-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz csongi #32231 üzenetére
Így már jó.
De így most megtudtuk a teljes neved. Pedig esküdni mertem volna rá hogy a nicked a Csongor keresztnévből ered...&rew!
"tehat inkabb a magyar importorok csinaljak furan..."
Inkább az európai importőrök, abban nem sok rációt látnék hogy kizárólag csak ide ne hoznák ezt a kategóriát. Vagy tudunk róla hogy más európai országban kaphatóak lennének ilyen gépek?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
Daywalker
addikt
válasz csongi #32245 üzenetére
Sajnos a telószár bizony nem olcsó...de utána fasza lesz!
Archer: "Viszont amitől dobtam egy hátast, valami szalonban láttam, Aprilia SR50 akármi 670K!! Na menjetek ti a pi...ba..."
Eegen, ez a baj...a legszutykabb 125 is mocskosul drága. Nyilván kint megveszik ennyiért is, nem a csóró magyar piacra optimalizálnak árat, mert akkor mindenki innen vinné. De mint mondtam, nyugi, kiszámolták ezt ők. Az meg hol érdekli őket, hogy itthon nem viszik? Sehol...amíg tőlünk nyugatabbra viszik, sokkal több a haszon, mintha nálunk +100 darabbal több menne el Thats the point
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz csongi #32314 üzenetére
Jaja. Tök jogos kanyarban 2 autó között hülyék ezek.
Örüljön hogy nem ment át rajta az autó. Az ilyen majmok növelik legdurvábban a baleseti statisztikákat."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32332 üzenetére
9 kW /12 LE. Ez a fojtott (német) verzió.Fojtások irreverzibilisek, tehát barmolás és vagyonok ráköltése nélkül nem eltávolíthatók (2 db picurka karburátor, gyárilag dupla falú kipufogó könyökök, 15 mm-es furattal). Pár tíz darab került csak oda így, a nagy karburátoros, fojtatlan, echte japán kivitel 17 lóerős volt.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32336 üzenetére
Nem értek egyet, én - vén fejjel - nagyon szerény anyagi lehetőséggel vágtam bele a motorozásba, ezért lett A1/B125 és filléres, 20 éves kis 125-ös gép. Most sincs pénzem, ami kevés meg van, azt inkább benzinre, a kilométerek gyűjtögetésére fordítanám. El fogok jutni ezzel a kis vacakkal Erdélybe is, bár tudom, hogy nem lesz mindenütt egyszerű a dolog. Tuningolni nem akarom, mert egyrészt nincs gyári alkatrész hozzá, tehát muszáj vigyázni rá ameddig csak lehet, másrészt akkor már egyszerűbb volna egy nagyobb jogsit (ez tervben is van) és egy nagyobb, de gyári állapotú motort venni (ez viszont nincs).
Mivel itthon a városban nem járok vele, csak hosszú úton túrázgatni, így igazából komoly gondom nincs a gyenge töltésével sem, legalábbis eddig kb. 5500km-t szedtem össze úgy, hogy csak most télen, használaton kívül töltöttem 3x az akksit. Inkább csak a magam megnyugtatása végett fogom az akkut is az eredeti, nagyobb kapacitásúra cserélni, gondolva arra, hogy az erdélyi túrán a telefon és a fényképezőgép töltését is a motorról kell megoldani, a GPS-en kívül. Önellátás, na!
A műszerfal világítását vagy LED-esíteni fogom, vagy pedig lekapcsolhatóvá alakítom, így meg is lesz (majdnem) a 10W többlet.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #32360 üzenetére
"A másik kép már elég durva"
Van, ahol csak ilyenek vannak
Pl. a Stelvio (asszem ez a kép is arról készült).De szerintem már az ötödik hajtű után a hócipőm tele lenne vele, ezt a videót pl. nézni is rossz : [link] (Azért, mert este van, hideg van, esik az eső, amúgy pedig a stelvio marhamessze van tőlem )
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #32402 üzenetére
Beírnám a Majáról, hogy ~3,5 év alatt ráment ~1 misi, és alig hajtottam...?
Még jó, hogy az inkább a robogós topikba tartozik: a Madison már határeset.Egyébként rákerestem: annyira nem is kicsi a tárcsa (270 mm-es átmérővel).
Szerk: ja és igen, ez valóban nem úszó tárcsa, csak a féknyereg olyan.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32411 üzenetére
Ez nagyon hasznos kezdeményezés lenne akkor, ha az emberek új, vagy újszerű állapotú használtat tudnának venni maguknak (ahol tényleg a rendszeres karbantartás költségei dominálnának). Sajnos többségünk kényszerűségből "fillérbaszó", öreg, lef*sott, tizenéves motorokat veszünk, az n+1-edik tulajdonostól, az x-edik gazdasági totálkár után összetaknyolt állapotban, de "szépen" lefestve. Innentől kezdve viszont nem a kilométerek száma, hanem az előző tulajok által okozott pusztítások következményeinek elhárítása viszi a nagy pénzt... ...ami ráadásul többnyire csak később derül ki.
szerk: Új (vagy tényleg újszerű állapotú) motor esetén - a közösségi tapasztalatok birtokában - valóban tervezni lehetne a költségeket.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
válasz csongi #32420 üzenetére
Van mondjuk 10 Suzuki akármi, az egyiken beszarik a fék, a másikon mondjuk valamelyik telló, a harmadikon folyat a hűtő, a többi 7-nek meg semmi baja, akkor ebből mit átlagolsz az adott típusról?
Pláne eleve használtan vett gépeknél, nem reprezentatív, ki tudja az előző tulaj mit gányolt rajta és nem-e a abból ered a meghibásodás...
Használthoz körültekintés kell meg egy nagy adag szerencse.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32430 üzenetére
"...Egy ilyen tárcsa könnyedén lépi át a 12-16 Ezret..." Mennyit?! Nekem a 20 éves kis csótányomra 68k HUF lenne a tárcsa anyagáron, és tényleg kéne, mert határ körülire van kopva. Utángyártott nem létezik belőle. (Ha egy hónap múlva még átmegy műszakin, akkor pont lesz*rom, mert első féket keveset használok: szinte csak vészfékezésre, de következő vizsgára akkor is kelleni fog)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
fattyu
veterán
válasz csongi #32430 üzenetére
tavaly a zx7ren szervízbe evickélek szinte vasig kopott betéttel.
Cseréljük. Nézik a tárcsámat hogy hát szezon végén ...
megkaptam az uj ebc betétek. 3 hét mulva mentem vissza hogy hát izé tessékmondani ez elfogyott.
Jó akkor szinter betét. Amire az lett a válasz hogy oké de azzal kb megy a tárcsa is. vagyis mire ez a betét elfogy megeszi a tárcsát is.
Szóval valahol ezt el kell fogadni sajna.
Annyit akartam csak mondani hogy lehet éppen tárcsakímélni is de ha havonta 15ezer a fékbetétem akkor nem vagyok sokkal olcsóbban mintha 6 havonta van betét, de jobban fogy a tárcsa.
nyilván ez nem lesz igaz egy másik fajta vezetési stílusra de nálam így múkodik.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #32485 üzenetére
400-as, de ezt már írtam, meg a másik topikban bent van fotóval mindennel.
Sőt, azt is levezettem, hogy a Majesty 180 után értelme sem lett volna már a
250-est megvennem. Ha eredetileg (5 éve) azzal kezdem, tán ma is megvan.200-as Madisonja szomszédomnak volt, asszem Piaggio blokkal: kisebbek
(125/150/180) 1:1-ben Yamaha Majesty hajtásúak, de a 250-es is Yamaha.
A Benelli Velvet 400-ban van ugyanez a Morini blokk, és az egy kis gép.
Picit jó a lóerő/tömeg aránya, már robogóhoz képest feltétlenül: városba kb.
az a csúcsrobi, ha vki sportosan szereti. Nekem valahogy kényelmetlen volt. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #32487 üzenetére
Elmarad? Én úgy tudtam, menetteljesítményekben előzi, de legalábbis egál...
Jó, azt értem, hogy a Burgi ~32LE, de ahhoz szét kell pörgetni: gyárilag nagyon
nem arra van hangolva (mondjuk nem is kajál 4-6L között, hanem inkább 4 alatt).
Ha megnézed ezt a grafikont (ha nem hibás?), a Madison végig nyomatékosabb.
Az a +2 ló, ismerve a CVT váltó sajátosságait max. végsebességen ébred: késő.De ez itt nagyon OFF, mert nem a motorozásról szól, hanem maxirobogók tech.
paramétereiről, ami talán jobban illik (ON-ként) a robogós topikba - szerintem.
(Annak ellenére, hogy nem kismotor, meg nem segédmotorkerékpár. CVT, stb.)Amúgy felépítésükre értem, hogy hasonló, és a városban való használhatóságra.
(Madison 10 centivel szélesebb, tehát kicsit nehezebb vele a sorok közt, viszont
adott esetben erőből megold egy előzést, amin a Maja gondolkodna egy sort.)
Mondjuk olyan régen mentem vele, hogy már el is felejtettem, milyen. Újra kell
tanulni, mert visszaszoktam a Majához. (Amúgy a mai napsütés megtévesztő,
mert egy kicsit csípős volt az idő, ezért - tankolás után - a maszkot is felvettem.) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #32494 üzenetére
Igen, konkrétan robogókról jobb szeretek ott beszélgetni. Itt meg a motorozásról,
meg esetleg olyan tapasztalatokról (lásd fékbetét), ami engem is érinthet...
Egyébként jogos ez a kis "identitászavar", lásd, amikor "gyűjtőszóval" robogónak
titulálják a segédmotorkerékpárokat cakk-pakk. Van kisköbcentis váltós motor,
s van nagyköbcentis robogó is. Meg aztán megbeszéltük, hogy nem az a lényeg,
hogy min ülsz, hanem az, hogy ki vagy. (Pl. szívesen elmegyek gurulni a Majával
is nagyobb kollégákkal, ha tudom, hogy nem hagynak ott az út szélén, mert vége
van 110-120 körül: akkor beállnak ők is egy kisebb tempóra, és mindenki happy.)Arról ne beszéljünk, hogy hova lehet sorolni az olyan gépeket, mint az NC700D?
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #32499 üzenetére
Nem gondolnám, hogy "tolakodik" az a motoros, aki nem áll be a dugóba.
Ha be kéne állnom az autók közé, akkor b*szhatnám a robogómat. Az út
10-20 perc helyett könnyen 40-50 perces lenne. Ha köteleznének, hogy
autós tempóval* haladjak, még lámpáknál sem mehetnék előre, esetleg a
buszsáv használatot is betiltanák (KRESZ engedi ezeket!), le is tehetném
a motort, maradna a BKV. A Lane Splitting érdekes kérdés, abból valóban
lehet probléma és azt a KRESZ (nálunk) nem kultiválja. De néha "belefér".Nincsenek illúzióim, nem várom el, hogy figyeljenek rám. Én figyelek rájuk,
s igyekszem úgy motorozni, hogy észrevegyenek. Többek közt ezért van a
Maján hangos sportkipufogó, mert azt általában meg szokták hallani, s volt,
hogy emiatt nem akart a delikvens kivasalni, mert "hallotta", hogy a sávban
épp mellette vagyok... Viszont írtam, nincsenek illúzióim, mert olyan is volt,
hogy rám húzta, pedig hallania kellett (volna), hogy mellette vagyok. Persze
lehet, hogy süket volt, de mindegy is: nem szoktam szeretni a párhuzamos
közlekedést, mert a motoros kis felületű, a holttérben könnyen elveszik, stb.Azt vallom, hogy az az autós nem tud elütni, akit megelőztél. Ezért mindig
egy picit gyorsabban megyek a forgalomnál, nem megyek hosszasan más
közlekedő mellett, a holtterében igyekszem minél kevesebbet maradni, stb.
Amikor valami vadállattal találkozom elengedem. (Ma is volt egy Citroenes.)
Aztán persze magamban csóválom a fejem, hogy a cikázása, és a folyamat
gyorshajtása ellenére a következő pirosnál beszorul - én meg megyek előre,
szevasz. Ha neki ez jó... Nem versenyzek vele, haladok a saját tempómban.Ribi: szerintem az építési módra/üléspozícióra gondolt: nincs tank a lábad
közt, viszont csopperesen előre tudod tenni a lábad. Nagyjából ez a robogó.
Nekem. Pont ezért baromi kényelmes. (Bár általában CVT szokott lenni, ez
a duplakuplungos (fél)automata azért egy kicsit meglepő "fordulat", na...)Btw. létezik CVT meghajtású motornak látszó jármű is, sőt, még autóban is
előfordult - de ott úgy tudom ritka az NC700D-hez hasonló automata mellett.*: ahogy te is írod, a dinamikájuk sehol nincs. A KRESZ nem tiltja, hogy a
0-50 gyorsulásom jó legyen. Valamint az 50 tényleg 50, nem 35-40... Mint
egyeseknél vasárnap. Már ha figyelem az órát. Az a jó, hogy gyorsan előzök,
ha kell, szóval nem nagyon tudnak feltartani még a vasárnapi kalaposok sem. -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #32499 üzenetére
Ma láttam egy Hondát a Lehel téri Honda kereskedés előtt. Először azt hittem váltós gép, láncos, nagy kerekes... De közelebb mentem, és nem találtam a váltót, se a lábféket... Szóval elég furcsa hibrid volt. Még a típusát nem találtam meg (nem volt ráírva se).
www.dongosofor.hu
-
#25954560
törölt tag
válasz csongi #32525 üzenetére
viszont innen kezdve megint moralis kerdes lesz...
az egyik oldal mondhatja h 'nem tudom kifizetni' meg 'mas is ezt csinalja', a masik oldal meg h 'akkor nem muszaj ilyen dragat venni', meg 'nem muszaj eron felul kolteni', stb h tekintsunk el attol h nem csak a motorozasra igaz ez, hanem ugy az egesz kereskedelemre, tehat nem csak egy olyan hobbira ervenyes, ami nem letfontossagu. -
Daywalker
addikt
válasz csongi #32535 üzenetére
Ugyan, te ezt nem érted ...csökkent a rezsiiiii, meg jobban teljesííííííít Ez itt a lényeg, az emberek többsége nem lát mást, nem gondolkodik el rajta, hogy a bankokkal meg az energetikai cégekkel sem lehet a végletekig szórakozni (főleg az előbbivel...múltkor vettem fel egy nagyobb összeget egy bank saját automatájából - akkor még nem volt "ingyen készpénzfelvét" - hát a guta ütött meg, amikor láttam, hogy pluszba mennyit vontak le ezért). Szóval az emberek hülyék, ami nincs a szemük előtt azt leszarják, nem vesznek róla tudomást. Az a baj, hogy ez a nép már túltesz a birkaságon...nem lesz itt semmi, szépen mindenkit lerabolnak. Van erre egy jó mondás: "Attól, hogy a fejed a homokba dugod, az élet még s.ggbe b.sz!"
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Dexar007
veterán
válasz csongi #32600 üzenetére
En is elmondom,mit utalok.: Pirosnal varakozni ismeretlen motorossal/robogossal.
Tegnap is 3-an allunk a pirosnal,egy robogos futar valami testesebb motorral,es egy dr supermoto.Mindenki atnez a masik motorjara es: ,,Hello! " ,,Hello" ,,Szeva" *nem ismerlek egyebkent dehat motorral vagyunk igy hat koszonni kell* aztan nema csond,es varjuk,hogy zold legyen.Komolyan mondom,olyan kinos mint liftben acsorogni ismeretlenekkel.Give me your cum,bull!
-
amdk7
aktív tag
válasz csongi #32600 üzenetére
Nem tudom, nálunk az asszonyé a Honda, az enyém Yamaha és nem utáljuk egymást!
Mondjuk szoktam "csapatni" mindkettővel.Egyébként Honda fórumon kérdeztem, hogy mehetek-e túrára velük, ha nem Hondával érkezem és senki nem kifogásolta, hogy nem márkatársként érkeznék.
Persze, ha előítéleteink vannak, ne csodálkozzunk ha más is furcsán néz ránk.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32675 üzenetére
Élőben még sokkal szebb, mint a fotókon! Nem túl erős, de qrva jól látszik most már. Az index / féklámpa LED-esítése nálam nem játszik, amiket eddig láttam, azok nem győztek meg: vagy nem elég erős a fénye, vagy csak szemből látszik rendesen. Biztos van jó is, de az meg nem lehet filléres holmi. Az első helyzetjelzőt fogom LED-esíteni, de majd csak egy hónap múlva, a műszaki vizsga után.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32679 üzenetére
Egyelőre nem sürgős a dolog, még T10-es foglalatom sincs hozzá: ma akartam venni az autósboltban, de nem kaptam (350-es Jawa lámpája, a régi fajta pici, bajonettzáras gömb helyzetjelző izzóval. LED-em még pont maradt 1 db, tehát volna mit beletenni.
(#32680) vlevi: dehogyis, a beépített hangrendszerem 4.2-es. Négy szelep csörömpöl, és 2 kipufogó duruzsol hozzá.
Szerk: az összes régi, 6V-os dinamós Jawa, MZ ilyen gondokkal küzd. Mióta kötelező világítani mindenhol, meg vannak halva.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz csongi #32713 üzenetére
Nézek ki a fejemből, hogy kit is bánthattam én meg.?
Mikor véletlenül sem szeretnék soha senkit bántani.
Aztán rájöttem nem rólam van szó csak egy azonos avataros illetőről. (Bogyó rögtön rájött )Moderátornak:
Kár, hogy nem lehet egyedi avatart választani, így kiküszöbölhető lenne az ehez hasonló felreértés. Ez csak egy ötlet a moderátornak mint újítás.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
salieri.
őstag
válasz csongi #32807 üzenetére
BMW alkatrészek nem drágák kicsit? a szíjhajtásúra gondolsz?
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz csongi #32817 üzenetére
Igen arra gondoltam.
Az enyém sokkal csúnyább állapotban volt mikor megvettem, és ugyan ennyiért vettem, és most már elég tűrhető állapotban van.
Ha a végét nézem akkor 600 ezerből van egy elég jó állapotú gépem. Viszont ha hibátlant vettem volna akkor ennyiért biztosan nem kaptam volna.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Yoshida
aktív tag
válasz csongi #32891 üzenetére
Zello-t nem ismeritek? Androidra, és Iphone-ra is van.
Én vettem 10k-ért egy kínai sisakba való BT headset-et, ami egész jól elfér a bukón/bukóban, de egy kis mókolással akár a mellényzsebbe is el lehetne rakni, akkor nem lógna ki a sisakból se.
Telefont jól kezeli, hátránya hogy intercom-ként egyszerre csak egy másik eszközzel tud beszélni, 3-at lehet összepárosítani, de mindig váltogatni kell köztük. Elvileg ez is tud 800m-t...
Viszont az intercom mehet az utas és vezető kommunikációra, a Zello vagy valami más meg menne a riderek közötti infóra.A zello netet használ, tehát kell mobilnet, de nagyon keveset eszik. Hogy mekkora tempóig bírja, az még a jövő zenéje, ebben a szezonban kiderül A headset szám léptető gombjára rá tudtam mappelni, tehát ha nyomok egy következő számot, akkor tudok beszélni, ha újra megnyomom, akkor megállítja az adást. Hangerőre éledést nem találtam benne. Kamionosok is használják, az mondjuk poén, hogy akár az ország más részében motorozók is tudnak beszélgetni vele, vannak közös szobák, jelszavazható stb.
Van egy másik, "android intercom" a neve, amivel mobilnet nélkül is lehet BT-n de akár AD-HOC wifin is kommunikálni, és ez elvileg pont arra van kitalálva, hogy hang alapon érzékeli ha beszélsz, azt küldi át. Ezt is le akarom tesztelni majd.
-
Yoshida
aktív tag
válasz csongi #32893 üzenetére
Azt nem is tudtam hogy van teamspeak mobilra, viszont az folyamatos kapcsolat miatt talán többet eszik, többet merít is, a zello push to talk üzemmódú, elég neki az edge is. Ez talán a résztvevőktől függ, hogy mennyit akarnak trécselni, de akkor van választási lehetőség.
(nekem 25m-ről is megy egy sima stereo BT füles a mobillal az irodában, de 100m már biztos sok lenne neki )
-
kcsa
veterán
válasz csongi #32928 üzenetére
Még mindig nem
28k-ba kerülne az egynapos képzés darabja, de akciósan 18k. De ez csak azoknak szól, akik a bevezető kétnapos képzésen már túlestek, ergo nem kezdők ebben a témában.
Aki még nem volt tréningen - mint pl én sem - annak kétnapos tréning kell, 45k helyett 35k-ért. Utána mehetsz az egynaposokra is
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen