-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
Tegnap még kihasználtam a jóidőt és az akciós napot az Euro-ring-en, és nagyon jó volt, mindössze 4-en motoroztunk! Állat volt, sokszor egyedül mentem, mintha kibéreltem volna az egész pályát magamnak!
-
Kroni1
veterán
válasz Integra #1707 üzenetére
Jó.. Köszönjük Emese!
Jhajj! Holnap lehet, hogy elviszik a Honda XR125-öst, és már csak a Fazer marad! De úgy alakult, hogy azt megtartom. Ezekután pláne nem fogok tudni motort venni jövőre ha ezt elfogadják! Egy fiatalabb DL650 volt az egyik álmom, a másik de még elérhetetlenebbnek tűnő pedig egy ~2002 körüli R1150GS, de azt hiszem eldőlt: marad a Fazer..
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #1922 üzenetére
Szörnyű.. RIP
-
-
Kroni1
veterán
válasz mefistofeles #1934 üzenetére
Egyetértek. Nem szoktak ilyet csinálni, de most mégis megtörtént. Szerintem sem direkt ment vissza eléjük, de a kedves hozzászóló biztosan sokkal jobban csinálta volna.
-
Kroni1
veterán
Igen tényleg jó idő volt ma!!! Holnap is ilyen jó idő lesz, úgyogy megyek csapatni egy kicsit az erdőbe!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
TT 3D Ez a film fantasztikus! A motorosoknak kötelező, de a nem motorozó 3D fanoknak is nagyon bejöhet, nagyon szépen lett felvéve 3D-ben! Angol tudásom Guy Martin-ék tájszólásához néhol sajna kevésnek bizonyult Ha megjelenne nálunk magyar kiadásban biztos megveszem eredeti Bluray-en! Nagyon jól bemutatja a Tourist Trophy történetét és a hőseinek mindennapjait..
-
Kroni1
veterán
otthonra van amit fel lehet csiptetni a saját szemüvegedre.. MInt ahogy napszemüvegben is van ez a fel-lehajtható..
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Hosszabb kihagyás után Runner-nek köszönhetően ismét itt vagyok!
Korábban csak XR125-el merészkedtem le a szilárd útburkolatról, igaz ezen kívül a korábbi motorjaim alkalmatlanok is lettek volna ilyesmire. Tegnap viszont az R1150GS Adventure nyergében kicsit lekanyarodtam az aszfaltról, és meglepően jól viselkedett.. Nem vagyok egy nagy terepezős, de Árpádföld környékén vannak jó kis földutas, homokos részek, kisebb ugratók amivel megkínáltam, és meglepően jól vette az akadályokat, a bütykösnek nem éppen mondható Tourance Next gumijaim ellenére is! Nagyon élveztem a dolgot, csak a térdeimnek volt még kicsit szokatlan a terhelés, azóta is fájnak egy kicsit, de ez csak ösztönöz, hogy muszáj lesz jobban edzésbe hozni magamat! 2-3 órát voltam kint, de egy edzésnek felért, mindenütt kicipzározva, a hűvösebb idő ellenére is jól megizzadtam! Mindig is úgy éreztem, hogy terepen motorozni sokkal nagyobb szabadsági fok mint aszfalton, talán a pályázás amit még igazán szeretek, de közúton egyre kevésbé megyek, csak ha nagyobb túrára megyek. Nem tudom vannak-e még itt geresics-en kívül terepmotorosok, de ha összejön egy valami könnyedebb közös csapatást is összehozhatnánk az egyik hétvégén!
Egy kérdés: ha szeretném hogy a motoromat az összefoglalóban módosítsák át akkor kit keressek? A "moderátort keresek" topicban kérjek módosítást, vagy elég ha csak cannibal-nak irok, mint topikgazda?
-
Kroni1
veterán
válasz -Mosquito- #65725 üzenetére
Igen, a képekből is látszik, hogy inkább aszfaltmanók vannak többségében!
Köszi, BIKER-t már ismerem az általad linkelt fórumból is, tett is nemrég egy ajánlatot oktatással egybekötött terepmotorozásra, nagyon rendes srác! A keleti túráiról mutatott képeket, nagyon irigylem is érte, hogy ilyen helyekre eljutott motorral. Mongóliát egyszer én is megnézném ha lenne ennyi szabadidőm..
A következő gumim egy Metzeler Karoo3 lesz, de mondom száraz talajon ez a mostani engem is meglepett, sokkal rosszabbra számítottam, de egészen kontrollálható volt. Mondjuk egy kis sár asszem már megkeserítette volna a délutánomat. Egyébként meg pont BIKER mutatott példát rá, hogy akár full utcai gumival is megoldható a terepezés, nyilván ilyenkor azért kevésbé élvezetes a dolog: [link]
-
Kroni1
veterán
válasz -Mosquito- #65736 üzenetére
Persze, tudom, hogy a bütykös az igazi, tiszta sor! BIKER írta, hogy a vasárnapi túra első fele könnyű terep, meg lesznek mások is bálnával, menjek és meglátom hogy megy, de aszfalton is be lehet fejezni, ha esetleg elérném a saját vagy a motor teljesítőképességét.. Már várom, persze kamerám az nincs már meg (köszönet Runnernak) de sebaj, majd apóstól vissza kell kérnem a jóöreg SJCAM-et, a semminél azért az is jobb!
