-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madball
csendes tag
válasz nyogo83 #86900 üzenetére
Nem ismerem ezeket a megosztósokat, csak villanyrobogóval mentem így, de ezeket az autókat ki lehet vinni a városból? Mert pl. a robogót nem, tehát legálisan max 70-et lehet vele (mármint az autóval) bárhol menni, így még az 'objektív' ráhagyással is lehetne pl. 90 környékén lekorlátozni ezeket, nem?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Madball #86902 üzenetére
Van olyan megosztható autó, ami az országban bárhol használható. A korlátozással nem értek egyet, gyakran a forgalom ritmusa is a megengedett sebesség fölött van.
Nem, hetvenkedők fizessenek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
printer71
csendes tag
Üdv mindenkinek !
Vetem tavasszal egy Piaggio Beverlyt 125-ös , 2003-as évjáratból . A robogó a kora ellenére szép , és nagyon egyben van , letettem vele az A1 vizsgát ( mert az iskolának nem volt 125-ös automatája , én meg nem akarok váltogatni ) , egész nyáron tökéletesen tette a dolgát indult hidegen melegen , forróságban , szépen pörgött stb .
Aztán most hogy lehűlt az idő , indúlni ugyan indúl ( alapjárat rendben van , szépen pöfög hidegben is ) de nagyon kellemetlenül megy . Nem veszi a fordulatot , fullad gázadásra , nagyon lassan pörög fel . Lassú óvatos gázadással pörög csak fel . Egyik este 5 fokban 15 kilómétert jöttem haza melóból vele nem melegedett egész úton fel annyira , hogy szépen menjen .
Mi lehet a probléma ? Esetleg egy kis plusz üzemanyag kellene neki a hidegben ? Csak benzint kellene adni pluszban , vagy levegőt is ? Láncfűrészek-fűkaszák karburátorait állítgattam már , de ezt a karburátort nem ismerem melyik csavarral mit állítok . Van egy csavar a karbi alján , egy meg bal oldalon középen a torok alatt . Meg tudnátok mondani melyik csavar mit csinál ?
Nem pont ez a karbi , de a felépítése hasonló
-
FeniX-
aktív tag
válasz printer71 #86904 üzenetére
Szia, én elsősorban az automata szivatóját nézném meg. Az az, ami a képen pont felül a fekete alkatrész, amihez az elektromos kábel is csatlakozik.
Hidegben való indításkor könnyen indul? Magasabb a fordulat?
Ha ráhúzod a gázt, fullad?[szerk.] meg kéne nézni, hogy ha adsz rá 12V-ot, akkor elzárja -e a plusz üzemenyag furatot.
[Automatic Choke check][ Szerkesztve ]
-
printer71
csendes tag
válasz FeniX- #86905 üzenetére
Köszönöm a választ !
Hidegen , és melegen , hidegben , és melegben is jól indúl , mindíg ugyanolyan egykedvűen pöfög alapjáraton . Annyi , hogy az 5 fokban gázadásra fulladt .
Néztem videókat a karbi állításáról , általában a középső csavart állítgatták .
Elmentem reggel a szemerkélő esőben 10 fokban próbaútra . Először kifele tekertem a csavart fél fordulatot , így rosszab lett . Utána az eredeti állapothoz képest befele fél fordulatot , így már olyan 90%-os a nyárihoz képest . Csak nem tudom , hogy mit állítottam .Ha mégjobban romlik a helyzet a kkor leelenőrzöm az automata szivatót is
-
NYPD
aktív tag
Halihó. Következzen akkor mindenki kedvenc témája, a világítás. De nem úgy.
Adott ez a blokkvázlat. A jó öreg Agility-é. A kérdésem az lenne, hogy át lehet-e úgy kötni a tompított izzót fix 12V-ra, hogy kormánykapcsolóról továbbra is kapcsolható legyen? Ha igen, mit, hogy, hova?
Régebben nem csinálta, de mostanában ha leesik az alapjárat, a temetői mécses is jobb fényt ad. Ez lehet jele esetleg pl. generátorhibának?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Nekem újkora óta ilyen. alán KTM-hobby linkelt egy feszültségstabilizáló áramkört, ami a generátor felől jövő kb 12V-ot pontosan 12V kimenetté alakítja.
Engem is érdekelt, de nem ért annyit. Mivel a lámpa fix helyen van, nem mozdul a kormánnyal, így mindegy, hogy oldalra mennyi lux-ból nem jut egy deka se. Az a megfigyelésem, hogy lassan nem egyenesen menni szoktam, hanem kanyarodni, vagy pl teremgarázsban, udvarban forgolódni.
Aminek még látnám értelmét, hogy a lámpa ne a generátorról, hanem az akkuról menjen, persze csak gyújtáson. Így sötétben a helyére tolni is könnyebben látok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #86908 üzenetére
Az lenne a B terv, hogy ha nem is kapcsolható, de akkuról gyújtáson világítson. Áramköröket gyártani nem szeretnék én se, meg nem értek hozzá.
-
KTMHobby3
tag
Az általad leírtakból valószínű hogy döglődik az akksid. Műszeres méréssel pontosan meg lehet állapítani. Meg kell mérni az akku feszültségét, ha rákapcsolod a világítást, 12V alá nem szabad mennie. Aztán meg kell mérni járó motornál hogy van-e töltés. Csak ezek után lehet behatárolni a hibát.
-
KTMHobby3
tag
Ha a világításod váltóáramú, (sajnos a kapcsolási rajzról ezt nem tudtam kideríteni) akkor fontos hogy az izzó teljesítménye azonos legyen a gyári izzóéval. A többi világító készülék, ami akkuról megy, erre nincs befolyással. Ha átalakítanád ledesre a világításodat, akkor akkuról mehetne a világításod. A ledek fogyasztása kicsi, ezért akkuról jól világítana, alapjáraton is, ha az akku töltése rendben van.
-
malagutif122
tag
Sziasztok
A hátsó dobfékbe a fék kulcs elkopott az a része ahol a fék pofát nyomja. Esztergályost kérdeztem nem esztergál másik fék kulcsot 1napos munka lenne nem éri meg neki. Azt mondta awi, vagy lánggal a kopásra hegeszteni kell utánna reszelővel le köszörülni.
Nincs új fék kulcs nem találok még a bontós se tudott adni, aprilia scarabeo a motor, ez a rá hegesztés meg le kopik szerintem nem tartós.
-
Tamás9x
őstag
-
FeniX-
aktív tag
Ezt a tesztet sokan vártuk.
-
nyogo83
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #86914 üzenetére
Bar nem tudom mikori a Scarabeod, de erdemes utananezni vazszam alapjan a fekkulcs gyari cikkszamanak.
Eleg sok modellel egyezik(Amico,Gulliver,Rally,SR), talan szerencsed is lehet.Tessek itt nezelodni [link]
Egy telefont meg esetleg megernek ok is [link]
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86919 üzenetére
Olcsóbb a gyártás, ugyanaz a blokk. A furat (hengerpersely) lehet más, szerintem. Máshol is így van, más gyártónál. Pl. robogóknál is.
A másik ok, hogy jobban eladható, külsőre motorra emlékeztet, nem szúr szemet messziről a virsligumik miatt hogy ez csak egy százhuszonötös.....
Amúgy kösz a linket, vártam már egy tesztet erről a gépről.
Én ahhoz képest sokallom az árát, hogy negyed árral megtoldva egy Honda CB-500X is megvehető...Egyrészt a minőség tuti más, használtan jobban eladható, másrészt akinek van jogsija a 300-asra, annak az 500-asra is jó......
Nekem nagy pozitívum a szíj hajtás. Számomra a lánc (Ez a nem tokozott) koszos és macerás..... -
Topikgazda
-
Devv77
csendes tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, lett úgy nagyjából 3 éve egy kis Aprilla SR50-es injektoros robogónk. Nagyjából fél-1 évet tudtuk használni, amikor megadta magát. Úgy tűnik mintha az önindító nem kapna áramot és nem akar indulni. Nem teker semmit nem csinál. Leszedtük róla az idomokat, hogy megnézzük hátha látunk valamit, aztán rájöttünk hogy nincs semmi eszközök megmérni, hogy jut e áram valahová. Így ott hagytuk a motort a garázsban. Viszont most már eltelt 2 év és már eléggé útban lett, így nem tudjuk mi legyen vele. Esetleg alkatrésznek eladni, vagy meg lehet ezt még menteni? Esetleg ismer valaki valakit, aki ilyennel foglalkozik, és nem egy másik motor áráért működővé tudja varázsolni?
Amíg ment semmi gondja nem volt, de valószínűleg 2 év állás után már a blokkot is takarítani kéne, meg megnézni, hogy minden rendben van-e vele. Vagy inkább mondjunk le róla alakatrészként eladni, hátha valakinek még ér valamit?
Köszönöm előre a segítséget. -
macilaci78
nagyúr
válasz Devv77 #86924 üzenetére
2 év állás még nem indok a blokk szétszedésére. Az enyém 8 évet is állt...
Vannak jó kezű szakik és az SR50 egy ismert típus. Hol keresel szakit? Budapesten, vagy vidéken?A cél megcsináltatni és használni, vagy csak jobban eladható állapotba hozni?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz Devv77 #86924 üzenetére
Szia.
Szerintem nem nagy baja lehet annak a motornak,de ha elviszed szerelőhöz,lehet hogy cserél benne egy akkut,kitakarítsa a karbit és legombol 50-60 ezerrel.
Nincs esetleg barát,ismerős,családtag aki kicsit is konyít az efféle szerelésekhez?
Amúgy az SR elég jó konstrukció......
-
nyogo83
Topikgazda
-
perge666
veterán
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #86923 üzenetére
Pontosan arra gondolok, hogy nem éri meg. Lehet hogy van rá pénze, amit erősen kétlek, de ha nekem lenne is, biztos hogy nem ilyenre költeném.
-
Tamás9x
őstag
válasz Devv77 #86924 üzenetére
Vidd el szerelőhöz, még ha 50-60-at is gombol le rólad, legalább rutinosan nézi át, és szól előre, hogy még 50-60-at kellene majd rákölteni, hogy kerek legyen a dolog Am kontaktor, biztosíték, meg üzemanyagrendszer mosás, és szerintem pöcc röff, a szokásos folyadékok cseréje mellett. Utcaiba 2 évente versenygépbe 1 évente csere a fékfolyadék! nem elfelejteni!
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #86932 üzenetére
Bocsánatodat kérem, nem akartak megbántani. Távol áll tőlem. Én a saját helyzetemből tudok kiindulni, nekem egy ilyen drága motor, csak álom. Persze hogy nagyon szeretném kipróbálni, nagy élmény lenne. Mivel erre nincs lehetőség, ezért csak álom marad.
Kérlek, ne haragudj rám. -
-
Gabis
őstag
válasz perge666 #86870 üzenetére
Szia! Egy kis börze a kopasztól.
-
FeniX-
aktív tag
Remélem, Ti is kihasználtátok a mai jóidőt egy kis gurulásra.
Üdv:[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Devv77 #86924 üzenetére
Ha a gyújtást ráadod és világít rendesen a műszerfal, akkor már nagy valószínűséggel vagy az önindító gombja, vagy ami valószínűbb, hogy az önindító reléje adta meg magát. Esetleg talán még maga az önindító lehetne. Vagy csak szimplán szétcsúszott valahol a csatlakozás.
De ez nem olyan hiba, amihez ditech specialista kell.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86936 üzenetére
Kimentem horgászni délután, a tó kb 3km-re van a 85-ös úttól (Sopron-Győr közti út).
Iszonyat amit hallottam. Üveghangig pörgetett sportmotorok, hallhatóan a megengedett sebesség kétszeresével..Minimum. Volt aki még gázfröccsöket is húzott behúzott kuplunggal, menet közben, 3 falu hallotta. Ha akarta ha nem. Meg voltak őrülve délután. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #86938 üzenetére
Hát, már írtam nektek ide, aki sport motort vesz az pont ilyen dolgok miatt veszi és nem azért, hogy túra módban menjenek vele. Ez ilyen, ha jó ha nem. De ez az egész amúgy is egy álszent dolog, hiszen maguk a gyártók is erre a célra szánják őket. És akkor még lehet tovább is menni, hiszen pl az Aprilia és Ducati (mondjuk már pl a Bmw is) a japánokkal ellentétben már nem utcai sport motorokat, hanem pálya szintű ( természetesen nem gp szint) verseny motorokat ad ki közútra. És ez nem kimondottan csak a V4 erőforrás miatt értendő, hanem leginkább az elektronika és a futómű miatt is ami alattuk van. Míg pl egy gyári ezres gixeren azért kell alakítani, hogy eredményesen részt vegyél pl egy gsxr kupán, addig ezeknél az olasz motoroknál már csak egy minimális személyre szabás kell, és ezután egy pálya szintű motor van alattad szó szerint. A rajt automatikától kezdve a pit programig minden bennük van gyárilag.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
válasz sityupityu #86939 üzenetére
Én értem, azzal sincs semmi bajom ha valaki sportmotort vesz. Menjen ki pályára, ha száguldani akar. A közúton meg közlekedjen vele normálisan.
Nem akarok álszent lenni, én is átlépem a sebességhatárt. De a közúton egy 200km/h sebességgel száguldó kamikaze motoros egy időzített bomba. És nem csak magát veszélyezteti, könnyen elpusztíthat egy hétvégén nagymamához békésen poroszkáló családot a Suzukiban.....Ez a véleményem.
Illetve őszintén megmondom, autópályán még nem tartom olyan veszélyesnek ha 200 fölött megy. Közúton ahol szembe is jönnek, rengeteg mellékút, földút becsatlakozik.....Ősszel traktor, kombájn, felhordják a kavicsot, sarat......Őz kiléphet.....
Más: Ismerősöm közösségi oldalon egyik győri motorkereskedés.(Reál motor). Régóta kiteszik a képet, ha eladnak egy motort. Ha nem szeretné a tulaj, az arcát kitakarják.
Én csak lesek, napi több motort eladnak, újat. Meg a használtakat is azonnal viszik, amit beszámolnak, írják hogy 1-2 napot volt náluk. Ősszel nem szokott így pörögni az eladás... Szerintem költi mindenki az inflálódó forintját. Én tavaly ilyenkor nézegettem egy Benelli TRK 251-et, nem sokat ment fel az ára (100e. ft-ot talán, de tudjuk mekkora az infláció)
Lehet most jön motoroknál is az árak (nagyon) elszállása..? -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #86940 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. Tök igazad van, nem is azért írtam. Én is átlépem nagymotorral ha adottak a körülmények. Az a nagymotoros eleve hazudik véleményem szerint aki azt állítja, hogy mindig minden esetben betartja a határokat. Arra akartam kilyukadni, hogy amíg ilyen motorokhoz hozzá lehet jutni legálisan (ez így is volt és így is lesz), addig lesznek ilyenek. De mondjuk ugyanez van az autóknál is. Persze, az lenne a normális, ha a határokat valóban egy zárt pályán, vagy német autópálya egyes részein stb néznék meg.
Az a 200km/h amit írtál az egyenesebb szakaszokon inkább az alsó határ amivel egyesek mennek."Lehet most jön motoroknál is az árak (nagyon) elszállása..?"
Hát nem tudom, én szerintem ez már rég megtörtént. Aztán hogy ez milyen szintig megy el, azt a jó ég tudja.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
szilchi
őstag
Szép napot!
Sok évig voltam boldog tulaja egy 250-s Honda Jazz robogónak,viszont a nyáron egy őzikével, 80km/h-s sebességnél,való találkozásnál ez a szép kapcsolat véget értMivel elég ritka típus,HaHu-n most is 1 db van fent,nincs erre felé alkatrész hozzá.Úgy hogy váltanom kell.
Mit ajánlanátok használtba,olyan 400-450 környékén?A 250 ccm nekem jó és kényelmes volt eddig,fogyasztásban is jó volt.Néztem Majesty-t,Burgman-t,X9-t meg Atlantic-ot.Használnám ahogy eddig is,mindenre,Boltba menni pá km-re vagy munkába 60 km-re.Nagyobb méretű ember vagyok,nagyobb robogó kell alám .Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
szilchi
őstag
válasz Rivaul #86943 üzenetére
Igen,a balszerencse mellett volt némi szerencse is,nagyobb horzsolásokon és pár zúzódáson kívül más sérülés nem volt.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
szilchi
őstag
válasz Tamás9x #86945 üzenetére
Annak idején mikor a Hondát vettem megnéztem még egy Scarabeot.Na az majdnem hogy egy 50-s robogó mérete egy 300-s motorral .Az nekem nagyon kicsi volt.
Megbízhatóság is érdekelne,persze ez relativ ilyen évjáratú gépeknél.A Honda is csak egy 250 ezres motorgenerál után lett tökéletes,mivel előtte csak rúgták neki de nem foglalkoztak vele.
Az Xmax se néz ki rosszul,bár az inkább már 500 ezer meg felette kategória.Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
-
szilchi
őstag
válasz csongi #86947 üzenetére
Villa,sárvédő,lámpa tartó,fejidom,jobb index helyén lyuk (azon az oldalán csúszott vagy 10 m-t),fékkar letörött,tükör kuka,meg az oldal idomok is sérültek.Olaszban találtam pár dolgot Ebay-en,de pl fejidom amerikában van,legalábbis máshol nem találtam,és az 70 ezer volt,mire ideér lesz az 100.Most járt le a műszaki,lett volna amúgy is pár szokásos dolog (szíj,görgő,légszűrő,hátsó gumi,féktárcsa+betét,stb...) amit cserélni kellett volna,Szerelő átnézte meg mondta keresett ő is neten alkatrészt de idomra ő is csak az amerikait találta Ebay-en.Szerinte cakunpakk hogy visszahozzuk az életbe,kellene rá egy,munkadíjjal együtt,250-300 ezret locsolni.Bár szerinte mivel nem színazonos az amcsi idom,azt fényezni is kellene,az még dobna rá egy 60-70 ezret.
A Jazz is annó 270 volt,kivülről jó volt,a motor hengerfejes lett.Kapott egy generált 250-ért és azóta tekertem bele kb. 12 ezret gond nélkül.Most is csak kopó alkatrész csere lett volna műszakira,csak közbe jött ez .
Csodát nem is várok annyi pénzért,ezelőtt 6 éve sem annyiért bár akkor kicsit meglepett hogy alig tettem bele 1500 km-t és nyomta a fehér füstöt .De ok,akkor ment a generál és összesen kb. 500-ért lett egy jó motor.
Átrágom a dolgot,de most olyan gépet kellene néznem amihez erre felé is kapni alkatrésztHonda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
csongi
veterán
válasz szilchi #86948 üzenetére
Piaggio X9. Volt Honda blokkos beloluk.
Aprilia Atlantic250. Kymco xcitong 250.
Paiggio beberly, aprilia scara.
De a 400 ezres Vasnal koltos lesz kozel tuti.Ha a tomeg nem szempont, akkor az 500 piaggio blokkos vasak is korrekt fogyasztassal elmennek. 4Lit.
Japanok kozul a Honda blokkjahoz sok minden van, utangyartott cucok is.
Yamaha a legdragabb alkatreszekkel megy.
Burgmanbol 400, de a motor eron kivul ezeken az utakon mar nem lesz akkora elvezet.Malagutik felejtosek leginkabb.
Vagy ha robogon kivul is van elkepzeles, akkor az oregebb nakedek, eleg stabilak es sokaig elmennek kulonosebb baj nelkul, es kedvezobbek az uzemelesi koltsegei.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest