-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
wwhy
veterán
Nekem (is) előjött a büdös, poshadt szagú klíma, amit - érdekes - főleg klíma nélkül lehet érezni, tehát pl. indulás után, amikor se ventilátor, se klíma nincs bekapcsolva. Habos tisztításra gondoltam, leírná vki, hogy kell csinálni pontosan? (elképzelésem van. Illetve h milyen anyagot érdemes megvenni [azért is érdekes, mert 6 hete vásároltam az autót. márkaképviselet, és - állítólag - pollen+levegő stb. szűrő cserélve lett]
Az autócka ZE12XEP motorú, 2006/3-as Corsa C
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Rover623
félisten
Ha nem velem történik, el sem hiszem...
Az X20XEV bebizonyította hogy rászolgál az ECOTEC elnevezésre...
Azt hittem, a tavaly nyári egyszeri 8.5-ös fogyit sosem fogja alulmúlni...de most rácáfolt: 44.46 lityit fogyasztott 605.7km-en, ez 7.34l/100km...
3 nap normál munkába menet-jövet (pesti oldali agglomerációból Budára és vissza, kb. 80km/nap) meg egy Bp.-Sárvár-Bp. túra...
Ha csak a melóbajárás van, akkor 9.3-9.9 között szokott lenni...
Lehetséges ok: majdnem egyszerre, egy-két héten belül lett cserélve motorolaj, szűrők, váltóolaj, és rendbe lett rakva az összes vákumcső...
Csak tartsa meg ezt a szokását...de gyanítom, hogy nem fogja...primus inter pares
-
TasiA
senior tag
válasz Rover623 #4652 üzenetére
És a sok tudatlan embernek nem lehet megmagyarázni, hogy a 2.0-ás motorral ellátott autók, nem 15 litert esznek! pont ma olvastam a bedobott Sokodás szórólapot, mert érdekelt mit írnak az autógázról. Azt írja, az ÚJ Fabia az 1.2-es motorral országúton 4,8 litert eszik. El is hiszem, ha 70-el megy talán. Azt mán nem írják oda, hogy 130-nál mennyit eszik. Gondolom nem 4,8-at, mert 4000-et forog az a motornok nevezett hitványság. Nekem elég öreg konstrukció a motorom (C20NE), meg szar a kopmresszió viszonya is, de ugyan annyit eszik pályán, mint cimbim 3 ajtós G Astrája 1,2-es motorral. Egyszerre mentünk fel Pestre, meg vissza. Ők 3-an, mi 5-en mindeketten klímáztunk, végig 140 és 8 literrből jártuk meg mindketten, pedig neki még nagy felnik sincsenek, meg nem nála ültek a 120 kilós emberek.
Amúgy gratula! Még sok ilyen adat jöjjön ki! -
helkis
addikt
a fabia 1.2-es ráadásul 3 hengeres..
nálam minden tavasszal olajcsere, szűrőcsere, toroktiszítítás bejátszik, általában tolom neki, de mióta zérótolerancia van csak +10%-al megyek (50%város-50%kívül), eseti előzésekben többet.. 2 kattanásig tankolok, és általában nem várom meg míg bevillog a led, így kb 38litert szoktam utánatankolni, ezzel a megoldással az 1.2-esel elmegyek 650km-ert.. az 5.84liter (195/50R16"-os felni+ 2felnőtt+ikrek.. ) ami jobban zavar, hogy 130 fölött elfogy a motor..
tényleg jó hallani, hogy a nagyobb moci sem fogyaszt irreálisan sokat, következő kocsinál eddig dízelben gondolkodtam, de az árak miatt maradni fogok egy 2.0l benyás verziónál, és még dízelfelárat sem kell kipengetni.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
TasiA
senior tag
Azért nagyvárosban enyém megeszik 10 litert, meg télen se nagyon megyek 10,5 alá. Kollegám az én autóm ikertestvérével viszont kijön 10 alatt és ő is szegedi, csak sokkal nyugottabban vezet, meg gyári kerekekkel nyomul.(196/60r15) Ebben azért jobbak a kis köbcentisek, városban egy kicsivel kevesebbel is beérik. Az a 3 henger, az meg egy vicc. Dízelben én is gondolkodtam sokszor, de jót nem tudok venni, mert nincs pízem rá, öreg sok kilóméterest meg nem akarok, mert akkor nem spóroltam semmit, ha egy 300 ezres javításba belefutok. Én pl G Astrákat nézegettem sokat, abból szerintem egész jók az 1.8-asak, nem kell feltétlenül a 2.0.(bár az az igazi )
Másik kollegámnak egy 1.7 DTI G Astrája van, ami nagyon patent és valós 70 ezer km-es a kocsi. Ő is hasonlóképpen vezet mint én és télen sem ment 6,7-6,8 liter fölé itt a városban. Azért elgondolkodtató! Az a 3-4 liter még a +20 forintos üzemanyag árak mellett is jelentős. Csak ő 10 évig fizeti a hitelt én meg ilyenre nem vágyom.[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
számolgattam!
megpróbáltam kiszámolni, hogy 10ekm-en mennyi a különbség egy benyás és egy dízel kocsi között kb.:
benzinesnek a saját 1.2-est vettem alapul, dízenlek a munkatársad 1.7dti-jét..
mai árakkal számolva 1l Esso 95-ös itt vp-n. 300.9huf, ugyanitt a gázolaj 326.9huf.
a munkatársad átlagfogyiját nyáron 5l-nek vettem, télen 6.8l-nek ahogy írtad..
nálam ez nyáron kb: 6l, télen 9.5l
a végeredmény: 38000huf-al kevesebbre jött ki a dízel 10ekm-enként..
ha beleszámoljuk, hogy egy új kocsinál kb 380ehuf-al több egy dízel (hogy könnyebb legyen számolni ) akkor kb 100ekm-kell ahhoz, hogy egálban legyenek..
ha adsz nyári téli fogyiadatokat, akkor gyorsan bedobom az excelbe.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
_seth_
veterán
Nekem a kadett csak annyit változott, hogy a régi 1.3S hűtőjét kicseréltem a C20NE hűtőjére, ez egyszerűnek hangzik csak ugye a két hűtő között van 8 centi eltérés magasságban, a lábai sem ugyanott vannak és vastagabb is. Volt C20NE kadettben is szal elvileg csak kiveszem és beteszem lett volna a meló, na ja csak 85-ben amikor a kaszni készült még nem volt gsi kadett csak 86 után és a kaszniban a felfüggesztési rész is másova esik ergo ha magasabb az felül kilóg és nekem is kilóg de egy kis barkácsmunkával nyertem kb 2 centit így csak 6 centivel magasabb, de éppen le lehet csukni a motorháztetőt, rögzítve is van, a ventit is bekötöttem és a vízhőfokjeladót is: siker huh de nagyon passzos lett ellenben nem ereszt és ma még csak be sem kapcsolt a venti nem úgy mint az 1.3-as hűtővel, az kevés volt neki már így nyárra (mármint a c20ne motornak) valamint folyt is elég rendesen de még lehetett vele járni csak töltögetni kellett, ennek örömére ma le is mosattam speckó kerékápolással és viaszos mosással (alváz is), ha már kívül szép volt akkor belül kitakarítottam én, porszívó stb, rendet is raktam benne, kerekeket is felfújtam, folyadékokat is utántöltöttem amit kellett, (benzinz is ) kész . Komoly baja nincs szerencsére komolytalan sem mostanában, jah még a belsőtérhez tartozó venti biztosítékát is megbütyköltem mert nem érintkezett, nyáron ciki, na egyedül a kuplung volt kicsit gázos, hogy szétment benne, negyvennégyezer kereken (igaz azóta sokkal fürgébb, váltani egyujjal is lehet... lehetne de inkább sokszor más spórolok a benzinnel na meg nem lenne jó ha a rend hű őrei portrét csinálnának rólam).
Jól szól
Jól megy
Jól néz ki
Csak öreg[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
eddie88
csendes tag
kapott kadika egy direktszűrőt,kicsit alakítani kellett,de megoldottam,majd teszek fel képet ha lesz
-
_seth_
veterán
válasz eddie88 #4663 üzenetére
Én ezt alkottam a kadettel:
[link]Nem mestermunka de működését tekintve hibátlan
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
dokar
addikt
válasz Rover623 #4665 üzenetére
X20XEV - 2,0i 16V EcoTec: - 1994 év végén nyugdíjazták a 150LE-es C20XE motort, helyébe a gyengébb (136LE), de nyomatékosabb változat került. Átlag fogyasztásban mindössze 0.1 literrel fogyaszt kevesebbet elődjénél. Az Eco szócska a csökkentett CO kibocsátásra utal, melyet az AGR szelep beszerelésével értek el. A félreértések elkerülése végett, a két motor teljesen különbözik, ez egy új konstrukció. Az elv hasonló. Felül vezérelt 1998cc-is 16 szelepes motor. Sajnálatos tény, hogy gyengébb és kevésbé vethető alá tuning beavatkozásoknak mint a C20XE. Inkább a kultúrált autózást mint a sportosság megtestesítője.
forrás: http://www.calibra.atw.hu/
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
TasiA
senior tag
Üdv!
Na megszereztem az infókat!
Fogyasztás csak Szeged, semmi vegyes, meg országút. Útvonal szinte csontra ugyan az mindhármunknál és még az időpontok is, mikor megyünk. Reggel 7 és este 5-től 7-ig.
-1.2-es G Astra 3 ajtós télen 9,5-10liter ugyan ez nyáron klíma nélkül 7liter (43 ezer a kocsiban)
-1,7 DTI G astra 5 ajtós télen 6,8 liter nyáron 6 vegyesen klímázva (kissé sportos sofőr) 70mezer km a kocsiban
-2.0 A Vectra 4 ajtós télen 10-11liter, nyáron vegyesen klímázva 10-11liter (kissé sportos sofőr+nagy felnik, télen gyári) 250 ezer a kocsiban
-2.0 A Vectra 4 ajtó télen 9-10 liter nyáron nincs klíma 8,5-9liter nagyon tatásan és nyugisan vezet az ipse. 320ezer a kocsibanRemélem átlátható. Még megjegyezném, hogy viszont köszönő viszonyban sincs az 1.2-es az 1,7-es menettulajdonságaival, a 2.0-át már nem is mondom.
[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
hi, friss (kb) eredmények, mindenhol a nagyobb fogyit vettem alapul..
10ekm költssége (kerekítve) fogyasztás alapján:
astra 1.2_1 = 234500.- (saját fogyi alapján, 5ajtó, nincs klima, 95ekm)
astra 1.2_2 = 253000.-
astra 1.7dti = 213000.-
vectra 2.0_1 = 338500.-
vectra 2.0_2 = 285500.-ezekhez még hozzájön: olajcsere, szűrők, zőldkártya, műszaki, közelező, parkolási díjak, stb.. ezeket is ki kellene számolni, aztán pattanok bringára..
így van egy 1.2-es A-B-be eljutásra való (lejtőn lefele átlagosan jónak mondanám ) nem sportkocsinak..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
<NewL>
addikt
---------------------------------------------------->[ Szerkesztve ]
There's an app for that
-
sgabka
újonc
Sziasztok!
Egyik ismerősöm ajánlotta ezt a fórumot.Azt mondta nyugodtan írjam le a gondjaim,mert meghallgatásra találnakVan egy 2001 -es 1,4 16 v G Astrám.Sajnos megtalált ez a fránya Agr(vagy egr) szelep gond...rángat az autó,alapjárat ingadozás,leállás...Valaki azt ajánlotta,hogy zárjam le valami kis lemezzel s többé nem lesz ilyen gondom..Nem tudom ez nem károsítja a motort?Meg ha lezárom a motorvisszajelző világítani fog, nem?Ki lett tísztítva de nem az igazi.Ha veszek bele újat az garantáltan megszűnteti ezt a problémát?
Másik gondom:bepárásodik a jobb első fényszóróm.Gondoltam kiszadem s körbekenem sziloplasztal.A felső két csavart ki is csavartam ,de valami még fogja és nem jövök rá mi és hol.
Ha valaki tud választ a kérdéseimre írja meg légyszi.Előre is köszi!Üdv-.Gaben
-
dokar
addikt
Azt mondta nyugodtan írjam le a gondjaim,mert meghallgatásra találnak
Imáid meghallgatásra találtak itt fiam. Kérlek, gyónd meg autód bűneit!
zárjam le valami kis lemezzel
Ilyet ne tégy anélkül, hogy újraprogramoznád az ECU-t!
ha lezárom a motorvisszajelző világítani fog
Így van, és az ECU is szervizmódba fog kapcsolni. Ergo kevesebb ló. Nem éri meg, inkább válaszd a megtisztulást. Valószínűleg nem lett rendesen megpucolva vagy pedig meghalt az egész. Ellenőrizd, hogy zár -e!
extra - SEXRay
-
Calogero
addikt
Ha az első csíkokra gondolsz az a hütő maszk része.. 2007-óta a Faceliftes Astrák már ilyen hütő maszkkal jönnek ki.
Én is Cosmo felnit akartam, csak akkor nem volt rá keret... Nekem maradt a lemez és alu felni közötti állapot.
Talán azért van mindenkinek ilyen Cosmo felnije, mert a legszebb gyári Opel alu felni közt van, illetve a Cosmo felszereltésg esetén alapfelszereltség.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
-
<NewL>
addikt
-
TasiA
senior tag
-
Calogero
addikt
Úgy nevezett Stucture kerekeim vannak. (magyarosítva: Alu felni hatású acél tárcsa)
Tárcsával: [link]
Tehát nem egy hétköznapi acél tárcsa, de nem is alu. (így értettem a köztes megoldást)
16" méretben lehetet csak rendelni, és csak 5 csavaros kivitelben van.
A rendszámtáblát biztonsági okokból takarjuk ki.
-
Rover623
félisten
A félreértések elkerülése végett, a két motor teljesen különbözik, ez egy új konstrukció.
Ennek örülök...
Tehát az X20XEV nem úgy keletkezett, hogy "a teljesítmény rosszabb lett, mert a kevesebb károsanyag kibocsátás miatt betették azt a fránya EGR-t" a 150 lovas C20XE motorba...[ Szerkesztve ]
primus inter pares
-
<NewL>
addikt
-
Calogero
addikt
Bemutató: Opel Insignia
-
dokar
addikt
válasz Calogero #4690 üzenetére
Szép gyönyörű meg minden de: 1.8 tonna donna
A méreteket és a motorizálást tekintve körülbelül 1,8 tonna lesz: ezen nem segít majd a kapcsolható sportfokozat sem. Ennek funkciógombját megnyomva a fehér háttérfénnyel világító lámpák pirosra váltanak: ez hát a németek pszichológiai hadviselése.
extra - SEXRay
-
<NewL>
addikt
Mikor lehet már ilyet venni?
[ Szerkesztve ]
There's an app for that
-
Foglalt név
addikt
Segícség!
Aki tud hétvégéig 2 db Omega A-ba beszerelhető, normális oldaltartású, elérhető árú ülést, az dobjon egy privit. Sokat segítene -
dokar
addikt
-
dokar
addikt
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #4698 üzenetére
"Öcsém talált full bőr senator belsőt, de bács-kiskunban van"
Wáááá na az a nemsemmi Senatort is alig látni sajna az utakon..
[ Szerkesztve ]
-
dokar
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...