-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #21845 üzenetére
Arany középút na..
A fokozatosság valóban ajánlott, de anyagilag azt sem tudják megtenni sokan, hogy betartsák a lépcsőfokokat..
(pl kezdeni egy 250-es naked motorral - amit aztán buktával elad - vesz egy nagyobbat - aztán azt is eladja buktával, majd vesz egy ezrest, stb..)És ugye javarészt nem mindenki amiatt vesz motort, hogy a pályán kergetőzzön vele, hanem ha egyenesben nyelezi, addig a 3-30 másodpercig elöntse az agyát az adrenalin..
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #21866 üzenetére
Nekem volt 125-ös CBR, most meg 600-as van.
Más: ha előre veszek(vettem) ledes indexeket viszont hátul marad a gyári izzós, akkor is lehet/érdemes relét cserélni vagy oldjam meg ellenállással (amit egyébként adtak is hozzájuk, az egy párhoz négyet)?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
válasz Topiccsendőr #21866 üzenetére
cbr125r, tzr125, sőt, volt babettám is! kétgangos automata (!!!) !!!!!
GECC!!!!! ilyenről álmodok évek óta! valami burzsuj buzinak meg ott a garázsában!
az élet igazságtalan!
már csak egy MV F4 kellene (senna verzió!), meg egy bimota 1d [link]
a kurva életbe...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #21930 üzenetére
most meg sirva turja a netet h mi volt az a huszeves rosszhangu p*cskoszoru, ami ekkorat vert ra esetleg egymasnak magyarazzak a haverokkal hozzaerto forumon h 400-as blokk volt a vazban romma kopva, azert fustolt
vagy biciklivel voltal es ugy verted meg?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #21933 üzenetére
Kösz a segítséget, azt hiszem, foglak még zavarni! Most igazán aszimmetrikus a 2 karburátor, mert a jobboldaliban (tehát amelyik nem tartalmaz alapjárati és hidegindító rendszert), csak 58-as a főfúvóka, míg a másikban 78-as. A japán leírás szerint a primer (teljes értékű) karbiban kellene 80-asnak lennie, a jobboldaliban meg 78-asnak, második fokozatra pakolt súbertűvel. (most hármason vannak)
Valami fojtásféle lehet, azt hiszem, guglival találtam is valamit, csak nincsenek részletek (meg nekem német nyelvtudás sem) Ezeket találtam: Honda CBX 125 Customhoz teljesítménycsökkentő készletet, amely 10kW-ról 7kW-ra alakítja. A németeknél lehet ez valami kismotor kategória, fiatal kölykök számára. Az enyém viszont valóban CBX 125 CP, a forgalmija szerint is. Tehát valszeg nem 10kW-os, hanem csak 7. Szerintem meg az előző tulaj a súbertűkkel próbált némi teljesítményt kivakarni belőle, azok azért lehetnek elállítgatva.
Valami ilyesmi lehet, mert negyedikben sík úton is többet megy, mint ötödikben....Ha van pici időd, és érted a német nyelvet, nézz már rá, légy szíves!
Ha csak erről van szó, akkor a fúvókázással csak visszaállítanám a gyári állapotot.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #21937 üzenetére
Szerintem súber-korlát lehetett benne, azt valószínűleg az előző - magyar - gazdája vehette ki, a főfúvókára viszont nem is gondolt. Erre utal, hogy 2/3 gáz és teljes gáz között nem történik semmi, valszeg egyszerűen
el-túl-szegényedik a keverék.A baloldali karburátor kb. olyan felépítésű, mint egy Simsoné, a jobboldalinak az öntvénye, úszóháza ugyanaz, csak nincsenek kifurkálva a többi cuccnak (szívató, alapjárati rendszer) a helyei. Abban csak a "fő rendszer" van, semmi más.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #21947 üzenetére
Hergeled itt a népet a kis RS-el, vérszemet kapnak tőle, nekem meg 'unalmasan' telnek a hétköznapjaim, amerre megyek 'magától' megnyílik előttem az út..
-
válasz Topiccsendőr #21930 üzenetére
tzr-el kb 20 km-t mentem, de akkor már a 400asom volt.
meg kell mondani, a kicsi jamakka 120-130ig tartotta a lépést
néztem, hogy mifaszom, ez még mindig mellettem van
mondjuk a fele súlya könnyen magyarázta a dolgot, meg a harminc-akárhány lova...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #21994 üzenetére
Álló helyzetbe, illetve hideg motornál nem is volt semmi észrevehető gond, de amikor már kellően bemelegedett a motor elkezdett szarakodni.
Gariba megcsinálja, holnap kész.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
válasz Topiccsendőr #22009 üzenetére
a képstabi a tengely irányú kilengésekkel tud mit kezdeni, ahol a tengely végpontja az érzékelő.
kérdés milyen képstabi.
ha rázod fel-le mint a vadállat, akkor képstabival sem fogsz tűéles képet kapni
a baj csak annyi, eszi a kraftot rendesen.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22009 üzenetére
Hero 3 silver, wifis, androidra is van ez az app, ezert modtam hogy miutan visszaneztem, igazitottam rajta.
Az enyemen lattal rezgest? Mert en nem. Pedig arra szamitottam hogy rezegni fog. Sielesnel amugy rezgett a felvetel.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22104 üzenetére
Tegnapelőtt este elkezdtem a karburátorok átfúvókázását, egyelőre teljes a kudarc, a gépkönyv szerintire cserélgetve fuldoklik a benzinben, durrog, 80 alatti a végsebesség, és szemmel láthatóan ürül a tank. Gyertya és a kipufogók úsznak a koromban. Eddig ez nem nyert, hétvégén folyt. köv. Egyelőre vissza kerültek a gyári méretű (de új) főfúvókák. Valószínűleg a lefojtáskor a keverőcsövek is cserélve lettek, vagy máshol van valami disznóság elkövetve.
Egy másik problémát viszont szenzációsan sikerült megoldani most délelőtt (éljen a távmunka és a rugalmas munkaidő! ). Mint írtam egy hónapja, kiherélt hangtompítókkal vettem a gépet, és én csináltam a végükbe 2 db "dB-killert". Szép csöndes is lett a moci, bár kellemetlen, éles volt a hangszíne, szóval nem az igazi. Meg nem is ment úgy, mint kiherélt állapotában. Most csináltattam 2 sokkal egyszerűbb dugaszt (sok rajzolgatás és számolgatás után), és láss csodát: a gép valamivel jobban is megy (na nem sokkal, de negyedikben sík úton elérem a 100-at óra szerint, ötödikben csak megtartja, vagy szépen vissza is lassul 95-re, ezzel kell még valamit kezdeni...) Viszont olyan vastag, dögös, zsíros, lágy hangja lett, hogy beszarás, pedig sokkal csendesebb, mint kiherélt állapotban. Mint egy 4-500-as egyhengeresé!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
salieri.
őstag
válasz Topiccsendőr #22104 üzenetére
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22127 üzenetére
A légszűrő - karburátor - szívószelep vonalon biztosan nincs szűkítő, bár a karbik maguk nagyon picik. Ovális a venturi a súbernél, kb. 12 mm széles, és 18 magas. Lehet, hogy a német piacos fojtás komplett karbicsere lett volna?! Viszont valami más érdekeset is láttam, lehet, hogy ez is a fojtás része, de akkor ez is gyári. Ugye 2 kipufogó van, a könyök kívülről a szokásos 30 mm körüli cső, de van bele húzva és hegesztve végig a könyökcső teljes hosszában egy jóval vékonyabb béléscső (minimum fél méter hosszban), kisujjnyi belső átmérővel. Szóval kettős falú. Érdekes...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #22177 üzenetére
Azért tedd a szívedre a kezed, és úgy mondd, mi a fontosabb egy utcai járműnél: a teljesítmény vagy a tartósság?
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22177 üzenetére
A történethez az is hozzátartozik, hogy azóta vettem észre ezt a 100 fok feletti működést, amióta a hőérzékelő ki lett cserélve.. Egyik eséskor megsérült picit a hűtő (esztétikai hiba) meg tönkrement a hőérzékelő szenzor, ez lett kicserélve.. Előtte nem nagyon emlékszek én se hogy 100 fölé ment volna valaha is, max1-2x, de most rendre 102-108 fok között mozog amikor araszolok.
azon gondolkodok venni kéne egy új érzékelőt, lehet hogy nem 100%-os amit tettek bele (használt volt)..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
KubanitoS
veterán
válasz Topiccsendőr #22205 üzenetére
Ha egyesből kettesbe is kattan, akkor az már problémás lehet esetleg?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #22217 üzenetére
miért hazudnék?
régi hatoson tök jó az ut ( baranya táblá elhagyva legalábbis ) forgalom semmi. Nem nagy művészet húzni neki egyenesben.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22205 üzenetére
Láma kérdés következik, kéretik nem megkövezni: a kuplung honnan kapja az olajat?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #22230 üzenetére
jogos.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #22217 üzenetére
8 mekis sajtburger 3 perc alatt
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22230 üzenetére
Szerintem megkimeled magad ha nem valaszolsz a kuplung nelkuli valtos temara
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #22239 üzenetére
Olyan motort kell venni, amiben kazettás váltó van, és akkor nem kell az egészet borítani - de inkább nem kell kuplung nélkül váltani.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
válasz Topiccsendőr #22177 üzenetére
Há', pedig a hrc-nél takarító nénike egyedül is valszeg többet ért a motorokhoz mint mi itt összesen.
HRC manualba 110-112 fok volt írva.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #22251 üzenetére
guglizva annyit talaltam h a hrc huto nagyobb es a 82-87C kozott tartja a blokkot azoknal, akik versenyeznek vele.
es azt is h a 2007-es 2008-as cbr-ek uzemi homerseklete magasabb, mint a korabbiake. vagy csak kesobb kapcsol a venti 100C helyett 104-en. -
válasz Topiccsendőr #22251 üzenetére
Nyílván kissé túloztam, de reméltem, hogy a lényeg átmegy.
Nem jött össze
No mindegy.
itt csak a bemelegítést találtam meg, 50c-on nyit a termo, addig 5000-en, majd onnan 10k-n kell pörgetni 70ig, utána be van melegítve.
Megkeresem majd ezt az üzemi hőfokot ha lesz rá időm.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22229 üzenetére
Úgy tűnik nálam ez az olajozás nagyon jól szóródik...kb. két hete észrevettem hogy van egy csepp olaj a motor alatt. Feltöröltem hogy lássam lesz-e még, egy darabig semmi majd pár napra rá lett. Alánéztem, tiszta dzsuva volt az alja, megtörölgettem kicsit amennyire tudtam hogy lássam visszakoszolódik-e. Néhány nap/néhány-tíz kilométer múlva lőttem egy képet, nem tudom mit tudtok belőle kivenni, mindenhol nem koszolódott vissza (a sárga részen tiszta maradt), de látszik (piros) hogy egy csepp nagyjából megint összegyűlt, nekem úgy tűnik a váltó tengelyének tövétől ered a dolog/ott tűnik a legkoszosabbnak (kék).
Ez alapján tudok róla mondani valamit? Mennyire gázos ez, lehet-e user error (nem tudok normálisan váltani vagy ilyesmi) vagy keressek egy szerelőt?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22351 üzenetére
Szóval szerelő kell neki... Itt Vác környékén tudtok ajánlani valakit? A szomszéd topikban őt hallomásból pozitívan értékelték, de ha van közelebb ajánlott szerelő akkor az nekem csak jó. (Márkaszervizbe gondolom nem lenne költség- és időkímélő megoldás elvinni. )
És még két kérdés:
1. Nincs oldalsztenderem, csak ilyen előkészítés; ha megfelelő a hossza akkor ez jó lenne hozzá?
2. Kétszer tapasztaltam olyan hogy magas fordulaton (ennek sajna húzni kell hogy menjen) elvettem a gázt és a kipufogó durrant egy nagyot. Nagyvasaknál hallottam csak eddig ilyet, ott rendben is van de ez ugye 125ccm és gyári kipuff; normális ez?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #22351 üzenetére
és Persu, szerinted az mitől van hogyha felmelegszik a motorom (tehát bekapcsol a venti, 106 foknál) és tartósabban 90-100 fok körül üzemeltetem, akkor a műszerfalon a Neutral jelzőm üresben elkezd vibrálni, ha kirakom a sztendert le is áll a motor...
ok, kontakthiba - de miért csak túlmelegedett motornál? lehet a melegben kitágul a sztender szenzora és a motor rezgése miatt kontaktossá válik, ha visszahűl akkor pedig visszaszorul a helyére? érdekes jelenség...
(#22356) bogyo112 ne legyünk ennyire elhamarkodottak. a legnagyobb kérdés hogy mennyivel jött az a motoros, senkitől nem várható el hogy egy 200-zal közeledő motor távolságát felmérje, vagy egyáltalán észrevegye... az azonnali halál arra enged következtetni, hogy volt tempó (vagy szerencsétlenül ütköztek)
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22369 üzenetére
Bazz, tegnap elment az áram majd egy órára, mostmár tudom miért
fattyu: ha csikorog, akkor csuszik, milyen gumi?
[ Szerkesztve ]
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22384 üzenetére
nem ismerem a yahama viszkozítási index ajánlását, azért csatoltam két olajat is. A 60-as olajat versenykörülmények között lehet használni, utcára persze már nem. Én 50-es olajat használok, azzal semmi baj nincs, nálunk 40-50-es az ajánlás...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #22388 üzenetére
Majd toltok bele motult, hatha...(nem a marka miatt...)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22387 üzenetére
Nekem fura amit mondasz. Hidegindításnál nem az számít hogy 40-es vagy 60as, az a melegoldali viszkozítás. A hidegoldali viszkozítás számít, ami mondjuk 10W-s a 40-es olajnál is meg az 50-es olajnál is.
Ráadásul mondom hogy nálunk 50-es is ajánlás.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Akkor én is kérdeznék "olajosat", ha lehet. Nekem mikor Székesfehérváron voltam a Honda szervizben lég- és olajszűrőért, azt ajánlották, hogy a Repsol Moto Rider 15W-50 ásványi olajat használjam (API SJ minősítésű), pedig a gépkönyvben egész más olajat javasolnak, lásd a képen. Mi az igazság? Én megvettem a Repsolt...
Szerk: a linken API SG szerepel, de a dobozon API SJ!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Persu akkor kérlek erősítsd meg, hogy ha csak nagy ritkán pályázok, akkor simán mehet mondjuk egy 10w40-es Fuchs a zx6r-be? Haveromnak egy cbr600rr van és ő is most tanakodik, hogy 10w40 v. 10w50 kerüljön bele. Ő sosem pályázik.
köfi
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22397 üzenetére
Nagy hibát követek el, ha ebben a dögletes melegben maradna nyár végéig? Sajnálom kiönteni 800km-esen. Őszre kapna gyárilag előírtat... Gondolom, kapásból az évjárat és a "chopper" szavakra adta ki a márkaszervizesnek, bár az előző tulaj is ilyet használt, pont ezen fehérvári szerviz tanácsára (onnan van a motor).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Ezeket az állításaidra van valami bizonyíték? Mert nekem amit mondasz még mindig fura. Semmilyen neten fellelhető írás, szakvéleményt nem találtam az állításodra, csak az ellenkezőjét.
A 10W-s olaj az 10W-s, mi az hogy a gyártóknak meg van engedve az hogy eltérjenek értékektől?
A 10W-40-es hideg oldala ugyanaz mint 10w-50-esé, ha ennek ellenkezőjéről van valamilyen bizonyítékod, kérlek csatold.A legjobban és legérthetőbben talán ez az írás foglalja össze a dolgokat:
"A viszkozitás az áramló folyadékrétegek egymáson való elmozdulásakor fellépő belső súrlódás mértéke. Ez a jellemző kenőolajok esetében a hőmérséklet függvényében jelentősen változik. A hőmérséklet csökkentésével a motorolajok viszkozitása növekszik, míg el nem érik a szivattyúzhatóság-, egyben alkalmazhatóság határát. A folyáspontot elérve megszűnik a folyadék jelleg.
A hőmérséklet növekedésével a viszkozitás fokozatosan csökken, az olaj hígfolyóssá válik, egyben csökken a hatékony kenőfilm vastagsága. Amikor a kenőfilm vastagsága a felületi érdesség mérettartományába kerül, megszűnik a folyadékkenés állapota."
.A melegoldali viszkozítás az üzemi hőmérséklet közbeni kenési értékekre vonatkozik.
Végezetül még1 idézet:
"Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50Minden tiszteltem a tiéd, biztos van alapja amit mondasz, de szerintem egy pályázós sportmotorba 30-as olajat tenni botorság...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22397 üzenetére
emlékszel, mikor az rr-be a 15w-50 motul 300v olajat öntöttem és elmagyaráztad, hogy mi miért és hogyan? most viszem majd cserére és most már az 5w-30 300v olajat veszem bele újra
(jah, küldtem egy üzenetet fb-n)
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22408 üzenetére
arra gondolsz amit linkeltem, vagy az r6r-be mit ir a konyv?
Egyébként azt hinném, hogy minden japán sor4 egyformával megy utcán. -
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22407 üzenetére
mire gondolsz a fogyasztással? autómra? sosem volt olajfogyasztása, de üzemanyagfogyasztása sem volt túl sok akkoriban, ugyanazt eszi százon mint 5 éve. amúgy azt castrol edge 10w-60 olajjal vettem, kezdetektől azt az olajat kapta és én áltam aztán át motul 10w-40 300v chrono-ra, utóbbinál sincsen olajfogyasztás és ugyanúgy 8-9 liter között járok.
motornál sincs ez másképpen....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22410 üzenetére
Hogy kerdezzek ra? amazonrol amugy se tudunk meg rendelni.
Nem tudja valaki mikor lehet Mo-ra rendelni toluk? Iden esetleg? -
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22428 üzenetére
visszanéztem a log-ot a telefonomban, fél liter átlag. elszállt az eufória
kicsit hidegebb fejjel kezelek már minden olaj meg üzemanyag kérdést én is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
"amúgy a vékonyabb olajoknak sokkal jobb a nyírással szemberni ellenállása is, egyszóval többrétű a dolog"
srry ide vastagabbat akartam írniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22432 üzenetére
hogy érzem e, nemtom, még nem ment bele a 0w-30, de kíváncsi vagyok. tegnap elég keményen széttéptem a motort, jövő hónapban betolom az olaj és telóolaj cserére és akkor megnézem, kíváncsi vagyok a felpörgésre. elméletileg sokat, a kérdés, hogy érezni is fogom e a különbséget.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22434 üzenetére
az 10w-40 lenne akkor
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
Az a baj hogy te rámész nagyon a hidegoldali viszkozításra (ami fontos)
Viszont nem említesz pár dolgot. Az olaj (azaz kenőanyag) olajból és különféle adalékanyagokból áll, a felhasználási terület, típus, stb függvényében: kb 3/4-1/4 arányban..Egy 10-40W-es street jelzésű olaj amit utcai közlekedésre terveztek nem ugyanolyan mint egy 10w-50-es olaj amit versenyzésre is lehet használni, és itt nem a viszkozitásra gondolok, hanem az adalékok összetételében, hisz rengetegéle adalékanyag van: detergensek,súrlódáscsökkentők,viszkozitás-módosítók,korróziógátlók,oxidációgátlók,kopásgátlók,folyáspont-csökkentők,habzásgátlók,tömítésregenerálók,fémdezaktivátorok,EP adalékok,diszpergens adalékok,paraffin-mentesítők, stb..
Az olaj élettartama alatt állandóan változik, nem ugyanúgy bírja kétfajta olaj ugyanazt a működési körülményt. Én még mindig a motorolaj gyártók ajánlásait veszem figyelembe, illetve a motorom gyártóját. Fontos a hidegoldali dolog, de én nem állnék be erre az 1 síkra..Racing olajat veszek pályázásra, nem utcait, bízom az olajgyártókban, valószínüleg nemhiába terveztek ilyen típusú olajat..Értem én hogy a 10w-40-es olaj indításnál jobb mint a 10w-50-es, de mivel a 10w-50-est meg extrém felhasználásra tervezték, így jobbnak látom ilyen olajat használni pályán, mint egy sima street jelzésű olajat...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22434 üzenetére
600RR-be 2007-től 30-ast írnak, viszont az angol manual szerint 40-es is mehet bele nagy melegben. Most az enyémben 40-es van, de gondolkodom következő olajcserénél az 5W-30-on. Talán az arany középút 5W-40 lenne a legjobb? 10 foktól már használom egészen a 35 fokos kánikuláig.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22438 üzenetére
A motor gyártóm a 30-asat ajánlja 30 fokig, felette sorban a 40-es és az 50-es olaj egy sorban van. Vagy én értelmezem rosszul a táblázatot?
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22440 üzenetére
akkor mit ajánl 30-40 fok között?
Szerintem a táblázat azt mutatja hogy -20+30 fok között 10w-30as olaj, +30fok felett meg a fentebbi olajok, amik jók egészen 40 fok felett is, de 30 fok felett már nem ajánl 10w-30-asat..
Én így értelmezem a táblázatot.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22442 üzenetére
olvastam (persze nem a komplett weboldalt), ezért is írtam hogy a hidegoldali kopás is fontos.. De nekem fontos a melegoldali működés is, meg a motorolaj változata is.. A mol olaj amúgy a teszteken a legjobb védelmet nyújtotta, azért álltam ár molra..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen