-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #87061 üzenetére
HSM éppen nincs itt, úgyhogy átveszem a szerepét
Jó jó a kanyar ABS, de még azzal is előfordulhat, hogy így jársz : Epic KTM 1290 Superduke R Test Fail -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #87069 üzenetére
Ugyan nem rég óta motorozom (4 év alatt 35 e km), de én a "régi iskola" híve vagyok: fokozatosan (125-250/500-600-1000 ccm3), sokat menve, gyakorolva tanuljunk meg motorozni, ne pedig a pénztárcánktól várjuk a menőséget (kezdésnek ezres-ezerkettes motor, tele rakva mindenféle "3 betűssel", hogy nehogy már nekem kelljen előre gondolkodnom, felelősséget vállalnom a tetteimért), a legkisebb kényelmetlenséget sem vállalva. Télen hideg van, ha motorozni akarok, akkor felöltözöm. Ha nem bírom a kánikulát (és én nem bírom) akkor nem ülök motorra, vagy reggel/este gurulok egyet. Ha én öregen, betegesen igyekszem nem "puhapöcs" lenni, akkor másnak is menni fog. Ja, hogy néha kényelmetlen?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #87075 üzenetére
Elég régóta figyelem a saját korosztályomat (50-60 közötti ürgék) a fórumokon, Facebookon: tíz éve szinte csak a "megszállottak" motoroztak ilyen idősen (akik egész életüket végig motorozták), most meg szinte mindegyik(ünk) alatt motor van. Vagy Harley van alattuk (mert az a menő - ők évi párszáz km-t gurulnak összesen, Alsóörsre, egyéb találkozókra pávázni, gyakran utánfutóval, mert Pestről lemenni a Balatonhoz is fárasztó ) vagy boxer BMW duruzsol alattuk (a fent emlegetett összes 3 betűs extrával), mert az a legkevésbé kényelmetlen. Ők tesznek az extra magas plexire is pleximagasítót (sz*r dolog a huzat motoron, ugye?), és ők siránkoznak, hogy egy mai motornak igazán lehetne már szinkronizált váltója (mai téma volt...). Megveszi a legmenőbb GS ADV-t (mer' jól néz ki, mert a nagy túraenduró a legmacsóbb), de a lába nem ér le róla (jön az extra alacsonyított ülés ) és soha a büdös életben még egy földútra sem menne le. Nem mert akkor az első huplinál betakarózna a motorral, és különben is sáros, poros lesz a vas. Én nem szeretnék ilyen lenni soha... ...és nem csak azért, mert "savanyú a szőlő".
A motorgyártók viszont éppen az ő igényeiket szolgálják ki, hisz ők az a réteg, akinek PÉNZ van a zsebében, és ezt hajlandóak rendszeresen, nagy kötegekben a márkakereskedőknél hagyni. Az ilyen kuncsaftnak sokáig kell élnie, nem szabad hogy meghaljon, vagy egyszerűen ráunjon, abbahagyja a "motorozást".
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #87101 üzenetére
Lebuktam.....
(Ugyanannyi pénzből több kilométert. Miért akkora baj ez?)Egyébként mostanság cihopata módon hajtok, mert az eddigi full-totál 4,0-ás átlagfogyim kezd a múlté lenni. Leginkább 4,2-ket tankolok az utóbbi időben (volt egy 4,5 is!), pedig a motor tökéletes állapotban van.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
freelanced
addikt
-
-
Moleman
addikt
válasz Geresics #87564 üzenetére
Csatlakozom az aggodalomhoz, nálam a fényszóróra van kötve a GPS töltője, kicsit félek még egy USB töltőt is rákötni. Valószínű relézni fogom, és húzok egy biztosított ágat az akksiról, ha tudok. (Most megnéztem, 10 amper biztosítja az 55 wattos izzót, tehát a felfutást leszámítva bőven elég tartaléknak kell lennie benne.)
[ Szerkesztve ]
-
-
emre
veterán
válasz Geresics #87584 üzenetére
Lenyúlta a melódat, mocskos konkurencia
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #87552 üzenetére
Milyen a hangszóró a füldugóval kombinálva?
Hordasz füldugót?
Ha igen, akkor ordítania kell a hangszórónak, hogy vmi átjöjjön a szélzajon és a füldugón?
Mennyire kényelmes a motoros kommunikáció zaj szempontjából?
Nyugodt beszélgetési hangerő, vagy tolakodóan hangos, vagy esetleg az egészséges zajszint feletti hangerővel szólal meg a hangszóró, hogy jó legyen? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #87647 üzenetére
u.i.: szerencsére a motorozás nem luxus!
Mondja ezt az aki mennyiért is vett sisakot?
Meg mennyit költöttél felszerelésre?Nekem speciel már úgy fél misi felé jár a számláló, és csak sisakból van váltó darabom. Kesztyűk, nadrágok, lábbelik csak típusonként egy-egy darab... Hidegre, melegre, esőre, stb.
Minden márkás, de semmi sem felső kategória.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #87649 üzenetére
Sisak egy dolog, bár azért szívesebben viselnék egy 5 csillagos sisakot, mint egy 3-ast. De mindegyik hozza a kötelező szintet...
Viszont protektoroknál azért ennél jóval árnyaltabb a kép.
Eleve szabványból/védelmi szintből is rögtön kettő van.
Aztán típusból se annyira egyértelmű a helyzet. Pl én elvből nem viselnék szivacsot, vagy szilárd műanyagot.
Aztán azon is jókat lehet vitatkozni, hogy az ütésre keményedő anyagok jobbak-e a kemény protektoroknál?
Szóval itt azért nem lehet annyival egyszerűben megmagyarázni a felárat, mint a sisakoknál.Ha már itt tartunk, van vmelyik gyártónak olyan utcai motorozásra szánt kabátja, ami alapból lvl 2-es védelmekkel jön (ütésre keményedő)? Esetleg több ponton védett, mint az alap könyök+váll+gerinc?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #87759 üzenetére
Köszi!
1A már azért elég szokott lenni egy telefonnak teljes terhelésen is.
A gps önmagában nem eszik sokat. Passzív jelvétel, némi számítási kapacitás igényel (ami talán hardveres, szóval nem túl szignifikáns).
Ami eszi az akkut, az a navigáció (max fényerőn, internettel), videófelvétel, ilyesmi.
Szóval 1A-t vett fel a telefon. Volt már, h ennél többet mutatott? Enyém pl. még sose vett fel 1A-nél többet, pedig gyorstöltőm van (5V módban is 2A-t tud) és nagy keresztmetszetű kábelem. -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #87792 üzenetére
Egy icipicit túlgondolod, nem?
Amúgy épp tartót nézegettem. Van egy kormánycsapágyba rakható Ebay-en az Ultimateaddons-tól, amihez kapható töltő is. Elég igényesnek tűnik, lehet nem filléres kínai selejt elektronika hajtja talán.
Ennél jobb tartót nem találtam, így szerintem akkor a töltő se kérdéses.
Azért köszönöm a infókat!Ui: azt hittem legalább a külcsín minőségére odafigyelnek, ha már a motorháztető alatt kevésbé kifinomult a rendszer.
Vagy mondhatnám, hogy szarájfon de rossz topikban vagyunk.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Geresics #87832 üzenetére
Az faszányos. Akkor ő már hazafelé tart? Vagy helyben megoldjátok?
Egyik kolléga mesélte, hogy faterja és a barátai elhatározták tavaly, hogy elmennek motorral egy horvátországi körútra. Mindegyik évtizedek óta motorozik, de évente nem hiszem, hogy pár száz km-nél többet.
Aztán indulás előtti héten kicsit többet mentek, hogy bemelegedjenek, úgyhogy az egyik körforgalomban esett el, másik simán eldőlt vagy valami, úgyhogy végül realizálták, hogy marad a Balaton-kör. -
vendingo
veterán
válasz Geresics #87832 üzenetére
Nem para. Ha megakarnak büntetni, akkor úgy is megfognak. Minket kamu gyorshajtással állítottak meg (kb.14 motor). Asszem 50 euroval akartak legombolni, de beérték 20 euroval zsebbe a 14 motorra.
Montenegro meg egy vicc ilyen téren. Ott idom meg világítás nélküli mocikkal közlekednek, csupasz váz meg a blokk... Láttam olyat is, hogy 2 rendőr ült 1 motoron, egyiken se volt bukó és mind a 2 cigizett közben.Szeretik a zsebbepénzt, ha gond van.
Ellenben volt neccesebb szitu is. Görögországba tartva félúton az egyik kedves túratárs mociján már szövetig volt kopva a gumi. Szerbiába kellett kajtatni gumis után.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #87974 üzenetére
Nagyon jól hangzik, remélem előbb utóbb minket is rávisz a lélek hogy elinduljuk abba az irányba, csak még sokszor én mindig a kavicsos úttól félek, hogy egyszercsak megyünk megyünk az murva... jártunk már így horvátban is, nem volt finom. Mert te a motorral lazán továbbmész, de én az enyémmel biztosan nem.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ath
senior tag
válasz Geresics #88099 üzenetére
Akit egy szerpentinen, vagy más kanyargós úton lenyom egy átlag autó, az biza valamit nem jól csinál. Pont.
amikor először mentem a 24-esen, relatív gyors tempóban, akkor is letolt egy bömös. miért? mert egyszerűen nem volt a komfortzónámban az, hogy egy vadidegen terepen annál a tempónál jobban kenjem neki. -
zgospel
őstag
válasz Geresics #88071 üzenetére
"nem is értem néhány autós mire gondol, amikor elkezdi tolni neki."
