-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bendefeco
tag
válasz barrasz #40750 üzenetére
Szia,
Egy jó tanácsot tudok adni, mégpedig: Ha fotózol hosszú záridővel akkor abba beledöglik a PANA szenzor
Most vettem én is a gépet és vegyesek az érzelmek sok mindenben nagyon jó de gondolom ezeket már csekkoltad te is. Egyelőre ennyi negatívumot tudok felhozni, nameg az akksi..
-
Norbi187
csendes tag
Hi All, Gép vásárlás előtt állok, és jelenleg úgy néz ki, hogy a sony a6000-es gép lesz a befutó. Full amatőr vagyok, de elég sokat olvasgattam a témában az elmúlt hetekben, annak érdekében,hogy hatékonyan költsem el a pénzem.
A gép leginkább 80% videózás és 20%-ban fotózásra szeretném használni,a vállalkozásomhoz kell, hogy minél jobb videók/képek készüljenek.
A kit objektívet hanyagolnám és a vázat venném meg 170e-ért, hozzá pedig egy sony 50f18 vagy 35F18-as objektívet.Később egy 10-18mm f4-es objektívvel bővíteném a palettát. A téma leginkább kültéri portré.Tervben van mászkálós téma is, amihez jó lenne stabilizátor, youtube-on nagyon felkapott a Zhiyun Crane gimbal, árától azért dobtam egy hátast...Aztán ha első beruházásnak nem is a gimbal, hanem egy Manfrotto Befree live tripodra neveznék be. Hosszas utánjárás követően tehát így nézne ki a tervezett rendszer:
Váz: Sony A6000
Obi: Sony 50F18
Állvány: Manfrotto Beefree liveSzeretném a véleményeteket kérni, hogy mennyire jó ötlet ez :-))) ?
Amit még nem tudok, hogy milyen mem. kártya ajánlott + pár db oem akksi is biztos kell majd, melyik javallott vagy csak gyári?
Válaszokat előre is köszönöm.
N -
#31733248
törölt tag
válasz Norbi187 #40754 üzenetére
Kedves Norbi, javaslom elolvasni: https://sites.google.com/site/sonya6000ajanlo/, nagyon hasznos.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Norbi187 #40754 üzenetére
Szerintem nagyjából jó irányban nézelődsz. Esetleg gx80-at is meglesheted, ha hosszú távra tervezel vagy utómunkázni is akarod a videót, akkor a 4k jól jöhet és abban van szenzorstabi, amivel már óvatosan el lehet sétálgatni... (lásd: MrChris gx80 stabis tesztvideói videós topikban). Viszont az af nem lesz olyan frankó mozgó témánál, mint a sonyval...
A Beefree live-nál azért nem kevés jobb ár/érték arányú tripod létezik, fluid fejet meg külön is lehet rá venniFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Norbi187
csendes tag
válasz jjeahh #40757 üzenetére
Köszönöm a gyors válaszokat.
Igen ez a 4k egy jó dolog, de sajna épp ma próbáltam volna ki egy 4k sample videót a premierben meg az after effectsben és a gépem hasalt egy szépet.
Használhatatlan a jelenlegi gépemen a 4K utómunkára. +80e vagy 100e huf-ért vga kártyát venni meg nem akarok, inkább ezt a pénzmagot vmi jobb obira fordítom.Szeretnék elindulni és tanulni, tanulni, tanulni, aztán ha kinőttem az a6000-et beruházok egy 6500-ra. Addig meg gyűjtöm az obikat. Korábban az a6300 meg gh4 volt a mérlegen, de letettem a 4k-ról.
Ha full hd-ben nem tudom eladni a terméket/szolgáltatást, akkor 4k-val sem fog menni.
-
asdf_
veterán
válasz Norbi187 #40758 üzenetére
Azt nem ugy szoktak, hogy nem direktben a 4k anyagot editalja az ember, hanem proxyn es csak a vegen a render megy nagyfelbontasban?
Direktben 4k anyagot barhova is kirakni szerintem amugy -meg- tokfolosleges (igen, youtube-ra is), inkabb csak a 1080-ra downscale miatt jo a 4k nyersanyag (na meg persze, hogy FullHD vegermek eseten minosegromlas nelkul lehet zoom pan-elni benne). -
MrChris
nagyúr
válasz Norbi187 #40758 üzenetére
Csináld így. 4k-t teljes méretben reeltime editálni combos lenne, ha meg vágáson kívül is akarsz valamit akkor megzabálja az amúgy nagy teljesítményű gépet. Ezért építenek be proxit is a korszerű vágó progikba, de sokszor célravezetőbb a manuálisan belőtt.
Amúgy elképesztő élességet hoz ki a downgradelt 4k. Ez a baja is, hogy utánna minden mást mosott xarnak látsz Még az amúgy éles Pana fhd-t is. Más kérdés, hogy weblapon, kis ablakban ez már kevésbé jön át. Tegnap próbáltam ki a teljes beépített stabi arzenált, Ois-Ibis-Estabi 'triál' felállás gx80-on. Még lehetne softstabival kvadrózni Majd felteszek egy kis snittet hétvégén a videó topikba, nagyon durva, sétára is alkalmas, aszem hanyagolom a steadimet, nem kell vele bohóckodni.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #40761 üzenetére
Ezt le tudnád írni akár privátban vagy videós topikban, hogy hogy csinálod? Mert nem értem hogy méretezed le egyszerűen és hogy cseréled ki a vágott anyagot Vagy ezt csak vegas-ban lehet? Mert én premiere-ben dolgozok...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Norbi187
csendes tag
Hi, tegnap este még úgy voltam vele, hogy megrendelem az a6000-et, majdnem meg is tettem. De előtte gondoltam kikérem a szakik véleményét a fórumon.
Őszintén szólva az a6000-es ki is esett... és gx80-an lesz a befutó a vázstabi, 4K, érintős kijelző miatt. Nagyon köszi a tippet.
Ami viszont kérdéses számomra, hogy milyen obi-t érdemes a gx80hoz választani.Hosszas kutakodás után a a6000-es géphez ezeket az obikat néztem: sony sel 50f1.8, sel35f1.8, sel1018f4, legutolsó sorban pedig sel18105G. Na most ez kuka. A fejemben lévő téma megvalósítására ezek a legalkalmasabbak, és imádtam a videó/kép minőségüket is.
Kérésem a következő, tudnátok neked a GX80-hoz ajánlani obikat, amiket a fentebb említett sony obikkal megegyező minőségű? Első körben lenne a gx80-as váz meg egy jó minőségű 50-es, a többi meg később.
Köszönöm előre is -
MrChris
nagyúr
válasz Norbi187 #40764 üzenetére
Nem akarlak meggyőzni egyik rendszerrel kapcsolatban sem. Gx80 bár olcsó és sok ficsőr van benne, de hiányzik a mikrofon csati, ez videónál azért kellemetlen, mert behallatszik a stabi hangja főképp egy szobában ahol felerősíti a jelet a csend miatt és nincs más mód minűségibb hangrögzítésre, mint egy hangrögzítő használata, +pénz, +kütyü, +utómunka. Másik pedig, hogy pdaf jobb követő fókuszt tud, ami nincs a panákban. Harmadik pedig hogy rawot mindenképp komolyabban meg kell/érdemes gyűrni, hogy jó képed legyen. Negyedik meglepően nehéz a gép, egykezes 'módban' vigyázni kell.
Azt javasolnám kézbevétel és kipróbálás nélkül semmit se vegyél! Pana12-32 mindenképp ajánlott, mellé 25/1.7, Oly45/1.8 de ez tőled függ mi az érdeklődésed. -
Norbi187
csendes tag
válasz MrChris #40767 üzenetére
Hi, a hang nem szempont, mivel zenét tervezek a vidók alá, úgyhogy nem para.
"pdaf jobb követő fókuszt tud, ami nincs a panákban" nem akarok szaladgáló gyereket, vagy driftelő autókat fotózni/videózni, téma leginkább kültéri portré lenne. Legyen jó a háttérmosás fókuszban pedig a modell.A 25/1.7 ára miatt tettszik, de amit gyors keresés után kinéztem az a 42.5mm f/1.7 Asph Power OIS. Azt általad javasolt 12-32 meglesem majd.
Most így néz ki a cucc:
Váz:GX80
Obi: 42,5/1,7"rawot mindenképp komolyabban meg kell/érdemes gyűrni, hogy jó képed legyen"
Ha jól gondolom akkor a sony jobb képeket csinál mint a pana, bár nekem 80% videó 20% fotó lenne a cél. Fotónál akkor több utómunka, viszont videónál megkapom a 4k-t, vázstabit, meg az érintő kijelzőt, ami fókusznál elég jól jön gondolom én. Ez szerintem nem egy nagy kompromisszum. Sőt. -
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #40762 üzenetére
Úgy csinálom, hogy egy mappába teszem az eredetit, egy másikba a leméretezettet amiben lesz a proxi file, fontos, hogy azonos maradjon a nevük!. A proxifileokat xmediarecoddal 800x450-re készítem 2mbps-al. A project mappájába a proxi fileokat áthelyezem. Majd innen emelem be a vegasba, megvágom, effektezem, lementem, bezárom (vegast nem kell bezárni). Kicserélem a proxi fájlokat a 4k-val majd megnyitom a projektet, ekkor már a 4k fájlokat nyitja meg. Semmit sem kifogásolt eddig. Persze a projekt beállításokat figyelni kell, beállítani a felbontást már a véglegesre rendereléshez. Egy-több kis darabon szoktam próba rendert csinálni. Ezt a csereberét azért többször eljátszom, mert ugye nem vagyok olyan profi.13-as vegasban már van lehetőség automata proxira ami a beemelt uhd-ból 720/24p fájlt csinál mindenből, az én gépem ehhez is még kicsit gyenge, meg szerintem feleslegesen túl nagyok lesznek a proxifájlok, meg ez a 24 se szimpi a 25/50phez.
-
-
barrasz
aktív tag
Muerte67, bendefeco, 80hun!
Nagyon köszönöm már megszületett a döntés Olympus E-M10 mark II lesz belőle.
Remélem már a jövő héten sikerül megszerezni. -
Muerte68
addikt
-
#31733248
törölt tag
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40777 üzenetére
Oké, megvolt a heti kötelező Sony überalles De az írta főleg kültéri portrékat készítene, azért az nem megoldhatatlan feladat CDAF-fel (urambocsá' manuális fókusszal) és a Panával sem.
De természetesen van igazságod, mozgó dolgot fotózni/videózni követő AF-fel, abban a Sony sokkal jobb. -
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40778 üzenetére
Nem erről van szó, az AF milyensége egy fontos szempont. Sok ember csak rohan és vásárol, mert a 4K az nyilván jó, sőt jobb, hiszen 4K. Ilyenkor nem árt szólni, hogy mire érdemes még odafigyelni. Kültéri portrénál is sokkal fontosabb lesz a jó arcfelismerés (amiben megint jobb a Sony), urambocsá' a dedikált arc funkció, esetleg a követő fókusz, mint a 4K. Vagy éppen az, hogy ne csak villámgyors legyen az autofókusz, hanem a fókuszlégzés se jellemezze, esetleg legyen állítható a fókuszváltás sebessége is. Ezekben mind jobb a Sony, de ezt egy kezdő magától nem tudja kitalálni.
-
rushmoon
csendes tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz #31733248 #40779 üzenetére
Én is leírtam, Tin_Shield is leírta és te mostmár kétszer is. Ennyiből már bárki megérti, hogy jobb a sony af... De nem csak az af létezik és 4k is bizony nagy előny tud lenni. Amúgy már megrendelte a kolléga a gx80-at, kár ezen vitázni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
válasz rushmoon #40780 üzenetére
Biztos, persze. Nézd meg például ezt a videót, a jobb oldalon a Pana G85-tel. Bocs, de 2017-ben egy ennyire gyenge autofókuszos teljesítmény éppen egy videóra előszeretettel ajánlott márkától igen halovány.
-
mazsi70
senior tag
Volt Pana Fz200 ,Fz300 ,Fz1000 ,Lx100 ,G7-es gépem .
Az ,hogy 4-5 mp a fókuszváltás ,egyszerűen nem igaz .
Ja, meg volt Sony A6000-em isNyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
#31733248
törölt tag
válasz mazsi70 #40783 üzenetére
Nézd, nem célom a Panát alázni, de ha a belinkelt videó szerinted hamis, akkor itt egy másik. Igaza van a videó készítőjének: ez fájdalmasan lassú.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40784 üzenetére
Ezen meg vállalható az arckövetés videó közben. Persze van jobb, kérdés a felhasználási terület. Ha gyors követő fókusz kell akkor nem a Pana az ideális, ez eddig sem volt kérdés, de ha be van kapcsolva tracking akkor nem hiszem, hogy gond lenne egy kültéri portévideónál, sem az AF-fel, sem az arcfelismeréssel. Nincs Panám, de a C-AF+TR még az E-M10-en is egész jól használható.
-
80hun
addikt
válasz Tin_Shield #40786 üzenetére
A vége tetszik a legjobban a videónak
-
MrChris
nagyúr
Igazából egyik se jó ezért muszáj kompromisszumokat kötni aszerint mi a fontos. Ha éles, karcos fhd-t akarsz akár már olcsón akkor Pana 4k, ha gyors és gyorsan pontos AF akkor Sony PDAF, ha nem akarsz zselét akkor Pana IS, ha picivel kevesebb zajt akkor Sony, ha jóminőségű nagylátó kitobit akkor Pana, ha nagy átfogású villanyzoomot akkor Sony... Legközelebb váz ügyben a Sony A6500 járna az igényekhez, csak épp elég drága, meg az IS nemtom miért de mégse olyan hatékony, melegedést se sikerült teljesen megoldani. Aztán rendes üveg is kéne rá, bő félmillás vázra ne egy harmatos 16-50oss kerüljön alapobi... Ezért marha jó ajánlat a gx80 és kötnek ki az érdeklődők nála, aprókon összel volt pár 150körül kitben, meg 110-ért magában. Közel a6500 videó minőség, brutál beépített stabi, nagyon jó képminőségű, nagylátós kitobi. A hibáit az áráért lenyeli a csóró júzer és amit lehet orvosol, pl tapifókuszálok, szembe futásnál majd erre figyelni kell. Váz letudva, nagylátó pipa, stabilizálásra se érdemes már költeni, pláne küzdeni vele egy családos kirándulásnál. Van jobb szett, de ez annak töredéke árban.
-
hibavissza
veterán
válasz Tin_Shield #40786 üzenetére
Pana af....Ki kell kicsit ismerni ezt is, mint általában minden műszaki cikket. Nyitottabb rekesznél már annyira vékony a dof 4-5 méteren belül, hogy ott teljesen esélytelen bármit lekövetni. Kevés fényben magas érzékenységnél szintén nincs értékelhető követő fókusz.
Nappal, kicsit rekeszelve, alap érzékenységen azért követ rendesen....mondjuk broadcast videóra akkor is közel használhatatlan a "hunting/breathing" miatt. Meg lehet ezt is oldani, de komoly rutin kell hozzá.
Ezen kívül van még egy hardveres és 3 szoftveres - számomra - súlyos hiányossága a gx80 váznak. A szoftveres dolgok engem nagyon bosszantanak, de igazából nem életbe vágóak. A mikrofon bemenet hiánya megoldható egyszeri 30 ezres kiadással. Én is vergődtem használt Sony A7 és új GX80 kit közt. Végül a 12-32 mérete és a zsebemben maradó kb. 170 ezres miatt maradtam Pana vonalon.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #40788 üzenetére
Jól összefoglaltad, ezután már csak be kell linkelned minden nap, ha valaki videós gépet akar.. MrChris összefoglalója
Amúgy én nem tudnám melyiket vegyem, ha a kettő között vacillálnék, de komolyan... jó af is fontos, 4k is az, stabi dettó, sony féle peaking és hogy boosterrel full framesíthető is vonzó, de az e-shutterről sem mondanék le szívesen...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #40788 üzenetére
Ez már jó kiindulási alapnak.
Nézzük meg, mennyivel számít jobbnak az A6000 videójánál egy, a Panáénál jobb 4K-t tudó A6300 4K videója: https://youtu.be/igskzyPV8us?t=31s
Ennyi a különbség. Azt nem nehéz belátni, hogy életképes autofókusz sokkal-sokkal többet számít, mint a 4K.
-
jjeahh
nagyúr
És kezdődik...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Norbi187
csendes tag
válasz #31733248 #40777 üzenetére
Köszönöm az észrevételed. Igen, tisztában vagyok vele, hogy az autófókusz mérföldekkel jobb a sony-nak. Láttam pár összehasonlító videót is ezzel kapcsolatban. Igazság szerint, ami leginkább döntő tényező volt számomra az a vázstabi nem a 4k. hetek óta bújom a netet, hogy mégis melyik, milyen gép kellene milyen obival stb. 2 napja még a6000 volt a befutó egy gombnyomásra voltam a rendeléstől.1 hónapja én azt se tudtam, hogy létezik a milc.
Aztán betettem a lábam ide és a kedves fórumtársak felhívták a figyelmem a gx80-ra. 1001 videót már megnéztem, teszteket olvastam, teszt fotókat nézegettem, hogy mely obik illenek a fejemben lévő téma megvalósítására.
Az, hogy az autófukosz sz@ar és ezt hogyan tudom kiküszöbölni majd kiderül.Mivel soha nem használtam ilyen gépeket. De nagyon várom már a tanulási időszakot.Full amatőrként, zeró tapasztalattal elindulni nekem 300e huf-nál többet nem ér meg a sztori. Váz+egy jó obi.
A6000 váz kb 170e (ha kapok csak vázat, ami nem is olyan egyszerű) kit obis cucc 200+, megfelelő jó minőségű obi 110. összesen 310
A6300 váz több mint 300+, obi nincs
GX80 váz 160e obi: 45f1.8: 89e, plusz obi 27f1.7: 57e összesen: 306e.- A6000, fasza AF, jobb képminőség fotónál, nincs vázstabi, se 4K, van egy vázam és egy jó minőségű obim.(a kit obit nem számolom...)
- GX80, gyenge AF, jó fotó, van vázstabi,+4k és van 2 jó minőségú obim, ami lefedi a porté témát.
Melyiket vegyem? Full amatőrként a választás ebben az összehasonlításban GX80.Biztosra veszem, hogy még van 1001 dolog/tényező amire nem gondoltam.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40794 üzenetére
Mi a baj? Szemléltettem, milyen az A6000 videójához képest egy jó 4K-s videó. Szerintem ennél többet számít az autofókusz milyensége - ennyi.
(#40795) Norbi187
Az A6000-rel objektívba épített stabid lesz, nem vázstabid. Használt, de garanciális gépet kapsz kitobival és az 50-es portréobival kb. 200-ért. Én ezt venném, de ha Neked a Pana meggyőzőbbet nyújt, tégy egy próbát vele.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
-
tvamos
nagyúr
válasz Norbi187 #40795 üzenetére
A váz stabi hasznos dolog, de ha van az obiban az elég. Ha nem éles a kép, azon nem lehet segíteni később. Hiába akármi küzdelem, vagy pénz. Csak a váz csere van. Na jó, lehet "játszani" manuális fókusszal, de egy kezdőknek az sem egyszerű, nagyon sok gyakorlat kell hozzá. (Főleg videó alatt, meg ha nem ez a hobbid.)
Oké, azon sem lehet segíteni, ha nincs 4k...
Nemrég mutatott a kollégám valami programot, ami a remegést szedte ki a video felvételből. Meg a színekkel is csinált valamit. Van úgy eszembe jutott most...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Tin_Shield
őstag
válasz Norbi187 #40795 üzenetére
Hozz el a Fotoplustól a Try and Buy pár napos próbára egy GX80-at.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40797 üzenetére
Úgy látom nem érted: szemléltettem, mekkora a különbség egy jó 4K-s videó és a Sony A6000-é között. Az már csak nem lehet olyan nagy baj, hogy megmutatjuk Neki, mennyivel lesz előrébb a 4K-s felbontással egy nagyon jó Full HD-hez képest?
Az Általad adott tanács viszont nagyon hasznos: ki kell próbálni, mennyire lesz jó a Pana autofókusza egy nyitott rekeszes portréobival, amivel a kolléga használni szeretné a gépét. Ha nem válik be, még mindig válthat.