-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Nekem csak a pulton csinálták. De mindegy; a lényeg, hogy se a boltos, se én nem tudom úgy berakni, hogy felfeküdjön a két szélén. Így meg meg lehet b.szni: két oldalról bejön a pára.
Arra is gondoltam beragasztom... Egy kis Locktite tuti megtartaná.
Vagy vmi fasza víztiszta anyaggal körbenyomni. Esetleg kifugázom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #84735 üzenetére
Igen, szilikon csík van rajta gyárilag. Ha vastagabb lenne, nem lenne ilyen gond... A másik sisakomon aftermarket pinlock van, azon masszív csík van. Szigetel is rendesen...
Vajon ha szilikon olajjal körbekenem a csíkot, ahogy az olajszűrőt szokás?
Igen, fordítottam is a pöckön, hogy jobban feszítse. Jobban feszül... a két pöcök közti képzeletbeli vonalon aztán jó nagy feszültség van benne. A pöcök melletti, alatti sarokban ez az erőhatás nem érvényesül. A sarkot nem feszíti le.
Cimbinek ugyanilyan bukója van, ugyanezzel a problémával. Ma majdnem el is dobta a motort, mert alig látott ki rajta.
Együtt vettük a bukókat, mindkettőt a boltban rakták fel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #84745 üzenetére
Annak kell lennie, mert tökéletesen passzolnak a sisakokba. Mármint a rostélyon megvan a helye, amibe beül. Egy zseb van a rostélyába préselve, jobb kifejezés híján.
Hát. Tavalyi vételek a sisakok, így már nem igazán van pofám csak úgy visszavinni. Bár elvileg 5 éves gari van rá.
Mindegy. Előtte még próbálkozhatok, mielőtt gariba küldöm. Ez csak olaj. Nem válik be, letörlöm róla. Ennyi.Excenteres plexi csavar. Na, érdemes volt ma felkelni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #84795 üzenetére
Igazi mérnöki hozzáállás. Semmiben sem lehetsz biztos, amit nem magadnak mérsz ki. De még az is relatív.
Amúgy ez így is van jól. Minden relatív, semmit nem lehet kijelenteni biztosra. Ami ott, akkor, abban a setup-ban egy biztos IGEN volt, az egy másik setup-ban, más eszközökkel simán lehet NEM is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #84830 üzenetére
A kézikönyv szerint 122 foknál le kell állítanom a gépet. A hőmérő már felkúszott 119-ig is egy szép angol tavaszi napon. 20-22 fok körül lehettünk, plusz tűző napsütés.
Pedig nem sétatempó volt, hanem egy városi oktatást kísértem, kertvárosi övezetben, ~30 kmph körül átlagban, plusz sok start-stop.Ha tudok rendesen haladni, akkor úgy 78 fokra áll be üzemszerűen. Ami meg azért fura, mert a termosztát meg elvileg asszem 82 foktól kezd csak kinyitni.
Nem tudom eldöntetni, h ez rendellenes-e.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84847 üzenetére
Kézikönyv szerint csak pár hiba jöhet szóba.
Szar ventilátor, szar termosztát, szar pumpa, szar szenzor, szar nyomáscsökkentő szelep, kevés víz, levegő, dugulás.
Hmmm, fincsi!Hol is kezdjem...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84851 üzenetére
Jah, a hűtősapkára gondoltam.
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #84858 üzenetére
Naaa!
Majd ahogy időm engedi. Ehhez az egyszerű művelethez is műanyagot kell bontani... -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #84889 üzenetére
Meg most a kereskedővel tárgyalok. Amit lehet még leverek rajtuk. A túlmelegedés meg fincsi garanciális problémának tűnik. Had fussanak egy kört előbb, mielőtt magam állok neki!
Így is viszem vissza olajlehúzó és porlehúzó cserére, mert elsőre nem ment nekik... Aztán ha ott vagyok, akkor azért rákérdezek még arra a kuplung kerregésre is. Meg a váltóval se vagyok elégedett. Nehezen veszi 1-2 közt a sebességet, az üres is olyan határozottan kattan, hogy csodálkozok, h miért bőg és mégse megy... Elég durván kapcsol.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tarill #84892 üzenetére
A gyorsulásérzékelős megoldás gagyi.
Használtam ilyet, egy GearBrake nevű csoda ami a féklámpát kapcsolta negatív gyorsulásra.
Nos papíron jól hangzik, de a gyakorlatban ezek a szenzorok iszonyú zajos jelet adnak.
A lámpa videójában is látszik, hogy villogott a kanyarban.
Egy jó algoritmus sokat segíthetne a problémán, de gondolom ebben sem lesz mikrovezérlő. Anélkül meg kb csak villogónak jó, ha nem elég intenzív és folyamatos a fékhatás.
Jah, az én cuccom még az úthibákra is kapcsol, pedig elvileg csak egy tengelyen figyel, a másik két tengelyen szűrnie kéne.Miért nem a sebességszenzort kötik rá vezetéknélkül? Azzal teljesen egyértelműen meg lehet állapítani, hogy mi történik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84895 üzenetére
MA 2 az szar? Azt hittem bármi mehet bele, aminek megfelel a minősítése. Motul 5100 van benne.
Hát, nem tudom mennyire user error, ha a megszokottnál durvábban kell váltani. Felfelé még elvagyok a kar előfeszítésével, de lefelé konkrétan taposni kell egyesbe.
Nos az elkopik érvet akkor fogadnám el, ha az előző motorom nem lett volna több, mint kétszerese ennek a futásteljesítménynek. És finomabb váltója volt, 1987-ből. Ott meg az üres volt trükkös mondjuk, mert könnyedén átment rajta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84968 üzenetére
Milyen futásteljesítménnyel vennél motort, ha spórolni akarsz a listaárhoz képest? Én eddig úgy 10k m vagy 16k km-ben gondolkodtam, mint használt motor. Hosszú távra, rendes gazdájaként, nem csak a kötelező javítások esedékesség esetén.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85002 üzenetére
Mi a savage németül?
-
Teasüti
nagyúr
Ennyire jó cucc ez a Dainese, hogy boldog boldogtalan ilyet hord?
-
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt jó urak!
Gyertya téma volt már (mobilon nincs hsz kereső)?
Tegnap hívták fel a figyelmem a szipi-szupi csodagyertyákra, mint a Pulstar, meg a Bosch IR Fusion. Ezekről van vmi tapasztalat? Egyáltalán kompatibilisek ezek a motorokkal? Egy IR Fusion-t kipróbálnék mondjuk, csak nem való a gépembe. -
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #85225 üzenetére
Totalcar-os autódoki is ugyanezt írta.
Én is szkeptikus vagyok, random fórumokon azt látom, hogy rövid élettartamú a Pulstar, de amúgy látszólag valóban jobb teljesítményt kölcsönöz.
A csodagyertyától messze van.
Az IR Fusion viszont már érdekesebb, erről azt híresztelik, hogy vmilyen módon tisztítja a rendszert, ami a lambdaszondán látszik meg leginkább. Ennek nem néztem utána.
Úgy vagyok vele nem egy hatalmas kiadás, simán kipróbálnék párat. Vagy ott van a Denso TT és a hozzá hasonló több pólusú gyertyák. Azt is kipróbálnám.Amúgy a gyári alkatrészek híve vagyok. Általában azt veszem, amit a kézikönyv előír.
Ellenben kár volna figyelmen kívül hagyni, h a millennium óta lassan már két évtized eltelt. Nem zárom ki az új lehetőségeket.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85228 üzenetére
Youtube-on látni összehasonlításokat és még slowmo felvételt is a gyorsabb égésről, ha valódi a felvétel.
Sőt még motorpadon mért nyomatékgörbét is találni a Pulstar kapcsán.
Ez átverés lenne?https://youtu.be/3PPXLFYCNCc
https://youtu.be/QCrNm9Hs_KU
Mi a vélemény ezekről az állításokról?
Mi az általános tapasztalatod a gyújtógyertyákról? Csak a gyári? -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #85243 üzenetére
https://youtu.be/ziQdB1X7MEc
Ezekkel az anyagokkal engem, mint laikust simán meg lehet venni.
Ezek ellenében csak random fórumos véleményeket lehet találni.
Meg talán egy egészséges szkepticizmus, hogy akkor miért nem ez a sztenderd, ha annyira király...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85340 üzenetére
Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85624 üzenetére
Szóval ha csak légyszarnyi rozsda foltokról is van szó, technikailag kuka a becsuszó?
Használt gépeknél ez nem ritka jelenség, eddig nemigen tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
Persze szempont volt, hogy ne smirgli legyen az egykori króm bevonat, de ha a két kezemen meg tudom számolni a pontokat, akkor gondoltam nem gáz. Rosszul gondolom?
Miért probléma ez? És mennyire súlyosak a lehetséges következmények?
Kezdjem el verni az asztalt a kereskedőnél, hogy cseréljen telót?
6-8 év egy szimmering, ha hibátlan a teló? Hmm...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #85937 üzenetére
Őőő Google Maps?
Van egy olyan funkciója, hogy a megtervezett útvonalat letölti offline navigáláshoz.
Nem esküdnék meg rá, de azt hiszem lehet desktop-on tervezni és azt mobilon betölteni.
(Szerk: meg is van, nézd csak! https://www.lifewire.com/make-custom-route-on-google-maps-4126536 )
Én speciel csak ebben gondolkodom, mármint online térkép, és ezen belül is a Gmaps zseniális szoftver. Még a tömegközlekedést is ezen kérdezem le, simán elnavigál gyalogosan is átszállásokkal, mindennel. Épp csak jegyet nem lehet venni közvetlenül.
Aztán olyan adatbázisa van, hogy nevetségessé teszi az offline térképek POI funkcióját. Még a nyitvatartási idők is fent vannak, értékelések fényképpel és még utcanézet is. Bámulatos.
A navigáció is megfelelő, sosem csalódtam benne.
Jah és ingyenes.
Szerintem a dedikált GPS eszközök konzumer célokra a múlt.
Persze mobilnet az kell. De nemsoká a roaming nem lesz kérdés többé, szóval ez se lesz gond.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Moleman #85956 üzenetére
És akkor szót se ejtsünk a hagyományos térképszoftverekről: azokhoz milyen időközönként jön új térkép? Negyed évente?
A virágbolti verziót meg csak vérpistike frissíti, alkalmanként.
Ez viszonylag gyakori jelenség volt régebben odahaza. Emlékszem sokan használtak warez igo-t, aztán mikor lementünk az útról kérdezem mikori térkép van rajta: őőő hát van az már néhány éves...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Moleman #85956 üzenetére
Ami miatt engem lenyűgöz, az nem a naprakészsége. Abban lehet egy Waze köröket ver rá a felhasználói tábora miatt (mondjuk Google tulajdon, nem vágom miért nem ültetik át a GMaps-be).
Számomra az adja a zsenialitását, hogy mennyi mindenről van átfogó infója és ezek szerves részét képezik a szoftvernek.
Meg a felhasználói élménye: random navigáció indítása, felbukkanó üzenet új funkcióról, ha kitérőt iktatnék be azt így tudom menet közben. Majd indulás előtt figyelmeztet, hogy a cél esetleg be fog zárni, mire odaérek. Sávinformáció kötelező funkció, és a hangnavigálás is teljesen használható - mármint vakon, mert mondjuk apám az igo-t nem is nézi, csak hallgatja (és ez veszélyes, mert mindig későn szól a 8.3) -, még azt is közli, hogy a cél az út melyik oldalán van. (Apám régi igo-ja még az éttermet se ismerte tavalyi térképpel, nem hogy nyitvatartási időt, de még a konkrét címet is benézte - amit persze telefonon néztem ki, h majd az igo odavisz. Jah, odavitt...)
Megérkezéskor felajánlja, hogy elmenti a parkolóhelyet, majd jön a social network része a dolognak.
Szvsz kibaszott jó termék.Offline térkép számomra olyan elavult dolog, mint a cellphone/featurephone az okostelefonok világában.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Srácok!
Láncfeszességet hogy kell szakszerűen belőni? A slack mérését még megoldom, de azt nem írja a kézikönyv, hogy milyen erővel kell kihúzni a láncot.
Aztán vettem egy Chain Monkey feszességmérőt, de vhogy nagyon nem akarja kiadni táblázat szerint. Elvileg be kéne lőni rajta a szükséges slack-et felhelyezés után és addig állítani a láncon, míg zéró kilengése nem lesz az eszközzel rajta. Majd ekkor ha lelazítom az eszközt, akkor éppen jónak kéne lennie a slack-nek. Ezzel az a gondom (mármint a helytelen táblázaton túl), hogy a zéró slack az nekem nem elég egzakt. Milyen erővel kihúzva legyen zéró? Mert ha nagyon erős akarok lenni, akkor nemigen van olyan egészséges feszesség, ami mellett ne tudnám kihúzni egyáltalán a láncot.A lényegre térve, ha ropog a lánc, akkor az túl feszes?
Vagy normális jelenség, ha zajos lesz a lánc feszesség állítás után?
Mert visszalazítva csak akkor múlik el a ropogás teljes mértékben, ha túl laza lesz megint, mint állítás előtt.
Ez normális?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem kéne kukának lennie. Még van bőven állítási lehetőség rajta. Azt mondjuk nem tudom hol a határ. Hogy kell lemérni tolómérővel?
Az előéletét nem ismerem, de mióta nálam van automata láncolajozóval ment, igaz az elején kicsit hektikus volt a kenés, amíg belőttem a fűrészolaj viszkozitásához. -
Teasüti
nagyúr
A cikk nem említi, de az mindegy milyen gyűrűvel veszek láncot? Vagy ez motorfüggő?
Kipróbálnék egy X gyűrűset is, ha tényleg csak 15k km-t megy el egy O gyűrűs.
Meg eddig én azt hittem az normális, ha lassú tempónál kicsit rángat a motor. Most hallok először szakaszos nyúlásról.
A linkelt videó meg zseniális, jó tipp a megfeszített lánccal való egyenesfutás-állítás és rögzítés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86117 üzenetére
Szóval egyesben, kettesben kis fordulaton (3000 alatt), ha egyenetlenül jár a motor, az normális. Apró rángások formájában jelentkezik egyenletes gázon. Manőverezésben eddig nem nagyon zavart. Úgyis szoktatnom kell magam, h nem gyökkettővel fordulok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz baboss #86123 üzenetére
Honnan tudjam? Nem látok bele. Hangra jónak tűnik.
De lényegtelen, az a fő, hogy ne akarjam azonnal kukázni a láncomat.Amúgy meglett a túlmelegedés oka. Hol járt, hol nem járt a venti. Aztán a hűtőnél lévő műanyag csatlakozó kontaktos volt; megette az idő. Szét akartam húzni és a kezemben maradt.
Mekkora áramfelvétele lehet egy ilyen ventilátornak?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86158 üzenetére
Szervizben minek hívjátok azt a munkát, ahol átnézik és megcsinálják a kézikönyvben lévő összes tételt a karbantartási listán?
Ez volna a full szerviz?
Azon filózok, hogy mekkora hülye voltam, h ezt kihagytam míg volt kereskedői garancia.
Nem mintha lenne panaszom, csak kéne egy mérföldkő ahonnét lehet számolni a szervizintervallumot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Lehet kapni túrakesztyűből is ilyen komoly védelmet, mint az az Alpinestar GP Pro?
Új rövid nyári kesztyűt keresek. Mondjuk az se baj ha hosszú, ha jól szellőzik.
Esetleg zselés tenyérrész?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #86226 üzenetére
Nem kell azt annyira sajnálni! Van benne felütésgátló. Meg általában nem veri oda nagyon az átlag motoros, hacsak nem 90-nel mész át rajta.
Én csak arra szoktam figyelni, hogy ne "bólintsak rá" a fekvőrendőrre. El kell engedni a féket koppanás előtt. Azért az átlag pozitív rúgóút legalább 80 mm, ebbe bele kéne férjen egy fekvőrendőr.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Normális az, ha fellazulnak leömlő bilincs csavarjai?
Mintha vhol olvastam volna, h ezeket is illik ellenőrizni minden X km után.
Ma traktor hanggal jöttem haza, de szerintem nem három hengerezik. Az ereje megvan, a járása egyenletes. A hang a leömlők felől jön.
Holnap szétszedem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jelentem lyukas a leömlő a bilincs előtt.
Mit kaphatott ez a motor, hogy ilyen durván rohadásnak indult? A hűtő cseréjén is gondolkodom, több fül is elrohadva és csak lóg a levegőben. A kétszer öregebb és kétszer ennyit futott GPZ600 különbül nézett ki ennél.
Lehet többet Hondát nem veszek, ha ilyen fillérbaszós alkatrészekből áll. -
Teasüti
nagyúr
Hát ha ilyen picsa hulladék anyagból gyártanak radiátort, amin van három fül vékony lemezből, akkor az a csoda, hogy egyáltalán ennyit bírt. Mert jelenleg csak úgy lóg a levegőben. Meg milyen leömlő az, ami szitává ég ki? És ez elvileg nem a budget kategória volt annó.
£200-os leömlőről beszélünk, utángyártott Ebay-es áron. Meg £75-os alu radiátorról. Remélem az utángyártott nincs elgyengítve, h leesik az amúgy ép radiátor, mert 3 kis pöcök tartja... Egy ilyen alkatrész ne abba menjen már tönkre, hogy leesik a helyéről! Ez egyértelmű tervezési hiba. -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #86569 üzenetére
Jó, kicsit felbasztam magam a váratlan költségeken. Nem is annyira a márkát írom le, inkább a használt járműveket. A következőt szalonból fogom kitolni...
Aztán majd ahogy jönnek az első rozsdafoltok, úgy adom is majd el.
Vagy én leszek az egyetlen gazdája és pedáns szerviztörténete lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Laca1212 #86580 üzenetére
Lehet te is felhúznád magad rajta, ha két hete járt volna le a garanciád.
És nem kicsi tételekről van szó. Úgy 200k-ra számítok munkadíjjal együtt.Miért nem mondtátok, hogy vétel után vigyem el átvizsgálásra?! Ezt is a saját bőrömön kell megtanuljam?
Ezzel már nem kéne menni, mert hazavágom a motort, ugye?
[kép]
Mondjuk rejtély hogy keletkezett egyszerre több mogyoró nagyságú lyuk. Legalább 3 ilyen lyuk van a leömlő nyakán és egyik pillanatról a másikra jött meg a hangja.Kicsit szarul néz ki innen nézve... Alsó fül a radiátoron letört már a kulccsal való ráfogástól is.
[kép][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs