Aktív témák
-
sowi
őstag
-
Degeczi
nagyúr
mivel azonban a legalacsonyabb érzékenység ISO100, a beépített vakut olyan fény mellett is tudod használni derítésre, ahol a D40 1/400-at lőne, hiszen az nem tud ISO200 alá menni - így tehát minimális ebben a különbség
a vakuszinkron egyébként onnan adódik, h a D40 elektronikus "zár"-at használ a rövid időkhöz, aminek azért hátránya is van néha: nagyon erős fényforrás, mint a Nap, vagy annak közvetlen visszatükröződése megfolyhat, amin csak erős rekeszeléssel, vagy ND szűrővel lehet segíteni
(mert a záridő csökkentése valójában nem történik meg, a CCD ugyanannyi ideig marad kitéve a fénynek - ezért is csordul túl ilyenkor)a régi, 6 Mp-es érzékelő az átlagnál is izgágább a piros csatornán, könnyen túlcsordul
így mindent összevetve érdemesebb inkább a D40x-et választani - bár a gyakorlatban a fentiek egyike sem kizáró ok, csak egy-egy szempont, amiről jó tudni
-
Ijk
nagyúr
Ha már ez egy nikon dslr topik, akkor had javasoljam a d40-et. Kitben 85k-ért szvsz rablás egy ilyen gépet hazavinni. Kifejezetten jó kitobija van, kompaktok képminőségét a sárba tiporja. Később veszel mellé egy 35 f1.8-at gyengébb fényekhez. Bár hogy később milyen obit veszel, az leginkább a te igényeiden múlik.
Mondjuk az e500 is kiváló gép, főleg elég jók a zuiko kitobik. De mivel én nikon párti vagyok, így majd rábeszél más[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
hemaka
nagyúr
lcd nem-e pixelhibás, vaku múködik-e, meg érdemes pár fotót lőni vele és megnézni a képeket, hogy mennyire koszos az érzékelő, illetve hibás-e valahol. Ha obival együtt veszed, akkor ugye azt is érdemes megnézni, hogy karcos, poros-e belülről ilyesmik.
Igazából sok baja nem lehet, illetve a külsejéről is látni, hogy le lett-e már amortizálva, vagy nem. -
i4s
tag
Az attol fugg mire szeretned hasznalni. Illetve mennyi az a keret amit objektivre lehet szanni. Azt sem artana ha elmondanad milyen gepre szandekozod feltenni.
Ezt a Sigma objektivet en nem vennem, meg ha ennyiert adjak akkor sem.
Reszemrol ezeket javasolnam:
Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II
Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 G IF-ED DX
Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
vagy mondjuk ezt a fix 50-est
Nikkor AF 50mm f/1.8 Da 18-55 -os ill 18-70-es Nik objektiveket valoszinuleg meg hasznaltan is be lehet szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
t_a_m_a_s
őstag
Én nagyon elégedett vagyok vele, kicsi, könnyű, gyors AF. A 18-105 előtt gyakorlatilag csak ezt használtam. Hátránya a 3x-os átfogás, amit hamar kevés lesz. De tájképhez meg lakásban fotózni elég. Használtan nem nagyon van ára, érdemes abban is gondolkodni.
Holnap majd jól beletépünk...
-
adnoctum18
senior tag
70k-ért d60-at?
50k-ért lehet d70s-et venni, aminek ugyan kisebb a felbontása, meg a kijelzője, de maga a váz szélesebb, nehezebb (szerintem jobb fogású), és ami nagy előnye, hogy beépített fókuszmotorral bír ellentétben a D60-al.Szerintem érdemes mérlegelni. Kitobikat olcsón találsz az aprók között.
[ Szerkesztve ]
---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
Kazimír
őstag
-
i4s
tag
D40/D60-ra a fix 50-es nem lesz jo ahogy feljebb is irtak mert ezekben a vazakban nincs fokuszmotor. Az 1.8-D helyett viszont jo lehet a Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G
Fix 50mm: pro nagy fenyero, jo kepminoseg, jo ar-ertek arany.
Kontra: fix 50mm.
Bar volt olyan profi fotos aki egesz eleteben csak fix 50mm-t hasznalt.Az altalad linkelt obinak csak 1 'baja' van, hogy kicsi az atfogasa, igy viszonylag hamar 'kinovi' az ember.
A 18-70 egy fokkal jobb az atfogas miatt, illetve ez fem bajonettes igy gyakorlatilag is starpabirobb.
A 18-105 kellemes atfogas, VR (kepstabilizator) viszont muanyag bajonettes, ami akkor lesz problemas ha sokat cserebereled az objektiveket.
D40 vs D60 esteben talan inkabb a D60-ra szavaznek vagy ahogyan mar irtak hasznalt D70s vagy D80.
A lenyeg, ha fotozni szeretnel, akkor vedd azt ami a legszimpatikusabb, jo a fogasa es el tudod kepzelni a kezedben mindennapi hasznalatra. Olyat valassz amit szeretettel fogsz a kezedbe. Amennyiben ugy erzed, hogy a D40/D60 kielegiti a vagyaidat akkor ne tetovazz vedd meg es hasznald. Mindig lesz jobb, ujabb szebb csak fotozni nem fogsz amig nincs mivel...
Sok sikert, szep fenyeket! -
lugosi
MODERÁTOR
Szerintem a sigma olcsóbb árkategóriás obijai nem jók. Érdekes módon a 10-20, a 12-24, a 105-ös makró, a 150-es és 180-as makró (utóbbi van nekem) mind jók. A 70-200/2.8 nálam kilóg a sorból, próbáltam, nem volt jó - a régi változat volt, azt a darabot nem lett volna szabad kiengedni a minőségellenőrző szekciónak.
Ha tudod akkor spórold össze a nikkor 18-55-öst, megéri. Kezdőnek fix 50mm-est semmiképpen se ajánlanék. Sőt, igazából cropra egyébként se olyan nagy szám, de ezzel a véleményemmel általában már egyedül szoktam lenni a fórumokon
-
Drunkenpig
tag
Bocs, hogy bele vau-vau. Ha alapobit akarsz venni, talán egy használt 18-70 lenne a legjobb (ár/teljesítmény arányában). Nálam járt sigma 18-50, alacsony felbontásban használható, de komolyabb vázon értelmetlen. A sigmák közül még próbáltam a 24-70 2.8-t, de valami botrány volt . Viszont ami bejött, az a Tamron 28-75 2.8, ezt filmes vázon is használom. Szépek a színei, valahogy más mint a nikon obiknál. A croppos vázhoz jobban stimmel a Tami 17-50 2.8, bár ilyent még nem próbáltam. Fixben croppon a most megjelent 35 1.8 az igazi, bár én a FX 35 2-t többre tartom, mert ugye az nem csak Dx-n használható... Az 50mm-s nem igazán jó croppon, talán portréra való.
-
johnjohn
addikt
Azért regisztrálják be, mert így többet nem kell vinned -elvileg - a garilevelet, csak ha nagyobb javítás van, és a garancia lejárta után is ingyenes marad a szenzortisztítás.
Amikor a gépet kiadják a forgalmazónak, csak a bolt van a listájukon, így pedig már tudják, hogy eladásra került, és hogy mikortól számít a gari.
A 18-70-es obi sokkal jobb kategória, mint a kitobi, érdemes cserélni. -
Degeczi
nagyúr
nem vészes: 390 gr...
mindenesetre egy ilyen obi már kellően nagy ahhoz (és ami még fontosabb: a fém bajonett masszív kapcsolatot ad a vázzal!), h az obit és a gépet bal tenyérrel tartsd meg, ott viseld a súly nagy részét, a jobb kéz csak a kezelésre, exponálásra maradjon
így sokkal stabilabb a tartás, nem mozdul be olyan könnyen, mint amikor a jobb kéz tartja meg a gépet
-
johnjohn
addikt
-
t_a_m_a_s
őstag
Én elégedett vagyok vele, jó ár-érték arányú obi (legalábbis amikor 60000 HUF-ba került, akkor még az volt...). A végein eléggé torzít, de ezzel együtt lehet élni. Utazáshoz, kiránduláshoz tök jó, engem kiszolgál az átfogása, s így nem kell annyi cuccot cipelni. A 18-70-ről nincs tapasztalatom, de amennyire emlékszem itt a fórumon nem írtak rosszakat róla.
Holnap majd jól beletépünk...
-
t_a_m_a_s
őstag
Itt már egyszer linkeltem egy képet (amikor én vettem az obit) [link], amin eléggé látszik a torzítás. Szóval épületfotózásnál elő tud jönni, illetve h anetán négyzetrácsos papírt fotóznál, akkor sem a legjobb választás
Ettől még én is azt mondom, hogy 50000 jó magyar forintért vedd meg, mert arra amire használni akarod, arra teljesen oké.
Holnap majd jól beletépünk...
-
Degeczi
nagyúr
passz, nekem annyira nem volt kritikus (pláne az eleve kevesebbet torzító 16-85-el), h nem is próbáltam még ezt a programot, csak tudom, h mások dícsérik
esetleg Exifet fölülbírálva nem lehet másik obit kiválasztani?
mert pl. a 18-135-öt gondolom csak ismeri, és annak nagyon hasonló a torzítás jellege
(mármint persze nagylátóban - de fölötte úgysem annyira erős, h nagyon korrigálni kellene, ill. ott asszem már a "bajusz" jelleg sem jellemző, csak sima hordó vagy párna)[ Szerkesztve ]
-
Pilács
senior tag
Hehe, pont ez volt nekem is az első gondom az obival, és én is a tv-t nézegettem vele
Ma viszont nem igazán érdekel, mert nagyon ritkán látszik meg azokon a képeken, amire használom. Várak fotózásánál sem jön ki, először én is megilyedtem, de felesleges volt. Viszon fnyóc és felette készült képek tuti élesek lesznek (legalábbis az obin nem fog múlni). Ha korrigálni kell, az csak 18mm-en fordult még nálam elő.Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
jorden06
senior tag
Mondjuk lehet, hogy én vagyok a vak, de nem olyan súlyos a dolog.A legszembetűnőbb a homályos, a kép közepén lévő akármi. Ezt teljesen jól kikorrigáltad, azonban a bal oldalon,a közelben lévő panlelek, sztem az eredetin sokkal korrektebb. Tény, hogy vannak torzításai, de nem annyira mint amennyire beharangoztad.
Én D80on használom
[ Szerkesztve ]
-
péter007
senior tag
vannak bizonyos képek amiken ha nem kereseda torzítást akkor észre sem veszed
az obi 18mm-en kétségtelenül erősen torzít de hát ez van, ezért kerül annyiba amennyibe és nem a másfélszeresébe...engem pl nem minden esetben zavar a torzítás de a már általad említett programmal és még párral (aszem Lightroom is tudja) lehet mérsékelni...
itt egy kép, nekem kifejezetten tetszik hogy ilyen letttémán kívül kérdezném hogy valaki tudja hogy kell zajt szűrni lightroomba ha raw képet akarok szerkeszteni?
-
Pilács
senior tag
Hali!
De elő szokott az fordulni, hogy nem a gép 0 pontjától mérik le a távolságot, hanem az obi elejétől (ami persze téves), és akkot jön ez a dolog, hogy 10 cm-el sőt még többel különbözhet az amire gondolt az illető. Az obi (azaz a gép) akkor bizonytatalankodik, ha homogén felületet helyez fókuszpontba szerintem...
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Carsee
tag
Szerintem egy Raynox DCR-250-el jössz ki legolcsóbban. Rugós megoldással tudod feltenni az objektívre, így lényegében elég sokkal tudod használni. Én próbáltam fix 50-en, remek képeket lehet készíteni vele, de szerintem tanácsosabb valami hosszabb obira tenni.
[ Szerkesztve ]
-
drkbl
őstag
Itt megtekintheted az eredményt, és összevetheted az általad ismert részletességgel: [link].
AF-S 18-70/3,5-4,5-el két szélső helyzetre fókuszálva 6-10cm, AF-S 50/1,4-el 8,5-12,5 cm, AF-S 70-300/4,5-5,6 VR-el 10,5-11,5 cm raynox tubus-tárgy távolságot tudtam beállítani.
A 70-300-on 300mm állásban érzékelhető volt, hogy nem egészen ott a fókusz, mint a keresőben. -
drkbl
őstag
Szerintem igen, 52 és 67 miliméteres szürőátmérők között rakható fel, vagy 43 miliméteres átmérőre közvetlenül. Nagylátóval nem érdemes használni, mert szinte biztosan belelóg a képbe, plusz érdemes a nagyobb nagyítású objektívet tovább tuningolni. Itt egy bevallottan DCR-250+18-105VR kép: [link]
Itt azt írják, a 18-55 VR maximális leképezése 0,31 (a kitobi mindig is jobbféle makrótulajdonságokkal rendelkezett a nem cél objektívek közül), a 18-105VR-é 0,2.
-
drkbl
őstag
Kipróbáltam a korábbi, VR nélküli kitobival, durván 24 mm-ig lógott bele. Sajna a fényviszonyok nem a legjobbak voltak, mire hazaértem, ez itt egy utolsó napsugaras, saját vakus kép: [link]. Valószínűleg állványról, finoman tuningolva, manuális fókusszal picit nagyobb nagyítás is elérhető lehetne.
-
j.bravo
addikt
Anno még bridge gépre vettem a dcr250-et, de d50-en a 18-55 kitobin (24mm felett) és az 55-200-on is jól használható, sőt az 50/1.8-on is. Kézből azért nem olyan egyszerű vele dolgozni, bár nem lehetetlen. A rögzítése stabil, ha figyelmesen csípteted fel.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Zebu
addikt
Az, hogy megtaláld az éles pontot.... autofókuszt már nem tudsz használni a a DCR-250-nel, sőt a manuális fókusz állításnál hatékonyabb, ha a gépedet mozgatod.
Nah ez nem kicsit tud kényelmetlen lenni......
Igazából nem rég megpróbálkoztam újra egy DCR-250-nel, de nekem most sem sikerült normális képet készítenem. Láttam sokaknak megy, nekem nem..... Bár igazából nincs is erőm hozzá, hogy szenvedjek vele.....
-
drkbl
őstag
Ahogy j.bravo is írta, jól rögzíthető. Engem legalábbis megdöbbentett, milyen stabilan áll két körömmel menetbe akasztva. Kézből használni szvsz necces, ha nem emeled égbe az érzékenységet, és rekeszelsz a mélységélességhez, nem biztos, hogy kitartható időhöz jutsz.
Ez egy 18-70, a vignettálás a 65mm-en is belógó Raynox keret, ugyanezt 18-55-el vignettálás nélkül elértem, csak addigra lenyugodott a Nap és vele az élfényem
Autofókusz használható volt, az állvány gyengesége miatt kénytelen voltam élni vele. Mivel a D40 a Napnak háttal volt, lezártam a keresőt a fényméréshez.
A modell a beépített szekrény ajtajára volt szigetelőszalagozva, azért fejjel lefelé, mert a felső oldalról szakadt ki a szíj, ami a többi kárhoz vezetett, lendületből