Hát azt sokszor én sem. Hétfő reggel szmókendsármos B Corsa próbált jönni a seggemtől 2 centire. 50-ről negyedikben félgázon hagytam ott azt a kormoló idiótát. Kedd reggel meg a nyilván nem adócsaló ázsiai a tökömtudja milyen legújabb Q7essel akart valamit. Félgázon vártam hogy mit alkot a szerencsétlen, aztán kihúzattam a kettest és 2 másodperc múlva már sehol nem volt.
Persze mind a kettő a buszsávban parasztkodott előtte.De az egy jó kérdés hogy mire gondolhattak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #88128 üzenetére
Pedig teljesen jogos, amit ír. Hasra ütésre fel tudok sorolni 4-5 okot, amiért nem vehettem fel a versenyt kanyarokban a kocsival. Technikailag ugyan semmi nem gátolt meg, hogy lefektessem a motort, de az nettó hülyeség lett volna az adott körülmények közt.
1. Nem volt helyismeretem,
2. Ismeretlen útviszonyok (minőség, kátyú, por, kavics, döglött- és élő állatok, egyéb nem belátható akadályok, stb.)
3. Nem belátható forgalom.
4. Semmilyen pályamotoros tudásom nincs.És ebből a helyismeret nyom leginkább a latban.
Ha tudom mi van a kanyar után, bátrabb vagyok. Ha esetleg ez egy kontrollált környezet (pálya) lenne, akkor meg tényleg ami a csövön kifér. A tudásom játszik talán kevésbé ebben a képletben. Már a józan eszem azt mondatja velem, hogy öreg... ...a sebességhatárt kétszeresen léptem túl, nem kéne kísérteni a szerencsém. Mert aki ezekkel a feltételekkel nálam gyorsabban menne bele teljesen vakmerően, az kamikaze.Ha a srác ismeri a kocsiját, tudja mire képes és tudja mit csinál, akkor teljesen esélytelen vagyok.
Én nem tudtam mit csinálok, én spontán motoroztam.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Geresics #88128 üzenetére
Általánosságban tettél sommás, kiterjesztő kijelentést, míg előtte konkrét helyzetről is szó volt, ahol szerepelt a helyismeret hiánya. Ezért is ajánlottam egy próbát.
Azt pedig egy szóval sem mondtam, hogy ha nem érlek utol akkor bármit is nyernél a dicsőségen kívül.
A transit egyébként is egy öregedő vas, kb 350e km van benne.
Ugyanakkor több százszor mentem végig az említett szakaszon, és kívülről tudom, melyik beláthatatlan kanyar után mi jön, mi nem, éppen melyik szakaszon vannak favágók, útkarbantartók, stb. Vannak egy sávra szűkülő részek, meredek, szűk kanyarokkal, meg jó pár meglepetés. Ismeretlenül nem fogsz lapon motorozni, mert nem tudod melyik emelkedő után esik ki alólad a hirtelen lejtőbe váltó, kanyarodó, hibás burkolatú út. Én meg igen. Ráadásul vígan elhaladok ott, ahol a tegnapi eső után hordalék van az úton, meg tele tobozzal, vagy éppen - mint ma hajnalban - és 2 km-en át van végiglocsolva az út, pont a motorral ideális íveken. Lehet, hogy víz folyt ki valamiből, de gázolaj is lehetett (rendszeres). Motorral meg ugyanott lábujjhegyen mernék.
És igen, vannak akik simán elmennek mellettem, a helyiek. De látszik, melyik motoros nem itteni, mert azok bizony szépen jönnek mögöttem, ha komótosan gurulok.
És bocs, hogy nem teszek mindenhová szmájlit.@freelanced
Amit eddig láttam, azt semennyire nem bonyolult.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Geresics #88162 üzenetére
Nekem bejön. Célját betölti, tartós. Nem egy touratech, de nem is volt 180k + 40k a rögzítő platni
Baromira mennék, még szabin is leszek, de nagyon le vagyok égve. A kuplungommal is van valami, kesztyűm is lyukas, nyaralásra is kellene zseton... Jövőre mindenképpen megyek.
Illetve nagyon érlelődik bennem egy pécsi karika és számítanék a helyismeretedre. Biztos tudnál mutatni pár érdekességet a környéken.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen