-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbi187
csendes tag
válasz Tin_Shield #40799 üzenetére
Wow, ez nagyon jó! Köszi
-
bendefeco
tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #40798 üzenetére
Mrchris anno videós topikban mutatott pár panás vázstabis sétálós videót, érdemes megnézni, meglepően jó... Nekem csak obistabi van, de a vázstabival szemben az csak arra jó, hogy a kézremegést kompenzálja, sétálni nem igazán érdemes vele... Szal a vázstabi ha hatékony, bizony egy nagyon frankó dolog, főleg ha nincs pénze az embernek méregdrága 3 axis gimbalra.
Econ: Ha valaha leváltom a g6+gh2-őt én is 4k képes vázakat veszek, márpedig azért, mert utómunkánál elég nagy szabadságot ad. Szvsz ha úgy is lekonvertálod fullhd-ra, akkor a 4k-nak ez a legnagyobb előnye... vághatod, stabilizálhatod, zajszűrheted bizonyos mértékig minőségromlás és felbontásveszteség nélkül.
Norbi187: Fotó alatt okés, videó alatt van igazából gond, olyankor szűk dof-al hajlamos vadászni.
hibavissza: Ja, pont akartam írni . Pedig én csak 1600x900 thinkpaden néztem meg, de így is bőven van különbség, jóval élesebb a lekonvertált 4k.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tvamos
nagyúr
válasz jjeahh #40806 üzenetére
Tényleg nagyon jó dolog a váz stabi, az tagadhatatlan, nem álltok mást. Csak arra próbáltam célozni, hogy ha nincs fókusz, akkor az a kép kuka. Ha van fókusz, (és persze nem bemozdult a kép,) akkor már vannak lehetőségek...
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz hibavissza #40809 üzenetére
Nem ez volt a megállapítás, hogy nincs, hanem az, hogy... valós igaz. Ha lassú, akkor addig nincs. Mindegy is, ami azokon a videókon volt, az nem jó. Egy kezdő kezében, gyári beállításokkal, jó eséllyel azt fogja csinálni. Ez az első benyomás sokat számít.
Nekem pl. az volt a gépemről az első benyomásom, hú, ez gyors. Persze, tudom, hogy van, aki szerint elfuserált képeket lő a kicsikém, de azokat legalább gyorsan,ne tudom tenni a családi fotoalbumba...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
konyi79
addikt
Annyira felesleges ezen vitázni, hisz ez az egész marhára felhasználás függő. Vázstabi-obistabi elég korlátolt profi munkára, nem véletlen találták fel a gimbalokat. A kettő közötti különbséget egy kis kreativitással mérföldekre túl lehet ugrani.
Meg igen, tök jó a Sony c-af-ben, szeretem nagyon. Nélkülözhetetlen. Egyik nap. Másik nap meg odaadnám a vázstabiért simán, mikor a samy 12f2-t rakom fel. Mert videóra szerintem az egyik legjobb E bajonettes aps-c obi. -
tvamos
nagyúr
válasz konyi79 #40811 üzenetére
Ha nincs itt a "felesleges" cívódás, egy csomó dolog elkerülte volna a figyelmem, hogy milyen opciók vannak, meg mire érdemes figyelni. Szerintem az off-topic-baj társalgás nem kéne, hogy zavarjon.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Muerte68
addikt
Azért még egy szempont a videónál hogy a Sony-nál max 20perc amit ki lehet hozni,a Panánál 30-esetleg vannak hackelhető tipusok is a Gx80-at nem tudom hozzá tartozik -e-amiből a limitet is ki lehet venni akinek ez is számít.
Ha nem kell a4K+elég a 20 perc én a Sony-t venném-minden egyéb esetben ott a PanaLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Rapid136
őstag
válasz Muerte68 #40814 üzenetére
Elvben a limit 29 perc, de ez törvény, adószabályozás miatt van.
Hogy ennyit a körülményektől függően nem bir a Sony, az meg a melegedés miatt lehet.
Mondjuk egy videonak jót tesz ha vannak snittek, szóval ez is felhasználófüggő.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
tvamos
nagyúr
válasz konyi79 #40813 üzenetére
Elnézést, ha személyeskedtem volna! Persze, nem mondom, nekem sem esett jól, hogy lesznoboztak... Más topicokban sokkal durvábban megy ez.
Azt hittem, hogy Econ, meg az MFT-sek csak húzzák egymást! Nem?"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Muerte68
addikt
válasz Rapid136 #40815 üzenetére
Azt tudom de az említett A6000-20 perc után melegedés miatt lekapcsol.
Az A7-nem de az nem a 300000-es kategória obival,sajnosLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #40819 üzenetére
Videóban lehetne jobb...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #40820 üzenetére
Nem sértődtem meg.
A "nekem" tökéletes vázat várom.
(#40821) jjeahh válasza tvamos (#40819) üzenetére
Tényleg vannak csúnya részletek!
Viszont a Nikon 1 V3 milyen jól megállja a helyét! [link][ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Norbi187
csendes tag
Kedves hozzáértő fórumtársak, legegyszerűbb ha linkelem milyen jellegű videókat szeretnék készíteni, vmi hasonlót:
[link]
GX80an megbírkozik vele?
Nagyon köszönöm a sok segítséget amit itt kapok! Big like[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz jjeahh #40821 üzenetére
A dpreview-nak az egy sík tesztábrája vajon? mert elég érdekes mondjuk.
Meg az is hogy egyformán rekeszelik az obikat a mélységélességel nemtörődve.
Még annó csináltam , sík tesztábrán egy fd 28 f.5.6-ra rekeszelve, mindenféle utómunka nélkülBár nekem mindig furák voltak ezek a dpreview tesztek, mosmár ki kell hogy próbáljam milyen az A7 videója
-
jjeahh
nagyúr
Jó kérdés, a fotó-zajtesztjeik néha nekem is furák mondjuk. Talán így, a videós tesóval érdemesebb az a7 élességét bogarászni, gondolom annyi eszük volt, hogy ugyanazzal az obival azonos rekeszre lőjék be. A te tesztábrádat gondolom fotó módban lőtted.. az azért természetes, hogy éles, ott inkább az obin múlik az élesség.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Rapid136
őstag
Sajnos az A7-ben nincs XAVCS kodek, ami az A6000-nél 3-4x nagyobb fájlméretet eredményez...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
charg
tag
Sziasztok!
Venni szeretnék egy fényképezőgépet amelyet főként utazásokkor használnék, emiatt fontos lenne a kis méret.
Amelyeket néztem:
Panasonic GX80
Sony A6000
Olympus E-M10 MKIIEddig csak kompakt gépeket használtam, de a nagy zoom-ra nem igazán volt szükségem.
Egy általános célú, kis zoom-mal rendelkező objektívet szeretnék venni.
Később valószínűleg beszerzek mellé egy portré objektívet is.A GX80 volt talán a legszimpatikusabb de nagyobb objektívvel eléggé kényelmetlen volt.
A GX8 fogása sokkal jobb. Másik problémám a beépített vakuval volt. Nem igazán tűnt strapabírónak.A Sony A6000 fogásra nagyon tetszett. Az objektívek drágák hozzá.
Olympus E-M10 MKII méretben tökéletes de videoban gyenge.
Igazából a GX80 és az Olympus E-M10 MKII kellene döntenem.
Milyen általános célú objektívet ajánlanátok hozzá?
Keret: 300 ezer Ft
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
Kérdés hogy a fotó vagy a videó a fontosabb?Ha a Fotó akkor az Oly-az obik is olcsóbbak hozzá-ha a Videó akkor a Pana.
Én az A6000-et sem vetném el a kitt obi kicsi és elég jó portréra meg ott a 60-as Sigma újonnan 50-használt garis kb 35000ft-és az jó fotóban és videóban is.Ráadásul hibrid autófókuszos ami elég gyors és pontos is.Az Oly-nál már a vázból kieső jpg is teljesen jó,a Pana azért munkásabb
A 60-as Sigma mindhárom gépre van,a m4/3-ra a kisebb szenzor miatt jobb a gyútáv.
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
asdf_
veterán
Ha foleg utazol es kellene a kis meret, akkor en pana fronton nezelodnek es kitben vennem a 12-32-vel. Nem tul nagy, es 24mm-tol indul, ami utazos felhasznalasnal elonyos tud lenni (mas kerdes, hogy manualis fokuszgyuruje nincs, igy ezt csak akkor, ha egyutt tudsz elni ezzel).
Az E-M10II a palacsinta 14-42-vel ugyanilyen pici, de videozni azzal tenyleg ne akarjon senki, ellenben heroinaron van hozza grip, ami nagyobb obikkal kenyelmeseb fogast biztosit. Kerdes, erre lenne-e egyaltalan szukseged, egy 60-as Sigma, vagy egy 45-os Oly vagy 42.5-os Pana nem az a meret es suly, amihez a grip mar kene. -
tvamos
nagyúr
-
#31733248
törölt tag
Kedves charg, érdemes elolvasnod az A6000 ajánlómat, ebben az obikról is részletesen írok.
-
tvamos
nagyúr
válasz Tin_Shield #40836 üzenetére
Igen, és az 1.5-öt is 2-re szoktuk kerekíteni, a 2.7-et meg "sok"-ra.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Tin_Shield
őstag
válasz tvamos #40837 üzenetére
Nem úgy értem. Az 50 mm gyutáv f1.8-on ugyanakkora tárgytáv esetén ugyanakkora dof-ot ad érzékelőmérettől függetlenül, csak a képkivágás változik. Ez mondjuk egy 1"-ra rakott 50mm és egy kisfilmes 50mm között nagyon látványos. De egy APS-C-re rakott 50mm (ekv.75) és mft 45mm (ekv.90) között pont elég kicsi a látószög különbség a gyakorlatban, hogy összemérhetők legyenek.
Nem azt írtam, hogy nincs dof különbség, megvan a 2/3-ad blendényi, de azonos ekv. gyutáv esetén lesz ez inkább érzékelhető.
És ilyen relatív kis különbség esetén a dof karaktere is legalább ennyit számít a szubjektív mélyégérzet szempontjából. Pl a nem túl szép karakterű Nikon 50 f1.8D darabosabb háttérmosást csinál mint az Oly 45 f1.8, ezért az Oly képe a szemnek kellemesebb, dof ide vagy oda[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40838 üzenetére
Közel egy egész fényértéknyi a különbség mosási képességben a m4/3 és az APS-C között. Azaz a következő obikkal kapsz azonos látószöget és háttérmosást:
m4/3 objektív 75mm-es gyújtótávolságnál, f2.1 rekeszértéken.
APS-C objektív 100mm-es gyújtótávolságnál, f2.8 rekeszértéken.
Full-frame objektív 150mm-es gyújtótávolságnál, f4.2 rekeszértéken.
A gyakorlatban számolhatunk úgy, hogy az APS-C mosodájának eléréséhez azonos ekv. gyújtótávolság mellett egy fényértékkel fényerősebb objektívet kell a m4/3 géphez venni. A full-frame gépekhez képest meg két fényértéknyi a különbség, tehát azonos látószög mellett egy f2.8 fényerejű FF objektív mosodáját m4/3-on f1.4-es obikkal lehet csak produkálni. De erről elég sokszor volt már szó, nem is érdemes ennél jobban belekezdni..
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz Tin_Shield #40838 üzenetére
Ha nem tetszik a Nikon 50 1.8D, akkor ott a Canon 50 1.4 USM. Az jobban mutat az A6000-en.
Tudom, az új cájszokat nem komáljátok.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Dr.NX
addikt
válasz Muerte68 #40832 üzenetére
GN mode on: Kedves Muerte68, gondoltam szólok, hogy a "kit" angol szó és egy t-vel írandó. Jelentése kb. készlet, hozzácsomagolt.
KITT az az autó (Knight Industries Two Thousand).
Megköszönöm, ha a továbbiakban helyesen használod!Elfogadom a sütiket.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40839 üzenetére
Nem ezt mondom, a matematikával tisztában vagyok.
Akkor konkrétan a dofsimulator alapjan:
Fullframe 85 f1.8, portré 170 cm távolságból, a dof 4.1 cm
APS-C 50 f1.8, portré 152 centi távolságból, a dof 6.3 cm.
Mft 45 f1.8 portré 166 centi távolságból a dof 6.9 cm.
6mm a különbség, ezt nem sokan fogják észrevenni egy portrén, hogy bezzeg az APS-C.
Tudom nem ugyanakkorák az ekv. gyutávok emiatt a tárgytáv és picit a perspektíva is változik. De pont ezt akartam bemutatni, hogy egy dolog az elmélet, de attól is nagyban függ a végeredmény, hogy mit és mire használunk. Megjegyzem 60 f1.8-nál tökéletesen megjön(ne) a papírforma, csakhát ugye 60 f1.8 nincs APS-C-re...tvamos
Sok jó 50-es objektív, pl. a G-s Nikkornak is szebb a bokehja. Csak arra akartam utalni, hogy mm-ekben kimatekozott eredmény mellett az is számít mit látunk a szemünkkel. Nekem ezzel az 50 f1.8D-vel van tapasztalatom, azért írtam ezt. Megjegyzem nem szerettem ezt a gyutávot APS-C-n, hamar eladtam. Az mft ekv.90mm helyett is jobban tudnék lelkesedni egy 100mm körüliért. Tudom manuális 50-55mm és problem solved[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40843 üzenetére
Amire Te hivatkozol, az az éles tartomány nagysága. Amiről pedig most beszélünk, az a háttérmosás mértéke, azaz a background blur:, ami a dofsimulator.net esetén a szimuláció felett került feltüntetésre.
A "gyakorlati" példáról pedig annyit, hogy ilyenkor szépen felakasztottam a 85mm f1.4-et és a full-frame 85mm-f1.8-hoz képest is előnyre tettem szert. De nem is ez a fontos, hanem az, hogy az APS-C gépekre ugyanúgy fel tudsz tenni egy natív 85mm f1.8-at és akkor ugyanolyan erős háttérmosást kapsz, mintha full-frame gépre tetted volna. De nézzük csak erősorrendben a dofsimulator alapján, hogyan alakul a mosoda nagysága portré távolságnál:
FF - APS-C 85mm f1.4: 15 lines
FF - APS-C 85mm f1.8: 19 lines
APS-C 50mm f1.8 33 lines
m4/3 45mm f1.8: 37 lines[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tin_Shield #40845 üzenetére
Csak ne tegyük fel a mft-re a 75 f1.8-at mert még a végén kiderül, hogy igencsak hasonló eredményt fog adni háttérmosásban mint APS-C-n a 85 f1.8 (22 vs. 20 lines)
De amúgy elég unalmas ez az örökös én apukám erősebb hozzáállás. Sosem vitattam, hogy van előnye az APS-C-nek, 6 évig voltak Nikon gépeim van tapsztalatom. De fenntartom, hogy közel sem mindig és minden esetben jön az a bizonyos papírforma.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #40846 üzenetére
De nem az "apukám erősebbről" van szó, hanem arról, hogy a natív 85mm f1.8-as obikkal történő portrézás igencsak elterjedt és akinek mosoda kell, az a gyakorlatban is megkaphatja, ráadásul a m4/3-nál olcsóbban. A legjobb helyzetben a canikonosok vannak ebben (is), a Canon 85mm f1.8 ára szinte harmada az általad említett Oly 75-ösének. Legszívesebben azt vettem volna én is, de majdnem olyan lassú volt az autofókusza az A6000-en, mint a Panáénak videó közben.
Én úgy vagyok vele, hogy kell az 50-es, a 85-ös is (sőt, a 135mm-eset is nagyon szeretem, tavaly sokat portréztam vele). Az 50-es, vagy a 30mm f1.4 nagyon jól jön beltérben, a másik kettő portréobi oda már sajnos hosszú.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40848 üzenetére
A 85-össel való APS-C portézás helyett csak az 50-essel (ez van alapon) az elterjedtebb, és ha visszaköveted innen is indult az egész. Pontosabban a 'vegyen APS-C-t mert azzal lesz vékony dof, bezzeg az mft' mantrából. Erre reagáltam, hogy azért azt is nézzük meg konkrétan milyen objektívekről van szó, mert nem mindig lesz látványos a különbség.
És az árakról sem volt szó eddig. De ha már ár és minőség, volt olcsó 85 f1.8D-m Nikonra, 75 f1.8-at (sajnos) csak próbáltam, hát nagyon nem egy ligában játszanak. De igen, lehetne egy 45-öshöz hasonló olcsóbb felépítésű 75-ös is.[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz Tin_Shield #40849 üzenetére
Igazából az vált a megjegyzés, hogy van némi előny az APS-C szenzornál, a nagyobb, az jobb alapon.
A Sony-nál esetleg az lehet még előny, hogy a megfelelő adapterrel, lehet rá fényerős Canon fixeket is rakni, és lesz autofokusz.
Nem azt, hogy vegye a Sony-t, csak azt, hogy ezt is érdemes számításba venni, mikor választ."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...