-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Előbb utóbb el fog jutni ide is a hír, úgyhogy inkább leírom. Tegnap halálos baleset volt kakucson pályanapon. Sajnos Barta Laci barátunk átmotorozott a túlvilágra. Rutinos pályázó volt, már a 90es évek közepe óta nyomta. Mellettem volt a parkolóban, talán én beszéltem vele utoljára. Nagyon jó kedve volt, jól ment neki tegnap a motorozás. A balest körülményeiről nem szeretnék írni nyilvános fórumon. Nyugodj békében Laci
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #145323 üzenetére
Öhlinsnek van ajánlása a szerviz intervallumokra. Utána tudsz járni alkatrész típus alapján.
Ilyesmit fogsz találni: 10-20 óra (pálya), 20-30e km (közút). Vagy 2-3 évente.
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #145715 üzenetére
42 kozepe. Ismerem a sracot. Jol motorozik. Lattam menni ezzzel a motorral. Latszott hogy felti.
-
yodamastah
őstag
válasz Zsírkrétamen #146139 üzenetére
"Ti fűthető kesztyűt vennétek inkább, vagy markolat fűtést?"
Mindkettőt.
-
yodamastah
őstag
válasz Zsírkrétamen #146141 üzenetére
A fűtött kesztyűk általában nem melegítik a tenyér részt. Emiatt egyértelmű hogy mindkettő kell. A kesztyűt indulás előtt 5-7 perccel be szoktam kapcsolni max hőfokra, így jól átmelegszik az egész, de a hideg markolat így is rengeteg hőt elvon a kesztyűből az első percekben.
Macna fűtött kesztyűt használok gyári (yamaha) markolatfűtéssel. Drága de jó kombó.
Oxfordról olvastam jókat, de sosem használtam.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #148378 üzenetére
"de minek 8-10e nél hosszabb élettartamú gumi? minden gumiváltást tökre élveztem..."
Supercorsa SP a te gumid. Könyökön lehet fordulni vele, és 2 havonta élvezheted a gumiváltást Mondjuk vizen nem az igazi, a road4 simán elveri
-
yodamastah
őstag
válasz Shadowbull #148411 üzenetére
Nesze neked .... Pilot Road 4
-
yodamastah
őstag
Jajj de jó olaj téma Ilyenkor 150-200 hozzászólást is át lehet tekerni
AKi tudni szeretné mit tud (vagy nem tud) az olaja, küldjön mintát rendszeresen wearcheck laborba. Minden más csak találgatás
(15 éve kiváncsiságból hosszabb intenzív pálya használat után beküldtem MOL laborba az olajat elemzésre. Ki is jött hogy az olaj még jó, nem kellett volna lecserélni. Meg hogy a K&N szűrőm túl sok port enged be )
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148551 üzenetére
Gumi az jó téma. Ott van mit tapasztalni, és ezt van is értelme egymással megosztani.
Topiccsendőr: Igen viszkozitást mértek 40 és 100 fokon. Ez a mérés alapján csökkent, de a jelentés szerint a gyári speckókon belül volt. Ezen felül egy csomó egyéb elemet néztek. Pl üzemanyag, hűtőfolyadék, korom, mindenféle fémek stb.
Én arra voltam kiváncsi hogy 6 nagy pályás pályanap + 2000km közút (ez kb 3e km volt) után az olaj még ellátja-e a feladatát. Sokan ugyanis 2-3 pályanaponta cseréltek olajat. A jelentés szerint még ennyi terhelés után sem volt gond.
Nem tudom most elérhető-e ez a szolgáltatás bárkinek, ez 2008ban volt, és nem volt különösebben drága. (10-20e között rémlik)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #148552 üzenetére
Amióta megvan a GSX-R (17 éve) új gumi nem volt rajta egyszer sem Pedig koptatom rendesen őket. Van hogy naponta 2x gumizok mert ugye forgatom a gumikat. Ja..az első gumit már nem is szerelem át, simán a felnit megfordítom és kész Szerencsére a suzuki felni szimmetrikus. A féktárcsa/betét nem tiltakozott eddig
Van itt spórolás gumival bőven
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148557 üzenetére
Nem találom a doksit, pedig valahol meg kéne legyen. Valamelyik elemből több volt a kelleténél, és azt a bejutott porra vezette vissza. Nem emlékszem pontosan.
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148560 üzenetére
Szerintem gumi abból a szempontból más mint az olaj, hogy értékelhető információkat tudsz egy-egy gumiról gyűjteni. Pl X kilométert ment el, Y mód tapad vizen, hidegben, melegben. Hogy tapad versenypályán, túrán, különböző útburkolatokon... Hogyan kommunikál, milyen a tapadás érzete, hogyan csúszik meg (barátságaosan, hirtelen, elpattogva), mennyire lágy a karkassz. Mennyire hajlamos kockásra kopni, mennyire sportos a gumi profil, milyen gyorsan repedezik ki az évek alatt, hogy veszít a tapadásból ahogy öregszik, mennyire hajlamos kagylósan kopni, milyen hangos (Road 4 első meglepően hangos volt pl!). stb stb ...
Olajról mit tudsz elmondani? Hangosabb/halkabb a blokk. Csúszik/ragad a kuplung vagy nem. Eszi az olajat a motor vagy nem. És itt vége kb.
GP-t gumikat hagyjuk az halandó számára nem létező technológia. Michelin régóta nem tud konzisztensen egyforma gumikat gyártani GP-be, rendesen gumipóker megy. De ez itt off.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148573 üzenetére
Vizes tapadást bárki nyugodtan kipróbálhatja amióta van ABS és TCS a motorokon. Sőt aki modern motoron nem próbálgatja gázon féken mennyit tud a gumi, az egy jó nagy ziccert hagy ki. Legnagyobb királyság hogy esőben lehegy nyugodtan gyakorolgatni a vészfékezést. De erről már beszéltünk korábban.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148585 üzenetére
Ez húzta neki rendesen lapon is meg egyenesben is.
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #148594 üzenetére
HOgy vezetéstechnikai hiba-e, az attól függ hogy használod.
Ha a hátsó féket a motor stabilizálására használod akkor az kiváló. Pl: Húzod a gázt és a hátsó féket lassú tempójú kanyarodáskor, hogy a hajtáslánc terhelésváltása nélkül módosítsd az ívet.
Vagy ha fékezéskor használod mindkét féket, az is oké.
De ha tudatosan rendszeresen a hátsót fékezésre használod az első fék nélkül na az már probléma.
Legrosszabb meg ha azt sem tudod mit csinálsz, csak így alakult
-
yodamastah
őstag
válasz bardi #148963 üzenetére
Aki szembe előz, az rosszul mérte fel a sebességedet és/vagy hogy milyen messze vagy.
A jól látható motoros felszerelés városban számít sokat. Sisak és a kabát váll része az ami fontos hogy jól látható legyen. Sokszor csak ennyi látszik a motorosból a forgalomban. Sisak talán a legfontosabb, ez általában az autók fölé emelkedik.
Kb 20 éve nyomom budapestet motorral, 1x ütöttek el (keresztbe fordult szemből). A hölgy azt mondta nem látott belőlem semmit. Az dugóban araszoló autók valóban takartak, a fejem látszott csak. Fekete sisak és kabát volt rajtam. Azóta csak fehér sisakot vettem. Kabátokból is próbálok világosat venni.
Sisakból nem nehéz jól láthatót venni (fehér már jó) A kabát vásárlás nehéz rész. Most cserélek le több kabátomat, és nagyon nehéz jól látható kabátot találni, ami nem úgy néz ki mint egy kukás mellény, és funkcionálisan megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #148974 üzenetére
Minden valamire való kesztyűn van "tenyércsúszó" protektor. Leggyakoribb esés, mikor elmegy az eleje, azon az oldalon kb biztos hogy a kesztyű oldalát, és tenyyered le fogod rakni az aszfaltra. Ha a tenyered letapad, akkorát ránt a csuklódon, hogy eltörhet. Ezt akadályozza meg a csúszóréteg.
Másik előnye, hogy nem szakad ki azonnal a keszytű, több esést kibír. Ez mondjuk nem rossz szempont, amikor kb 60e ft-ról indul jó sport kesztyű.
Még a five téli kesztyűmön is van ilyen protektor.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz smallmer #149076 üzenetére
1. Van nagyrobogós topic.
2. Casco+ponyva+lánc.
3. Nmaxból 155öst vegyél ha van rá jogsid.
4. Motoros ruhában robogózz. Én a Tmaxon is pont ugyanannyira öltözök fel, mint a GSXR-en. Szard le hogy a város tele van nulla motoros szerelésben robogózókkal. Ha meleged van, vannak szuper nyári motoros cuccok.
5. Imádni fogod budapestet robogóval
6. Azzal számolj, hogy a hosszútávú túlélési esélyeid jelentősen csökkenni fognak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen