-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz csongi #112009 üzenetére
Köszi, én 20 éve motorozom, 300.000+ km :)
Én a srácnak írtam, kezdőmotort keres, a listából kiszedtem azokat, amelyek szerintem kezdőknek jó. Természetesen szubjektív. Egyébként az ER-6 tényleg jobb lehet, de nem az első évekből, ott gáz lehet a vázzal.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #112172 üzenetére
MA – To be considered MA, all three results must be within the MA range. Since the MA range encompasses both the MA1 and the MA2 specifications, it can become a little confusing. Technically, if a particular oil meets the MA1 specification, a lubricant marketer can call it an MA oil and the same applies to an oil that meets the MA2 specification. If an oil’s results are mixed and some of the results are within the MA1 range and some are within the MA2 range, then it can only be classified as MA.
A gyakorlatban ez ugy nez ki, hogy nemely tipus ma2 vel csuszik, ma val meg nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #112172 üzenetére
Mehet.
Mivel az MA1 és a 2 csak egy szigorúbb tűréshatárt határoz meg az MA határértékein belül.
Ahhoz, hogy a jobb olajat válaszd, persze tudni kellene, hogy a motorod melyik viszkozitási értékeket szereti jobban. Az MA1, vagy az MA2-be tartozó értékeket?
De, hogy tovább bonyolítsuk a dolog, geresics által linkelt cikk alapján, csak akkor kaphatja meg az MA1, vagy 2 minősítést, ha minden paramétere megfelel annak. Ha a 3 érték közül az egyik nem teljesíti, akkor azt az olajat csak MA-nak lehet jelölni.
Szóval, csak attól, hogy az MA2-es olajat lecseréled valami másik MA-ra, lehet, hogy pont azokban a határértékekben, ami neked számítana, kb ugyanazt tudja, mint az MA2-es olaj, és nem veszel észre különbséget.A DL-650 (és az SV is), valamint a mostani Tracer is kb ugyanazt az olajat írja elő.
10w40, API SG (vagy jobb), JASO MA.
Nincs említés MA1, vagy 2-ről.
Kíváncsi lennék, melyik olaj az, ami "csak" az API SG teljesítményszintet tudja. Mert már a 15 (vagy több) évvel ezelőtti Castrol Actevo 10w40 is SL .API szabványokról pedig itt olvashattok : [link]
(Hú, de nagyon tél van, pedig még csak december 1, de már az olaj a főtéma )
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #112177 üzenetére
A január az ABS-é, február körül jön a gumi...
Majd jönnek a milyen motort vegyek ha most kezdem az A kat.-ot.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #112485 üzenetére
En siman hasznalnam, es nem olvasnek forumokat, miutan megvettem :D
6 honap gari van ra ugyis.Ezt tenyleg csak azert irtam le, hogy gondolkozzunk, miert olcsobb egy hasznaltmotor egy szalonmotornal, es hogy mit jelent a gyari bontatlan, hibatlan blokk. Nem beszaratas jelleggel.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #112488 üzenetére
Szerintem a beszaratás nekem szólt!
A helyeben en is a kotelezot csinalnam meg. Minden folyadek csere, szelep alitas, meg ilyenek, es mehet.
Ez benne volt a vételárban de lehet nem említettem, folyadékok és szűrők + szelephézag + karbi tisztítás és szinkron.(És eleve csak akkor él a 6 hó gari ha ezt elvégzik volt aki belealkudta még azt a 40 ezret és elvitte külsős helyre de jelezte a tulaj telefonban is ha ezt játszom akkor nem él a 6 hónap motorikus garancia) Csak az olajban nem értettem egyet velük szóval az tavasszal csere.Megfogadtam idén már nem fogok nagyon költekezni de az Xlite bukók baromi jó áron mennek most. [link] Valakinek van velük tapasztalata? 1-2-3 évnyi hordásra gondolok. A kompozit héj és a D gyűrű ami nagyon megfog benne ezért az árért.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
rayoliviero
veterán
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #112490 üzenetére
5100-7100....
Téli állás? Amíg nincs 5 fok alatt és nem esik én megyek. Nekem közlekedő eszköz is, 40 percet nyerek alvásidőben egyetemre menet az pedig sok...
@Horvi: Köszi, fejformára milyen vagy? Golyó vagy húzott ovális? Potyára nem akarok befáradni, a Nolan-ek pl egyáltalán nem jók rám...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #112559 üzenetére
És ha a lánc hossz is jó lesz hozzá.
Szerintem a Pilot Power ha a sima első szériára gondol meg baromi öreg talán majdnem velem egyidős fejlesztés. Tuti valami újabbat néznék... Esetleg Pilot Power 2CT vagy Rosso III....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #112677 üzenetére
ezt a fajta maszast, amire gondolsz, azt hiszem az olaj fajtaja hatarozza meg, az eszter bazisu olajok polaris molekulak, elektrosztatikusan ragadnak a femes felulethez, mig a szintetikus olajok masik fajtaja a pao, apolaros.
a polaritas ebbol a szempontbol jo, de az EP adalek feluletabszorpcioja szempontjabol nem. (EP-nagy terhelesnek kitett femalkatreszeknel van jelentosege, amikor mar nem az olaj ken, hanem egy kenvegyulet lep reakcioba a femmel, es megvedi azt)az olajparat mire erted? mennyire parolog? vagy a szelepfedelben a butykok es szeleptokek kozotti kenesenel az olajparara gondolsz, mint szoroolajzasra?
Ha az elobbirol van szo, a JASO csak tomegszazelokod ad meg a parolgas tesztelesere, hogy mennyi parologhat el az olajbol a teszt soran. tol ig ertek, tehat ha valamelyik olaj ennel kevesebbet parolog, akkor az is megkapja a JASO feliratot, mint a tobbet parolgo olaj.
A szoroolajzasnal valoszinusitem a felulethez tapadasnak van megint koze, de nagy forulatnal ezeken a helyeken akkora olajkod van, hogy nem latok kulonbseget olaj es olaj kozott. (Egyes cikkek szerint ezert melegitik be a 4T gp motorokat turaztatassal, hogy ez az olajkod meglegyen)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #112682 üzenetére
Hmm. Van meg par tenyezo, ami miatt ott olaj lehet. Sokkal nagyobb koze van a kartergaznak a levegoszuroben talalt olajhoz, mint a parolgasi hajlamhoz.
Ha pl valami miatt nagyobb fordulatot kap, mint a szokasos, akkor biztos olajos lesz a legszurohaz.
Sok japan motornak nincs jol megoldva a karterszelloztetese, ez mindig visszatero problema, ahhoz kepest sok modellnel, hogy milyen bajok voltak ebbol.
A problema az szokott lenni, hogy nagyobb fordulatnal nagyobb lesz a forgattyushazban a nyomas, mint a szelepfedelben, es az olaj nem folyik vissza onnan. Ezert a szellozetetest inkabb tultoljak, az olajpara lecsapatasra nincs hely, es ido, igy nagy fordulaton tolja fel az olajat. Esetleg megnovekedett kartergaz is csinal ilyet, tehat egy sokat futott, kopottabb motornal ez jellemzo lehet.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #112686 üzenetére
A kartergaz elvezetes emlekeim szerint sehol nem szelepes motoroknal. Azonnal megy a legszurobe, vagy egy femszivacson keresztul, ami az olajpara lecsapato lenne, vagy ez a bizonyos hullamtoro szeruseg.
Eleg csak egyszer kiforgatnod jobban, es erre hajlamos tipusoknal azonnal megjelenik az olaj.
En inkabb gondolnek erre, mint az olajok kozti melegoldali viszkozitas, vagy parolgaskulonbseg. De majd cserenel meglatjuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #112721 üzenetére
Én elengedtem a legelején.
Az első kérdés az volt, hogy a 14 fokos garázsban miért kellett kis szívatóval indítani és járatni 2-3 percet szívatóval enyhén emelt fordulaton egy léghűtésest.@energy4ever: Rutintalan vagy és túlterheled a kisgépet. A 125-ösöm istentelen mód imbolygót kis tempónál utassal, a 250-es már sokkal jobb volt de ha nem tettem maxra a rugóstag előfeszítését akkor nem volt teljesen őszinte a mosolyom ha araszolnom kellett. Indulásnál meg persze, hogy bizonytalanabb a motor fentebb van a súlypont mint a megszokott jóval.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #112837 üzenetére
"Egy adott ccm felett mindegy lesz, hogy motorkerekpar vagy auto.
Ha jobban utana gondol az ember, nem lesz jelentosen kornyezet baratabb egy nagy ccm motor, mint egy auto."Konkrétan arra gondolj, hogy egy régebbi, DPF nélküli dízel finompor tekintetében sokszorosan szennyezőbb, mint egy (benzinüzemű) motor. Még egy sima régi szívó benzines kocsihoz képest is többszörös a különbség. Társul ehhez még az ezres motorhoz képest egy 2-3-4 literes fogyasztáskülönbség azonos távon, plusz a motorral nem fogsz parkolóhely után kutatva keringeni éppen a legszennyezettebb részeken.
A megszokottan elbaltázott EU-s környezetvédelmi intézkedésekhez tartozik, hogy évtizedeken keresztül a CO2 kibocsátás számított a környezetvédelem mindenható mércéjének, miközben egyébként sok ezren haltak meg évről évre a finompor szennyezés miatt, de ezt egészen addig leszarták a nagytudású Greta-rajongók, amíg az amerikaiak ki nem borították a bilit a VW dízeleinél. A tanulság: nem érdemes sem állami, sem uniós ügyeket hülyékre bízni.
Nem vitás, hogy az 50-es négyüteműek lassabbak, de a kétüteműek is gyakran tetűk, különösen az általam említett, belüket húzó ételfutár motorok. De mondjuk reggelenként a Kapyn lépésben mászni utánuk sem éppen szívderítő.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #112855 üzenetére
Hogy "minden belső égésű motor szennyez", az nyilvánvaló. De a részecskeszűrő nélküli dízelek és a velük megegyező lökettérfogatú benzinesek finompor szennyezése közötti különbség többszörös. Ezért nem mindegy, főleg városban nem.
Az biztos, hogy az 1.3-as benzines kisautó és a 20 éves ezres motor között nem lesz érdemi különbség, de nem is hiszem, hogy éppen a két végletet kellene párba állítani... A hibridek jóságában egyetértek, az elektromos autók és az akksitechnológia ügyében azért bizakodóbb vagyok. Az új VW ID.3 például nagyon biztató.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Geresics
addikt
válasz csongi #112944 üzenetére
Minden képzés ér valamit, nem nagyon hallottam olyanról, hogy valaki butábban jönne el egyről, mint ahogy odament. azonban én semmiképp nem vagyok híve az "utcán, forgalomban képezzünk kezdőket" dolognak, legyen szó akármilyen "múlttal" rendelkező emberről. Az meg külön megér egy misét, hogy oktatóként leáll utcán versenyezni a tanulókkal, csak, hogy megmutassa. Ez történt legutóbb is, lett is baleset, anyagi kár, mentő, és gipsz a vége. Természetesen nem is teljesen úgy történt a dolog, ahogy a későbbi videókban lekommunikálja (a másik féllel van közös ismerősöm, akinek elmesélte mi is történt)...
Arról nem is beszélve, hogy elkér annyi pénzt, mint ha kibérelne egy pályát is az oktatáshoz...Sokkal többre tartok olyan oktatásokat, amik zárt helyen, valamilyen jól felépített (és dokumentált!) sémára épülnek! Ebből volt alkalmam a Drivex (BMW liszenszelt, de nem csak BMW-seknek szóló) képzését elvégezni, ami nagyon jó volt, de szintén jókat hallottam a Honda Safety képzésekről is (abból csak terepképzésen voltam).
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz csongi #113054 üzenetére
Idoazakos szervizhez javaslat?
ha hallod akkor a hengerfej tonkre ment, de ha nem hallod akkor veszelyes. :).
Mitol megy tonkre a hengerfej ha nagyobb a szelep hezag? egy V2 blokk 6-7 ezres fordulatanal? Nem forog 10ezreket.Azert mert csattog? De ha nem, az veszelyesebb?
Orbitalis szar nagy hezagnak kell lennie, hogy kart okozzon hosszutavon.Ez idoszakos szerviz tanacs?
Akkor inkabb az elso javaslatot helyeznem elonybe. :)A valasz a kerdesemre, meg pont semmire nem elegendo.
-
zolee5016
őstag
válasz csongi #113059 üzenetére
Én is 195 vagyok.....ezért is csináltattam meg ilyen "MZ"-sre az ülést..ad + 8 centit,meg a kormány lett cserélve,így nem olyan rádőlős....
MF-nél mondta a tulaj is ...ez nagyon össze lett szedve...szinte gyári állapot..[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
Ferdzsoo
addikt
válasz csongi #113208 üzenetére
Én az alapján mondom hogy volt mind a 4 féle gumim. És a 2 után egy óriási pozitív változás volt a 3. A kettő egy viszonylag hamar kikeményedő kockásra kopó 100 éves konstrukció.
Nem értem hogy megint mért akarna valaki a motor legfontosabb alkatrészén elkezdeni spórolni. Aki a gumin spórol szvsz NE vegyen motor. . A motor nem a spórolásról szól."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Polemius
aktív tag
válasz csongi #113208 üzenetére
Én csak a PR2-esről meg az 5-ösről tudok nyilatkozni.
Pár éve, az első motoromra PR2-es került fel. Kezdőként óvatosan közlekedtem, egyébként is öreg vagyok már, nem cibáltam neki a gázt (600-as Bandit). Az előző szezonban került le, elment vagy 20e km-t. Viszont már jó ideje bizonytalannak éreztem hátul (úgy éreztem, kanyarban kúszik oldalra, nem tudom jobban leírni), és elég furán kopott kockásra. (De közel sem volt még a tükörsimára kopottól.)
Az új, 5-össel nem mentem sokat, de érzésre sokkal jobb volt.A 3-as vagy 4-es tartósságáról sok helyen olvasni negatív visszajelzéseket (talán a 4-es ami gyorsan kopik?)
-
etnies
senior tag
válasz csongi #113231 üzenetére
Londoni vagyok, 4 hónapja motorozom -2 - +8 fokban, állandóan nyálkás az út és nem csúszik meg a gumi. Persze nem döntöm 45 fokban, meg nem is úgy megyek, mint nyáron, de eddig ez a, legjobb gumim.
Autópályán jöttem vissza Budapestről, 1750 km autópálya alatt sem kopott kockásra a gumi, pedig a hőhullám közepén jöttem, akkor volt 43 fok pl Belgiumban. Előtte az Alpokban döntögettem a motort megpakolva utassal és csomagokkal, ott sem volt gond. Az első gumi 2 komponensű, a hátsó 3, simán bír 20.000+ km-t és mégis tapad.Sajnos hátsó cserélnem kell egy szög miatt, két hét és 140 Font lesz felszerelve, otthon nem tudom mennyi. Itt egy szett kb 240 Font felszerelve és annyira friss, hogy a tavaly másfél hónapos gumit raktak fel.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #113272 üzenetére
Az etanol magat a muanyag tankot es a benzincso anyagat oldja. Nincsenek lerakodasok.
Nehez barmit mondani ezekre, mert valoszinuleg rosszul van a jelenseg leirva nekunk, ami miatt nem lehet semmit kezdeni a helyzettel egy forumon
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
-
V.Stryker
nagyúr
válasz csongi #113402 üzenetére
Pedig épp most az Égéstérben egy srác, aki üzemanyagokkal foglalkozott és ő váltig állítja, hogy megmérték és nincs különbség.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hobby rádiós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs