már sok volt, aztán a Sony A700-nál talán már 1600-ra is felmentem néha. Aztán jött a fullframe A850 és az iso3200, az A7-nél meg már a 6400 és a 12800 + a felismerés hogy rohadtul nem ezen múlik egy kép szépsége, hangulata.
A 7D max isoja 1600/3200 volt az A7-nél ez már 25600.
A feleségem NEX6-ját most cseréltük le A6000-re és látom a különbséget a magas érzékenységnél. Neki pont számít mert klubkoncerteken szeret fotózni ahol alig van fény. A NEX6-tal az iso1600 is szenvedés volt.Szóval baromira nem mindegy hogy két gép közül melyik milyen generációs érzékelővel készült. Lehet egy korábbi középkategóriás Nikont szembeállítani az A6000-rel, de hiába a több gomb, a dupla tárcsa a kép mégiscsak az érzékelőn fog múlni.
[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
jjeahh
nagyúr
válasz hibavissza #38087 üzenetére
Azt hiszem igen, de ettől még jó, a d3200-ban tudtommal nikon szenzor volt és az is m*rha jó volt alexpóban, árnyékok felhúzásában.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Throme
veterán
válasz silmatauki #38092 üzenetére
A d7000 ebből kimarad, mert az szerintem sony, ahogy a D5100 is az.
Ez a sávosodás a d7100 kapcsán pattant ki.
a d7200-nál még - úgy tudom - nem jött elő probléma, se sávosodás, se más. -
80hun
addikt
válasz silmatauki #38092 üzenetére
Itt ez a lista elég jól összeszedi mibe mi van.
-
hibavissza
veterán
válasz Rapid136 #38088 üzenetére
A képről? Gyenge tucat szociofotó szerűség vagy próbálkozás béna utófeldolgozással. Tele hasonlókkal vagy jobbakkal az internet. Ha a látószög kicsit drámaibb lenne, talán még érdekes is volna.
Az megvan, hogy a szociofotó nem az esztétikai élményről szól elsősorban?Nem akarlak semmiről meggyőzni téged. Azt használsz amit akarsz. Csak szerettem volna tisztázni mennyire nem érv a Sony a6000 mellett az ISO 6400 vagy a kitobija, objektívparkja. Annyi jó tulajdonsága van. Fel nem foghatom miért ezt a két nemlétező előnyt sikerült előkaparni.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Csak zajban, az is csak magasabb iso-n, itt nem túl szerencsés iso3200-ba beletolni a gépvázat és az auto iso is kicsit erőszakosan emeli. A Nikonon auto iso 3200-es beállítással fotóztam, mert tudtam, hogy még a 3200-es kép is tök retusálható, használató. m4/3-os 3200-es képen azért van mit tenni.
Amúgy nem a szenzorméret volt a legnagyobb sokk, ahogy sokan gondolják/gondolnák: az EVF, az arcfelismerő (közelebbi-szem felismerővel) mindent visz portrénál. MINDENT. A 45-ös rekeszelve pedig füncsiség. Na meg a kihajtható kijelző, fűszálat, bármit talajszintről fotózni úgy, hogy simán leguggolok, semmi hasalás, fekvés meg ilyen kreténségek... nagyon jó.
[ Szerkesztve ]