A gumira visszatérve: egyébként a Metzeler a Tourance családot nem a full utcai vagy a túra gumik, hanem az enduro-street gumik közé sorolja, ami olyan átmenet az utcai és a terepgumik közt, de azért az "applications" listában látszik hogy még ezek is főleg utcára valók:
Mentem már bütykössel, 100kg-al könyebb motorral ugyanezen a terepen, és ahhoz képest amire számítottam, tényleg pozitív meglepetés volt a teljesítménye!
Persze az igazi mondjuk legalább egy Karoo3 szett lenne, annál azért máshogy mutat a felhasználási skála:
-
Kroni1
veterán
válasz Topiccsendőr #65901 üzenetére
Ebben a hozzászólásban benne van a legnagyobb igazság a témával kapcsolatban!
Én közlekedek gyalog, bringával, motorral és autóval is a városban, sőt futárként anno robogóztam is pártízezer km-t Bp-en.
Hátha valaki magára ismer:
Ha motorral nem 80-al suhannék el az araszoló autósorok mellett a teljesen kivályúsodott Buszsávban hanem betartanám esetleg az 50-et akkor a bringás se jelentene akkora veszélyt, könnyebben megállok ha véletlenül berántja elém, és esetleg ő is jobban észrevesz hogy jövök. Persze, ő nem képes felfogni a csökött agyával, hogy én önjelölt Rossiként dinamikusan szeretnék közlekedni a szar közutakon, az oda egyáltalán nem illő sportmotorommal, mert én akkora király vagyok! Így mikor elvágtatok mellette mindketten szidjuk a másikat.. Meg ugye én azért húzom neki, mert sietek a 4km-re lévő munkahelyemre ahol fontos dolgom van, ő meg biztos azért kelt korábban és megy bringával mert rohadtul ráér. Igaz ha többen bringáznának akkor nem lenne ekkora dugó és nem kéne a buszsávban motoroznom, de inkább ráijesztek a dudával és kipufogómmal is, hogy ez a kecseg húzzon a vérbe az ÉN utamról..Azt hiszem lenne még mit tanulnunk, mert az itthoni közlekedéskultúra a béka segge alatt van! Tény, hogy sok a hülye, de azért nem mindig csak a másik a hülye! Nézzen mindenki magába egy kicsit szerintem, én is meg szoktam tenni!
Nem mondom hogy közl.szervezésileg ez a követendő út, de egy kis toleranciát, és vérmérsékletet nyugodtan tanulhatnánk tőlük:
[link][ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Teasüti #65928 üzenetére
Igen, egyetértek, lenne még mit tanulnunk! Nekem az tetszett Londonban mikor kint éltem egy rövid ideig, hogy van egy gyűjtő öböl a kereszteződéseknél, ahova az autósok mindenféle hőbörgés nélkül, szépen előre engedik a motorokat, robogókat, és még a bringások is tiszteletben vannak tartva akár az útszélén akár a buszsávban pilinszkáznak, mindenki figyelemmel van a másikra, és nyugodtan közlekednek!
Én személy szerint tisztelek minden biciklist, és próbálok úgy közlekedni, hogy ne jelentsek veszélyt rájuk. Nemhogy nem tartunk ott ahol pl. München - hogy minden sarkon bringatároló ami általában fel is van töltve, a járda fele a gyalogosoké a másikfele meg kb. mindenhol a bringásoké, és kb. a bringázás a közlekedés leginkább tisztelt formája - sajnos mi még ebből is visszafelé haladunk, lásd a Tarlós féle kezdeményezést..
De ez van, mi imádunk autóban ücsörögni, mert a gyaloglás, vagy a bringa az milyen gáz! Van olyan ismerősöm, aki kertesházas övezetben lakott, kb 800m-re autóval járt dolgozni! Mondom mire kiállsz a garázsból meg bezársz addig gyalog már ott is vagy.. De nem értette, hogy mit akarok mondani.
ON: Hétvégére javult az előrejelzés, már nem nagyon ír záporokat, és 23-25C körül várható, úgyhogy lehet menni motorozni!!!
-
Kroni1
veterán
Múltkor pont alkalmam volt pont egy 180-as gumival szerelt Triumph Thunderbird Storm-ot kipróbálnom.. Hát az első kanyart még jó, hogy óvatosan közelítettem meg, mert konkrétan bele kellett erőszakolni a motort, hogy bevegye valahogyan! Nagyon nem tudtam megszokni, a 150-160-as gumikhoz vagyok szokva, de azt mondom nem is kéne egyáltalán nagyobb!
-
Kroni1
veterán
válasz Topiccsendőr #66017 üzenetére
Persze, nyilván.
De ha egy motorra szerelnek gyárilag egy adott méretű gumit, akkor ahhoz lövik be általában a többi tulajdonságát is. Tehát egy motor az előírtnál némileg szélesebb gumin legtöbb esetben valamivel rosszabb kanyarodási tulajdonságokkal fog rendelkezni. Ebben egyetértünk?!
runner 125: Lassan már egy publikus videó is jöhetne arról a V4 hangról!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Ez az ALLIANZ vészhelyzeti assistance név alatt futó biztosítás? A honlapon azt látom, hogy ez csak akkor fizet, ha karamboloztál, ergo ha csak műszaki hibás a motorod akkor nem állják a trailer-t, szervizt.. Jól gondolom?
Én amúgy a biztositas.hu-n szoktam rákeresni, (valamiért csak ez adja be a nekem megfelelő lehetőséget), szóval itt ha az utasbiztosítások között kiválasztom, hogy motorral megyek külföldre, akkor bedob egy csomót aminél a motor max életkora 10év lehet, de van egy ahol nincs korhatár, ez a Mapfre Motor Extra!!! Érdekes, hogy a többi Mapfre konstrukció is max 10 éves motort enged, ez viszont bármennyit! Nem túl olcsó ugyan, tavaly Európán belül, 3 napos túrára 2700Ft-ot fizettem, egy hétre most néztem 6100 ft, de aki 10 év feletti géppel megy ilyen hosszú időre külföldre annak szerintem ez lesz a legkevesebb költsége, de ha szükség van rá akkor elég sokat lehet spórolni vele! Ja, és ez nem csak a motorra szól, ez egy teljesértékű utas EÜ, Baleset és poggyász biztosítás is egyben, tehát ilyet nem kell kötni külön!
-
Kroni1
veterán
válasz Geresics #66163 üzenetére
"durván vonzza a tekintetet"
Lehet olyan helyzet ahol ez inkább veszélyt jelent. Tudod, ahová nézel oda mész. Nehogy egyszer valaki annyira elgyönyörködjön szemből a szép sisakodban, hogy áttérjen a te sávodba.. Persze ezt csak mint "elméleti" összeesküvés-elméletet írtam, én is azt mondom, hogy inkább jól lássák a kobakot, és a motort is az a legbiztonságosabb! És természetesen kívánom, hogy sose legyen ilyen tapasztalatod!
-
Kroni1
veterán
válasz Teasüti #66176 üzenetére
Én se értem. Ha nem mondják rá h tk, akkor én is a gyári szervizbe vinném. Könyörgöm, azért van a biztositó, h kifizessék! Persze nem szivesen fizetnek, de itt van rendőri jegyzözkönyv ugyh nem fognak akadékoskodni annyira. És sokáig nem lesz motor belőle.. De akármilyen drága a szerviz ki kell fizetni, a motor már igy is veszteni fog az értékéből, mert törött lesz.
-
Kroni1
veterán
válasz -Mike- #66180 üzenetére
Persze, tudom hogy nem szeretnek fizetni, de igenis az (volna) a kötelességük, hogy ilyen esetekben a motor a baleset előttihez legközelebbi állapotba kerüljön vissza! Mivel új alkatrészt raknak bele kitalálták ezt az "értéknövekedés" baromságot, meg néha égbekiáltó baromságokra próbálnak hivatkozni, és persze nagyon résen kell lenni mindennel, de aki nem hagyja magát annak igen is ki lehet hozni közel nullára is, csak ehhez sok utánajárás, idő és kitartás kell. Pl. a motoros ruha, sisak árát is kötelesek fizetni, ha az is igazoltan megsérült a balesetben! Csak nagyon lassan őrölnek a malmaik, gondolom azért hogy sokan megunják és inkább hagyják az egészet. Szerencse itt a szerencsétlenségben talán, h volt rendőri intézkedés. Mondjuk való igaz, hogy öreg járművekre rámondják, hogy ez már egy értéktelen szar volt, ezért keveset ért stb, de ha TK akkor meg valamiért mindig vastagon fog a cerka, és azt mondják ez roncsként még majdnem ugyananyit ér mintha jó lenne, ergo nagyon minimális különbözetet akarnak csak fizetni. (A wareszunk anno TK lett, és azt mondták asszem 150-200e-t ér a roncs!!! Mondani akartam, hogy vegyék meg akkor annyiért, merthogy különben nekem 40-50-ért sikerült csak eladni..) Sajnos ez egy ilyen ország, ha balesetezel - még akkor is ha vétlen voltál - akkor arra kell készülni, hogy egy jó darabig nem lesz motorod, nagyon sok utánajárás és küzdelem. Máshol ez nem igy műkszik, de ebbe nem megyek bele.. Mindenesetre én akkor is a gyári szervizbe csináltatnám, és nem előre saját pénzből sufniban! Ők a legrosszabbat feltételezik rólad: hogy nem azért akarod mihamarabb megcsináltani, mert neked kell a munkábajáráshoz stb, hanem mert nagyon olcsón csináltatod meg, veszel hozzá számlát a jogosulatlan haszonszerzés céljából, ezért alig akarnak majd fizetni is..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Topiccsendőr #66248 üzenetére
Sajnos a hozzáadott bioetanol miatt jobban kikezdi az állás során a tankot belülről a rozsda, így a manapság kapható üzemanyaggal akaratlan is többet ártunk a motornak mint régebben..
Ezért is egyre trendibb a fém helyett a műanyag tank. Szóval aki télen leáll a motorozással annak már nem érvényes az, hogy teletankolva rakja el a motort, mert ahol levegő van ott rozsdásodhat.. Én láttam olyan tankot amelyiknél a felső üres rész alig rozsdált, az alsó rész pedig (ahol az üa volt) élesen elkülöníthető vonallal elválasztólag teljesen szét volt rozsdásodva!
Szóval jobb lenne télire leengedni a tankot, de ez azért nehezebben kivitelezhető mint a teletankolás. A legjobb ha nem zárjuk le teljesen a szezont, és egy-egy útra kivisszük télen is a paripát, ha engedi az időjárás. Nekem a téli offseason december 5-től tartott február közepéig, szóval nem volt hosszú..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Bogyó bá' #66292 üzenetére
Egyetértek, az ilyen össznépi totyorgások szociális eseménynek elmennek, de nagyon távol állnak attól amit én a motorozásban szeretek.. Ha ilyesmire vágyok elég bemennem a hungária körútra csúcsidőben
A balesethez: Én is egyetértek azokkal akik szerint a hátsó srác bukása menthető lett volna, tudott volna segíteni az ABS. Vagy az is jó lett volna, ha tényleg egy kicsit kisebbet markol a fékre, és nem a kormányra terhel egyenlőtlen erőelosztással (mert ugyebár ettől fordul ki alólunk a motor) De ilyen helyzetben ez tényleg csak a legképzettebb motorosoknak jött volna össze.
Mikor az egyik Vezetéstechnikai tréningen Tóth Zoltán Totti a vészfékezést oktatta, akkor tudatosult bennem, hogy ezt hogyan is kéne. (Nemhogy a korlátlan jogsi megszerzésénél nem esett ennek helyes kivitelezéséről szó, de más tréningeken sem hallottam ilyen jókat a témáról) Itt szembesültem vele, hogy akár az első kereket is lehet blokkolóra fékezni, csak combokkal a tankra kell terhelni, és nem szabad a kormányra. Na már most ember legyen a talpán aki egy ilyen váratlan helyzetben így fékez. Erre itt nincs idő figyelni, ez vagy megy zsigerből, vagy ahogy a motorosok kb. 95%-nak nem. Nekem anno a Fazerrel volt egy 140km/h-nál kutya keresztben átszaladós esetem, ott egy pillanatra nálam is blokkolt az első kerék, de hogy nem estem el azt betudom a szerencsémnek, a mostani motoromat már direkt úgy vettem, hogy mindenképp ABS-el legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz polimorf #66357 üzenetére
Legszebb öröm a káröröm!
Egyébként tapasztalatból mondom, és nem vitát szeretnék indítani: Ültem én már az elmúlt 15 év alatt yama-kawa-hondától suzukin ducatin, és triumphon át szinte mindenféle motoron, (nyilván a számomra érdekes tipusokon) de a BMW adta meg számomra is messze a legnagyobb vezetési élményt, és szerintem ez a legfontosabb tényező ha motorozunk. Szerintem ezért nyilatkozik minden BMW tulaj ismerősöd saját BMW-jéről elismerően, (vagy ahogy írtad ezért vannak elszállva) nem pedig azért mert annak kisebb lenne a szervízigénye, vagy mert megbízhatóbb lenne mint más márkák.. Megbízhatóságra nekem a Honda viszi a prímet, meg úgy általában a japánok, a sok végén meg a ducati és a KTM van, de ez csak az én szubjektív tapasztalatom, nem is akarnék ebből általánosítani.
-
Kroni1
veterán
válasz #79335424 #66361 üzenetére
A sima GS-t érezted elefántnak? Én a nála is magasabb, GS Adventure-t érzem jónak, pedig nem vagyok 2m magas, de nagyon élvezetes tud lenni az a 890mm ülésmagasság, szerintem. Az Africa Twin, a KTM-ek 990 Adv és az egyéb nagy túrázók sem kisebbek, nyilván egy HD meg pont az ellentéte ennek, arról átülve nem egy napot kell eltölteni a GS-en hogy rákapj az ízére hanem többet szerintem. Az üléspozició nekem tökély, visszaülve a sporttúra motoromra ma már nem is értem hogy bírtam anno azzal bejárni Európát, pedig be lehetett.. Én nem mondom, hogy mindenkinek az a megfelelő gép, de arra amire én használom (hegyek között két személlyel túrázás, vagy kisebb-nagyobb offroad kalandtúrák közepesen nehéz terepig) arra ez egy tökéletes mindenes. A futóműve, kanyarodási tulajdonságai, és a folyamatos nyomaték nekem nagyon bejön. A mátrában, a szar utakon, ahol a többiek panaszkodnak hogy milyen szar az út ez ott érzi igazán elemében magát! Az új, folyadékhűtéses Boxer az meg.. Egyszerűen szenzációs volt menni vele!
Az elnyűhetetlen Boxer meg nem azt jelenti szerintem, hogy azzal a motorral nem lehet gond, csak hogy maga a blokk az igen tartós tud lenni. Ismerős GS-ében tavaly fordult a mutató 200ezerre, és a blokk hibátlan. Nem ritka a 4-500ezer kilómétert megtett Boxer, sőt! Én láttam saját szememmel rendőr BMW-t 700ezer km-el, amit a rendőrmotoros haverom szerint ütöttek vágtak többen is élete során, de mivel rendesen karbantartották, még mindig ment gond nélkül. Persze kábeltörésem, trafócserém már nekem is volt úgy, h az enyémben most lesz 100ezer.
De nincs olyan motortípus amit ne lehetne szídni, haver mikor hirdette a Thunderbird Stormját hivta egy vérbeli Harley-s, hogy szeretne végre egy megbízható choppert, mert a vadiúj HD-val már nem mer elindulni sehová, mindenhonnan trailerrel utazik haza..
-
Kroni1
veterán
válasz -Mosquito- #66365 üzenetére
Persze, ez így igaz! Drága hobbi a motorozás, ha meg már telerakják a gépet elektronikával ami nem is megbízható, de cserébe rohadt drága a javítása akkor meg még drágább lesz!
Én ezért is vettem (az ára mellett) többek között még a régi iskola szerint készüt R1150GSA-t, mert az olyan egy igénytelen teve, hogy még a km számlálót is manuálisan kell tekerni, az ABS-en kívül túl sok elektronikai felesleg nincs benne, cserébe a legszarabb minőségű üzemanyagok sem fekszik meg a gyomrát, és talán kevesebb dolog is mehet tönkre rajta. Na persze ha lenne valami a kardánommal vagy az ABS-el az nekem is fájna rendesen..
geresics: A KTM 1190 is nagyon szuper gép, ha többet használnám terepen lehet most nekem is ilyesmim lenne. Amikor én vettem az enyémet néztem a 990-eseket, de végül a GS mellett döntöttem és nem bántam meg, mert a telelever futómű szerintem rohadt jó dolog. (amikor vettem szempont volt nekem a gyári markolatfűtés és az ABS, meg nem gondoltam még, hogy túl sokat fogok majd terepen is motorozni)
KTM-es ismerősök amúgy szintén nincsenek elragadtatva a megbízhatóságától, volt már szlovéniában trélerezéses tapasztalatunk, az egyik cross versenyző ismerős meg egy szezon után visszaváltott Hondára, mert azt mondta, hogy azzal 3 év alatt nem volt annyi gondja, mint a KTM-el egy szezon alatt. -
Kroni1
veterán
válasz Topiccsendőr #66371 üzenetére
Persze, csak mondom.. Korábban évekig hondázott, és nem ment a teljesítmény rovására hogy megbízható is volt a gép! Nyilván nem is lehet összehasonlítani az utcaival, de nekem utcaiban is az a szubjektív tapasztalatom, hogy a Honda nagyon megbízható. Feszszabályzó sok tipuson beszarik, de amugy meg nagyon tartósak, szerethetőek gépeik.
De messzemenő következtetéseket nem vonok le én sem, az olyan lenne mint a user aki vesz egy Sony TV-t ami rossz, és akkor azt mondja, hogy ő ilyen márkát soha többet, mert ez szar.
Tényleg nagy itthon a márkafanatizmus, bár ez nem feltétlenül baj. Én nem tartottam magam eddig nagyon annak, szerettem mindig mást kipróbálni, Yamahám volt a legtöbb, Hondából is kettő, sőt egy darabig kínai csodával is közlekedtem.. Most a BMW-nél én jelenleg azt érzem hogy megtaláltam ami nekem kell, de a Triumph 3hengeresei is tetszenek, lehet lesz egyszer egy jó Explorerem vagy megint Hondám, esetleg más márkám is.. Ki tudja, ha megélem az öregkort még lehet chopperes is leszek!
bob.zxr: Azt tudom hogy nem tesz jót neki, de a GS Adventure-t anno úgy tervezték, hogy ha neadjisten pl. a sivatag közepén vagy és csak nagyon rossz minőségű benyát tudsz venni bele kannából, még azzal is elketyeg gond nélkül. Nyilván jobban szereti a rendes naftát, de amit irtam azt erre értettem.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Topiccsendőr #66376 üzenetére
Ezt mondtam en is. Sajat es környezetem tapasztalatai, de ettöl függetlenül teljesen felesleges általánositani belőle.. Aki pár ismeretlen ember hsz-ai alapján dönti el hogy mi a szar, annak gratulálok. A varadero, a dl650 meg a KTM 990 volt meg képben, vszleg bármelyiket vettem volna most ugyanilyen boldog lennék..
A sima 1150GS nem, csak az adventure változat kapta meg amugy ezt a benzinfelismerö funkciót..
-
Kroni1
veterán
válasz baboss #66394 üzenetére
Az a páros akció legtöbb esetben kb. 1000Ft körüli kedvezményt jelent, ugyhogy annyira nem jelentős tétel szerintem, csak emiatt nem vennék másfajtát mint amit kinéztem/van hátul.
A kékholdban nem igen szoktak ilyenkor szabad időpontok lenni már sajnos, max 1 héten belül vmikor. Ajánlom figyelmedbe még a Strausz gumit a 17 kerületben, lehet ők se érnek rá nagyon, de egy telefont megérhet..
-
Kroni1
veterán
Ez motoros kérdése is, elég nagy mértékben. Ismerek olyan srácot, aki meg tudná mutatni, (szerintem nemcsak nekem, de neked is) hogy utcára 60-70LE felett már minden plusz lóerő kb. teljesen felesleges. Nyilván a végtelen egyenesekben - ahol akár egy majom is tudná húzni a gázt - ott lehetne hagyni egy 100+LE géppel, de a túrázás/normál közúti használat szerintem nem csak 160km/h feletti autópályázásból áll..
-
Kroni1
veterán
"nem mindegy, 70 vagy 120 ló van alattad" Alapvetően igaz, de nem feltétlenül a LE a lényeg. A lóerő (egy neves gjm.mérnök szavaival élve) csak egy kisebb fontossággal bíró adat, ami sokkal fontosabb nála túrázásnál/közúti közlekedésnél, az a nyomaték. Nyilván jó a tartalék a gépbe pl. egy előzés során, csak az a baj, hogy ma már nem tartjuk be az sorrendeket, és a 100+ LE-s paripa sokaknál előbb megvan mint a rendes motorozni tudás..
Amúgy egyet értek bogyó bá-val, nem feltétlenül kell határon motorozni túrázás közben, csak azért mert a többiek akkora királyok, és mi nem akarunk lemaradni. Ha te is úgy mész, hogy legyen benne még korrigálási lehetőség, akkor az szerintem teljesen rendben van!persu: Abban igazad van, hogy a nagyobb LE általában nagyobb nyomatékot is jelenthet, de ez nem mindig van így.. Én speciel nagyon szeretem azokat a motorokat, amiknél a nyomaték Nm-ben kifejezve nagyobb, mint a hozzá tartozó lóerő.
Épp ezért imádom öreg R1100-R1150GS-eket, amik ugyan "csak" 80LE-sek, és nem 98LE mint pl. a Fazerem volt, de cserébe a 63Nm helyett közel ~100Nm nyomaték áll rendelkezésre, és az nem csak 10e RPM körül, hanem szinte minden fordulaton! Nagyon szeretek 6-ba felmenni kényelmesen Dobogókőre visszaváltások nélkül, rohadtul tetszik ez a fajta nyomatékrugalmasság. Persze pályára nagyon jó egy 600as sportmotor, de a 100-120 lóerőhöz tartozó ~60Nm-es nyomaték rájöttem, hogy nagyon nem az én világom. baboss-nak én is inkább az SV-t ajánlanám, szerintem is bulisabb az alsó nyomaték, mint a felső tüzijáték.bob.zxr: Szoktam szerpentinezni, pont azért is váltottam egy kevesebb lőerős, de nyomatékosabb motorra, mert ezzel sokkal jobban lehet! Konkrétan ahol a Fazeren 2 személlyel folyamatosan váltogatni kellett vissza 2-3-ig, ott a GS 6-dikban is végigmegy.
Ahol egy 87LE-s motort a többiek szerpentinen lehagynak félgőzzel, ott vagy a lehagyott motorozik szarul, vagy a többiek amikor "rendes" tempójukkal mennek akkor az már nem kis mértékben túl lehet a szabályos közlekedésen. Ez nekem már nem feltétlen szimpatikus, és szerintem nem is közútra való, inkább pályára. Sajnos munkámból adódóan sok motoroshoz kellett már kivonulnom, és sok esetben nem kellett már kapkodni sem. De legalább elég reális képem van a motorozás valódi veszélyeiről. Persze olyan esetem is volt ahol a vétlen motorost kellett bezsákolni, meg találkoztam én már a saját sávomban is R1-es janival, aki a kanyar közepén meglepődött, hogy én mit keresek ott, szóval néha az önfegyelem sem elég a túléléshez..[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz -Mosquito- #66620 üzenetére
Persze! Miért te nem motorozás közben szoktál sajtószemlézni?
-
-
Kroni1
veterán
Hát nem tom a váltó hogy tud nyomatékhiányt ellensúlyozni, sportgépekbe ráadásul még hosszabb is szokott lenni az áttétel, azért is kell őket pörgetni, mert csak ott élnek igazán. Persze egy 1000ccm s4 már alul se gyenge, és a 600-ast nem is "illik" a nagyokkall hasonlítgatni, de a lóerőkről volt szó, és hát mint írtam nekem nagyon szimpatikus ha minél nagyobb az egy lóerőre vetitett nyomaték. Pont ezért szerintem az SV meg a DL650 is teljesen rendben van, még a hangjukat is jobban szeretem. Nekem is megvolt ez a sportmotor láz anno, én is örültem a sportdob üvöltő hangjának, és ki is tudtam hozni a Fazerből 10-12 liter feletti fogyasztást.. Van olyan 40 feletti ismerősöm aki mai napig a sportmotorok szerelmese, és sokat pályázik, de én valahogy elkényelmesedtem. Ma már jobban értékelem azt hogyha szépen csendben mindenhol húz a gép, és teszi mindezt 4.4 literes fogyasztás mellett..
"Nekem az ideális motor az lenne, ami alul is tol, de felül is" - Van sok gép ami ilyen, de jellemzően ez nagy ccm mellett valósulhat csak meg igazán. Egyik srác mondta a vizes BMW boxerére, hogy olyan mint egy villanymozdony, mindenhol tol. Kipróbáltam, és tényleg nagyon brutális! Itt a nyomatékgörbéje ami konkrétan inkább nyomatékegyenes, merthogy kb. teljesen mindegy neki, hogy 2000 vagy 8000 rpm-el forgatod, mindenhol elementáris az ereje:
Amúgy ha jófejek többiek és szívesen megvárnak akkor sztem nincs gond, ilyen tolerárs csapattal kell menni mindenképpen. Nem jó ha frusztrál az, hogy ne tartsd fel őket, mert akkor könnyen hibába kergetheted magad! Én a hétvégén csatlakoztam a Mosquito által is belinkelt és ajánlott offroad csapathoz, és nagyon segítőkész, jófej volt mindenki egytől-egyig, tényleg nagyon nagy élmény volt menni velük!
bob.zxr: Ja most már értem, nyilván megszalad az ember keze a markolaton, álszent dolog lenne állítani, hogy én sosem megyek gyorsan.. Ugyanakkor egyszer egy öreg rutinos rókákból, egykori motorversenyzőkből álló csapattal túráztam, ami nagy élmény volt: lakott területen 50-el "tötyögtünk", a hegyek közt az egyenesekben is csak 90-100-al mentek, de konkrétan a kanyarokban amikor én fékeztem ezek ugyanannyival mentek tovább, vagy még ott húztak oda neki! Egyenesekben simán feljöttem, de olyan sebességgel kanyarodtak, hogy közöm sem volt hozzájuk. Igazi ízirájderek, az első fék nem is nagyon kopott nekik, inkább csak a hátsó.. Persze olyan utakon mentünk amikről még sose hallottam,
ugyhogy nagy figurák voltak, az a túra nekem nagyon nagy élmény volt!emre: "750-es gépem 100 pacihoz 81,4 Nm" - ez teljesen rendben is van. Az enyém meg 84 pacihoz 98Nm. A 120LE/63Nm amire azt mondtam, hogy az a LE/Nm arány ami nekem már nem jön be.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz AndrewTdi #66665 üzenetére
Én egykori amerikai focis karrierem okán ilyen Haxapad-os aláöltözőt használok síelésnél és motoron is, ha pályára vagy komolyabb túrára megyek:
Ez a Hexapad rendszer miatt tapasztalatból mondom sokkal jobban elnyeli az energiát, mint a motoros nadrágokba épített egyszerű kis szivacs! Nem olcsó, ahogy a HGabor féle Dainese megoldás sem az, de gondolom az is nagyon jó lehet..
cannibal #66671: Én ezt a menetszél dolgot úgy szoktam megoldani, hogy nyáron ha nagy a meleg akkor az MRA VarioScreen felső részét alacsonyra állítom, vagy teljesen leszedem, de ha esetleg városban közlekednék a dugóban akkor az egész plexit leszedve már szinte naked motorom van.
Biztos megszokás kérdése, de nekem a Naked motor kb. 80km/h-ig volt csak jó, felette a szél olyan nyomást csinált a fülemben, hogy az már nagyon zavaró volt, 120-nál meg már a sisakot akarta letépni a fejemről a hurrikán. Hozzászoktam ahhoz, hogy magas plexivel 100-nál még felnyitott sisakrostéllyal tudok motorozni, és nem jön a szemembe a szél meg a bogarak.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz StoneBridge #66690 üzenetére
Na akkor a Hexapad jobb ebből a szempontból, az nem nyom egyáltalán, puha, kényelmes!
Forcefield is jó cucc sztem! A kabátomba vettem egy Clover gerincprotektort, eddig se volt könnyű a kabát, de most olyan nehéz lett, öltözésnél úgy érzem, mintha lovagi páncélt vennék fel..
-
Kroni1
veterán
válasz Khaosz55 #66693 üzenetére
Nekem is az volt az egyetlen bajom a kis 250-es Honda Spada-mmal, hogy autopályán már nagyon pörgetni kellett valami 11.000rpm körül volt meg neki a 130 ha jol emlékszem, és a V2 ezt nem is tolerálta annyira mint az S4-ek. Amugy imádtam azt a gépet!
A mostani meg nagyon baba, 130km/h ~ 4300rpm, így nagyon kényelmesen lehet vele utazni.
-
Kroni1
veterán
Nekem R1150GS Adventure van, amit alapból a rövidebb hatodikkal szerelnek. (ha kérte a vásárló akkor a hosszabbal is lehetett venni) A sima R1150GS alapból a hosszabb "overdrive" hatodikkal volt szerelve, na az meg 150-nél is csak valami ~4700rpm körül forog, de ugye cserébe kicsit kevesebb az erő benne..
-
Kroni1
veterán
válasz Bogyó bá' #66711 üzenetére
Milyen GS-ed van most és mikori?
Ha nem túl magas moci kell akkor továbbra is valami túraenduro kellene neked, de alacsonyitott üléssel. Merthogy a rossz aszfaltra meg a rossz porckorongra mégiscsak azok futóműve volna a legmegfelelőbb.. A V-Strom is nagyon jó kis gép, ez a Honda is pofás darab, de szóbajöhetnek még az egyéb kisebb GS-ek is, pl. az F700GS vagy az F800GS, ezek is elég jó és könnyű masinériák! Kawa Versys? Én még nem próbáltam élőbe, de ismerős nagyon dícsérte a futóművét annak is.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Bogyó bá' #66728 üzenetére
Ja értem, ezért is csodálkoztam, h mi a baj a GS-el.. Az indexes BMW fórumban nem vagy jelen bogyó bá néven esetleg?! Szerintem ezért gondoltam h neked is bömcid van.
Igy már értem, a fentebb említett tipusok továbbra is tartalmazzák a neked való legjobb megoldást, szerintem.
-
Kroni1
veterán
válasz Bogyó bá' #66731 üzenetére
Hát akkor ez el is dőlt, szerintem a GS csak GS-re cserélheted! Már ha le akarod egyáltalán, de remélem nem fog romlani azért olyan mértékben az egészséged, hogy a Suzukival már gondot jelentsen a motorozás!
A régi egyhengeres F650-esek valóban nem neked valók ha alacsonyabb motor kell, de az újabb már annál inkább: Ha kis könnyű gép kellene akkor az újfajta 2008-tól gyártott sorkettes (már 800ccm blokkal szerelt!!!) 71LE-s F650GS lehetne a befutó, én is majdnem ilyet vettem, csak akkor nem nagyon volt ilyen használtban amikor én kerestem. Nyomatékban ugyanott van mint az F800GS, épp csak egy picit csíptek le a pacikból. A futóműve nem kimondottan terepre, pont az általad említett rossz aszfaltra alkalmas. Nagyon kezes és remek súlyközépponttal rendelkező gép, bedobozolható rogyásig, markolatfűtéstől kezdve az ABS-ig van benne mindenféle jó ami egy örökifjú motoros kényelmét szolgálhatja!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz #79335424 #66739 üzenetére
"kötelező megjelenések" - Nálam itt ette meg a fene az egészet! Annyi minden szól a kötelezettségekről, a motorozás meg ugye nekem pont a szabadságot jelenti. Lehet, hogy jó hangulatúak ezek az összejövetelek is, gondolom a tagok nem is így tekintenek erre, viszont én - annak ellenére h nem mondanám magamat magányos farkasnak - de elvből kerülök lehetőleg mindent ami "kötelező"!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- E-roller topik
- Autós topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Robot fűnyírók
- Gran Turismo
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron